Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: LSI 01, 08, 2016, 07:42:36 pre podne
-
Јуче сам научио још нешто о моторима па бих то да поделим с вама. Овај текст је намењен пре свега новајлијама на води (они искусни слободно нека се смеју)!
Дакле, прича почиње претходне недеље - долио сам десет литара бензина у резервоар, стартовао мотор и полако се упутио из марине у Старом Сланкамену ка Тителу.
Прешли смо набујали Дунав и упловили у Тису која је такође била повишена. Сочивица је покривала већи део воденог огледала тако да сам кривудао, покушавајући да чамцем нађем пут кроз то зеленило које је пливало по површини.
Негде код шестог километра, учинило ми се да сам чуо промену у раду мотора, као да се загушио за тренутак, али онда је све опет било у реду.
А онда опет, другачији звук.
Погледао сам унатраг, вода је прскала иза мотора, знате онај млаз који нам показује да вода за хлађење пролази кроз систем.
Ручицу команде која је била у положају на око две трећине гаса, померио сам на ниже, одузео гас, а онда опет полако почео да додајем...
Пола гаса - мотор мирно ради.
Две трећине гаса - као да је мало другачији звук.
Појачавам и... мотор одједном посустаје!
Пропелер се обрће, вода се пени иза њега... али не гура.
Одузмем гас - мотор наставља да ради.
Додајем гас до пола - мотор мирно ради.
Две трећине гаса - ради али звук се мења.
Идем ка пуном гасу - готово...
Видим ја - ништа од Титела.
Окренем чамац, па на пола гаса, хајд полако, хајд лагано, као у народној песми, правац марина.
Стигнемо у марину без проблема на пола гаса и онда крену консултације с искусним лађарима.
Имаш горива? Имаш филтер?
Отишао мењач...
Проклизава пропелер... то је био закључак већине.
Позвао сам мајстора, човека од којег сам купио мотор и који је на моје очи, из кутије извадио потпуно нов пропелер марке Солас и намонтирао га на мотор почетком марта ове године. Можда десетак сати рада се скупило до сада.
Обећа ми човек да ће покушати наредног викенда да дође ако буде могао, да погледа, али и по њему, како сам му описао, могло би бити проклизавање пропелера, што значи да је потребна замена!
Хеј, замена, после десетак сати рада!
Испоставило се да човек није могао овог викенда да дође али послао ми пропелер по курирској служби - каже, да пробам сам да га заменим па да видим да ли је то био разлог проблема. Ако није - видећемо онда нешто друго.
Одем ја јуче до марине с једним пријатељем, решен да проверим да ли пропелер проклизава. Објаснили ми људи да то могу да видим и без мајстора. Кажу, убациш у брзину и окренеш пропелер.
Ако се окреће - то је то.
Ако се не окреће - онда је нешто друго.
Пробам ја да окренем - не иде.
Проба мој другар - снажнији од мене, мајсторске руке, јаке.
Окрену он пропелер за цео круг али каже: - Лазо, мени ово личи као кад на кључ окренем радилицу.
Е да га...! Па шта је сад? Је ли проклизава или не?
Како да знам?
Није свако за мајстора.
У том, с воде, с пецања, стигне мој познаник, Немац Армин. Уловио три мања смуђа, порцијаша, лепо расположен, мада мало забринут.
Гледа ме и пита: - Где су нестали смуђеви? Шта је ово? - пита, показујући на кесу у чамцу.
А онда чује за мој проблем и дилеме. Питам га шта он мисли - човек је веома искусан кад су у питању чамци и мотори.
Крене опет оно пропитивање: гориво, филтер...
Ухвати он пропелер својим шакама, покуша да га окрене лево десно... погледа ме и каже: - Није пропелер. Мењач.
Ух, сунце ти! - помислим ја.
Спустимо мотор у воду, креснемо га и пробамо с гасом.
До пола некако, од пола никако.
Питам га да испловимо, да видимо да ли мењач ради али човек каже да он с таквим мотором не би излазио на воду. Јер ако је мењач, могао би да престане да ради у било ком тренутку, да избаци, заглави, шта год и да останемо на води без погона и контроле.
Хајде опет у месту пробамо гас.
У неком тренутку, Армин подиже поклопац коморе у којој је резервоар, провери пловак и дохвати онај завртањ којим се регулише одзрачивање. Окрете га улево, па опет по гасу...
Мотор штуцну, па настави да ради.
Додаје Армин гас, а мотор наставља да ради. Обртаји све већи, а он ради... Не посустаје.
Гледа ме Армин, да ли да се смеје, да ми каже да сам глуп или нешто друго, а онда ми озбиљним гласом објасни како увек треба пре паљења отворити одзрачивање, а по завршеној вожњи завити тај вентил. Тако се спречава сакупљања кондензата у резервоару, који може да загуши карбуратор.
Слушам га и мислим се: ма шта прича? Па ја тај завртањ нисам пипнуо од како сам први пут стартовао тај мотор. Тек сам претходне недеље доливао гориво први пут. И опет нисам дирао тај завртањ.
Ако је био затворен, био је затворен стално.
Ако је био отворен - ко га је затворио?
Тек, изгледа као једино логично, да је тај завртањ био одвијен за један круг и да се или од вибрација сам од себе завио или се завио кад сам одвијао чеп наливног грла на коме се налази. Можда сам га руком померио, а да тога нисам ни био свестан.
Како год било и шта год било то што је довело до тога да ми се у резервоару створи вакуум, проблем у раду мог мотора је решен на тако једноставан начин. Требало је само сетити се и те ситнице - проверити да ли је вентил отворен.
И све ово написао сам, као што рекох, за оне с мало искуства, да им укажем на то да увек треба мислити на све, па чак и на оно што у датом тренутку изгледа као да нема смисла.
Кад помислим да ме је дефектажа и поправка коштала једно пиво, а да сам очекивао трошак од око 120 евра за нов пропелер, можете замислити како ми је пријало пиво које сам попио с Армином.
Што кажу људи, све је добро што се добро сврши. А да би овај текст добио своју лепу завршницу, ево две фотографије.
На првој виде се пријатељи Армин и Дејан током пробне вожње, после успешне "поправке". Под пуним гасом, без трзања, чамац је изјурио из марине, направили смо круг по Дунаву и вратили се у марину где нас је дочекало дружење и ручак.
Један брачни пар из марине, добио је унуку после много чекања и своју радост одлучио је да подели са друштвом у марини.
Ех да могу речима да вам опишем укус тог паприкаша. Неки га зову чорбанац, неки чобанац, али како год га звали, ми који смо се јуче затекли за столом, памтићемо дуго кад су наши познаници из марине добили унуку - нека је жива и здрава!
