Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: spearfisherman 22, 03, 2019, 23:01:13 posle podne
-
Dakle da kazemo 15hp, pa je dilema... Honda, Yamaha ili Mercury... svi su tu negde sa cenom....Misljenja?
-
Tohatsu :-)
-
+1 Tohatsu
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Tesko da ces pogresiti sa nekim od ta tri, novo je novo.
Ja isto koristim Tohatsu :) i prezadovoljan sam.
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
-
Mislim da je dosta jeftiniji od gore pomenutih.Za 15god korisnjenja tohatsu-a imao sam 9.8,25 i sada 30ks svi su 4t i nikada nista sem ulja,filtera i svecica nije zamenjeno a koristili su se svaki dan cele godine.
-
Dakle da kazemo 15hp, pa je dilema... Honda, Yamaha ili Mercury... svi su tu negde sa cenom....Misljenja?
Ja sam imao sličnu dilemu, s tim što nisam razmatrao Mercury. Na kraju sam se odlučio za Hondu. Jedan od razloga je i cena koju ćeš moći da dobiješ kada budeš želeo da je prodaš, ako nekada dodje taj trenutak. Za 20 KS Tohacu je bio jeftiniji za 300 evra, što realno za cenu od oko 3000 evra i nije neka razlika. Honda je i jedno 5 kg lakša od Yamahe npr. ako ti je to bitno. Isto tako 15 KS i 20 KS je ista težina motora a razlika u ceni 100 evra tako da se više isplati uzeti 20 KS. Naravno treba da odlučiš spram tvojih potreba. Šta god odlučio nećeš pogrešiti 6589
-
Dakle da kazemo 15hp, pa je dilema... Honda, Yamaha ili Mercury... svi su tu negde sa cenom....Misljenja?
Ja sam imao sličnu dilemu, s tim što nisam razmatrao Mercury. Na kraju sam se odlučio za Hondu. Jedan od razloga je i cena koju ćeš moći da dobiješ kada budeš želeo da je prodaš, ako nekada dodje taj trenutak. Za 20 KS Tohacu je bio jeftiniji za 300 evra, što realno za cenu od oko 3000 evra i nije neka razlika. Honda je i jedno 5 kg lakša od Yamahe npr. ako ti je to bitno. Isto tako 15 KS i 20 KS je ista težina motora a razlika u ceni 100 evra tako da se više isplati uzeti 20 KS. Naravno treba da odlučiš spram tvojih potreba. Šta god odlučio nećeš pogrešiti 6589
Da je razlika u ceni 100 eura ne bih imao dilemu :) nego je malo vise...
BF15 kratka je 2890eura
BF20 kratka je 3255eura
A poceo sam tako sto sam gledao SAIL na sajmu za 1710 eura stri stri stri i malo po malo dodjosmo skoro do 3000eura.
Mercury 15 nude za nekih 2500/600 eura imam neku varijantu....
A Yamaha je 2770 €
Za Tohatsu ne znam nisam video cenovnike, jel ima neko predstavu za cene? Tohatsu 15 ili 25 (kratka)?
-
Imas cene na sajtu grosinoxhttp://cloud.tapatalk.com/s/5c963280be2da/cenovnik2-4takta.pdf (http://cloud.tapatalk.com/s/5c963280be2da/cenovnik2-4takta.pdf)
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
-
..(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190323/82373f2b6344e18fda2e6e61a4e581d8.jpg)
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
-
Najbolje da pozoves Saleta u gros inox i vidis za cene posto je imao neke popuste.20ks kolko sam video je bio 2950e.
-
Na one cene iz cenovnika sigurno ces dobiti neki popust.Ja sam 30ks sa komandama i anlaserom platio 3700 umesto 4400e.
-
Kod Tohatzu je razlika izmedju 15 i 20 KS 100 evra. Ja sam kupovao po sajamskim cenama. Tada je honda 20 KS bila 3100 eur, Yamaha 3050 i Tohatzu 2800.
Ja sam se odlučio za Hondu jer je razlika od 300 evra za mene bila prihvatljiva.
Kontam da probas kod svih mozda bi ti i dalje dali tu sajamsku cenu.Za Yamahu su mi rekli na sajmu da ce cene vaziti i neko vreme posle sajma. Za Hondu treba proveriti.
Sve su to dobri motori i bićeš zadovoljan u svakom slučaju.
-
Sajamski popust ne postoji, taj popust imas uvek samo je pitanje da li ce ti dati, to je fora, da diler ne zaradi 500 eura vec 200 po motoru. Pa ono..ako mu je frka ili se znate, dace ti popust.
