Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: haklberisojer 18, 09, 2009, 13:26:47 posle podne
-
Definisao sam ja cilj. Camac za samostalno plovljenje Dunavom, Savom i to sto vise dana. I do 30 dana. Koliko mi traje odmor. Za dve osobe. Naravno uz pristajanje, snabdevanje gorivom, provijantom. I vikendom po okolini. Brzina oko 10-12 km/h. Motor treba da bude pouzdan i vise od toga. Ne mnogo bucan. Sta mislite: korito blago V, ok 7m duzine. Pre stakloplasticno nego metalno. A pare... Hm... Znate vec, “pare nisu probelm...”
To bi bio camac za narednih 10 godina. Ne bih ziveo na njemu zimi. Pa za 10 godina ako da Bog i Sv. Nikola, nesto ozbilnjije za celogodisnji boravak na reci...
Meni (a i preporuka je jednog ozbiljnog nauticara) po ovim kriterijumima sve lici na polovnu Dalmatinku sa nadgradnjom. Sta mislite o njoj? Mozda je neko ima?
Ogroman probem mi je sto ovde nemamo neku marinu ili obezbedjeno mesto za camce. Ne znam kako to da resim? Vidim vlasnici malo vecih "ladjica" ih vade kad se zavrsi sezona. Nisam za to. Voleo bih da po mogucstvu savaki dan dodjem na camac. I za Bozic i za Vidovdan, bez razlike. A preko sezone kao sto dobro znate ima svakavog sveta na reci i oko nje. Bio bi sladak mamac za njih. Splav su mi vec par puta obijali. Giganova i zorter mogli nesto da me posavetuju ako imaju neko smisleno resenje za vez...
Eh, raspisa se ja... Svaki savet je dobrodosao. I pametan... ;)
Svakako pozdrav
-
Po mom misljenju Dalmatinka T-630 je odlicno resen camac za tu duzinu. Problem je sto je "svaki" T-630 koji mozes da nadjes kod nas, znacajno ostecen osmozom i u 90% slucajeva puni korito vodom. Znaci predstoji ti ozbiljna sanacija. Ti su camci kod nas precenjeni i samo korito ne vredi vise od 1000e, a to je apsolutni maksimum. Na zalost trziste je takvo kakvo je. Racunaj da ces i sanaciju podvodnog dela korita morati da ulozis oko 500e i dva meseca ozbiljnog rmbanja, osim ako ne zelis da te majstori oderu "ko Musa jarca".
Svi ti camci pripremljeni za prodaju izgledaju poprilicno dobro za oko laika. Tek kad skines antialgin, mozes da procenis u kakvom je stanju korito. Na ovom linku mozes da vidis kako je izgledala moja pasara nakon skidanja antialgina i kako sam je ja sredio:
http://www.barba.in.rs/Restauracija/Restauracija.html (http://www.barba.in.rs/Restauracija/Restauracija.html)
Sto se nadgradnje tice, pitanje je da li je to prednost. Vecina putnika ce zeleti da tokom plovidbe boravi na pramcu ili kabini, daleko od buke motora, a ti neces imati nikakvu komunikaciju sa njima dok vozis. Po mom misljenju bolje resenje je "zatvorena" tenda, koja nakon otvaranja omogucava i tebi da tokom plovidbe budes deo zabave.
Za ove matore rage, upravo zbog problema sa osmozom, se preporucuje da se tokom zime izvlace na suvo, mada je to preporuka i za nove camce (ne racunam super skupe modele maksimalnog kvaliteta).
Fabrika Priboj Poliester radi kopiju Dalmatinke (6000e). O kvalitetu ne znam nista, ali cenim da je mnogo isplativija od rage stare 30 godina.
Pozdrav,
-
Hvala dule, barba...
Znace mi takvi saveti, opaske, smernice...
Nego ja nemam prakticno iskustvo - da sam uzivo pregledao ili da sam se ikad vozio u Dalmatinci. I meni deluje skuceno. alii kazu podvozna i zahvalna sa potrosnjom, ponasanjem na losem vremenu.
E da intersuje me kakva je razlika i sta je ovo sto nazivaju u oglasima Primorka, Istarka?
-
Komso moj stav ti je da je svako plovilo dobro ako na njemu provodis vreme.I cun sa nastresicom ima svojih vrlina i na njemu moze se sasvim lepo provesti.
Slazem se sa Dulom po pitanju dalmatinke.Dubina gaza nije joj zanemariva a sam znas kakva je sava kod nas. Tvrdim da ces za manje novce naci metalnog tabanasa znatno konfornijeg.
E smestaj i cuvanje su prica za sebe.Ja mali camac i pentu drzim kraj kafane na giganovoj adi.Ucipimo se 10e mesecno kao nadoknada za postojecu cuvarsku sluzbu ali nemamo nikakve garancije,veliki brod mi je jos na suvom i obezbedjen video nadzorom i alarmom.Prica se da je silos privatizovan i da novi vlasnik ima zelju da uradi pravu marinu.Nadam se da ce mu gradski oci izaci u susret.
Ako mogu kako da pomognem javi .Puno srece pri izboru :drinks:
-
U Dule, svaka ti je ko u Njegosa. :)
Istranka ili T-500 je duzine 5m, a Dalmatinka ili Primorka T-630, 6 i kusur metara. Na tu duzinu metar ja ihahaj. Istranka je u osnovi sirotinjska verzija Dalmatinke, ali po mom misljenju ergonomski najbolje resen camac od 5 metara. Mislim i da nijedan limeni, pa cak i plasticni camac od 6 metara ne moze po ergonomiji da parira Dalmatinki. Ako zbog gaza moras da ides na tabanasa onda obavezno idi preko 7 metara.
Za sta god se odlucis, posle par godina ces pozeleti malo vece i komfornije.
PS. Jos jedna jako vazna stvar. Ni u Istranku, ni u Dalmatinku ne mozes da ugradis klonju. Jednostavno nema mesta.
-
Hvala jos jednom na odgovorima. U pravu ste, i ja sve vise vidim da "ploviti se mora". Samo ne mogu uzeti neki zamrzivac na vodi. Nisam kicos, ali moje plovilo mora da ima, hm.., dusu:) I sto vise drveta unutra ...
Stakloplasticni mi izgleda, iako je skuplji u stratu, ima vise prednost na duze staze. I manje maltertiranja. Tako bar kazu na svim ovim sajtovima koje citam. Tako da... Ali ako se pojavi neki metalni koji je radio neko ko makar iole zna od hidrodinamici, estetici, ergonomiji onda...
@barba: sta ti se mota u glavi kad kazes metalni camac preko 7m? I dokle si ti stigao sa projektom za tvoj novi brod?
@giganova: hvala na savetima i pozivu. Jeste bezbednost plovila kod nas u Sapcu je nula. Glupo mi da istovarm - utovaram sve vrednije stvari uvek kad idem na camac. Uvek se kladim sam sa sobm dal mi je spalv obijen kada ulazim na njega. Nego svrati kad/ako prolazis pored njega na vino i pricu.
@dule: to i nije losa ideja: wc kao supruga eliminator ;) Sta mislis o hemijskom WC-u?
-
Ovo za WC mogu samo da potvrdim iz ličnog iskustva! :taunt:
Što se tiče plovila, ako pričamo od tim pasarama, za upotrebu na reci je onda možda bolje pogledati čamac kao što je Titel 9.
To je plastični kabinaš sa "taban" koritom, dug oko 6m. Mnogo je povozniji i brži od Istranke, nudi isti ili veći prostor, a jeftiniji je.
