Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 30, 12, 2015, 18:27:59 posle podne
-
Dana 25.12.2015. usvojene su izmene i dopune, uskladjivanje dinarskih iznosa poreza koji se primenjuju od 01.01.2016. godine. Neki su do sada već registrovali svoja plovila ali mnogi će to tek učiniti. Zato sam pomislio da bi moglo biti od koristi ako objavim izvod iz Zakona sa iznosima poreza koje ćemo ove godine platiti prilikom registracije.
Koliko ja vidim, iznosi su uvećani za oko 1,3% u odnosu na prethodnu godinu.
ZAKON O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANJE I NOŠENJE DOBARA
Dinarski iznosi poreza na upotrebu, držanje i nošenje dobara propisani Zakonom o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara ("Službeni glasnik RS", br. 26/01, 80/02, 43/04, 132/04, 112/05, 114/06, 118/07, 114/08, 31/09, 106/09, 95/10, 101/10, 24/11, 100/11, 120/12, 113/13, 68/14 - dr. zakon i 140/14), za plaćanje poreza za 2016. godinu, usklađuju se indeksom potrošačkih cena koji je objavio Republički zavod za statistiku, za period od 1. decembra 2014. godine do 30. novembra 2015. godine, tako da glase:
1. Čamci (bez kabine) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 3.770
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 5.640
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 8.140
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 12.530
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 25.070
6) preko 220,62 kw 37.600
2. Čamci (bez kabine) dužine preko pet do deset metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.260
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 8.770
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 12.530
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.810
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 30.100
6) preko 220,62 kw 45.130
3. Čamci (bez kabine) dužine preko deset do 15 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 8.140
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.790
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 18.810
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 37.600
5) preko 220,62 kw 62.670
4. Čamci (bez kabine) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 15.050
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 21.300
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 31.340
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 46.380
5) preko 220,62 kw 68.950
5. Čamci (sa kabinom) dužine do pet metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 6.260
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 9.400
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 13.790
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 20.050
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 28.840
6) preko 220,62 kw 40.120
6. Čamci (sa kabinom) dužine preko pet do 15 metara, sa motornim pogonom
1) do 7,35 kw 11.280
2) preko 7,35 kw do 22,05 kw 20.050
3) preko 22,05 kw do 73,60 kw 25.070
4) preko 73,60 kw do 96,60 kw 31.340
5) preko 96,60 kw do 220,62 kw 40.120
6) preko 220,62 kw 50.140
7. Čamci (sa kabinom) dužine preko 15 do manje od 20 metara, sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 22.560
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 28.840
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 36.360
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 45.130
5) preko 220,62 kw 60.160
8. Brodovi i jahte sa motornim pogonom
1) od 7,35 kw do 22,05 kw 62.670
2) preko 22,05 kw do 73,60 kw 87.750
3) preko 73,60 kw do 96,60 kw 119.100
4) preko 96,60 kw do 220,62 kw 150.430
5) preko 220,62 kw 250.730
9. Plutajući objekti - ugostiteljski objekti po 1 m2 površine 1.260
Propisani iznos poreza na upotrebu plovila umanjuje se za plovila preko navršenih pet godina starosti, i to za:
1) 10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti;
2) 20% - kod plovila preko osam do 10 navršenih godina starosti;
3) 30% - kod plovila preko 10 navršenih godina starosti.
Glasilo: Službeni glasnik RS, broj 109/2015 od 25/12/2015
Vrsta propisa: Ostali propisi
Propis objavljen: 25/12/2015
Verzija objavljena: 25/12/2015
Početak primene: 01/01/2016
-
У прилогу се налази једна табела у екселу.
Можда ће вам бити од користи за брзу проверу износа пореза који треба да платите за ваш мотор и чамац.
Видећете на листу три поља обележена зеленом бојом - у тим пољима можете да мењате вредности.
Нпр. желите да видите колико износи порез у еврима - укуцате тренутно важећи курс евра.
Или - видели сте у огласу мотор чија је снага изражена у КС - упишете у поље тај број и добијете податак колико је то у киловатима.
Имате и обрнуту опцију - упишете снагу у киловатима и видите у пољу поред колико је то коњских снага.
-
Hvala LSI, tabela u excelu je veoma pregledna thumbup
-
LSI pitanje da li znaš koliko iznosi porez ili da li se placa porez na camac sa kabinom preko pet metara na elektro pogon?
-
LSI pitanje da li znaš koliko iznosi porez ili da li se placa porez na camac sa kabinom preko pet metara na elektro pogon?
Како ја разумем закон, небитно је о каквој врсти мотора се ради, да ли су с унутрашњим сагоревањем, електропогон или нешто друго. Законодавац је у обзир узео само снагу мотора и то је критеријум за обрачун пореза. Према томе, важни су киловати.
-
LSI pitanje da li znaš koliko iznosi porez ili da li se placa porez na camac sa kabinom preko pet metara na elektro pogon?
e zanima me kako ce libre da pretvore u kilowatte... zakon poznaje samo kilowatte...
jedrilica mi se recimo svake godine registruje bez motora, pogon su joj jedra...
-
Moraću da stavim neku štanglu i krpu na krov, pa da prođem jeftinije ha
-
Лепо не знам ко је од вас двојице гори?
Један региструје једрилицу без мотора а и на слици се види мотор.
Други, закачиће летву и окачити неке гаће, шта ли...
Е, јадна ова држава са оваквим народом.
Какво је то непоштовање државе!?
Какав пример дајете омладини?
-
U normalnim zemljama se ne plaća porez na gumeni čamac od 3m i tomos4, koji u paketu ne koštaju ni 300€...
Ako mogu da izbegnem uvek ću to i da uradim. tamburanje
-
U normalnim zemljama se ne plaća porez na gumeni čamac od 3m i tomos4, koji u paketu ne koštaju ni 300€...
Ako mogu da izbegnem uvek ću to i da uradim. tamburanje
U normalim zemljama se ne placa nista na mnogo "ozbiljnija" plovila . Npr. u Holandiji se ne registruju (niti se placa porez) na plovila ispod 15 met. duzine i koja se krecu sporije od 20 km/h, u Svedskoj je limit 12 met duzine i 4 met sirine i .t.d. Nasa drzava ne propusta priliku da naplati "dezanje i posedovanje dobara" a po visini taksi bi im pozavidele i mnogo bogatije drzave. Da napomenem i to da u Holandiji nije potrebna dozvola zaupravljanje ovim plovilima a njihovo osiguranje je dobrovoljno (a pozeljno), osim kad odlaze u inostranstvo kada je obavezno. Zato kad` cujem pricu o "uskladjivanju propisa sa EU", muka mi je kuku. Da ne otvaram pricu sta treba njihovom gradjaninu da izadje na vodu i uziva a sta treba nama (brdo papira za registraciju, polaganje, Ratel (ako imate stanicu - opet takse, polaganje) i t.d. Isto je i sa famoznom registracijom prikolica, u vecini zemalja se prikolice za skladistenje i kratke relacije (do 30 km/h) ne registruju vec se voze sa propisanim obelezavanjem i nekom (sopstvenom) pratnjom. Znaci, ljudi su napravili propise da vam olaksaju zivot za razliku od nasih kojima su na prvom mestu prihodi od taksi.
-
Алекса, сасвим сте у праву.
Ја сам пре неких четири године поредио висине такси код нас и у Француској и Немачкој. Закључак, имајући у виду наш бруто доходак или нашу просечну зараду, другим речима, нашу куповну моћ, код нас је знатно скупље имати чамац него у тим великим земљама.
А о томе да се код нас региструје и оно што други не региструју... не вреди трошити речи. Држава је гладна пара, нема доста за све лопове.
