Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: LSI 05, 02, 2016, 07:02:29 pre podne
-
Писано је овде на форуму раније о разним моторима, а постоји и једна тема у којој нам је Кемппи писао о томе како је имао муке с подешавањем његовог мотора Јамаха 25 КС аутолуб.
Ја о овим моторима нисам знао готово ништа до јуче и нисам их узимао у разматрање кад сам у последње време размишљао о мотору који би требало да купим.
Међутим, јуче, после разговора с господином Ратком из Галија наутике са Аде - озбиљно сам се замислио.
Разлика у цени мотора аутолуб мотора и четворотактног мотора исте снаге је између 800 и 1.000 евра, зависно од старости и стања!
Рачунао сам нешто - за те паре, имајући у виду време које могу да одвојим за изласке на воду, могао бих да купим горива за наредних 30 година (добро, кад одем у пензију за пар година, вероватно ћу моћи и више да будем на води - хајде, нека буде за наредних 20 година).
Зато сам одлучио да овде поставим питање оправданости куповине таквог мотора.
Мене занима мотор снаге 20-25 КС.
Видео сам да их има са ознакама Јамаха и Сузуки - да ли их још неко ради?
Обзиром да се у свету све више користе четворотактни и да се то правда мањим негативним утицајем на природну средину, да ли се зна какав је утицај ових аутолуб мотора?
Кажу да је потрошња горива двотактних аутолуб мотора знатно већа од потрошње четворотактних мотора, посебно од оних са ињекционим убризгавањем.
Знам да се сад раде нове генерације двотактних (као што су е-тек мотори типа Евинруд) које су и ефикасније од четворотактних и економичније (не мислим на цену при набавци - чујем да су скупи као ђаво).
Да ли се мотори с аутолуб системом још производе или је та технологија ипак технологија прошлости?
Има ли неко на нашем форуму ко има искуства с овим моторима, ко би то искуство поделио са свима нама?
-
Lazo,ustaljeno je neko nepisano pravilo,da ljudi koji plove preko 100 sati godišnje,obavezno kupuju četvorotaktne motore,zbog uštede u gorivu...Sa druge strane,ko provodi u plovidbi manje od te cifre ,onda dvotaktni..pisalo se ovdje na forumu dosta o tome...Predpostavljam ,da pripadaš ovoj grupi ispod sto sati?Ako je tako ,onda neki dobar autolube sa tri klipa i uživaj...! 25648
-
Lazo,ustaljeno je neko nepisano pravilo,da ljudi koji plove preko 100 sati godišnje,obavezno kupuju četvorotaktne motore,zbog uštede u gorivu...Sa druge strane,ko provodi u plovidbi manje od te cifre ,onda dvotaktni..pisalo se ovdje na forumu dosta o tome...Predpostavljam ,da pripadaš ovoj grupi ispod sto sati?Ako je tako ,onda neki dobar autolube sa tri klipa i uživaj...! 25648
Његоше,
Кад први пут достигнем 100 сати на води у једној години, бићеш мој гост. Не питам шта једеш и пијеш!
(Мада, боље ти једи и пиј, не чекај на мене; што је сигурно, сигурно!)
-
114
Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..
.(http://)
Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri
-
Lazo,onda izbriši dilemi i traži isključivo Yamahu autolube sa tri klipa::.Slušao sam samo dobro o tim motorima, ai sam sam sam vlasni jednog takvog već par godina...To su najbolji dvotaktni motori ikad proizvedeni... Samo obrati pažnju da bude očuvan primerak,da ga nije neki ribar vozao po čitav dan i da ima više hiljada radnih sati...Inače mislim da se ti motori još uvjek proizvode..
-
Pa auto lube na vb motorima ne znam da li je deo istorije ali na svim cvajama skuterima uglavnom postoji. Ma za motor je samo bitno da je dobar i pouzdan,kad ga kresnes da upali i slicno,sto se potrosnje tice i jedan i drugi ce sve potrositi. Mislim da im je ogromna prednost tezina posebno do jedno 15ks. Ja od prosle god uzeo jedno Y20 autolube jedini problem sam imao sto sam tri puta ostao bez corbe jer sam presao sa cetvorotakne 9.9 yamahe
-
114
Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..
Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri
Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"
-
114
Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..
Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri
Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"
Jeli to ovaj? Auto lube 2 klipa?
-
114
Prko nekih veza ubedio sam ....jednog lika .......koji će biti tebi i meni sponzor u gorivu..
Oteraćemo ga u BANKROT..... hvauWJRFKLADSHF kuku stri
Зоки, бриши мене из те комбинације.
Није тај моје друштво. Видео сам с ким се дружи. А ја нећу да ми после кажу: "С ким си - онакав си!"
Jeli to ovaj? Auto lube 2 klipa?
Ето, и ти си нашао једног од тих с којима се тај дружи.
А мене су, кад сам био мали, мама и тата учили да се клоним политичара.
Сећам се, говорили су ми: "Њихове су руке лепљиве, сав ћеш се умазати! Не постоје средства за дезинфекцију којима можеш опрати руке после посла с њима."
И још много тога су ми о њима причали; ја сам упамтио по нешто али довољно да знам да са њима не треба имати посла.
Не знам да ли сте приметили, али они сви нешто ломатају прстима, трљају шаке, често се и не рукују с људима, него онако, загрле се, тапшу по раменима (лако је њима, имају пара за нова одела). Ваљда је то зато, због тих прљавих руку? Ко би га знао?
-
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?
-
thumbup
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?
thumbup 6589
-
Mislim da bi ti 20-25ks(bez obzira na takt) bilo slabasno za camac...30ks(sa tri cilindra)minimum a i krajnja granica do skuplje registraciju...2t zbog manje kilaze i nabavne cene,odrzavanja,koriscenja...
autolube je napravljen za amerikance koji ne znaju koliko decilitara ulja da sipaju na 4,5galona ili ako imas pomocni 4t da ne pobrkas gorivo ili da ne razmisljas o mesavini...favorit yamaha 30 2t autolube nebitno...mozda i bolje bez toga?
Зоране, мотор од 30 КС већ припада вишој пореској групи (то је 22,22 kW) и плаћа се 12.530,00 РСД а не 8.770,00 РСД као за мотор од 20 КС.
Иначе, морам да признам, по питању размеравања и дозирања уља - ја сам 100% Американац (мајку им америчку, да простите на изразу - то ми се само откине; ваљда је то последица стреса од бомбардовања?).
Мислим да је за мотор далеко боље аутоматско дозирање уља од било ког "пажљивог" мешања.
Да се вратим на трошак.
Чак и да узмем мотор од 30 КС и платим виши порез (разлика је неких 40-так евра) од уштеде на разлици у цени могао бих да плаћам увећани порез наредних 20 година.
