Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: skipper 03, 11, 2009, 23:21:17 posle podne
-
Čisto malo statistike
-
Evinrude je Evinrude :good:
-
ja nesto ne razumem ova odrzavanj motora od 700 usd godisnje... sta to podrazumeva ?
-
nemora ni da razumes
imas srece da imas hondu :) :lol: :lol:
-
Toliko košta redovno održavanje za srećne vlasnike E-teca, naravno na US tržištu, u ovlaštenom servisu, sa originalnim delovima, uljima itd.
Neznalice koje se zeznu, pa kupe Yamahu, Hondu ili neko drugo motorče, plaćaju 3 puta više! :taunt:
-
pa gde bas za hiljaditi post da odvalis takvo ...... :)
-
Tvoj post me je nadprosečno inspirisao! :taunt: :lol:
Ipak, malo je čudno da u tabelama uopšte nema Honde. Da li je moguće da Honda u USA igra sporednu ulogu?
-
honda je motor koji koristi nato
ja kao njihov ljubitelj bojkotujem hondu
-
Ja volim Hondu, pogotovo na drumu. Bez obzira koliko ima točkova.
Stara "Boldorka" je bila prva ozbiljna zverka koju sam imao prilike provozati, a ložio sam se na onog CRX-a, to je bilo strašno! :good: :diablo:
Na vodi mi ipak dođe kao drugi pik, barem dok je gliser u ptanju.
-
Neznam samo zasto se E-TEC ne koristi u automobilima,kada je toliko"dobar".To je u sustini jedan napredniji dvotaktni motor,koji kao i konkurencija ima kotrljajuce lezajeve,s' tim sto ne koristi mesavinu goriva vec mu kompijuter preko brizgaljki dozira izvesnu kolicinu ulja u lezaje,a zatim se to ulje kroz gasove izbacuje napolje.Kolicina tog ulja koje on potrosi je oko 1% u odnosu na kolicinu goriva,dakle kao Yamaha dvotaktna jer je najnovijoj generaciji Yamaha dovoljno 1% mesavine.Posto e-tec-u komp. kontrolise ubrizgavanje ulja,takodje prepoznaje i originalno ulje,pa ako mu sipate drugu vrstu ulja,motor nece da upali jer tada izduvni gasovi ne mogu biti u granicama ekoloske tolerancije.Mana mu je kao i svim dvotaktnim motorima u odnosu na cetvorotaktne,kraci vek eksploatacije,jer kod cetvorotaktnih motora klizni lezajevi na radilici se vrte na filmu od ulja koje pod pritiskom salje uljna pumpa,tj nema dodira metal na metal,osim pri hladnom startu,dok su kod dvotaktnih kao sto sam napomenuo kotrljajuci lezajevi,koji se kupaju u ulju pa zato ih nije preporucljivo voziti pod malim gasom,jer je tada slab dotok goriva,ujedno i ulja pa je lose i podmazivanje,to je kod Yamahe reseno serijom auto-lube,koji sam mesa gorivo sa uljemu odnosu na br.obrtaja,dok su kod E-tec-a brizgaljke.Prednost dvotaktnih motora u odnosu na cetvorotaktne je sto brze odrade ciklus usisavanje,sabijane,eksplozija,izduvavanje,pa brze postignu max.br.obrtaja,laksi su(sto nije slucaj sa E-tec-om).E-tec takodja ima komp.kontrolisano ubrizgavanje goriva pa mu je potrosnja u nivou sa cetvorotaktnim.
-
Potrošnja ulja u E-tec motorima je 0,8 %. Naravno da je po defaultu postavljeno Evinrude ulje ( sigurno neće " Galax " ili " Yamalube " ) ali kad već to znaš, onda bi trebalo da znaš da se i to može softverski promeniti i motor preprodramirati da koristi drugo ulje. Motori koje ja koristim troše Evinrude XD 100, ali i da bi trošili Evinrude XD 50, mora se izvršiti softvreska promena ulja.
Što se tiče E-tec motora, koji trenutno kod nas rade a to su 36 motora po 175 hp, samo je jedan imao kvar, ali dokazana fabrička greška ( koja je ispravljena dobijanjem novog zamenskog motora od BRP-a ) , jedina mana im je gorivo. Ali naše LOŠE gorivo, puno vode i svakakog đubreta i u tom slučaju najčešće stradaju brizgaljke. Najbolja zaštita od toga je redovna promena filtera goriva koji se menja na 50 sati a košta 500 dinara.
A SALE za tvoje postove imaš pravo da probaš E-tec 2 x 175 (prvom prilikom kad se sretnemo ) .
Što se tiče cene servisa, naravno da su cene u USA, kada se kod nas ne proizvode a sve ima svoje a naravno da treba i kvalitetan servis.