I možeš svuda proći i pristati, pošto ima gaz od 20-30cm!
-
Mi smo na Đerdap nosili hemijski WC na našem otvorenom gliserčetu, i dobro je poslužio. Praktična stvarčica, ako nema mesta za pravi. :good:
Bitna je samo ona hemija, kupili smo "Campinggaz" hemiju i stvarno ne smrdi, sve se razgradilo, pa se lako i jednostavno isprazni.
-
Komšo, mnogo stvari je vec rečeno. Na ladju bez WC-a ženu ne vodi inače ćes zažaliti što ti je ta ideja uopšte pala na pamet.
Potpuno se slažem da je za nas najbolji tabanaš i to dužine 7-8m a širine najmanje 1,5m u tabanu (što je na talasnjačama oko 2m). I to (po meni) obavezno brodski motor do 25-30 ks, iz istih razloga koje je Dule naveo. A što se veza tiče, za sada jedino iole funkcioniše teg i bova dalje od obale ali onda moras imati pomoćni čamac da bi došao do ladje. Istina je da sve što se zaključava privlači lopove i znatiželjne, ali je i velika muka svaki put nositi sve potrbštine sa sobom. Meni se ovo leto donekle smučilo jer sam svaki izlazak na vodu morao nositi pentu (ponekad i dve), rezervar(e), vesla, vodu za piće, hranu, konopce....... i ko zna šta još. A uveče opet sve to nazad do kola i kući. Strašna je to muka i problem da ponekad iz istih razloga i odustaneš od uživanja za taj dan.
A što se čuvanja tiče, takodje sam imao problem da su deca ulazila na čamac, skakali po njemu, odvalili katanac sa sidra da bi se "vozili" koliko je dugačak lanac, i na kraju ne vodeći računa idarili u drveni čamac pored mene pa ga probušili na jednom mestu. Uf......grrrrrrrrrr :scare:
Inače, ja sam više za metal nego za plastiku, kad je u pitanju korito.
Za sada toliko od mene. Pozzzzzzzzz :good: :drinks:
-
Dule, mislim da se priprema zakon o zabrani ispustanja fekalija u reku, tako da ce svi brodovi morati da zatvore otvore od WC-a i da ugrade fekalni tank. Tako da ce manje ladje imati jedino resenje - hemijski WC.
-
I to je resenje ako ima prostora da tank bude ispod WC solje, sto je kod tabanasa uglavnom problem.
-
Znam za pumpe, ali ne znam kako rade, odnosno gde se postavljau. Imam zamisao da se postavljaju odmah iza solje pa mi gadljivo zamisliti sta prolazi kroz nju. Pogotovo sto je nekad treba i ocistiti, popraviti.....
-
Pomno vas citam, sve.
Neko moje misljenje da cu tabanas kupiti ako ne budem nasao cestito poludeplasmansko korito. Prvo sto hocu na Dunav, a drugo , mozda preteujem i mozda mastam previse, ali to se ne uklapa u moj san o ladji. Znam sve te prednosti stoje ali mi cela postavka tabanasa,lici na kadu :) Necu da idem protiv sebe. Ako ne moram...
@sale: hvala za razuman predlog za titel92. Titel mi ba sdeluje skucen, nizak. Ne moze se nista sporiti sa tim prednostima ali ja volim ladju...:) Mada nikad se ne zna...
@komso: hvala za savet za bovu i ostalo. svrati kod mene na splav ovih dana. sutra cu biti pre podne, a narednih dana popodne. Ima brodski motor svojih prednosti, ali prostor i buka. Hm...
-
Komso, rado bih svratio ali sam jos prosle nedelje izvadio camac i nemam cime doci. Ali ako se ukaze prilika da uzmem od shuraka njegov camac dolazim sigurno jedan dan, sutra ne verujem, ali iduce nedelje popodne, mozda. Hvala na pozivu. Videcemo se sigurno. Pozzzzzzzz
-
Da se razumemo, Titel 9 je razumno rešenje za jednačinu koju si sam postavio.
I zato sam ga naveo, jer je za isključivu upotrebu na Dunavu, bolji od pasare.
Ja, sa druge strane, nikad ne bih uzeo takav čamac ( nikad ne reci nikad! :dance:), jednostavno, kad su čamci u pitanju, zadržavam pravo da budem veoma nerazuman! :taunt: :taunt: :taunt:
I zato, za mene, samo glisersko korito dolazi u obzir - sve drugo mi je jednostavno dosadno.
-
Evo pogledaj sta pravi Kacintata tj Zoki,moglo bih zadovoljiti tvoje potrebe a i sanjim se mozes i dogovoriti oko bilo kakkvih prepravki ako ti se nesto u ovom planu i nesvidja ili neodgovara,zavisi koliko si novaca spreman da das
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=551.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=551.0)
-
ujedno za visednevni boravak je potreban i tus... ja sam imao dobra iskusva sa prenosnim tusom , kupljen je u URADI SAM za 500 din ima plasticno gumenu kesu koja se kaci na visinu i tus koji ide iz nje i mogu ti reci da sa jednim moze dvoje da se istusira.. zapremina je oko 20 litara i ono sto je dobro jeste da ga greje sunce i uek je vrela voda :)
-
Pazljivo citam sve predloge...
@sale : pogledacu detaljno Titel 9...
@darkobp: pogeldao sam na brzaka zokijeve ladje. Iskren da budem sve je ok, funkcionalno je, ali nesto mi "strkljavo".Realno to je jedna od najkonkurentnijih ponuda. Ali hm..ona barbina obrada izgleda bolje. Lici na ono sto traxzim...
@kapetan: prvo cu da kupim potkovicu. Gde je ta radnja ako je radnja "Uradi sam"?
@zorter: ok.. pozzz
I haval vam jos jednom svima.
-
Hm ... možda bi ja mogao da ti ponudim Titel 9
-
Hm ... možda bi ja mogao da ti ponudim Titel 9
Baci sliku, da covek vidi sta nudis! :good:
-
Labud
-
hm...:)
ajde malo tehnicke karakteristike i fotke iznutra...
i nesto o ceni...:)
-
haklberi evo ga link za URADI SAM radnju .. ima ih vise u beogradu pa vidi koja ti je najbliza
http://www.uradi-sam.co.rs/ (http://www.uradi-sam.co.rs/)
-
Teh. karakteristike... pa to je plastični čamac sa kabinom,proizvodnje 1999, dužine 5.60, korito je izuzetno plovno tako da ja nisam imao potrebe da vozim preko 1/2 gasa, pre 3 meseca sam uradio tvrdi krov, stavio stakla i ciradu. Na prozorima sa unutrašnje su uradjeni venecijaneri , slike unutrašnjosti trenutno nemam ali će ih biti , ovde sam malo opisivao unutrašnjost : http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1567.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1567.0)
Antialgin je uradjen ovog leta, ima sonar, razvedenu rasvetu, muziku, i što je naj bitnije ni jedan prozor ne pušta vodu . Ja sam razmišljao da prodam bez motora mada bi moglo i sve zajedno. Registrovan je samo jednom, što se cene tiče ona bi bila 2800 e ( bez motora ).
:drinks:
-
@labud: u kakvom je stanju korito? osmoza? imas/dajes li sidra uz ladju? cena sa motorom?
-
Korito je u odličnom stanju, ni jednu zimu nije bio u vodi, vadim ga redovno a možemo ga izvući i prevrnuti pa da vidiš da nema osmoze i da nije bilo krpljenja. Nemam sidro ali imam kazuh ( kao gvozdeni krst koji se zabode u pesak i drži dosta dobro ). Motor je kao nov, god je 1999 i jako je malo korišćen i redovno servisiran ( zato mi se i ne prodaje ), ima daljinske komande i ručne komande ( kupljeno posebno ), pali na ključ.
