Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: marko07 30, 06, 2021, 16:04:23 posle podne
-
Cao ljudi, nesrecan naslov teme ali ova vrucina ubi pa i mozak odbija saradnju :)
Uz glavni camac, 9.7m, naravno planiramo i manji za odlasku u nabavku, zavlacene po rukavcima...
Pre 2-3 god smo dobili od drugara gumeni Sport camac za 4 osobe koji je ostao od njegovog pokojnog dede, camac nazalost nema nikakve papire i ne zna se da li je ikada i imao.
Moje pitanje je- postoji li ikakva sansa da se to registruje? Dimenzije su 3.5*1.6 a ako se dobro secam preko 3m mora registracija.
Na to naravno dolazi motor i to je drugi deo pitanja- ako moze da se registruje, sta je tu najbolje uzeti za pristojne pare, a opet naravno sa papirima?
Od starog camca imamo Hondu 4t 15ks sa dugom cizmom koja nikako nije za to tako da je ideja da taj motor prodamo i onda uzmemo nesto manje sto bi bilo za taj pomocni camac(sport ako moze da se registruje ili nesto trece ako ne budemo mogli da ga registrujemo) ali bih svakako dodao nosac na glavni camac da moze po potrebi, za ne daj boze, da se montira i da posluzi samo da nas skloni do obale.
Dakle ukratko- moze li se registrovati sport camac bez papira? I ako ne moze koji je predlog za pomocni camac? i koji motor uz sve to?
ps: nemam nista protiv Tomosa cak i imam jednog ali bih stvarno isao na nesto sto vazi za malo pouzdanije.
-
Oko registracije ne znam zaista, ali sto se motora tice, imamo istu dilemu.
Moj cale je kupio pre nekih 15 godina titel special kao pomocni i njega nismo prodavali. Sada mi super dodje, mada na zimu ce morati da se sredjuje. Njega trenutno teram sa tomosom cetvorkom i ide super ali razmisljam za sledecu godinu da uzmem drugi motor.
U Gross Inoxu kod mene u kraju imaju Tohatsu 5 konja u izlogu i ne secam se tacno cene, ali mislim da je bila razumna. Vidim na oglasima ima novih motora za oko 1100 - 1300 eura. Generalno meni je neka petica super. Tebi mislim da i cetri konja rade posao super posto je taj Sport bas lagan a dovoljan je i da posluzi kao pomocni. Za gumenjak, pazi samo da se ne probusi prilikom pristajanja na obalu.
Videh na oglasima Yamahe od 5 konja, a i kod mene na marini ih ljudi koriste i svi su prezadovoljni.
-
Sto se prve registracije tice mislim da nece moci da se registruje ako nemas racun i papire a nemas ih sigurno. E sada naravno da moze da se vuce sa sobom kao pomocni i bez papra.
A sto se tice dileme koji pomocni camac i motor to bi ti trebalo zavisiti od tipa maticnog plovila. Tipa ako nemas dva motora na brodu ili ne postoji mogucnost montiranja pomocnog na glavno plovilo onda je dobra i sigurna varijanta imati pomocni camac sa motorom dovoljno sposobnim da pomeri pa cak i slepa glavni brod a to mali gumenjak sigurno nije. Ta honda od 15ks i neki plastikaner ili celicana bi za to bilo prihvatljivo.
-
Kad već imaš tu Hondu od 15ks, šteta je nju prodavati a od onog gumenjaka ionako nema neke naročite koristi. Em ga ne možeš registrovati, em je gumenjak, preosetljiv, nepogodan da ako zatreba povuče brod. Ja bih u svakom slučaju batalio gumeni čamac, i umesto njega nabavio neki plastikaner koji ti se uklapa u budžet. Sa tim čamcem i Hondom bi bez problema mogao i brod da šlepaš u slučaju potrebe.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
To za slepanje broda mi nije palo na pamet ali svakako nije na odmet ako moze.
U principu brod ima 2 dmb-a tako da je treci motor stvarno nije neophodan ali gledam da ako mogu uklopim da bude i za pomocni camac i za brod...
E sad, plastika/metal su super ali to povlaci malo vise stvari, jos jedno mesto u marini za koje placam mesto, kad krecemo negde dovlacenje do glavnog camca pa privez... A gumenjak uz malo truda moze da bude na krovu stalno i pomocni motor nakacen na glavni camac i po potrebi samo prebacim...
Ali da, registracija gumenog je... tamburanje
ps: Zaboravih da dodam- velika sam pristalica polovnog, tako da bih izbegao nov motor ako je ikako moguce :D
-
Ma plovi ti glavnim plovilom pusti prosirenja na pom9cni camac . Od pomocnih camaca kupi onu krofnu na napuhavanje i uzivancija😀
-
Specijal nećeš moći da registruješ. Napisaću ti koja je moja kombinacija, možda ti pomogne.
Nelt 300 bez papira (on je 298cm, pa mu ne treba registracija), koji za sobom vučem bez motora.
Motor je prijavljen kao pomoćni na brod, tako da je registrovan... E sad, ako me neko sretne baš kad se švrćkam pomoćnim čamcem, verujem da bih mogao da objasnim situaciju. Kao i ti sa starim gumenjakom...
