Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Arsa 27, 12, 2019, 09:36:20 pre podne
-
Na početku ove priče želim da naglasim da znam da bi se mnogi javili da mi objasne kako sam bio glup, nisam dovoljno gledao pri kupovini, kako bi oni ovako ili onako, ali ja uradih šta uradih pa to bez laže i prikazujem da drugima koji imaju i manje znanja od mene bude za nauk.
Elem 2018, godine pred naš odlazak na more, pojavi se oglas za prodaju čamca sa, meni privlačnom cenom i ja ga kupim, odvezem u našu tadašnju marinu 4. juli i odem na more.
-
Dakle, video sam da je zadnja daska na čamcu, verovatno propala, da je bivši vlasnik nekakvim metalnim budževinama prepravljao čamac i spremao sam se da te "stvarčice sam odradim. U okviru tih priprema, dovedem mog druga Zorana Kovačevića "Janeza" koji mi vrlo grubo otvori oči i kaže da mi čamac prima vodu, da mora napolje i da ima mnogo više posla nego što sam ja mislio. Ja ne verujem i kažem gde je ta voda kada je čamac mesecima suv na vezu. Zoran uzme šrafciger, zabode ga u patos i odande počne da kulja voda. Opsujem ga i kažem da će da nas podavi ali mi on objasni da je čamac oštećen spolja i da prima vodu u prostor između dva dna. Šta ću, izvučem camac na obalu i shvatim da ću morati da uradim kompletno sređivanje istog. Zapravo, razmišljao sam o tome da ga spalim i rešim se bede :) ali me moj kasniji "guru" u sređivanju čamca ubedi da ja mogu sve sam da završim i da bude sređen baš onako kako ja hoću. Sa Zoranove strane imaću samo savetodavnu pomoć, ali on neće ništa da radi već to mora da bude mojih ruku delo. Dogovorismo se da tako uradim i počinje igranka...
-
Prebacim čamac u dvorište i počnem da ga kupusam...
Utvrdim da brusilicom samo oštećujem spoj gornjeg i donjeg dela čamca pošto je neko ranije razdvajao iste i spojeve zalio nekim gitom koji mi je ..., da ne pominjem kakve probleme pravio. Tako se u moju kuću useli nova alatka koja je rešila problem te razdvojih poklopac od korita čamca.
-
Dalje, da ne pričam...
-
Sada sledi period kada je bilo toliko prašine da ne mogu da se zahvalim komšijama koji su me toliko trpeli. Istina, ja sam prema njima postavio nekakvu zaštitu od plastičnih folija i svaki šas sam čistio kako vetar ne bi njima nosio tu prašinu a, verujte bilo je sve beloooo.
Plastika na dnu je sva ispucala od udara talasa i ko zna kakvih muka. Sve je to trebalo skinuti i kasnije obnoviti.
-
Sat po sat, dan po dan i nekako je išlo. Onda dođoh do prve lepe stvari, postavljanja nove daskena zrcalu. Naravno opet uz savete Zorana tako da sam na zrcalo nalepio dva sloja mata, posle napravio dobru smesu smole i trine (opiljci drveta), za lepljenje daske koju sam stegama i drugim improvizovanim načinima držao dobro pritisnutu dok smola nije očvrsla.
-
Što ja, što onaj moj prethodnik iskrzali smo ivice čamca kao da su ga miševi grizli, pa je i to moralo da se sanira. Početo i to.
Sada dolazi na red deo na koji sam jako ponosan. Naime Zoran predložio, ja prihvatio da čamcu napravimo kostur, ali ne od drveta koje je kod prethodnika nabubrilo kada je primilo vodu i praktično probušilo stranicu čamca. Za osnovu sam uzeo kartonske rolne oko kojih se motaju tepisi i slični proizvodi. NJih sam isekao tako da visina bude 5 cm koliko su bile i egije koje je proizvožač postavio. Premazane su samo smolom i kada su se osušile, zalepio sam ih za dno (lepkom koji zaista preporučujem), s tim da po sredini imam i "kičmu" čamca koja će smanjiti uvijanje čamca na talasima. Sve to je plastificirano sa tri sloja mata.
-
Kako bi smanjio vibracije u slučaju da jači motor stavim na čamac, opet po savetu moga učitelja, postavio sam ove trouglove na pod i ukrutio zrcalo. Takvi trouglovi biće postavljeni kasnije i na bočne stranice kojima će se dodatno vršiti ukrućenje zrcala. Sve to je plastificirano i onda sam mogao da krenem dalje.
Na dno čamca zalepio sam iskrojene ploče stirodura debljine 5 cm, a praznine kasnije popunio slabo ekspandirajućom pur penom.
-
Сад ми је јасно зашто су каснили радови на Тргу Републике - ето где су коцке завршиле!
Арсо, шалу на страну, кад човек погледа оне прве слике, с почетка, не би се свако усудио да уђе у тај посао. Али то је лепота пластике - све је с њом могуће.
Браво!
Чекам наставак приче.
-
Od onih zelenih kartona na sikama napravio sam šablon za izradu komora čamca koje su kod bivšeg vlasnika bile nabudžene od nekog lima. Tako sam izradio i ojačao te buduće pregrade.