Cena za sve 3800 e
-
labud: Uh... ajde jos malo da razmislim. Ja sam prilicno tvrdoglav covek. Iskreno, labude nemoj da se ljutis, ali ne uklapa mi se nesto koncepcija Titel 9 u moju viziju. Sporet, frizider, WC... !!!??? Prostor unutra nekako skucen. Duzina pokratka...
Ako prelomim cujemo se svakako... Pozzz
Mozda je Dule u pravu... :)
-
Nije problem uvek bi mi hteli malo duže, za WC je u pravu 100 % ali koliko para toliko muzike ...
Pozdrav
-
Nisam ja alav. Ne trcim ja za metrima. Nego jednostavno nemogu svi moji snovi da stanu u takvu ladju :) Milslio ja nesto oko 7m. Znas vec...
Hvala ti jos jednom. Rekao sam vec: nikad ne reci nikad...
-
haklberisojer....
stavi na papir sve sto misli da ti treba , onda napisi dimenzije tih objekata (WC, sport, krevet, motor unutrasnji ili spoljasnju ,terasa...)
pokusaj da ih stavis u raspored koji ti odgovara... kada dobije raspored koji ti odgovara ... dodaj jos metar pozadi i 2 metar napred i imas duzinu i sirinu ladje koja ti odgovara ... e sad duzina vodene linije (oko 80 % duzine ladje) i sirina vodene linije gledaj da ti budu vece od odnosa 3:1, znaci 3:1 3,5:1 4:1 sa tim postizes bolju brzinu ...
posle ove matematike znaces koje ti dimenzije odgovaraju ...
-
Molim.
I ja hoću nešto veće i komotnije, to sam uvek i hteo ali nisam mogao da se strpim da skupim dovoljno para pa sam kupio T9, i sa njim sam jako zadovoljan ali WC, kuhinja... samo teško ćeš sve spakovati u lađu manju od 8m a da bude još i funkcionalno.
Puno sreće sa kupovinom :drinks:
-
samo teško ćeš sve spakovati u lađu manju od 8m a da bude još i funkcionalno.
8-12 metara je neki moj proracun za sve sto treba
-
Ma nisam ja zahtevan covek, ako smem sam za sebe da to da kazem. Mislim da bi se uklopilo to sve u 7m +- 10%. Rekao sam vec, ladja za dva clana posade...
Hvala kapetane za savete. Nego posle svih mogucih diskusija koje sam procitao, mislim da je bolje kupiti camac koji moze da se proba sa motorom, odmah u vodi. Koji je polovan a ocuvan i fukcionalan. A ne neko teorijsko resenje. Izuzetak je ono sto ti i slicni traze. Poznat projekat ( Bruce, Van,...). Ja za takvo nesto nemam suske:)
-
Dalmatinka je ergonomski najbolje resen camac, ako pricamo domacoj ponudi. Ako si plovio nekom Dalmatinkom, potrebno je 10 sekundi nakon ulaska u Titel9 da shvatis o cemu pricam. Bukvalno jedini nedostatak tog camca je taj prostor za klonju i naravno starost. Bitno je da odlucis i kojom brzinom hoces da plovis. Sve je to stvar kompromisa. Dalmatinka maks moze da plovi nekih 12km/h, a da potrosnja iole bude razumna. T9 je dosta brzi. To sto bi ti zeleo, sporet, frizider, WC, je u plastici jako skupo. Kao solucija nudi se lim, ali on ima brojne nedostatke u odnosu na plastiku. Inace, ja u camac od 6-8 m nikada ne bih stavljao sporet i sudoperu, a verovatno ni frizider, ali to je moje misljenje. Mozda ce ti biti korisna i informacija da je spremiste Dalmatinke ispod vodene linije, tako da ona tapacirana torba u koju se ubace ulosci, prethodno ohladjeni u zamrzivacu, drzi temperaturu oko 24h po toplom letnjem danu. Nije kao frizider, ali ni pivo nije bljutavo.
-
Labude,
Pratim ovu temu s interesovanjem, jer sam i ja lično zainteresovan za T-9.
Po ceni to je jedino što ću verovatno moći sebi da priuštim u nekom doglednom narednom periodu (sada trenutno imam para za otprilike trećinu onoga što si naveo da bi bila tvoja cena, pa zato moram da se ujedam za usne i da u tišini čekam).
Ono što bih hteo da te pitam odnosi se na komandni most za daljinsko upravljanje i nadgradnju.
U Titelu to ne rade, koliko ja znam - ko je ovo na tvom brodu uradio? Izgleda veoma lepo i profesionalno. Ko je uradio čvrstu nadgradnju i koliko to sve košta?
Hvala na odgovorima.
Ako ne prodaš brod do sledeće godine, možda ćemo ponovo razgovarati o njemu... Zaista izgleda lepo.
-
Barba je potpuno u pravu što se tiče prostora u Dalmatinki u odnosu na T9 ali nam se tu mišljena razilaze, svako plovilo ima i mane prednosti, bitno je na plovilu pronaći sebe :smile:
LSI, ako pogledate berzu NAVODI tamo ćete naći lađu T9 takođe Labud, ja sam ga prvi prodavao a razlog prodaje je upravo nemogućnost montiranja daljinskih komandi a upravljanje ručnim komandama je otežano jer se jako slabo vidi. Ovu ladju sam kupio od kumova koji kada su je kupili, ostavili su je kod majstora napravili spisak stvari koje hoće i nisu pitali koliko to košta, plod toga je ta upravljačka konzola ( koju nisam video ni kod jednog T9, a pažljivo posmatram svaki ), ona se prilagodila svakoj krivini na ladji, jako je dobro iskorištena, u njoj se nalazi akumulator, radio i jedan zvučnik, displej sonara i naravno komande, i zbog nje je plovidba izuzetno prijatna i pregledna.
Što se nadogradnje tiče, ona je bila JAKO skupa, koštala je 15 dana godišnjeg odmora :wild: ali sam rešio da hoću da isplovim i kada su prognozirali kišu, krov je malo širi od ladje tako da ne postoji mogućnost zakišnjavanja, sa finansijske strane nije bilo jako skupo ali majstora nisam plaćao ( stric ), stavio sam sam stakla ( za koja sam prvo danima pravio ram od tankog lima ) i uopšte se potrudio da ne narušim celokupni izgled ladje koja je stvarno kao nova.
Nisam ja još planirao prodaju, ali kako stvarno jako malo vremena provodim na Dunavu žao mi je da stoji ne iskorištena.U svakom slučaju još uvek ne ide na berzu...
Srdačan pozdrav :drinks:
-
Slazem se Labude, camac treba izabrati na osnovu sopstvenih potreba, mogucnosti i zelja. T9 i K-630 su modeli koji po svojim karakteristikama i nisu za neko poredjenje. T9 je skoro duplo manji, duplo jeftiniji ali i duplo brzi, ekonomicniji i obezbedjuje lagan prilaz svakoj obali. Ipak novi K-630 (originalni) kosta oko 10.000e + motor, oprema...
