Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: Drivee 27, 03, 2017, 08:36:25 pre podne
-
Pozdrav,
Zasto nemam hladjenje kada se camac krece? Kada je u leru odlican mlaz.nabijem camac u obalu, ubacim u brzinu, dam gas i opet sve odlicno, ubija kako je dobar. Cim krenem da se krecem po vodi, mlaz se gubi i krene da se greje. Nova pumpa i nov impeler.
jel ima neko ideju sta moze da bude?
-
Kakva misterija, hajd da nema mlaza kada guras obalu ali nema ni kad plovis, nisam to do sada video, bas me zanima dijagnoza
-
verovatno je resenje neka glupost...
ajd da pokusamo sa jednim takvim ... kesom koja se zakacila za dno camca.. sve dok camac stoji ona visi ispod camca kada krene da se krece ona iz viseceg predje u vijorenje i zatvori usis ....
sanse za ovako nesto 1% ... al baci pogled
:)
-
probacu kapetane to, pogledacu, mada skoro je bio napolju ali provericu.
@Brokeru, tacno tako, misterija. Totalno nema veze sa fizikom! Veoma zeznuta situacija, a kada vozim na leru, radi sve, cim dodam gas na recimo 20% nema vode i krene da se greje. Cak sta vise, tomos 4 me sada sije, znaci vozim totalno na leru pa skoro. Cim dodam gas malo nema vode..stanem, izbacim iz brzine a on se pojavi. Postavio sam na nekom USA forumu i jos jednom..
Da dodam, nov impeler je stavljen i vodena pumpa. majstor je to stavljao koji je OK. uradjen servis..sve na buretu bilo ok a na terenu ne valja.
-
Ja sam imao istu situaciju na T18 jesenas, u leru radi, u brzini ne.
Bio je problem imepeler, raspao se, otpalo par krilaca... Pri velikoj brizni nije imao snage da uvuče vodu koja struje pored noge.
-
Moguce ali, nov je, sve novo. Mozda je caka u tome sto sam skrge prao sa aparatom pod viskim pritiskom pa sam mozda ugurao neku prljavstinu, skinucu skrge da proverim i tu kesu za koji kapetan kaze.
-
Ovo napisano i snimnjeni video me navode na zakljucak da ovde impeler zbog necega ne radi. Dali je slomnjen, da li ga nesto gusi,... ali ocito je cim dobije pritisak od kretanja hladjenje ne radi...
-
Ja bas ne mislim tako, ako ga nabijem u obalu i u brzini tako baca vodu da kao da busi dunav zakljucak je da impeler radi.
-
Pa radio je i moj u mestu, ali je problem baš pri brzini, jer je lakše uvuću vodu koja stoji, nego vodu koja struji pored velikom brzinom.
Zbog nečega impeler nema dovoljno snage... Ili je negde delimično začepljen dovod/odvod...
-
Ovo zadnje... to moze da bude problem. Ako je impeler nov a trebao bi da jeste.
-
Ovo zadnje... to moze da bude problem. Ako je impeler nov a trebao bi da jeste.
Da ti resim misteriju. Desava se da korito za neke snage motora pravi pojacanu kavitaciju odnosno da napravi vazdusni vrtlog oko propelera. Zbog toga u kretanju gubis pritisak za hladjenje jer korito sklanaja vodu a propeler izduva ostatak pa usis na motoru ostane u vakumu. Taj vakum na nozi se javlja ponekad u kombinaciji korito odredjen propeler. Kad se nabijes u obalu i das gas nema tolikog strujanja pod dnom camca paq se ne pravi levak iznad antikavitacione ploce. Na motoru antikavitaciona ploca i sluzi tome da spreci pojavu levka i povlacenje vazduha prema propeli. REsenje: Moras dokupiti dodatak za vanbrodski motor u vidu povecane antikavitacione ploce. Prodaje se u nautickim radnjama izgleda kao dva pera koja se srafe preko postojece ploce. Na taj nacin ces spreciti tu pojavu i maces normalno hladjenje, bolji potisak i vecu brzinu
-
Oblak,
Ovo sto si ti napisao je vlo mudro objasnjenje i to bi bilo jedan od najlogicnijih odgovora na ovo pitanje, da je menjao motor. Koliko sam razumeo, ovde se radi o istom moturu koji je samo odremontovan, pa nije bas logicno da ranije nije ubacivao vazduh pod sebe a sada da ubacuje...
