Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Palubna oprema => Temu započeo: skipper 09, 09, 2009, 22:41:37 posle podne
-
3,3kg, za brod ove do 6,5m ili 2000 kg, inox.
-
koja mu je cena i gde moze da se kupi?
-
Kod nas na žalost, još nigde !!!
-
nema nigde al je jeftino :)
-
steta, zanimljivo je.
-
O sidrima je bilo već reči na našem forumu u nekoliko različitih tema.
Ipak, ja bih da pitam (valjda sam lenj da pretražujem - možda bih i našao odgovor) kakvo sidro bi najviše odgovaralo za moj čamac?
Čamac je od aluminijuma, Rus, glisersko korito, dužine 4,65 m, širine 1,75 m i težine 250 kg.
Cenim da bi sa motorom, gorivom, ostalom opremom i posadom od 2 do 4 osobe mogao da teži ukupno od 520 do 670 kg.
Da li bi sklopivi "mačak" mogao da obavi posao za sidrenje?
Koliko ja vidim sebe i čamac na vodi, akvatorij bi bio od Starog Slankamena do Bele stene i Tisa do Titela i Perleza - toliko za sada, a kasnije ... ko zna?
Koliko bi teško trebalo da bude sidro?
-
Za tebe netreba tesko sidro 6-8kg i to je vise nego sto treba mada licno volim za koji kilogram teze.Sto se tice kanapa 8-10 mm bice ti dovollno :drinks:
-
nisam nikad koristio macka... ali nesto ne vidim da ih ljudi preterano hvale..
uzmi neku kopiju danforda do max 10 kila...
(http://www.tstiger.org.uk/resources/anchors/anchor02.png)
(http://www.highroad.cn/Appurtenance/ProductPic/459f667c-dca8-4fd7-8550-7f0427996c2d.jpg)
(http://www.rivermarine.com/images/anchors/mansonplough3.gif)
-
Malo je skupo a nepotrebno da kupujes Danforth ili C.Q.R. sidro. Mačak sklopivo sidro ili čak i Kotva sidro za reku sa ti sasvim dovoljni. Pogotovu Mačak sklopivi, jer što je naj važnije ne zauzima mnogo mesta, što mislim da ti je važno. Meni je mali mačak držao Elana GT080 i to bez problema. I sada se nalazi na vrancima, kao zlatna rezerva, pomoćno sidro a može da posluži i kao krmeno sidro. Što se tiče kanapa i težine sidra, ako se ipak odlučiš za neko od zglobnih sidara ( koje će ti zauzimati više mesta) ono ti ne treba teže od max 4 kg. sa lancem od oko 4 mm i sidrenjakom - kanapom od 10 mm. A ako se odlučiš za Mačka on bi trebao da bude oko 10 kg.
-
Hajde da i ja nesto kazem. Imao sam upravo taj ruski gliser (alum.) 4god i sidriose svugde pa cak i na 14 m dubine po vododerini sa mackom od 8 kg ali sa sirim kasikama i nikad nisam imao problema sa tim sidrom na tom camcu. Ali kada sam kupio kabinasa 3t sa tim sidrom nisam mogao da se posluzim ni kao zadnji vez,zato je tu odradio danfort od 10 kg perfektno. Onda sam isprobavao brus ili ti plug od 10 kg koje je isto drzalo perfektno. Ja cesto nocim na soma tako da mi je sidrenje svetinja i moja konstatacija je sledeca :kabina 3t danfort ili brus 100%pouzdani ali duzina kanapa na sidru od 10kg mora biti minimum dupla duzina od dubine na kojoj se sidris. Da se vratim ja na rusa sidro macka 8kg sira kasika a i zgodnije jeza drzanje na tom camcu ostalo je malo kabasto a nije neophodno.
-
busa uskoro svracam da vidim sta imas, reci mi kako stojis sa el cekrcima za sidra ima li stogod ?