NOTE: K-630 je duzine 6.30m, Hrvati ga krste kao Primorka, a ja ga greskom zovem Dalmatinka, Dalmatinka je duzine 5.99m i sve sta sam pisao vezano za savrsen ergonomski dizajn odnosi se ustvari na Primorku, a ne na Dalmatinku. :slow_en:
Pozdrav,
-
Ovo mozda nije lose, mozes i da glisiras, a cena deluje OK.
http://www.navodi.com/Berza_007/062.html (http://www.navodi.com/Berza_007/062.html)
-
E to je već ozbiljna spravica! :good:
Doduše, ako želiš da ploviš deplasmanski, onda ćeš imati problema sa upravljanjem, pošto zahteva stalne korekcije kursa, kao i svaki drugi gliser.
Za glisersku plovidbu treba minimum 25ks, ali sa malo većim opterećenjem mora barem 35-40ks.
Barba, konceptualno gledano, taj čamac nudi isto što i tvoj, samo se korito razlikuje. tu teško da ima mesta za kuhinju, hemijski WC se može negde spakovati, ali...
-
Ovo mozda nije lose, mozes i da glisiras, a cena deluje OK.
http://www.navodi.com/Berza_007/062.html (http://www.navodi.com/Berza_007/062.html)
Taj camac sa 20ks neizlazi iz vode :nono:
Prazno korito bez kabine-da,al ovako to je premalo konja!!!
Ja imam takvog Elana Pa iz iskustva pricam,u mojoj verziji i svakojakoj opremi ni sa 60ks nije uspeo da izglisira kako treba,i sa svim strucnima kojim sa i pricao odgovor je bio-lud si bio sto si i pokusavao to sa manjim motorom od 75ks,tako da taj motor od 20ks se izgleda sasvim slucajno nasao na tom camcu,verovatno gazda misli da ce ga tako u kompletu lakse prodati :taunt:
Inace odlicno i stabilno korito i lepo ide i deplasmanski i sa 5-6 konja,doduse uz sve one mane sto kaze Salenb.kabina malo komfornija nego u Istarkama da se sasvim lepo srediti,ali i dalje je mislim to mali camic za tebe
Evo slike kako takav camac izgleda iznutra i koliko prostora ima
(http://img176.imageshack.us/img176/3808/24jpgskrac.jpg)
(http://img17.imageshack.us/img17/9262/26jpgskrace.jpg)
-
Doduse sad tek vidim,ova kabina na tom Elanu sa berze je neki rucni rad,ja ima original Elanovu koja je poprilicno vislja od te
-
Doduse sad tek vidim,ova kabina na tom Elanu sa berze je neki rucni rad,ja ima original Elanovu koja je poprilicno vislja od te
Ipak to nije dovoljo da glisira :stop:
-
Barba, konceptualno gledano, taj čamac nudi isto što i tvoj, samo se korito razlikuje. tu teško da ima mesta za kuhinju, hemijski WC se može negde spakovati, ali...
U principu da, ali mu ovo ravno korito ipak dosta znaci, mozda ne moze da glisira, ali verovatno moze da razvije vise od 12 km/h.
-
Barba, konceptualno gledano, taj čamac nudi isto što i tvoj, samo se korito razlikuje. tu teško da ima mesta za kuhinju, hemijski WC se može negde spakovati, ali...
U principu da, ali mu ovo ravno korito ipak dosta znaci, mozda ne moze da glisira, ali verovatno moze da razvije vise od 12 km/h.
Tesko!! postice svoju max.deplasmasku brzinu i samo ce gurati vodu kao barza i krma ce tonuti al cisto sumnjam da napraviti vise od 15-tak km na sat sa tim motorom
I to je blago V korito
-
Darko, odavno već htedoh da priupitam, ono produženje korita koje si izveo i nosač motora- koliko jak motor može da nosi?
Da li si pokušao da glisiraš sa tim produžetkom?
-
Darko, odavno već htedoh da priupitam, ono produženje korita koje si izveo i nosač motora- koliko jak motor može da nosi?
Da li si pokušao da glisiraš sa tim produžetkom?
Paaaa odradjeno je dosta jako,prvo kostur od celicnih L profila i to jedno 50x50 je napravljen pa je poplocano sa blazujkom i to nekom jedno 18mm pa je sve presvuceno sa nekoliko slojeva poliestera....
Kacio sam na taj produzetak i 60 ks ali bezuspesno od pravog glisiranja nije bilo nista,kad sam sam bio u camcu uspevao sam da postignem 27km/h al cim je jos jedna osoba bila tu nije imao snage da ga ni izdigne iz vode -samo je orao po vodi :sorry:
Ja sam isao tom logikom da sam citao u starim Sam-ovima dosta o tom koritu i tamo je bilo reci da korito sa kabinom vec glisira sa 30-40ks(al doduse korito golo kao pistolj) pa ja uzeo 60ks da se nadje koji konj vise kao nece skoditi,al kod mene ti produzeci na koritu u kabini nema cega nema,dosta prohrom cevi,sidra vesla i ostale opreme mali milion...al sa svim tim od glisiranja nema nista
-
Da li si fizički produžio korito? Ako nisi, onda si motor i težište odmakao od završetka korita, i jasno da je teško izglisirati.
27km/h je stvarno malo. Video sam dosta takvih čamaca sa motorima 30-50ks, koji sasvim lepo idu i to sa 5-6 ljudi na čamcu, sa 70ks su već opasno brzi!!!
U Banovcima ima jedan sa Hondom 40 ili 50 ks (mislim da je 40ks), i visokom kabinom, i ide baš lepo. Ljudi su nekad proizvodili te čamce, a tog su uradili za sebe.
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=1312.0;attach=14881;image)
-
Al mislim da je taj na tvojoj slici nesto duzi,6 ili 6.5 je ako se dobro secam i taj komfor bi mislim vec mogao da zadovolji vec potrebe koje trazi Haklberisojer,mislim one wc,frizider...
Ma znam ja da je kod mene najveci problem ta krmena nadogradnja jer nije lepo ispostovana vodena linija sa gledano sa boka,tj nadogradnja je uza za par cm od camca,al odole je ok i lepo je ispostovana linija korita,jgb nisam je pravio a sad kako je tako je
Evo slike gde se vidi to o cemu pricamo
(http://img176.imageshack.us/img176/3430/dsc00164x.jpg)
-
Verovatno mu pravi neke kontra-produktivne turbulencije, tj. ne pravi uzgon kako bi trebalo!
Ali stvarno super izgleda! Možda bi trim-tabovi pomogli? Sigurno bi, samo- koliko?
-
Verovatno mu pravi neke kontra-produktivne turbulencije, tj. ne pravi uzgon kako bi trebalo!
Ali stvarno super izgleda! Možda bi trim-tabovi pomogli? Sigurno bi, samo- koliko?
Ma i ja mislim da je uzi pa da nema zbog toga dovoljnu silu uzgona,al sad je gotovo,ja prodao taj od 60ks kupio od 5ks,jbg bilo mi draze da idem 10km/h sa nekim i da se druzim,plovim.popijem pivce nego da picim 30km/h sam :taunt: :taunt: :taunt:
-
imao sam dalmatinku i ako ti treba camac za dunav i savu namoj to da kupujes
-
imao sam dalmatinku i ako ti treba camac za dunav i savu namoj to da kupujes
I naziv kaze gde se koristi.
-
imao sam dalmatinku i ako ti treba camac za dunav i savu namoj to da kupujes
Sta je ostavilo tako los utisak kod tebe na njoj??
Jel ta podugacka kobilica koju si na svakom plicaku psovao ili...??
-
volim da pecam
a iz nje to ne pricinjava zadovoljstvo
dosadi ti da izigravas ziroskop
uostalom to i nije pravljeno za reku
pa ga za reku netreba ni kupovati
-
E sad se zakuvalo. Ako. Bolje sada da cujem sve. Nego da bogoradam posle...
