Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: despotbg 01, 02, 2017, 13:52:57 posle podne
-
Cao,
Prosle godine sam kupio pasaru, probe radi da vidim da li mi se svidja... Epilog pretpostavljate :)
Ove godine sam se nameracaio da kupim veci camac. Ovo mi je trenutni izbor
https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495
Uslovi za camac su mi:
Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...
Budzet mi je oko 7000e
-
Деспоте,
Видим да вам је ово прва порука па да вам пожелим добродошлицу.
А видим да сте већ добрано у наутичким водама и драго ми је што сте се јавили и омогућили да с вама заједно "купујемо".
Врло је тешко давати неке препоруке кад не познајете човека коме препоруке дајете, кад не знате његове навике и потребе. Зато ћу се ја ограничити на неколико коментара:
- Чамац са слике из огласа веома лепо изгледа и лепо је опремљен; верујем да би многи с нашег форума волели да га имају. Ипак, цена ми се чини мало јачом и верујем да треба да покушате у преговорима да је снизите.
- Снага мотора - купили ви мотор од 40 или од 30 КС, порез ћете платити исти, а мотор од 40 КС пружиће вам додатну сигурност и брзину на води. Ако купите мотор од 20 КС платићете порез 20.350 уместо 25.450 динара колико би платили за мотор од 30 или 40 КС али ћете много изгубити на снази и брзини.
- Бродкси/ванбродски мотор - на овом чамцу је предвиђен ванбродски и ту немате шта да мењате.
- Пластика - обратите пажњу на квалитет пластике. Погледајте да нема трагова осмозе. Уклањање осмозе може много да вас кошта, па то треба узети у обзир при куповини (али ово што видим на слици, делује веома лепо и квалитетно).
Да не дужим, мислим да вам је избор добар за оно што сте написали, ако ће вас на чамцу бити најчешће двоје. И четворо могу на њему преноћити али није за вишедневно крстарење за већи број људи.
Шта год изабрали, желим вам да уживате на води за све паре (видим да сте спремили приличан буџет - куповином овог чамца, уз бољу цену, остало би вам доста средстава за неке друге важне ствари).
Напомена:
Извињавам се Деспоту и свима који су прочитали мој коментар због погрешно наведених износа пореза.
Цифре које сам уписао важиле су за чамац с кабином до 5 м.
Сад сам те цифре заменио одговарајућим за чамац од 7 м с кабином.
01.02.2017. у 18:38
-
E ovaj DESPOT mora da mi je nešto u rodu, traži veći čamac. I ja počeo još kao dete sa drvenim čamcem na vesla, pa onda sa Pasarom Vodičankom, sada imam Istranku, santimetar po santimetar možda za koju godinu kupim i neki ovakav sa oglasa koji je despot postavio. jh
Šalim se malo, pozdrav za Despota, dobro došao na forum. Zaista je lep čamac, mnogi bi ga zaista poželeli u vlasništvu, naravno i ja, o ceni ne bih raspravljao, jer je Laza više upoznat sa kretanjima na tržistu.
-
Cao,
Prosle godine sam kupio pasaru, probe radi da vidim da li mi se svidja... Epilog pretpostavljate :)
Ove godine sam se nameracaio da kupim veci camac. Ovo mi je trenutni izbor
https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495
Uslovi za camac su mi:
Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...
Budzet mi je oko 7000e
Svaki od ovih Elana je star bar 30 godina. Njegova kopija je "Bata" radjen kod nas i vrlo je loseg kvaliteta sto se plastike tice. Ako ti se dopada ovakva opcija camca onda gledaj Natrix , nije neki preteran kvalitet ali je nov, odnosno svi su stari samo par godina. Motor 40 KS je prejak za deplasmanske rezime plovidbe a za glisiranje preslab . Znaci to ti ne treba uopste. Na ovakvom camcu je dovoljno 15-20 ks. ZA 7000 € moze se naci mnogo dobar manji camcic.
