Moja Ladja

Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 25, 02, 2016, 16:26:56 posle podne

Naslov: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 25, 02, 2016, 16:26:56 posle podne
Молим ово неколико наших пријатељица са форума да ми опросте на избору речи које ће уследити, али ја заиста не могу у овом тренутку да нађем прикладније изразе за ово о чему ћу писати.

У овој земљи више се не зна да ли јебе луд збуњеног или збуњен лудог!? Али тог секса има на све стране.

Да ли постоји на свету земља у којој закон свако може да тумачи како хоће и да по сили свог положаја (читај: зато што седи с оне стране шалтера или седи у неком од тих кабинета које ми скупо плаћамо) од обичних људи прави будале, чак и кад ти људи желе да испоштују своју државу и њене законе?

Да сам јуче имао времена да одем у капетанију, ово што ми се догодило данас, не би ми се догодило и не бих ни знао за најновији бисер наших властодржаца.

Али ето, јуче нисам имао времена, па сам отишао данас и сад имам о чему да вам пишем.

Отишао сам у капетанију с намером да, у складу са законом, извршим први упис и регистрацију чамца и мотора. Сви приложени папири су прегледани и речено ми је да је све у реду али...

Али нису у могућности да ми упишу мотор јер су јутрос допили писано упутство којим се за моторе увезене из иностранства, поред папира који су уобичајени, тражи да власник поднесе и доказ о томе да је мотор брисан из регистра у земљи из које је увезен!

Како су ми објаснили, они не знају тачно ко то треба тамо у иностранству да изда али вероватно је то неко спортско удружење, марина, сервис или надлежни орган те државе (ма ко то био)!

Кад сам тражио да ми дају образложење, прочитан ми је допис у ком се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона.

Цитирам:
Član 159
Vlasnik uz zahtev za prvi upis čamca, odnosno plutajućeg objekta podnosi:
1) ispravu kojom se dokazuje pravo svojine na čamcu, odnosno plutajućem objektu (ugovor o gradnji; ugovor o kupoprodaji; ugovor o poklonu; rešenje o nasleđivanju; račun o kupovini; svedočanstvo o gradnji čamca ili plutajućeg objekta; druge isprave na osnovu kojih se po posebnim propisima može izvršiti upis prava svojine u javne knjige);
2) ispravu kojom se dokazuje pravo svojine na pogonskom uređaju, odnosno motoru (ugovor o kupoprodaji; ugovor o poklonu; rešenje o nasleđivanju; račun o kupovini; druge isprave na osnovu kojih se po posebnim propisima može izvršiti upis prava svojine u javne knjige);
3) carinsku deklaraciju za čamac, odnosno plutajući objekat i motor, odnosno pogonski uređaj ako su uvezeni iz druge države;
4) ispravu o izvršenom osnovnom pregledu;
7) potvrdu o brisanju čamca, odnosno plutajućeg objekta iz stranog registra (za čamac, odnosno plutajući objekat koji su uvezeni iz druge države);

Član 18
Plovilo koje je upisano u strani upisnik plovila ne može da se upiše u domaći upisnik.

И кад човек све то прочита, онда се врати на  моје уводне реченице и постави себи питање: „Ко ту кога...?“

Желим само да вам обратим пажњу на пар чињеница:

-   Поменута госпођа из Министарства позива се на закон из 2013. године, а при том као да је заборавила да је тај закон мењан и да је усвојен нови (Сл. гласник РС, број 18/2015);

-   И у једном и у другом постоји истоветан текст у тачки 7) којим се прецизира обавеза достављања доказа о брисању чамаца, односно плутајућег објекта али не и мотора!

-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

Што би се рекло – паметном доста.

И шта сад?

Видим ја, овај сЕКС има све шансе да се претвори у сЕКСЦЕС.
 
Али кука и мотика ником нису добро донели. Сломе се леђа ономе о кога се обију, али сломе се и леђа оних који њима витлају.

Народе мој – како би то рекао наш покојни Радован – уместо мотике, памет у главу и оловке у шаке.
Избори су близу... мислите кога ћете заокружити али ове „експерте“ с купљеним дипломама и без дана радног стажа треба склонити да би обичан народ могао да дигне главу и удахне мало ваздуха.

Ето, ја написах, а ви читајте или немојте.
Шаљите даље или бришите, како вам воља.
Али у сваком случају, размислите ако сте ових дана намеравали да купите мотор увезен из иностранства.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Ljuba 25, 02, 2016, 17:03:07 posle podne
-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

pa jesi li joj skrenuo pažnju na to?
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 25, 02, 2016, 17:04:59 posle podne
-   Поменути члан 18. На који се дотична позива нема никакве везе са брисањем пловила или мотора.

pa jesi li joj skrenuo pažnju na to?

Та особа седи у Министарству и још увек покушавам да дођем до телефона или мејл адреса, међутим на сајту министарства једноставно то није могуће. Постоје само телефони кабинета и сектора, али слаба вајда - нико се не јавља. Пробаћу сутра ујутро поново.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: DuleN 25, 02, 2016, 17:16:23 posle podne
Sedi za komp, otvori vord i napisi taj dokument da je motor ispisan.
Na dnu teksta obavezno napisi: Po clanu 121/278/11 zakona o Plovidbi drzave ... ( iz koje je motor) dokument se izdaje sa potpisom i vazi bez pecata...
Potpis i ...
Odnesi to u kapetaniju i od sutra ce to biti obrazac kakav dokument treba za registraciju uvezenog motora  roll4
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: maverick 25, 02, 2016, 21:59:18 posle podne
Lazo to ti nije neka novost, kod nas je tako vec par godina  thumbup
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Alexa 26, 02, 2016, 08:11:29 pre podne
I u kapetaniji Veliko Gradiste se taj papir trazi.  Ako ce nekom biti od pomoci, u Holandiji to izdaje katastar (http://www.kadaster.nl/web/artikel/producten/Verklaring-van-nietteboekstelling-schip.htm ) i kosta 25 eura. Moze se aplicirat saili direktno na prilozenom sajtu ali je mali problem uplata takse jer, kako su meni objasnili (kada sam vadio) nemogu da izrade racun jer aplikacija ne prepoznaje Srbiju i prekida postupak. Tako ja sada dugujem Holandiji 25 eura a papir sam dobio na kucnu adresu. U Svedskoj to isto radi http://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Fartygsregistret-sjofartsregistret/Kontakt-sjofartsregistret/ , s`tim da za konkretno plovilo (motor) taksa iznosi 3500 sek (oko 380 eura) a tumacenje o neupisu plovila je besplatno (ako nekome treba, mogu proslediti). U drugim zemljama neznam, ustvari znam da je u Norveskoj i Danskoj slicno. Mogu naci u mojoj arhivi i adrese njihovih organa nadleznih za tu oblast.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 26, 02, 2016, 09:50:35 pre podne
Алекса,
Било би добро да нађете мало времена и да све те адресе, контакте наведете овде у теми, како би неко други могао лакше да се снађе у овој ситуацији.

И не сумњам ја да је то нешто уобичајено у ЕУ. Уз то, мислим да тражење те потврде није бесмислено али начин на који се то код нас ради није добар.

Законодавац је требало да донесе одлуку о измени важећег прописа, да затим утврди прелазни период, у ком ће се решити питање мотора увезених по дотадашњим прописима и да назначи рок од када ће почети примена нових прописа.