Истина онда не бих могао да купим гориво за наредних 30 али компромис би се вероватно нашао у томе да купим горива и плаћам порез у наредних 10-12 година.
Остаје још питање бучности мотора?
Двотактне машине су по правилу гласније.
Имао сам Евинруда и он се "драо" за све паре. Било је готово немогуће разговарати на чамцу од њега. Зато сам га и продао.
Нисам имао двотактну јамаху па не могу да кажем колико је то бучније од четворотактне. Каква су искуства по том питању?
-
Mariner pente za svaku pohvalu a povoljnije su od Yamahe.
Sve dvotaktne su bucne bile autolube ili ne
-
Mariner pente za svaku pohvalu a poviljnije su od Yamahe
Маринер је по свему исти као јамаха само не знам ко га и где прави.
То је ситуација као и са парсунима. Оба су 100% копије јамахе и сервисирају их исти мајстори и убацују исте заменске делове - то је оно што сам до сада чуо.
Ипак и даље људи одмахују рукама и кажу: "Само јамаха!"
Да ли се ради само o предрасудама?
-
Iz iskustva mojih prijatelja samo pohvale
-
To je nesto tu za dlaku (ili dlacicu) 30ks=22,075kw (ili kako pise u delkaraciji)mislio sam da prolazi jeftiniju registraciju...i nije neka razlika u ceni ali bi ce razlika u voznji velika.25 ks na tom camcu+2 osobe ce da se muci da izglisira i da glisira(i pitanje dal ce) a sa 30ks(40jos bolje) ce puno lakse da izglisira i da glisira cak i kad malo smanjis gas potrosnja ista ili manja nego 20-25 pod punim gasom...ipak je to veca elisa sa jacim potiskom,veca kubikaza i tri cilindra motor...o 20 ne vredi razmisljati...taj mariner 4t jeste yamaha a 2t do neke godine???(tipa 2004)jeste yamaha
a posle je mercury
-
hi Lazo vidim da ste u dilemi koji motor da kupite. Ja imam na elanovom gliseru merkuri autolube 2t 60 ks noviji 2005 g,ali veliki je potrosac oko 25 l na punom gasu.Porez je isti za 30 i 60 ks.Na al.camcu imam tohatsu 4t 3o ks .na punom gasu trosi max.9 do 10 l.Vidite sta vam se najvise isplati. Za vas camac po meni najmanje 4o ks mislim da bi zadovoljilo potrebe. Imali bi solidnu brzinu a vozili bi na 2/3 gasa.
-
Знам да је хонда од 25 КС тешка 70 кг (исто је и јамаха те снаге). Мислим да су хонда и јамаха (обе 4Т) од 40 КС тешке по 90 кг.
Колико је тежак 2Т мотор од 30 КС?
На чамцу о ком причамо, сад је јамаха 4Т од 25 КС и видим да је крма прилично уроњена. Шта ће бити ако се окачи тежи мотор?
-
LSI mozesh se raspitivati to je uredu ali ipak ako zelish pravu stvar koja ce ti i sada a posebno u penzionerskim danima fala bogu shto duzim i pravi motor koristiti stoga bez dvojbe kada dodje vreme kod gospodina Ratka u Galiju i Yamaha po pravoj preporuci i bicesh miran uhaj ane da ushtedimo za ovo ili ono onda silne prepravke itd. inace i Hogar ili ti Zak je svojevremeno kupio kod Ratka novu Yamahu josh uvek ki nova a Rakac ima dobrih i proverenih polovnih Yamaha sve najbolje pozdrav 114 114 harm
-
Mariner pente za svaku pohvalu a poviljnije su od Yamahe
Маринер је по свему исти као јамаха само не знам ко га и где прави.
То је ситуација као и са парсунима. Оба су 100% копије јамахе и сервисирају их исти мајстори и убацују исте заменске делове - то је оно што сам до сада чуо.
Ипак и даље људи одмахују рукама и кажу: "Само јамаха!"
Да ли се ради само o предрасудама?
Posto servisiriam i jedne i druge...recimo da si ti ciljana skupina za parsuna...jeftin i pouzdan 4 t motor, porilicno ugladjeniji od bilo kojeg 2t polovnjaka a ne ides na vodu 300 dana kroz godinu i tebi u ovom omjeru kojem izlazis na vodu trajace poprilično dugo....
-
Posto servisiriam i jedne i druge...recimo da si ti ciljana skupina za parsuna...jeftin i pouzdan 4 t motor, porilicno ugladjeniji od bilo kojeg 2t polovnjaka a ne ides na vodu 300 dana kroz godinu i tebi u ovom omjeru kojem izlazis na vodu trajace poprilično dugo....
[/quote]
Hvala, Maceriče.
To mi je isto preporučio i Ratko iz Galija Nautike. Upravo iz tih razloga, a onda mi je kao alternativu preporučio jamahu autolub i bacio me u problem da sad ne znam šta da uzmem.
Ima on jednog parsuna iz Švajcarske, starog 3 godine, od 25 KS i ceni ga, ako se ne varam, 1.600 evra. To je dosta jeftinije od jamahe ili honde iste snage.
-
LSI uzmi 4t i ne razmisljaj o drugim motorima... 4t motori su daleko pouzdaniji nego 2t, tisi su , i ekonomiciniji ....
-
LSI uzmi 4t i ne razmisljaj o drugim motorima... 4t motori su daleko pouzdaniji nego 2t, tisi su , i ekonomiciniji ....
4t pouzdaniji od 2t...
da su tisi i ekonomicniji to je sigurno,a pouzdanost i odrzavanje je nesto vec diskutabilno.Inace trajnost 2t motori su odavno dokazali,pogotovo Yamahine nepoderive masine.Stare i po 30god a i dalje stekcu.
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
-
Nikad ne bih uzeo 4T motor. Prema njemu treba da budem "majka" da bi radio. Te vodi racuna kako ga postavljas dok ga prenosis, te pazi na karter, te pazi koliko ima ulja, pa pregledaj ventile, klipove..... ko zna sta jos da prezimi bez ostecenja, a prema 2T motoru mogu biti i "maceha", ima da pali ko "mina". Skines s camca pred zimu, ostavis u garazu i na prolece postavis na camac, zaalnasujes ili potegnes kanap i pali ko da si juce vozio.
Nije 4T motor za ljude koji ne mogu da urade generalnu na vodi (Laki, bez uvrede ali znam koliko znas oko motora). Poznavajuci te, mislim da je za tebe bolje 2T motor bio autolub ili ne. Inace, sto se buke tice, pa ko jos prica dok se vozi, narocito ako glisiras. Ja licno ne volim glisiranje jer to za mene nije uzivanje (naravno, ne mislim da ne uzivaju oni koji to vole). Nesto moras i da pretrpis, nije sve i ne moze biti idealno.