-
Moje neko iskustvo sa motorima koje sam imao da su svi nazovimo kvarovi bili vezani za dovod goriva i uglavnom se odnosili na neki fals vazduh. To je ujedno i prva stvar koja se proverava.
-
E Lazo meni se to desilo jednom prošle godine sa tomosom 4, kupio ja čamac sav srećan seo upalio 4-ku. Nisam imao rezervoar nego gurnuo crevo kroz poklopac od jednog balona, vozim po Savi kad odjednom motor promeni zvuk, guši se neće da prima gas, muči se. A rekao mi lepo prethodni vlasnik da mora na rezervoaru imati odušak. Setim se ja u nekom zlom dobu skočim kao oparen, gleda me žena unezvereno, otvorim komoru kad balon se slepio od muke odvrnem poklopac a Tomos danu dušom 6589. Sada sam za Yamahu kod Buse kupio plastični rezervoar koji na sebi ima šraf sa oprugom, koji odvrneš i ne treba ga ni zavrćati jer je zazor mali, dovoljan za odušak, a mali za sve ostalo. Kad već pišemo o problemima. Problem sa Trokiranjem Yamahe sam rešio tako što sam odvrnuo šraf koji stoji sa strane karburatora, dobro našpricao gorivo da izlazi u slobodnom padu, tako se verovatno isprala i neka prljavština ako je bilo, zavrnuo ponovo i radila je kako treba. Videću sledeći put kada odem na reku da li je u redu. Nadam se da jeste, ako ne očistiću karburator kompletno.
-
Laki, ti si neprevazidjen u svakom pogledu kgk
-
Lazo,pošto si ponovo plovan,treba da kreneš od jaslica da učiš o nautici,nemoj da te mrzi.Kada te ne mrzi da sitnu knjigu pišeš,nemoj da te mrzi i edukovanje,bar što se tiče tvog čamca i motora,aman.Bar pola onih što su ovo pročitali su zatražili hitnu med. pomoć,jerbo su od smejanja,stali da dišu.Šest-sedam godina si na forumu,bre Lazo,nema smisla.Ovo ti pišem iz najboljih namera,ali se odnosi i na druge članove.Svako može,a po meni i mora,prvo da savlada sve o svom čamcu i motoru,pa onda i šire,ako ima vremena i volje.Predlažem,da admini otvore rubriku -.POMOĆ NA VODI.-,tako da i putem neta na telefonu,tabletu,lapatopu,forumaš može da zakuka -upomoć-uvek neko visi od iskusnijih forumaša na portalu,pa će pomoći,osim ako nismo nemci 56568,bio nevoljnik na mokrom ili suvom..Na dalekom zapadu lučka kapetanija služi svom narodu i za ove stvari,a kod nas bi hapsili za takvo uznemiravanje organa sajkaca,ajd debo Dunav 25648
-
Ima zanimljiva tema o komunikaciji na vodi 114
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14723
-
Ima zanimljiva tema o komunikaciji na vodi 114
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14723
Lazo je na tu temu napisao Doktorat.Lazo,pošto si ponovo plovan,treba da kreneš od jaslica da učiš o nautici,nemoj da te mrzi.Kada te ne mrzi da sitnu knjigu pišeš,nemoj da te mrzi i edukovanje,bar što se tiče tvog čamca i motora,aman.Bar pola onih što su ovo pročitali su zatražili hitnu med. pomoć,jerbo su od smejanja,stali da dišu.Šest-sedam godina si na forumu,bre Lazo,nema smisla.Ovo ti pišem iz najboljih namera,ali se odnosi i na druge članove.Svako može,a po meni i mora,prvo da savlada sve o svom čamcu i motoru,pa onda i šire,ako ima vremena i volje.Predlažem,da admini otvore rubriku -.POMOĆ NA VODI.-,tako da i putem neta na telefonu,tabletu,lapatopu,forumaš može da zakuka -upomoć-uvek neko visi od iskusnijih forumaša na portalu,pa će pomoći,osim ako nismo nemci 56568,bio nevoljnik na mokrom ili suvom..Na dalekom zapadu lučka kapetanija služi svom narodu i za ove stvari,a kod nas bi hapsili za takvo uznemiravanje organa sajkaca,ajd debo Dunav 25648
Hogar se rodio sa velikom maturom,pa mu je prvi puta ugledavsi Motor sve bilo u malom prstu.
-
@mladjo
Ja to zbog Hogara ostavio, mozda mu posluzi ako nije video temu hi
-
Нисам јуче поподне био при рачунару, што би се рекло, па нисам могао одмах да одговорим Хогару.
На самом почетку текста, нагласио сам да је он намењен нама "основцима" а не вама с наутичарским високим школама и академијама.
Зато одбијам сваку личну, моралну, материјалну и кривичну одговорност за све случајеве умирања од смеха од стране високообразованих наутичара који носе све знање овог света испод својих капетанских капа.
За мене је догађај који сам описао само каменчић искуства више у мозаику који с великим задовољством слажем. Биће њих још доста, ако Бог да, и писаћу о њима кад год помислим да би текст могао разонодити неког и можда неком бити од користи. Ако и не буде, сигурно неће нашкодити ником.
И као што Хогар рече, крећем од јаслица и зависно од времена које ће ми бити на располагању, у јаслицама ћу се задржати дуже или краће али сигурно нећу прескакати лекције. Јер свака прескочена, чека негде скривена испод површине, иза неког напера, у неком плићаку или иза кривине.
Мени ће бити велико задовољство ако овај текст који сам написао помогне бар неком од наутичара, искусном колико и ја, а то значи неколико десетина сати проведених на води, да макар овај проблем који сам описао препознају и превазиђу.
И на крају, један савет мојим другарима из јаслица.
Не обраћајте ви пажњу на овај Хогаров коментар колико година сам ја на форуму. То се не броји - броје се сати на води. Само на води научена лекција је заиста научена.
Зато, немојте се устручавати да пишете о својим искуствима, да питате или да нама осталима дате користан савет. Само тако, сви заједно, одрастаћемо у праве наутичаре па ће нас, можда, једног дана, ови прекаљени који све знају, примити у своје друштво као себи равне.
А ви, образовани, прекаљени, немојте да вам буде тешко, напишите и ви нешто, поделите с нама делић вашег искуства, помозите нам да брже савладавамо градиво. Уосталом, то и јесте једна од функција овог форума.
Ух... опет сам одужио... Да ли су ови искусни преживели?