У овом случају ништа од тога није урађено. Само је јављено капетанијама да треба да раде на нови начин.

И шта сад да раде сви који су, као ја, купили мотор ових дана или нешто раније?
Шта да раде они који су увезли такве моторе, за себе или ради даље продаје, и при том уредно испоштовали важеће прописе?

Ово је поступак, по мени, исти као и с приколицама.
Годинама су приколице биле регистроване по тада важећим прописима и сад, одједном, више није могуће продужити регистрацију!
Неко у том министарству као да намерно изазива људе и прави им штету...

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 26, 02, 2016, 12:48:00 posle podne
Ovo je velika sramota sto rade.

I ja imam motor iz Svajcarske sa carinskom i kupoprodajnim. Hteo sam ove godine da registrujem i upisem, ali izgleda necu moci.

STRASNO !

Srbijo moja medju sljivama.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Alexa 26, 02, 2016, 13:19:19 posle podne
Алекса,
Било би добро да нађете мало времена и да све те адресе, контакте наведете овде у теми, како би неко други могао лакше да се снађе у овој ситуацији.

И не сумњам ја да је то нешто уобичајено у ЕУ. Уз то, мислим да тражење те потврде није бесмислено али начин на који се то код нас ради није добар.

Законодавац је требало да донесе одлуку о измени важећег прописа, да затим утврди прелазни период, у ком ће се решити питање мотора увезених по дотадашњим прописима и да назначи рок од када ће почети примена нових прописа.

У овом случају ништа од тога није урађено. Само је јављено капетанијама да треба да раде на нови начин.

И шта сад да раде сви који су, као ја, купили мотор ових дана или нешто раније?
Шта да раде они који су увезли такве моторе, за себе или ради даље продаје, и при том уредно испоштовали важеће прописе?

Ово је поступак, по мени, исти као и с приколицама.
Годинама су приколице биле регистроване по тада важећим прописима и сад, одједном, више није могуће продужити регистрацију!
Неко у том министарству као да намерно изазива људе и прави им штету...

Ovde je ocigledno problem u tumacenju toga zakona. Ja sam predocio kapetaniji u VG potvrdu da se u Svedskoj ne registruju plovila ispod 12 m duzine i 4 sirine i sef kapetanije mi je rekao da ce to biti dovoljno, odnosno da ne moram da placam potvrdu koja bi seodnosila konkretno na moj camac. Oni su pokusali da naprave neku paralelu sa motornim vozilima (koja moraju biti odjavljena u zemljama gde su prethodno bila registrovana) sti je logicno ali, kod plovila stvari ne stoje bas isto jer se u mnogim zemljama neregistruju ako su rekreativnog tipa i ispod nekih limita u smislu duzine, sirine i brzine. Nasa drzava je trebalo da to uzme u obzir i da prema zemlji porekla odredi sta od dokumentacije treba a sta ne. Ovako, oni su sve podveli pod "mora" i stvorili problem obezbedjivanja odgovarajuce dokumentacije.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: srsa 26, 02, 2016, 17:40:11 posle podne
Лазо чини ми се да из овога што си навео проблем није у допису-упутству Министарства саобраћаја већ у тумачењу и примени од стране Капетаније. Кажеш да су добили упутство у којем се између осталог тражи нека потврда о брисању мотора у иностранству, а када си тражио објашњење прочитан ти је допис у коме се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона. Како у наведеним члановима Закона није наведена обавеза достављања  потврде о брисању мотора у иностранству, сигурно да у том фамозном упутству није наведено да у Капетанији захтевају ту исправу, већ је у питању погрешно тумачење запослених у Капетанији да обавезу која се односи на потврду о брисању пловила у иностранству, примењују и на моторе. Мислим да би требало тражити објашњење од руководиоца Капетаније и упозорити га на горе наведено.   sha
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 26, 02, 2016, 19:02:52 posle podne
Лазо чини ми се да из овога што си навео проблем није у допису-упутству Министарства саобраћаја већ у тумачењу и примени од стране Капетаније. Кажеш да су добили упутство у којем се између осталог тражи нека потврда о брисању мотора у иностранству, а када си тражио објашњење прочитан ти је допис у коме се извесна женска особа из Министарства саобраћаја позива на Закон о државној припадности и упису пловила (Сл. гласник РС, број 10/2013) тачније, на основу одредби члана 159. став 1, тачке 1), 2), 3), 4) и 7) и члана 18. Закона. Како у наведеним члановима Закона није наведена обавеза достављања  потврде о брисању мотора у иностранству, сигурно да у том фамозном упутству није наведено да у Капетанији захтевају ту исправу, већ је у питању погрешно тумачење запослених у Капетанији да обавезу која се односи на потврду о брисању пловила у иностранству, примењују и на моторе. Мислим да би требало тражити објашњење од руководиоца Капетаније и упозорити га на горе наведено.   sha

Срсо, ја сам разговарао са управником капетаније, који ми је и испричао да је исти проблем и у капетанији у Великом Градишту и у другим капетанијама. Свима је њима речено исто - да треба да приложимо доказ о испису и да се и они чуде јер то не пише у закону.

Дакле, они знају да то нема везе са законом али морају да поступају по упутству које су добили. У противном, ризикују да их неко позове на одговорност због непоштовања налога надређених.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: srsa 26, 02, 2016, 19:49:30 posle podne
Види, ако су ти показали наведено упутство ту је највероватније наведена директива да се строго поштују законски прописи који регулишу наведену материју, па су ту наведени чланови Закона који се морају поштовати. Али ако је стриктно наведено да се приликом регистрације мотора мора приложити и "доказ о испису", а то није наведено у Закону, онда су то морали да ти нагласе и покажу у упутству, а то је онда кршење Закона.  Нажалост пренатрпан сам послом и не могу сад да јурим, али требало би прибавити то упутство и видети шта тачно пише.  XKJHDGASED  kuku
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Ljuba 26, 02, 2016, 20:01:03 posle podne
Obrati se ti zaštitniku građana, tvoja prava su ugrožena jer se ne poštuje zakon.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 26, 02, 2016, 20:02:25 posle podne
Види, ако су ти показали наведено упутство ту је највероватније наведена директива да се строго поштују законски прописи који регулишу наведену материју, па су ту наведени чланови Закона који се морају поштовати. Али ако је стриктно наведено да се приликом регистрације мотора мора приложити и "доказ о испису", а то није наведено у Закону, онда су то морали да ти нагласе и покажу у упутству, а то је онда кршење Закона.  Нажалост пренатрпан сам послом и не могу сад да јурим, али требало би прибавити то упутство и видети шта тачно пише.  XKJHDGASED  kuku

На жалост, иако сам тражио, нису ми дали папир у руке - они су читали (и заједно са мном се чудили). Зато не могу ништа да тврдим и само сам описао шта сам доживео.
Јутрос сам послао допис у кабинет гђе министарке и очекујем да ових дана добијем некакав одговор. Да ли ћу га добити, то не знам. Сачекаћу неколико дана, а онда следе нови кораци...
У понедељак намеравам да се обратим Заштитнику грађана...
Што би рекао Матија: - Ћераћемо се још!
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: srsa 26, 02, 2016, 20:59:55 posle podne
Ма наравно, тако треба.  clap  clap  clap
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: broker975fx 26, 02, 2016, 21:05:56 posle podne
E a mi godinama ne mozemo da napravimo cestito udruzenje koje ce bar organizovano pokusati da zastiti nasa prava. Mene mesecima mrzi da odradim papire za motor i plastikaner i sad ispade da ce da bude problem sa motorom. Sam ne napises nesto na svapskom i das taj papir,kapetaniji treba bilo kakav papir pa eto im taj
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 26, 02, 2016, 21:10:01 posle podne
Posle čitanja ovog teksta jutros pozovem kolegu koji je u istoj situaciji kao Laza i ja. Imamo motore sa carinskom i kupoprodajnim i hteli smo da ih upišemo ove godine i ispričam mu celu priču.
On pozove kapetaniju u Beogradu i pita šta mu je sve potrebno od papira i pita za ovu odjavu.