Koliko sam razumeo ti planiras da ti Kempi radi motor bez kabine, znaci nema duzeg boravka na vodi. Sta ce ti onda motor koji se ne cuje. Navezes se gde si hteo, usidris se i pricaj u tisini do mile volje. Uostalom, dok vozis ne mozes da pricas, moras da pratis desavanja na vodi a da li ce drustvo moci da prica.....ma to nek oni brinu.
-
Kad uporedis na ovaj način 4t i 2t...onda je jednostavnije mu reci da ide i biciklom na posao jer auto trazi servis , trosi gorivo i treba se brinuti o njemu lol lol
-
Imam 2 Yamahe 8hp 4t ... na svake dve godine im menjam ulje ... to je sve odrzavanje koje praktikujem .... stoje nna camcu preko cele godine, ne skidam ih ....
-
Imam 2 Yamahe 8hp 4t ... na svake dve godine im menjam ulje ... to je sve odrzavanje koje praktikujem .... stoje nna camcu preko cele godine, ne skidam ih ....
I ne koristis ih stri
-
Ako se poredi nova ili par godina star 4 takta motor sa nekom jamahom starom 30 i vise godina naravno da je bolji ovaj prvi. Sa druge strane ako se nadje dobar primerak 2-taknog moze to biti dobar izbor. Sve zavisi od namene. Ja sam bio u dilemi za motor na plastikaneru. Razlika izmedju dobrog primerka 20ks Yamahe i 20ks cetvorotakne Yamahe ili Hond (u dobrom stanju ) je bila tacno 1000eur. Odlucio sam se za dvotakni i zadrzao soma u dzepu. Jbg ostao sam par puta bez corbe (dok se nisam navikao na neuporedivo vecu potrosnju u odnosu na 4 -taknu Y9.90). Buka jeste mozda malo veca ali nista pretarno i nista bitno, veca je nego kod cetvorotaknog ali ne mnogo. Zvuk je naravno potpuno drugaciji i reskiji ali to je i kod skutera i motora isto. Najveca razlika se vidi na leru ali kako godinama vozim samo dvotakne skutere to mi ni najmanje ne smeta. Meni za pomocni camac ovaj motor u potpunosti odgovara a to sto trosi vise mi i nije preterano bitno jer sa njim i ne prelazim neku kilometrazu.
-
Ako se poredi nova ili par godina star 4 takta motor sa nekom jamahom starom 30 i vise godina naravno da je bolji ovaj prvi. Sa druge strane ako se nadje dobar primerak 2-taknog moze to biti dobar izbor. Sve zavisi od namene. Ja sam bio u dilemi za motor na plastikaneru. Razlika izmedju dobrog primerka 20ks Yamahe i 20ks cetvorotakne Yamahe ili Hond (u dobrom stanju ) je bila tacno 1000eur. Odlucio sam se za dvotakni i zadrzao soma u dzepu. Jbg ostao sam par puta bez corbe (dok se nisam navikao na neuporedivo vecu potrosnju u odnosu na 4 -taknu Y9.90). Buka jeste mozda malo veca ali nista pretarno i nista bitno, veca je nego kod cetvorotaknog ali ne mnogo. Zvuk je naravno potpuno drugaciji i reskiji ali to je i kod skutera i motora isto. Najveca razlika se vidi na leru ali kako godinama vozim samo dvotakne skutere to mi ni najmanje ne smeta. Meni za pomocni camac ovaj motor u potpunosti odgovara a to sto trosi vise mi i nije preterano bitno jer sa njim i ne prelazim neku kilometrazu.
@Broker...
generalno bih se slozio sa tobom , i ovde je kao i drugde "kolko para toliko muzike"... ja uvek sebi postavim pitanje: Da mi neko iznese obe varijante besplatno, da biram, sta bih izabrao?
... tako i sa 4t motorima... nema ko ne bi izabrao 4t skuter, motor, testeru u odnosu na 2t... e sad uvek je tu taj novacni deo , jeste 2t su jeftiniji u prvom momentu, ali ako racunac recimo eksploataciju na 2-4 godine, pa sracunas vecu potrosnju, ulje uz svaku litru goriva, buku, prljavstinu... ja se ne bih slozio da je jeftinji.. ujedno , cini mi se da, 2t brze gube cenu u odnosu na 4t...
drugim recima 4t motori imaju mnogo vise prednosti nego mana, najveca mana jeste cena u momentu kupovine, ali u exploataciji ....
-
Ako se poredi nova ili par godina star 4 takta motor sa nekom jamahom starom 30 i vise godina naravno da je bolji ovaj prvi. Sa druge strane ako se nadje dobar primerak 2-taknog moze to biti dobar izbor. Sve zavisi od namene. Ja sam bio u dilemi za motor na plastikaneru. Razlika izmedju dobrog primerka 20ks Yamahe i 20ks cetvorotakne Yamahe ili Hond (u dobrom stanju ) je bila tacno 1000eur. Odlucio sam se za dvotakni i zadrzao soma u dzepu. Jbg ostao sam par puta bez corbe (dok se nisam navikao na neuporedivo vecu potrosnju u odnosu na 4 -taknu Y9.90). Buka jeste mozda malo veca ali nista pretarno i nista bitno, veca je nego kod cetvorotaknog ali ne mnogo. Zvuk je naravno potpuno drugaciji i reskiji ali to je i kod skutera i motora isto. Najveca razlika se vidi na leru ali kako godinama vozim samo dvotakne skutere to mi ni najmanje ne smeta. Meni za pomocni camac ovaj motor u potpunosti odgovara a to sto trosi vise mi i nije preterano bitno jer sa njim i ne prelazim neku kilometrazu.
@Broker...
generalno bih se slozio sa tobom , i ovde je kao i drugde "kolko para toliko muzike"... ja uvek sebi postavim pitanje: Da mi neko iznese obe varijante besplatno, da biram, sta bih izabrao?
... tako i sa 4t motorima... nema ko ne bi izabrao 4t skuter, motor, testeru u odnosu na 2t... e sad uvek je tu taj novacni deo , jeste 2t su jeftiniji u prvom momentu, ali ako racunac recimo eksploataciju na 2-4 godine, pa sracunas vecu potrosnju, ulje uz svaku litru goriva, buku, prljavstinu... ja se ne bih slozio da je jeftinji.. ujedno , cini mi se da, 2t brze gube cenu u odnosu na 4t...
drugim recima 4t motori imaju mnogo vise prednosti nego mana, najveca mana jeste cena u momentu kupovine, ali u exploataciji ....