-
Jedva nutss lol.Inače,za Mladju,šta god nabavim nešto novo od imovine,nastojim brzijeh dana da apsolviram istu,što iz uputstva,što od onih iskusnijih po tom pitanju,hvala lepo.Sto se tiče tebe Lazo,jesi elokventan i pismen,ali po ovom pitanju ti je prvo proradila sujeta,umesto razum.Po tebi bi trebalo čekati problem,spontano,pa onda i jao i kuku eek,ali nema veze,stičem iskustvo ha.Budi Bog sa nama 56568.Pitam se,kako si učio vožnju auta,jesi li odmah seo za volan,pa počeo da pritiskaš dugmiće i pedale,da vidiš šta će da bude,pa sipao gorivo u čantru za šoferku,a rashladnu tečnost u rez. goriva,tek da vidim jel to to,ili sam se zaebao sha.Ti ,kako si krenuo stići ćeš do osnovne negde 2050,cenim lol.Inače si promašio suštinu onoga što ja napisah.Ovaj forum je prevashodno i namenjen početnicima,i iskusniji su uvek tu da pomognu,na kraju i ja sam ovde dosta naučio,bez da lupim u naper,pa da onda kukam i pišem o tome nekoliko dana.Ne treba ironije ovde Lazo k5,samo zdrav razum i dodo
-
A sada,jedna poslastica za Lazu.Prošle,godine,istog meseca,Deda i ja pecamo poviše Beljarice,i ja reših da se provozam tenderom uzvodno da ošacujem rezervna mesta za pecanje.Merkury 3,5ks,rezervoar integrisan,otvorim čep,znam da je bilo malo goriva,krenem da sipam po jakom suncu i prekinem,misleći da je pun,inače staje 1,2l.Uputim motorče lol i krenem.Plovi Miško 25648,kad posle nekih 5-6km,štuc,štuc,štuc,-crko konj sB0.Ebem ti,da ti ebem,šta je sad sha.Motorče bilo pomoćno na jedrilici,nema 30 sati rada.Prvo proverim,automatski,odušak na čepu,Lazo izvini jh,on u redu,pogledam elisu da nisam zakačio mrežu,nisam,proverim ventil za gorivo,ok.Cimam kanapče,ma jok,a spuštam se nizvodno,jedan kolega viče sa obale,''voda u gorivu,voda u gorivu ,doveslaj do mene pa ćemo karburator ....'',ma idi u peršun,i ti i motorče i ja kuku,kad mi sinu eek.Otvorim čep,pogledam,ne vidim ništa,mašim se za kantu sa gorivom,sipam,nikad kraja sunce ti ebem,.E sad,zašto psujem sunce.Po jakom suncu sam sipao na polasku i od jakog odbleska goriva,ja mislio napunih ga,kad ono oops.Potegnem kanapče,ko švajcarac šljaka.Eto Lazo,čista istina,ovo je bilo za tebe,događa se,a da sam metno prst u rupu,da proverim jel do vrha,što inače radim,ja verovao očima JFAOITHAJFA.Bez prsta u rupu ništa,moj Lazo harm 114
-
stri
-
Да Хогар није написао ову другу поруку, на ону прву му не бих одговорио.
Хогаре, сувише ми је личила на препуцавања наших врлих политичара који се не баве делом, већ ликом противника.
Тако сам постао сујетан, једва положио возачки (добро те не написа да сам и возачку купио као неки наши председници), да би се на самом крају, баш као ови наши актуелни политичари, Хогар заузео за оно о чему сам и ја писао, а то је да треба да износимо своја искуства како бисмо олакшали и помогли онима који мање знају од нас.
Е, али кад сам видео ову другу поруку - е, ту "није мајка тврда срца била..." - нисам одолео.
Тако те волим, Хогаре!
То је оно што нам треба, да се сити насмејемо и сопственим пропустима и да нашим пропустима, грешкама и незнањем подучимо оне који имају мање искуства од нас.
Уверен сам да ће многи који прочитају ову анегдоту док су живи упамтити да сунце и рефлексија могу да преваре и изненаде. Баш као и ово што сам ја написао, да провере одушак.
И нисмо ни Хогар ни ја измишљали топлу воду јер и то што се догодило њему и то што се догодило мени, десило се сигурно и неким другима, па зашто то не поделити и упозорити новајлије?
Хогаре, позив на пиво је отворен. Боље да пијемо и да се заједно смејемо него да се препуцавамо.
-
E pa ajd i ja da zamastim corbu.
Prosla godina, Avgust 15ti, regata "REKA" mi u metalnom kabinasu s ravnim dnom zaostali iza grupe jedno pola sata jer smo stali kod nekog sela da kupimo hranu i vatrenu vodu za to vece.
Trebalo je da to vece provedemo uz logorsku vatru i spremimo neki rostilj.
Elem zvezda upekla 12:15 a meni se motor, verna Yamaha 15, pri dve trecine gasa zakaslje i ugasi na sred reke.
Ja je kresnem ona se samo zakaslje i umre. Nisam bio siguran kad smo ono bese sipali gorivo ali mi pade napamet da je ostala bez goriva.
Bilo nas je cetvoro na camcu, ja sa zenom i prijatelj Zika sa zenom.
Zika skoci: "ja cu da sipam ti se opusti rece i zgrabi kanistar sa benzinom da sipa u rezervoar.
Gorivo smo na regati inace nabavljali preko posrednika.
Kad negde stanemo organizator posalje nekog sa kamioncetom da pokupi kanistre i pare pa nam sa najblize pumpe donesu gorivo.
Zika tako uvukao crevo u kanistar od 10 litara sa benzinom, drugi kraj creva u rezervoar i pretace pazeci da mu se crevo u kanistru ne odigne sa dna i da lepo izvuce svo gorivo.
PROBLEM JE STO JE REZERVOAR OD 12 LITARA BIO POLUPUN ALI SU NAM U PROSLOJ DOSTAVI DONELI BEZIN POMESAN SA VODOM PA SE MOTOR ZATO GASIO A NE JER JE BIO PRAZAN REZERVOAR.
Zika tako pretace 10 litara u rezervoar u kome je bilo vec oko 6 litara i kako je rezervoar u senci ne primecuje da benzin preliva li preliva ispod podnih dasaka i sliva se niz svansovano dno do zadnje jegije pa preko nje do sledece malo nize i najzad do ravnog dna blizu zida kabine.
Ja sam probao da upalim motor i uspeo pa krenuo polako da ne gubimo jos vremena za ostalima.
Zika isisavsi crevom i zadnje kapi iz kanistra konacno pogleda u rezervoar da vrati poklopac i rece: "Izgleda da se malo prelilo" a ja u voznji pitam: "kako se prelilo?"