-
Despote, dobro dosao ! ajmo
Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...
za tu ladju sa oglasa ta honda je bas kako treba ... Oblak se ne slaze, ali taj motor je mali potrosac , siguran je, u exploataciji ces ga u 90% slucajeva koristiti na 1/3 gasa sto znaci manju potrosnju ... a kad zatreba dace ti dodatnu snagu i koji km/sat vise , sto nije zanemarljivo...
kombinacija sa manjim motorom , ne znam sta bih ti rekao , ja licno ne bih ...
spusti ti njemu cenu na 6000 i pazari ...
ovaj sa slike inace NE MOZES da izveslas nikako ... suvise je tezak , i visok, da bi mogao na reci da manevrises veslom a kamoi da ga pogonis , a i na stajacim vodama tipa rukavci ako dune malo jaci vetar veslo ce sluziti samo da ga odbijes od prepreke, velika je povrsina camca, tezak je dosta da bi veslo imalo nekog uticaja ... u slucaju kad motor odkaze, koristi se pomocni motor (u ovom slucaju nesto do 9.9konja i 2 takta recimo, cena zavisno od stanja i proizvodjaca od 300-500 evra)
sto se tice izguravanja to je tema za sebe ... obicno je dno na nasim rekama muljevito i ako ti ostane van vode ceo camac, ili deo camca, racunaj kao da si ga lepkom zalepio ... efekat se desava zbog svojevrsnog vakuma koji mulj pravi u dodiru sa ravnim povrsinama ... tu sad ima milion nekih tehnika manje ili vise uspesnih .. posto je V korito, na ovom camcu sa oglasa, tu si u prednosti jer ces ga lakse "odlepiti" ... e sad dal ces moci sam ili sa deset ljudi to zavisi od milion drugih stvari ... za svako to zalepljivanje vazi "tiha voda , breg roni"...
-
Ni jedan motor ne treba voziti ispod 2000 rpm dugo vremena jer je jako lose podmazivanje pri niskim obrtajima. Za 7000 € se kupi par god. star Natrix sa Tohatshu 25 ks. Koliko vidim ovde od opreme nista nema...
-
Ni jedan motor ne treba voziti ispod 2000 rpm dugo vremena jer je jako lose podmazivanje pri niskim obrtajima.
ajd nisu kola ii vanbrodski isto .. ali vecina vozaca (profesionalnih ) kombija sa kojim sam se vozio , vozi oko 2000, po njima to je idealno i sto se potrosnje tice i habanja motora ... a moram priznati da i ja nateram tih 2000 u petoj na autoputu i drzim (130km )...
sto se opreme tice... sta ces vise :
"solarna baterija , radio cd , hemiski wc , svetlosna signalizacija , prednji led far , kuhinja , frizider ,
tank za vodu 100L , struja 12/220v , lučki priključak na 220v , 2 akumulatora "
(samo ne znam sta je solarna baterija, mozda solarni panel i akumulator ...)
-
Razlika je Kapetane drasticna u savladjivanju otpora. Otpor propele u vodi je srazmeran voznji kolima trecom brzinom na blagoj uzbrdici. Tu su opterecenja na radilici daleko veca nego na automobilu. Hrvati ubijaju motore na barkama pri panulanju bas zbog toga , kada moraju da voze brzinom oko 5 km/h. Radije kupuju male pomocne vanbrodske do 10 ks pa s njima na 2500 rpm vuku jesku.
-
Da ostavimo na stranu te tehničke stvari o kojima pričate, ipak mi cena deluje malo prevelika za ono što se dobija.
-
Читајући преписку између Облака и Капетана, не могу да се отмем утиску да су обојица у праву.
Разлог њиховог неслагања је у томе што не говоре о истој ствари.
Капетан помиње вожњу с 1/3 гаса, дакле веома спор и тих рад мотора, док Облак мисли да је број обртаја при таквој вожњи веома низак и да може да штети мотору.
Мени се чини да мало ко може с 1/3 гаса да вози уз Дунав (узгред, Деспот није навео где планира да вози чамац). Оно што је уобичајено и при чему мање више сви рачунамо неку просечну потрошњу горива је брзина коју постижемо с отприлике 2/3 гаса.