Kapetane ovo je konstatacija sa kojom bih se i ja slozio
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
-
Читам све ове ваше коментаре и све више ми ово личи на ону причу Тамни вилајет и онај глас из мрака који говори: "Ко овог камена узме, кајаће се. Ко овог камена не узме, кајаће се."
Ипак, чини се да овде имамо ситуацију у којој једни бране конструкцијско решење, а други економску предност.
Нисам до сада успео да сазнам да ли се 2Т аутолуб мотори још увек производе или ми то овде користимо неке моторе раније произведене? И што је интересантно, осим оног мотора код господина Ратка у Галија Наутици, нисам видео огласе у којима неко нуди јамаху аутолуб од 20/25 КС.
Или их нема, или су толико добри ти мотори да их нико не продаје?
Што се тиче 4Т мотора, имао сам искуство с мојом "осмицом" и знам да су то тихи и штедљиви мотори.
Што се тиче одржавања, мени је то све једно - ја сигурно нећу сам ништа пипкати око мотора. Постоје за то мајстори.
И опет се све враћа на питање цене.
Обзиром на на чамцу већ постоји даљинска једноручна команда, постоји на конзоли и јамахин тахометар, мој први избор је мотор марке Yamaha!
Зато ћу вас сада питати сасвим одређено: има ли неко јамаху 4Т од 20 КС (евентуално од 25 КС), дуге осовине, с даљинским управљањем за продају?
Ако до средине марта не нађем јамаху, мислим да ћу купити хонду 20 или 25 - имам две понуде, два веома лепо очувана. Први је из 2009. а други из 2001. године.
Имам и понуду Селве - хоће човек да ми је донесе из Италије... Уз дужно поштовање, ипак су код нас пристуније јамахе и хонде.
А сада, ево и неколико фотографија начињених пре нешто више од сат времена. На њима је чамац за који треба да набавим мотор.
-
kad i ovo doziveh kgk
Lazin camac na vodi !
-
kad i ovo doziveh kgk
Lazin camac na vodi !
Стицај околности, Капетане. Продао сам кућу па више немам башту. Иначе... ко зна? Могле су ове слике и другачије бити. jh
-
Nek ti je sa srecom Laki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ovo ce mo morati da zalijemo, al neka da i motor bude na svom mestu, a onda se zna - prase i harm bongo
Zelim ti da budes srecan sa ovim camcem, da plovis bez problema i naravno DA UZIVAS NA MAXXXXX dodo dodo dodo
-
Da,ja obozavam vodu i godisinje mogu da izdvojim za taj hobi 1.500 EUR.
Da sam na tvom mestu, kupio bih neki dvotaktni auto lube, jer u voznji na vodi nemam godisnje vise od 80 sati i nikako ne mogu da napravim racunicu po kojoj bi mi neki novi cetvorotaktni opravdao investiciju...
-
Lazo,
čestitam na kupoviini i neka te dugo i dobro služi. 114
Što se tiče izbora motora, moj savet a i iskustvo, uzmi Yamahu 20/25 Ks, četvorotaktnu. I nemoj se više opterećivati, šta je bolje, tiše, štedljivije i slično.
Što duže ovde na forumu budeš diskutovao o tome, sve ćeš biti neodlučniji. Sve ima prednosti i mane, zato reši šta ćeš i plovi. Generalno, dvotaktni motori su prošlost, četvorotaktni su sadašnjost i budućnost.
Ja sam ti predložio da odeš (odemo) do Vlade u Futogu, uvek ima polovnih i servisiranih motora. Ako se rešiš, javi mi dan-dva ranije.
-
Lazo čestitam na kupovini čamca. Dopada mi se tvoj izbor, mada sam ja pristalica da ima i malo kabine da se može čovek sklonit od iznenadne kiše ili gurnuti stvari da mu se ne pokvase. Sve u svemu čamac je odličan. Drago mi je i što sam imao prilike da budem sa vama kada ste videli čamac i odlučili se za kupovinu. A za motor, koji tražiš ne sekiram se. Verujem da ćeš ti izabrati pravo rešenje.
-
Браво Лазо. clap clap clap ok ok ok
-
LSI srecno bravo vidi kako mucuci ako se nevaram Yamaha 114 114 k5
-
http://www.kupujemprodajem.com/yamaha-25-ks-30091115-oglas.htm?filter_id=418
videh
-
inace ja imam yamahu 25ks 2t 2005 godiste autolube, stvarno nikad nisam imao nijedan problem , igrom slucaja koriscena u poslednje 3 godine i po ozbiljnim mocvarama (Hutovo blato), konstantno uvaljivanje u travu,lokvanje,blato i panjeve, na teretnom gumenjaku i na raznim aluminijumskim camcima, za sad je sve izdrzala
-
Čestitam Lazo...
ja bih tu stavio bar 40ks...
-
http://www.kupujemprodajem.com/yamaha-25-ks-30091115-oglas.htm?filter_id=418
videh
Џони, хвала најлепше на овој информацији.
Видео сам ја тај оглас и средином јануара разговарао сам са тим господином из Бјељине. Ђорђе ми је том приликом деловао веома коректно. Дао ми је чак и прихватљиву понуду али ја се нисам одлучио на куповину јер нисам био сигуран шта би се десило ако се покаже, по повратку кући, да мотор има неки недостатак.
Како бих ја то у нашој ситуацији могао да решим? Практично, сав евентуални трошак пао би на мене.
Знам да то звучи помало неразумно јер свака куповина половног мотора је куповина мачке у џаку и човек једноставно мора да има среће. Ипак хиљаду и по евра су за мене велике паре...
-
LSI srecno bravo vidi kako mucuci ako se nevaram Yamaha 114 114 k5
Јесте јамаха, од 30 КС, још годину дана у гаранцији.
Али није моја. Она ових дана иде неком другом, ко може себи да је приушти.
А ја настављам да се борим са самим собом.
Ето, Џони ми указује на оглас који сам видео, а ја се не усуђујем да купим тај мотор. Имам сад једну веома добру понуду за јамаху 30 КС аутолуб...
Ко ту да буде паметан?
-
LSI srecno bravo vidi kako mucuci ako se nevaram Yamaha 114 114 k5
Јесте јамаха, од 30 КС, још годину дана у гаранцији.
Али није моја. Она ових дана иде неком другом, ко може себи да је приушти.
А ја настављам да се борим са самим собом.
Ето, Џони ми указује на оглас који сам видео, а ја се не усуђујем да купим тај мотор. Имам сад једну веома добру понуду за јамаху 30 КС аутолуб...
Ко ту да буде паметан?
Lazo čestitam još jednom! 114 Čamac mi se baš svidja! Ali što kaže Budens ,ja tu ispod 40 ks nebi stavljao..može i manje konja,ali će se motor mučiti sa više osoba u čamcu i trošiti više nego onaj od 40...
