Moja Ladja

E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: zebinovac 22, 06, 2022, 16:25:21 posle podne

Naslov: kupovina camca/brodice
Poruka od: zebinovac 22, 06, 2022, 16:25:21 posle podne
Zdravo,
Potrebna mi je teorijska pomoc oko kupovine prvog camca sa kabinom. Camac potreban za borak vise dana na vodi. Znaci potreban wc. Koristice se iskljucivo na reci. (sava, dunav). Vec posedujem camac bez kabine 6m koji je trenutno na jezeru, i imam nekoliko vanbrodskih motora. Pitanja:
1. Koje su prednosti mane "plasticnih" u odnosu na metalne camce?
2. Postoje li plasticni kabinasi sa plitkim koritom? (ne znam kako prici obali sa dubokim V koritom)
3. Koliko je tesko  samostalno uploviti i parkirati u marinu sa camcem duzim od 6m (nikad probao).

Unapred hvala.
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: Sale Rea 22, 06, 2022, 17:40:18 posle podne
Drugar , srećna ti kupovina . Što se tiče plastike i metala... ja sam više za plastiku. Lakse je održavanje. Nemam ništa ni protiv metala koji su kršteno pravljeni ne neke budzevine. Prilazak u samu obalu zavisi od dosta faktora, da li je pesak, mulj, kamen, svakako treba biti oprezan. Možeš ti i sa v koritom u obalu . Pristajanje na marini se nauči...vežbaš , pomoće ti neko. Nista nije problem samo treba polako bez panike .

Послато са SM-N980F помоћу Тапатока

Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: Dora 22, 06, 2022, 20:01:50 posle podne
Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.

Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila...  Imam zatvoreni istem hladjenja  sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.

Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić.  Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.

Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema  grbaču na dnu ili kobilicu  ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
 
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...

Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: zankiki 23, 06, 2022, 08:29:40 pre podne
Posle skoro 10-ak godina u plastičnom brodiću, za ovaj naš Dunav, i naš način korišćenja bih blagu prednost dao metalu...
I jedno i drugo imaju prednosti i mane, ali mi dosta vremena provodimo nasukani na obalu a to nije baš prijteljski prema plastici...

Ali da opet biram, opet bih plastiku  sajkaca
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: micko67 23, 06, 2022, 09:11:56 pre podne
Svako ima drugo misljenje i neznase ko je u pravu dali crnke ili plavuse , ja sam ljubitelj plastike , manje odrzavanja nema korozije i farbanja i laksi je a plastika je elasticnija . V korito bolje ide po talasima i upravljivije je a ja sam sa jedrilicom gaz oko 1m pristajao uz obalu , kad malo upoznas reku i sidjes preko daske , vanbrodski motori se lakse menjaju ako si nezadovoljan svojim, tisi ,manje vibracija ,lakse se ocisti trava sa elise nema antifriza ,curenja pored vodova , i bolje upravljanje . Malo o izdrzljivosti
youtube crash test dehler
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: Dora 23, 06, 2022, 09:59:40 pre podne
Da, to za upravljanje sam zaboravio da napomenem, naročito kad se ide krmom da ne kažem u rikverc :) je bolji VB motor...
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: zankiki 23, 06, 2022, 10:08:00 pre podne
Pravi odgovor na ovo pitanje ne postoji, zavisi od nečijeg karatkera, načina korišćenja, želje da se na brodu radi, ima i na plastičnom održavanja, ako se želi da izgleda lepo... I jedni i drugi imaju prednosti i mane, a na dunavskim obalama gde nikad ne znamo da li je dole pesak, mulj, kamen ili panj je malo lepše sa metalom.

Po meni je za Dunav idealan neki blagi V sa gazom 50-70cm jer pokriva većinu situacija.

Jedino od čega nikad ne bih rastao je brodski motor... Ali i to je stvar ukusa, i sto puta prežvakana tema. Da i jedni i drugi nemaju svoje prednosti i mane, ovi drugi ne bi ni bili ugradjivani. Evo za 10ak godina koliko plovim sa Marissom (a znate da nije malo, i da se zavlačim svuda) još nikad nisam morao da ronim i skidam nešto sa elise...
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: vepar 23, 06, 2022, 18:04:45 posle podne
Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.

Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila...  Imam zatvoreni istem hladjenja  sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.

Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić.  Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.

Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema  grbaču na dnu ili kobilicu  ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
 
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...

Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)

A uuu udario u spor? Koji gde, kako se to desilo? Moze malo vise detalja?
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: dell_mare 23, 06, 2022, 21:01:40 posle podne
Uvek treba metar duži i pola metra širi koliki god da uzmeš :D  Možda najcitiraniji savet prilikom kupovine.
Dunav sa svojim obalama, vremenima i nevremenima za duži boravak traži ono što ti kaže Zankiki. Blago V korito sa malo dubljim gazom zbog stabilnosti s jedne strane ali mogućnosti za pristajanje uz pliće obale i plaže. Ostalo je stvar ukusa, želja i mazohističkih namera.  j1 Ja ne bih menjao brodski motor recimo. Upravo sam uradio generalku na 55 godina starom britancu. I čelik mi je bliži srcu od plastike zato što mi nije žao da njime pristajem uz obale. Za duži boravak recimo fiksna klonja nije neka primarna potrepština, mi koristimo hemijski već par godina. Nije loše imati sledeće stvari od opreme odmah: valjano sidro, kanape, frižider, plinski rešo ili šporet, grejanje pa da možeš i u ostalim godišnjim dobima da zanoćiš. Što se tiče manevrisanja sa brodom dužim od 6m, to se uvežba brzo jer su veliki kabinaši spori i daju ti vremena da ih nameštaš do perfekcije. 
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: zankiki 24, 06, 2022, 13:47:58 posle podne
Ako ne duva vetar  6589
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: vepar 24, 06, 2022, 15:01:17 posle podne
I ako ti je marina na 100% stajacoj vodi... i ako te hod propelera ne odvuce gde neces pri voznji krmom i ako... puno toga. Ali navezba se sve. Mislim da smo se svi lupkali po marini u pocetku. Samo polako i sa puno bokobrana pa nece ni biti stete...
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: marke 25, 06, 2022, 10:18:20 pre podne
Pozdrav,

Ja preporucujem vanbrodski motor jer ne zauzima prostor u camcu, da ne pominjem probleme ciscenja elise kod ugradjenih motora.  Pre par dana sam sekao

namotanu loptu od mreze, kaputa, bastenskog creva, i aluminijumske lajsne.  Jedva sam podigao Yamahu od tezine namotanih gov..a.

Jedva sam ruke oprao razredjivacem a noz sam bacio,

Sa elisom pod vodom ne znam sta bih radio...

 
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: Dzonz 25, 06, 2022, 11:05:46 pre podne
Marke,  covece pa kuda ti to plovis?  eek
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: zankiki 25, 06, 2022, 11:08:56 pre podne
Isto pitanje sam hteo da postavim  ha ha ha
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: Losmi 27, 06, 2022, 14:38:53 posle podne
Kao neko ko je imao dugo godina brodski motor a sada vanbrodski, mislim da je za 90% posto nasih potreba (plovidba Dunavom i Savom) vanbrodski motor bolje resenje (osim ukoliko se camac ne vozi 500, 600 sati godisnje). Novi vanbrodski motori su pouzdani i dugovecni. Manevrisanje sa njima je isto lakse ukoliko ne postoje bow thruster-i. E sada, moja zivotna zelja je da zaplovim do Amsterdama uzvodno, i moje honde svakako nisu dorasle tome. Ozbiljan brodski motor je za duze plovidbe ipak neprikosnoven.

Sto se camca tice, blago v korito koje doprinosi stabilnosti a nema preveliki gaz, kao sto neko napisa je pun pogodak.

Manevrisanje se svodi na ucenje i strpljenje (bez naglih pokreta). Sto je plovilo vece to je inercija veca pa je potrebno dosta da stane, krene, itd. Ja sam pristajem sa camcem od 11m i nekih 8,5 tona i vremenom nije problem. Doduse kada treba da isplovim po jakom vetru sa marine (vezan sam za bovu) nije mi bas lako pa to uglavnom i izbegavam.
Naslov: Odg: kupovina camca/brodice
Poruka od: marke 27, 06, 2022, 19:11:51 posle podne
Kakvo pitanje kuda plovim:?   Pa maticna luka mi je visnjicki dunavac naravno.   kuku