Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: broker975fx 30, 10, 2009, 18:28:04 posle podne

Naslov: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: broker975fx 30, 10, 2009, 18:28:04 posle podne
Trenutno imam brdo bravarkih radova pa se zainteresova za ovu temu o kojoj ama baš ništa ne znam. MIG TIG, varenje elektrodom, varenje sa nečim u bocama ??? Realno ništa ne razumem, šta su prednosti a šta mane. Koliko sam za sada shvatio punktiranje ili tačkasto varenje je za nas u nautici ne prihvatljiva stvar dok je pun var prava stvar. Puno pitanja. :telephone:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 30, 10, 2009, 19:59:30 posle podne
Najproduktivniji je mig-mag postupak,iza njega je rel,pa tig.Pretpostavljam da je debljina lima na tvom camcu veca od 3mm,pa mozes raditi mag postupkom( elektrolucno zavarivanje u zastiti gasa CO2 ili mesavine gasova) ili rel postupkom(elektrolucno zavarivanje oblozenom elektrodom).Mag postupak je brzi,lakse se vari u vertikalnom polozaju,moze se smanjiti unos toplote upotrebom mesavine gasova(82%Ar+18%CO2) i brzim vodjenjem pistolja,tj manji unos toplote=manje vitoperenje osnovnog materijala,slabiji aparat moze dobro da odradi posao,manje je prstanje nego u cistom CO2,Argon je dosta skuplji od CO2,ali i vredi.Bez obzira sto posle zavarivanja mag postupkom ne ostaje sljaka,var i prostor oko vara se moraju obrusiti jer na povrsini oko vara se uhvati oksidna skrama koja se ne vidi a posle otpadne zajedno sa farbom.Ako varis u cistom CO2 gasu potreban je aparat jaci od 200A,tj njemu je intermitenca 200A,a posto su to dugacki varovi on ne moze variti punim kapacitetom duze od 10 min,tj aparat bi se pregrevao pa bi dosta vremena gubio zbog hladjenja.Tesko je raditi na otvorenom prostoru,jer ce vetar oduvavati gas sa mesta zavarivanja pa se tada koriste punjene zice u kombinaciji sa gasom.
Rel postupak je takodje dobar,ali ne bih komentarisao jer svi znaju sta je varenje sa oblozenom elektrodom,mig postupak je slican mag-u,tj razlika je samo u gasu jer se koristi cist Argon ili Helijum koji obezbedjuje inertnu atmosferu i aktivno ne ucestvuje u formiranju hemijskog sastava zavarenog spoja,koristi se za zavarivanje visoko legiranih celika,obojenih metala,tig postupak je tzv.zavarivanje netopljivom volframovom elektrodom u zastiti gasa Argona i koristi se za zarivanje visoko legiranih celika,obojenih metala,daje dosta lep var koji se nekad ne mora brusiti,dosta je spor postupak,zahteva veliku vestinu zavarivaca.Toliko uopsteno,ako treba nesto konkretnije pitaj.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: broker975fx 30, 10, 2009, 20:11:38 posle podne
A u koliko tu ima :suicide:

ček da isčitam pa da pitam dalje
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: giganova 30, 10, 2009, 20:12:08 posle podne
Kemppi vidim da poznajes tematiku zavarivanjapa me interesuje dali je istina da je var sa obicnom elektrodom bolji u nautici nego spoj sa CO2.Cuo sam da je obican fleksibilniji i preporucuje se za izgradnju korita.(jbg..samouk sam i neznam strucne nazive)
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Labud 1258 30, 10, 2009, 20:27:44 posle podne
Kemppi vidim da poznajes tematiku zavarivanjapa me interesuje dali je istina da je var sa obicnom elektrodom bolji u nautici nego spoj sa CO2.Cuo sam da je obican fleksibilniji i preporucuje se za izgradnju korita.(jbg..samouk sam i neznam strucne nazive)


I ja sam tako čuo, navodno je jači var elektrolučno rađen jer prodire dublje na oko 2mm ...

Ajde neko ko je iskusan   :telephone:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Danube scallywag 30, 10, 2009, 20:32:07 posle podne
......