Čovek iz kapetanije ga pita, gde ste to čuli ?   eek   
On kaže, pa bruji na forumima od ovoga.
Kaže čovek nije tačno nikada nismo tražili, to je skoro bio problem u Velikom Gradištu, neki čovek digao galamu tamo.

Šta se ovde dešava i ko koga keca da izvinete, nije mi jasno.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 26, 02, 2016, 21:14:35 posle podne
Брокеру, зар заиста сви ми треба да се претворимо и криминалце, јер шта бисмо друго били кад бисмо фалсификовали документа, да бисмо "по закону" обавили овакву или неку другу ствар у овој земљи?

Ја сам вероватно могао и у блажој форми, и са културнијим изразима напишем шта ми се догодило и шта очекује све остале који су планирали да у наредном периоду региструју - пријаве и упишу мотор у пловидбену, али био сам заиста иритиран јер ово није први пут да се овако нешто дешава (сви знамо шта су нам урадили у вези регистрације приколица).

Међутим, моја реакција, ма како примитивна била, блага је у односу на оно шта можемо очекивати ако се настави с оваквим малтретирањем грађанства и турањем руку у наше џепове. И зато сад покушавам да на један цивилизован начин ово да истерам. Већ сам предузео неке корако, послао допис на министарство, па да видимо да ли ће реаговати неко и у ком правцу ће ово да се настави.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 26, 02, 2016, 21:19:53 posle podne
Posle čitanja ovog teksta jutros pozovem kolegu koji je u istoj situaciji kao Laza i ja. Imamo motore sa carinskom i kupoprodajnim i hteli smo da ih upišemo ove godine i ispričam mu celu priču.
On pozove kapetaniju u Beogradu i pita šta mu je sve potrebno od papira i pita za ovu odjavu.

Čovek iz kapetanije ga pita, gde ste to čuli ?   eek   
On kaže, pa bruji na forumima od ovoga.
Kaže čovek nije tačno nikada nismo tražili, to je skoro bio problem u Velikom Gradištu, neki čovek digao galamu tamo.

Šta se ovde dešava i ko koga keca da izvinete, nije mi jasno.


 kuku
 sha

Ја лепо написах: "Ко кога овде...? Луд збуњеног или збуњен лудог?"

Да ја нисам лично био у капетанији и да управник Дуле Милешић, Снежа и остали из капетније нису са мном разговарали и читали ми допис, да у мом присуству Милешић није разговарао са човеком из Обреновцва од кога сам купио мотор и да није у мом присуству разговарао с човеком из Великог Градишта, да сам све то само чуо од неког и ја бих рекао да је то неко нешто измешао јер нема никаквог смисла.

Али нисам чуо. Био сам тамо!

Петре, може ли тај ваш пријатељ да наведе име особе из капетаније с којом је разговарао?
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 26, 02, 2016, 21:23:06 posle podne
Nije pitao. Sad sam ga zvao.
Strašno je šta nam rade. Ovo je sramota, da maltretiraju narod.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: neptun 26, 02, 2016, 22:47:20 posle podne
Kakva banana drzava. Sve puca pod teretom onih doktorata. Dobro sam video ovo, bas sam hteo da kupim motor, al sad cu da odustanem i da kupim bez i jednog papira samo da nadjem. Ozbiljno se mislim dal i auto da registrujem. Sta se desilo nama da padnemo ovako nisko. I zar je moguce da smo ovo sto sad vlada mi birali.
Sve institucije koje su inace bile lose sad su se potpuno raspale. gde god odem nesto ne moze, ima neki dois, niko ne zna, plati ovo, pa ono... niko ne koristi vise od jednog prsta kad koristi racunar... Mora se bega
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: ajveks 27, 02, 2016, 01:04:38 pre podne
Pa oni nedaju ni za gladne i bolesne,na bebe i dalje biju pdv.A mogu da zamslim koliko ih zabole za nautiku i nauticare,reke i ekologiju...Ja mislim da ce oni tek da deru, da i oni sami neveruju da u Srbiji moze jos neko da se bavi nautikom a da nije tajkun,kriminalac,politicar i drugi olos.Jadna smo mi drzava i bedna,nisam pesimista ali znam da ce biti jos gore.S'tim ce i za nas biti samo veca dubioza koliko samo ljudi znam koji su digli ruke od camaca i reke.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2016, 10:00:23 pre podne
pre desetak dana odem do kapetanije da registrujem camac... nov camac uvezen placena carina...
Slucaj 1
gleda Sneza papire u kapetaniji kaze fali vam JCI ... kako bre JCI fali .. odem do onog sefa u kapetaniji kaze , jeste fali vam JCI
googlanje za JCI ovo ono ...

odem na carinu kazu a pa to je Horgos izdao , morate kod njih ... je8em li vam mater jesmo ista drzava ili sta , sto se mora ici u Hrogos ???
kaze oni imaju sboju bazu mi svoju ... nista ono 21 vek , racunari , mreze , konekcije i slicno...
naravno Horgos nece da da dokument  posto je uvezao drugar na svoje ime mora on...
Drugar ODE DO HORGOSA na Hrogosu mu kazu da JCI ne ide za fizicka lica...

javi mi da JCI ne ide za fizicka lica.. ja odem u kapetaniju, reko necu kod Sneze ocu kod Sladje... pogleda Sladja papire kao sve je u redu , reko koji bre kurac sve u redu prokrstarismo pola Srbije, a Sladja mrtva ladna a ko vam je trazio JCI ? reko eno Sneze ona je trazila i vas sef u usta mu se se*em nesposobna ... naravno .. ispostavi se da ne znaju svoj posao ...

preracuna Sladja, i odustanem posto je pomocni camac za Cetiri Osmeha vise mi se isplati da registrujem u USA..


Slucaj 2 (desava se paralelno sa slucajem 1)
Hocu da izvadim novu dozvolu za sebe i zenu ... medjunarodnu za upravljanje jedrilicom ...da ne duzim ... da bi dobili dozvolu za jedrilicu moramo prvo da imamo polozeno za motorni camac... po kojoj logici moram da imam polozeno za motor da bih onda dobio dozvolu za jedra..

generalno nemam zivaca da pisem vise o glupostima u drzavi .... cekam revoluciju ...

