Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: dzoni 27, 06, 2009, 18:37:39 posle podne
-
Van De Stadt - Sea Mini
Dimenzije: 6,50 × 2,50 m
Oprema:
3 ležaja, kuhinja, frižider, hemijski WC, tapacirana sedišta i ležajevi,
jarbol, jedra, vinčevi, stoperi, kormilo
prikolica dvoosovinska
izrada vodootporni mahagoni šper – plastificiran poliesterom
Cena: 2.500 €
Kontakt: 064 871 10 05
Oglas objavljen: 27/06/09
-
:stop: Dzoni zipa da te ne tuze vlasnici tog foruma sa kojeg si skinuo oglas (a jos ima i logo auuuuuu :nono: )
Moraces da kupis ovaj brod sa oglasa i da platis penale i zena i deca u roblje, a ako imas kuce ili mace bolje ih odma pokloni nekom...
Oni ne prastaju... :diablo:
-
:stop: Dzoni zipa da te ne tuze vlasnici tog foruma sa kojeg si skinuo oglas (a jos ima i logo auuuuuu :nono: )
Moraces da kupis ovaj brod sa oglasa i da platis penale i zena i deca u roblje, a ako imas kuce ili mace bolje ih odma pokloni nekom...
Oni ne prastaju... :diablo:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
ma macku nek nose, za ovo ostalo ce vidimo... :)
nego bre el ovo eftino?
ako jeste bolje neko sa foruma da uzme nego neko drugi... :)
-
bio na pecanju kod panceva pa svratio da je pogledam....
starija je jedrilica, ima da se radi na njoj....
-
Nov sam clan foruma, a ovo je tema koja me je naterala da se uclanim. Vec duze vreme sam pratio forum, a sada evo i razloga da se javim. Naime, brod o kome je rec u oglasu sam ja kupio... Potpuno ste u pravu da je dosta zapusten i da ima puno da se radi... Toga sam bio potpuno svestan(sta drugo ocekivati za te pare). Restauracija je vec pocela i mozda bi trebalo dalji razvoj dogadjaja preusmeriti na neku drugu temu...
-
dobrodosao i svakako bi restauraciju mogao da propratis slikom i tekstom
-
pocepana stara i otvorena nova tema :)
-
meni se svidela al vec imam brod za sredjivanje, a nemam vremena ni za njega... sad sam u Skoplju do novembra a brod je na Savi :(
cestitam na kupovini, video sam je i cini mi se da to moze super da se sredi, samo je potrebno vreme, budi uporan i uzivaj u svakom slobodnom trenutku na brodu :)
pozdrav
-
Zahvaljujem se svima na podrsci...
Za sada volja postoji, a posto ove godine i nije moguce da se ovo zavrsi, vremena ce biti dovoljno...
Mislim da je ova prva faza(nazvao bih je cerupanje trulezi), laksi deo ove price i da ce nevolje i gubitak volje, tek doci. Zato i jesmo ovde, da podelimo lepe trenutke a i da se nadjemo jedni drugima u nevolji...
-
koja je debljina lima na koritu ?
-
koja je debljina lima na koritu ?
plastificiran vodootporni mahagoni sper :)
-
Korito broda je radjeno od vodootporne sperploce, pa je oblozeno poliesterom.
Ideja mi je da trulu sperplocu odstranim iznutra, jer poliester ne izgleda lose, pa ga ne bih sekao i ponovo radio...
-
Evo i neke slike...
Nije za los zeludac!
-
Idemo dalje...
-
Jos???!!!
-
Evo... Greskom sam ponovio poslednje dve slike...
Stvarno je previse...
-
joj ...
al vidi kad je zavrsis onda ce biti bas "tvoj" :)
pogledaj ovu temu ima jedan dobar sajt sa raznim uputstvima
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1546.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1546.0)
-
auuuuu..........pao sam u nesvest kad sam vido sta mu radish......ko stevo zigon.......u"majstorskoj radionici" :suicide:
polivali me vodom da se povratim............
zezam se,ali kad odradis ladju ima svi da ti zavide :drinks:
naravoucenije- :"bez muke nema nauke" (neka mu neko oduzme sekach,molim vas......) :lol:
-
i posle kazu nevalja od metala truli.. :)
-
Zavrseno cerupanje i operacija vadjenja trulezi.