Свака част мајсторе, енциклопедијски :drinks:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 30, 10, 2009, 22:06:51 posle podne
U brodogradnji se koristi celik sa utvrdjenim hemijskim sastavom i mehanickim osobinama,dok se za za izradu u domacoj radinosti koristi celik koji je samo sa utvrdjenim mehanickim osobinama(tzv.trgovacko gvozdje),tj ima dosta stetnih primesa Sumpor,Fosfor,Kiseonik,Vodonik,Azot sa kojima gradi nezeljena jedinjenja sulfide,fosfide,okside.Giganova probaj da varis obican lim tig aparatom,videces da toliko prsti,icuje,nadima se i izuzetno daje porozan var koliko god da se trudis mozes jedino da ga umiris ako za dodatni materijal(zicu) uzmes prohromsku,koja je visoko legirana pa ce razblaziti procenat stetnih primesa,tj neki elementi iz zice upravo i sluze kao dezoksidansi,da za sebe vezu okside u ocvrslo stanje.Trgovacki celik moze da se kupi u hladno valjanom(zarenom,otpustenom) i toplo valjanom stanju,za izradu camaca trgovci preporucuju toplo valjani jer je jeftiniji i cvrsci,e sad to znaci da taj celik nije termicki otpusten pa nema iste mehanicke osobine po celoj povrsini,tj negde se lako savije a negde gotovo da dodje do pucanja,sto za camac nema veze jer su prilikom izrade samo blaga savijanja,pa zbog toga ne vidim u cemu ima smisla koji je var vise krt,jer pri zavarivanju bilo kojim postupkom elektricni luk,zavarivacko kupatilo i var dok se ne stvrdne moraju biti izolovani od vazduha,jer vazduh ima stetan uticaj na hemijski sastav zavarenog spoja,a tu barijeru pravi sljaka u rel postupku,ili gas u mig,mag tig postupku,topljenjem sljake oslobadja se gas CO2 koji stiti var dok ne ocvrsne,aktivno ucestvuje u hemijskom formiranju metala sava.Kod ostalih postupaka tu barijeri pravi gas,samo pri zavarivanju nisko ugljenicnih,legiranih celika,aluminijuma...CO2 je stetan pa se koristi Argon koji nema nikakvu hemijsku ulogu vec samo da skloni vazduh(napravi inertnu atmosferu),zato pri zavarivanju gde se koristi gas ne sme biti velika promaja,jer cim rastopljeni metal dodje u dodir sa vazduhom,stvara se porozan(supljikav)var.Zato ne obijati sljaku dok var ne ocvrsne,kod tig zavarivanja prohroma to je jos izrazenije pa gas curi pre paljenja luka da obezbedi cistu sredinu,i posle zavarivanja se ne sme skloniti pistolj,i nasteljuje se curenje gasa dok se var ne ohladi.Uvek preporucujem obostrano zavarivanje,jer ako se ne zavari sa druge strane provar nije izolovan od vazduha,pa je krt i porozan,npr. kada se u prehrambenoj industriji vare cevi i sudovi sa druge strane(na mestu provara)se posebno dodaje Argon,jer kada je porozan var to je pogodna sredina za razmnozavanje bakterija i zadrzavanje prljavstine.
@Labud-e
Varenje elektrolucnim(rel) aparatom se ne prodire dublje,vec CO2 aparat(mag)mora biti jaci od 160A da bi vario lim 2mm i deblji,hobi CO2 aparati su 140,150A i namenjeni su za varenje limova do 2mm,sve preko toga je "pljuvanje",jedino se ta granica moze povecati koriscenjem mesavine gasova jer je elektricni luk i Argonu izuzetno jak pa je samim tim manji i unos toplote,tj potreban je manji izlazni napon da bi se dobila dobra penetracija(uvarivanje)
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Zoran 30, 10, 2009, 22:16:17 posle podne
   Ne znam da varim,ali prijatelj,brodski varioc mi je pricao da se u brodogradnji koriste
 bazne elektrode i specijalni aparat za varenje (rotacioni).A ne koriste bravarske,kisele
 elektrode,koje se kod nas najvise koriste.
    Van de Stad preporucuje spolja bazna unutra co2.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: broker975fx 30, 10, 2009, 22:19:30 posle podne
Kemppi, da li preproručuješ ove toplovaljane limove u brodogradnji ili bi bilo bolje koristiti hladnovaljane ili od nerđajućeg čelika. Jel preterana razlika u ceni i kakav je odnos kvaliteta. Možda je ovo za posebnu temu pa ako hoćete možemo je otvoriti.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 30, 10, 2009, 23:07:33 posle podne
@Zoran-e
Upravo tako,celik za brodogradnju, spolja bazicna elektroda,iznutra CO2,s'tim sto su rotacioni vise ne zastareli,pa su ih zamenili inverteri,a prilikom varenja aluminijumskog camca spolja tig,a iznutra mig,ali to drugom prilikom.
@broker975x
Uzmi toplovaljani lim,ako mozes sugerisi da obostrano izvare,obavezno ispeskiraj jer toplovaljani imaju jaku skramu preko sebe koju i brusilica tesko skida,a sa farbom nije u ljubavi.Nerdjajuci nemoj,mnogo je skup,ne prima boju preko sebe,a Cr oksid koji ga stiti od korozije ne moze da se obnavlja u vodi, jer je voda izuzetno jaka koroziona sredina,jos kada se alge nahvataju i zatvore ga skroz,a Cr sa vazduhom gradi zastitni film preko sebe stvarajuci tanku prevlaku Hrom oksida,te naslage mu narusavaju pasivaciju,zato je Inox najstabilniji kada je dobro ispoliran,a to pod vodom nece dugo opstati.Ja sam se jedno vreme zanosio da napravim camac od prohroma,cak sam hteo da uzmem materijal 316L koji u sebi ima Molibdena i pojacava mu otpornost na kiseline,a alge prave kiselu sredinu.Ipak sam odustao,jer bi bio lagan i lep,samo dok ga ne izgrebem,a to posle ne moze da se farba.Tabla kiselootpornog prohromskog lima 316L,dimenzija 2x1m debljine 2mm kosta oko 8000 din., pa ti racunaj.
Za brodogradnju su interesantne legure Aluminijuma,moze da se farba,otporan na koroziju(ali ne na baze,sto u brodogradnji nije toliko bitno bitno),lak,legiranjem mu rastu mehanicke osobine,ali je skupo zavarivanje.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: broker975fx 30, 10, 2009, 23:14:12 posle podne
Hvala na iscrpnom odgovoru a evo još jednog pitanja,
Zašto se vrlo često vide čamci čiji su limovi talasasti na vodenoj linij, neko je spominjao da var povuče lim ali mi nije to baš najjasnije. Da li je to do majstora ili materijala ili do oba.