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: poljo 27, 02, 2016, 16:13:26 posle podne
Docekaces garant. TI kao da si blesav i corav ? Dozvola ti treba gdje ? Tamo je i izvadi . Ako Srbijica nece pare kao sav normalan svijet nego zavaljuje kao da svi imaju plate barem po 10000 E mjesecno onda ce da se daje drugim drzavama pirat
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 27, 02, 2016, 20:54:26 posle podne
Lazo,

šta imate od papira za motor ?

Ja imam račun sa pečatom iz Švajcarske, carinsku i kupoprodajni.
Da li i vi isto imate ?

Pitam iz razloga da vidim da li sam u identičnoj situaciji kao i Vi.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 27, 02, 2016, 21:15:11 posle podne
Lazo,

šta imate od papira za motor ?

Ja imam račun sa pečatom iz Švajcarske, carinsku i kupoprodajni.
Da li i vi isto imate ?

Pitam iz razloga da vidim da li sam u identičnoj situaciji kao i Vi.

Петре,

Мој мотор је увезен по тзв. скраћеном поступку на граници. У том поступку физичка лица могу да увезу нпр. ванбродски мотор и тај поступак има ознаку ЦПД (CPD).
На царини се упишу подаци из рачуна који физичко лице мора да има (може и уговор оверен код нотара).

У мом случају, постојао је рачун неког сервиса у Швајцарској и тај, назовимо га ЦПД папир, на коме стоји име особе која увози мотор, број мотора, и други подаци са рачуна (ако их има), као и обрачуната царина и порез који се плаћа тамо на граничном прелазу.

И то је оно што ја имам: ЦПД папир и оригиналан рачун.


Постоји и други поступак - тзв, ЦПИ - или поступак у било којој царинској испостави у земљи, уколико човек не жели царињење на граници.
У том поступку, опет постоји рачун (или уговор оверен код нотара), сачињава се царинска исправа (декларација), ради се обрачун царине и пореза и прилаже се копија уплатнице којом се доказује да су плаћени трошкови царинског поступка.

То су папири који су били потребни до пре три дана, према оном што је мени познато.

Мени су прегледали папире у капетанији и рекли су да имам све, сем те потврде о брисању мотора из регистра у Швајцарској - то не пише у закону и то је оно због чега сам написао уводни текст у овој теми.

Неко је себи дао за право да сам протумачи закон и да захтева другачији поступак од оног који је законом прописан.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 27, 02, 2016, 21:36:13 posle podne
Da, razumem. Imamo identicne papire.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: broker975fx 27, 02, 2016, 22:06:19 posle podne
Da, razumem. Imamo identicne papire.

Sad sam pogledao imam iste papire sa Kelebije.

Jbg sto se mene tice bas me briga, imam kupoprodajni ugovor sa prodavcem i nema spora oko vlasnistva. Camac cu da registrujem a motor bas me briga, nego je zezanje kad hoces da ga prodas  - sad ce da ispadne da ce ako je to tako kako laza kaze biti brdo motora bez papira.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: neptun 27, 02, 2016, 22:17:18 posle podne
Kap. Sto uopste registrujes pomocni camac za jedrilicu. Samo sacuvaj papire da se vidi da je tvoj. Mislim da ti registracija ne treba. Osim ako neces po dunavu da ga vozis
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Ljuba 27, 02, 2016, 22:42:42 posle podne
...sad ce da ispadne da ce ako je to tako kako laza kaze biti brdo motora bez papira.

Ne, biće brdo motora sa sasvim čistim papirima koji ne mogu da se registruju jer država traži nepostojeći dokument.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 27, 02, 2016, 22:53:35 posle podne
Једном сам већ, чини ми се рекао, ово ми личи на причу о закону о регистрацији приколица.
Преко ноћи је донет и од дана ступања на снагу, хиљаде приколица које су пре тога уредно биле регистроване, више није могуће регистровати.

Народ се буни, одлази у муп, пише захтеве, плаћа таксе, а добија одговор да ако не постоји копија атеста, приколице није могуће поново регистровати.

И шта сад? Исеци исправну приколицу у комаде, продај на отпаду и купи нову приколици са атестом.
Можда ова власт тако мисли да отвори нова радна места? Једни ће да секу старе, а други ће да праве нове приколице и ето замајца новог просперитета!

Ипак, закон о приколицама је донет. А у овом случају имамо само саопштење да је дошао допис који налаже нови поступак - једног дана, а онда другог дана (према изјави приајтеља Петра Козића) да тако нешто никад нико није тражио у капетанији Београд (већ је то само био тамо неки у Великом Градишту...)!

Ако је ово друго тачно, онда сам ја луд!
И знате шта, ја бих пред свима вама признао да сам луд и примио све ваше критике, само кад би то било заиста тако - мислим, кад би они нама уписали ове наше моторе без те одјаве из иностранства. Мала је то цена (мислим, имати у држави само једног који је луд, а остатак популације живи нормално).

С нестрпљењем очекујем да видим да ли ћу добити одговор из кабинета госпође министарке и шта ће у том одговору писати...
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: mesechar 27, 02, 2016, 23:02:28 posle podne
e al zato mozes sa laznom  licnom krtom da proneveris dve firme mozes imati hotel sa dvajeschetri besna apartmana u bugarskoj mozes da zavrsis fakultet u nedelju, doktoriras u engleskoj ...budes keramichar i ministar.. pa braco sto gosn Laza reche zashilji olovku pa pazi sta zaokruzujes!! Ili to ili ko pas prepun krpelja ima da majkamo!!
Imao bi svashta kasti na rachun ove vlasti...mrzi me da pricham ali i meni su trazili iz agencije za bezbednost saobracaja pored redovnih svih dokumenata i bris i urin da bi ocarinio dva vozila...se...em im se u usta a u opstini za jedan ugovor imaju okrugli sto gde sest referenata sedi u krug prvi prihvata papire i upisuje licne karte prosledjuje drugom drugi parafira i dodaje trecem treci udara onaj veliki pecat i upisuje u knjigu i dodaje sledecem koji popunjava datum i broj delovodnika i dodaje sledecem koji sve kontrolise ..i tako dok ne obidje pun krug ...onda mi daju papitic i posalju da platim za to svinjarenje hiljadu i petsto dindzi a nisu u stanju a ne zaborave nesto....
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: srsa 28, 02, 2016, 05:48:17 pre podne
Лазо одговор ћеш сигурно добити, наравно биће увијен у обланду и уопштен тако да не знам дали ћеш бити задовољан. Уосталом видећемо.  А што се "заокруживања" тиче, кога да заокружиш а да није, или неће бити, исти као ови, или они пре њих, или они пре, или.....?  Све више сам мишљења да нисмо ми за то "заокруживање", давно је то неко за нас "заокружио" и сад смо лепо "заокружени у" и ако је за утеху (а није) нисмо једини и једино што можемо је да чекамо да "неко" некада узме гумицу и обрише то "заокруживање" ,  а онда опет идемо испочетка у круг.    kuku  kuku
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 28, 02, 2016, 07:43:16 pre podne
Лазо одговор ћеш сигурно добити, наравно биће увијен у обланду и уопштен тако да не знам дали ћеш бити задовољан. Уосталом видећемо.  А што се "заокруживања" тиче, кога да заокружиш а да није, или неће бити, исти као ови, или они пре њих, или они пре, или.....?  Све више сам мишљења да нисмо ми за то "заокруживање", давно је то неко за нас "заокружио" и сад смо лепо "заокружени у" и ако је за утеху (а није) нисмо једини и једино што можемо је да чекамо да "неко" некада узме гумицу и обрише то "заокруживање" ,  а онда опет идемо испочетка у круг.    kuku  kuku

Кад сам почео ову тему заиста нисам ни помислио да је претворимо у политичку предизборну трибину. И мислим и даље да нам таква трибина није потребна овде на форуму. Отроваће нас, посвађаће нас... И ништа нећемо решити. Па ипак, осврнуо бих се на нешто изречено.