@zoki novus: osim po pitanju pecanja, sta ne valja jos toliko Dalmatinci? I jel se ljulja bas toliko? E. da ja ne pecam. A volim ribu :) Mada nije za pohvalu...
Cuo sam da je max brzina Dalmatinke 14 km/h, Meni je sasvim dovojlna i oko 10-12 km/h. Kolika je max brzina Titel 9?
-
Mislim da Vlada sa Titelom i Hondom 8 ide i celih 20km/h, a troši 2-3 l/sat!
Ono na što trebaš obratiti pažnju je da kad ti kažu da ide 12Km/h, to je maksimum ostvaren nizvodno.
Takav čamac uzvodno ne može brže od 6-7km/h, a to je premalo, pogotovo ako poželiš otići malo dalje.
Po meni, čak je i opasno ploviti čamcem koji je sporiji od barži. Barem 10-12km/h uzvodno, to je, po meni, minimum.
-
Mislim da Vlada sa Titelom i Hondom 8 ide i celih 20km/h, a troši 2-3 l/sat!
Ono na što trebaš obratiti pažnju je da kad ti kažu da ide 12Km/h, to je maksimum ostvaren nizvodno.
Takav čamac uzvodno ne može brže od 6-7km/h, a to je premalo, pogotovo ako poželiš otići malo dalje.
Po meni, čak je i opasno ploviti čamcem koji je sporiji od barži. Barem 10-12km/h uzvodno, to je, po meni, minimum.
treba uvek govoriti o uzvodnoj brzini i vecina pominje nju. A sto se tice barzi sve su brze i brze :drinks:
-
Ne bih da bude po onom "svaki ciga hvali svoga konja" ali Sale je u pravu.Stvarno mislim da je T-9 neuporedivo upotrebljiviji na nasim rekama nego bilo koja Pasarica.Unutra nije nista manji od njih (sto se tice upotrebljivosti prostora)a o plovnim karakteristikama sa bilo kojim motorom ne moze se porediti sa pasarama-laksi,okretniji,brzi a i jeftiniji.
Jedino sto su one sire od T-9 ali mi taj njihov odnos sirina/duzina nikako ne ide za reku.Moze,naravno,ali...
-
Istranka (pasara 5m) sa Yamahom High Thrust 8HP ide 7-8 km/h uzvodno uz Dunav, a ne znatno je brza sa Tomosom 10. Dalmatinka bi sa jacim motorom morala brze, ali ne verujem da bi bilo ekonomicno ici preko 12 km/h.
PS. Vlado, Dalmatinka i Primorka su dosta vece od pasare.
-
Intersantno...
Pa ja i mislim na jednu stabilnu , prosecnu brzinu. I izvodno ne manju od 10 km/h...
Voleo bih da mi neko kaze moze li se to sa Dalmatinkom sa nekim japanskim vandrbrosskim motorem od 10 ks?
A i kolika je sa istim motorem na Titel 9 ( uzvodan i nizvodna)?
Uh, osecam da vas ja gusim sa ovim. Odavno. Recite...;)
-
Istranka (pasara 5m) sa Yamahom High Thrust 8HP ide 7-8 km/h uzvodno uz Dunav, a ne znatno je brza sa Tomosom 10. Dalmatinka bi sa jacim motorom morala brze, ali ne verujem da bi bilo ekonomicno ici preko 12 km/h.
PS. Vlado, Dalmatinka i Primorka su dosta vece od pasare.
Ma znam,meni je to sve slican ako ne i isti tip korita samo razlicitih dimenzija.Hteo sam da naglasim razliku u podvoznosti...
-
Barba je sto posto u pravu. Dalmatinka, Pasara i Primorka su zbog korita limitirane na nekih 10 - 12 km na sat. Dovoljan im je motor do 10 HP za tu brzinu. Mozete staviti motor i od 50 HP na brzini necete dobiti mnogo ali ce troskovi po kilometru biti visestruko veci. Primer... kapetanova ladja. Sa motorom od 50 HP je razvijao 12 a sa motorom od 10 HP ide u proseku 10 km na sat. A trosi 5 puta manje goriva.
Dule stvarno dobar primer :)
-
Ok. Meni odgovara i ta brzina (10 km/h) i potrosnja. Al da i uzvodno ide oko 10 km/h. Kud cu brze. Ja plovim da uzivam i razgledam a ne da kupim akcije na berzi...
-
O brzini pasare mozes da procitas ovde:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=1087.0;attach=11247 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=1087.0;attach=11247)
Mozda je za Dalmatinku bolje imati 15HP, ali samo mozda.
-
@barba: hvala ti. za dokumentovane savete. Intersuju me takvi pdaci za Dalmatinku.
Kopka me ovo sto pojedini drugari ovde kazu za Dalmatinku da joj samo ime govori.
-
dalmatinka + dmb dizel dobitna kombinacija
-
Moram da dodam,nekaide titelovim i dalmatinkom po teskoj vodi(vetar i talasi).Tesko je naci ocuvanu dalmatinku.Kada gledas podvodni deo ako ima mehurice,to bas i nije dobro.
-
Kopka me ovo sto pojedini drugari ovde kazu za Dalmatinku da joj samo ime govori.
[/quote]
Htedoh reci da je za more, a ne za reku posto u Dalmaciji nema reke.
-
Moram da dodam,nekaide titelovim i dalmatinkom po teskoj vodi(vetar i talasi).Tesko je naci ocuvanu dalmatinku.Kada gledas podvodni deo ako ima mehurice,to bas i nije dobro.
Isao sam po letnjoj salauki sa T-9 i moram priznati da me je vetar malo zanosio ali nista strasno(motor Honda 8) ali camac se kupuje da se vozi po lepom vremenu a ne po oluji.Ako se zateknes na vodi,bez obzira koji camac imas pametno je da se negde privezes ,sklonis itd (ti si jedrilicar-znas i sam kako to ide na moru).
-
Moram da dodam,nekaide titelovim i dalmatinkom po teskoj vodi(vetar i talasi).Tesko je naci ocuvanu dalmatinku.Kada gledas podvodni deo ako ima mehurice,to bas i nije dobro.
Jel ovo znaci da Dalmatinka nije za tesku vodu? Da se losije od limenih iste velicine ponasa po teskoj vodi?
-
Korito !
Korito je pravljeno za more,nema veze sa materijalom.
-
umesto smajlija je trebalo 8 ks,greska u kucanju :good:
-
Jel ovo znaci da Dalmatinka nije za tesku vodu? Da se losije od limenih iste velicine ponasa po teskoj vodi?
Upravo kontra, stabilnost i upravljivost su obrnuto proporcionalni.
Mane Dalmatinke su pre svega starost, osmoza (plikovi ili mehurici koje je pominjao zoran i zvezdaste prskotine koje ne mozes da vidis ako je stavljen antialgin), brzina, gaz i nemogucnost ugradnje klonje. Sve ostalo spada u licne afinitete.
-
Tacno je da sam jedrilicar,ali bi za dunav uzeo dalmatinku.Titelov camac je za tisu i savu,reke gde uvek mozes da se
sklonis iza sledece krivine.Na dunavu je to malo teze.Sto se tice nevremena,niko normalan ne ide u nevreme,ali leti
kad se najvise plovi ono dodje iznenada.Po meni je tada mozda bolje ostati na sidru nego zabiti se u obalu.Ljuljanje je
malo neprijatna stvar ali to je sve.Sigurno da moze da se nadje i dobra dalmatinka,ali treba biti uporan i ne brzati.Kad
plasticni camac ima osmozu (koja je uzela maha),mehurici koji postoje kad se otvore uzasno smrde,i to je pravi parametar.Sto se tice wc-a ne mogu da se slozim da nema mesta.Postoje mali divni hemijsjki wc.Voleo bi da mi neko
kaze ko je svoj hemijski wc napunio do vrha,a da ga pre toga miris nije naterao da ga isprazni.Prijatelju ovo je samo jedno vidjenje.Ne brzaj sta god da kupis ti ces to da VOZIS DUZE VREME.Mi ti dajemo samo nasa vidjenja.