-
Sajamski popust ne postoji, taj popust imas uvek samo je pitanje da li ce ti dati, to je fora, da diler ne zaradi 500 eura vec 200 po motoru. Pa ono..ako mu je frka ili se znate, dace ti popust.
Pa kao i svuda uvek se ide na cenkanje... Mislim da cu ipak uzeti Hondu, iskrsla mi je nova novcijata nikad upaljena (stajala tako u garazi 4-5godina). E sad me zanima da li to moze po principu sipaj i vozi ili mora da se menja impeler, kais i ostala cuda od gume? A motor je 100% nov (da kazemo prasnjav ali nov).
-
Sve ima svoj vek trajanja bilo da se koristi ili ne koristi... mnogo je bolje zameniti sve te sitnice i biti siguran nego rizikovati vecu stetu na motoru.
To je bar moj stav.
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
-
Мислим да је најсигурније позвати неког мајстора (или однети мотор код њега) да све прегледа.
Он ће знати да ли нешто треба променити или може у воду.
-
Sve ima svoj vek trajanja bilo da se koristi ili ne koristi... mnogo je bolje zameniti sve te sitnice i biti siguran nego rizikovati vecu stetu na motoru.
To je bar moj stav.
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
Da je bio paljen pa da razumem nego stoji u stiroporu sa sve onim nalepnicama i etiketama nije bio ni proban... Da li te gume zapravo mogu da stradaju od stajanja a da motor nikad nije bio ni upaljen... (Zvuci neverovatno ali covek se zajebao pa uvezao kratku cizmu a na camac mu ide duga stri )
-
Kao sto su vec pomenuli najbolje ce ti reci serviser, ali svaki deo i na kolima i na camcu ima vek trajanja... bilo radnih sati... bilo godina.
Guma vremenom postaje krta i puca. Ne zelis da ti kais pukne na ne otpakovanom motoru kome je garancija istekla.
Ja licno svake godine servisiram bez obzira dali mu je vreme po broju radnih sati ili ne, jednostavno je to licna higijena motora.
Ali ponovo kazem, to je moje skromno misljenje.
Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
-
Сви делови на мотору од гуме, било да су од природне или синтетичке, а често су од нитрилне, имају неки свој век трајања. Гума стари, што се огледа у томе да постаје крута, пуца...
Ове појаве су очигледније на деловима који су изложени атмосферском утицају али до промена долази и уколико су заштићени и у затвореном простору.
Ипак, ти делови су направљени тако да дуго трају и велика је вероватноћа да не буде потребна замена или бар не свих одједном.
Поновио бих - дајте мајстору да прегледа, нека уради сервис, да знате да на воду излазите с поузданим мотором.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Preporuke za servis?
-
Одговор на то питање зависи пре свега од тога где живите.
Ја сам имао Хонду од 25 КС и карбурацију ми је подесио мајстор Роберт из Земуна а редовни сервис је радио Игор из Новог Сада. Моје препоруке за обојицу.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Одговор на то питање зависи пре свега од тога где живите.
Ја сам имао Хонду од 25 КС и карбурацију ми је подесио мајстор Роберт из Земуна а редовни сервис је радио Игор из Новог Сада. Моје препоруке за обојицу.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Prednost je Beograd, ali sto se kaze ako je majstor dobar ne treba zaliti kilometre 114
-
Игор по позиву долази у Сланкамен и то кошта око 30-40 евра плус рад и делови.
Мислим да добру услугу може да пружи и Раткова радионица на Ади Циганлији.
Добар је и мајстор Пека из Бановаца.
Има мајстора још али сви имамо нека своја искуства. То вам је као и с мајсторима за ауто. Треба да имате и среће.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Postoje oni najjaci majstori, najpoznatiji i glavni u NS, koji sve znaju i najaci su u svom poslu-kako ovde neki kazu.
Izlazak za servis motora se naplati 40 eura, i to dolazak iz servisa 20km u jednom pravcu.. Tamo ih sacekaju 4 ribara sa 4 motora za servis, svima se naplati tih dodatnih 40 eura :D kao da je isao posle drugog motora ponovo u servis i nazad ha ha ha ha
harm
-
Игор подели трошак доласка у Сланкамен на број људи којима среди моторе.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
LSI
Jasno i tako i treba. Nego komentarisem te poznate i najbolje majstore koje ovde pojedini hvale a u stvari se druze zajedno, piju kafu i pecaju.