-
Naravno, njihove drzave pospesuju raznorazne individualne i kolektivne aktivnosti koje ljudi upraznjavaju u smislu rekreacije jer, verovatno, smatraju da je to korisno za celo drustvo, da ljudi daju bolje rezultate na svojim radnim mestima i ako su za vikend bili srecni i opusteni. Procitah da Finska krece sa pilot projektom da sveki stanovnik bez obzira na starost dobija 500 eura mesecno kao "dodatak za srecu". Svajcarska isto radi na tome da svaki stanovnik ima primanja koja pokrivaju ono sto mi zovemo "potrosacka korpa" i stanovanje bez obzira da li je zaposlen ili ne i koliko ima godina. To se zove socijalna drzava, naspram cega je nasa cist parazit. Rekreacija u sopstvenoj reziji je i sopstveni trosak i oni im ne namecu dodatne. Kod nas ce do kraja uvesti i taksu i obaveznu registraciju na dup..u ako odlucite da dzogingujete u sumi stri
-
Zena je okacila svoj motor ... na moju jedrilicu...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Zena je okacila svoj motor ... na moju jedrilicu...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Како се тога нисам сетио?! Па наравно, жене су и иначе криве за све...
-
А то што те државе својим грађанима намеравају да дају одређену количину новца за личне потребе и задовољство, то је чиста лудост. Те земље ће убрзо схватити у каквој су заблуди.
Видеће оне, кад нама овде оставе само право да дишемо и очи држимо отворене (али не широм, него онако, малко...) и кад виде колико смо срећни што, ето, јш можемо да дишемо и да жмиримо, схватиће да је то што они раде чисто бацање пара које су богаташи могли да искористе паметније од сиротиње раје.
Јер, за сиротињу рају и није друго до да ћути јер ни за где је није.
-
Moze li mi neko pomoci,kolika je cena registracije za gliser 17ft 2008god,motor je 4.3 195ks,kad se saberu sve dazbine?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Moze li mi neko pomoci,kolika je cena registracije za gliser 17ft 2008god,motor je 4.3 195ks,kad se saberu sve dazbine?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Нисам добио износе такси које се плаћају приликом регистрације у овој години. Зато вам предлажем да погледате таксе из претходне године и да их увећате за 1,3% - претпостављам да ће и оне бити увећане за тај проценат као и износи пореза.
Податке имате овде у оквиру теме о регистрацији.
А што се тиче порезе, погледајте у табели коју сам дао према снази мотора.
На крају, обратите пажњу и на старост чамца и видите да ли испуњавате услов за попуст.
-
Sutra idem po jedan camac, drveni, verovatno necija samogradnja, bez ikakvog dokumenta, pa me zanima moze li se on uopste registrovati i sta treba od dokumenata? Kupoprodajni ugovor za pocetak?
A za iste pare covek prodaje i gumeni maestral od 3m i uverava me da njega ne treba registrovati uopste.
Ista je situacija i sa motorom koji sam nabavio, nema nikakve papire, samo kupoprodajni ugovor...
Moze li se nesto uciniti ili cu morati da plovim "mutnim vodama", na crno? pirat
-
Управо сам пронашао и износе такси које се користе у разним случајевима везаним за пловидбу и пловне објекте. Нисам имао времена да текст естетски сређујем па не замерите због распореда колона. Ипак, надам се да ћете видети шта је шта и колико износи такста која вас занима. Колико видим (!) таксе су ове године ниже него претходне.
XVII. SPISI I RADNJE U OBLASTI UNUTRAŠNJE PLOVIDBE
Tarifni broj 149.
Za rešenje po zahtevu za odobrenje prvog upisa plovnog objekta unutrašnje plovidbe u registar, i to:
1) po zahtevu za odobrenje prvog upisa u list "A" uloška glavne knjige upisnika brodova unutrašnje plovidbe za sve brodove i ploveće naprave sa sopstvenim pogonom preko 150 Kw, kao i za brodove i ploveće naprave bez sopstvenog pogona preko 300 tona nosivosti 45.920
2) po zahtevu za odobrenje prvog upisa za čamce i ploveća postrojenja koji se koriste u sportske i rekreativne svrhe 2.300
3) po zahtevu za odobrenje prvog upisa za plovne objekte, izuzev plovnih objekata iz tač. 1) i 2) ovog tarifnog broja 9.170
Tarifni broj 150.
