Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Sloba_NS 03, 02, 2018, 20:21:04 posle podne
-
Imam Titelski Super Shark (3.3m) i za prošlu sezonu sam ga iz čisto estetskih razloga komplet prefarbao, nabacio prohrom bitve, bokobrane, prednju i zadnju podlogu za kačenje motora itd.
Do sad sam ga jako lepo (i brzo) terao Tomosovom 18-icom, a od skoro se ponovio sa jednim Johnson 521cc 25/35 KS iz 1993.
Iako je korito poprilično zdravo i estetski lepo i očuvano, planiram da ojačam makar onaj mali deo krmenog zrcala gde dođu plastične podloge za oslanjanje motora tako što bih mu to fabričko udubljenje za unutrašnju podlogu popunio smolom i staklenom tkaninom, eventualno prebacio koji sloj na sam gornji rub zrcala gde naseda motor. Zamenio bih postojeći L profil novim, širim za to zadebljanje koje bih uradio.
Da li je to dovoljno za motor od 25 KS i 52 kg?
-
Dosta je hrabro koristiti taj camac sa motorom od 25/30 ks...
-
Ako to je zrcalo zdravo i nije trulo, nema potrebe nista da stavljas. Mozes eventualno neku plocu izmedju srafova staviti. Msm na srafove kojima pricvrscujes motor za zrcalo. Ja sam na mali gliser zvani gunzales (msm da je 3,5m) kacio yamahu od 50 ks i nikakvih problema nisam imao niti sam ista ojacavao
-
Sve moze ali na taj camac nikako ne ide motor te snage.... ne vidim zasto rizikovati uopste?!?
Nekada sam se ja tako zezao, nema sta nisam kacio na male camce npr 40ks na Elan 401 ali to je toliko nebezbedno i opasno da nema veze sa zdravim razumom...
ali bio sam mladji i zeleo svasta da probam...
u svakom slucaju ne savetujem takvu zajebanciju....
-
Ja ne vidim sta je to tu toliko nebezbedno, ako mu je zrcalo zdravo? Ako ima malo jaci motor, ne znaci to da ga uvek mora voziti oun gas. Ja trenutno imam gliser od 4.5m sa 90ks, normalno se ponasa gliser, a moje je koliko cu gasa da dam
-
pa ne mozemo porediti glisersko korito sa camcem 3,3 x 1,4 sa trimaranskim koritom koje mozete izvrnuti kad god pozelite samo malo jacim naginjanjem na stranu....
nisam rekao da ne moze, rekao sam da nije bezbedno i tu sam apsolutno u pravu hi
-
Hvala svima na brizi i odgovorima.
Ako to je zrcalo zdravo i nije trulo, nema potrebe nista da stavljas. Mozes eventualno neku plocu izmedju srafova staviti. Msm na srafove kojima pricvrscujes motor za zrcalo. Ja sam na mali gliser zvani gunzales (msm da je 3,5m) kacio yamahu od 50 ks i nikakvih problema nisam imao niti sam ista ojacavao
Misliš da između malih okruglih odbojnika šrafova za stezanje i one plastične podloge ubacim drvenu letvicu, i bez pričvršćivanja je samo stegnem u "sendvič"?
Mekše ili tvrđe drvo? Debljina..?
-
pa ne mozemo porediti glisersko korito sa camcem 3,3 x 1,4 sa trimaranskim koritom koje mozete izvrnuti kad god pozelite samo malo jacim naginjanjem na stranu....
nisam rekao da ne moze, rekao sam da nije bezbedno i tu sam apsolutno u pravu hi
Uz dužno poštovanje, nestabilnost trimaranskog korita je čista besmislica.
Praktično... Vozio sam Vlasinskim jezerom Kvarneplastik gliser sa Yamahom 25. Prvo, ne smeš ni slučajno stati/sesti uz krmeno zrcalo tog glisera jer momentalno toneš dole (imam oko 90 kg, ništa specijalno). Drugo, bitnije... Svako ozbiljnije skretanje podrazumeva gotovo 90 stepeni nagiba, što ne uliva nikakvu sigurnost, a koračanje čak i sedenje na palubi tog glisera je ravno sigurnom kupanju.
Što se Super Šarka tiče, na identičnoj osnovi i dimenzijama je pravljen i tzv. Gliser Shark. Na njega specifikacijski idu jači motori. Razlika je bila samo u palubi i sedištima.
U dosadašnjoj kombinaciji sa T18 sa kojim idem 40-44 km/h po gps-u sam leti namerno izvodio raznorazne egzibicije. Nema ni govora, ne o prevrtanju nego čak ni ozbiljnijem naginjanju.
Tokom varaličarskog ribolova koji najčešće praktikujem, slobodno šetam s kraja na kraj čamca usidrenog na sred Dunava ako treba, i nemam problema sa izrazitim naginjanjem niti nestabilnošću. Možeš mu sesti na ivicu i nagnuće se desetak santimetara od raspoloživih 50...