A on ce na to: "pa ne znam ali necemo paliti cigarete". Nesreca je sto se uz zid kabine nalazi plinski frizider koji pri samom dnu ima gorionik i mali plamicak koji stalno gori dok frizider radi na plin. Kako se brod malo ljuljao, benzin se razlivao ispod podnih dasaka kao zejtin u tiganju kad ga podmazujete pre przenja. Zika je zatvorio rezervoar i prazan kanister i crevo za pretakanjevratio na mesto kad se zacu vuufff i celo dno camca krenu da gori izmedju podnih dasaka kao gorionik na plinskom rostilju. On zgrabi veliki plazni peskir i krenu da njime udara po podnim daskama raspaljujuci plamen na drugom kraju gde sam bio ja za upravljacem.
Nastavak ove price sledi... sB0 taz sB0
-
Vernim citaocima prvog dela evo i drugog dela nase epopeje.
Motor radi, meni plamen lize uz listove nogu, moja zena se zatekla u kabini i cuti u soku a vidim da tamo nije prosao benzin jer je kabina dihtovana do visine vrata, pogledam a Zikina zena Dragana skocila u reku i polako ostaje iza nas, ja razmisljam da okrenem ka obali ali vidim da benzin gori samo ispod dasaka i da ima vremena da probam da ugasim plamen aparatom. Svi su bili zauzeti svojim mislima Zika koji mlati peskirom, Dragana je sigurna od plamena kao i moja Nadica ali ja nemogu da se provucem kroz jak plamen do vrata kabine a noge me peku neizdrzljivo. Vicem zeni Nadice uzmi aparat za gasenje ali ne vidim je i necujem nista.
Ja ubacim u ler i iskocim iz camca da ohladim noge jer ne mogu da izdrzim bol. Svestan da moram da se vratim u camac stegao sam bok camca i ostao zakacen rukom za njega, bol je uminuo od hladne vode ali sam pri prebacivanju gurnuo rucicu i ubacio opet u brzinu i motor veselo potera camac sa mnom zakacenim za bok...
oops 7645218764198
-
Ja se drzim i razmisljam ako se pustim moze mi noga ili nesto zahvatiti elisa a i necu stici plivajuci do camca koji je brzi od mene a moram odmah da se vratim unutra da gasim pozar.
Viknem zeni strogo i jasno ugasi motor nemoj samo da ti ispadne kljuc. Znam da kad Yamahi izvucem kljuc dok radi ona nastavi da radi dok ne okranam kljuc da je ugasim. Zena se nagnu kroz prozor kabine iznad kormila (sa spoljne strane iza kabine je kormilo i komande) dohvati kljuc i pogadjate... izvuce ga i baci na klupu.
Motor i dalje prede, camac me vuce a ja taman da viknem kad zena svesna greske gurnu polugu gasa u ler.
Ja drzeci se za bok camca otplivam oko motora sa zdnje strane camca do merdevine popnem se u camac i onako mokar prodjem kroz plamen da skinem aparat sa zida kabine...
-
Stizem do vrata i ugledam Nadicu koja s obe ruke cima protivpozarni aparat oslonjen na drzac i ucvrscen metalnom trakom s kopcom na sredini koju treba da prstom pomeri da se aparat oslobodi.
Ja videvsi da ona ne reaguje vec iz sve snage cima aparat otkacim kopcu i ona se zatetura s aparatom u rukama.
Zgrabio sam ga i okrenuo se ka plamenu aktivirao ga i za dve sekunde je plamen nestao. Drzao sam aparat pored sebe i okrenuo camac ka Dragani koja je iz vode kukala da je spasemo jer je boli ukoceno rame i nemoze vise da pliva. Inace zaboravio sam da kazem, kad je ona iskocila bacio sam joj plutajuci konopac koji nam sluzi za plivanje kad smo na sidru i kome je jedan kraj uvek vezan oko stuba kabine. Zika koji je uvek brinuo o estetskim detaljima je taj vezani kraj kanapa dan ranije odvezao jer kvari izgled "jahte" i kanap uredno smotao u lepu spiralu. Dragana je tako uhvatila kanap i vukla ga dok ga nije celog dovukla do sebe. "Drzim oba kraja" viknula je tad iz vode...
-
Pokupivsi Draganu iz vode sabrali smo se i nikom nista nije falilo osim jedne papuce koja se uvila od toplote jedne plasticne flase i jastuka na klupama koja su s bokova bila braon boje i osmudjena. Dao sam gas da stignemo ostale misleci da nisam mnogo izgoreo. Zika i Dragana su inace apotekari i poneli su trista cuda pa se tu nasao hidrogen u spreju, Bivacin sprej i najvaznije Jomelop melem.
Zika mi je noge naprskao pa namazao Jomelopom. Nije bilo plikova vec su mi podkolenice bile ljubicaste i otekle onako zategnuto.
Potpuno je neverovatno da smo dvadeset minuta posle naseg pozara nizvodno prosli gliser koji je goreo kao olimpijska baklja.
Koja je sansa za takvu slucajnost. Pokusali smo da pridjemo ali su pre nas drugi camci prisli i pokupili posadu. Bilo je i dece.
Gliser je za par minuta izgoreo kompletno.
Posle jos pola sata stigli smo na mesto gde cemo nociti i ja sam pored svega pojeo par snicli koje su mi ponudili pa me pregledao lekar regate i rekao mi da treba da odem do bolnice a ni on nebi bolje tretirao opekotine na licu mesta.
Zena me je ubedjivala da zovem sina da dodje kolima s jos nekim da me preveze do bolnice a on da vrati camac kuci.
Ja sam odbio i nastavio ka Beogradu. Oko deset uvece smo stigli u nasu marinu vezao sam camac i posadu odvezao do Vracara a zatim kolima nastavio do bolnice.
Tada, 11 sati od pozara noge su mi bile pokrivene plikovima koje mozete videti na fotkama.
-
Noge posle nedelju dana.
-
Gliser u plamenu
-
Noge posle par sati od pozara.
-
Аух...
Шта казати на овакву причу и овакво искуство?
Из ове приче се види колико је пажње потребно и како је мало довољно да се десе страшне ствари.
Драго ми је да се све добро завршило.
-
Bas AU...sta reci...u kratkom vremenu citav splet marfijevih zakona na malom prostoru... hvala bogu i snalazljivosti pa ste se izborili za vatrom...kako ste posle sa zenama izasli na kraj... llll
-
Dobro je sto nisi prao noge par dana, pa nije moglo sve da izgori k5 dodo
-
...kako ste posle sa zenama izasli na kraj... llll
Ја сам уверен да ни једна више у животу неће закорачити на чамац.
Какав начин да се човек ослободи жене! hi
Их, што купих чамац од пластике? kuku
-
Ja ove godine nisam mogao da dobijem odmor u vreme regate a zene su najvise razocarane, one su i dalje stalno s nama u avanturama na reci.