Na brodu imam prijavljene kao pomoćne: Johnson6, Johnson4 i Tomos18. Da stvar bude smešnija, kao pomoćni nosim T4 koji nije registrovan i stoji u boxu.
-
Ma plovi ti glavnim plovilom pusti prosirenja na pom9cni camac . Od pomocnih camaca kupi onu krofnu na napuhavanje i uzivancija😀
Zgodno je imati ga, evo prošli vikend ja i gospodja, brod ne mirnom mestu u ladovini, a čamcem skoknemo 500m dalje na peskove i kupanje, pa kad nas sunce ubije nazad u brod u ladovinu... I tako ceo vikend sajkaca
-
Nelt 300 bez papira (on je 298cm, pa mu ne treba registracija), koji za sobom vučem bez motora.
Granica za ubavezan upis u upisnik je 2 ipo metra ako nema spostveni pogon, i svi bez obzira na dužinu ako ga imaju.
Izuzetak su sportski čamci i ekviziti namenjeni takmičenju, pedaline i tako to.
-
Nelt 300 bez papira (on je 298cm, pa mu ne treba registracija), koji za sobom vučem bez motora.
Granica za ubavezan upis u upisnik je 2 ipo metra ako nema spostveni pogon, i svi bez obzira na dužinu ako ga imaju.
Izuzetak su sportski čamci i ekviziti namenjeni takmičenju, pedaline i tako to.
To je nešto novo, ili sam ja oduvek u zabludi?
-
Iskopah na netu zakon pa sada citam: "
Član 153.
U upisnike čamaca i plutajućih objekata upisuju se čamci dužine preko dva i
po metra, kao i čamci dužine do dva i po metra koji imaju sopstveni pogonski uređaj,
odnosno motor, kao i plutajući objekti."
Ceo dokument je na http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2013/4012-12Lat.pdf (http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2013/4012-12Lat.pdf)
-
To su verovatno promenili zbog skutera....
-
Znaci , sobstveni pogonski motor - znaci da ako je camac 249cm i ima vanbrodski motor njemu ne treba registracija? Ili je to sve isti..
-
Kaže "kao i čamci dužine do dva i po metra koji imaju sopstveni pogonski uređaj,"
Tako da mislim da mora i za kraće od 2.5m ako imaju motor
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
-
Sve mislim da je to vezano za stabilne motore, kao recimo sto imaju skuteri. Verovatno nisam u pravu jer, zasto nebi uzeli pare ako mogu. U prevodu, sve se registruje i placamo za sve sem za traktorsku gumu i misice na naduvavanje.
-
A da li je pre bilo 3 metra, ili sam ja u zabludi sve vreme?
-
A da li je pre bilo 3 metra, ili sam ja u zabludi sve vreme?
Bilo je, samo ne znam kada su promenili
-
У Закону о пловидби и лукама на унутрашњим водама из 2010 (Сл. гласник РС 73/2010) писало је:
Utvrđivanje sposobnosti čamca i plovećeg tela za plovidbu i plutajućeg objekta za plutanje
Član 123
Čamci i ploveća tela mogu se koristiti u plovidbi, odnosno plutajući objekti za plutanje ako:
1) je utvrđena njihova sposobnost za plovidbu, odnosno plutanje u pogledu konstrukcije, plovnih svojstava, pogonskih i drugih uređaja i opreme, u skladu sa Tehničkim pravilima za čamce, ploveća tela i plutajuće objekte;
2) su upisani u upisnik čamaca, plovećih tela i plutajućih objekata (u daljem tekstu: upisnik);
3) čamcem, plovećim telom i plutajućim objektom upravlja lice koje je stručno osposobljeno.
Član 124
Odredbe člana 123. ovog zakona ne odnose se na: sportske čamce bez sopstvenog pogona (veslačke čamce, kajake, kanue, jedrilice i slično) namenjene takmičenju, čamce bez sopstvenog pogona koji nisu duži od tri metra, pedoline, vodene bicikle, daske i slična
Верујем да је отуд забуна око тога која дужина је граница за обавезну регистрацију (упис у уписник).
Та одредба је остала и у закону после измена 2016. (("Sl. glasnik RS", br. 73/2010, 121/2012, 18/2015, 96/2015 - dr. zakon, 92/2016 i 104/2016 - dr. zakon).
А тачно је то што је Марко07 цитирао:
*Службени гласник РС, број 83/2018
Члан 153.
У уписнике чамаца и плутајућих објеката уписују се чамци дужине преко два и по метра, као и чамци дужине до два и по метра који имају сопствени погонски уређај, односно мотор, као и плутајући објекти.
У уписнике чамаца и плутајућих објеката не уписују се спортски чамци без сопственог погона (веслачки чамци, кајаци, кануи, једрилице и слично) намењени такмичењу, чамци без сопственог погона који нису дужи од два и по метра, педолине, водени бицикли, даске и слична пловила ако се њима не обавља привредна делатност.
Дакле, свака канта дужине 2,5+ метара, ако на њу поставите мотор, мора се уписати у уписник - мора се регистровати.
Ако је по слову закона, чамац дужине 2,50 м се не региструје ако нема мотор.
Само да додам и ово - цитирани члан 153. је из овог закона: ЗАКОН о државној припадности и упису пловила, "Службени гласник РС", бр. 10 од 30. јануара 2013, 18 од 13. фебруара 2015, 83 од 29. октобра 2018.