Od sutra pocinje novi zivot za moju ladju i lepse akcije za mene. Neke sam sablone vec povadio i sutra ih prenosim na sperplocu, secem, lepim... ko zna sta jos...
Sve moze da istruli ako se zapusti i ne odrzava...
-
obavezno sve proprati fotografijama :)
-
Sa cerupanjem sam skoro zavrsio...
-
Krecu nova poglavlja u zivotu moje ladje...
Prvo krojenje.... a onda lepljenje... Ovo nisu nikla nikakva stabla, nego sprajcevi(stege)...
-
Dobro je da je ovaj brod najzad dosao u prave ruke!
Sa slika se vidi da Gaga vrlo pedantno radi na njemu i daje mu novi život.
Svaka cast majstore i samo napred
-
Veliko hvala Drugu_igrutinu i onima koji misle da je ovo pravi put da se ova ladja vrati u zivot. Voleo bih da se jave i oni koji misle da negde gresim - da pravim gresku u koracima, ili imaju neke korisne predloge, savete, sta vec...
-
Stigosmo do neke sledece faze...
Ukrojavanje i pasovanje novih rebara...
-
Naravno, nista bez kartona i pravljenja sablona...
Ne pomazu ni trigonometrija ni geometrija, mozda samo diferencijali...
-
da nisu tanka malo rebra ? ne razumem se ali mi se cini da su tanka
-
Kapetane, nisu tanka! :lol: Pa čovek popravlja jedrilicu, a ne ledolomca!!! :lol: :lol: :lol:
-
Gago,
svaka cast na hrabrosti.Ja imam nesto iskustva sa poliesterom,pa bi te malo posavetovao ako mozda ne znas.
Nadam se da nije kasno.Kad se plastificira sper ploca,najbolje je prvi sloj da bude epoksidna smola,mada je ona
dosta skupa,ali zato se fenomenalno slaze sa poliesterom tako da posle nastavljas sa njime.To ti govorim zato
sto si napomenuo da je plastika ok.Ipak ces morati da proveris,svaki deo gde si skinuo trulez da vlaga nije
malo dublje od toga odvojila plastiku.Mala je to stavka kada uzmes u obzir kakvog si se posla uhvatio.Nemoj
da se ustrucavas da skines plastiku,lako se nanosi.Imas u pancevu jeftino da kupis kod kineza disk sa cicak
trakom za smirgle i smirgle za malu brusilicu.Idealka za tvoj posao.Cena je sramotno niska,narocito na kolicinu.
Ajde da nas obavestavas kako napredujes.Ako treba neki savet samo pitaj.
-
Zorane, mislim da si napravio nenamernu grešku u svom tekstu.
Naime, poliester uopšte ne drži dobro na epoxy- već samo obratno.
Zato se epoxi i koristi kod popravki poliesterskih čamaca.
Ako se već mora stavljati poliester na epoxy, ne može se ići na mokro, i epoxy se mora dobro pripremiti da bi to uopšte držalo.
Mislim, tako sam naučio, a i sam sam radio pomalo i sa poliesterom i sa epoxijem.
Ako si išao preko epoxija poliesterom, i to još na mokro, baš me zanima koja su tvoja iskustva.
Ne bi bilo prvi put da proizvođači šire dezinformacije.
-
Mislim da nema greske.Imam prijatelja u dugi tehnolog i on mi je glavni kolsutant.Mokro na mokro ide za istorodne proizvode,
i kod poliestera se smatra i u ukviru nedelju dana.Kad sam pravio moju jedrilicu to nisam znao tako da sam sa drugarom bukvalno
24h pravio palubu.Sve se u zivotu placa.Ali sam dobro naucio lekciju.Inace sam epoksid koristio na kormilu,i posle poliester.Perfektno
drzi.
-
Super!
Ja sam koristio Dugapol prilikom popravke mog glisera, a posle sam pod ojačavao i ravnao koristeći epoxy.
Ali bukvalno svuda ( npr. u uputstvima West systema ) izričito navode da se ne primenjuje poliester preko epoxija, jer neće držati?!
Eto, naučio sam i danas nešto novo! A razlika između kile Dugapola i kile epoxija je 15 evra!
-
Zorane, bilo bi dobro da tvoj "glavni konsultant" malo konsultuje sve nas ovde! :friends:
Zamoli ga neka dođe i ovde zvanično predstavi Dugin program- što da ne!
Verujem da će mnogima biti od koristi!
