Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: MiletaStamat 06, 11, 2016, 19:35:54 posle podne
-
Juče sam poslednji put za ovu sezonu upalio Yamahu dok je još bila na čamcu, pustio da se zagreje, spusti sauh, otkačio crevo za gorivo, ostavio je u radu da potroši svo gorivo iz karburatora. Oprao je i spakovao u garažu, gde će čekati proleće i novu sezonu.
E sad, ulje u motoru i čizmi sam zamenio ove godine u mesecu julu pre spuštanja u vodu. Vozio sam letos koliko sam imao vremena, nisam nešto računao koliko je sati bila u radu.
Da li bi trebalo ponovo ulje sada promeniti ili da sačekam proleće i to uradim ponovo pre stavljanja na čamac i porinuća u reku? Da li uopšte mogu voziti sa istim uljem dve sezone?
STEPS da me ne prozivaš evo i par slika! jh
-
Svaka cast na slikama. I ja sam moju skinuo sa camca prosle nedelje ( i ziv se pojeo sto je nisam ostavio na camcu, danas je bilo lepo za voznju).
Sipao sam onaj stabilizator za gorivo i vozio jedno pola sata, za vikend sam promenio ulje u motoru i cizmi( 1200 din motul za 4t i 750 din. tuba ulja za menjac od 250ml), nije skupo ali bar mirno spavam....i pustio motor da malo radi da novo ulje procirkulise....
Ako planiras da menjas ulje, mislim da je logicnije da ga menjas na kraju sezone nego na pocetku.....
Pozdrav k5
-
Meni je logičnije obratno, pred početak sezone da se stavi sve novo, jer zašto da stoji skoro 6 meseci u ovom slučaju, pa tek onda da radi? Servisni intervali se propisuju na određen broj radnih sati ili vremenski period. Moje mišljenje je da ulje u čizmi treba prekontrolisati, da nije slučajno došlo do mešanja vode i ulja, i ako je sve ok, mislim da je ono dobro i za sledeću sezonu. Jedino ako je proizvođač naveo vremenski interval zamene koji je 1 godinu, to treba ispoštovati.
-
Подржао бих Бакарин приступ.
И мени су мајстори саветовали исто: да проверим да ли је дошло до продора воде у уље одвртањем завртња на доњем крају осовине. Да пустим да истече и да допуним уљем, по потреби.
Ово се ради да не би, у току зиме, због мраза, дошло до залеђивања воде и пуцања цеви.
Уколико нема воде, а уље је у року (по броју сати колико је мотор радио или по датуму предвиђеном за употребу) нема потребе да се мења, без обзира што није толико скупо.
А ако је уљу истекао рок, онда га треба мењати пред сезону, па га користити док је свеже.
Ипак, ја сам раније, а тако намеравам и на пролеће, пред почетак сезоне, пре спуштања чамца у воду, мењао уље у мотору и мењачу. Обично бих пред сезону однео мотор у сервис код Пеке и замолио га да га погледа, прештелује по потреби и замени уља. Тако је све много једноставније него кад се мотор окачи и кад се чамац спусти у воду.
Но, то сам радио док сам имао јамаху "осмицу". Она је била релативно лака и није било тешко сместити је у пртљажник и однети је мајстору.
Сада, с овим мотором који је тежак колико и ја - мало се вајкам шта ћу на пролеће.
Вероватно ћу пре спуштања чамца у воду "преварити" неког мајстора да дође до Сланкамена и "уради сервис" на приколици.
-
Hvala drugari na savetima i predlozima. kako ima samo 4 meseca od kako sam promenio ulje i u čizmi i u motoru, pozvaću Pekinog majstora Nemanju, koji živi ovde u Batajnici, da mi to iskontroliše, ili ću probati sam. Ako ulje bude dobro neću ga dirati do proleća ili čak preskočiti jednu sezonu pa menjati sledeće. Jeste da nije skupo, ali nije baš ni jeftino da bih bacao ulje koje je bilo na korišćenju samo 4 meseca, od toga ajde da je motor korišćen aktivno sigurno ne više od 40 sati, ne verujem ni toliko. nadam se da to nije mnogo, da bi se ulje razgradilo. Ako grešim, ima na proleće da bude zamenjeno.
-
Možeš i sam, odvrneš donji šraf na peti i gledaš da li će da curi voda ili ulje.
Pošto je ulje lakše od vode, dole će uvek pre da krene voda.
Podrazumeva se da je motor pre toga mirovao neko vreme.
I neka te ne brine ako izađe par kapi, toliko uvek bude.... Ali ako iscuri dosta vode, pa tek onda ulje, planiraj da zameniš semering na peti. Mada možeš i samo da isprazniš pa da sipaš novo ulje na proleće.
-
Hvala Zankiki, će probam 6589, nadam se da će biti sve u redu. Osim što me je letos elektronika zezala(promenjena) nisam primetio da nešto drugo ne štima na motoru.
-
Treba ti samo jedan ravan srafciger sa sirim vrhom i duzom ruckom ( jer treba malo sile da se odsrafe ta dva srafa).
A sto se tice menjanja ulja, iskustvo ( na svu srecu ne licno, vec prijatelja) me je naucilo da je najmanje sto mozemo da pruzimo motorima kvalitetno ulje koje se redovno menja, da bi nam verno sluzili ( jer u ovoj zemlji ih vozimo na sve i svasta, a najmanje na kvalitetan benzin).
Pa, zato i menjam ulja na kraju sezone ( ko zna cega sve ima u tom starom ulju), a bolje da novo stoji u motoru nego na polici u nekoj prodavnici tih par meseci... a ako ti servisiraju majstori, mislim da ih je sada lakse" upecati" nego na pocetku sezone hi
-
I da se nadovezem na vas, ako u ulju ima vode, ulje ce biti skoro belo, tacnije bice neprovidno i belicasto. Takvo ulje treba promeniti sto pre, i proveriti sve semeringe koji zaptivaju taj prostor.
-
Ulja se u motoru, kako u peti tako i unutar mašine mjenjaju prije no motor ode u zimski san, ako paljenje neće biti do proljeća poželjno je i konzervirati...Narvno to su preporuke..a ostalo je po izboru thumbup
-
Uvek je bilo "jeftinije" zameniti ulje i u peti i u motoru pregledati jos sta treba od impelera do semeringa,konzervirati i ostaviti ga da prezimi od bilo kakve naknadne intervencije na motoru...nedaj boze na vodi...
-
Ajd da lupim i ja koju.Ja imam Yamahu4KS i promenio sam ulje u čizmi predprošle god a motor je radio sa tim uljem možda 5h maximum , a ove god nije paljhen uopčšte , pa me sadainteresuje ako nije pomešo ulje i vodu zašto vaditi ulje kada nije izanđalo , jer po mojoj logicin ako može u kolima da stoji u menjaču godinama što nebi i u čizmi , a i nevalja stalno sipati novo ulje dok ne razradi oops sha
-
A mjenjači u automobilima se ne nalaze u vodi i njihova trajnost ne ovisi o dva semeringa od 5 eura....sem toga bilo koji udarac elisom moze uzrokovati oštećenje osovine i napraviti štetu koja kod malih motora počesto prelazi njihovu vrijednost. Stoga ulje se mjenja svake godine ne zbog trajnosti samog ulja već inspekcije cijelog mjenjačkog sklopa. Nije dovoljno samo odvrnuti šaraf i vidjeti da li je ulje mliječno vec ga treba ispustiti do kraja i vidjeti što će se iscjediti na samom kraju...Litra ulja kosta par eura i imas i za isprati zaostatke starog ulja i špene...Ovo je onako samo moj osvrt na održavanje i servisiranje....danas su a i uvijek su motori bili preskupi da se ne održavaju pošteno jer ne kupuju se svaki dan...A to o ne razrađenom ulju ne priznam uopće jh
-
To o nerazrađenom ulju nam je govorio profesor motoristike a ja samo zapamtio
-
Mileta, ja bih da se vratim na tvoju Yamahu posto sam tek sada iscitao temu. Vidim imas postolje za motor, bure i garazu u kojoj pretpostavljam ne mrzne. Da je moj motor ja bih ga na svakih 15-ak dana ubacio u bure jh jh upalio i pustio da odradi 5-10 min. Dovoljno da se malo zagreje i ulje provrti kroz menjac i motor. Takodje dobro i za akumulator da se malo probudi. Pred pocetak sezone a to je kod nas na klubu vec polovinom aprila ako naravno Dunav ne poludi, uzmes i onda lepo zamenis ulje i motorno i u menjacu.