При таквој брзини, мотор је сигурно у режиму изнад 2.000 обртаја и таква вожња не може негативно да утиче на мотор. При таквој брзини и потрошња је оптимална и довољно тиха.
С друге стране, корито овог чамца није депласманско, тако да ће чамац добро реаговати на додавање гаса и зато мислим да је на чамцу те величине боље имати мотор од 40 него од 20 КС.
С мањим, слабијим мотором, без обзира на глисерско корито, чамац би возио брзинама које би тешко биле нешто изнад 15 км/сат уколико се на њему налазе 2-4 особе и сва опрема.
С већим, снажнијим мотором, верујем да пловна брзина може бити знатно већа. Уз добар распоред терета, можда би могао и да изглисира. Мислим да би нам Сале НБ могао више рећи о томе. Он је дуже време имао Елана 495 и возио га је и с мотором испод 30 КС и с мотором од 50 КС. Не знам да ли сад прати шта пишемо у овој теми али било би ми драго ако би послао неки коментар који би Деспоту помогао при доношењу одлуке.
-
Ako izbacite tu opciju veslanja lakse ce da bude...mozda opcija "jeftino u nl" u ceni ovog camca i "dozvoljenog maximuma" nudi mnogo bolje plovilo...
Ovo korito sa 40ks ovako opremljeno tesko da uopste moze da izglisira...mozda bi i glisirao sa efektivnih 40ks ali nemoze da izglisira...
-
Hvala na svim odgovorima.
Camac bi vozio po Dunavu. Potez Pancevac-Pancevo, znaci dosta srednjih i malih voda :)
Interesuje me odnos snage motora i ovog camca. Racunam da nema sanse da potrosnja u bilo kojoj kombinaciji bude ispod 10l/h? Takodje interesuje me koja je vasa procena kojom brzinom u km/h i potrosnjom moze da se krece ovaj camac sa 1/3, 2/3 gasa, 100% gasom isl?
Ja sam mislio da on moze da glisira. Sad vidim da se mozda varam. Koja je definicija glisiranja? Jel to ovo https://www.youtube.com/watch?v=mjJmLMCzt1U&t
Uzeo bih pomocni motor koji bi koristio za manja manavrisanja, pristajanja isl...
Ukoliko negde imate oglas neke alternative saljite :) ... Merkao sam i ovo https://www.polovniautomobili.com/plovila/8716714/cruisers-yachts-beachcomber-holiday ali ovo mi je malo vece i sam bi morao da pravim kabinu
PS. za veslanje, nisam mislio da bi ga veslao bukvalno. Al to je termin koji koristim da bi objasnio razliku u manevrisanju i odgovornosti prema camcu koji je ove velicine za razliku od camca 10mX3m . Bio sam na camcu slicne velicine kao ovaj i moze se uticati na kretanje veslom, tj bez vetra na dunavu smo se lagano dovukli do obale ( doduse ~700m nize niz reku :) )
-
Mozda ovo bas i nije neka pomoc za izbor camca, ali kad si vec na granici da biras da li motor veci ili manji od 30 konjskih snaga, nije lose znati da su Honde do 30ks ukljucujuci i 30ks sa karburatorima, a svi Hondini motori vece snage su sa elektronskim ubrizgavanjem (to kazem za ove novije Honde sa srebrnom kapom). Ove sa karburatorima ti moze servisirati vecina majstora/servisa, a ove sa elektronskim ubrizgavanjem samo oni koji imaju potreban alat, pa sad shodno lokaciji gde se nalazis i gde ti je najblizi majstor/servis, moze da ti pravi neku razliku. Takodje, ako planiras sam da servisiras, ove sa karburatorima ces moci sa standradnim setom alata i servisnom knjigom, a za ovaj sa elektronskim ubrizgavanjem, treba ce ti specijalan alat. Srecno u potrazi za plovilom 114
-
Hvala na svim odgovorima.