-
mislim da se i dalje korita tipa dalmatinka,primorka...5 puta manje ljuljaju od T9 jer im je korito oble forme dosta su sire i imaju kobilicu za razliku od T9,zamoli nekog vlasnika istih-uporedi ih i prosetaj se od krme do pramca drzeci se za kabinu pa ces videti o cemu pricamo!! Bocni stabilitet kod t9 je 0 al zato ima svojih prednosti kao sto su recimo brzina!!!
Danak se platiti mora!!
Dalmatinka je dosta komfornija,stabilnija a t9 podosta brzi!!! Kao sto i sam znas nemoze i jare i pare zajedno!!
Dobro razmisli kako bih ga koristio i sta bi ti vise odgovaralo
-
Prijatelju ovo je samo jedno vidjenje.Ne brzaj sta god da kupis ti ces to da VOZIS DUZE VREME.Mi ti dajemo samo nasa vidjenja.
odlicno receno :good:
-
Niko ne spori da su gorepomenuti camci stabilniji od T9 ali se ne mogu sloziti da na Dunavu nemas gde da se sakrijes kad naidje nevreme.Gledati prognoze pre plovidbe,primetiti na vreme da nailazi da bi se mogli skloniti...Drugo,ne mogu se sloziti da je t9 za Savu i Tisu a ne za Dunav jel su kao tamo veliki talasi.Bukvalno sam odrastao na Dunavu i ne vidim nikakve slicnosti sa severnim Atlanticom. :smile:.Kupiti camac sa kobilicom samo da bi se malo bolje ponasao na talasima je po meni malo neracionalno.Da zivimo na moru,dileme nebi bilo.Ali reka...
Covek ce na kraju verovatno kupiti nesto sto bude mogao finansijski ispratiti a moj savet ti je kupi sto novije(mislim u boljem stanju).T9 otprilike nemas starije od 10-tak godina a ovi ostali su bas stari.Brza,ekonomocnija voznja sa t9,a sa njim uvek mozes naci zaklon uz obalu posto mu to gaz dozvoljava....
Ala smo sad zbunili coveka.
-
Nedam se ja lako zbuniti ;) Hvala vama svima. Nema nedobronamernih sugestija. A subjektivi smo svi. Hvala bogu, nismo roboti.
Citao sam podosta o plovidbi Dunavom. Ne bih ja Dunav podcenjivao. Po pitajnu talasa, vetrova, a o salaukama da ne pricam. Kad se ode daleko od kuce ne moze se uvek cekati idealno vreme za plovidbu. Kad se ima odgovarajuci camac moze se ploviti i po teskim vodama. Naravno ne po svaku cenu i ne za dokazivanje. Najbolje jeste naci zaklon, uvalu, rukavac ako je prolazno nevreme. Ali ako ceo dan duva...
Ako smem da zakljucim, do sada:
+ Dalamtinka je ima bolja plovna svojstva od T 9. Veca, lepsa. Brzina u okvirima moje namene. Motor vanbrodski od 10 KS je prava mera ( i za porez ok). I gaz je prihvatljiv. Evidentan problem sa mestom sa "kuhinjicu" i wc, se resava nekim plinskim gorionikom, malim friziderom i hemijskim WC-om.
- Nema mladih polovnih Dalmatinki (ili su neprimerne cene), osmoza, pretezno se nude sa brodskim motorem (bucan, po pravilu star, zauzima mesto u centralnom delu krme, kaljuga), teska za prepravke po principu - uradi sam.
-
Haklberi, to što si čitao o plovidbi Dunavom, uzmi i baci 50%! Uzmi u obzir koji ljudi su to pisali! Uglavnom oni što svaki dan upecaju soma od 100 kila! :taunt: :taunt: :taunt:
Daleko od toga da je Dunav za potcenjivanje, ali što reče Vlada, nema tog nevremena koje te može tako iznenaditi i ugroziti u dobrom čamcu, barem ne na ovom našem delu Dunava.
Sad ne pričam o raznoraznim metalnim poluplutajućim poluproizvodima, već o ozbiljno projektovanim čamcima, kakav je i Titel 9.
Ja plovim u otvorenom čamcu od 3.7 metara, isključivo na Dunavu i prošao sam te "strašne" talase i salauke, a da nikad nisam imao problem, osim što sam pokisao i navukao prehladu :smile:. Ali, ja sam malo "čuknut" po tom pitanju. Ja volim talase, i stvarno ne razumem kako neko može ploviti i mrziti talase?!
Nikad u letnjem periodu nisam video talas veći od metar, metar i sitno, a oni ne predstavljaju problem, već nekome su neugodnost, a nekome uživanje! :taunt:
Brz čamac ti daje mogućnost da pobegneš i skloniš se na vreme. Svaki gliser takođe može da plovi 10-12km/h, ali kad ustreba....a nekako stalno ustreba! :dance1: :dance1:
Pogledaj malo i čamce firme Dado, to su neki derivati pasare, u raznim veličinama, a pošto su novijeg datuma, nemaju problema sa osmozom kao te starije pasare.
-
Ja shvatam ovaj forum kao lepo mesto za razmenu misljenja.Upecati soma svaki dan od 100 kg nije,razmena misljenja.
Ne znam gde covek zeli da plovi,ali bi bas voleo da mi neko kaze gde se to brzo sakrijes od nere do peka,na donjomilanovackom
jezeru posle kladova.Ako ce da plovi okolina beograda onda u redu.Dalmatinku preporucujem zbog mogucnosti ugradnje
dmb dizel motora.Zaboravice za stavku gorivo.O kvarovima i da ne pricam.Posto sve ima svoju cenu,sigurno je da motor
zauzima odredjeno mesto i tu se ne moze nista,ali sto se tice buke tu moze sve.Da ne pricam o struji koju ce imati za
izvoz,za razliku od vanbrodskog.Ako krene na duzu plovidbu i ostane bez goriva uvek ce moci da se ocese za par litara
nafte,a to je par sati voznje.
Tacno je da nikada nece biti brz,ali mora da se definise.ako hoce brzinu mislim da se kod nas ne proizvode takvi camci.
Jos bi samo dodao da je moje,moje misljenje da na letovanju ne treba jurcati nego uzivati,a posto se plovi sa kucom sve je
pri ruci. l
-
Zorane, ovo sa somovima je šala, u smislu da svi malkice (ili malo više) preteruju kad opisuju ale i salauke na Dunavu! K'o da je neki uragan, a ne malo kiše i vetra!
Drugo, navedoh namerno "na ovom našem delu Dunava". Ali, s obzirom da sam prošao Dunavom do Tekije, nisam video ni jedan njegov deo gde nema zaklona duže od 1 km. Čak i u Golubačkoj klisuri svako malo pa pecaroški kamp, vikendice..., u Kazanima takođe.
Uzgred, Donji Milanovac je nekih 50km pre Kladova, na koje jezero misliš?!