Мислим да су до сада сви схватили да ово што имамо, што се код нас назива политички систем - не ваља. Ово је добро само за оне који припадају режиму и "активним кадровима" режима. За обичог, тзв. "малог" човека, у овом систему нема места. Он је ту да гласа на изборима и да после плаћа свој избор и то скупо, док од њега на сваком шалтеру, у сваком јавном предузећу, праве будалу.

Одавно је јасно да наша политичка елита неће да промени изборни закон (који је, узгред буди речено, основа ове труле ситуације), јер само овако са 10-20% изборног тела може да добије више од 50% посланичких места и да са тзв. сателитима формира коалициону владу.

И тако ће се то наставити док и последњи млади грађанин Србије не оде негде у иностранство у потрази за бољим животом. Шта год ми говорили, не боји се наш човек рада, радио би и овде кад би имао шта и кад би га платили. Али овде више нема перспективе. Осим у вестима на нашим медијима - где више нема разлике у извештавањау између "јавног сервиса" и приватних телевизија.

И тако ће бити док гласачи буду остајали код куће или у кутије буду убацивали празне и неважеће листиће. Сваки тај неубачени глас и сваки празан листић, по садашњем изборном закону, по "кључу" дели се између оних странака које на изборима добију највише гласова. Дакле, једини начин да се нешто промени, јесте да што више људи изађе на изборе и да нико, али баш нико, не преда празан или неважећи листић. Само тако ће они који освоје 10% гласова имати исто толико места у парламенту.
И ако већ нисмо кадри да направимо јединствену опозицију, а нисмо, јер су то исти овакви као што су сад на власти, јер су то углавном они "бивши", онда их бар треба расцепкати у парламенту, па да, прво, они с највише посланика схвате да не могу сами и како хоће и да народ ипак има начин да им ограничи владавину, а друго, у парламенту ће морати да се договарају, што ће временом довести до чишћења и нестајања неких од њих. Временом ћемо доћи до пар странака које ће знати да, поред својих интереса, морају да мисле и на грађане, који ће их казнити на следећим изборима ако не буду о томе водили рачуна. Дуг је то пут и неће лако ићи али ја верујем да тако треба и да тако може.

И кад се то једном деси, неће више наша деца једину шансу видети тамо негде далеко и неће неки неспособни и нестручни кадрови доносити преко ноћи неке одлуке и нека упутства којима ће зацрнити живот великом броју људи и истерати им из џепа још који динар.

Ја се само надам да ћу добити било какав одговор, јер само с одговором могу да предузмем неки нормалан следећи корак. Без њега, шта да радим? Шта ћемо сви ми који имамо такве моторе купљене по важећим прописима? Шта нам остаје? Да се помиримо с тим да нас је рођена држава још једном покрала и направила будалама или да се окренемо неким радикалним средствима?

Брине ме та друга могућност јер све је више људи који само у тим радикалним потезима виде решење. Људи су почели да насрћу једни на друге, прете убиствима... ако то нашим властима није довољно да се забрину и да ставе прст на чело, онда ће сносити последице онога што настаје кад "раја заћути".

Ја још увек желим да до дога не дође. Желим да се призову свести и да исправљају своје грешке, једну по једну, макар и од малих ствари почели. А за сваког од нас те неке "мале ствари" веома су велике и важне.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Alexa 28, 02, 2016, 08:45:46 pre podne
LSI, svaka ti je na mestu  thumbup . Ali, kao sto si rekao, da se ovo ne pretvori u politicko prepucavanje, predlazem da vratite diskusiju na temu. Uvek, od kako ja pamtim, a pamtim prilicno dugo, u ovoj zemlji je bilo previse administriranja koje nam je zagorcavalo zivot. Ekstra, sto su uglavnom nizi cinovnici imali neodoljivu potrebu da tumace propise i primenjuju ih na nacin kako oni misle da je najcelishodnije. Po pravilu je onda i ono sto moze da bude jednostavno, postajalo nepodnosljivo komplikovano. Obican covek koji ima potrebe da neke poslove obavi sa drzavom tu udara u zid vec na prvom salteru. Kako je usavrsavana "tehnologija" paralaelno su padale i moralne predrasude. Nekada je cinovniku bilo dovoljno da bude vazan i da sprovodi prpis jer je mu je u sopstvenim ocima "rasla cena" i znacaj. Onda je video da to moze i da se kapitalise u vidu "malog znaka paznje" koji je u poslednje vreme dostigao nepodnosljive razmere u svim oblastima i na svim nivoima. Sta nama preostaje ? Pametan covek mora da ima svest o tome da mu je vec 25 godina potroseno i da pokusa da se samoorganizuje da mu i ovo malo sto je preostalo ne propadne bas u potpunosti zbog takve drzave u kojoj je "osudjen" da zivi. U tu svrhu ja shvatam postojanje ovakvih foruma da bismo jedni drugima pomogli da neke prepreke preskocimo i ipak obavimo te poslove koje moramo da bismo sebi priustili neki vid zadovoljstva. Ljudi imaju razlicita iskustva, ovakva i onakva, pokusajmo da ih iznesemo da bi i ostali mogli da iskoriste na svoju dobrobit. Pisao sam ja vise puta o tome kako se takve stvari zavrsavaju u uredjenim drzavama (namerno izbegavam da kazem "normalnim" jer po analogiji znaci da je nasa "nenormalna"), koliko brzo i sa kavom lakocom, koliko je lep osecaj kad komuniciras sa drzavnim sluzbenikom koji je posvecen svom poslu i koji ga shvata kao sevis obicnom gradjaninu koji za nesto aplicira kod drzave. Taj nivo mi necemo izgleda dostici nikada, sta vise, nastupila je sveopsta erozija svih sistema vrednosti koja je dovela do bezobzirne korupcje ali.... kao sto rekoh, ne dozvolimo da nam to zagorca ovo sto nam je od zivota ostalo. Zato, dajte konstruktivne savete, iskustva, pomozimo jedni drugima.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2016, 12:06:38 posle podne
5 godina sam trazio gradjevinsku dozvolu , na razne papire i misljenja otislo je bar 3-4000 evra... sve je regularno bilo , ali nisam hteo da potplacujem i je*ase me 5 godina... naravno da nista nisam uspeo da zavrsim a posto imam 4oro dece i ne zelim da su bez krova nad glavom , sad zidam na crno

jedrilicu sam 3-4 godine registrovao bez motora, zadnjih godinu dana je nisam ni regsitrovao ...niti nameravam ...

