Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: RodjenDaPecaNateranDaRadi 27, 06, 2017, 16:20:46 posle podne
-
Pozdrav drustvo. Evo upravo se vrnuh iz kapetanije uzeh prijavu za polaganje pa rekoh ajd da podelim sa vama posto je frisko. Pa ko nije polagao ili se sprema da polaze evo sta pishe...
Prilozi koji vam trebaju:
Fotokopija licne karte
Lekarsko uverenje
Dokaz o poznavanju vestine plivanja
Uplatnica na 6310,00din za troskove polaganja str. ispita
Uplatnica na 750,00din na ime administrativne takse
Strucni ispit tj. sta se polaze:
1. Plovidbeni propisi na un. vodama
2. Osnovi navigacije
3. Poznavanje motora
4. Osnovi pruzanja prve pomoci
6. Konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta
7. Radiotelefonska sluzba
i ima PRAKTICNI DEO kao drugi deo ispita
Pa onda...
Zahtev za izdavanje dozvole za upravljaca camcem A i B kategorije.
Fotokopija ili citac licne karte, fotokopija pasosa i prijava boravka za strance
Uverenje o polozenom strucnom ispitu
Lekarsko uverenje (ne starije od 6meseci)
Dve fotografije 30x35mm
Upatnica na 28,00 din na ime naknade za obrazac dozvole
Uplatnica na 300,00 din na ime adm. takse.
Htedoh da vam skeniram da ne morate da idete do tamo po prijavu nego samo da odstampate al avaj zena mi izgubila kabl od skenera...hahaha...pa cim ili ako ga iskopam poslacu i to da se nadje...
Etoooo....
-
Bio sam juce po lekarski i zavrsio sam taj deo. sada plivanje.. ako si vec ugazio u tu pricu, opisi nam
Strucni ispit tj. sta se polaze:
1. Plovidbeni propisi na un. vodama
2. Osnovi navigacije
3. Poznavanje motora
4. Osnovi pruzanja prve pomoci
6. Konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta
7. Radiotelefonska sluzba
Jel samo fiktivno ili neko i pada?
-
Било би добро да на ова питања одговоре припреми неко ко је скорије полагао испит.
Кад сам га ја полагао пре више година, питања су била из области познавања прописа који се примењују на унутрашњим пловним путевима, о Дунаву, каналима, опреми чамаца...
Питања је било и из прве помоћи.
Да би се одговорило на питања било је довољно да је човек прочитао ону књижицу коју смо сви купили пре испита. Оно што је у њој писало, било је сасвим довољно.
Лично сам био присутан кад је у групи с нама полагао и један младић за морнарску дозволу - пао је!
Ми, који смо полагали за рекреативну пловидбу, имали смо "мекши" третман.
Испитивачи су чинили све да нам објасне питања и да нам кроз објашњења омогуће да на самом испиту научимо оно што је било довољно за полагање. Требало је заиста само мало добре воље да се прочита књижица и да се пажљиво саслуша испитивач.
Видим сад да су наведене и области као што су: познавање мотора, конструкција пловила, слагање терета и радиотелеграфска служба.
И док познавање мотора па чак и слагања терета могу бити од користи, имам утисак да је познавање конструкције пловила (уколико се иде у "ситна црева") нешто што рекреативцима баш и није потребно.
Радиотелефонска служба је такође примеренија и потребнија професионалцима.
Данас кад сви имају мобилне телефоне, употреба ВХФ станица постаје скоро непотребна, а при том, да би човек користио радиостаницу на пловилу морао би да полаже посебан испит. Ипак, можда није лоше знати како се упућује позив за помоћ у хитном случају...
Оно што ме највише нервира, то је обавезно полагање пливања!
Не зато што мислим да човек не треба да зна да плива. Већ зато што и кад зна да плива, тешко да просечан човек може да се снађе и безбедно скочи у воду и извуче неког ко се дави. За то је потребна и вештина, а не само знање пливања и снага. Знам за више случајева где су људи скакали у воду да неком помогну па су после њих извлачили из воде (пукне срце од напора).
Мислим да би било довољно захтевати поседовање и коришћење прслука за спасавање и научити полазника како и с које стране треба да покуша чамцем да приђе особи у води, како да му добаци појас или прслук...
-
Ja sam polagao proslog petka. Slusao sam price od ranije, ne znam koliko su tacne, da je polaganje vise formalnost ali vise nije tako. Dosta ljudi pada ispit. Drugar je polagao pre par nedelja kaze da je samo par njih proslo od 20ak. Ne bih nikog da plasim ali ako naucis osnove ne bi trebalo da bude problema. Ispred mene je par ljudi palo ali nisu znali skoro nista. sto se tice onoga sto pitaju to su obavezno osnovni zvucni znaci, obelezavanje plovila(pogotovo nocno), plovni znaci, gaz, istisnina, def kapetanije(obavezno)... Konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta, Radiotelefonska sluzba to nisam cuo da su nekog pitali.
imam neku skriptu ako nekog zanima na pp
takodje 2 admin. takse su povecane, sa 780 na 810 i sa 300 na 310 ali za prijavu je najbolje pre ispita otici po te papire u kapetaniju i tamo sve to pise.
Sve ovo se odnosi na Bg, ne znam kako je u drugim kapetanijama sto se tice ispita
-
Драјви, како је изгледао лекарски преглед?
Где се иде?
Шта се све прегледа?
Колико кошта?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
opet ja sa odgovorom iako pitanje nije meni upuceno ali sam i to radio skoro...
ja sam radio u Risticu, cena je 2600 din a ide se kod psihologa (reflexi), psihijatar(3min razgovora), ocni pregled i lekar opste prakse(pritisak, ekg...) i sve se zavrsi za manje od sat vremena. u medicini rada je mislim malo jeftinije ali mora da se ide rano ujutru i vadi se krv.
-
Sta spada pod "dokaz o poznavanju vestine plivanja?", nadam se da ne teraju da se pliva uz dunav kgk ? A takodje, prakticni deo, sta je to?
-
Potvrdu da si plivac mozes da dobijes na nekom bazenu, ja sam je dobio na Tasmajdanu, morao da plivam, dao cinim mi se 1000din i dobio potvrdu. Prakticni deo na polaganju za camac ne postoji ;)
-
Lazo,
ja sam bio na lekarskom prošle nedelje u Novom Sadu, bivši dom željezničara, kod stadiona Vojvodine. Moraš da napomeneš da je za čamac (onda je prijava na II spratu). Cena, (a i pregled) je isti kao i za vozačku, 2.500 din. Ukupno 5 lekara. Novost je što su mi radili EKG i test na šećer. Ostalo je klasika. Traje oko 2 sata, što puno zavisi i od dnevne gužve.
-
Markus, kada polazes? Ja mislim sda da se prijavim pa kada bude grupa..trebala bi mi neka skripta..