-
ja nekako bas imam poverenja u danford... jeste da su ovo kopije kod nas al nista im ne fali ... sem u Ram-u kada se zahvaljuci vetru i sistemu za odkacinjanje odkacilo nigde nisam imao problema.... kod mene je ladja 2000kg 12kg dunford i drzi ko ludo ...
-
Ako mislis na vinč elektricni to jos nemam posto su skupi od 450 e pa gore, radim na porudžbinu dva su bila porucena ni jedan nije bio ispod 650 e .Ali bice dva neka standardna modela i za kanap i za lanac od 600w negde u martu.
-
ja sam gledao ove za kola na 12v ali svima su sajle recimo 10 metara, i dizu do 2000 kg ... a to mi nista ne znaci .... nisu skupi al su neupotrebljivi :(
znaci nesto sto moze da namota 40 - 50 metara sajle ili konopca...
-
Ma to bi i ja ali nema po ceni koja nama treba .Postoji nesto sto sam video na nekim kamionima sa 30m sajle prvo je na 24v ,veliko jako i mnoooogo skupo.jeftiniji vinc orginal.
-
Zahvaljujem se svima koji su odvojili vreme i podelili sa nama svima svoje iskustvo.
Mislim da su mi sada neke stvari jasnije, iako ima različitih mišljenja.
Na više mesta sam našao podatak da se za plovilo ukupne težine do 1 t preporučuje "admiral" od 8 kg ili sklopivo sidro do 4 kg sa obaveznim lancem dužine od 4-5 m debljine 4 mm i sidrenjakom od 10 mm (mada sam našao i komentar da je zbog ležanja u ruci bolje ako je kanap od 12 mm).
Imajući u vidu i ovo što ste vi pisali, ostaje da se odlučim izmedju nekog "danforth"-a ili "mačka" - verovatno će cena presuditi.
Hvala još jednom svima, a nadam se da su moja pitanja i vaši odgovori još nekom bili od koristi.
-
ja sam gledao ove za kola na 12v ali svima su sajle recimo 10 metara, i dizu do 2000 kg ... a to mi nista ne znaci .... nisu skupi al su neupotrebljivi :(
znaci nesto sto moze da namota 40 - 50 metara sajle ili konopca...
Ovde je problem i sto jako sporo namotava sajlu.
-
vinceva ima na vasaru u Rumi a nadje se i na Bubanj potoku ali su skupi od 400 pa navise.
-
vinceva ima na vasaru u Rumi a nadje se i na Bubanj potoku ali su skupi od 400 pa navise.
Šta je sa onom budževinom od anlasera kao vinč. To smo malo raspravljali prošle godine a skoro sam video lika sa tim. Prvo mi se učinilo da ne može da upali pošto se čuje bukvalno verglanje i onda prvalih da podiže sidro. Zaista glupo zvuči ali očigledno radi :good:
Ma što se mene tiče ok bi bio i neki ručni vinč
-
Jel moze neki nacrt , link , sta god kako da se napravi taj rucni vinc? Nije da nemogu da smislim tako nesto al ako ima negdje gotova ideja , zasto da zamaram celokupnu povrsinu mozga , nema potrebe.
-
ja potrosim akumulator na alanseru za 2 minuta kada verglam ne znam koliko to moze da izdrzi , tada sam bio nepoverljiv povodom toga a i sada sam ...
ja sam cak razmiljao da pazarim ove wincheve za kola (navodno dizu 2000 kg) stavim tanku sajlu jedno 30 metara i da mi to bude winch....
na ovom linku je naprimer winch za navlacenje brodova dize 1600kg i ima 20 metara sajle...
http://www.supercheapauto.com.au/online-store/products/Ridge-Ryder-4WD-Recovery-Winch-20m-Wire-Cable-1600kg.aspx?pid=103434#details (http://www.supercheapauto.com.au/online-store/products/Ridge-Ryder-4WD-Recovery-Winch-20m-Wire-Cable-1600kg.aspx?pid=103434#details)
cena nije strasna ali sa uvozom ima dodje do 350-400 evra... a opet treba menjati sajlu i kotur..