Pozdrav i hvala na savetu :drinks:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 30, 10, 2009, 23:43:43 posle podne
To je ono ko koga zajebe,ako legnes da varis pola metra bez prestanka bice brod kriv kao kifla,zato sam napomenuo mesavina gasova=manji unos toplote=manje vitoperenje.Kada se vare limovi nikada se ne ide sa dugackim zavarima,vec kada se isheftuje da stoji na mestu ide kratak var(1cm)pa preskok(10cm) tako recimo pola metra pa ponovo,tako slazes varove,dok se vratis da nastavis onaj prvi,on se vec ohladio.Uvek radum camac od rolovanog lima,tezi je za izradu ali neuporedivo jaci i ne mora da bude debeo lim,pa je samim tim i camac laksi.

Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: giganova 31, 10, 2009, 00:14:10 pre podne
To je ono ko koga zajebe,ako legnes da varis pola metra bez prestanka bice brod kriv kao kifla,zato sam napomenuo mesavina gasova=manji unos toplote=manje vitoperenje.Kada se vare limovi nikada se ne ide sa dugackim zavarima,vec kada se isheftuje da stoji na mestu ide kratak var(1cm)pa preskok(10cm) tako recimo pola metra pa ponovo,tako slazes varove,dok se vratis da nastavis onaj prvi,on se vec ohladio.Uvek radum camac od rolovanog lima,tezi je za izradu ali neuporedivo jaci i ne mora da bude debeo lim,pa je samim tim i camac laksi.