Inače, baš smo bili na Hajdučkoj vodenici i krenuli ka Tekiji, kad je krenula kiša i vetar. Pošto smo išli mi sa gliserom i Kapetan sa njegovim RIB-om, stigli smo u Tekiju za 15 minuta i to nazovi "nevreme" gledali iz kafane! :drinks: Vratili se na vodenicu i zatekli tende pune kišnice, znači baš je padalo! Malo vetra i talasa je bilo, ali smo svejedno stigli do Porečke reke za pola sata laganog glisiranja.
Od Nere takođe imaš gde prići ili baciti sidro, bilo iza one ade na sredini plovnog puta, ili u donji rukavac Srebrnog jezera.
Što se potrošnje tiče, svaki moderni 4t vanbrodski do 15-20 ks troši k'o upaljač, a ne pravi buku i vibracije kao DMB.
Svako ima svoje shvatanje uživanja, i u jurcanju se uživa, i to kako! :good: :yahoo:, ali vožnja brzinom od 25-30km/h svakako nije jurcanje.
-
jedino mi je zao sto su deplasmanci manje vise zakucani na 12km ... idealno bi bilo da je to recimo 20 km :)
-
Kap, to već ovisi o dužini korita, ali kod ovih manjih i kraćih se upravo čamci kao Titel 9 i slični nude kao dobro rešenje, jer postižu 20Km/h.
I to sa malim motorima.
-
Kap, to već ovisi o dužini korita, ali kod ovih manjih i kraćih se upravo čamci kao Titel 9 i slični nude kao dobro rešenje, jer postižu 20Km/h.
I to sa malim motorima.
titel 9 sto se mene tice nema deplasmansko korito , znam da ce mnogo njih reci da gresim ... al korito koje mozes da izglisiras za mene nije deplasmansko , stavi jak motor na titela i ima da leti ...
-
titel 9 sto se mene tice nema deplasmansko korito , znam da ce mnogo njih reci da gresim ... al korito koje mozes da izglisiras za mene nije deplasmansko , stavi jak motor na titela i ima da leti ...
[/quote]
:good: :drinks:
-
Ako smem da zakljucim, do sada:
+ Dalamtinka je ima bolja plovna svojstva od T 9. Veca, lepsa. Brzina u okvirima moje namene. Motor vanbrodski od 10 KS je prava mera ( i za porez ok). I gaz je prihvatljiv. Evidentan problem sa mestom sa "kuhinjicu" i wc, se resava nekim plinskim gorionikom, malim friziderom i hemijskim WC-om.
- Nema mladih polovnih Dalmatinki (ili su neprimerne cene), osmoza, pretezno se nude sa brodskim motorem (bucan, po pravilu star, zauzima mesto u centralnom delu krme, kaljuga), teska za prepravke po principu - uradi sam.
Posto pricamo o recnoj plovidbi, plovna svojstva su vrlo diskutabilna. Tu bi ja ipak dao prednost T9, ali samo zbog brzine. Na T9 ne mozes da postavis komande, a da pritom ne radis ozbiljne prepravke. Ako ti ne smeta da sedis nazad i upravljas ruckom motora, to je onda OK, ali ja sam ove godine vezao kormilo i meni je razlika u samom uzitku je neopisiva. Pasara moze da pristane svuda gde za pristajanje nije potrebno dizati motor, jer zbog kobilice dizanje motora nema smisla. Za pasaru, na mestu motora potrebna ti je dubina oko 0.5m. Tu je prednost T9 sto kad dignes motor mozes da pristanes na dubini od 0.1 - 0.2m. Sto se lepote tice, to je stvar licnog ukusa. Vanbrodski motori takodje imaju puno prednosti u odnosu na brodske, uglavnom vezano za popravke.
Ja na pasari koristim mali plinski gorionik i to je OK, kad ne moze bolje. Za frizidercic ces naci mesto, npr i pramcu gde je ostava za sidra i kanape, a njih mozes da smestis u palubna spremista koja ces mozda morati da napravis isecanjem otvora na zadnjim klupama. Time ce sam camac izgubiti nepotopivo svojstvo, ali ne mozes sve da imas. Slazem se da moze da se koristi hemijski WC, ali mislim da je ogromna prednost kada se on postavi u prostor namenjen samo za njega, a to na ovom camcu nije moguce.
Sto se tice uradi sam popravki, to nije bas nikakav problem, ali posto su ti camci stari preko 30 godina, tih popravki ce biti bas puno. Ali OK, ako odvojis dva - tri meseca pred sezonu za restauraciju, bices miran narednih 5 godina.
Dalmatinka je camac koji su projektovali ozbiljni inzenjeri u vreme ozbiljne drzave, a mislim da je korito projekat neke strane kuce. Na tom camcu, u osnovnoj verziji je sve uradjeno idealno, mislim na ergonomiju. Verzija sa nadgradnjom ima svojih mana, ali i prednosti. Ni jedan camac na Dunavu duzine 6m nije tako dobro osmisljen. Spremista su ispod vodene linije, mozes kamaru stvari da natovaris, a da pritom kabina bude sasvim funkcionalna. Danak tome je gaz i mala brzina. Mozda ti se sada cini da brzina nije nedostatak, ali kada od Zemuna do Belegisa treba da plovis 3.5 sata, onda shvatis da bi bilo lepo da moze i malo brze. Razlog zbog cega ja ovaj camac ne bi preporucio je starost i ta prokleta osmoza.
I jos nesto, normalno je da svako hvali camac koji ima jer ga je zbog njegovih karakteristika i kupio. Mane nekog camca nekome smesaju, nekome ne smetaju, prednosti su nekome znacajne nekome nisu.
-
moja diskusija se ne odnosi sta ko od nas ima,vec da damo sto vise cinjenica
coveku kako bi doneo odluku.
I dalje stojim pri tome ako zeli da sparta i uziva dunavom da je dalmatinka bolja od titela.
Covek da ima para ne bi ni razmisljao o polovnjaku.
Da gliser za cas prodje velike razdaljine,ali ih ja ne preferiram,a sto se tce nevremena na dunavu,ne bi vam pozeleo neka koja sam prosao,samo zato kako bi rekao da sam bio u pravu.
Dunav je reka za postovanje
-
Dule, naravno da se dešavaju gadne oluje, pogotovo na delu od Rama do klisure, široko je, baš široko!
Moj odgovor je bio vezan uz T9, a sa tim čamcem možeš ama baš svuda pristati! Lakše nego ja sa mojim Zekom!
U toj situaciji bi sa T9 jednostavno pristao na onu plažicu pored tvrđave i uz kaficu čekao da prođe! :good:
Zorane, da ne bude zabune, ja sam pristalica V korita, i nemam baš visoko mišljenje o raznoraznim tabanašima.
Ulazio sam u istom danu i na Barbinu T500 ( ili Istranka- ako ti je draže) i na Vladin T9, pa sam mogao da usporedim.
Čini mi se da je T9 u kabini komotniji, a da je brži, to uopšte ne treba dovoditi u pitanje- duplo je brži uzvodno sa motorima iste snage- ako se ne varam i Barba i Vlado teraju 8-ice.
Dalmatinka ima 1,3m više u dužinu od Istranke i uglavnom onu nadkabinu. Znači da je kabina duža za jedno 30-40cm, ostatak je napolju.
To je nedovoljno za WC-kabinu. A ima sve nedostatke dubokog V-korita na reci. Prvi put kada pristane na neku peščanu ili muljevitu adu, kada poželi da krene dalje, presesće mu kobilica zarivena duboko u mulj! Pa ti guraj!
Samo zato smatram da je T9 bolji izbor na svakoj reci, pa i Dunavu. A Dalmatinka je svakako ozbiljniji čamac.