114
-
Ja ove godine nisam mogao da dobijem odmor u vreme regate a zene su najvise razocarane, one su i dalje stalno s nama u avanturama na reci.
114
thumbup thumbup thumbup to lave hi 114
-
Ja ove godine nisam mogao da dobijem odmor u vreme regate a zene su najvise razocarane, one su i dalje stalno s nama u avanturama na reci.
114
Ни жене нису више оно што су биле. 7645218764198
Нема нама спаса. 56568
-
Види Марке, води рачуна, немој да после испадне је то био неуспешан покушај жена да вас се реше. ha ha ha ha ha ha ha ha ha
-
Види Марке, води рачуна, немој да после испадне је то био неуспешан покушај жена да вас се реше. ha ha ha ha ha ha ha ha ha
Срсо,
Боље ћути - ни ти ниси прошао ништа боље.
И поред свег мог труда да ти помогнем да је се решиш, није успело.
Чини ми се, ова твоја је као и моја. Да тенк пређе преко њих, гусенице би поломио. Неуништиве су. no125
Шта нам преостаје? flasica
-
Au Marke, ovo je bilo bas ozbiljno...! Hvala Bogu pa ste svi dobro, stvarno je svaki detalj u toj prici krenuo pogresno.
Hvala ti sto si ovo podelio sa nama na forumu, jer opreznosti a i pripremljenosti na slicne neocekivane situacije, nikad dosta. Ako nista, sledeci put kad budem sipao gorivo na camcu, seticu se ovoga i sigurno cu to dosta pazljivije raditi thumbup
-
Auuu Marke, imali ste debele srece... ja zato ne volim da mi iko cacka oko camca... ako treba sve sam odradim ...
ali naravno nije bas uvek tako ....
Sad u subotu u Volosu resimo da napravimo djir jedrilicom i da obidjemo decu koja su nam jedrila sa lokalnim klubom (jedno moje dete a ostali drugari iz kluba )...
Obidjemo malo oko klinaca plovimo tamo vamo a zvezda upekla... tog dana nesto nismo isli na plazu i resimo da se bucnemo sa broda, pogledam nalazimo se na recimo 300-400 metara od obale... ma reko blizu je da ne obaram sidro odosmo malo dalje.. i pomerimo se na recimo 700-1000 metara od obale..
Uletimo u vodu malo kupanja i slicno... ostavio sam motor ukljucen dok smo se kupali , ali posle par minuta dobacim zeni ugasi motor i malo zadrzi prst na dugmetu (da se ne upali ponovo) ... Zavrismo kupanje , reko da kresnem motor, kad djoku samo vergla...
Zezanje tamo zezanje vamo, al vetar nas vuce ka obali ... odmah se setim " brod cuva kapetana od mora , a kapetan brod od obale "... krenem da bacim sidro kad ono nece (zaglavilo ...)
krenem da palim motor na kabl, prespojim gel baterije sa baterijama motora (sto nikako nije dobro, al sta cu ) kad ono samo veergla i dalje..
a vetar nas priblizava obali... zovi drugara u luci, zovi drugara na vodi .. razmisljaj o dizanju jedra pa da se udaljim od obale... troje dece na ladji samo gledjau sta radimo ... na kraju krenu sa gliserom nekako da nas odvajaju od obale...
elem ... posle 10 minuta slepanja... meni padne na pamet da pogledam instrumente... kad ono STOP dugme zaglavljeno i zavrsnom polozaju .. sve mi jasno..
eto mala glupost i zamalo havarija...
-
Ova tema ima potencijala, mozda treba promeniti naslov u nesto generalnije, npr "Neprijatne situacije na vodi" ili slicno, jer smo krenuli u tom smeru hi
-
Имамо ми једну тему, зове се: "Искуства са воде".
Мислим да је то најпримереније место за овакве приче.
Свако од нас доживео је нешто лепо и нешто мање лепо, па чак и непријатно. Приче о тим догађајима и начинима превазилажења проблематичних ситуација су оно што сам и ја имао на уму пишући о свом искуству.
Било би добро кад би неко од наших администратора ове четири приче које смо изнели (Хогар, Марке, Капетан и ја) раздвојио и уз одговарајуће наслове касније било би лако да неко ко има интересовања те врсте нађе текст и можда корисну информацију.
-
thumbup
-
Predlog. neka se zove ''Marfijev zakon na vodi'',jer ove priče su njegovo maslo 6589.Inače,Marke,kad ste izvukli živu glavu,a za nauk i tebi i svima ,pa i meni 6589,kapetan na ladju,kada prima putnike treba da kaže,al ozbiljno,''Za brod i posadu odgovaram JA,ne radite oko čamca ništa bez mog znanja,dok vam ne pokažem ako ste već zapeli''.Da ne pišem sada ovde da sam slomio nogu pokušavajući da ispravim grešku svog brata za kormilom,pre 5 god.,kada je pokušao da pristane uz dok taz sB0,a sve zbog ''daj malo,pa daj malo da probam''ko Dzemal Bijedić onomad 56568.A što se tiče Kapetana,njemu su direktno prišili Marfija,ima on takvih avantura,da Spilberg ne bi žalio para da sve to snimi,samo sto bi ta franšiza trajalaaaa,ko ratovi zvezda ha.A Kapetan čovek ko leba,samo takav thumbup hi.
-
Како оно беше... Чашу меда још нико не попи док је чашг жучи на загрчи, здружено се ... тако некако, је ли?
Мислио сам да ћу вам данас писати о још једном прелепом дану проведеном на Дунаву и Тиси, о томе како сам са кћерком и унуком и уникама и још једним добрим пријатељем с највећим уживањем препловио Дунав и упловио у Тису, отпловио до Титела, где су се деца играла у оном прелепом сеновитом паркићу на плажи, док смо ми, матори, попили по пићенце на тераси.
Док не пређем на оно друго, ево погледајте пар сличица па ћете и сами видети како је то било...
-
Као што видите, почело је у стилу: Мето деда унука на крило...
А онда је, наравно, и старија унука морала да вози "дедину лађу", јер, Боже мој, па не може само старији брат!
Она млађа унука, она се борила с "мишићима" - никако да их увуче у уста (а стварно се трудила).
Кћерка и пријатељ, Ивица... шта рећи о њима? Рекао бих, кад погледам слике, да је и њима било лепо.
Па онда она љуљашка...
Све како се само пожелети може и онда је дошло време за повратак.
Потврдило се старо правило - кад је нешто лепо, не треба прекидати и кварити!
А покварило се...