Mene bi zanimalo da li imaju poliestersku smolu i mat u većim pakovanjima, i po kojoj ceni ?
Da li imaju različite učvršćivače ( brži ili sporiji), i koliku garanciju protiv osmoze daju na svoju smolu?
Da li nude i želkot, farbe...... i,i,i,itd. :smile:
-
Na zalost moj prijatelj je u penziji.Duga ima samo jednu vrstu ubrzivaca i katalizatora.Od poliesterkih smola
jedino je djelkot vodonepropustan,potpuno.Duga ne proizvodi mat.njega proizvode u baljevcu na ibru (barem
jesu).Ja sam kupovao drugu klasu koja je bila neverovatno jeftinija.Rowing sam kupovao u eteks iz sombora.
Sada imas gini jos neke koji to prodaju.mada svi ubrzivac i katalizator kupuju u dugi.
-
Ma i taj je ok. Pretpostavljam da je to onaj što ga daju i u setu za reparaciju.
Samo se nadam da su cene na veću količinu ipak malo niže.
Šteta, možda tvoj prijatelj ima kontakt sa nekim aktivnim zaposlenicima....
Vidim da većina ljudi koji pomišljaju na samogradnju, odustaju upravo zato što je neizvesno kako, gde i po kojoj ceni da nabave materijal.
U kojoj meri je ta druga klasa mata bila lošija? Jesi li primetio te greške ili šta je već razlog za takvo klasiranje?!
-
Vidi mat se prodaje pr 200gr m2.Prva klasa to garantuje.Druga klasa kad odmotavas rolnu naletis na
parce manje gramature.Posto sam pravis,a ne masinski ti pri odmotavanju rolne jednostavno dodas
jos gde treba.
-
I ja sam od vise majstora dobio informacije da se epoksi nanosi preko polietera i da odlicno drzi. Ja sam poliester po stezanju matirao smirglom i nanosio epoksi. Razlog za to je sto je epoksi vodonepropustan i nema problema sa osmozom, pa je zato odlicna zastita za poliester. Verovatno ti je prijatelj predlozio da tako radis iz razloga sto se epoksi bolje veze za sper, a da posle tog sloja zbog ekonomicnosti nastavis poliesterom. Ja bih samo i zavrsio laminiranje sa dve sloja epoksija.
Pozz
-
Vidi mozes epoksi na poliester ili poliester na epoksi.Losa je kombinacija poliester na drvo.Mada je jedan
moj ortak nabavio nesto kao neka vodica cime premazes drvo pa moze poliester (italijanski proizvod).Ovde kod
nas kazu kao razredis poliester pa njime namazes drvo.Malo mi je bez veze.Bolja kombinacija je kupiti tigar
dvokomponentni epoksidni lepak i njime namazati.Kad sam ih zvao pre jedno dva meseca nesto su me zavla-
cili.Valjda su sad dobili.Inace epoksid se ne koristi sa matom,vec sa rovingom.
-
Inace epoksid se ne koristi sa matom,vec sa rovingom.
Ova greska moze skupo da kosta. Roving obavezno.
-
Zorane, hvala na dobronamernim i iskrenim savetima. U ovom mom slucaju, tj. slucaju moje ladje, vlaga je usla iznutra, pa sam, zato, krenuo sa vadjenjem trulezi iznutra, a spoljni omotac od poliestera nisam uopste planirao da skidam. Prilikom montaze novih delova od spera, sper prvo namazem sa svoje spoljne strane epoxy-jem(do poliestera) i zalepim sa ostale 3 zdrave strane starog spera. Veci deo ove akcije se desava sa gornje strane, koja mi je lako dostupna za zamenu i lepljenje sa starim polesterom.
Valjda nisam pogresio...
Kako drugacije??!!!
-
Gago
Kad vec radis toliko veliki zahvat,izaberi jedno dva tri mesta ispod vodene linije,10x10,lagano iseci samo plastiku
brusilicom i probaj da odvojis srafcigerom.Ako cvrsto stoji,ne verujem da ce ti biti problem da zakrpis,a kad pomislis
kako ces mirno da spavas.Steta bi bilo da kada si u tako obimnom poslu,naknadno ispravljas nedostatke.
Samo guraj i postavi jos neku sliku.