-
Hvala ljudi na savetima ipak nije nov iz radnje, ali je izbor pao ipak na pomenuti motor koji vodu nije video vec samo garazu tamburanje
(https://i.postimg.cc/90n8PB9R/IMG-20190330-094311.jpg)
(https://i.postimg.cc/V6NW7Cmj/xD.jpg)
(https://i.postimg.cc/bYJmgKwK/IMG-20190330-093923.jpg)
(https://i.postimg.cc/1X2BV3xD/IMG-20190330-120835.jpg)
E sad ide onaj manje zanimljivi deo a to je sta sve od delova mora da se zameni i pronalazenje dobrog majstora da to sve odradi... Sa vise mesta sam cuo pozitivne stvari za majstor Djoleta (ovlasceni serviser), eto u svakom slucaju dobrodosli bi saveti sta sve bih trebalo u obzir da uzmem prilikom servisiranja (Filteri- ulje, gorivo, zupcasti kais, vodena pumpa (impeler), naravno ulje... i ne znam sta bi tu jos moglo od stajanja da zeza...).
Hvala jos jednom i pozdrav thumbup
-
Djole je odlican, tj nisam cuo da se neko zalio na njega.
Od mene samo pohvale.
-
Ovo negde u blokovima kod mene.Zameni samo ulje u cizmi i motoru i filter za ulje ako ima i vozi.Ipak je to sve novo iako je stajao nije tu nista otislo da ne brines da ti ne bi uzimali pare.Pricam ovo iz iskustva posto smo pre par meseci kod prijtelja na savi na dzonskonu 9.9 4t koji je nov stajao od 2008god isto upakovan odradili samo servis ulje i evo vozi se svakodnevno i nista nije propalo od gumenih delova a impeler baca kao nov sto i jeste.
-
Jeste blokovi su :)
I kod mene je slicna situacija samo sto nikad nije bi bilo sipano ulje u isti jh tako bar kaze etiketa na njemu...
(https://i.postimg.cc/3RZPP6yP/IMG-20190330-120849.jpg)
-
Onda sipas ulja koliko treba i provozas ga 10-15 sati da odradi svoje i legne i posle toga odradis servis i miran si 100 sati.
-
Samo pazi da ga bivsi vlasnik nije palio u garazi.Ja sam tako prosao sa Yamahom,par meseci star u garanciji,vlasnik ga malo probavao na suvo. no125
-
Ostecenje bilo veliko? Mislim da ne smeta njoj malo da radi na suvo, tipa 3-4 sekunde.
-
Smeta impeleru koji se jako vrti u čašici vodene pumpe i guma se raspadne. Doživeo sam to na yamaha 5ks motoru. Zato se i savetuje čak i kada se motor pali u buretu da se sačeka nakon potapanja nekoliko sekundi, kako bi voda ispunila vodenu pumpu i prostor oko impelera.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
3-4 sekunde ne bi trebalo da smeta, ne verujem da stigne da se previše ugreje i upali za to vreme... Ali već 15-ak sekundi je druga priča...
-
Мислим да је бацање пара мењати нешто на мотору који није видео ни воде , ни сунца . Можеш да га упалиш у бурету или са слушалицама , погледај какав млаз баца , мора бити без прекида око 5 мм , видећеш одмах како ради . Наравно сипај ново уље и после у пловидби прати како ради .
-
Ma impeler menjam kada crkne i kraj, kakvi servisi kakvi bakraci. Ulje i ulje u cizmi menjam svake godine. Svecica kada crkne ili oslabe(svaka druga treca godina). Izmislili su samo narodu da uzmu pare.
-
Na mojoj yamahi 25 impeler mi je crkao posle 9 godina, svecice evo traju i desetu sezonu! Ulje u cizmi menjam svake druge godine a ulje u motoru svake. Pali taj motor i teraj, jh
-
Ma impeler menjam kada crkne i kraj, kakvi servisi kakvi bakraci. Ulje i ulje u cizmi menjam svake godine. Svecica kada crkne ili oslabe(svaka druga treca godina). Izmislili su samo narodu da uzmu pare.
Sve zavisi kako koristiš čamac, ako ideš samo po okolini, onda možeš da dopustiš sebi da ti crkne impeler.
Šta bi radio da si na brodu sa porodicom i da ti crkne 200km od kuće? Na sred Dunava i motor se ugasi?
Naravno da nije uzimanje para nego redovno servisiranje, e to što je nama sve skupo pa gledamo da uštedimo i gde ne treba je druga stvar...
-
Elisu i impeler nosim ispod kape kao i dve svecice. Iako sam u lokalu samo to uvek imam. A i impeler ne crkava samo da stane, vidi se kada je istrosen. Manji bude mlaz vode..