-
Mnogi ce reci sto nisi kupio ovako ili onako...sto nisi dao nekom da to odradi ali ovako...kroz godine sjetices se ovog "projekta" i bit ces zadovoljan s njim kao da si ga napravio sam od početka. Uz put koristenja vidjeces i neke "promasaje" koje bi drugi put drukcije napravio i shvatices da je nautika i ta prasina i prljave ruke i koliko doista ima gušta u onom sto covjek sam napravi a plus jedno veliko iskustvo koje ces moci prenjeti drugarima kad im bude trebala pomoc i onda opet ispočetka.....
-
Sada je trebalo napraviti šablone za izradu poklopaca komora koje će omogućiti da po kiši imam suve stvari u čamcu. I to je odrađeno. Da napomenem da je veoma značajno da se lepkom premaže stirodur kako smola ne bi nagrizla i oštetila isti.
-
Maverik, potpuno se slažem sa tobom. :)
-
Već je počelo da biva hladnije, septembar mesec i morao sam da ubrzam radove. Želkotom sam premazao unutrašnjost čamca za slušaj da me kiša ne iznenadi i krenuo da sredim ojačanja sa donje strane poklopca čamca koje je bivši vlasnik sa merakom posekao tako da se kljun čamca ugibao kad neko teži stane na njega.
-
Ufff... Bravo... Svaka čast...
Ogromni su to radovi, zna samo onaj ko je probao. A u pravu je Maverick, mnogo ljudi provozaš čamcem, oni se oduševe, kupe, a posle vide da nautika nije samo sedneš i voziš, i posle ta plovila stoje i propadaju. Ovo moraš da voliš se u paketu.
-
Da nije tako Zoki, bilo bi lako. Ali kad nešto praviš za svoju dušu... zar tebi treba da pričam? :)
Naravno, pre želkota išla su 3-4 sloja mata. Onda poklopac.
-
... Uz put krpiš i neke stvari koje su ko zna zašto ranije isečene.
-
Stigli su i prohromski držači za arnjeve koji bi, kao na kaubojskim kolima štitili po potrebi od kiše. Vreme je bilo sve hladnije i što je urađeno, urađeno je. Čamac ušuškan i čekalo se proleće, ali đavo ne spava... Veci je otkriven karcinom pluća u razvijenoj fazi, borili smo se kako i koliko smo mogli i sve se tragično završilo tog 06.08.2019. godine.
Nisam više imao volje da se više posvetim čamcu, morao sam mnoge stvari pre toga da uradim.
-
Pred jesen, angažovao sam Dejana, vlasnika JD Nautike iz Sefkerina da odradi to što je ostalo, i da uz put popravi neke moje brljotinice. A ostalo je da se uradi kontra švans na čamcu, da se spoje poklopac i korito, da se sa spoljnje strane obrade oštećenja i prefarba čamac zaključno sa anti alginom. Čovek sve završio. Istina zbog nekih sitnica prvo vraćen da ih doradi ali sve odrađeno po dogovoru.
Čamac sada čeka da kupim motor koji tražim, da ga registrujem i da, ako bog da, u proleće dođe Saša iz Novog Sada da mu napravi ljudsku tendu za zimu. Dotle sam nešto na brzinu improvizovao i.... kraj ove priče.
-
Како би се сад Веца поносила тобом и са колико задовољства би опет седела на прамцу?
Арсо, желим ти да уживаш на чамцу - за себе и Вецу.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Како би се сад Веца поносила тобом и са колико задовољства би опет седела на прамцу?
Арсо, желим ти да уживаш на чамцу - за себе и Вецу.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Hvala Lazo. Život ide dalje i moramo ga živeti.
-
Kako je riješavan kontrašvanc...i nisam skuzio....tim ljepilom premazes stirodur i onda bez problema ide mata i smola preko...
-
Kontra švanc je rešen tako što je u zadnjem delu napravljen trouglasti roštilj na koji je ubačena ploastična ploča i isplastificirana sa svih strana. Na taj način se čamac i pod težim i jačim motorom ne podiže u prednjem delu kao da ore već ide horizontalno. To naravno uslovljava da moraš imati motor sa dugom nogom pošto je čamac u delu kod motora duži.
Što se lepka tiče, tačno je. Mora da se dobro pokrije stirodur i pur pena. Lepak je blago ekspandirajući pa pokriva sitne prolaze između stranica i stirodura. Kada se stegne nema problema.
-
Arso, vidi se da si sve ovo uradio kako Bog zapoveda, što bi rekli. Da li je bilo vredno novca i truda? Verujem da jeste, jer ostaje jedno veliko iskustvo, a posebno se čovek lepo oseća kada uživa na tako sređenom čamcu, za koji znaš da si sam sredio.
Svaka čast, mirna voda i sada samo uživanje. Veliki pozdrav !
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Bravo Arso, lepo si ti zaokružio te radove na čamcu. Želim ti da ploviš i zdravlju i veselju i da te ubuduče svi problemi zaobidju. Verujem da ćemo se negde na reci sresti.
-
Konačno nađoh i motorčić za moj čamac. Mogao je biti i jači, ali je ovo bila prilika koja se ne propušta. Ja sam baš zadovoljan. Ostaje da još da nekako u proleće savatam Saleta iz Novog Sada da napravimo ciradu za čamac i navlaku za motor pa, ako bog da... 6589 114 2564 cam
-
Браво, Арсо.
Желим ти да те лепо послужи. За тај чамац је 6 КС довољно за лепу вожњу.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Dobro je, za trenutak sam pomislio da je 4ks Yamaha. Poznata po tome sto nikada nece da upali. Ova 6ks je vec nesto drugo!
-
Srećno druže
-
Srecno Arso !!
114 114 114