Ovo su servisni delovi koji su vam potrebni da izvršite 300 satni ili 3 godišnji servis na vašem V6 E – tec motoru od 150 pa do 300 hp / konjskih snaga.
BRP delovi i oni obuhvataju :
• 6 - Champion svećice
• 2 - thermostats
• 2 - O-Ring,
• 2 - gaskets - dihtung
• 1 - fuel filter
• 1 - water pump kit
• 2 - drain screw seal
• 1 - HPF XR gearlube with pump
• 1 - prop nut cotter pin
• 1 - anode
• 1 - anode
A Šta je sve potrebno odraditi na 4-stroke motoru za isti period i koliko puta X eura = ?
-
evo još malo teme za razgovor i razmišljanje !!!
http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html (http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html)
Pogledajte " Why E-tec " , " Easy to own "
-
Fuel economy
-
Dimensions for 130 / 150 E-TEC
-
Neznam samo zasto se E-TEC ne koristi u automobilima,kada je toliko"dobar"
Ako ćemo pravo, mnogi renomirani proizvođači trenutno vrše testiranja prototipova sa modernim dvotaktim motorima u automobilima.
U tome prednjače, gle čuda, upravo Japanci, lideri 4t tehnologije!
Sistemi koje koriste su manje-više isti kao sistem E-teca, koji je nastao 2003-e godine.
Svi pričaju istu priču. Smanjeni troškovi proizvodnje, manje habanje ( pročitaj svoj post?!), manje održavanje i lakše ispunjavanje sve strožijih ekoloških normi - pritom zadržavajući sve pozitivne osobine:snagu, potrošnju, kulturu rada.
Dvotaktaši su prešli dug put od dimljivih vibrirajućih goropadi do E-teca. Glupo je ignorisati jasne prednosti ove tehnologije. Jednako glupo kao što su to radili Ameri sa četverotaktnim motorima, pre jedno 30-40 godina. Zato su svi njihovi proizvođači otišli u stečaj ili bili na rubu istog.
A SALE za tvoje postove imaš pravo da probaš E-tec 2 x 175 (prvom prilikom kad se sretnemo ) .
Skipperu, hvala! Jedva čekam!!! :yahoo: :dance1: :yahoo: :dance1: :yahoo: :taunt:
-
Šta je ovde lepše
(http://www.marinelocker.com/images/etecsite.JPG)
-
Mislim da i Honde imaju isto 3 zvezdice, barem neki modeli...
Ali 3 godine ( 300 sati) bez održavanja, to je stvarno neverovatno! :good:
-
@ Sale, biće prilike da se uveriš šta je surova snaga i pravi osećaj snage !
http://www.outboardmotoroilblog.com/evinrude-oil/613-evinrude%E2%80%99s-environmental-awareness/ (http://www.outboardmotoroilblog.com/evinrude-oil/613-evinrude%E2%80%99s-environmental-awareness/)
-
Mislim da i Honde imaju isto 3 zvezdice, barem neki modeli...
Tacno :good:
-
Dule, da sam sa Johsonom prešao ove godine oko 1500km( a nisam, već nešto preko 1000km), to bi izraženo kroz radne sate bilo jedva 50-60 sati!
A uveren sam da većina pređe manje, mnogo manje!
Uostalom, nisam siguran da je garancija vezana za radne sate, jedan od korisnika e-teca spominje 300 sati. Toliko je možda on vozio za 3 godine?!
-
Mislim da je E-tec kompromis izmedju dvotaktnih i cetvorotaktnih motora,Honda je pocela trku sa cetvorotaktnim motorima i istrajala,Evinrude je tek poceo,a vreme ce tek pokazati,licno ne verujem Americkom marketingu.Koliko znam "ARGO"je zastupnik Evinrude-a,sa podrskom se nije proslavio dok sam ja vozio Johnsona,ako je takva situacija i sada,nikom ne bih preporucio.
-
Radulović (BMW) je sada zastupnik za BRP grupu.
E-tec je samo maksimalno utegnut dvotaktaš, sa mnogo elektronike i direktnim ubrizgavanjem. Tu istu tehnologiju koriste i četverotaktni motori.
Razlika leži u tome da je kod dvotaktaša taj pomak na bolje stvarno ogroman. Četverotaktni su već odavno bili solidno ekonomični, pa neka značajna poboljšanja nisu ni bila moguća:
Dule, E-tec troši na leru i malom gasu mnogo manje od bilo kojeg sličnog četvorotaktaša.
Upravo to je najveće čudo ove tehnologije i to je uspelo samo Evinrude-u.
Naime, ovi moderni sistemi za kontrolu ubrizgavanja i te piezo brizgaljke vuku enormne količine struje. Na leru i malom gasu, motor pravi malo struje i sistem postaje nestabilan. E-tec je rešio taj problem, zato je tako ekonomičan i zato je jedini koji nudi ovu tehnologiju na motorima manjim od 40ks. Svi drugi nemaju dovoljno struje.