E sad ako moze poredjenje za nas laike,naprimer rolovani lim od tri milimetra po meni ima istu cvrstinu kao ravna cetvorka.Dali je ovo moja zabluda ili ne?
Inace sa argoncem ja nemogu ni da pipnem da varim na vetru ,koliko god pustio gas.Probao sam da varim crni lim i samo peni vec dodavanjem hromove zice smiri se.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 31, 10, 2009, 10:28:12 pre podne
Ravan lim se ne koristi za napregnute konstrukcije,pa ako vec mora onda se ojacava,pa ta ojacanja trpe naprezanje.npr na automobilu postoji sasija ili polusasija koja drzi kompaktnost celog vozila,a lim je ispuna pa opet nigde nije ravan,ili je rolovan ili obao.Da bi se ravan lim umirio potrebno je mnogo ojacanja i mnogo gitovanja,npr jedan drugar je farbao celicnu jahtu 15m od ravnog lima,sa strane je bila sva talasasta i izudarana,da bi izvukao neravnine na nju je otislo 200kg nekog dvokomponentnog Hempelovog gita,pa sam ga zezao da li gituje ili malterise.Plasticni camci isto imaju uzduzna rebra jer im to daje cvrstinu,moja pasara nema ali je cela zaobljena kao orahova ljuska.Kada sam pravio moj prvi camac,bio je od ravnog lima 2mm,mere sam prekopirao sa smederevca,i ofarbao nitro bojom(totalno pogresno).posle sezone ga izvadim iz vode,a on sav zardjao.Jedno jutro na camcu spava macka,valjda se lim ugrejao pa joj je tu bilo toplo,u tom momentu lim ispod macke je ucinio ono BONG da je ona odskocila 2metra u vis,pa zato nema pecanja na camcu od ravnog lima,jer posle svakog BONG pola sata nista od pecanja.Uzduzno rebranje lima ne pravi otpor pri kretanju plovila,cak mu sluzi za bolju upravljivost,sto se tice cvrstine smederevac bi se mogao praviti od rolovanog lima debljine 1mm,s' tim sto je cena rolovanja lima jednaka ceni samog lima,izrada je mnogo komplikovanija jer prilikom varenja moraju se isecati parcici lima da bi se lepo uklopio,npr.ako imas sablon klasicnog smederevca iskrojis makazama i izvaris komplet za 3 dana,dok ovaj od rebranog lima ne mozes seci makazama vec brusilicom,pa kada ga isheftujes ,svaki kraj rebra moras raseci u klin,poravnati sa ivicom pa zavariti,sve u svemu posao od nedelju dana,ali nema ni talasanja,mana mu je ako se ne odrzava pre ce ga pojesti korozija jer je lim tanji.Ako uzmes tablu ravnog lima debljine2mm,sva je glindzava,mozes je saviti u valjak,uzmi tablu pocinkovanog rolovanog lima koji se koristi za krovove,iako mu je debljina samo 0.5mm neuporedivo je cvrsca.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Labud 1258 31, 10, 2009, 13:02:56 posle podne
Dali neko ima šablon klasičnog smederevca ?

Imam kuma  :friends:, samim tim i CO2 aparat i aparat za elektro varenje, imamo dvorište ali nemamo šablon. Znam da to nije neki problem napraviti ali nemam takav čamac, koji bi mogao da prevrćem i merim.

 :drinks:

 
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 26, 02, 2010, 23:18:21 posle podne
@LABUD i Giganova
Da nastavimo u ovom naslovu.
Pitali ste cime se vare limene ladje i kojim aparatima,npr Linsen jahte.
Moram da vam postavim kontrapitanje,mislite li na  brodske celicike u brodogradilistu,ili mislite o trgovackom toplovaljanom limu i izradi u domacoj radinosti?
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Labud 1258 26, 02, 2010, 23:48:29 posle podne
Orijentisan sam na domaću radinost ( naše proizvođače smatram domaćom radinosti ), a slušao sam od ljudi iz brodogradilišta da oni ne koriste CO2 već elektro-aparat ( rizikujem da ispadnem glupav  :censored: ) zbog dubine prodiranja vara... Konktretno naš kolega kaćintata praktikuje obostrano CO2 varenje a to se kosi sa onim  što sam čuo ( ne znači i da sam dobro razumeo ).

Čitajući tvoje prethodne postove shvatio sam da ja nisam ni na početku da razumem ceo ovaj proces tako da se povlačim iz dalje diskusije, ali ću naravno sve redovno pratiti ( kao i do sada ).

Srdačan pozzzz  :preved:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2010, 01:16:27 pre podne
ja najmanje znam od svih o varenju ... ali sam cuo ne mora da znaci da je ispravno da u brodogradilistu imaju dugacke elektore po metar ... e pojma nemam da li je tacno...
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Labud 1258 27, 02, 2010, 08:44:40 pre podne
@Labud-e
Varenje elektrolucnim(rel) aparatom se ne prodire dublje,vec CO2 aparat(mag)mora biti jaci od 160A da bi vario lim 2mm i deblji,hobi CO2 aparati su 140,150A i namenjeni su za varenje limova do 2mm,sve preko toga je "pljuvanje",jedino se ta granica moze povecati koriscenjem mesavine gasova jer je elektricni luk i Argonu izuzetno jak pa je samim tim manji i unos toplote,tj potreban je manji izlazni napon da bi se dobila dobra penetracija(uvarivanje)


Rezumeo. Hvala na pojašnjenju  :good:

 :drinks:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: captjerry 27, 02, 2010, 15:30:03 posle podne
pozdrav kempi...
jedini razlog zasto koristim elekrolucni za pontone i pri poprevci brodice je to da su me ubedili da je CO2 "radionicki" aparat, tj. da napolju vetric raznosi gas i da var izleda isti ali je dosta losiji, nekvalitetan...ima li istine u tome?...raditi sa CO2 je neuporedivo lakse, pritom ne mislim na te amaterske koji puntuju, vec aparate kojima moze kontinualno da se vari...probao sam i jedno i drugo ali se ne usudjujem da radim sa CO2 da ne bih nekome napravio problem losim varom koji je na oko ok...
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: busa2 27, 02, 2010, 23:43:27 posle podne
captyeri, za ovaj a i jos dosta drugih postova- tema imas kod mene cast pivo i paket bazne elektrode 3,25.
hvala sto imas strpljenja dodji kad hoces.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 28, 02, 2010, 00:29:26 pre podne
Moj MIG aparat aparat ima 450 ampera i oko 400 kg tezine,zato se misli da su to radionicki aparati,jer njega ne mogu 4 coveka da podignu,ali zato ima dodavac,koji je lak,mobilan i odvojen od aparata,sa dugackim kablovima,tako da nemoramo aparat da pomeramo,jer kablovi mogu da dohvate 15-ak metara.Minimum za neko profesionalno varenje u MIG postupku je 250 ampera,da bi se postiglo dobro uvarivanje potreban je mlazni transfer dodatnog materijala u zavarivacko kupatilo,ali njega karakterisu jake struje i moze da se radi samo u horizontalnom polozaju i sa minimum 80% Argona u CO2.Da bi se varilo u svim prostornim polozajima(vertikalno,nadglavno),kao i napolju(da vetar ne bi oduvavao gas)koriste se punjene zice,a postoje mig aparati koji su dosta laki,mobilni,a jaki,to su inverteri.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Dedi 28, 02, 2010, 12:09:11 posle podne
mozda je glupo pitanje ali interesujeme priblizna cena jednog takvog mobilnog aparata sa punjenom zicom
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 12:52:06 posle podne
dedi ne znam da li vredi ali evo jedan jeftin

http://www.kupujem.rs/kupujem/aparat-gasno-zavarivanje-p-253.html (http://www.kupujem.rs/kupujem/aparat-gasno-zavarivanje-p-253.html)

(http://www.kupujem.rs/kupujem/images/15-749-80.jpg)
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: KNINDZA 28, 02, 2010, 13:14:09 posle podne
Jer zna neko koliko su kvalitetni varstrojevi zavarivaci, jer to onaj stari kvalitet?
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: KNINDZA 28, 02, 2010, 13:23:53 posle podne
(http://i194.photobucket.com/albums/z99/PecaJTD/Varenje.jpg?t=1267359895)
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: KNINDZA 28, 02, 2010, 13:31:34 posle podne
TIG-DC varenje sa W netopivom elektrodom
• jednosmerni tok varenja
• je postupak primeren za varenje svih metala osim aluminijuma
i magnezijuma
• omogućuje visokokvalitetne varove
• upotrebljava se kod varenja najzahtevnijih varnih spojeva
• (sistemi pod pritiskom, vatrostalni materijali,...)
• zahteva preciznu predpripremu predmeta varenja i uvežbanog
varioca.

TIG-AC varenje sa netopivom elektrodom
• izmenični tok varenja
• primeren za varenje aluminijuma, AL legura i magnezijuma
omogućava visokokvalitetne varove
• zahteva preciznu predpripremu predmeta varenja i uvežbanog
varioca.

TIG Pulsno varenje
• posebni efekti kod AC ili DC TIG postupka koje koristimo kod
najvećih zahteva varenja
• omogućava kontrolisani unos energije za vreme varenja
• postupak upotrebljavamo za varenje različitih veoma tankih
materijala
• konačna površina varnog spoja je veoma estetska

Pravljenje žlabova (postupak sa C elektrodom i izduvavanjem
taljevine)

• Upotrebljava se za odstranjivanje nepravilnih nanosa materijala
ili popravke kod reparaturnog varenja
• za pripremu predmeta varenja pre varenja (struganje rubova)
• za odstranjivanje površinskih nepravilnosti sa odljevaka

Plazmeno rezanje
• primerno za rezanje svih vrsta metala
• uzak i precizan rez

MMA (REO) varenje sa elektrodom sa plaštem
• je univerzalni postupak varenja primeren za varenje na otvorenom
• je postupak u kojem imamo manje problema kod varenja
nečistih, blago rđavih materijala
• manje zahtevna priprema na varenje
• postupak primeren za varenje i navarivanje snažnih konstrukcija