Cetiri Osmeha sam MOLIO kapetaniju da me registruje, dopisivao se sa carinom (ko hoce moze da dobije prepisku) ... Ej molio drzavu da joj platim porez carinu i sve ostalo da im uplatim 3000 evra za te stvari (mmoja procena) , ali da mogu sa ponosom da vijem SRPSKU ZASTAVU u mediteranu  ... e ali posto nisam potplacivao onda ne moze.....

sad ovo sa dingijem ...

da ne pricamo da redovno placam , poreze, komunailije, tv pretplatu i sto drugih stvari ... a onda neko dodje i kaze da sam bio budala i da ovima sto nisuplacali sve se oprasta , u ime glasova na izborima....

zadnje vreme placam samo ono sto iskljucuju ... a i to gledam da nadjem alternativu ...
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: petar_kozic 28, 02, 2016, 12:34:04 posle podne
Lazo,

načukao sam i ja mail ovima iz Ministarstva. Videćemo da li će nešto da nam odgovore.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: markus 28, 02, 2016, 15:29:48 posle podne
Lazo,
Sve što si ti, a i svi drugi rekli u vezi naših zakona, administracije, izborima i strankama je na mestu, i moguće promene zavise od nas samih i naših shvatanja i političkih opredelenja. Tu kao grupa pojedinaca ne možemo ništa da menjamo. Ali da smo udruženi i registrovani kao Udruženje, ili Pokret, ili Savez, imali bi veće šanse da nešto pokrenemo ili menjamo. Nije isto kada ti ili pera kozić (ili bilo ko od nas) šalje mejlove ili dopise Kapetaniji ili Ministarstvu, ili kada to uradi registrovano Udruženje. Naravno, to ne znači da će neke stvari odmah biti rešene, ali u svakom slučaju šanse su ipak veće nego kod pojedinačnih zahteva.
Na ovom i na drugim nautičkim sajtovima ta ideja se provlači duže vreme, ali nikako da neko pokrenetu  inicijativu, i da konkretno vidimo šta možemo da uradimo. Mislim da nas ima dovoljno, i po kvantitetu i po kvalitetu da tako nešto realizujemo.
Ti si Lazo očigledno čovek blizak materiji Zakona i Propisa, i ako se u načelu slažeš sa ovim, malo istraži šta je sve potrebno da se krene sa ovim, pa da onda to promovišemo na svim sajtovima i grupama.
Naravno, ako postoji podrška baze, što bi rekli naši političari.  Jedno je za sada sigurno, niko nas neće bolje zastupati od nas samih.  55555

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 28, 02, 2016, 16:05:38 posle podne
Маркусе,
Када сам 2009. године "открио" овај наш сајт и форум, био сам међу онима који су предлагали и подржавали идеју формирања Групе грађана "Моја лађа".

У то време, био је са нама и наш пријатељ Барба, који се одавно више не јавља. Али тада је био веома активан и спреман "да се подметне и да повуче". Колико се сећам, урадио је и предлог статута, а стигли смо и до своте новца коју бисмо морали да обезбедимо за неометан рад, за плаћање такси, књиговодствене потребе и сл. ствари. Колико се сећам, супруга нашег покојног пријатеља Ике била је спремна да за минималну накнаду води књиговодство...

Али као што рекох, кад смо стигли до тога да треба издвојити неке паре за рад удружења (а радило се о учешћу од око 20 евра годишњ, док су неки у то време били спремни да дају и 30 и 50, само да удружење проради), показало се да нас је било недовољно спремних да ставимо руку у џеп и из њега нешто извучемо.

Одавно нисам прегелдао ту тему (не волим да се враћам нашим неуспесима!) али мислим да је још увек све на овом линку: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,792.msg11142.html#msg11142.

И да, слажем се да само удружени можемо да будемо гласнији, гласни довољно да нас неко чује.
Само то може у оваквој земљи да да неки резултат.

Ево једног примера:
Знате да је у току смањење броја запослених у јавном сектору. Е, у једној организацији, у Заводу за заштиту историјских споменика (не знам тачно у ком сектору и у којој једниници) требало је да један фотограф остане без посла.
И шта се догодило?
Стицајем околности, тај фотограф је члан удружења професионалних фотографа (не знам тачан назив удружења) и то удружење је доставило приговор на одлуку да њихов колега остане без посла.
На крају, одлука је повучена, фотограф је остао у радном односу, а без посла је остао један дипломирани историчар!

Ко му је крив кад историчари немају своје удружење и он не може да докаже да је неопходан Заводу за заштиту историјиских споменика. Сада Завод има професионалног фотографа који ће професионално снимити оно што дипломирани историчари (који су срећним стицајем околности остали у радном односу) назначе као нешто што има важност и што треба штитити...
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: markus 28, 02, 2016, 17:15:29 posle podne
LSI,

pročitao sam veći deo teme iz 2009 godine (početak nešto sredine i kraj), početak odličan, ali  nažalost ispalo je kako je ispalo. Ali od tada je proteklo dosta vode ovim našim rekama, vremena su očito sve teža i bez  izgleda da će skoro biti bolje. Moguće je da su se i shvatanja o osnivanju jednog takvog Udruženja promenila, i da je vreme da se ponovo proba sa tom inicijativom.

Moj predlog je da za početak naš Kapetan  postavi na Forum anketu o potrebi osnivanja "Udruženje nautičara Srbije" (ili nešto slično). Istu anketu možemo postaviti i na ostalim Forumima, pa da vidimo kako će narod reagovati. Hajde da probamo.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 28, 02, 2016, 17:41:36 posle podne
LSI,

pročitao sam veći deo teme iz 2009 godine (početak nešto sredine i kraj), početak odličan, ali  nažalost ispalo je kako je ispalo. Ali od tada je proteklo dosta vode ovim našim rekama, vremena su očito sve teža i bez  izgleda da će skoro biti bolje. Moguće je da su se i shvatanja o osnivanju jednog takvog Udruženja promenila, i da je vreme da se ponovo proba sa tom inicijativom.

Moj predlog je da za početak naš Kapetan  postavi na Forum anketu o potrebi osnivanja "Udruženje nautičara Srbije" (ili nešto slično). Istu anketu možemo postaviti i na ostalim Forumima, pa da vidimo kako će narod reagovati. Hajde da probamo.


Подржавам предлог и проширујем га следећим детаљем: Капетане, у анкети поставити питање/захтев да сваки учесник изјави да ли је спреман да се ангажује и колико.
Ја сам и пре мислио да је то добра идеја, мислим и сад и то нема везе само с овим последњим догађајем који нас је вратио на тему из 2009. године.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: poljo 28, 02, 2016, 21:39:57 posle podne
I nek doda pitanje : da li sam spreman zbog 100 dinara da sve upropastim .
Naime tako se zavrsilo onaj prvi pokusaj .
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: ajveks 28, 02, 2016, 23:08:10 posle podne
e al zato mozes sa laznom  licnom krtom da proneveris dve firme mozes imati hotel sa dvajeschetri besna apartmana u bugarskoj mozes da zavrsis fakultet u nedelju, doktoriras u engleskoj ...budes keramichar i ministar.. pa braco sto gosn Laza reche zashilji olovku pa pazi sta zaokruzujes!! Ili to ili ko pas prepun krpelja ima da majkamo!!
Imao bi svashta kasti na rachun ove vlasti...mrzi me da pricham ali i meni su trazili iz agencije za bezbednost saobracaja pored redovnih svih dokumenata i bris i urin da bi ocarinio dva vozila...se...em im se u usta a u opstini za jedan ugovor imaju okrugli sto gde sest referenata sedi u krug prvi prihvata papire i upisuje licne karte prosledjuje drugom drugi parafira i dodaje trecem treci udara onaj veliki pecat i upisuje u knjigu i dodaje sledecem koji popunjava datum i broj delovodnika i dodaje sledecem koji sve kontrolise ..i tako dok ne obidje pun krug ...onda mi daju papitic i posalju da platim za to svinjarenje hiljadu i petsto dindzi a nisu u stanju a ne zaborave nesto....
Da nije tuzno bilo bi smesno.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Kapetan 29, 02, 2016, 00:45:55 pre podne
Na zahtev ... nova anketa ...