I da je sve kako treba, ja bih opet menjao, ipak je to stariji motor i bolje da ima sto svezije ulje u sebi. Ovim izbegavas dilemu da li da konzerviras ili ne motor (ako je uopste to neophodno) a ujedno imas i malo zanimacije i rekeracije 44444
-
Zveki potpuno si u pravu to mi majstori zovemo šetanje klipa jer ma koliko da je stublina masna poznaje se kada karike stoje u mestu i zato se i šeta klip, a ko ne misli da pali motor ili da ručno šeta klip ima stari majstorsmi sistem- odvije se svećica , dovede se klip u donju mrtvu tačku , naspe se u stublinu ili retko ulje ili masno lož ulje i zavrne se svećica. Na proleće se samo izduva podmaz iz stubline i ko duša ,
-
Ja moju 18-icu na svakih 5-10 dana, lagano povučem konopac za paljenje, samo da klip promeni položaj... I tako celu zimu.
Da li radim dobro ne znam, ali nisam primetio da joj nešto fali posle svih ovih godina.
-
Iz mog iskustva najbolje je odviti svećicu u unutrašnjost cilindra isprskati wd -40 , ulje je gusto i teško prolazi na tim tolerancijama karika , klipa i cilindra .
-
Jeste kolega i zato je čiča i nasuo dobru masnu lopžiku i sve OK. Zankiki ta ti je radnja sasvim na mestu i ja to radim preko godine kada god se setim , samo ne kažeš jel otvoriš dovod goriva pošto ne valja na suvo šetati klip
-
Ne valjda na suvo, zato ide malo ulja ili wd40. Povuci konopac da klip uradi jedan krug(gore dole), za mesec, dva, povuci jos jednom i tako u krug.
-
То можете ви који на моторима имате потезнице - шта да радимо ми који немамо?
-
Vi okrećite elisu dok je u brzini.



Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
-
Ништа није немогуће и тешко - само треба знати...
-
Vi okrećite elisu dok je u brzini.


Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
Ovo je savet koji ne treba slusati, jer okretanje elise moze u odredjenim slucajima dovesti do paljenje motora, a tada zbogom sako ili ruko....
-
Vi okrećite elisu dok je u brzini.


Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
Samo pazite da vam ključ nije na ON!
Da ne bi ostali bez prstiju. roll4 thumbup
-
Naravno da se podrazumeva da treba skinuti svecice pre okretanja elise...
Poslato sa ALE-L21 uz pomoć Tapatoka
-
Ех, да не беше Дулета, остадох ја без руку...
Ма, нећеш, Лазо, ти вртети ништа - има ко то уме.
-
Sad lepo plati barem turu pića, kad već pragnje nije u pitanju.
rolleye dodo kuku thumbup kgk 114 114 114
-
Moram da pazim na ovog Lakija, kao da sam mu dadilja :)
-
LSI, nadam se da cela ova zbrka oko skladištenja 4t motora nije uticala previše negativno na tebe.
Ja jako cenim tvoj trud baš oko prevoda, jer bez obzira što sve razumem na engleskom JAKO me mrzi nekome da prevodim. upavusi
Tvoji prevodi su 99% korektni tako da tu nemoj da se jediš.
Tvoj trud je 500% tu ti orden treba da daju.
Tvoja stručnost u nekim oblastima nautike je u povoju, ali ti to ne kriješ i ne praviš se previše pametan.
Znači nisi šarlatan koji prodaje muda za bubrege.
