Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 24, 04, 2016, 17:18:44 posle podne
-
Прелиставајући прописе који се примењују у лађарству, наиђох и на Правилник о утврђивању способности чамаца и пловећих постројења за пловидбу, објављен у Сл. гласнику РС, број 28/96. Нисам нашао новије верзије, па би ово требало да важи и данас.
Ево шта је мени било интересанто у овом правилнику:
Члан 2
Чамци, у зависности од дужине, врсте погона и надградње разврставају се у:
1) чамце дужине од 3 до 15 м без погона;
2) чамце дужине од 3 до 15 м са погоном;
3) чамце дужине од 3 до 15 м са палубом и
4) чамце дужине од 3 до 15 м без палубе.
Ова скала се не поклапа са пореском скалом, што потврђује да су нам порезници увели међукласе да би могли лакше да нам узимају паре на име пореза.
Правилником је предвиђено да се провера врши код првог уписа у регистар и кад се раде неке измене на конструкцији, а обавезно после осам година од стављања у употребу.
Занимљив ми је и тест стабилности чамца - то нисам знао.
Члан 12
Стабилност чамца, проверава се тако што се терет који одговара дозвољеној носивости поставља на један бок, при чему нагиб чамца не сме да пређе 15, а надвође чамца не сме бити мање од 5 сантиметара.
Висина тежишта пробног терета не сме да буде нижа од висине палубе.
.
-
auh .. koliko bi camaca popadalo na ovom testu ...
-
Ovaj test je cudan. Pa to ni jedan camac ne bi prosao. Mozda neki gumenjak.
-
evo malo testova plovnosti i stabilnosti ...
http://www.youtube.com/watch?v=W2q-p5Svj1g
http://www.youtube.com/watch?v=SiX6pFBDM7Q
-
Taj pravilnik je pisao neki strucnjak koga je mrzelo da racuna...
-
Ne daj Boze ovaj nas Laki da postane neka kuka u ministarstvu... Ima da nam zagorca zivot do jaja... 55555
-
Ne daj Boze ovaj nas Laki da postane neka kuka u ministarstvu... Ima da nam zagorca zivot do jaja... 55555
Clan 7
Plovni objekat, mora da prodje test "basta". Test se izvodi na trogodisnjem nivou gde je vlasnik obavezan da uradi sve neophodne prepravke i popravke broda na suvom, a u skladu sa ekoloskim propisima. Sve testove komfornosti obaviti u ovom periodu, a po zavrsetku ovog perioda obratiti sa nadleznoj kapetaniji u vezi registracije.
Clan 15
Plovnosto isprobati voznjam po marini , za probnu voznju nabaviti profesionalnog skippera. Dok vlasnik ima pravo i obavezu rada na rucki menjaca.
:D
-
Ovako nesto mogu da napisu samo nasi sluzbenici. To su najbolji od najboljih.
Sve sto neka nasa institucija napise to izgleda nalik ovome. Vazno je da to ne znaci nista i da znaci svasta.
-
salu na stranu ali nemojte da brkate pojmove...stabilnost je neki opsti pojam a plovilima se racuna stabilitet (zuta krivulja na 2 snimku) i u zavisnosti od karakteristika stabiliteta(a ima ih vise) na nekom plovilu imate i sticete opsti utisak stabilnosti koji opet zavisi od svrhe i namene plovila...nije svuda isti
-
Ne daj Boze ovaj nas Laki da postane neka kuka u ministarstvu... Ima da nam zagorca zivot do jaja... 55555
Clan 7
Plovni objekat, mora da prodje test "basta". Test se izvodi na trogodisnjem nivou gde je vlasnik obavezan da uradi sve neophodne prepravke i popravke broda na suvom, a u skladu sa ekoloskim propisima. Sve testove komfornosti obaviti u ovom periodu, a po zavrsetku ovog perioda obratiti sa nadleznoj kapetaniji u vezi registracije.
Clan 15
Plovnosto isprobati voznjam po marini , za probnu voznju nabaviti profesionalnog skippera. Dok vlasnik ima pravo i obavezu rada na rucki menjaca.
:D
oops sha
Дуле, па овај cap је гори од мене!
Ја сам само цитирао правни акт наше правне државе. А он...?
Шта је ово горе?
Ех, кад ме не буде, од блата ћете ме правити... grandpa
-
Malo jednostavniji nacin(kucni)...sve je u R 1/20...braon letvica po boku je 4mm tj 8cm u originalu...
-
Znaci 50% max dozvoljenog opterecenja (6osoba) prakticno tri osobe kao da sede na tim pozicijama +mala penta doduse i ona na boku jer je zadnje olovo oko 12-13gr a ostala oko 10g...slobodnog boka ostaje oko 8cm a ugao je taj...
-
znaci prosao ?
-
A kako računaš opterećenje?
Ako je 1:20, onda je čamac od 20cm u stvari 4 metra.
A ako je olovo od 10 grama, to je onda čovek od?
-
znaci prosao ?
nije prosao clan 12(zvanicni)...to tesko da ce proci bilo koji monotrupac...jedino ako nije neka pontonska dizalica sa balasnim tankovima...
clan 7 to ce da odradi na polici...clan 15...kad i ako budem probao da izmerim otpor...
-
to sto pise u tom pravilnik je verovatno uzeto iz inostranstva, al nisu umeli da prevedu pa nabacali reci bezveze. Kad sam polagao za umc, dali mi neku knjizici da nucim. Tu knjizicu istu koriste vec 30 godina. Nasao sam tu gomilu gresaka i to sustinskih. niko nije primetio 30 godina
-
A kako računaš opterećenje?
Ako je 1:20, onda je čamac od 20cm u stvari 4 metra.
A ako je olovo od 10 grama, to je onda čovek od?
da u R 1/20 4m je 20cm....tezina se gleda kroz deplasman plovila(koju god tezinu uneses na brod korito broda istisne toliko m3 ili dm3 vode) i pa se izrazava u m3...i razmera ide na ^3...u ovoj opciji 1/20^3 ili ti 1/8000...80000gr(80kg)/8000 je 10g u r 1/20...1gr je 8kg...
na isti nacin sistemom linearnih jednacina u odnosu brod-model sve se racuna brzina,vreme,otpor(ili ti potreban potisak),momenti inercije...ista prica i za propeler...
mali je model i onda apotekarski u gramima i nemam tako malu vagicu da ta olovca izmerim tacno...u pravim bazenski ispitivanjima razlika brod-model maltene ne postoji
-
to sto pise u tom pravilnik je verovatno uzeto iz inostranstva, al nisu umeli da prevedu pa nabacali reci bezveze. Kad sam polagao za umc, dali mi neku knjizici da nucim. Tu knjizicu istu koriste vec 30 godina. Nasao sam tu gomilu gresaka i to sustinskih. niko nije primetio 30 godina
na zalost za puno stvari je tako...