(http://media.supercheapauto.com.au/sca/images/103434.jpg)
-
Ako je za sidro onda je rucni dobar a ima ih u Uradi sam za nekih 1000 dinara mozda malo skuplje nesecam se tacno.
-
Ako je za sidro onda je rucni dobar a ima ih u Uradi sam za nekih 1000 dinara mozda malo skuplje nesecam se tacno.
ja ih ne videh, il ne znam kako izgledaju
-
Mislio sam na ovaj
-
hm ... koji presek sajle nama treba za dizanje sidra ? zna li neko nesto vise o ovome koji tip sajle i slicno ?
-
Ovakva vitla sa sajlama raznih prečnika i dužina možete da nadjete i kod:
BM BOŽIĆ - TRUCK AND TRAILER SHOP
Tošin Bunar 164
Novi Beograd
Tel: 011 2609 722
Mob: 063 265 724 - Mirko
Mob: 063 7705 315 - Bojan
Mirko je bio zauzet kad sam zvao tako da nisam dobio podatke o vrstama i cenama, pa predlažem da mu se direktno javite za informaciju.
-
Mislio sam na ovaj
e to je taj . Moral sajla , mozel konop? Da li mislite da se moze nabudziti malo veci kolut na to ? Tacno tako sam nesto imao na umu .
-
e to je taj . Moral sajla , mozel konop? Da li mislite da se moze nabudziti malo veci kolut na to ? Tacno tako sam nesto imao na umu .
sobzirom da je RUCNI u pitanju bolje sajla, manje mesta zauzima .. doduse ako zaglavi vuci sajlu je zeznuto ...
-
Sa ovakvom podvodnom strukturom punom svakaolikog otpada onda uz tu sajlu ide i neminovno bonsek . Gledao sam ljude u problemu zbog toga sto su koristili lanac (toboz jace je ) .Naleti oluja za cas a ti zaglavljenog sidra pa ni ovamo ni onamo . Hm .
-
Moze i sajla izvesne duzine ali je na kraju prema brodu obavezan jaci kanap (14 min). Kada se zaglavi sidro za panj , a mora se brzo krenuti, onda secom kanapa oslobadja se plovilo. U fabrickim plovilima uvek postoji 20-30m pocinkovanog lanca i isto toliko metara kanapa.
-
Sa ovakvom podvodnom strukturom punom svakaolikog otpada onda uz tu sajlu ide i neminovno bonsek . Gledao sam ljude u problemu zbog toga sto su koristili lanac (toboz jace je ) .Naleti oluja za cas a ti zaglavljenog sidra pa ni ovamo ni onamo . Hm .
Apsolutno tacno :good: samo kanap , pomagao sam drugaru koji je koristio sajlu i rucni cekrk napravljen od zamajca za auto i onog zupcanika sa anlasera ( bendiks valjda).Nije naletela oluja nego prilicno veliko drvo sa sve korenom i zemljom izmedju zila. To je toliko pritisnulo pramac da je propeler jedva dodirivao vodu. Pokusavali smo mojim camcem da okrenemo njegov da drvo dodje nizvodno ali su se grane zamrsile u sajlu tako da je to bilo bezuspesno, mala sekirica koju smo imali je vredela samo za ono iznad vode. Dok nije stigao bonsek nista nismo uradili. I jos sve se to desavalo u nekom polu limanu gde je pecao soma, da je bilo u matici bilo bi bas napeto. Ono jeste da je camac kabinas sest metarski ali verujem i da bi veci imao problema. A sidro koje je sve to tvrdoglavo izdrzalo je Danford tezine oko 15 kg iz domace radinosti koje je ostalo na dnu na nekih 13 metara dubine. Znaci samo kanap i par metara lanca do sidra.
-
Da, ovo da ti veliki panj ili potpoljeno stablo naleti na usidreni lanac ili sajlu je jedna od velikih opasnosti. Na mom plovilu imam odmah kod krme lepljivom trakom pricvrscen veliki noz - panic noz. Nijedna oprema nije skupa da se odbaci kada je plovilo u opsnosti. Jos veca opasnost je kada ste privezani bocno uz neko plivilo koje vas slepa. Ako pukne pramcani kanap, samo reakcija sa secom krmenog kanapa u desetak sekundi spasava vase plovilo od potapanja. Uvek sam protiv takve zajednicke voznje. Doziveo sam jednom, silom prilika, u takvoj voznji da pored nas prodje Bela ladja, talasi samo sto nam nisu pokidali bitve. Belu ladju jos i vidis izdaleka, ali isto tako su opasni i glesri koji ti projure na destak metara.
-
misho imao sam isti problem kada se vezem u tegalj... ali smo zadnjih par puta vezivali camce tako da "landaramo" jedno pola metra do metar .... jesu prolazili gliseri ali je udaranja camaca i nekontrolisanog ponasanja bilo dvostruko manje....
-
JESTE LI IKAD POMISLILI ZASTO NA ORGINAL VINTAMA IMA VARIJANTA LANAC, KANAP ILI LANAC-KANAP A NIKADA SAJLA????
-
Evo jednog interesantnog linka za temu sidrenje, test 14 tipova sidra:
http://www.rocna.com/press/press_0612_wm_ym_testing.pdf (http://www.rocna.com/press/press_0612_wm_ym_testing.pdf)
-
Dule, hvala Vam što sa nama delite svoje iskustvo.
Ovakvi tekstovi su ono zbog čega sam ja (a verujem i mnogi od nas) na ovom forumu - iz njih se može naučiti mnogo od onoga što ne znamo, a što bi trebalo da znamo kako bismo mogli da uživamo i budemo bezbedni baveći se onim što volimo, a što je vezano za vodu i nautiku.
:friends:
-
Šansa da panj naleti na čamac koji je usidren je manja nego da čamac naleti na panj :) . Kad se sidriš sidriš se van matice a tu ako nešto i pluta, pluta sporo. Nema jakog udarca i uglavnom se samo odbije od camca. Ako se i ne odbije čaklja rešava problem za pet minuta.
slazem se .. ali se desi i drugacije...
bilo smo recimo 20 30 metara od obale , izasli da popijemo kafu i doruckujemo .. lepse je na dunavu nego kod kuce ...
i dok smo sedeli culi smo neki maliudarac.. pretpostavili smo da je bure... kada smo izasli imali smo sta i da vidimo... drvo senamestilo najgore moguce, krosnja ili koren su otisli sa leve strane broda a ostatak drveta sa desne strane broda... sidreni konopac je bio prenapregnut pa smo pomisljali na secenje istog.. jedva smo se odvezali ... evo i par slika...
-
ideja je bila da "navucemo brod jedno 5-10 metara uzvodno, cakljom uhvatimo kraj konopca ispred drveta a sa broda da odvezemo konopac pa da ga uhvatimo "preko drveta"uz pomoc caklje... jednostavna operacija za koju nam je bilo potrebno oko 20 minuta i mnogooooo misica....
inace posle smo vezali sidro preko drveta za brod i pokusali da odguramo drvo levo ili desno .. posto to nije uspelo (drvo je bilo prilicno plovno) istrimovali smo motor i nagurali drvo ispod ladje....
znaci jako nezgodna situacija... sva sreca da nismo trebali da se pomeramo po hitnom postupku inace bi presekli konopac... najgori deo je bio savladati dunav van matice gde je voda spora i vuci ladju i drvo uspravno nekih 10 metara, drvo ima vecu ödraz na maticu nego ladja pa je otprilike izgledalo kao da vucemo 4-5 siru ladju ...
e sad zbog ovog dogadjaja se nikada nisam odlucio da stavim orepinu na sidro, razlog je prost da je ovo drvo sa granama-korenom proslo preko orepine iscupalo bi sidro samo tako... a gde bismo mi zavrsili ko zna....
-
ih da se odvezujemo a skuvana kafa... a posle ponovo sidri vezuj i slicno :)
-
ja potrosim akumulator na alanseru za 2 minuta kada verglam ne znam koliko to moze da izdrzi , tada sam bio nepoverljiv povodom toga a i sada sam ...
ja sam cak razmiljao da pazarim ove wincheve za kola (navodno dizu 2000 kg) stavim tanku sajlu jedno 30 metara i da mi to bude winch....
na ovom linku je naprimer winch za navlacenje brodova dize 1600kg i ima 20 metara sajle...
http://www.supercheapauto.com.au/online-store/products/Ridge-Ryder-4WD-Recovery-Winch-20m-Wire-Cable-1600kg.aspx?pid=103434#details (http://www.supercheapauto.com.au/online-store/products/Ridge-Ryder-4WD-Recovery-Winch-20m-Wire-Cable-1600kg.aspx?pid=103434#details)
cena nije strasna ali sa uvozom ima dodje do 350-400 evra... a opet treba menjati sajlu i kotur..
(http://media.supercheapauto.com.au/sca/images/103434.jpg)
U onoj varijanti ručne izrade "vinča", anlaser nebi bio opterećen ni blizu kao što je kod auta, tako da bi vukao daleko manje struje... ali nije Bog zna kako pametno rešenje
a ovaj stroj sa slike se zove sajcung ( bar ga ja tako zovem :) ), on u principu služi da vuče teret, a ne da podiže. Sajla samo prolazi kroz njega pa nema ograničene dužine, jedini ograničavajući faktor je brzina, u jednom zamahu povučeš otprilike 5 cm, pa dok namotaš 20 - 30 m bude vreme da se krene kući :)
Kao što Dule reče, koristiti sajlu za sidro je rešenje malo gore nego očajno!
Pored navedenih mana treba dodati i mogućnost pucanja sajle. ili sečenje kada je napeta, e tu nevalja biti u blizini! Može sajla i skalp da skine :)
-
I to što kažeš :)
A posle drvo krivo :)
al' da sam bio sam bilo bi cupavo
@drug Igrutin
slazem se definitivno odustajem od sajle... lanac i konpac jedino....
-
Da, ovo da ti veliki panj ili potpoljeno stablo naleti na usidreni lanac ili sajlu je jedna od velikih opasnosti. Na mom plovilu imam odmah kod krme lepljivom trakom pricvrscen veliki noz - panic noz. Nijedna oprema nije skupa da se odbaci kada je plovilo u opsnosti. Jos veca opasnost je kada ste privezani bocno uz neko plivilo koje vas slepa. Ako pukne pramcani kanap, samo reakcija sa secom krmenog kanapa u desetak sekundi spasava vase plovilo od potapanja. Uvek sam protiv takve zajednicke voznje. Doziveo sam jednom, silom prilika, u takvoj voznji da pored nas prodje Bela ladja, talasi samo sto nam nisu pokidali bitve. Belu ladju jos i vidis izdaleka, ali isto tako su opasni i glesri koji ti projure na destak metara.
Šansa da panj naleti na čamac koji je usidren je manja nego da čamac naleti na panj :) . Kad se sidriš sidriš se van matice a tu ako nešto i pluta, pluta sporo. Nema jakog udarca i uglavnom se samo odbije od camca. Ako se i ne odbije čaklja rešava problem za pet minuta. Ovde na savi stalno dolaze panjevi i cela stabla ali to nikad ne pravi problem osim ako čovek ne dozvoli da se nakupi celo ostrvo. Nemojte praviti dramu od stvari koje su uobičajene na vodi.
Da je Gandalf zakačio panj i odvukao od čamca prijatelja sve bi rešili za minut. Problem uglavnom nastaje kad se ljudi uspaniče i naprave eto takvu, početničku grešku. Sledeći put konopac vežete za granu i lagano panj zanesete u maticu. Sve ostalo odradi reka sama. :) Nikako ne pokušavati čamac izgurati tako da bude uzvedno u odnosu na panj koji se zakači za sidreni konopac. To je nemoguća misija. Gurate i čamac i panj protiv struje i to bočno.. hmmm. Učitelj bi vam dao keca i to zaključno.
Panik nož je nepotrebna svar Mišo. Kad dodje do toga da pramčani konop pukne i čamac krene da se zanosi garantovano niko ne stigne da odseče krmeni konopac. Bitva se iščupa ili polomi pre nego što čamac ode pod vodu, nije valjda da bitva trpi veću silu od one potrebne da se čamac potopi :) . Ali ako se pravilno vežeš (Aka je to lepo opisao negde ovde) nema opasnosti. Što se talasa tiče... tu nema leka, zato treba izbegavati vezivanje u plovidbi osim kad se baš mora. A onda su veliki bokobrani jedino osiguranje od oštećenja.
Kao sto napisah bilo drvo a ne panj i to sa sve korenom cak i zelenim liscem.Voda ga negde podlokala i poslala put Dunava. Ovo Kepovo izgleda smesno malo u odnosu na njega. Kacenje samo drveta je pokusao covek koji je bio u prolazu,i probao da pomogne pre nego sto sam ja stigao, ali je vukao i drvo i camac dok je to sajla dozvolila i dalje ni makac samo potapanje krme. Caklja ona vojna je pomogla samo toliko da donekle podignemo drugi kraj drveta i tako vidimo koren sa sve zemljom.Ideja je bila da kada se otpusti par metara sajle koje je preostalo okrenem njegov pramac nizvodno tako ga rasteretimo a mozda voda ostalo uradi sama.Ali nije islo. To je proteklo bez ikakvih sigurnosnih problema i pomoglo je samo toliko da koren ode nizvodnije od camca i tako rastereti krmu.Onda je dosla na red sekirica koja je vredela za grane do jedno pola metra ispod vode. I ja bih da sam stigao prvi pokusao da odvucem drvo uzvodno i u stranu ali to u ovoj situaciji jednostavno nije vredelo, a panike nije bilo mozda malo zebnje, priznacete da ipak malo strasno izgleda camac sa potopljenom krmom toliko da propeler jedva dodiruje vodu, samo ono peraje ispod je bilo u vodi. Samo kanap i lanac, nikad se nezna da li je Sveti Nikola na pauzi za marendu.
-
SAMO ZA KAPETANA BRAMIGRAF DOO
-
SAMO ZA KAPETANA BRAMIGRAF DOO
sale gledao sam te wincheve ... dizu oko 1,5 metara u minuti .. sto ce reci 20 metara sto je recimo neki prosek u bacanju bi dizali 15 minuta ..... e da ga ne cekam 15 min da mi digne sidro :)
-
Evo i ja kažem nešto.
Danford sidro se koristi za peskovito i muljno dno.
Mačak sidro se koristi za kamenito dno i za čamce koji su manje težine, a za velike čamce kao pomoćno sidro.
Za pravilno sklapanje sidra koristi se sledeće:
1. Sidro,
2. Vrtilica
3. Lanac minimum 1m
4. Kanap minimum 20m. (kada se sidri na vodi kanap ili lanac se baca minimum 3x dubina, što znači ako je 5m dubina baca se 15 metara kanapa ili lanca).
Ostavljam vam fajl u Adobe-u pa pogledajte tabelu koje PLASTIMO preporučuje za sidrenje čamca.