MIG/MAG varenje u zaštiti gasova
• je produktivan postupak varenja i zato je ekonomičan
• je istovremeno i najčešće korišten postupak u industriji
• je veoma univerzalan postupak varenja, koji omogućava varenje
različitih tankih i debelih materijala
• MAG postupak (zaštita sa aktivnim gasom) se koristi za varenje
svih vrsta konstrukcijskih čelika
• MIG postupak (zaštita sa inertnim gasom) se koristi za varenje
nerđajućeg čelika, aluminijuma i obojenih metala
• posle varenja var ostaje čist i bez taloga, zato dodatno čišćenje
posle MIG/MAG pulsnog varenja nije potrebno
• prednost pulsnog varenja je potpuno kontrolisan luk i posledična
kvaliteta vara
• postupak pulsnog varenja je posebno primeren za varenje
tankih limova

POSTUPAK varenja sa punjenom žicom
• je veoma produktivan postupak varenja i zato je i veoma
ekonomičan
• postupak je primeren i za rad na otvorenom
• je univerzalni postupak primeren za varenje nerđajućeg i
konstrukcijskog materijala te za reparaturno varenje
• sa dodavanjem zaštitinih gasova možemo postići visok nivo
kvalitete
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 28, 02, 2010, 20:44:34 posle podne
@Deda
Ako se kupuje MIG synergetic inverter,preporucljivo bi bilo da ima i puls,obavezno dobra servisna podrska u Srbiji,cena je od 5000 evra pa navise.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 20:49:33 posle podne
kepmi ovaj gore znaci ne vredi ?
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: KNINDZA 28, 02, 2010, 21:05:01 posle podne
VARMIG 1600 PROFI - T

Područje upotrebe: Industrija (za najzahtevnijei najteže radove), Automobilska industrija,Strojogradnja i brodogradnja

CENA (€) 322,00

http://www.varcommerce.co.rs (http://www.varcommerce.co.rs)

Mislim da je garancija 2 god....
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 28, 02, 2010, 21:54:46 posle podne
@Kapetane
Einhell  je amaterski aparat,namena mu je za limariju i sitnu bravariju,kao i Varstroj 1600,s' tim sto bih prednost dao Varstroju jer ima dobru servisnu podrsku u Srbiji,a i cene su im priblizne,Oni teoretski mogu da vare lim 2mm,ali u praksi je to malo drugacije,jer ako aparat opteretis dugackim varenjem pri maximalnoj snazi,doci ce do pregrevanja aparata,tada se automatski upali signalna lampica,mora se sacekati nekoliko minuta da se ona ugasi i aparat moze da nastavi sa radom,ali ce se posle toga brze pregrejati nego kada je bio hladan.Problem je sto posle nekoliko pregrevanja aparat vise nece da radi kao sto je radio,ili nece uopste da radi,pa se zbog toga mora uzeti jaci aparat,da bi sa optimalnom snagom radio,a ne punim kapacitetom.Jos jedna stvar,kalemovi na amaterskim aparatima su aluminijumski,mana im je sto usled velike indukcije i pregrevanja lak sa zice se oljusti,pa brze stradaju nego bakarni.Inace i varstroj je neka srednja niza klasa aparata.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 22:58:29 posle podne
a jel ima nesto da vari recimo do 4mm sa zicom a da je u nekom finom cenovnom rangu ... znaci amaterska upotreba i slicno ...
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 01, 03, 2010, 00:33:45 pre podne
@Kapetane
Eto resenja,ides pesplatno na praksu,a naucis da varis :good:.od teoretisanja nema vajde.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Kapetan 01, 03, 2010, 02:03:39 pre podne
@Kapetane
Eto resenja,ides pesplatno na praksu,a naucis da varis :good:.od teoretisanja nema vajde.