-
Његоше, хвала.
Да одговорим и теби и Буденсу, а и осталима - овај чамац нема класично глисерско корито. То је више полудепласман. Напред је нешто као тримаран који се према крми полако пегла у равно дно. Зато мислим да ће чамац добро ићи и с мање снаге. Колико сам видео, такви чамци лепо и доста брзо (око двадесетак километара на сат) иду и с моторима од 15 КС.
Моја првобитна намера била је да узмем мотор од 20/25 КС. И ту сам зарибао.
Од првобитне идеје да то буде 4Т машина, сад сам у ситуацији да озбиљно разматрам 2Т са системом аутолуб.
Имам лепу понуду за једну јамаху 30-ицу из 98. године.
Али и ова 25-ица на коју ми је Џони указао још ме копка. Још негде иза Нове године разговарао сам с тим човеком али... немам петљу да загризем. Много је пара, а човек је далеко, с оне стране границе (јеб... нас држава које више немамо!)
С друге стране, сви остали 4Т мотори које сам имао у виду, скупљи су од ове 30-ице аутолуб за више стотина до хиљаду евра. Много велика разлика, брате, како би то рекли данас ови млади.
-
Његоше, хвала.
Да одговорим и теби и Буденсу, а и осталима - овај чамац нема класично глисерско корито. То је више полудепласман. Напред је нешто као тримаран који се према крми полако пегла у равно дно. Зато мислим да ће чамац добро ићи и с мање снаге. Колико сам видео, такви чамци лепо и доста брзо (око двадесетак километара на сат) иду и с моторима од 15 КС.
Моја првобитна намера била је да узмем мотор од 20/25 КС. И ту сам зарибао.
Од првобитне идеје да то буде 4Т машина, сад сам у ситуацији да озбиљно разматрам 2Т са системом аутолуб.
Имам лепу понуду за једну јамаху 30-ицу из 98. године.
Али и ова 25-ица на коју ми је Џони указао још ме копка. Још негде иза Нове године разговарао сам с тим човеком али... немам петљу да загризем. Много је пара, а човек је далеко, с оне стране границе (јеб... нас држава које више немамо!)
С друге стране, сви остали 4Т мотори које сам имао у виду, скупљи су од ове 30-ице аутолуб за више стотина до хиљаду евра. Много велика разлика, брате, како би то рекли данас ови млади.
Nisam baš siguran da je tvoj čamac poludeplasman...skoro sm siguran da je glisersko korito.. E sad što se tiče čovjeka iz Bijeljine( selo Brodac uz Savu)svraćao sam ranije kod njega i izgleda korektno... ali stižemo kod cijene ove yamahe koja je tebi zapala za oko...kad platiš tu cijenu imaš troškove odlaska u R Srpsku,onda po povratku,plaćanje pdv,carine špedicije tako da to izadje dosta više...Bio sam u Bg pred novu godinu i pio kafu sa Busom iz tehnonautike,i on je kupio novu Selvu 25 ks za 2500 eura.. Busa kaže da je to yamaha samo Selva lijepi naljepnicu i jeftinija je od Yamahe 1000 eura...A Busa nije neko ko ne zna..Ako ti je to interesantno svrati do njega nakej... Mada sam ja ipak za autolube... 114
-
...kad platiš tu cijenu imaš troškove odlaska u R Srpsku,
ukoliko sipa pun rezervoar u R Srpskoj jos je u plusu , tako da troskovi odlaska ne postoje ...
barem je tako bilo pre par meseci kad sam isao , Beograd-Modrica-Beograd sa sipanjem punog rezervoara "zarada" je bila nesto oko 10 evrica...
-
...kad platiš tu cijenu imaš troškove odlaska u R Srpsku,
ukoliko sipa pun rezervoar u R Srpskoj jos je u plusu , tako da troskovi odlaska ne postoje ...
barem je tako bilo pre par meseci kad sam isao , Beograd-Modrica-Beograd sa sipanjem punog rezervoara "zarada" je bila nesto oko 10 evrica...
Ali ostaje pdv,carina,špedicija minus 10 eura uštede u gorivu..
-
Pa dobro, izbor jacine motora i zavisi od nacina eksploatacije. Treba videti da li ce vecinu vremena na camcu biti vise osoba, ili jedna...
-
Fin camac i da se slatko nauzivas...A motor macka u dzaku pa biraj onu koja lepse prede za iste pare...25-30ks yamaha nista neces pogresiti a za taj i takav camac od plastike ja bi uzimao onu jacu jos nikog nisam cuo da se pozalio na jaci motor...naravno pitanje stanja motora i cene...
-
Koji je ovo camac uopste,lici na comander?
-
Koji je ovo camac uopste,lici na comander?
Личи. Ознака му је AQ572. Направљен у Новом Саду тај и пар сличних прави Френцић.
-
Lazo ok Frencic je jedan od boljih plastičara koje sam upoznao... thumbup ali čamac kao ovakav nisam nikad vidio...ali svidja mi se...Prije nego se odlučiš za kupnju motora malo prostudiraj dno...oblik i tako to uz tezinu...da znas prema čemu ćeš ici. Poznajuci tebe ovako s foruma sigurno neces zuriti lol ali nema ni potrebe do ljeta imas poprilicno vremena
-
Kad se Laki ucuti meni oma pocne da bude nesto frka, pa se pitam: Ko li ce pre baciti bombu Erdogan ili Laki?
-
Kad se Laki ucuti meni oma pocne da bude nesto frka, pa se pitam: Ko li ce pre baciti bombu Erdogan ili Laki?
"На западу ништа ново" - али ни старо, а да није много старо.
Гледао сам један веома добар мотор, јамаха аутолуб 30 КС али онда сам схватио да нема аутоматски сауг. И помислио сам, процедура ће бити следећа:
- повуци сауг
- врати се до конзоле и стартуј мотор
- прилагоди гас
- врати се на крму и врати сауг
- врати се до конзоле.
И то ми се учинило доста компликовано. Хоћу да седнем пред конзолу и да ми је све на њој.
Видео сам онда један веома добар аутолуб Тоахатсу, 2001. година, аутоматски сауг, електростарт, електрични трим, команда, неки инструменти... али 50 КС!
Па, зар под старе дане да ме поједу толики коњи?
И тако, пишемо ратни дневник и даље. Нови дан је пред нама...
-
Kad se Laki ucuti meni oma pocne da bude nesto frka, pa se pitam: Ko li ce pre baciti bombu Erdogan ili Laki?
"На западу ништа ново" - али ни старо, а да није много старо.