Mislim da je po sredi ipak stvar ukusa, a ne naučno-praktičnih činjenica, bar što se tiče (ne)stabilnosti ovog čamca.
No, vratimo se temi...
-
Kad nakacis motor na zrcalo, ako ima one svoje stege, zategni ga lepo, a na donjem delu klesta od motora probusi rupu kroz zrcalo i stavi srafove, a rupu napuni silikonom. Srafovi ce ti izaci unutar glisera gde ti stoji rezervoar verovatno. Iseci tvrdju dasku i povezi ta dva srafa, stavi neke vece podloske, zategni dobro i gas :)
Ja sam vozio 50 ks yamahu ba gonalesu od 3.5m, to su stranse preformanse bile, a i manevri su bili odlicni i nikakve nesigutnosti u toku voznje nijr bilo. Namestis adekvatan trim jer predpostavljam da taj motor nema hidraulicni tim i uzivaj. Ja sam uvem za to da se stavi javi motor i tamo gde je pisalo da je max npr 50 ks, ja sam stavljao 70-80 ks i uvek su je sve bilo extra. Imao sam mnogo vecu krstarecu brzinu na manjem broju obrtaja, a kad mi zatreba da ide brzo, onda stvarno i ide :)
Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
-
pa ovo je forum za razmenu misljenja,informacija trazenja i davanja saveta hi
u konkretnom slucaju sam samo izneo svoje misljanje, a opet, na osnovu prilicno velikog iskustva sa manjim camcima i velikom paletom motora raznih snaga...
dobro poznajem sve camce koji se proizvode kod nas i na osnovu toga sam i dao komentar i naravno da ce svako uraditi kako misli da je najbolje... thumbup
-
Još neki komentar na temu ojačanja zrcala?
-
Ja sam na proslom camcu Tiger Shark, premixov, morao da koristim adapter jer je camac predvidjen za kratku nogu a motor je bio duga noga. Adapter sam prepravio tako da sto vecom povrsinom naleze na krmeno zrcalo i samim tim smanji silu kojom motor inace deluje na jednom mestu - gde nalezu celjusti motora.
Tebi bi preporucio da bar nekako to obezbedis otpozadi, u smislu da stavis neku plocu od aluminijuma ili od one tvrde plastike koja se ne savija. Time bi sila koju motor pravi kad ide napred, bila rasporedjena na veliku povrsinu zrcala, i to bi smanjilo rizik od neke lomljave ili ostecenja.
Ovako je to kod mene izgledalo, nosac malo prepravljen, i radilo bez problema 6589
Pre:
(https://s20.postimg.org/pzmp9yojh/viber_image7.jpg)
Posle prepravke:
(https://s20.postimg.org/69fnosqil/WP_20170323_08_04_11_Pro_LI.jpg) (https://postimg.org/image/wui6kcsvt/)
-
Ako bi stavljao motor sa dugom nogom, ja bih pre stavio ovako nesto, jer bi mogao da lepse nastelujes visinu motora, a i lako se demontira sve. Postavio sam od najjednostavnijeg modela ka slozenijima. Ja planiram da napravim ovaj najslozeniji, kako bih lepo stelovao visinu motora zarad boljih performansi(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180209/a191b4b96a8dc4e69c419c33079960fd.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180209/b67ef09c32f73514975b6fe508a89ecb.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180209/aa9266a96e103fee08aa4ecf0a294586.jpg)
Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
-
Da li je bolje u svrhu pojačanja krmenog zrcala sa spoljne strane postaviti parče npr. Crne blažujke 21 mm ili polietilen P500 onu livenu plastičnu ploču koju koriste mesari kao panj/dasku za sečenje?
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Слобо, не знам да ли је боље али ја сам, кад сам сређивао алуминијумски чамац, уместо иструлеле дрвене даске, ставио баш ту пластичну.
И на новом чамцу имам пластичну таблу на коју је окачен мотор од 25 КС тежак 72 кг.
Ја сам задовољан.
Пластика је довољно тврда и масивна. Не трули и не рђа. Увек је чиста и лако се опере.
Толико од мене.
-
Hvala LSI.
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Koja je cena PE daske i gde se može nabaviti?
-
Фирма: ИПАС ДБ, Земун, Новосадски пут
Власник: Бора
Телефон: +381 63 226119
Цена: Не сећам се.
Мислим да ме је табла од око 40 х 130 х 2,5 цм коштала, са сечењем и урезивањем жљебова, мање од 4.000 динара.
Табла је изрезана на три дела, три трапеза, на сваком су била укопана по два жљеба квадратног пресека 10 х 10 мм читавом дужином... Ипак је то нека врста "више" обраде.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
http://www.kristalgold.com/proizvod_detalj.php?id=186
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Слобо, не знам да ли је боље али ја сам, кад сам сређивао алуминијумски чамац, уместо иструлеле дрвене даске, ставио баш ту пластичну.