Gliser je moj prvi izbor, ali to su moji lični afiniteti. Da se razumemo, i ja uživam u laganoj vožnji i razgledanju krajolika, veoma često ćeš me sresti kako se spuštam niz reku sa ugašenim motorom.
Jednostavno, ako imaš starog bučnog i smrdljivog američkog dvotaktaša na krmi, onda ili ga teraš po gasu ili ga ugasiš! Lagana vožnja ne dolazi u obzir! :taunt:
-
Mi ovde savetujemo coveka,koji evidentno nema para da kupi novu ladju,
nego pokusava sa sto manje para sto vise.Iznosimo mu nasa vidjenja a konacna
odluka je njegova.
I dalje stojim iza misljenja da je dalmatinka dobar izbor ako nadje dosta
dobru (ocuvanu).Imace posla da je sredi,ali jesen i zima su dugi,ne ce mu biti
dosadno a mi ce mo pratiti sta se dogadja,i mozda dati jos neki savet.
Sto se tice dunava i nevremena,neka sam prebrodio koja ne bi pozeleo nikome
kako bi na taj nacin shvatio sta sve priroda moze.Samo cu na to dodati dunav je lep
ali ga moramo postovati.Ume da ugrize a to boli.
Obavezno napisi za sta si se odlucio.
-
dunava se ne treba plasiti al ga treba postovati ....
od golubca do rajske plaze .. sve vreme me je pratila kisica koja je mogla da izraste u oluju .. ja u tabanasu... sve sebi govorim e prosao je golubac sad ide lakse pa prosla je ona siroka krivina iza rama.. pa evo jos ram ... i tu nisam izdrzao zavukao sam se iza cibuklije a vreme se prolepsalo.. dok ne plovis sam ne naucis da postujes dunav :)
-
http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=345&catid=1&Itemid=1 (http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=345&catid=1&Itemid=1)
pogledaj ovo meni se ucinila ok cena.. vredi pogledati... u svakom slucaju sigurno moze nize :)
-
Imam pasaru tzv. Vodicanku 5x1.8m i tabanasa 6m,pasara mi stoji par godina u dvoristu,jer mi se voznja na njoj uopste ne svidja.Brzina joj je ogranicena,ma koliki motor stavili,kada stoji u mestu mnogo se ljulja,kabina je mala i neupotrebljiva,kada pada kisa ne mozes da vozis iz kabine,vec moras cekati da prestane, iako ima kobilicu jako je neupravljiva,u voznji se toliko propne prednji kraj,da je od pramca jako slaba preglednost,ako neko stane na pramac,onda od njega nista ne vidim.Nazad ima malo mesta naustrb kabine koja nicemu ne sluzi,registrovana je za 6 osoba,ali je tada velika guzva.Ne znam kako cu je prodati,kada je ovako"hvalim",nazalost moja iskustva su takva.Jos jedna stvar,cini mi se da niko nije pomenuo,pasara na suvom nesme da stoji na kobilici duze vreme.
-
Uh ...
Nahvalise svi manje vise T 9. Skoro da nema mana :)
-
Ma ,naravno da ima mana,pogotovo oko npr.toga gde staviti upravlacki pult posto je stvarno nezgodno upravljati sa rucnim komandama.Ali zato sve ostalo je stvarno pravljeno za plovidbu rekom gde ima plicaka,sprudova...
-
Auuu ovo deluje kao prava mera:
http://www.navodi.com/Berza_007/080.html (http://www.navodi.com/Berza_007/080.html)
al je skupaaaaa....
-
Auuu ovo deluje kao prava mera:
http://www.navodi.com/Berza_007/080.html (http://www.navodi.com/Berza_007/080.html)
al je skupaaaaa....
Hak, nemoj to da gledas ni da se uzbudjujes. Jos nismo poludeli da za taj grob dajemo 20000€ a pogotovo ne 6000€ za motor od 90ks kad ce taj brod terati i 15 ks istom brzinom. On verovatno duguje nekom nesto pa ako navata nekog ludaka dobro dodje. :aikido: :diablo:
-
sa 15 konja ide 12 na sat sa 90 glisira...
-
Zorteru, taj čamac sa tim motorom glisira i ide mnogo bolje nego sa 15ks! Ali da ne vredi te pare...ne vredi!
-
Ok, glisira, a gde? Na Savi gde je leti dubina od 1cm do 20cm u 90% toka. :nono: Nema tu glisiranja, nego laganice i uzivaj. :dance:
-
nebi taj glisirao ni sa 200ks
-
:)
-
Auuu ovo deluje kao prava mera:
http://www.navodi.com/Berza_007/080.html (http://www.navodi.com/Berza_007/080.html)
al je skupaaaaa....
Ebas u taj se ulazi sa papucama,znam coveka...
-
Auuu ovo deluje kao prava mera:
http://www.navodi.com/Berza_007/080.html (http://www.navodi.com/Berza_007/080.html)
al je skupaaaaa....
Hak, nemoj to da gledas ni da se uzbudjujes. Jos nismo poludeli da za taj grob dajemo 20000€ a pogotovo ne 6000€ za motor od 90ks kad ce taj brod terati i 15 ks istom brzinom. On verovatno duguje nekom nesto pa ako navata nekog ludaka dobro dodje. :aikido: :diablo:
Profesore ,ovog puta gresis,znam coveka jako pedantan majstor,obradjuje glave motora i ne duguje nikom nista pravi domacin,ovog puta sam ozbiljan.
-
Pa kako onda izracuna da ovo vredi 20.000€. Samo motor 6.000€. Pa to da su novi, tek izasli iz radnje, ne bi mogao dobiti te pare. Mada, nikad se ne zna, kakav narod seta Srbijom.
Za izuvanje se slazem, ali pirenje po obući, e to mi lici na Kovin i Lazu Lazarevica.
-
Sta ces takav je covek.
-
Sta ces takav je covek.
To i kazem. Ima nas raznih.
-
Za izuvanje se slazem, ali pirenje po obući, e to mi lici na Kovin i Lazu Lazarevica.
[/quote]
:yahoo: :taunt:
-
Ma necemo komentarisati osobine i karakter ljudi. Ako je njemu dobro i nama je dobro...
Nego nema govora o 20.000e. Niti ja imam tu lovu niti to vredi na trzistu toliko...
-
ja samo takodje novajlija,i planiram da za par godina kupim camac.Za oko mi je zapala primorka adria 630, a vidim da na reci gaz predstavlja problem. Da li bih mogao sa primorkom da idem po Dunavu, Savi i kojekakvim kanalima okolo?
Unapred hvala :)
-
:good:
Kolega, najviše odgovora ćeš sam sebi dati ako analiziraš tvoje potrebe i način kako ćeš plovilo koristiti.
Ja sam upravo iz tih razloga i uzeo širi tabanaš TISA 94 jer sa njim mogu da pristanem i priđem bukvalno gde mi padne pored pameti.
Ako ćeš se smo vozati po tzv plovnom putu na bilo kojoj reci ili kanalu, onda ti jesve jedno kakvo je korito.
Obično su najlepša mesta za druženje ili pecanje teško dostupna onima koji imaju dubok gaz. Niko na svetu i ovom forumu ti ne
može dati čarobnu formulu i garanciju da ćeš uvek biti zadovoljan izborom, neki menjaju čamce k'o čarape jer imaju različite
potrebe a svaki tip korita ima svoje prednosti i mane kao i namenu.
Nisam imao nameru da te zbunim, a ako jesam - izvini. Iskreno ti želim da budeš zadovoljan šta god da kupiš :drinks: :drinks: