Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: Nidza 20, 11, 2017, 20:58:15 posle podne
-
Aluminijum, duzina 5.5m, sirina 2.1m. Korito sa dvotatknim motorom od 90ks dostize brzinu od 80km/h ne ostavljajuci skoro nikakav talas pri prolasku kroz vodu. Naravno, covek se nije smirio dok nije stavio unutrasnji motor od 350ks i Z nogu i naterao ga da ide 134km/h. U svakom slucaju, linija korita fantasticna, a koliko brzine, snage i goriva je zaista dovoljno to je vec individualna stvar.
U prilogu je par fotografija, imaju i okvirno skicirane dimenzije pa ako neko ko je dobar sa alumijumom resi da se poigra thumbup.
A evo i video snimaka:
http://www.youtube.com/watch?v=wy5pr38nIro&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=i8UnMRtIgeY
http://www.youtube.com/watch?v=BWIl7sU-BjA&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=fE5YUE1Hwbk&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=QJWPt1StAFY
-
Niko nije i ne treba da bude najbolji u svemu, za to postoji tim ljudi i timski rad za slozene stvari, a ovo je ocito radio jedan entuzijasta, u tom smislu ga ne bih cak ni povezivao sa tim iz koje je zemlje (u tom smislu mi cemo nesto da komentarisemo, a reprezentativni auto nase zemlje je Yugo, bogami tesna trka sa Moskvicem). U ovom slucaju sama linija korita je savrsena obzirom kako klizi kroz vodu (bez obzira da li je po tudjem ili samostalnom projektu). Mislim da je ovde jedini cilj bila brzina, a kod takvog projekta udobnost verovatno nije ni planirana. Za estetski dizajn (i boje) se slazem, iako je stvar ukusa, a za enterijer je pitanje koliko tu i ima efektivno mesta.
-
Nidzo, hvala za link.
Svaka cast coveku sta je uradio sam bez projekata i pomoci (bar tako pise na snimku)...
-
Momci ne "potcenjujte" ruse po pitanju samogradnje camaca i slicnih projekata...ovakav camac bez projekta ovom brzinom maltene bez talasa i prskanja tesko...kao prototip je koristio neki "tunnel hull" iz F1 ili neki RC katamaran...pre bi reko da mu je RC iskustvo puuuuuno pomoglo...odlican camac je napravio...
-
Eto zadatak za Kempija da razradi ovo, možda bi i kod nas billo zainteresovanih. Vole ljudi da glisiraju, za razliku od nas starijih koji volimo požuri-polako.
-
Jos malo primera ruskih alu plovila:
http://www.youtube.com/watch?v=KA0kqhfkkdM
http://www.youtube.com/watch?v=qjxGvKSk9qI
http://www.youtube.com/watch?v=lGMLk59JXJc
http://www.youtube.com/watch?v=msJX7fUa7sk
-
Dule svaka čast za ove klipove. Svaka čast i Rusima na ovakvim čamcima. Uživao sam gledajući. Moćni čamci, ne bih imao ništa protiv toga da imam jedan, posebno ovaj na zadnjem klipu, sa sve onom tendom, koja kompletno zatvara kokpit.
-
Mileta,
Postavicu jos klipova ako bude interesantno. Izvinjavam se autoru teme sto postavljam ovde, ali mislio sam da je nekako srodna tematika i da nema potrebe otvarati novu temu. Ako admin misli drugacije, slobodno neka prekroji temu po zelji.
Ovaj poslednji klip sam postavio, jer se radi o dosta starom modelu camca (PROGRES) koji je izuzetno popularan na svim prostorima bivseg SSSR. Imao sam priliku da se vozim ovim camcem na Volgi, i zaista sam bio odusevljen njegovom stabilnoscu i plovnosti. On tako razbija talase da je to milina jedna... Klip sam postavio jer je to remontovan stari camac, gde mi se pri remontu svidelo par sitnica, a posebno ideja da se sanduk sa 4 zabice zakaci za pod kada treba, a kad ane moze se premestiti bilo gde ili poneti sa sobom...
-
Dule, svidja mi se prikazana robusnost rama soferki kad covek hoda po njima u prvom snimku, posto je nas cetvorica montiralo moju soferku i nije mi bilo svejedno da li ce puci neko od stakala jer se ipak nemontirana uvija pri nosenju. Sto se tice camca Progress, mislim da su snimci s pocetka teme snimani sa jednog takvog camca sa motorom od 60 konja, pisalo je vec negde na snimcima.
Za onaj camac s pocetka teme je interesantno i sto je katamaran, a koristi "stepenasto korito" (stepped hull). Bas me zanima da li je kod katamarana kad se koristi stepenasto korito manje izrazena smesa vode i vazduha u centralnoj zoni tj u zoni propelera nego kod mono korita. Posto kod mono korita zbog toga mogu da se koriste samo odredjeni pogoni koji se dobro bore sa tolikom kolicinom vazduha tj. sa ventilacijom. Evo u prilogu i slike kako izgleda tok vode pomesan sa vazduhom i stepenastim koritom kod mono korita pri glisiranju. Da li bi recimo zbog tog stepenastog korita na ovako malom camcu imao losiju situaciju sa dva propelera koji bi bili blize bokovima korita nego sa jednim, to je zanimljivo pitanje.
Evo uostalom i videa bas tog camca sa mono koritom i stepenastim koritom, ali slika je uhvatila bas dobar trenutak koji pokazuje to stanje vode u zoni propelera (vrlo nepovoljno za propeler):
http://www.youtube.com/watch?v=ky2p-ddlO6c
-
Занимљив је тај Прогрес 4.
И мој је тако лепо лежао на води кад сам га купио. После сам га надоградио и потпуно изменио. А видео сам на руским сајтовима толико различитих чамаца изведених из тог корита да то није нормално. Излгледа да је корито заиста сјајно, иако можда не изгледа тако кад се погледа, јер да није тако, не би толико људи од њега свашта правили.
Изгледа да сви желе да искористе особине корита и да онда чамац прилагоде неким својим жељама и потребама.
Ипак, мој чамац је, док је био код мене, највише имао функцију велике жардињере у башти, а за то није потребно никакво посебно корито...
А таман сам га средио и спустио у воду кад сам одлучио да променим тип чамца. Продао сам га, а десило се да га је купио човек који га од дана куповине до данас и даље држи у дворишту.Тај чамац баш није имао много среће да служи својој основној намени.
-
..i jos nesto, sto me vec dugo iznenadjuje: ako se u Rusiji gradi camac s blagim V koritom, koji ce glisirati, njegova sirina u tabanu ne pada ispod 1.7-1.8 m a ne retko prelazi i 2m... I onda kad mu stavi 60ks to leti...
-
Изгледа да баш та ширина позади доприноси да се чамац лакше избаци из воде.
Ваљда то може да нам објасни неко ко се разуме у хидродинамику и конструкције корита?
-
Laki
Ja nisam bas strucan, i ne mogu to da objasnim, ali je fakt da je Sale Kempi sa camca koji su u tabanu bili 1.25 kao moj, presao na camce koji su u tabanu 1.5 - 1.8 m ...
Ima tu neka logika...
-
Kao kamen pločice koje smo kao deca bacali u vodu. Kad je kamen pločica manja napravimo manje krugova, kad je veća odskakuta površinom preko reke, verovatno je to tako i ovde. Nemam pojma o brodogradnji ali nekako mi logično što kažu Laki i Dule.
-
Ja se siroma taman obradovao da vidim tu katamaran jedrilicu a ono od jedrilice ni J , a slučajno sam i ja sam konstruisao katamaran od 5,5m ali na jedra i došao do pola i prodam ga nekom klincu u Zemun
-
Da se još malo družimo sa rusima.
https://www.youtube.com/watch?v=Dm2RwHH9_VA
-
Ufff, ovaj mi se nesto ne svidja... Mnogo mu tone zadnji deo sa motorima, a i talas u glisiranju je malo cudan...
-
Rusi su to, uvek očekuj neočekivano.