Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: Kapetan 02, 05, 2017, 14:20:46 posle podne

Naslov: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 02, 05, 2017, 14:20:46 posle podne
Ovako ... kad dodjem posle par dana i krenem da ga upalim nema sanse.. vucem poteznicu i ne javlja se...
Onda druknem spricem gorivo u karburator, kresenm dodajem rucno gas i tako minut dva... automatski saug odradi sta ima (spusti plovak) i onda radi normalno .. ugasim ga i sve ok radi tog dana...
Sutradan opet isti dril

ideje ?
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: maverick 02, 05, 2017, 17:15:56 posle podne
a kakva je pumpica prije prvog starta...znaš da mora biti tvrda ...znači takvi problemi su u pravilu uvijek jednostavni...nemoj da eliminiras pumpicu crijevo i spojeve na brzinu...99 posto takvih nazovi kvarova rijesavam na vodi tako sto donesem svoj rezervoar ...da bi upalio...mora iskra i mora gorivo uz uvjet strujnog kruga....cim spricas gorivo u karb...znaci da do tamo ne dodje u startu
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Ljuba 02, 05, 2017, 20:21:10 posle podne
Meni se par puta gasio motor zbog položaja pumpice, slučajno je bila okrenuta na dole, dakle izlaz goriva iz pumpice ka motoru bio je niži nego ulaz.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2017, 13:35:55 posle podne
-karburator ciscen dva puta za mesec dana u potpunosti ...
-pumpica tvrda, sve kako treba ..
-crevo posle pumpice doduse ide gore dole ali je pumpica iznad rezervoara a ispod motora....
-probano sa dva rezervoara

imam dve identicne Yamahe serijski brojevi se razlikuju za 500 ... cak smo sa jedne prebacili karburator na drugu (oba karburatora ciscena)  i dalje je ista situacija...

cisto da objasnim dodatno .. kada povucem poteznicu 1,2,3,4....10 puta motor se ni ne zakaslje... NI MALO .... onda spric i upali iz prve, ali onda moram da drzim jedno vremee malo jaci gas dok se sve ne smiri i onda radi ko sat...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2017, 15:05:28 posle podne
svecica,
pumpa za gorivo,
pumpica,
rezervoar

mislim da bi oni pravili problem i u toku rada ? ili ne bi ?

recimo ugasim motor , kresnem ga pola sata kasnije sve radi kako treba .. ugasim motor,  kresnem sutra , onda Jovo nanovo intravenozno dosipanje goriva....

to za fals vazduh mi zvuci logicno, i meni se to cinilo .., nesto u fazonu kad se zagreje onda se malo prosiri i zadihtuje...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Bakara 03, 05, 2017, 17:14:25 posle podne
Ja bih za pocetak prvo probao sa komplet drugim rezervoarom/pumpicom/prikljuckom, ako imas od nekoga.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2017, 17:34:49 posle podne
Ja bih za pocetak prvo probao sa komplet drugim rezervoarom/pumpicom/prikljuckom, ako imas od nekoga.

@Bakara imam moj probao sve ok .. ponovo cu da pokusam ...
@Zox ici cu ovih dana da kupi nove svecice vreme im je zamene ...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: maverick 03, 05, 2017, 18:02:30 posle podne
Gorivo kad dodje u sustav..onda sve funkcionira....kad nakon nekog vremena....negdje popusti tlak i karb ostane bez goriva...da li membrana na pumpi...da li sustav crijevo...pumpica rezervoar...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2017, 21:47:27 posle podne
Gorivo kad dodje u sustav..onda sve funkcionira....kad nakon nekog vremena....negdje popusti tlak i karb ostane bez goriva...da li membrana na pumpi...da li sustav crijevo...pumpica rezervoar...

i meni se cini ....
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: petar_kozic 03, 05, 2017, 21:55:26 posle podne
Meni deluje kao da je pumpa. Oslabila membrana, ali ima logike i svecica, bas zbog temperature.

Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk

Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2017, 23:40:27 posle podne
onda ce Packe prvo pumpu da cacka.. i meni se cini da moze da bude do pumpe... da mozda curka ili ne dihtujee kako treba .... ili nesto trece

u svakom slucaju ispraticemo gde gorivo nnestaje .. jer definitivno do svecice ne staje ...
ujedo pumpa nova je 90eur plus postarina i slicno .. u kini 20 evra sa postarinom :)
pojma nisam iao da su kinezi izbacili i natuicke delove na AliExpress

https://www.aliexpress.com/item/Aftermarket-68T-24410-00-00-FUEL-PUMP-ASSY-for-Yamaha-4-stroke-6HP-8HP-outboard-engine/32629600014.html?spm=2114.01010208.3.2.6po4Ua&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_436_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_10154_10056_10055_10054_10059_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_10179_10181_10037_10183_10182_10032_10078_10079_10077_10073_10070_10123,searchweb201603_1,ppcSwitch_7&btsid=736e6bd6-4799-42ed-b2cd-14dcb2c10593&algo_expid=70a2879f-cb20-4b3c-a04a-3e3913c6c635-0&algo_pvid=70a2879f-cb20-4b3c-a04a-3e3913c6c635
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2017, 00:03:25 pre podne
Капетане, једино што су кинези направили да траје дуже од месец дана је Кинески зид.

a znas li nesto sto kinezi nisu napravili : )
Na zalost sve je kineska roba.. pa mi se ne mili da placam 5 puta vise...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2017, 10:51:09 pre podne
Vecito pitanje.. platiti kinezima ili kupiti u srbiji.. iskustvo mi govori da trgovci kupuju od kineza.. pa ne vidim razlog sto ne bih i ja.. driga je prica kad bih znao da je deo bas iz Yamahe... ali sem kupovine negde u inostranstvu nemam nikakve garancije ...

Na kraju cu da kupim dve pumpe od kineza i miran sam... te dve pumpe kostace manje od 50÷ nove trgovacke

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Ljuba 04, 05, 2017, 11:03:14 pre podne
Što se tiče Yamahe znam da Plattner (zastupnik) isporučuje original delove ali su skupi ko otrov.
Međutim, vidi se razlika između originala i ostalih, par puta sam imao prilike to da vidim.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2017, 11:10:57 pre podne
Što se tiče Yamahe znam da Plattner (zastupnik) isporučuje original delove ali su skupi ko otrov.
Međutim, vidi se razlika između originala i ostalih, par puta sam imao prilike to da vidim.

verovato se vidi ... u EU sa postarnom je oko 100 evra (carina je pitanje) ... kina 20 evra.. 5 puta skuplje ...
koliko ce platner da naplati je naravno pitanje ali nema sanse ispod 150 evra... gde dolazimo da je on 7 puta skuplji od kineza...
znaci 7 pumpi kineskih mogu da kupim za jendu kod plattnera ...
logika je kupiti dve pumpe za 40 evra pa probati ..

Plattneru sam poslao mail pa cemo videti ...
mada prvo da Packe izmenja pumpe da vidimo dal je do toga...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Ljuba 04, 05, 2017, 12:01:49 posle podne
Primera radi, razliku sam video kod šolje i ploče impelera kao i kod onog prostog priključka za gorivo.
Šolja (ajd da kažem od Kineza) uopšte nije ulivala poverenje, jeste prohrom ali ko zna kakva legura, ma golim okom se videlo da će posle godinu dana opet morati zamena. Original je bio ne samo deblji nego se videlo da je to neka druga legura.