Camac bi vozio po Dunavu. Potez Pancevac-Pancevo, znaci dosta srednjih i malih voda :)
Interesuje me odnos snage motora i ovog camca. Racunam da nema sanse da potrosnja u bilo kojoj kombinaciji bude ispod 10l/h? Takodje interesuje me koja je vasa procena kojom brzinom u km/h i potrosnjom moze da se krece ovaj camac sa 1/3, 2/3 gasa, 100% gasom isl?
Ja sam mislio da on moze da glisira. Sad vidim da se mozda varam. Koja je definicija glisiranja? Jel to ovo https://www.youtube.com/watch?v=mjJmLMCzt1U&t
Uzeo bih pomocni motor koji bi koristio za manja manavrisanja, pristajanja isl...
Ukoliko negde imate oglas neke alternative saljite :) ... Merkao sam i ovo https://www.polovniautomobili.com/plovila/8716714/cruisers-yachts-beachcomber-holiday ali ovo mi je malo vece i sam bi morao da pravim kabinu
PS. za veslanje, nisam mislio da bi ga veslao bukvalno. Al to je termin koji koristim da bi objasnio razliku u manevrisanju i odgovornosti prema camcu koji je ove velicine za razliku od camca 10mX3m . Bio sam na camcu slicne velicine kao ovaj i moze se uticati na kretanje veslom, tj bez vetra na dunavu smo se lagano dovukli do obale ( doduse ~700m nize niz reku :) )
Ovaj Holidej je simpaticno plovilo ali prakticno bez pogona. Radi se o klasicnom gliseru sa dubokim V koritom koje zahteva izuzetno mnogo snage. Cak i kad iskljucis brzinu kao faktor ostaje jako dubok V koji vuce vodu, stvara ogroman otpor jer se takvo plovilo svojom konstrukcijom pokusava popeti na svoj pramcani talas ( izglisirati) sto i na manjim brzinama stvara otpor jer se podize pramac a krma tone. Drugi problem je sto je napravljen za Znogu koja zadovoljava dubinu korita od vodene linije preko 50 cm sto vanbrodski motor osim u XXL izvedbi noge nema mogucnost, odnosno cizma je prekratka za tako duboko korito ( ako se pravilno postavlja antikavitaciona ploca ispod najnize tacke korita) pa majstori postave preduboko vanbrodski motor koji cesto biva podavljen pri malo vecem gasu. Ovaj Holidej bi bio idealno resenje za marinizaciju nekog automobilskog dizela u kombinaciji sa Z nogom. Ovako kako mu je nakacena honda ici ce ko baba a od upravljivosti nema tek nista. TRazice korekciju kormilom na svakih 5 sekundi sto je pakao na duzoj plovidbi. Vidis kakav brod je kupio Zankiki od Arse? To je brod vredan tih para. Korito sa kobilicom , ogroman prostor, dobra plastika itd. 7000 soma nije malo sad u Srpskoj nautici pa sacekaj malo ili gledaj po marinama i ovi koji ne prodaju kad pitas prodavace :)
-
Tim sam se i vodio kad sam rekao da je preskupo, ali nisam hteo da navodim svoj primer...
Za nešto više para, Marissa je ipak mnogo ozbiljnije plovilo. Samo treba imati spremne pare, jer dobre kupovine ne stoje dugo na oglasima.....
-
Pozdrav. Ja sam promenio do sada 4 čamca. Imao sam titelsku šiklju sa kabinom, Švrću na sajtu prikazan i trenutno je u Kovinu pa onda odem u Belegiš i napravim nov čamac, odnosno Natrix. Natrix sam platio sa opremom nesto manje od 8000 evra bez motora. Koristio sam ga od avgusta do januara i resio sam ga se za 5000 evra. Izgubih 3000. Pa sam u Grockoj kupio aluminijumski brodic koji i danas koristim za 10000 eura, nesto malo ulozio u njega. I sad bi kupio kućicu na Dunavu ili Tisi. Kad pravite čamac to puno košta. Najbolje je kupiti polovan i nesto uložiti u njega. Ovaj vas camac na slici izgleda lepo i sada je vreme da ga kupite a ne u sezoni. Motor ne bi komentarisao.