-
Ja u brodu imam u rezervi: impeler (a ipak menjam svake 2-3 godine preventivno), svećice, kablove, ac pumpu, bobinu, razvodnik paljenja kompletan, razvodnu kapu, ruku, platine, kondenzator, regler, prirubnicu i osovinu, elisu... Hmmm... Verovatno sam nešto i zaboravio...
-
Svaka castne moze te nista iznenaditi.Zato je vanbrodski majka kupi se nov i u narednih 10-15god samo ulja i filter :-))
-
Tako je! 6589 6589 6589
-
Tako je! 6589 6589 6589
i ne samo to... vanbrodski nema cager za pritisak koji neopravdano i ničim izazvano pokaže 4 bara posle zamene ulja ha ha ha .
-
Svaka castne moze te nista iznenaditi.Zato je vanbrodski majka kupi se nov i u narednih 10-15god samo ulja i filter :-))
Ako voziš 10-20 sati godišnje, možda... Voleo bih ga videti posle 4000-5000 sati...
-
Vozim u proseku godisnje od 200-300 sati ili ti 2-3 zamene ulja.Jedan tohatsu 2008god 4t a drugi 2006 i nikada nista nije menjano sem ulja i filtera:-) I planiram da tako i ostane.Impeleri nisu nikada menjani i bacaju vodu kao prvog dana posto se stalno koriste i guma nije izgubila mekocu.
-
Ja u brodu imam u rezervi: impeler (a ipak menjam svake 2-3 godine preventivno), svećice, kablove, ac pumpu, bobinu, razvodnik paljenja kompletan, razvodnu kapu, ruku, platine, kondenzator, regler, prirubnicu i osovinu, elisu... Hmmm... Verovatno sam nešto i zaboravio...
Ti ustvari imas jos jedan motor u rezervi! sajkaca
-
Sem klipova, da sajkaca sajkaca sajkaca
Da kucnem u drvo, nikad mi ništa od toga nije zatrebalo, ali mnogo mirnije plovim kada znam da veliku većinu nekih normalnih kvarova mogu otkloniti relativno brzo....
-
Vozim u proseku godisnje od 200-300 sati ili ti 2-3 zamene ulja.Jedan tohatsu 2008god 4t a drugi 2006 i nikada nista nije menjano sem ulja i filtera:-) I planiram da tako i ostane.Impeleri nisu nikada menjani i bacaju vodu kao prvog dana posto se stalno koriste i guma nije izgubila mekocu.
Svaka čast tim impelerima koji se vrte po 3000 sati... Razumem i taj režim korišćenja koji im prija, ali sve ima svoj vek....
-
Toliko sati se napravi posto camce koristimo i ja i cale.Na comanderu mi je 25ks a na pasari koju sam skoro prodao 9.8ks i sada je pao novi motor za novi camac od 30ks :-) Ono sto sam ispricao je iz licnog iskustva i motora koje koristimo i koji su kupljeni novi i zaista nije bilo nicega niti naznaka da nesto ne valja :-) Nadam se da sam i sa ovim novim motorom isto tako miran :-)))))
-
A slazem se da su brodski motori daleko daleko izdrzljiviji od vanbrodskih pogotovo kada zadju u neke godine gde je brodski i dalje dobar.Ali ja sam pricao o novim kada se kupe.
-
Impeler sam narucio nov sto se kaze za nedaj boze, kao i jos jednu elisu za slucaj da mi dole u CG se desi nesto nepredvidjeno. Sto se tice startovanja kupio sam slusalice, jedino sto nekim cudom covek koji mi je prodao motor nema crevo i pumpicu za hondu vec samo motor i rezervoar... tako da se mlatim i sa tim. Preporuke za ulje u cizmi? U motoru? Za motor sam procitao da je 10W40, a za cizmu 80w90. Na netu naleteh na nekog grka koji pokazuje sta radi na godisnjem nivou. Tako da ovo nije neka nauka tako da 99% ljudi ovo moze da odradi u kucnoj radinosti.
https://www.youtube.com/watch?v=liWjoK-lVK0&
A i bogu hvala uspeo sam da poskidam sve moguce hondine service manuale i ostala cuda tako da ima i detaljan opis. Trebao bih da uploadujem na neki hosting pa da okacim negde ovde ukoliko vec nema.