Негде око шестог километра (опет баш ту!) мотор је поново штуцнуо, загрцнуо се, угушио се, шта ли? Тек, одједном је број обртаја пао а да нисам померао ручицу гаса. Дакле, исто као и пре три недеље.
Искрено, с троје мале деце и мотором који мирно ради само на врло малом броју обртаја (ручица гаса је и даље била у положају на око 2/3) нисам баш био срећан кад сам помислио да треба да из Тисе изађем на Дунав и да га пресечем.
Ипак, имали смо среће. Дан је био леп, миран, без ветра и таласа, а није било ни великих бродова.
Возећи лагано, брзином која је, кад смо испловили у Дунав и пошли узводно, пала на 10 км/ч, безбедно смо прешли преко реке и лепо упловили у марину и пристали.
И тако, све срећни, само ја сад тек не знам шта се дешава и шта да радим?!
Пре поласка сам досуо десет литара горива тако да је резервоар био допуњен до мало мање од 3/4. Пумпа за гориво на цреву је лепо напунила црево, филтер за гориво није запрљан... Ах да, онај вентил на чепу грла резервоара је био отворен...
Шта сад да радим?
И ето мени једа за наредне дане...
Ипак, вечерас, кад легнем, мислим да ће ми пред очима бити осмеси мојих малих капетана и мале путнице. А проблеми... њих ћемо некако превазићи.
А како сте ви провели овај лепи дан?
-
Ja sam imao sličan sučaj i desio se samo 1x: motor se ugasi posred Dunava (gde mu mesto nije), proverim gorivo...ima ga, onaj čep na rezervoaru mi je uvek otvoren tako da nije ni to, pumpica na crevu radi...i setim se pa špicem gurnem onu kuglicu na priključku creva u motor...ćorak, gorivo ne izlazi!
Dakle, pumpa na crevetu a opet daje utisak kao da pumpa. Priključim rezervnu kantu sa svojim priključkom, motor proradi, onda mi dođe u glavu da sad kad motor ima gorivo možda na jačem gasu napravi jaču usisnu silu da povuče bolje gorivo iz prvog rezervoara, vratim taj prvi u igru...dodam pun gas (jer je ostalo goriva u karbu), nešto puče u crevu i motor nastavi da prede!
Šta se desilo, pumpa na crevu je primila neki podpritisak i jednostavno blokirala usis, jači gas je to odblokirao, kako i zašto ne znam, više se nije dešavalo.
-
Хвала, Љубо, на овом искуству.
Проверавао сам ја да ли је црево проходно.
Скинуо црево - откачио конектор са прикључка на мотору, жицом притиснуо куглицу - прска гориво, шикља...
Мени ово личи на карбуратор.
А опет, каже ми човек, после у марини, мора да у гориву има воде!
Не знам шта да мислим. Мораће мајстор да мисли, по свему судећи...
Пре два викенда, возио сам до Крчедина и назад. Пола гаса, две трећине, пун гас... цимао лево-десно. Мотор није ни штуцнуо.
Данас досуо 10 литара из канистера који су били у комори на чамцу у резерви. Исто то сам урадио и када сам први пут имао проблем - пре вожње досуо сам и тада гориво из резерве.
Е сад, рећи ће неко, старо гориво. Јесте али купљено заједно с оним што је било у резервоару, само остављено за резерву. Једино ако ти канистери у којима чувам резерву не заптивају као резервоар или у њима долази до кондензације воде...?
Не знам...
-
Najjednostavnije, kupi 5l goriva u kanticu pa nju poveži direktno na motor i probaj. Ako proradi onda je gorivo, ako ne onda gledaj karb.
-
Uzeti u obzir i vodeno hlađenje.Kod Tomosa,kad se pregreje,termostat isključi cilindar.Ne znam da li Honda funkcioniše na tom principu ali ko velim...
-
Najjednostavnije, kupi 5l goriva u kanticu pa nju poveži direktno na motor i probaj. Ako proradi onda je gorivo, ako ne onda gledaj karb.
Ово сам јуче договорио с једним човеком, да данас у току дана испразни резервоар и сипа ново гориво и да добро продува све. Видећемо.
-
Uzeti u obzir i vodeno hlađenje.Kod Tomosa,kad se pregreje,termostat isključi cilindar.Ne znam da li Honda funkcioniše na tom principu ali ko velim...
О томе сам размишљао јер код хонде постоји тај "осигурач".
Међутим, мотор је мирно радио скоро 40 минута без престанка. Онда смо стигли, мотор сам по заустављању угасио и поново стартовао након једног сата. После 20 минута појавио се проблем.
При том, контролни млаз воде за хлађење није другачији него што је био раније, исте је дебљине...
Како утврдити да ли можда заиста долази до прегревања па се активира блокада?
-
Nema veze sa LSI hondom jh ali mislim da je komentaru mesto ovde.
Ljudi obratite paznju kada prolazite ili se sidrite oko mostova preko kojih prolaze pesaci. Prosle nedelje su nas (dragi nam) sirijci gadjali kamenjem sa tramvajskog mosta. Prekjuce (u subotu) su nas gadjali ispod kineskog mosta. Ne znam da li je to neka nova moda ili sta vec, uglavnom obratite paznju!
-
Laki,
Bez obzira o cemu se radi ovoga puta, ponovo ti preporucujem da se manes onog filtercica na crevu i da postavis jedan ozbiljan filter za gorivo, kao sto sam ja to uradio, jer za potrosenih 30 l goriva u casi filtera se na dnu pojavio skoro centimetar kojecega... Napomenuo bih da koristim dva oprana rezervoara od prohroma, a gorimo sipam na OMV pumpama...
-
Šta je to Lazo sa našim motorima :) Ni ja još nisam rešio problem sa štucanjem moje Yamahe. Upali normalno, radi na leru spusti sauh, jedno vreme ide super, pa počne da štuca, izgubi gas, malo tako trese, pa proradi i tao više puta nekada manje nekada više. Tamam misliš da daš gas i predješ neku deonicu što pre, kad ono hožeš, počne da trese, nema gasa. Cedio gorivo, zamenio konektor, stavio pred filter, odšrafio šraf sa strane karburatora špricao da prodje gorivo i ispere ako ima prljavštine, zamenio svećice. Konsultovao se sa nekoliko majstora. Jedan kaže vazduh, dugi prljav karburator, jedan elektronika, a ni jedan nema vremena da izadje do čamca i vidi na licu mesta. Konačno preko jednog poznanika uputio me u Zemun kod majstora koji se zove Riči, ili mu je to nadimak. Obećao čovek da ovih dana dolazi da skida neki motor u marini Ada rukavac, i da će pogledati i kod mene problem. Daj bože da je karburator ili nešto slično, da nije elektronika jer kažu to je skupo baš.