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14448.new.html#new


mada svi mogu da pokrenu anketu od prvog dana sajta...
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 02, 03, 2016, 22:37:51 posle podne
Јутрос, возећи се на састанак, позвао сам телефоном капетанију у Београду да се распитам шта има ново по питању уписа увезених половних ванбродских мотора.
Јавио ми се управник капетаније и наш разговор је изгледао отприлике овако:

- Да ли се од прошле недеље догодило нешто? Да ли сте добили ново упутство из министарства?
- Можете да дођете, уписаћемо момотор. Само, донесите уз ЦПД потврду и копију царинске декларације.
- Господине, нема царинске декларације у ЦПД поступку.
- Има, има. Мора да има. Само ви тражите, нека вам продавац направи копију, довољно је.

Шта вам овај разговор говори?
Да човек ипак није пажљиво прочитао шта је законом и правилником о царинском поступању прописано. А ево шта је прописано:


Carinjenje u putničkom prometu


Za robu koja je ocarinjena u skraćenom carinskom postupku ovlašćeni carinski službenik popunjava Obračun uvoznih dažbina za robu koju putnici sa sobom nose (CPD). Putnik se izjašnjava da li je saglasan sa nalazom ovlašćenog carinskog službenika u pogledu količine, vrste, kakvoće robe i carinske vrednosti robe, kao i u pogledu iznosa uvoznih i drugih dažbina. Ako se putnik saglasi sa nalazom ovlašćenog carinskog službenika, po izvršenom plaćanju ovlašćeni carinski službenik predaće putniku overeni primerak Obračuna uvoznih dažbina i staviti mu robu na raspolaganje.


Дакле, не помиње се царинска декларација! Али човек каже да мора да постоји царинска декларација...

И пише у том тексту још и ово:


Ako se putnik ne saglasi sa nalazom ovlašćenog carinskog službenika ili ne plati ukupan iznos uvoznih dažbina, dužan je da carinskom organu podnese sažetu deklaraciju radi stavljanja robe u odgovarajući carinski postupak kod granične ili druge carinarnice.

Za robu koja se unosi u putničkom prometu, a čija vrednost prelazi 3000 evra, sprovodi se redovan postupak uvoza (uz podnošenje Јedinstvene carinske isprave) kod nadležne carinarnice i uz primenu stopa propisanih Zakonom o carinskoj tarifi za konkretnu robu.

Takođe, za robu (bez obzira na njenu vrednost) koju fizička lica unose u putničkom prometu, a izjasne se - deklarišu za carinjenje (cele ili dela robe) u redovnom postupku uvoza, primeniće se stopa carine utvrđena Carinskom tarifom.


Дакле, само ако путник не прихвати процену или жели да искорсти неке друге олакшице у погледу висине царине, путник има право на редован поступак и тада се сачињава царинска декларација.

Узгред, ово је текст који је усвојен још 2009. године и није мењан до сада. Али изгледа да се мења тумачење, зависно од тога ко га тумачи.

Иначе, ја још нисам добио званичан одговор на допис упућен помоћници министарке у Министарству грађевинарства и саобраћаја прошле недеље.
Баш ме занима да ли ћу га и добити?

Дакле, прича се наставља. Више се не инсистира на документу којим се доказује одјава ванбродског мотора. Сад још само да дођемо до договора кад се ради а кад се не ради царинска декларација.
Срећа, па има још доста до пролећа...
"Ћераћемо се још!"



Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: srsa 03, 03, 2016, 05:12:39 pre podne
Као што рекох, тумачење прописа је чудо. Закон је једно,упутство друго, а тумачење и примена од стране Капетаније треће.  kuku
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: zankiki 23, 04, 2016, 11:13:34 pre podne
Pošto hoću ovih dana da pazarim vanbrodski motor, kakva je na kraju situacija? Da li da gledam samo one koji su upisani u plovidbenu dozvolu, ili dolaze u obzir i oni kad u oglasu piše "ocarinjen" ??
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Ljuba 23, 04, 2016, 12:05:26 posle podne
Najbolje je da odeš u kapetaniju na šalter i to ispitaš. Onda ako nađeš takav motor, fotokopiraš to sa carine pa opet na isti šalter. Ako kažu dajte još i ugovor o kupoprodaji e onda finalizuješ.
Pusti ovo rekla kazala, jeste nije, i kapetanije se razlikuju po pristupu.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 23, 04, 2016, 17:19:55 posle podne
Занкики,

Код нас у Београду заиста више не траже потврду о одјави мотора увезеног из иностранства. Требало би да тако поступају и остале капетаније. Уколико би нека и тражила, треба је упутити на управника београдске капетаније.

Што се тиче папира, о томе сам писао али ево кратак резиме: потребан је уговор о купопродаји, оверен у општини, оригинални рачун издат у иностранству, оригинал царинска исправа.

Што се тиче царинске исправе, постоје две врсте докумената, зависно од спроведеног царинског поступка приликом увоза:

- ЦПД поступак (CPD postupak) -
кад увозник мотор пријави на граничном прелају, од цариника добије обрачун царинских даџбина, које одмах плати и тада од цариника добије тај ЦПД папир на коме обавезно мора да пише име човека који увози мотор, број мотора (који мора да буде исти као на рачуну који је презентиран царини), печат царине уз реченицу да су плаћени трошкови царињења.
Ово је тзв. скраћени царински поступак на граничном прелазу.
Напомена:
Може да се деси да човек увози више од једног мотора.
У том случају, он добија ЦПД папир од цариника у коме су наведени бројеви свих мотора које том приликом увози.
Тада увозник, мора у општини да направи онолико копија ЦПД потврде колико је увезао мотора и сваку копију мора да овери да је верна оригиналу. Само таква копија, с апостилом из општине биће прихваћена у капетанији.

- ЈЦИ поступак
Може да се деси да увозник мотора не прихвати обрачун трошкова или из другог разлога (можда нема довољно пара и сл.) не жели да мотор(е) царини на граници.
Тада царински службеник сачињава царинску декларацију ЈЦИ (Јединствену царинску исправу) у коју уноси све податке у складу са законом и с тим документом увозник може да оде до места свог пребивалишта и да се у законском року јави најближој надлежној царинској испостави где ће довршити царински поступак започет на граници издавањем ЈЦИ.

Разлика између ова два поступка је у трајању и у цени.
ЦПД поступак се завршава на граничном прелазу али су обично обрачунати трошкови нешто већи (процена цене мотора, јер цариник не мора да уважи приложени рачу, висина царине).
С друге стране, уколико се иде на редовни царински поступак, онда у царинској испостави неће да разговарају с физичким лицем, па морате ангажовати шпедитера и то онда опет има своју цену.
Тек... свако може да бира. И то је ствар увозника на коју ви, као купац, не можете утицати. На вама је да у капетанији платите прописане таксе и да, ако је мотор снажнији од 15 кW у осигуравајућем друштву платите осигурање.