Гледао сам један веома добар мотор, јамаха аутолуб 30 КС али онда сам схватио да нема аутоматски сауг. И помислио сам, процедура ће бити следећа:
- повуци сауг
- врати се до конзоле и стартуј мотор
- прилагоди гас
- врати се на крму и врати сауг
- врати се до конзоле.
И то ми се учинило доста компликовано. Хоћу да седнем пред конзолу и да ми је све на њој.
Видео сам онда један веома добар аутолуб Тоахатсу, 2001. година, аутоматски сауг, електростарт, електрични трим, команда, неки инструменти... али 50 КС!
Па, зар под старе дане да ме поједу толики коњи?
И тако, пишемо ратни дневник и даље. Нови дан је пред нама...
Taj Tohatsu je najbolji za tvoj čamac... JFAOITHAJFA
-
Lazo kad startuješ motor ti ne krećeš moraš maloida sačekaš taman dok prekontrolišeš dali je sve na mestu i onda pogasu.
25648
-
Tačno tako... upališ motor, pa dok se odvežeš ili šta već.... taman.
Ako je dobar motor ja ga ne bih zbog toga otpisivao.
-
Uf, sto bi lepo pevalo 50 konjica na tvom camcu.... I to na polovini gasa...
-
Uf, sto bi lepo pevalo 50 konjica na tvom camcu.... I to na polovini gasa...
Čuvaš motor i trošiš 8 do 10 litara na sat... a za sat prodješ velike daljine dodo
-
Lazo, sad gledam slike, pa ti sediš praktično pored motora, a smeta ti ručni saug?!
-
Lazo, sad gledam slike, pa ti sediš praktično pored motora, a smeta ti ručni saug?!
Кратка ми рука. Мора да се устане.
-
Tih 50ks bi bilo za voznju ekstra samo vodi racuna da ne bude pretezak motor...da ne potopi krmu suvise u vodu...raspitaj se kod proizvodjaca dal moze i krmeno zrcalo to sve da podnese tj dal je predvidjeno za bas tolki motor...
-
Uf, sto bi lepo pevalo 50 konjica na tvom camcu.... I to na polovini gasa...
Čuvaš motor i trošiš 8 do 10 litara na sat... a za sat prodješ velike daljine dodo
To mu isto dođe na kraju što se tiče potrošnje troši više brže stigneš troši manje kasnije stigneš i što se tiče potrošnje dođe isto samo sa ovih 50ata samo bi elisa bila u vodi. 25648
-
Tih 50ks bi bilo za voznju ekstra samo vodi racuna da ne bude pretezak motor...da ne potopi krmu suvise u vodu...raspitaj se kod proizvodjaca dal moze i krmeno zrcalo to sve da podnese tj dal je predvidjeno za bas tolki motor...
Зоране, тај мотор има око 90 кг, можда две, три више. Толико има и ова јамаха 30 КС четворотактна. Мени се чини да она мало потапа крму али тако је чамац вожен. Хонда од 25 КС требало би да има испод 60 кг. Велика је разлика у тежини.
-
Према ономе што сам до сада сазнао ситуација с потрошњом је следећа:
На пуном гасу
Тохатсу 50 КС троши 13-15 л/сат;
Хонда 25 КС троши 5-6 л/сат;
На пола гаса
Тохатсу 50 КС троши око 8 л/сат;
Хонда 25 КС троши око 3 л/сат;
То значи да се са пола гас стандардним резервоаром од 25 литара може возити око 3 сата и прећи око 120 км с мотором Тохатсу, а око 8 сати и прећи око 160 км с мотором Хонда. Ово је моја претпоставка да би мој чамац с 50-цом ишао око 40 км/сат, а са 25-ицом вероватно близу 20 км/сат.
По овоме, човек је некако мирнији са хондом 25-ицом. Јесте мало спорије али опуштеније.
А можда ја ово и не умем да израчунам?! sha 7645218764198
-
Neznam koji je motor i koliko je tezak ali je lepo pritisao krmu u vodu...teze od ovog ne bi trebalo a i ovaj mu je tezak nazad
-
Sa 25-icom mislim da ces bez problema ici 30km/h na punom gasu, mada ne znam koliko je tezak camac?
-
Sa 25-icom mislim da ces bez problema ici 30km/h na punom gasu, mada ne znam koliko je tezak camac?
hoće sa tri osobe u čamcu 6589 Kad udje četvrta.. no125
-
Lazo tesko ce taj tohatsu da trosi 8 litara na sat u pol gasa...ustvari u nekom ekonomicnom rezimu voznje a da ti s gospodjom i nesto opreme za kupanje glisiras...isto tako vidim da vecina ovdje nije ni vidjela motor od 50 ks u luci a ne ga imala, Potapanje krme u ovom rezimu kad stoji na vezu bas ima puno veze s pisanjem budalastina. Danas sam bas nesto raspolozen da napisem svakom sta ga ide lol Ali svakako mani se tih autoluba, mani se tih motora koji imaju dvadeset godina jer ces imati stotinu problema...i djevojka od 20 godina nije bas mlada a ne motor koji je prosao xy drzava, rijeka mora itd itd...
Manje slusaj budalastine koje ti netko upornom objasnjava jer imam osjecaj da ces biti lagano izvaljan za novac koji imas. Obvezno , prije kupnje bilo kakvog motora...nosi ga na camac, i povedi jos ponekog sa sobom i probaj sam..i s tri cetiri covjeka...pa ces onda biti pametan kako ide i sta ti treba
-
Ovako ili vise uronjena krma....svaka ciklja sa 9.9 koja prodje iza ima da pravi talas koji ce da preliva preko krmene daske...svako naglo oduzimanje gasa tvoj krmeni talas ce da preliva preko...tezi motor grdja situacija...
-
...
Obvezno , prije kupnje bilo kakvog motora...nosi ga na camac, i povedi jos ponekog sa sobom i probaj sam..i s tri cetiri covjeka...pa ces onda biti pametan kako ide i sta ti treba
114
-
Pošto se razmišlja o Yamaha 25,treba uzeti u obzir i to da je izražen problem kod tog motora da kad "dobije talas od pozadi " tj. kada naglo smanjite gas a pramac se propne,motor usisa vodu koja onda pravi veliki problem.
O ovom problemu je pisano na http://vukovisadunava.com/motori/yamaha-honda-suzuki/ i pominjan je serviser koji je potvrdio taj problem.
Raspitajte se pre kupovine....
-
Lazo tesko ce taj tohatsu da trosi 8 litara na sat u pol gasa...ustvari u nekom ekonomicnom rezimu voznje a da ti s gospodjom i nesto opreme za kupanje glisiras...isto tako vidim da vecina ovdje nije ni vidjela motor od 50 ks u luci a ne ga imala, Potapanje krme u ovom rezimu kad stoji na vezu bas ima puno veze s pisanjem budalastina. Danas sam bas nesto raspolozen da napisem svakom sta ga ide lol Ali svakako mani se tih autoluba, mani se tih motora koji imaju dvadeset godina jer ces imati stotinu problema...i djevojka od 20 godina nije bas mlada a ne motor koji je prosao xy drzava, rijeka mora itd itd...