Pozdrav
-
thumbup
-
Komso ako budes hteo a u bloku si mozemo odraditi taj servis za 5 minuta a posle na pivo na savu :-) Nema tu nikakve nuklearne fizike ;-)
-
Komso ako budes hteo a u bloku si mozemo odraditi taj servis za 5 minuta a posle na pivo na savu :-) Nema tu nikakve nuklearne fizike ;-)
Hvala komso, samo da smislim to ulje da li moze i neko obicno ili mora neko marine (verovatno je i cena ala marine ha )
-
Motul 1300din litar 10/40 a za cizmu 80/90 ravenol 1L 1100din i taman imas za cizmu jedno 2-3 puta.Danas sam kupovao pa imas cene iz prve ruke ;-)
-
Komso ako budes hteo a u bloku si mozemo odraditi taj servis za 5 minuta a posle na pivo na savu :-) Nema tu nikakve nuklearne fizike ;-)
Slazem se ali ovi veliki majstori tvrde da to nije tako, i naravno, klepe te za ruke samo 60 eura :P
Banda 4587
-
Na koga si ti toliko ogorcen od majstora? Ako je zasrao nesto napisi ovde pa da svi znamo! A da klepaju, klepaju. Zato radim sam sve sto mogu. A ono sto ne mogu sam i oni izbegavaju, odugovlace, nemaju vremena...
-
Komso ako budes hteo a u bloku si mozemo odraditi taj servis za 5 minuta a posle na pivo na savu :-) Nema tu nikakve nuklearne fizike ;-)
Slazem se ali ovi veliki majstori tvrde da to nije tako, i naravno, klepe te za ruke samo 60 eura :P
Banda 4587
Ma to ko je lud nek im plati... evo nadjoh na aliexpressu i pumpicu za ubacivanje ulja u cizmu za tipa 2 eura... tako da smo i taj "problemcic" prevazisli :D
-
Na koga si ti toliko ogorcen od majstora? Ako je zasrao nesto napisi ovde pa da svi znamo! A da klepaju, klepaju. Zato radim sam sve sto mogu. A ono sto ne mogu sam i oni izbegavaju, odugovlace, nemaju vremena...
NA SVE :D
Pricacu ti kada se vidimo.
-
Planiram kupovinu 20KS a imam metalnog smederevca sa svansom.
Da li ce previse da dize pramac?
-
Koje dimenzije, težina? Ako ima švanc, ništa od glisiranja a to znači da džabe daješ gas preko polovine. Povećavaš potrošnju, a ne dobijaš na brzini već samo praviš talase. To verovatno nije težak čamac, pa mislim da preko 10hp nema mnogo smisla...
Da je ravno korito bez švanca, onda bi bila druga priča.
-
Duzina 6m, ne znam koliko je tezak, standardni metalni.
U planu je i zamena camca tako da performanse i nisu bitne.
Samo se plasim da krma ne potone a pramac ode gore.
Vise brinem za bezbednost nego brzinu.
Sent from my SM-A415F using Tapatalk
-
Pa ne verujem da može biti nebezbedno jer nećeš dohvatiti neku veću brzinu... Uvek možeš da podesiš trim, tj da privučeš čizmu motora skroz do zrcala da bi smanjio to podizanje pramca u određenoj meri. Imao sam prilike da plovim smederevcem sa Yamahom 15 4t, i to mi je delovalo skroz bezbedno :)
-
Vecita problematika. Trimom nece nista dobiti ili veoma malo. Camac je pravljen za tomos 4 tako da uzmi ili mali motor, ili taj od 20KS, pa menjaj camac blagovremeno.
Nema trika da se potopis i da hoces, samo neces videti kuda vozis i to sto ti bakara kaze ostalo.. talasi, potrosnjia..
Ili camac napolje pa poravnaj dno.
-
Eventualno 6ks, pa ne mora pun gas...
-
Ja na metalnom čamcu od 6m imam 20 konja, razlika između pola i punog gasa je što kaže kolega samo više talasa i podizanje pramca. Razlika u brzini neki 5-6 kilometara na sat... Najlepša voznja na tom camcu je bila sa yamahom od 8ks. Dovoljna brzina i fina voznja uz lepu potrošnju.
Послато са Redmi Note 6 Pro помоћу Тапатока
-
Kupi prijatelju i ne razmisljaj. Neces imati nikakvih problema, a kad promenis camac dobices i na brzini. Visak snage je uvek koristan i naravno da taj camac nije pravljen za T4 to su gluposti
-
Ne bih se složio sa tobom... Ako ima izražen švans nazad, sve preko 6-8ks je bespotrebno.
-
Možeš da se složiš ili ne ali govoriti čoveku da kupi sad 6ks pa kad bude promenio čamac kupuje 20ks je budalaština. Nikakav on problem neće imati. E sad ako je pri parama pa da svako malo kupuje motore to je druga stvar. Čovek lepo pita dal može zbog bezbednosti da stavi 20ks na smederevca, odgovor je jednostavan: da može da stavi i biće apsolutno bezbedan.