Обратите пажњу да ако је мотор оцарињен по ЦПД поступку не добијате и нисте обавезни да капетанији приложите и ЈЦИ (ја сам имао такав захтев али сам предочио извод из упуства за поступање у ЦПД поступку па је капетанија одустала од тог захтева).

Надам се да сам био јасан.
Срећно!

Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: neptun 23, 04, 2016, 19:43:56 posle podne
Ja sam kupio pre neki dan jedan motor sa carinskim papirima. Nije u plovidbenoj. Prethodno sam otisao do kapetanije da pitam, rekli su mi da ne treba nista vise. Vratili su na prethodnu praksu
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Bakara 23, 04, 2016, 19:50:59 posle podne
A ako kupim polovan motor ovde za koji imam račun da je plaćen u inostranstvu, da li to može da se carini i da li se isplati?
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 23, 04, 2016, 20:21:03 posle podne
Бакара, или не разумем добро питање или оно нема смисла?

О чему се ради?
Таква ситуација практично не би требало да буде могућа.
Наиме, мотор из увоза требало је да буде оцарињен по ЦПД поступку приликом преласка државне границе или у року од неколико дана ако се иде на царињење у испостави којој се увозник јави.

Уколико постоје разлози, предмет увоза може бити стављен под царински надзор док трају разлози (утврђивање некаквих чињеница, комплетирање документације...).
Или се може урадити привремени увоз, а по истеку тог рока, мотор се мора опет изнети из државе.

Уколико је неко увезао мотор, то што постоји рачун из иностранства постаје неважно уколико мотор није пријављен на граничном прелазу. Такав мотор, који је донет из иностранства и није пријављен царини сада је предмет царинског прекршаја. По закону, предмет царинског прекршаја се одузима, а починиоци бивају кажњени у складу са законом.

Зато бих саветовао да се никако не упуштате у куповину мотора који није оцарињен у законском року у складу с важећим приписима.
Немојте дозволити да вас продавац уверава како је све у реду и како су му обећали "тамо неки" да ће све бити у реду. Нека он сам све заврши, па онда нека прода мотор који је легализован код нас.

Само мотор с папирима које сам навео (купопродајни уговор, царинска исправа и оригинал рачун из иностранства, уз таксе) можете легално пријавити и унети га у пловидбену дозволу.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: markus 23, 04, 2016, 20:57:38 posle podne
Lazo,

Moj kum je izvadio iz Dunava jedan motor (stari Mariner ili Honda, 4 ili 5 ks, bez poklopca). Da li može nekako da ga registruje. Šta kaže zakon?
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 23, 04, 2016, 21:05:16 posle podne
Lazo,

Moj kum je izvadio iz Dunava jedan motor (stari Mariner ili Honda, 4 ili 5 ks, bez poklopca). Da li može nekako da ga registruje. Šta kaže zakon?

 sha kuku

Било би добро да кум зарони још који пут. Можда изрони и рачун и купопродајни уговор. Са тим у рукама, правац у капетанију и упис у пловидбену.
Без тога - тешко.

Међутим, шалу на страну, ако на мотору постоје неке ознаке на основу којих би мотор могли идентификовати (ако постоји број и ако је мотор некад био у нечијој пловидбеној па пријављен и одјављен)... можда би и било могуће доћи до власника, а онда полако, по реду...
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: markus 23, 04, 2016, 21:45:26 posle podne
Jasna je procedura ako ima vlasnika, ali šta ako se vlasnik ne javi ili ne pronadje u papirima u Kapetaniji.  Da li zakon predvidja neku proceduru za registraciju?
Ovaj motor sigurno ne zaslužuje svu tu gnjavažu, ali pitanje ostaje, da li je moguća registracija u takvom slučaju.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: Bakara 23, 04, 2016, 21:59:15 posle podne
Hvala LSI, to mi zvuči logično. Ma, tražiću isključivo motor sa domaćim papirima.
Naslov: Odg: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја
Poruka od: LSI 24, 04, 2016, 13:24:54 posle podne
Управо сам наишао на информацију да је наш вајни законодавац опет био вредан!

PRAVILNIK O UPISNIKU I PLOVIDBENOJ DOZVOLI ČAMACA I PLOVEĆIH POSTROJENJA
("Sl. glasnik RS", br. 111/2007, 29/2016 - dr. pravilnik i 39/2016 - dr. pravilnik) - Verzija na snazi:   23/04/2016

Кога занима шта у њему пише може да прочита у датотеци коју прилажем, а овде ћу да цитирам само део који се односи на причу о латиници и ћирилици у регистарској ознаци:

Član 14
Čamac, odnosno ploveće postrojenje koje je upisano u upisnik mora imati ispisan registarski broj za identifikaciju.
Registarski broj za identifikaciju čamca čine: dva karakteristična velika latinična slova mesta u kojem se nalazi sedište nadležne kapetanije pristaništa kod koje je čamac upisan u upisnik, crta, trocifreni broj (od 001 do 999) i jedno veliko slovo po abecednom redu (od A do Z). Kad trocifreni broj dođe do 999, prelazi se na sledeće slovo po abecednom redu (B), a broj opet počinje od 001 i tako redom, zaključno sa 999 Z.

Иначе, у члану 8. наведено је шта тачно морате имати да би чамац и мотор били уписани у регистар.
Да скратим, за чамац купљен у иностранству потребна је потврда о испису из регистра, а за мотор се то не тражи.
И да напоменем да се у тачки 3) наводи да је потребно доставити царинску декларацију - на ово посебно указујем зато што то може да доведе до забуне о којој сам већ писао. Може неко у капетанији да вам тражи ЈЦИ (јединствену царинску исправу) али то важи само за редовни царински поступак приликом увоза мотора. Ако је мотор оцарињен у скраћеном поступку на граници, тада се прилаже ЦПД - царински документ.

И сад још један члан који преносим у целини:

Član 16
Registarski broj za identifikaciju čamca ispisuje se, sa obe strane, na slobodnom boku ili kabini.
Ako čamac ima ime, ono može biti ispisano na krmi ili na obe bočne strane.
Registarski broj za identifikaciju plovećeg postrojenja ispisuje se sa obe strane oplate trupa ili na vidnom mestu nadgrađa, po pravilu na sredini.
Registarski broj za identifikaciju čamca, odnosno plovećeg postrojenja mora biti uredno ispisan, vidno različitom bojom od boje čamca, odnosno plovećeg postrojenja.
Visina slova i brojeva registarskog broja za identifikaciju mora biti u srazmeri sa veličinom čamca, odnosno plovećeg postrojenja, tako da se može čitati sa veće udaljenosti i ne može biti manja od 10 cm za čamac, odnosno 20 cm za ploveće postrojenje.


Шта је овде важно уочити?
Нема више оне одредбе о испису регистарског броја уљаном бојом и не помињу се лични подаци власника исписани негде на унутрашњем делу чамца или у кабини!
Дефинисана је и величина слова.

Мислим да су неке критике које смо имали, уродиле плодом и да сад имамо колико толико прихватљив документ у коме је, по мени, било потребно појаснити само оно око царинског документа (члан 8. тачка 3)).