Manje slusaj budalastine koje ti netko upornom objasnjava jer imam osjecaj da ces biti lagano izvaljan za novac koji imas. Obvezno , prije kupnje bilo kakvog motora...nosi ga na camac, i povedi jos ponekog sa sobom i probaj sam..i s tri cetiri covjeka...pa ces onda biti pametan kako ide i sta ti treba
Tohatsu u economic režimu neće trošiti više od 10 litara ...što se tiče autolube od 20 godina,ima i mladjih..recimo ja posjedujem jedan iz 2005 ..perfektan...a vidjao sam ih i u luci... ašto se tiče probanja na Lazinom čamcu,tu si u pravu,ali nije baš i izvodljivo...može kad je prodavac u Bg,ali ako je u Apatinu recimoili Kladovu,nema šansi da će ga nositi za Bg...Može da se proba u mjestu prodaje na nekom drugom čamcu---Lazo taj Tohatsu 50 ks autolube ima tačno 72 kg...
-
A nekako mi tu puno filozofa...koliko sam ja shvatio Lazu, covjek nema veze s mehanikom i treba mu nesto za sta nece svaki dan zvati nekog majstora za bilo kakav pregled i poravku jer sam nije vičan tome, isto tako treba mu motor gdje se izleti na kupanje s zenom nece pretvoriti u konstanto nosanje kanistera s gorivom. U svakom slucaju bolje da kupi manji noviji nego veci dvotaktni star 20 plus godina. Ovo je moje razmisljanje a Lazo ce da bira za svoje pare. Sto se tice probe motora bolje je odvojiti jedan dan vozanja i potrositi sto eura za put i cugu da bi bio na cisto koliko mu je motor odgovarajuci , da izmjeri kako brzo ide, s koliko osoba glisira i kolika je potrosnja, bar otprilike
-
Maverik u pravu si...pogotovo za kanistere... 114
-
Svi smo mi ili bar vecina vični nekim radovima na motorima, čamcima a Lazo je sasvim drugi tip..štreberski stri on treba da sjedne u čamac okrene ključ i provoza se do obliznjih sprudova, malo ispod naočala pogleda lokalne kokice primjerene njegovoj dobnoj skupini i skupi materijal za noćne aktivnosti kad dodje kuci, Ako mu ista omete taj nacin razmisljanja svi su u problemu i on i gospodja i motor..i kanisteri lol
-
Svi smo mi ili bar vecina vični nekim radovima na motorima, čamcima a Lazo je sasvim drugi tip..štreberski stri on treba da sjedne u čamac okrene ključ i provoza se do obliznjih sprudova, malo ispod naočala pogleda lokalne kokice primjerene njegovoj dobnoj skupini i skupi materijal za noćne aktivnosti kad dodje kuci, Ako mu ista omete taj nacin razmisljanja svi su u problemu i on i gospodja i motor..i kanisteri lol
kgk clap
Konačno da neko shvati šta tražim!
-
LSI zato sam i rekao kod gosn Ralreta u Galiju manji prikladan motor sve to probash saberesh oduzmesh i videcesh da bolje reshenje ne postoji garantovano i naravno garancija servisiranje i odrzavanje istg srecno lepo da se navozash i shto vishe vremena na vodici 114 114 harm k5
-
Konačno da neko shvati šta tražim!
Minimum odrzavanja, minimum potrosnje, moze da sluzi i u vaspitne svrhe :
http://www.kupujemprodajem.com/Nova-Vesla-28137336-oglas.htm?filter_id=59812519 harm bongo 114
-
114
Dule, bojim se da će to veslo biti ženin omiljeni rekvizit kako bi našeg Lazu "nežno" opominjala kada bude gledao neke tamo kupaće kostime ili prećero sa brzinama i pokvario frizuru.......pa dobro ....još bi se mogle nabrajati prigodne prilike... kazna ha
-
Deda,
Zasluzuje Laki malo vaspitanja sa zenine strane... tamburanje
-
Ово је само за вас двојицу: 456
Само вас JFAOITHAJFA.
Видим ја, биће tamburanje
-
Laki,
Ovo je vec nasilje nad iznemoglim nauticarima...
Ipak mi tebe volimo, jer sta bi ti bez nas....
Te u duhu gore napisanog, predlazem da se kolgijalno organizujemo ( Kpetan, Zankiki, Deda, Srsa, ZoranT, ....) i da Lakiju kupimo neki prigodan poklon za "useljenje" na novo plovilo..
Posto je on cvrsto resio da max vremena provodi na camcu, ja predlazem lep i koristan poklon, koji ce na camcu sve naci svoje mesto, a kucni poslovi vezani za zimnicu nece trpeti:
(http://static.limundoslike.com/slikaKUBE-pekac-za-paprike-34707601v800h600.jpg)
Ako necete da ucestvujete, izvinite... Sam cu nekako izfinansirati poklon....
-
Лепо васпитање не дозвоља ва ми да вам кажем шта да ми купите - ја ћу се свему обрадовати.
Али ово немојте. Ја сам већ дуго породичан човек и имам свега - и што ми треба и што ми не треба. Између осталог, имам и ту пећницу. Купио је у старом делу Скопља пре петнаестак година. Испекла је до сада много, много паприка.
Међутим, наијскреније, мени су најлепши поклони ови ваши коментари, па само наставите.
-
Pa dobro Laki, nemo se ljutiti...
Ti nas volis 114
Nego, jel ti znas onu pesmu od Dj. Balasevica:
"Gde je camac tu je prase"
???
-
Јел то прагње на видику, ил се то мени само чини? 114
-
Јел то прагње на видику, ил се то мени само чини? 114
thumbup 6589
Их, да је једно! Него...
Ма, наиђи у недељу.
Знаш ону песму: "Сиђи до реке"?
-
Ja sam za sve opcije Dule, slobodno me računaj.
-
Posto je sada sa sasvim drugom plovnom platformom ( gliserom ) jednoglasno smo resili da mu kupimo prezervative, posto ove seljanke iz priobalja Slankamena i Krcedina padaju na velike talase...
-
Зокс, на шта се питање односи?
Ако је на мотор, та је дилема решена прошле године у марту куповином Хонде 25А.
Иако сам био веома срећан због те куповине, рекло би се да баш и нисам имао среће.
Прошлог лета, имао сам проблема са запушеним карбураторима. Мајстор Роберт се добро помучио да их очисти. После тога, мотор је веома добро радио.