-
Koliko ti je kavitaciona ploča ispod nivoa korita?
-
ovo sto oblak kaze ima smisla.. evo ti slika jednog od modela , mada ima raznih ...
(http://www.boatingworld.com/wp-content/uploads/2016/04/How-to-install-a-hydrofoil-for-your-boats-engine-02.jpg)
-
za test Oblakove terije
1 ... pomeri trim skroz dole i skroz gore i vidi sta dobijas... promenom trima se moze desiti da privremeno sredis situaciju
2 ... vozu krmom (u rikverc) i vidi da li se desava isti problem ... ako se ne desava Oblak je u pravu 99% (vezi dobro motor :) )
-
Ovo sto oblak kaze pije vodu samo pod uslovom da je ovaj motor prvi put montiran na camac, ja sam nesto stekao utisak da je ova kombinacija ranije radila normalno. Ako je tako moguce da je impeler neka domaca radinost i da nesto ne valja sa njim. Ja bih od toga krenuo.
-
Impeler da falsira onda bi i upregnut u obalu na tim obrtajima falsirao. Al da bi bio siguran, skini kapu, otvori poklopac termostata i gas u mestu da vidis koliko realno vode ide u motor. Ne moras biti u brzini. Impeler ili radi ili ne, nema mozda. Levak iznad propelrea se moze i videti, nekad cuti, kao srkanje na nekim obrtajima. Propele koje su brze ponekad izbace svu vodu izmedju ploce i povuku vazduh. Kad se to desava malo onda se vide ostecenja od molekula kiseonika na samoj farbi pa cak i telu propelera. Kineticka energija koja se oslobadja je ogromna. U svakom slucaju skini poklopac termostata i pun gas da vidis dal ima snadbevanje u mestu . Ako je sve ok onda samo veca antikavitaciona ploca.
-
iLI netko laze da je novi impeler ili nije dobro namontiran...mozda je netko zaboravio da stavi štift izmedju njega i osovine...Skini petu i na osovinu zavrni bušilicu i vidjeces da li baca, a ujedno i na cijev koja izlazi iz motora mozes staviti crijevo s vodom i vidjeti protočnost kroz sami motor. Ovdje se motor pregrijava ...i svakako ga nemoj tako voziti i isporbavati previse
-
I ja sam pomislio na stift izmedju impelera i osovine.
Послато са LG-H440n
-
Ako je majstor takav kao sto si napisao,onda nemas puno razloga za brigu. Sredice on to brzo. Opasno je kad na sve probleme dodas i loseg majstora. To je glavobolja..
Послато са LG-H440n
-
Impeler da falsira onda bi i upregnut u obalu na tim obrtajima falsirao. Al da bi bio siguran, skini kapu, otvori poklopac termostata i gas u mestu da vidis koliko realno vode ide u motor. Ne moras biti u brzini. Impeler ili radi ili ne, nema mozda.
Naravno da ima, objasnio sam kako je bilo kod mene.
Kada ne radi dobro, nema snage da pri brzini uvlači vodu.
-
Znam da se u slucaju ekstremno prljave/blatnjave vode, vode u naglo dolasku ili posle kise, zapusi crevo za hladjenje, tj kontrolni mlaz vode.
Predpostavljam da nece biti neobicno ukoliko je sam sistem blokirao neki gost...
-
Kontrolni mlaz nema veze s hladjenjem...ako je taj dio tanke cijevi i začepljen...motor ce se hladiti samo sto mi tad ne vidimo tu indikaciju...Nema veze koliko dobar ili loš majstor...pogreske se dogadjaju i ispravljaju...uvijek vjerojatnost ima da se nesto zacepi...a to ce lako uociti kad rastavi...a i sto kazes nije to malo para... 6589
-
Nesporazum.
Bas radi toga sam i pomenuo da je moguc nedostatak kontrolnog mlaza, ali zaboravih da pomenem da to i nema veze sa hladjenjem u celini.
Ipak, ako nema konteolnog valja stati...