-
Dule, Ameri su pukli već odavno, ovo jeste comeback i to veliki. A Japanci sigurno neće baciti godine razvoja 4t motora kroz prozor.
Takav prelaz niti je lak, niti isplativ. Troškovi razvoja i proizvodnje takvih motora bi bili preveliki, a koji bi bili marketingški efekti takvog poteza?!
Kao kad bi rekli: Ljudi , Evinrude je najbolji na svetu, kupujte Evinrude!
I da krenu u razvoj, šta bi dobili, motor sličan E-tecu, teško da bi napravili bolji, s obzirom da godinama zapostavljaju razvoj 2t motora i više nemaju know how na nivou Evinrudea.
Uostalom , dobar primer je i VW, kad su se 1997. pojavili prvi JTD motori i pregazili TDI k'o plitak potok, VW-u je trebalo još 10 godina da se prebaci na Common Rail tehniku. Još 10 godina su uvaljivali TDI! Ni Ameri nisu bili zabrinuti tamo '60-ih da će Hondini četverotaktaši imati efekta na njihov plasman, a vidi danas!
Ti si na Petri imao 360ks i korito od Scaraba, :good: koje ima bolje hidrodinamičke osobine od Zodiaka i od skoro svakog drugog glisera.
Uostalom, to smo komentarisali, Petra je brza isto kao Espressov Campion sa 520ks, znači, to nije samo do motora.
Evinrude je trenutno najbolji vanbrodski motor na svetu! Koliko god to bilo teško nekome priznati. Uopšte ne sumnjam da će konkurencija reagovati i uskoro izbaciti motore koji su još bolji. Ali do tada...E-tec rules!!! :good: :good: :good:
-
Skipper ima dva motora po 175 HP, znači ukupno 330 HP na čamcu teškom oko tone. Ja sam na Petri imao od 5 tona imao 360 HP. Nismo se trkali, ali ne verujem da bi daleko odmakao :) .
Dule, skipper samo vozi čamac od dve ipo tone bez goriva u rezervoarima od 500 litara sa motorima od 350 hp. Maksimalna brzina kojom sam ih ja vozio 84.3 km/h u odnosu na kopno po Garmin GPS. E sad tu ima još onih par " ali " . Koje se elise nalaze na motorima kao prvo. Kod nas su radi " štednje " stručnjaci stavili teretne elise .Mi trenutno koristimo 19" Cyclone elise .
-
pa to leti :)
deset puta je brze od cuna kad mu stavis cetvorku :good:
-
e, sad. Ti ga pretera. Ovo je bilo za malo na 5000 o/min i oko 60 km, i moglo je da se komanda gasa još malo gurme napred do 6000 o/min.
-
e onda bi talasi potopili cun pa nista od poredjenja :)
-
u pravu si zoki :)
-
volim i ja etec al trpim :)
-
Evo jednog teksta :
-
a evo još jednog !
-
Sve to stoji, kao i to da se nismo ni Ti ni ja a ni neko još kompetentinji što se toga tiče nije konsultovao kada je sve to bilo još u priče. Zato sada samo pričamo i hvalimo to što imamo, jer bolje nemamo i nećemo skoro imati.
-
:scare: :scare: :scare:
-
to narodna milicijo tooooooooo
-
Evinrude E-TEC Sinks Yamaha 4-Stroke (http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0&feature=related#)
-
Vec vidjeno. :this:
-
al vredi se podsetiti ko je kralj medju motorima :)
-
al vredi se podsetiti ko je kralj medju motorima :)
:lol: :good: :yahoo: :lol:
-
Ljudi jeste da trenutno vozim Evinrude, ali kao sto ste videli na fotografijama i nemci voze Yamahu.
Javno povlačim svaku reč koju sam rekao u lošem kontekstu za Yamahu. Mesec dana ali mesec dana ne bilo kakve vožnje, već stvarno vožnje, i stvarno je i Yamaha mašina.
Kako kažu drugari nemci pa Yamaha, nije napravila loš ni sintizajzer, a kamoli motor .
:sorry:
-
trebali su da zakace oba camca za teretnu yamahu od 50ks i da ih vuce uz misisipi
:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:
-
Naravno da ne! Nisam rekao ništa neistinito ili pogrešno.
Da podsetim, određeni članovi foruma su neopravdano bacili sve dvotaktaše u blato, ja, sa druge strane, nikad nisam osporio jasne prednosti četverotaktnog motora, tamo gde postoje! Sa druge strane, postoje i mane.
Kao što je Skipper napisao: "stvarno je i Yamaha mašina."