moram naci vremena al taman kad krene zorterova ladja  :good:
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 01, 03, 2010, 11:31:00 pre podne
@kacintata
Nemas problema sa pregrevanjem jer si pojacao diodni most(verovatno si mu pojacao i hladjenje), kada  se to uradi na novom aparatu,izgubi se garancija.Imam jednu malu bocu mix gasa,pa ti mogu doneti da probas,lepsi je var,manje prsti,var je koncretisaniji,manji je unos toplote,bolje uvarivanje,ali Argon je dosta skup i zahteva cist zleb.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Vuk 06, 03, 2012, 09:24:49 pre podne
Ne znam koliko je ovaj sajt podoban za pricu o zavarivanju ali cu ipak da pitam jer se tema odnosi na zavarivanje.
Voleo bi da uporedimo rotacioni aparat za varenje sa modernim inverterskim pa i klasicnim transformatorskim. Konkretno interesuje me kvalitet vara kod sva tri aparata. Ako zavarivac zna sta radi po meni bi sam var trebao da bude isti kod sva tri aparata? Konkretno cena polovnog rotacionog je oko 300-350 eur toliko kosta i bolji transformatorski pa i inverterski (domaci walter aparati) Gledao sam kemppi minarc 150 on je nov donesen iz inostranstva oko 450 eur. i moze da zavaruje bazicne i rutilne elektrode http://www.kupujemprodajem.com/KEMPPI-MINARC-150A-nov-u-kutiji--1535129-oglas.htm (http://www.kupujemprodajem.com/KEMPPI-MINARC-150A-nov-u-kutiji--1535129-oglas.htm)
Ako bih se odlicio da nekad napravim sebi metalni camac sa limom 3 mm odlucio bi se za obostrano zavarivanje oblozenom elektrodom, sa co2 nemam iskustva tako da ta mogucnost odpada.
I za kraj koliko je pametno zavarivati elektrodom, tj bezbedno, a da se lim ne pokrivi, naravno postovati raspored zavarivanja.
Potrosnja struje kod rotacionog je po meni dosta veca u odnosu na ostala dva aparata, gresim li?
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: stvlada 06, 03, 2012, 17:11:07 posle podne
Ako nameravas amaterski da se bavis zavarivanjem ovaj aparat ti je i vise nego dovoljan.Na njega mozes da prikljucis i pistolj za tig zavarivanje ali ne moze da zavaruje Al i kontaktno je uspostavljanje luka kod tig postupka.Naravno da je bolji od rotacionog i trafoa to uopste i ne treba uporedjivati jer su rotacioni i trafo odavno prevazidjeni.Ako je stvarno neotpakovan mislim da je i cena ok.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Vuk 06, 03, 2012, 20:12:00 posle podne
Ma hocu ja jednog dana da krenem Ikinim koracima, misim da se necu uspeti oduprti toj zelji. Svakog dana sanjam da gradim brod i to vec premasuje svaku meru! A aparat bi da kupim jer volim da imam takav gedzet, jest nije mi potreban bas preterano ali hocu da imam, a i nadam se da ce uspeti da izavari brodic Ikine velicene, polako nigde  ne zurim, danas malo sutra jos malo i gotovo. Karikiram ali je to poenta.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: mesechar 06, 03, 2012, 23:29:22 posle podne
Imaš u metrou na akciji invertorski Einhel za 19.000 didzi sa dve godine garancije posle možeš da dokupiš i tig crevni paket pa da malo varkaš i prohrom .prednost invertorskih aparata nad transformatorskim između ostalog je i ta što mu ne smeta pad napona u mreži čak i do dvadeset posto pa je zgoda živa kad se radi na vodi sa produžnim gajtanima a i trpi dugačke kablove za  zavarivanje.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: Arsa 07, 03, 2012, 04:08:13 pre podne
Ma hocu ja jednog dana da krenem Ikinim koracima, misim da se necu uspeti oduprti toj zelji. Svakog dana sanjam da gradim brod i to vec premasuje svaku meru! A aparat bi da kupim jer volim da imam takav gedzet, jest nije mi potreban bas preterano ali hocu da imam, a i nadam se da ce uspeti da izavari brodic Ikine velicene, polako nigde  ne zurim, danas malo sutra jos malo i gotovo. Karikiram ali je to poenta.

Snovi su vrlo zahbana stvar!!!   roll4   114

Verujem da ćeš ti polako doći do njihove realizacije...