-
Izvin'te za off, ali moram da pitam Pobunjenika dok je tu :)
Koje su bile dimenzije Svrce, i koji motor ga je terao? Mislim da je takav tip camca kao sto je Svrca, dosta komforan i prostorno dobro iskoriscen.
-
Švrća je dug oko 10 metara sirine 2,70 motor je DMB 10 ks i imao sam problem osovinskog voda jer je motor bio dosta udaljen od elise. Zeka ga sredio i prodao sam ga u dobrom stanju. Malo me nerviralo sto je lim bio 2,5 mm. Ali kako vidim Jova ga sredio i bio je na regati. Kad dune kosava uvek sam imao problem jer je motor preslab za njega. Uglavnom vazi pravilo. I ko kupuje i ko prodaje uvek se raduju oba.
-
Hvala na informacijama ;)
-
Ovo je kupovina za te pare. I camac i motor sve novo, kuhinja, frizider, solarna ploca, pumpe ..ma sva oprema plus tohatsu 25 ks sa direktnim ubrizgavanjem ....
-
Dubinomer, Glomax antena, muzika, pretvarac 12V-220V.... ne mogu ni da se setim sta sve ima...stvarno sjajna prica. Vlasnik, poznati beogradski glumac..
-
Ovo je kupovina za te pare. I camac i motor sve novo, kuhinja, frizider, solarna ploca, pumpe ..ma sva oprema plus tohatsu 25 ks sa direktnim ubrizgavanjem ....
Mozda ja nemam pojma o camcima,ali covek je na cetiri posta pre objasnio da je kupio novog Natrixa za 8000,a nakon samo pet meseci prodao za 5000.I sad neko kaze da je to dobar camac za cca 8000.
-
Ako nekom nije odgovarao, ne znači da je loš.
A kad kupiš novo, pa prodaješ, obično izgubiš...
-
Yes vala, imali sta sladje od kupiti auto star godinu dana, to jedino ne vazi za dunasa i camce tog tipa kad se kupuju u maju
-
Ovo je kupovina za te pare. I camac i motor sve novo, kuhinja, frizider, solarna ploca, pumpe ..ma sva oprema plus tohatsu 25 ks sa direktnim ubrizgavanjem ....
Mozda ja nemam pojma o camcima,ali covek je na cetiri posta pre objasnio da je kupio novog Natrixa za 8000,a nakon samo pet meseci prodao za 5000.I sad neko kaze da je to dobar camac za cca 8000.
Ti se mnogo ne razumes u camce onda. Ovaj motor kosta nov 4500 plus Natrix sa opremom osnovnom 8000...Jeste prodao za pet al bez motora. Uostalom mogao ga je i pokloniti. Pricamo o elanu 30.godina starom i replici tog elana par godina starog za 7000. Nebo i zemlja. Al s obzirom da su srbi uvek u 1389 godini bolje kupiti elana, kvalitet je to.
-
Tim sam se i vodio kad sam rekao da je preskupo, ali nisam hteo da navodim svoj primer...
Za nešto više para, Marissa je ipak mnogo ozbiljnije plovilo. Samo treba imati spremne pare, jer dobre kupovine ne stoje dugo na oglasima.....
Dobre kupovine nekad I ne stignu do oglasa ....
-
Svojevremeno sam imao Natrix-a, na linku je prikaz kako izgleda unutra. Lik koji ga je kupio od mene je cak ugradio cak i WC u njega. Slazem se da je nov camac ipak nov ali sigurno postoji razlika u kvalitetu izmedju fabrickih korita (tipa pasara, dalmatinka, primorka itd.) i STR-ovskih korita https://www.youtube.com/watch?v=jkvnC_DUm7k&t=26s
-
a ovo ?
http://www.kupujemprodajem.com/brod-8-m-22380643-oglas.htm
Zadnji kraju mu je nadogradjen tako da na toj nadogradnji stoji motor. Pokusacu da nabavim sliku uskoro
-
Razlika je Kapetane drasticna u savladjivanju otpora. Otpor propele u vodi je srazmeran voznji kolima trecom brzinom na blagoj uzbrdici. Tu su opterecenja na radilici daleko veca nego na automobilu. Hrvati ubijaju motore na barkama pri panulanju bas zbog toga , kada moraju da voze brzinom oko 5 km/h. Radije kupuju male pomocne vanbrodske do 10 ks pa s njima na 2500 rpm vuku jesku.
Točno tako...za to i postoje troling venitili na brodskim i poboljsanja na vanbrodskim bas iz ovih razloga
-
a ovo ?
http://www.kupujemprodajem.com/brod-8-m-22380643-oglas.htm
Zadnji kraju mu je nadogradjen tako da na toj nadogradnji stoji motor. Pokusacu da nabavim sliku uskoro
Jos jedno Elan-Bata-Natrix korito. Verovatno je izvorni Bata sa nekim preradama. Sve je to isto u smislu korita, glisersko klasicno sa dodatom kobilicom da malo bolje drzi pravac. Istu su dodali Natrixu. Bata je naj losija opcija jer je vrlo tanke plastike ( mali broj slojeva) a i sama izrada je onako losa zanatlijska. Inace u Srbiji camce prave od poliesteskih smola koje nisu dobrog kvaliteta pa su camci izuvijani ili zvacu po palubama. Ja ne znam sta je a cenom, ovakvo korito je u fuul stanju bilo za ove pare a sad svaka skalamerija kosta bogatstvo. Ponuda je ocajna plasticnih camaca ni sam ne znam za sta bih se odlucio. Ja bih kad bih trebao da kupim brod za pare do 7000 odlucio se za Adriu 660 koju sad pravi Marenostrum iz Opova ili Kornata. Dobri brodovi, koji u deplasmanskom rezimu lepo plove sa malim snagama motora. Mislim da Adria iz Opova ima cenu oko 6000 u kitu nova. Polovnih nazalost nema jer se sve prodaju za Crnu Goru. Kornat ima na Stenci jedan odlican. E sad nema ih po oglasima ali verujem da je svaki na prodaju ili skoro svaki. Moras krenuti po marinama ne po oglasima. Dobri brodovi ne stignu u oglas , prodaju se na marini . Po oglasima su " ranjene srne" koje ili su preskupe za ono sto nude ili su krsevi. Ne vredjam nikog samo prepricavm svoja iskustva.
-
meni je i ova prica interesantna ...mali nadrkani britanac za tri soma ,,,korito jako za jake motore samoodlivni kokpit fletcher vigo 18 cesto ga je koristila policija kao patrolni ,,, ima i nesto opreme vlasnik uz doplatu od 500e daje i prikolicu ..
http://www.kupujemprodajem.com/Fletcher-Vigo-18-40382814-oglas.htm
-
@oblak
vlasnik ovog camca mi je rekao da je navodno 2003 uvezen iz Slovenije https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495
-
Можда и јесте, али га је тај Словенац сигурно купио овде, па претерао у Словенију, јер је и то "Батино" корито.
-
Ima.na sebi dvesta kila bravarije ...da je bar prohrom .. nema to sa slovenijom veze.to je bata .. elani na kojima se.zasniva ovo korito su kraci I bez natkabine samo vetrobran
-
@oblak
vlasnik ovog camca mi je rekao da je navodno 2003 uvezen iz Slovenije https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495
Srsa i Mesechar ti sve rekose. Ako hoces ovako nesto idi na marinu Savska oaza vidi glumcevu Gverilu. Neces pogresiti. Gad vidis Gverilu nece ti ovako nesto ni u snovima dolaziti, naravno kosmarima. Nema bolje kupovine ako gledas Elan-Bata- Natrix
-
kako vam se ovo cini
https://www.polovniautomobili.com/plovila/9680705/jeanneau-amazon
-
Precenjeno 50%.
-
ovaj amazon iz oglasa je busin camac momci mu uradili nadogradnju