Priključak goriva kupim u jednoj radnji ovde, jedva ulegne u ležište onaj zub, mora baš na silu. Uzmem u Platneru, sve normalno.
I sad budi pametan.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: zorter 04, 05, 2017, 13:27:09 posle podne
Ne eksperimentiši previše i nepotrebno.
Tebi karburator ne zadržava gorivo nakon stajanja već ili vraća u rezrvoar ili negde iscuri (ispari). Preispitaj sva creva i sve sastave od rezvoara do karburatora. Možda i nivo goriva u karburatoru (iglica koja reguliše nivo goriva u karbu). Da je membrana ne bi povukao gorivo nakon pumpanja već bi se ugasio čim potroši gorivo koje si napumpao pumpicom.
Sve ostalo nema veze sa stajanjem motora t.j. vremenom pauze između paljenja.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2017, 14:48:06 posle podne
Ne eksperimentiši previše i nepotrebno.
Tebi karburator ne zadržava gorivo nakon stajanja već ili vraća u rezrvoar ili negde iscuri (ispari). Preispitaj sva creva i sve sastave od rezvoara do karburatora. Možda i nivo goriva u karburatoru (iglica koja reguliše nivo goriva u karbu). Da je membrana ne bi povukao gorivo nakon pumpanja već bi se ugasio čim potroši gorivo koje si napumpao pumpicom.
Sve ostalo nema veze sa stajanjem motora t.j. vremenom pauze između paljenja.
Zorter. Menjan je i karburator... imam dve identicne yamahe... i identicno se ponasa kada zamenim karburator.. e sad sta je pojma nemam.. mozda neki spoj... al kad se motor zagreje sve radi kako treba...

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Ljuba 04, 05, 2017, 17:09:32 posle podne
recimo ugasim motor , kresnem ga pola sata kasnije sve radi kako treba .. ugasim motor,  kresnem sutra , onda Jovo nanovo intravenozno dosipanje goriva....

Ako se identično ponaša sa drugim karbom onda je logično da problem nije u njemu već pre ili posle njega  6589
Pošto je karb na usisnoj grani tu proveriti dihtovanje mada ako je skidan/montiran u tom procesu bi se videlo da li nešto ne valja.
Očigledno da gorivo ne stiže u karb kad je motor hladan a doprema ga pumpa goriva, kada se zagreje a pumpa pri tom napuni gorivom onda nema problem.
Ja bih išao na membranu pumpe kao i creva do pumpe.

P.S.
Probaj da zagreješ pumpu goriva pre prvog paljenja ujutru, recimo sipaj lonče kipuće vode preko nje.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Bakara 04, 05, 2017, 18:31:33 posle podne
Tako je to kad prodaš pravi motor(Evinrude) pa uzmeš nešto savremeno... :D :P
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: zorter 04, 05, 2017, 20:04:04 posle podne
Jbte,  sad videh da je 4t. Problem je u usisu. Pregledaj ventile, dihtung glave.... nemoj lutati oko karburatora. Pumpicom povecas pritisak u dovodu goriva i nasilno uteras gorivo u usisnu granu. Kad se ugreje zatvori zazor i pravi vaakun da bi usisao gorivo. Mozda je los dihtung usisne grane pa vuce fals vazduh. Probaj samo da dotegnes usisnu granu. Ako se pomeri sraf, bilo koji, za cetvrt kruga, moze da resi problem.
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: maverick 04, 05, 2017, 21:10:16 posle podne
Kupovao sam tu pumpu od kineza...nije yamaha ali je ista na parsunima...mozda ne traje cijeli zivot ali traje poprilicno poprilicno dugo. Mada mozda sam imao srece....ali ajd...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Zoran T 05, 05, 2017, 11:02:03 pre podne
Obicno pumpa tj membrana ako je porozna ne baca dovoljno goriva ali tek kad se ugreje...hladna jos i radi kolko-tolko ali za noc procuri gorivo iz creva u rezervoar a u loncetu karburatora ostane gorivo dovoljno da se motor javi...tebe zeza prvo paljenje posle pali i radi normalno...menjao si karburatore i sve je isto...nije znaci do njega...ako su ti dobre svecice(i dobro stegnute),dobra kompresija,nemas fals vazduh zahebava te automatski saug...on je zaduzen za prvo paljenje i jedini na motoru radi po principu toplo hladno...naplju je vreme ni toplo ni hladno pa ni on ne funkcionise idealno...ili zatvara skroz ili otvara skroz a treba joj malo ili nesto izmedju...probaj rukom saugh da otvoris-stelujes malo za prvo paljenje...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2017, 09:25:13 pre podne
gde se steluje saug ?
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2017, 10:28:28 pre podne
@Zox... ma skidali smo i cistili, sve je to ok ... ali niej dalo rezultata..
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: STG 06, 05, 2017, 10:36:51 pre podne
@Zox... ma skidali smo i cistili, sve je to ok ... ali niej dalo rezultata..
Po svemu sudeci, verujem da ce se i Yamaha zapanjiti uzrokom kvara...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2017, 11:08:38 pre podne
@Zox gde procita da menjam karburator?
izmenjao sam karburatore izmedju dve moje Yamaha (imam dve identicne) i nije se pokazalo da su neipravni, ujedno su sredjeni/oprani...