Naravno da jeste, odlično drugo mesto! Odmah iza E-teca! :taunt: :taunt: :taunt:
-
Jutros na temperaturi od -10 stepeni Yamaha upalila iz cuga posle deset dana mirovanja!!Moracu da skracujem kljuc!!! :dance: :good:
-
Jutros na temperaturi od -10 stepeni Yamaha upalila iz cuga posle deset dana mirovanja!!Moracu da skracujem kljuc!!! :dance: :good:
Nisi objasnio koji KLJUC. Jel onaj za svecice? :on_the_quiet:
-
Dule, klasični dvotaktaši jasno gube u poređenju sa četverotaktnim motorima, kao što kažeš, dovoljno je pogledati tržište.
Ipak, treba primetiti da mnogi proizvođači uvode upravo 2T motore sa modernim sistemima ubrizgavanja i nadpunjenjem. među njima je i Yamaha! Od Honde to ne treba ni očekivati, nikad nisu pravili 2t motore.
Ako se zna da je vreme koje motori provedu u aktivnoj "službi" u policijskim jedinicama oko 5-7 godina ( u normalnim državama), može se računati da su motori koji su sada u upotrebi nabavljeni najranije 2003-2004.
Sigurno je da se za obalsku stražu i policiju uzimaju samo provereni i dokazani motori, a E-tec se pojavio 2003-e.
Rekao bih da će se slika širom sveta drastično promeniti u korist E-teca već posle sledeće popune novim motorima kod većine službi, pogotovo kod američkih.
Ako još dodamo faktor finansijski najbolje ponude, mislim da je jasno da se u državnim službama ne voze nužno najbolji motori, već u tom trenutku najpovoljniji!
A opet , tamo gde se na prvo mesto stavljaju neprikosnovena pouzdanost, robusnost i snaga, u vojnim jedinicama -tamo još uvek vladaju dvotaktaši.
Ono što je sigurno, E-tec je po svim karakteristikama trenutno najbolji VB motor na svetu! Kako će se pokazati na duge staze? Moramo sačekati da se dokaže! Najstariji E-tec je napunio jedva 6 godina, to za VB motor nije ništa, a za E-tec pogotovo! Pa tek je drugi put bio na servisu! :good: :yahoo: :yahoo:
-
Jutros na temperaturi od -10 stepeni Yamaha upalila iz cuga posle deset dana mirovanja!!Moracu da skracujem kljuc!!! :dance: :good:
Uh, deda, zavidim ti! Ti imaš ključ! :good: :taunt:
Ja to moram ručno! :sorry: Johnny mi je zatrpan snegom, probaću da ga upalim čim stignem do njega!
-
Evo,da i ja odvalim nesto na ovu temu:
bez obzira sto ja imam Hondu siguran sam da kao i kod automobila :nema vise losih,ima samo boljih...
A najbolji vanbrodski motor na svetu je NOV vanbrodski motor,na drugom mestu je onaj star 2-3 godine itd,itd naravno bez obzira koje je marke :)
-
E moj Vlado, lako ti je to napisati kad voziš Hondu!
Zamisli kakvi komentari bi stigli da voziš npr. Neptuna! Novog!!! :taunt: :taunt: :taunt:
-
Pazi kad sam razmisljao da se ogradim od toga ali rekoh necu,ko zna shvatice :taunt:
-
Hej, vas dvojica (Vlado i Sale)!
Pazite šta pišete - sad će se javiti kolege sa "rusima" i pozivom da im izadjete na crtu!
:stop: :scare:
-
Hej, vas dvojica (Vlado i Sale)!
Pazite šta pišete - sad će se javiti kolege sa "rusima" i pozivom da im izadjete na crtu!
:stop: :scare:
LSI , mi smo ozbiljni ljudi :taunt:.
-
"Rusi" neka se busaju koliko hoće, ali neka uzmu današnje novine i pročitaju šta je šef te države rekao. A rekao je da Rusija mora da prestane da bude izvoznik sirovine i da mora da krene u napredak tehnologije koja je za naprednim svetom zaostala bar 20 godina.
e da je nama jedan Putin ili Medvedev... ja nikako ne razumem za koga rakovica i dalje pravi brodske motore, gde to prodaju ?
-
Malo je zastarela tema, moze li skipper da kaze koliko kosta servis na njihivim motorima (na jednom) i sta se sve radi?
-
specijalno za saleta :)
inyecctores (http://www.youtube.com/watch?v=KhkrkzRow2s&feature=channe#)
oil pump (http://www.youtube.com/watch?v=CPv1iXPsjcM&feature=channel#)
e-tec lubricacion (http://www.youtube.com/watch?v=rhXyc3vZRFI&feature=channel#)
2t e-tec (http://www.youtube.com/watch?v=dYsYEd2RD5c&feature=channel#)