Za rešenje kojim se određuje pozivni znak čamca:
1) domaćem pravnom ili fizičkom licu 2.510
2) stranom pravnom ili fizičkom licu 5.040
Za rešenje kojim se određuje ime, oznaka, kapetanija upisa i pozivni znak broda:
1) domaćem pravnom ili fizičkom licu 6.120
2) stranom pravnom ili fizičkom licu 12.260
Tarifni broj 151.
Za odobrenje stranom pravnom ili stranom fizičkom licu za upis broda u upisnik pomorskih brodova, i to:
1) do 5.000 NT 61.240
2) preko 5.000 do 15.000 NT 76.540
3) preko 15.000 do 30.000 NT 102.060
4) preko 30.000 do 50.000 NT 204.130
5) preko 50.000 NT 229.630
Tarifni broj 152.
Za odobrenje stranom pravnom ili stranom fizičkom licu za upis broda u upisnik brodova unutrašnje plovidbe, i to:
1) do 500 Kw 63.790
2) preko 500 Kw do 1.000 Kw 91.850
3) preko 1.000 Kw 127.580
Za odobrenje stranom pravnom ili stranom fizičkom licu za upis broda u upisnik brodova unutrašnje plovidbe, i to:
1) do 500 TN 30.610
2) preko 500 TN do 1.000 TN 45.920
3) preko 1.000 do 2.000 TN 153.090
4) preko 2.000 TN 204.130
Tarifni broj 153.
Za zahtev za:
1) izdavanje brodskih isprava, odnosno knjiga brodova unutrašnje plovidbe 2.320
2) izdavanje duplikata, odnosno za izmenu podataka, odnosno za produženje, odnosno za zamenu brodskih isprava i knjiga 1.140
3) izdavanje brodske knjižice, odnosno dozvole za ukrcanje, odnosno ovlašćenja za vršenje poslova na brodu unutrašnje plovidbe 2.320
4) izdavanje duplikata, odnosno izmenu podataka, odnosno zamenu brodske knjižice, odnosno ovlašćenja za vršenje poslova na brodu unutrašnje plovidbe 1.140
5) obavljanje osnovnog, odnosno redovnog, odnosno vanrednog pregleda čamca i plovećeg postrojenja 780
6) izdavanje duplikata, odnosno za zamenu plovidbene dozvole za čamac, odnosno za ploveće postrojenje 590
7) polaganje ispita za zvanje u unutrašnjoj plovidbi 1.140
8) polaganje ispita za upravljača i rukovaoca čamca 780
9) izdavanje duplikata, odnosno za zamenu uverenja za upravljača i rukovaoca čamca 780
10) izdavanje potvrde o brisanju broda iz upisnika brodova unutrašnje plovidbe 2.130
11) overu zapisnika o šteti, odnosno havariji plovnih objekata 1.350
Tarifni broj 154.
Za rešenje, i to:
1) o upisu promena u list "A" uloška glavne knjige upisnika brodova unutrašnje plovidbe 5.800
2) o sprovođenju uknjižbe, odnosno predbeležbe, odnosno zabeležbe, odnosno prenosa upisa broda, odnosno brisanje broda, odnosno drugih promena 2.890
3) o brisanju, odnosno o izvršenom brisanju iz upisnika, odnosno o promeni tehničkih karakteristika i drugim promenama čamca, odnosno plovećeg postrojenja 590
4) o nautičkim uslovima o izvođenju radova na izgradnji, odnosno rekonstrukciji, odnosno održavanju hidrotehničkih objekata, luka, pristaništa, odnosno regulaciji na unutrašnjim plovnim putevima i obalama, odnosno eksploataciji peska ili šljunka, tovarišta, deponija, kao i radova na izgradnji svih vrsta vodova i kablova koji premošćavaju plovne puteve 23.220
5) o nautičkim uslovima za splav-restorane, nautičke klubove i marine 9.680
6) po zahtevu za izdavanje odobrenja za poseban rečni transport 23.220
7) po zahtevu za izdavanje odobrenja za praćenje i nadgledanje poslova na vodi sredstvima prevoza lučke kapetanije (po času) 7.740
8) po zahtevu za izdavanje odobrenja za utovar-istovar naftnih proizvoda i opasnih materija 36.730
9) po zahtevu za utvrđivanje količine robe u brodu unutrašnje plovidbe (bez obzira na kapacitet), konstataciju stanja i havarije robe, odnosno konstataciju stanja ambalaže 13.530
10) po zahtevu za izdavanje nautičkih uslova za vršenje javnog prevoza u rečnom saobraćaju 9.680
11) o utvrđivanju minimalnog broja članova posade brodova unutrašnje plovidbe, odnosno plovećih naprava i skela 2.320
12) po zahtevu za odobrenje za vađenje potonule stvari na unutrašnjim plovnim putevima domaćem pravnom ili fizičkom licu 23.220
-
Hvala LSI, vidim da, koliko sam preracunao, izadje mi prva registracija oko 11.000, pa onda plus penta. Nije bas malo, ali vredi, za potpuno uzivanje na vodi 25648
Sutra idem u NS, u kapetaniju, pa cu odneti ugovor i neku grubu skicu (kao samogradnja iz, recimo 2005.godine :D ) i onda da vidim sta jos od papira treba ili mogu da poplacam sve i da registrujem.