-
Милета, не знам шта нас је снашло. sha
Прво што ми је прошло кроз главу било је изненађење због понашања јамахе. Мени никад није ни штуцнула. no125
А онда, кад сам мало размислио - ја сам је веома мало возио.
Ето, и ову хонду мало возим али ипак, њоме сам се ове године, до сада, провозао више пута него јамахом за целу годину. И шта се дешава? Једном ради као сатић, само брунда. Други пут - зариба. kuku
И код мене све изгледа нормално и од људи с којима сам разговарао још нисам добио одређен одговор.
Обзиром на то да ја заиста нисам мајстор за те ствари, а имајући у виду да на воду желим да извезем моје клинце, као што сам урадио и јуче, не могу себи да дозволим да то остане без одговарајућег решења. Не смем да рескирам излазак на воду с породицом с мотором који је непоуздан.
Уколико у наредне две, три недеље не пронађем право решење, уследиће коначно решење... 56568
Мотор сам купио ради уживања а не за оваква изненађења.
-
Lsi da je do karburatora on bi prvi put stao i ne bi se sam od sebe popravio...najeftinija opcija je novih 5 lit benzina pa probaj...druga opcija je komplet gumena creva sa sve pumpicom nova...meni se jednom desilo da se crevo iznutra izljuskalo(na par mesta kao krljust)sve na probanje ok kad treba jaci gas ono se neki put kao popreci unutra pa napravi slab protok kad se malo prodrma ono ok dok opet ne zakrci...za malo da radim generalnu na johnsonu...nova creva od rezervoara i nova pumpica resili problem...i ti prikljucci crevo motor to zaobidji ako mozes...tu je najcesce sukob min tri razlicite vrste materijala koji se bas i ne podnose zajedno i velike su sanse da te to zeza ako nije origina...
-
Volimo reku, čamac, i vreme provedeno na istima. Nema druge Lazo nego da što pre rešimo probleme na motorima i nastavimo tamo gde smo stali. Ja čekam još par dana da li će majstor Riči doći na Adu, ako ne pitaću ga da ja zametnem motor na rame pa donesem kod njega, pa šta bude. Imam u garaži moj stari tomos ali mi se sada ne stavlja kada sam lepo namestio komande i ostalo. Ima da gura Yamaha, ne zvao se ja Mileta.
-
Да ли смо данас ставили тачку или три тачкице, то ћемо видети али ја сам данас имао леп дан на води.
Као што сам писао о томе раније, имао сам проблем с радом мотора чији узрок нисам могао да одредим. Нећу сад понављати све што сам раније писао, а поготову немам намеру да износим све што су ми познаници наводили као могуће узроке.
Искрено, ја сам се највише плашио да ми се мотор прегрева и да долази до блокаде мотора. Ипак, није се радило о томе.
Дакле, да кренем причу од почетка.
Како ја нисам вичан мајсторлуцима, јуче сам позвао мајстора Роберта, из Земуна, и замолио сам га да пође са мном у Сланкамен и да на води види о чему се ради па иза тога да видимо како ћемо проблем отклонити.
Данас смо, Роберт, његов колега, Никола, и мој син, Небојша и ја отишли до Сланкамена...
Јој, не могу да наставим, а да се не осврнем на оно што смо затекли тамо...
Дивно сунчано преподне, вода у опадању, на нивоу који је био очекиван тамо негде, сада већ давно прошлог, јуна ове године, вода мирна, без ветра...
Мир и тишина. Прелепо. Буцови се избацују поред самих понтона, само да човек испружи руку и ето...
Али да се вратим чамцу и мотору и мојим мајсторима.
Идеја је била да се провери карбурација и по потреби да се скину сва три карбуратора и однесу у радионицу на чишћење. Ипак, мајсторима се допала хладовина на нашем понтону (видећете на слици) и под будним оком мог сина, растурили су сва три карбуратора.
Пре расклапања, рекли су ми да је уобичајено да први, најнижи карбуратор буде и најзапрљанији, а друга два нешто мање.
Али како су мени целог живота говорили да нисам као остали, тако ни моји карбуратори нису као остали.
Да нисам био и да нисам видео својим очима, никад не бих поверовао мајсторима!
Људи, толико ђубрета и то највише у оном трећем, највишем карбуратору!
Кад помислим да је мотор радио вероватно мање од 20-25 сати укупно и да сам потрошио нешто више од 20 литара горива, онда не могу а да не поставим питање: - Шта ми то купујемо на нашим бензинским пумпама?
Да не дужим, после детаљног чишћења карбуратора, уследила је поновна монтажа и пробна вожња.
Та шта да вам причам? Иде чамац као нов! Са три одрасле особе ( око 70-75 кг сваки), уз Дунав брзина 22 км/ч, а низводно 28 км/ч при пуном гасу. Нема штуцања, нема трзања, нема гушења.
Гушио сам се само ја од среће што није било ништа озбиљно и што сам имао среће да је Роберт одлучио да изађе на терен без много наговарања.
Захваљујем се и њему и његовом колеги Николи на одвојеном времену и труду.
Захваљујући њима, мој чамац је опет у употребном стању.
Остаје да послушам још неколико њихових савета и надам се да за дуже неће бити поново потребе за интервенцијом стручњака.
-
Zaista se radujem sto su ti sredili motor, ali moram da se osvrnem na jednu stvar, koja me je zaista sokirala:
Posto sam bio slucajni svedok ciscenja Lakijevih karburatora, nije me iznenadilo to sto su dizne bile prljave, sto je imalo prljavstine u karburatoru,... ali prvi put sam u zivotu video dva zacepljena creva za dovod goriva u karburator !!! Ej, majstor pola sata gura da procisti crevo i ne moze da progura... Kad je progurao, a onao kao bitumen... Ma cudo jedno... Da nisam gledao svojim ocima, ne bih poverovao...
Laki, aj sad sa srecom da vozis ladju i da ne zoves nikakve majstore bar do 2020 godine 25648 114
-
Вала баш, што каже Дуле - ово се не виђа често.
То је био и коментар мајстора. Али ето, догађа се...
-
Изгледа да у бензину најмање има бензина. kuku Лазо да чујемо те савете мајстора. f85 И јел поправисте оне труле даске на понтону, или је то замка за непожељне? hvauWJRFKLADSHF
-
Ух, Срсо, ово о даскама је "испод појаса" - не могу да се одбраним.
Какви црни непожељни?
Али догодило се. Само кад Сања није горе прошла.
А даске... већ следеће недеље су ме дочекале нове.
Е сад, савети...