-
Kapetan nekom prilikom rece da je rebro od spera (10 mm) tanko. Bio bi u pravu kada bi rebro ostalo u onakvom stanju. Ali, kad se ojaca masivom po ivicama( u ovom slucaju hrastom 20x20mm), mislim da nema mesta neverici. Treba znati i da sam umetnuo jos jedno rebro vise, nego sto je po projektu..
-
mozda se ovde bolje vidi...
-
Ovako to izgleda kada se konacno fiksira na svoje mesto...
-
Obratite paznju na kobilicu. U ovom pramcanom delu je deformisana, ima ugib prema unutrasnjosti, pa sam je ojacao metalnim profilom "U", da bi ostala u stanju u kome se zatekla...
-
Bravo majstore,samo tako.
Svako ulegnuce unutra obavezno ispravi,nije tesko.Uzmi hidraulicku dizalicu,
uz podmetanje panjeva ili sta ti je pri ruci,i polako nategni dok se ne izravna i
pretegne ali zanemarljivo malo.Pored zalaminiraj letvicu, i kad se stegne trbalo
bi da bude ok.
I dalje nas obavestavaj dokle si stigao.
-
Kapetan nekom prilikom rece da je rebro od spera (10 mm) tanko. Bio bi u pravu kada bi rebro ostalo u onakvom stanju. Ali, kad se ojaca masivom po ivicama( u ovom slucaju hrastom 20x20mm), mislim da nema mesta neverici. Treba znati i da sam umetnuo jos jedno rebro vise, nego sto je po projektu..
i meni se vise svidja kada se ojaca sa dodatnim stvarima :) ako se ne varam sada je to ukupno 30mm ?
-
Zorane, plasim se ispravljanja kobilice. Ipak se ona krivila u uslovima vlage, povisene temperature i sl. Mislim da ne bi nista falilo da ostane malo zakrivljena, ali da se fiksira i da ne podje vise ni milimetar. To bi garantovao ovaj metalni profil...
U pravu si Kapetane... To je sada dobriiih 30 mm, a hrast je hrast...
-
Gago,
To je tvoja odluka.Ipak probaj,pa ako ide ti popravi,nemoj da silujes.
-
Zorane,
verovatno si ti u pravu... Ali ja to jednostavno nisam imao hrabrosti da ispravljam, mada sam u pocetku bio iskljucivo za tu varijantu. Onda su mi nekako na pamet pale bacve i burad, sve ovalnog oblika, a mislim da ni malo nisu izgubile u nekom statickom smislu. Pomislio sam da mogu mnogo vise da izgubim ako pocne da krcka i lomi se, nego da ovako ojacam u postojecem stanju....
To ce mi ostati vecita dilema...
-
Nema dileme,popi pice i nastavi dalje.
-
I jos jedno... u tvoje zdravlje...
Hvala za blagoslov...
-
Nisam primetio da čeone strane spera zaštićuješ smolom, treba ih dobro zasititi, jer šper odatle vuče vlagu i tako propada.
Zar ti nije bilo skupo mahagoni šperom da radiš rebra koja se ne vide u enterijeru? Mogao si da upotrebiš brezov šper ili okume...
Pozdravljam tvoju odvažnost i želim ti uspeh u poduhvatu. Ako imaš nekih nedoumica sa epoxidom slobodno pitaj, smatram da imam dosta iskustva. I ja radim jedrilicu od drveta i epoksija,od 8m, a moji prijatelji iz kluba još i jedan gliser od 9m i deplasmanac od 9,2m, sve drvo i epoksi...
-
Odlicno si primetio da ceone strane nisu zasticene smolom... Evo objasnjenja. Ceone strane sam zasticivao, ali samo one koje idu ka unutrasnjosti. One strane koje mi ostaju vidljive i dostupne, nisam zasticivao, njih mogu i kasnije...
Ima vise razloga zasto sam se odlucio za mahagoni. Jedan je sto je ceo brod vec radjen u mahagoni, pa da ne budem ja taj koji bi to promenio. Drugo, utrosak spera za rebra je jedna tabla(70eura), sto i nije neko mesto gde moze nesto da se ustedi. Generalno, za ovakve popravke vise poverenja imam u mahagoni, mada, sada vidim da to i nije toliko bitno...
Misaf, Koji epoxy koristis?
-
Koristim nemacki Larit 135 sa sertifikatom za brodogradnju, R&G sa oznakom L i francuski Sicomin 8500, imam iskustva i sa West sistemom, ali smatram da je bezobrazno skup pa ga ne koristim.