Samo žalim IKU (on neće moći da spava zbog tebe, tvojih pitanja i podpitanja).  lol
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje
Poruka od: kemppi 07, 03, 2012, 22:26:19 posle podne
Nemam bas iskustva sa amaterskim aparatima,ali znam da kineski inverteri nisu bas pouzdani,ako ces s' vremena na vreme nesto da privaris onda ce da posluze,ali za neke dugacke varove ne bih bas preporucio.Cak su i Varstrojevi aparati koji se kupuju u Merkuru kineski,jer u ovlascenom servisu ne mogu da ih poprave,niti imaju semu za njih.Taj Kemppi sto si pomenu je profesionalni aparat,dobro ti je stvlada rekao.
Za zavarivanje rutilnih elektroda bi bio dobar i neki trafo aparat,jer je lakse variti sa ac/dc strujom,tj kod varenja inverterom dolazi do skretanja elektricnog luka jer vari jednosmernom strujom,a opet trafo aparat je mnogo pouzdaniji i jeftiniji.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: njegos68 25, 09, 2012, 08:19:53 pre podne
Molio bih za par saveta..   6589 Treba mi aparat da zavarim nekih pola metra vara  na aluminijskoj cisterni za gorivo (pukao var izmedju komora.. ) E sad po našim trgovinama dominiraju Varstroj,Telwin,Ejnhel i sl ima i Esab ali je u krv skupo...  no125 E sad taj aparat bi koristili za povremene varove  za sitne popravke  aluminijuma i ponešto u čeliku..  e sad nebih uzimao neki škart,pošto možda se upotrebi za izradu nekog limenjaka ili čak aluminijskog čamca... posle raspitivanja dopio sam preporuku za ovaj varstroj supermig 270 i kažu da je to niki optimum za moje potrebe.. a košta negdje oko 1000 eurića.. šta mislite o tome? http://www.varstroj-s.rs/varmig-270-supermig.php (http://www.varstroj-s.rs/varmig-270-supermig.php)  I unapred Hvala...  thumbup
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: kemppi 25, 09, 2012, 22:28:36 posle podne
Sa tim aparatom mozes najsirovije zavariti aluminijum,tj. ne mozes dobiti nepropustan spoj,ako ti nije bitna nepropustnost,takav var je osetljiv na dinamicka opterecenja,jer se svaka naprslina siri.Ako radis dugacke zavare ne mozes bez vodenog hladjenja...
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: njegos68 26, 09, 2012, 06:37:50 pre podne
Znači ne valja?  ok Meni treba baš nepropusan var.. jer to je pregrada izmedju dvije komore i nesme puštati jer će doći do mešanja dve vrste goriva..  nutss ulaganja u skuplji i bolji aparat dovodi u pitanje ekonomsku isplativost pošto će aparat samo povremeno biti korišćen.. Hvala na odgovoru Kempi  thumbup
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: nikolar 29, 04, 2014, 11:55:55 pre podne
Zanima koji je postupak zavarivanja korita. Mislim na korita camaca koja je Ika pravio.

Konkretno kad se svi elementi motiraju i priheftaju, kad dodje na red puno zavarivanje dva poludna i secnica kako se korito zavaruje spolja, da li se korito vari u poziciji u kojoj je montirano (završeni brodomonterski radovi) ili se korito naginje u stranu da bi se izbjeglo nadglavno zavarivanje?

Da li se za var sa donje strane kod kobilice vuce u  nadglavnom polozaju ili se korito nagne na stranu da to bude bocno zavarivanje?

Kad se radi zavarivanje oplatnih limova od 4 mm da li je dovoljno da se radi prelaz sa bazicnom elektrodom 3,25 po jednom spolja i iznutra ili se mora ponoviti var po 2 puta (narocito na spoju 2 poludna)?

Jedan atestirani varioc za brodogradnju mi je jednom prilikom rekao da je potrebno na mestu zavara sa jedne strane malom bruslilicom brusom 1,8 mm debljine potrebno napraviti zlijeb na mjestu gdje se oplatni limovi zavaruju radi boljeg zavara, da li je to ispravan nacin pripreme zlijeba?

Unaprijed se zahvaljujem na odgovorima.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: kemppi 29, 04, 2014, 14:47:23 posle podne
Korito se moze variti MIG ili REL postupkom,ako je moguce trebalo bi razmaknuti limove prilikom heftanja,da bi var popunio taj zazor,ako je to tesko izvesti pozeljno bi bilo ukopati kanal,jer ce zavareni spoj svakako biti jaci ako se uradi koreni var,a ujedno je estetski lepse kada je var uliven,nego ako je stariji od osnovnog materijala,a prilikom brusenja bi se mogao oslabiti .Nadglavne spojeve treba izbegavati,jer je to nezgodan polozaj za rad,ali ako mora da se uradi nije neizvodljivo.
Variti bazicnom elektrodom, bez susenja, gotovo da nema smisla.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: IKA 29, 04, 2014, 15:03:44 posle podne
Realno,na brodu veličine oko 10m neizbežno je nadglavno zavarivanje.Nije realno očekivati da se korito težine oko 2t može okretati,mada realno je moguće ,ali je pitanje izvodivosti takve varijante u samogradnji.Savet koji ti je prijatelj dao,je na mestu.pravljenje kanala je obavezno za kvalitetan var.
Naslov: Odg: Zavarivanje, varenje --postupci i načini zavarivanja
Poruka od: nikolar 29, 04, 2014, 15:48:52 posle podne
Kad je u pitanju spajanje 2 poludna, da li je u redu da se prodje samo jednim varom iznutra (zbog cvrstine)?

Hvala Kempiju i Iki na odgovorima.