Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: MireSax 28, 11, 2016, 17:36:10 posle podne
-
Svoja iskustva sa Jet pogonom i velikim mogucnostima manevrisanja prikazao sam na:
www.youtube.com/watch?v=Dayjr3ASo_A&t=7s
Bilo bi mi interesantno da cujem misljenje drugih nauticara.
-
Veliki pozdrav Miretu, mom kolegi iz marine u Slankamenu.
Ja jedva cekam prolece da vidim sta ce izaci ove zime iz njegove radionice, posto je ovaj brod odavno prodat, a bicikl za voznju Dunavom smo videli prosle sezone, pa sada ocekujem jos vece cudo ...
Ziv i zdrav Mire i da uvek ostanes pun energije, kao i do sada 114
-
Izgleda vrlo zanimljivo :)
Kakve su bile performanse ovog čamca sa videa, brzina, potrošnja i koliko je snažan uopšte taj motor?
-
2005 godine sam imao ruski plasticni camac sa dzet pogonom kao sto je ugradjen na ovoj samogradnji, do duse sa originalnom klapnom za rikverc. Imao je originalni motor od Volge i trosio je kao lokomotiva. Sto se tice upravljivosti i uopste plovnih karakteristika u odnosu na brodove koje sam posle posedovao su nikakve. Sam dzet pogon trazi velike obrtaje motora, prosto dzet je jedna vodena pumpa koja gura vodu usmereno prema potrebi. Vecina je nosila dvotaktne Rotaxove motore koji su gurali viskoke obrtaje a skuteri novije generacije poseduju agregate od motorcikala Yamaha 1000 i vise kubika koji su isto tako visokoobrtni. Na malim obrtajima ovakav pogon trazi ceste korekcije. Skuteri nove generacije imaju zglob na samoj izlaznoj cevi resen sa smanjenim gubicima u odnosu na ruski izum pa je i upravljivost poboljsana. Sve ovo opet kazem ima smisla kad motor vrti 3000 i vise obrtaja , ispod toga je besmisleno voziti. Naravno, posto rekom moze sve plivati i ovo se moze koristiti kao alternativan pogon ozbiljnim propulzijama. Okretanje po toku i nije neko merilo maritimnih svojstava plovila vec plovidba po teskom vremenu, uplovljavanje u prenatrpanu marinu itd ali to dosta zavisi i od samog korita plovila. Inace, ovaj brod je letos potonuo, licno sam tu noc pokusao sa ostalim prisutnima da ga spasim ali jedino sto smo spasli su stvari koje su isplivale iz tonuceg camca. Na srecu nivo reke u marini je bio nizak pa ga je Bane sa Ade sutradan uz pomoc njegovog plovka uspeo izvaditi u roku od nekoliko sati.
-
Malo iskustva s skuterima, i jednostvano traze za bilo koji manevar gas...bio na brzini od 50 km na sat ili stotinu....na vecim plovilima sam samo vidio...Mada ovo s snimka izgleda uz preradu sassvim zanimljivo...
-
Hvala Dule,
Jesi li izvukao camac.
Pozdrav Mire
-
Oblak u svom komentaru polazi od svog negativnog iskustva sa Jet pogonom i to generalizuje tako sto Jet pogon svrstava u "neozbiljne propulzije". On pgresno uporedjuje prikazane manevre ovog camca sa skuterima. Tvrdnja da se upravljanje ne moze vrsiti bez minimalnih 3000 obrtaja je pogresna jer na prikazanim snimcima su korisceni obrtaji motora a isto toliko i impelera, izmedju 1000 i 2000 obrtaja u minuti. U prikazani camac je ugradjen automobilski motor Mercedes 300TD, koji se koristi u rezimu do 3000 obrtaja. Pri voznji oko 2000 obrtaja potrosnja se krece od 6-8 litara na cas. Prikazano manevrisanje je rezultat rekonstruisane klapne ( reverse bucket ), cime su postignute izvanredne mogucnosti za uplovljavanje i isplovljavanje iz prenatrpanih marina i lako upravljanje na pravcu, sto je jasno prikazano na snimcima. Vrlo rado bih osposobio Jet pogon sa kojim Oblak nije bio zadovoljan, jer sam i ja u svoj camac ugradio Jet ruske proizvodnje i to starije konstrukcije.