pricao sam o eventualnoj zameni pumpe, a fals vazduh mi se cini kao najverovatniji... medjutim manometar nemam .. tako da cu za pocetak da promenim pumpu goriva, i da pokusam da proverim creva koliko se moze...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2017, 11:18:17 pre podne
:) a zamisli kako je meni ..
sad razmisljam koja apoteka na Karaburmi moze da ima veci izbor dugackih igala i spriceva bez gumenog dihtunga (benzin razbije tu gumu)... da kupim 3-4 komada da preguram sezonu :D
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Zoran T 06, 05, 2017, 12:37:24 posle podne
gde se steluje saug ?


 Opcija 1--automat za saug je obicno pored karburatora (kao neka metalna bocica ili sl) a blizu motora i vezan je nekom sipkicom-polugicom za leptir sauga na karburatoru...na toj sipkici bi trebalo da ima navoj i matica za eventualno stelovanje...rukom je radi probe malo pomeri da otvoris saug 1-2mm da prodje malo i vazduha i goriva...ako je do toga nasteluj saug tako da kad je hladan tj zatvoren leptir ostane malo otvoren radi protoka...
   opcija 2--integtisan saug u dekli karburatora (kao neka pecurkica sa strane ili odozgo) a kratkom sipkicom povezano vertikalno za osovinu leptira tu nema stelovanja samo proba rukom...ako je do sauga na samom leptiru sauga ima 2 srafceta za stelovanje pa ga opet nastelujes leptir sa malo lufta zbog protoka...to je najverovatnije Mikumi karburator (japanska kopija webera)...slican problem sam imao sa weberom i automatskim saugom...piaggio free bio u pitanju...na minus palio na +25 palio a na 15 nece a suva svecica kao da ne dobija gorivo...probaj prvo rukom...
Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2017, 12:49:18 posle podne
Slikam danas ili sutra karburator pa kacim.. ako ne uspem da uhvatom packeta.

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

Naslov: Odg: Yamaha8 4T- Problem sa paljenjem
Poruka od: Zoran T 06, 05, 2017, 15:40:21 posle podne
Ova crna poluga sa belom zabicom na snimku je poluga sauga...nema srafa ni opruge...to povuci ili gurni par milimetara zadrzi u toj poziciji(nek je neko pridrzi) da otvoris malo saug i onda verglaj...tu je nekad bila sajla pa se to rucno regulisalo kolko si hteo...sad je povezano sa tim automatom...on u sebi ima nekakav "vosak"koji se siri i skuplja u zavisnosti od tempersture...nocu hladno on se stegne i zatvori leptir...i toku dana se ne ugreje dovoljno da otvori malo leptir a motoru treba pola sauga...kad upalis motor visak se odma zagreje automatski otvori saug i sve normalno vremenom je malo izgubio na toj termo-elasticnosti...ako nije neki fals fazduh ili sl lako moguce da te on zeza