-
Sutra idem po jedan camac, drveni, verovatno necija samogradnja, bez ikakvog dokumenta, pa me zanima moze li se on uopste registrovati i sta treba od dokumenata? Kupoprodajni ugovor za pocetak?
A za iste pare covek prodaje i gumeni maestral od 3m i uverava me da njega ne treba registrovati uopste.
Ista je situacija i sa motorom koji sam nabavio, nema nikakve papire, samo kupoprodajni ugovor...
Moze li se nesto uciniti ili cu morati da plovim "mutnim vodama", na crno? pirat
У начелу, ако се ради о чамцу из самоградње, морали бисте имати сертификат и пројекат овлашћене радионице. Оно што се некада радило, да два сведока потпишу да сте сами правили чамац - то више не важи.
Када се ради о пластичном чамцу, могу да траже да виде калуп.
Има још доста тога, па да не дужим - најтоплија препорука: заборавите на чамац и мотор без документације о пореклу и неопходних папира, ако мислите да се мирно возите и да уживате на води, не размишљајући да ли ће баш на вас наићи речна полиција. Ма како мала вероватноћа да се то догоди била, она ипак постоји.
Има толико чамаца и мотора са свом потребном документацијом - наћи ћете нешто што вам се допада, а што себи можете да приуштите.
А гумењак - ако има мотор, мора се регистровати.
-
bas drveni camac, ili sperka i plastika ?
ukoliko nikada nisi imao bas drveni camac, bezi od toga ....
a procitaj malo i o odrzavanju drvenih camaca...
http://www.srbijadanas.com/clanak/ne-diraj-nije-gotovo-kako-da-odrzavate-drveni-camac-24-05-2014
-
Dobar dan dobri ljudi! Kao uskoro ponosni (kad se sredi) suvozač jednog smederevca od 6m, imam jedno do dva, tri pitanja. Naime, čamac je kupljen sve s motorom, a od papira-samo papiri za čamac. Te prilikom prebacivanja vlasništva ukapiramo da s motorom možemo samo da se slikamo (za par dana postavljam i fotke). kuku Koliko košta registracija takvog plovila na ručni, da ne kažem veslo pogon? Ovde vidim samo registraciju za plovila sa motornim pogonom...
Hvala!
-
Ако је први упис чамца, такса уз захтев је 780,00 РСД (за основни преглед).
За решење је потребно платити још 2.300,00 РСД.
Укупно, то је 3.080,00 РСД.
Мислим да је то све.
Ако је чамац већ био уписан, онда је укупан трошак 1.280,00 РСД.
-
У прилогу се налази списак с бројевима рачуна и позивима на број које треба да користите приликом уплата за регистрацију. То је снимљено на огласној табли у београдској капетанији у фебруару ове године па мислим да и даље важи.
Ипак, саветујем сваком да, пре уплате, назове Капетанију и провери ажурност.
-
Korisno, hvala LSI