Samo furaj, pa da zajedrimo :good:
-
Probaj tigrov epoksidni lepak,ako ga sada imaju.odlican je a nije skup.
-
A Zorkin maestral program(epoksi osnovni i epoksi katran) ??
-
Pre par godina sam se ubio radeci podvodni deo jedrilice sa zorkinim bojama,strasno su se
profuserisali.Tako da sam prosle godine morao vanredno da radim i koristio sam hempel i
zadovoljan sam.Ranije je zorka bila ok,sada ne mogu da je preporucim.
-
Predprosle godine mi je tehnolog iz hempela pokazao dobru foru.Uzmes parce stakla
pa farbas njega kao i korito.Kad se osusi ako se providi,jos jedan sloj i tako dalje.Nara-
vno to se odnosi za podvodni deo.
-
Dobra fora... :good:
Cime da farbam dno u unutrasnjisti? Najvise mi se svidja west epoxy, ali ne znam da li je to neophodno, pogotovo ispod krmenog dela, sto se uopste ne vidi, a i ako voda dodje, tu se ne moze zadrzati zbog nagiba...
-
Unutra mozes da farbas sa cime god hoces.Mozda poliuretan.Ja bi farbao sa necim
sto ne smrdi mnogo,mozda akrilni lak,i suvo je za sat vremena.Neces da se gusis.Nadam
se da koristis neku masku pri radu sa epoksijem,djaba ladja kad odu pluca.
PS. Ako koristis akril dacu ti razredjivaca koliko hoces!
-
Mali Princ?
-
Duzan sam nastavak price...
Dugo sam razmisljao da li da nastavim pricu po hronologiji dogadjaja, ili da krenem od sadasnjosti....
Ipak, vazan je epilog, a on glasi: LADJA JE ZAPLOVILA!
Muke kroz koje sam prosao su vec zaboravljene i potisnute razmisljanjima kuda ploviti. Ajmo redom...
Prvo, ova resturacija se bas oduzila. Razlog je pre svega sto zimi uopste ne mogu da ista radim, a leti, samo po par sati dnevno. Neizvesno je bilo i za ovu godinu hoce li ladja videti vodu. Ipak, posto sam dosta stvari odlozio za jesen ili prolece naredne godine, cilj je bio samo jedan, a to je da ladja sto pre zaplovi. Sitnice, kojih ima mali milion su ostale da se kao rade dok sam na vodi. Od toga nema nista, jer me voda (Dunav) inspirisu da sve drugo cinim, samo ne da se bavim tim sitnicama...
Slike... Nisam bas puno slikao, a i nesto je na cudan nacin nestalo. Ostalo je samo nesto iz mobilnog telefona...
-
Sve sto je ocerupano, zamenjeno je, upasovano epksirano...
-
Neka je sa srecom plovidba druze.. :slow_en:
-
plovi i uzivaj a kada ti se radi uzmi i radi ... ja evo tako radim i predjoh preko 200 300 kilometara sa jedrilocom ove godine ..
-
Da predjem na lepse motive...
-
najzad...
-
jel ovo slikano u Golubcu ? Jesi digao jarbol ?
-
Da. Ovo je Golubac i ladja je tamo usidrena... Odlican deo Dunava za jedrenje i testiranje sposobnosti:licnih i sticanje poverenja u sopstveni brod i opremu!
Ovo su slike odmah po porinucu. Jarbol je podignut odmah zatim i vec uveliko jedrimo...
-
Da. Ovo je Golubac i ladja je tamo usidrena... Odlican deo Dunava za jedrenje i testiranje sposobnosti:licnih i sticanje poverenja u sopstveni brod i opremu!
Nemoj bre da pumpas Kapetana ima odmah da se zaputi put Golubca da sebe testira,a veruj mi nije on za to.. :lol:
-
Evo i nesto enterijera...
-
:good:
Važno je da si na vodi i da si zadovoljan... ČESTITAMO :stop: :stop: :dance1:
p.s.
Kada osetiš potrebu da dovršavaš sitnice, lepo uzmi pivo i sedi u ćoše, napad će brzo prći... :punish: :on_the_quiet:
-
Evo i nesto enterijera...
hi hi hi dobro je nisam jedini kome je enterijer jos u kesama :)
-
Sta ce ti enterijer kad imas jedra!!!???
-
Pa kapetan koristi enterijer kao jedra. Ili jedra kao enterijer.