A to se mora ceniti! 6589
A ovo sa elisom .. pa hebiga, ja umalo nisam majstoru samleo prste .. a smatram sebe kao 200% odgovornom osobom.
Znači .. Djavo sa velikom Dj, nikad ne spava .. zato i treba biti dobronameran i kompletan u objašnjavanju odrdjenih proceura
koje u nekom svom momentu mogu prouzrokovati nesreću bilo kog tipa.
A piće .. pa ostaće na "Dodješ nam!" .. ha ha ha ha ha
-
Mossi,
Apsolutnose slazem sa gore napisanim, jer imam cast da mi je Laki drugar i licno znam koliko je on dbar, korektan i posten cove, i uz to uvek spreman da svakome pomogne, do krajnjih granica.
A to sto nekada pomalo palamudi, ja mu opratam jer je otrovan politikom stri stri stri
Ipak, zamolio bih nase kolege sa foruma, dada daju savete da napisu do kraja ili da u opste ne savetuju. Imam poznanika koji je ostao invalid pokusavajuci da po "strucnom savetu" jednog kolege upali VB motor kanapom obmotanim oko vrha elise, jer mu je pao akumulator...Sve u svemu je imao srece i ostao bez par prstije, jer je moglo i daleko gore da se zavrsi...
Zato jos jednom apelujem: savetujte samo onda kada ste 100% sigurni sta savetujete !!!
Na zdravlje 114
-
Захваљујем се обојици на овом важном упозорењу.
Мислим да је оно корисно још многима који, као и ја, никад у животу нису радили неке ствари.
Ја се заиста трудим да кад преводим текст сведем своје интерпретације на најмању могућу меру, па и кад нешто интерпретирам, то је само зато да помирим разлике које постоје међу језицима.
Али кад наведем име аутора, тада се трудим да превод буде што вернији оригиналу. То је моја обавеза као преводиоца.
О самом садржају готово никад у тој поруци не коментаришем. Много пута баш зато што је моје знање веома ограничено у неким областима. Ипак, дешава се да некад не знам неки израз који је специфичан за ту материју, па преведем то онако како ми се чини да је у духу текста и да има смисла. Више пута сам испод превода стављао напомену да молим све који примете нешто нелогично или нетачно да укажу на то, да исправимо заједно. Тако ћу и ја научити неке ствари и тако ће и тај превод бити користан и другима.
Покушавам увек да раздвојим кад је критика у питању да ли се односи на садржину текста или на мој посао као преводиоца, тако да никад не реагујем негативно ако неко укаже на грешку при превођењу али зато не прихватам критике на садржину самог текста.
Не тражим ја никаква признања и похвале. Мени је довољно кад видим да је текст послужио да га неко прокоментарише, да га својим коментаром обогати. На крају, увек нешто научимо.
А што се тиче пића - немојте од мене тражити да узмем ашов и мотику, а за сандук пива - тај ћу терет увек радо понети и поделити с друштвом.
-
Лазо, лакше за ношење ти је два сандука пива, по један у сваку руку. Чисто због баланса. flasica 114 kgk kgk kgk
-
Lazo...na tvojoj hondi tesko bi rukom okrenuo propeler...samo ako je u leru...a za pivo nije problem
-
Da ne bih razmišljao šta da radim, da li da vučem poteznicom, koju nemam, kačim akumulator, okrećem elisu, čuvam prste ili šta drugo ja sam po dovlačenju čamca u dvorište, napunio bure čistom vodom upalio Yamahu, otkačio crevo sa gorivom, pustio da motor potroši gorivo, uneo motor u topao prostor, i tu će čekati do posle nove godine, verovatno do marta, onda ga nosim u servis gde će mu se zameniti ulje, uraditi ako bude trebalo još po nešto i ode opet na Dunav.
A pivo..... ko je pomenuo pivo, može to al kad bude toplije, nekako mi ne ide zimi, 114
-
Тако то раде људи који знају шта је добро.
Само ми то око пива није јасно. oops
Човек зна шта је најбоље за мотор, а не зна шта је најбоље за њега! sha