Међутим, кад сам га спустио у воду, пре две недеље, испоставило се да лепо ради на јачем гасу али се угаси на леру...
Ево, сад чекам суботу и мајстора па да и то решимо.
Надам се да ће га средити, а после тога... Припреме за регату.
А сад да се вратим на почетак и на постављено питање.
Ако се односило на прагње - и та дилема је одавно разјашњена (неколико пута) у корист прасета.
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
Мислио сам на мотор. То је ако се не варам 4Т. Симптом који Вам се дешава вероватно је запрљан карбуратор. Ситница... Хонде су добри мотори.
И ја сам од многих чуо да су то добри мотори. То је и један од разлога зашто сам толико пара одвојио за тај мотор. Али ето, после пар зимских месеци неупотребљавања, дошло је до зачепљења дизни - надам се да је само то.
То је још једна од ствари које сам научио на тежи (скупљи) начин.
Више људи ми је рекло да кад станем и привежем чамац, откопчам црево за гориво и да пустим да се мотор угаси кад потроши и последњу кап бензина. Али ја, ето, волим да окренем кључ...
А онда, у карбураторима остане нешто горива, а како оно није чисто, преко зиме се то исталожило и сад ...
Уосталом, од тога мајстори живе, од таквих као ја, који не слушају, а не знају, па морају да плате.
Знам, рећи ће неко да је то ситница и да могу сам. Али ја никад нисам видео како се то ради. А знам да је потребно заменити и заптивач...
Ма, зато и постоје мајстори!
Ипак, од сада намеравам да мотор гасим тако што ћу откопчати црево... И још нешто, купио сам и сад ћу намонтирати онај додатни филтер за гориво с измењивим улошком и таложником. Требало би да то додатно заштити карбураторе од прљавштине и воде из горива.
-
Posto je sada sa sasvim drugom plovnom platformom ( gliserom ) jednoglasno smo resili da mu kupimo prezervative, posto ove seljanke iz priobalja Slankamena i Krcedina padaju na velike talase...
Ман'те се ви сељанки и презерватива.
Лако бих ја са сељанчицама, не знам шта ћу с комарицама. Дајте, ви, смислите неке презервативе против њих.
Много је влажно ово зима-јесен-пролеће. Висок водостај.
Бојим се, ако коначно и дође лето ове године - обраћемо бостан кад навале крвопије.
-
Lazo bojim se da je od komaraca spas samo ovo odelo! 6589
-
Милета, то делује као права ствар. ok
У том оделу ни оне Дулетове сељанчице не би ми могле ништа. 456
Шалу на страну, гледао сам на интернету где бих могао да купим такав шешир. Преко Алибабе, из Кине, коштао би 3,5 долара с поштарином.
Погледаћу има ли негде у близини нека пчеларска продавница код нас али сумњам да ће бити јефтиније него ово из Кине
-
Заинтригиран Милетиним предлогом, кљуцнем пар слова на тастатури и пронађем податке о Друштву пчелара у Молеровој 11 у Београду.
На своје велико и пријатно изненађење, пронађем информацију да у понуди имају пчеларске шешире и то од шифона по 300, а од кепера по 440 динара!
Сад још само да видим у чему је разлика између кепера и шифона?
За кепер знам какав је материјал - правили су нам некада, у прошлом веку, школске униформе од тог материјала. Али шта је шифон, свеца му његовог?
Зашто све мора да буде тако компликовано? Зар су морали да понуде два материјала?
Од овог или оног материјала, то је свакако конкурентно и како сам склон да подржавам домаће произвођаче, одлучио сам да их посетим. Само још да нађем шешир у боји која ће се слагати с бојом чамца. А онда - чувајте се сељанчице!
-
Lazo imaš prodavnicu pčelarske opreme, na uglu Ustaničke ulice i Južnog bulevara, baš na ćošku, Trgovinsko Preduzeće "Višnja"Adresa: Ustanička 3, Beograd, Tel: + 381 11 244 0856 e-mail: tpvisnja@gmail.com . Ima i tamo tih šešira, kupovao sam pre za jednog prijatelja pčelara i slao mu u Australiju.
-
Ja sam sebi jedan sličan već nabavio 6589
-
Ja sam još kao mladji (izmedju 10 i 15 godina) posle pojedinih pecanja imao bukvalno na stotine ujeda komaraca po sebi... I to prilično često.
Od onda mi ne izlazi ništa na koži posle ujeda. Valjda sam stekao otpornost sajkaca
Sad ih pustim da me ujedaju tih pola sata - sat, ni autan ne koristim. Čim padne mrak i onako se povuku.
-
Што бих ја волео да сад имам 10-15 година... па макар ме изуједали сви комарци света!
Али ко је још стицао имунитет у овим годинама?
Кажу, за ове године, најбољи лек за све болести је иловача али за ту терапију ми се још не жури... Нека хвала. Ипак ћу ја узети шешир.
-
Lazo svi mi negde grešimo ja mislim da kod dužeg nerada motora treba da se isključi dovod goriva i pusti da motor potroši svo gorivo pošto je dobar kvalitet ono napravi neznam kako se na engleskom kaže (sranje).A ikod par dana to isto radim.
-
Lazo svi mi negde grešimo ja mislim da kod dužeg nerada motora treba da se isključi dovod goriva i pusti da motor potroši svo gorivo pošto je dobar kvalitet ono napravi neznam kako se na engleskom kaže (sranje).A ikod par dana to isto radim.
Да, то је управо оно што су и мени објаснили и мислим да је то тачно.
Решио сам да почнем да примењујем то правило. После сваке вожње, ако знам да пар дана нећу палити мотор (што је код мене до сада увек био случај али ће све мање бити јер ћу имати више времена), пустићу да се потроши сво гориво у карбураторима. Није тешко пре следећег паљења, пумпицом напунити систем.
Ипак, ја сам раније возио још мање него прошле године али нисам на јамахи "осмици" имао тај проблем зачепљења карбуратора. А овде на Хонди има их чак три.
Већи мотор па већи и проблеми.
-
Ovo s potrošnjom goriva je primjenjivo za 4t..kod 2 t...svaki prestanak dolaska mjesavine je i prestanak podmazivanja...kratko ali sigurno nije dobro na duzi period...
-
Мислим да је Маверик направио грешку приликом куцања и да је хтео да напише да код 2Т (а не 27, како пише у поруци) мотора сваки престанак доласка мешавине значи престанак подмазивања и прегревање мотора.
-
Da, evo isparvio sam...kod 2 t motora, svaki put kad nestane goriva...ustvari kad se potrosi ono iz karburatora...u tom momentu ...dolazi i do prestanka podmazivanja...nije toliko bitno ali puno puta ..misljenja sam da ima utjecaja