Кад се седи с мајсторима, с људима који имају искуства, свашта се чује за пар сати.
На пример, мајстор је приметио да имам пластични резервоар за гориво.
Подсетићу на то да ми је речено да по завршеној вожњи и гашењу мотора треба да завијем одушак и да га поново отворим кад хоћу да поново стартујем мотор.
Е, Роберт саветује да се одушак на пластичном резервоару не затвара јер може да дође до надимања због испаравања у затвореном резервоару.
Рекао бих да то има смисла.
Имајући у виду да ја повремено користим чамац и да су паузе између вожњи дуже од неколико дана, понекад и пар недеља, препоручио ми је да мотор не гасим окретањем кључа. Његов савет је да, кад пристанем, откачим црево за довод горива и да пустим да мотор стане након што потроши сво гориво које је заостало у цевима и карбураторима. У том случају, мања је вероватноћа да у периодима кад мотор не ради, дође до испаравања горива и таложења какво смо данас видели у дизнама и по телу кућишта сва три карбуратора.
То што смо ми видели и што су они на једвите јаде уклонили, личи на згуру, спржене остатке металних опиљака... Ко зна шта све стављају у гориво?
Роберт ми је променио трим чамца за једну рупу. Сад чамац брже подиже прамац при поласку и при вожњи је мање уроњен, боље клизи по води.
Рекао ми је и да је добар предлог који ми је ДулеН дао, да уградим проточни филтер за гориво, ма како он деловао рогобатно и велико. Он није јефтин али уградићу га јесенас кад извадим чамац из воде.
Кад чамац буде на приколици, довршићу и инсталацију електричних водова и потрошача како би ми прорадило сигнално светло на крми и како би прорадио обртомер. Намеравам да набавим и неку сирену - да могу да се јавим људима кад их видим на води...
И ето, било је тога што је мени занимљиво и о чему ћу водити рачуна.
-
LSI, gde najčešće sipaš gorivo? Drago mi je da si rešio problem, a i ja imam dobro iskustvo sa Robertom ;)
-
LSI, gde najčešće sipaš gorivo? Drago mi je da si rešio problem, a i ja imam dobro iskustvo sa Robertom ;)
Гориво обично сипам на пумпи ЕнергоПетрола у насељу Галеника. Годинама код њих сипам, углавном дизел али за чамац узимам бензин. Никад нисам имао проблема с горивом купљеним код њих - до овог сада.
Питање је колико је то до горива које сам купио код њих или је то накупљени талог од ранијег коришћења или је то ипак последица онога о чему Роберт прича - упаравања горива заосталог у карбураторима?
-
Drago mi je Lazo što si bezbolnije rešio problem sa motorom od mene, verujem da je čišćenje karburatora jeftinije od menjanja elektronike. I ja sam nameravao da očistim karburator, ali sada ću to uraditi tek na kraju sezone. Danas bio na Savi i motor radi besprekorno. Kada sam ja kupio kod Buse plastični rezervoar, Bora prodavac u radnji mi je rekao što i tebi Robert da se ne mora šraf oduška zatvarati, jer je to toliko mali zazor da ne može tu nešto da izvetri benzin, a dobro je da se ne stvara pritisak u rezervoaru. E to da se pre odlaska sa čamca skine crevo i pusti da motor potroši svo gorivo iz karburatora i creva, je verovatno dobar savet, Ja pitao nekoliko nazovi stručnjaka oni mi rekli da ne treba, ipak je logičnije da treba, i u balonu kada ostane malo benzina na dnu, on ispari a talog ostane, tako je sigurno i u karburatoru. Znači trošiti godivo do kraja.
Lazo da dugo voziš bez kvarova, i da se sretnemo negde na reci, a poziv je ostao otvoren da jedno popodne nadješ veremena i da idemo malo sa mojom pasarom na plovidbu.
E još nešto, ja uvek sipam gorivo na NIS pumpama, i dizel u auto i sada benzin za Yamahu. Veliki broj pumpi kupuje gorivo od NIS-a, negde je i malo jeftinije, nema logike, verovatno ga malo nečim krste da imaju više, naravno na štetu kvaliteta i nas potrošača. Kažu još da je na MOL pumpama odlično gorivo, ostale ne proveravam.
-
...
Lazo da dugo voziš bez kvarova, i da se sretnemo negde na reci, a poziv je ostao otvoren da jedno popodne nadješ veremena i da idemo malo sa mojom pasarom na plovidbu.
Хвала, Милета. И мени је драго да је нађено решење проблема. А поправке као поправке, све оне коштају. Ипак, не могу паре покварити задовољство које сам осетио док је чамац секао воде Дунава. На крају, по обављеном послу, тачку смо ставили пилећим крилцима у "Гладном вуку". 357
Може ли лепше? no125
Дан је био леп, сунчан, миран, без ветра и таласа. Чамац је просто летео по води. По први пут, возио га је и мој син. Уживао је. Надам се да ће сад чешће пожелети да оде до Сланкамена.
А што се тиче позива на заједничку вожњу пасаром, радо ћу се одазвати али само да нађемо време које обојици одговара.
Ето, сутра, уместо на Дунав или Саву, морам до Горње Трепче по жену... kuku
Џаба ја њу упорно шаљем негде, она се увек враћа. XKJHDGASED
Сад још морам и да идем по њу... Шта могу кад сам тако добар?
-
Neka, neka samo ti idi po nju. Šta bi mi bez njih, one su naše druge polovine. A što se tiče dece, ni ja moju ne mogu nagovoriti da idu sa mnom na čamac. Ne zanima ih to, barem za sada, nažalost.
-
Џаба ја њу упорно шаљем негде, она се увек враћа. XKJHDGASED
Сад још морам и да идем по њу... Шта могу кад сам тако добар?
stri clap
Inace, mislim da benzin ne pravi pritisak u rezervoaru ako je srafic zavrnut, on tacnije, pravi vakum, i to bude problem. Videli ste verovatno kad vam benzin odstoji u nekoj flasi, da izvuce sav vazduh iz nje. A sto se tice pumpi, kvalitet se razlikuje, to je sigurno. Sad, da li je tu samo stvar u aditivima ili ga neko jos plus i razblazi, to ne znam :)
U mom slucaju, u auto sipam najvise na LukOil-u dizel, i sa njim mi nikad ne dimi. Cim naspem na NIS-u, cak i onaj njihov UltraD, auto pocne da dimi pri dodavanju gasa...
Izgleda da nekim motorima prijaju odredjene pumpe ...?! :D
Najbitnije je da ste vas dvojica resili problem, i da ne propustate sezonu. Ti svi kvarovi su deo naseg hobija i time se stice iskustvo, koga nikad nije dosta 114