И на новом чамцу имам пластичну таблу на коју је окачен мотор од 25 КС тежак 72 кг.
Ја сам задовољан.
Пластика је довољно тврда и масивна. Не трули и не рђа. Увек је чиста и лако се опере.
Толико од мене.
Jesi li šrafio PE tablu za zrcalo sa tri ili četiri šrafa plus platne s obe strane?
Torbani ili..?
Da li si i motor posebno-dodatno pričvrstio i šrafovima kroz njegove rupice na nosaču pa kroz zrcalo?
Ne znam koliko je dobro izbušiti toliko puta i tablu i zrcalo..(?)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180312/209349b719138f8626f8a67a514bb8a0.jpg)
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Фирма: ИПАС ДБ, Земун, Новосадски пут
Власник: Бора
Телефон: +381 63 226119
Цена: Не сећам се.
Мислим да ме је табла од око 40 х 130 х 2,5 цм коштала, са сечењем и урезивањем жљебова, мање од 4.000 динара.
Табла је изрезана на три дела, три трапеза, на сваком су била укопана по два жљеба квадратног пресека 10 х 10 мм читавом дужином... Ипак је то нека врста "више" обраде.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
http://www.kristalgold.com/proizvod_detalj.php?id=186
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
Hvala momci! 
-
Крмена табла на мом чамцу није уобичајено решење и да није слика, тешко бих објаснио како то заиста изгледа али на сликама које прилажем види се како то изгледа на овом чамцу од пластике.
Дакле, дебела пластична табла која носи мотор, причвршћена је с четири велика и јака завртња с матицама и подлошкама за пластику на крми чамца. Мотор сам набацио на пластичну таблу и причврстио га са шест јаких завртања с матицама. Мислим да нема шансе да ми мотор спадне с носача. А конструкција је таква да кроз рупе у пластици вода не улази у чамац ни под каквим условима.
Мишљења сам да је код класичних решења крмене табле, као што је на вашем чамцу, довољно поставити пластичну таблу на крму причвршћену с четири завртња. Ја бих ишао с класичним завртњима с подлошкама и матицама на супротној страни и све бих залио силиконом. Верујем да би то било довољно да спречи продор воде кроз рупе. А што се тиче носивости - овде мотор не би био обешен на пластичну таблу него на саму крмену плочу, која је пројектована да носи тежину мотора. Убацивањем пластичне табле у ствари тежина мотора мало би се распоредила по површини крмене табле.
-
Ja sam stavio drvenu ali jer nisam imao nista tada. Plan je da je zamenim plasticnom. Jel i vama spor forum, kucam a ono nista se ne desava, kasnije samo izadju slova. Jako kasni.
-
Ja sam stavio drvenu ali jer nisam imao nista tada. Plan je da je zamenim plasticnom. Jel i vama spor forum, kucam a ono nista se ne desava, kasnije samo izadju slova. Jako kasni.
Nisam primetio.
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Hvala LSI na iscrpnom odgovoru.
U mom slučaju tabla bi ipak bila ta koja bi nosila i težinu motora jer planiram da ga podignem za oko 2 cm. Visina zrcala je nešto manja pa mi je kavitaciona ploča motora malo ispod donje tačke korita čamca. Podizanjem bih i to rešio.
Planiram da po gornjoj ivici postavim alu ili inox L profil. Inox šrafove...kontam da je 6 mm dosta(?)
Čamac je Premix Titel Super Shark namenjen za motor do 15 KS, a ja mu sad stavljam Johnson od 50 kg. Pre tog sam ga lepo vozio sa T18 koji ima 36 kg.
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Kavitaciona ploca i treba da je ispod dna korita...2-5 cm
proveri tacno koliko je, mozda nema potrebe podizati... ako podignes previse hvataces vazduh posebno u zaokretima...
-
https://youtu.be/15QnJHiwkBw
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
-
Ma da, to zavisi i od korita i od camca. Meni na Tiger Sharku je cak bilo ili u ravni sa koritom, ili mozda 1cm iznad.
I ja sam prvo probao 3cm ispod, pa sam na kraju dosao do tih -1cm. Stvar je samo u testiranju, bez toga nista hi
-
https://youtu.be/15QnJHiwkBw
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
glisersko korito je u pitanju i koliko vidim samo pravolinijska voznja... u svakom slucaju treba probati vise opcija
moj savet je ne postavljati plocu dok se ne proba u raznim visinama...
probaj na njegovom zrcalu bez icega pa onda dodaj letvice od 1 pa 2 cm pa kad nadjes najbolju opciju onda tek na tu visinu dodaj plocu i fiksiraj
-
Podržavam predlog thumbup