Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Srecko Sojic 18, 12, 2015, 10:59:01 pre podne
-
dragi moji forumasi doslo je vrijeme da i ja podijelim neka konkretna iskustva umjesto sto samo postavljam kojekakva pitanja
nadam se da ce ovo bar nekome biti od koristi
prije par godina kupio sam ovu brodsku prikolicu u holandiji. radi se o americkoj dvoosovinskoj prikolici koja ima hidraulicki sistem kocenja i nosivost 3200kg (2x1800kg). zbog toga sto pomenuti sistem kocenja nije imao kocinicu za slucaj nuzde (emergency break) niti mogucnost montiranja iste, prethodni vlasnik u holandiji je skinuo hidraulicni cilindar i fiksirao sistem zakacivanja te je stavio kocioni sistem van upotrebe. kao takvu po zakonu je mogao da koristi prikolicu kao laku auto prikolicu do 750kg koja ne mora da ima kocnicu niti podlijeze registraciji (treca tablica). to je u normalnim zemljama tako. medjutim, posto je sama prikolica oko 400kg nije mu preostalo mnogo tovarnog kapaciteta tako da je prodao.
kao sto se vidi na fotografijama, ova prikolica nije imala valjke nego daske zato sto je na njoj bio gliser. inace prikolica je 8m duga i 2.5m siroka sa periskopskom signalizacijom koja moze da se izvuce jos 2m tako da na nju moze da stane plovilo od 9m duzine i 2m sirine.
prvi dio renovacije odnosi se na montazu valjaka i vitla, a revizija kocionog sistema je planirana za kasnije.
ovo su slike izvornog stanja prikolice
-
e pa da nastavimo...
valjke sam kupio na e-bay u austriji a inox kod nas
vitlo sam kupio u holandiji
nemoj te ni da probate busiti inox amaterskim alatom psoto je jako tvrd.
ja sam sve izrezao i odnio u firmu koja se bavi proizvodnjom metalnoh ograda. oni su mi to usluzno izbusili
ovo je materijal spreman za obradu
-
prije pocetka moram da vam predstavim ekipu
ovo su dvojica eksperata za bravariju iako izgledaju kao lolek i bolek iz crtanog filma ili jos bolje kao ona dvojica majstora iz crtanog "a je to"
jedan je zaradio penziju nakon 40 godina provedenih u brodogradnji u holandiji kao varilac, a drugi je svoju stekao u italiji u firmi graus koja se bavi montazom magneta. mozete samo da zamislite kako to izgleda kada dodje do razmimoilazenja u misljenju kako treba raditi tamburanje
i naravno ja kao glavni segrt i mali od palube....
-
prvo se pristupilo demontazi...ili bolje receno demoliranju postojecih nosaca i dijelova prikolice koji su u losem stanju
-
sledeca stavka je bilo mjerenje i montaza valjaka po kojima ide kobilica
letvu smo koristili da iznivelisemo poziciju valjaka da budu u ravni
kasnije smo popustili sarafe i namjestili sve tako da prati kobilicu koja nije ravna kao letva
samim popustanjem srednjih valjaka brod je "legao" na svoje mjesto i opterecenje je bilo ravnomjerno rasporedjeno
-
nakon toga smo presli na pravljenje nosaca za bocne valjke koji pri navlacenju broda trebaju da klize po boku i usmjeravaju brod da ide ravno po horizontalnim valjcima
medjutim, posto je brod relarivno sirok ostalo je po nekih 5-6cm do branika tako da ove nosace nismo uspjeli da namontiramo.
po svoj prilici morace se usjeci i saviti cijev da bi se odmakla ili moramo izmisliti neki drugi patent
-
sledeci korak je bio montaza vitla
kako bi maksimalno ucvrstili plocu koja dolazi uz vitlo, a da bi ostavili mogucnost skidanja istog, morali smo napraviti nosac i zasarafiti ga
treba da napomenem da je prikolica debeeelo galvanizirana i da su ova dvojica odbili svaku mogucnost varenja bilo cega na konstrukciju
sve je radjeno na saraf i od inoxa
-
brod smo natovarili kamionskom dizalicom sa stovarista gradjevinskog materijala jer je bio na panjevima, pa da ga ne bi ostetili i vukljali lakse je bilo ovako
ja sam se ubio trazeci tezinu plovila po internetu i nista nisam mogao da nadjem. kada smo krenuli na put izvagao sam brod na prikolici.
ukupna tezina broda i prikolice je bila 1350kg bez motora i opreme. sama prikolica je oko 400kg ali nju tek treba da izvagam sto ce reci da je ovaj kasko od prilike 1000kg.
inace mecka Bozana je sve ovo izvukla bez ikakvih problema hi
tako je bela ladja otisla na farbanje i prvu fazu renovacije
sto se renovacije prikolice tice tu sledi montaza kocionog sistema, prepravljanje signalizacije i postavljanje novih stopa sa strane, ali to tek kad se uhvati vremena
-
Све што је урађено, урађено је за сваку похвалу.
Само... шта после? И кад све завршите, како мислите регистровати такву приколицу?
-
Prikolica je u medjuvremenu registrovana u Holandiji tako da ima svoju saobracajnu, tablicu i osiguranje
-
Posto si presao na camac, prikolicu sam siguran da neces resavati pre nego camac spustis na vodu. Plovidba je prioritet znam, ali nemoj da je zapostavis, mnogo je bitan "alat". Ja sam svoju tako i iz istih razloga zapostavio i nikako da "nadjem vremena" da se time pozabavim, a mnogo znaci.
Samo jedna korekcija, nije inox tvrd, vise je zilav, moze se busiti slabijim alatom, ali se mora busiti sa malim brojem okretaja i hladiti se uljem, naravno do nekih "amaterskih" debljina, nakon toga je znacajno brze dati usluzno da se uradi. Rupa na inox limovima debljina od 1mm do nekih 6mm sam nebrojeno izbusio za razno-razne nosace, podloske, ojacanja i lajsne. Svakako sto je deblji lim, proces je dugotrajniji i tupe se burgije, pogotovo ako nisu kvalitetne.
Sve u svemu srecno sa projektom, kako sa prikolicom tako i sa camcem! Sto pre da zaplovis 114
-
nidzo, ove ploce koje drze valjke su od lima 10mm a rupe su 14mm. nema sanse bez stubne busilice, dobrih burgija i hladjenja
zato sam i potrazio pomoc gdje su ljudi izbusili na strugu i jos frezenkovali rupe tako da je sve bilo u milimetar
ja camac i prikolicu radim paralelno. vidio si na drugom postu da mi je camac zastao zbog vjetrobrana
inace sve dijelove za prikolicu sam teskom mukom nabavio iz amerike jer nema nigdje u evropi. ali zato kad je sastavim ima da bude super.
-
jedan je zaradio penziju nakon 40 godina provedenih u mozete samo da zamislite kako to izgleda kada dodje do razmimoilazenja u misljenju kako treba raditi tamburanje
ne bio ti u kozi :D
btw inox se uspesno moze busiti sa amaterskim alatom samo nabacis HSS burgije i ide kao kroz sir ...
-
jeste da su naporni kao porodjaj ali zavrsavaju posao samo tako. sem toga jako su inovativni jer se sve uglavnom radilo na mjeru i onako kako odgovara a ne standardno
sto se inoxa tice tu je posao zavrsen tako da nemam vise sta da busim
nadam se da cu uskoro nastaviti sa revizijom kocionog sistema
-
Kapetane nemas pojma ni o cemu.Bolje cuti.
-
Kapetane nemas pojma ni o cemu.Bolje cuti.
kad smo pravili Roll na cetiri osmeha .. sve sam izbusio u Beogradu da bih izbegao to cuvenje busenje inoxa za koje ti treba diploma , master, doktorat i slicno ... i naravno koliko god da planiras uvek iskrsne nesto ... malo smo napravili veci nego sto treba :D ja uzimao merke sajkaca
skratio sam ga sa brusilicom od 400 watti neka no name marka (tipa einhell, willager...) , i onaj kotur za metal (za secenje) ... prvu put uzeo u ruke brusilicu i bez problema odsekao visak
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=13931.0;attach=76729;image)
morali smo i stopu da sredjujemo 5mm debljine , i to je zavrseno sa dve burgije jedna tanja jedna deblja HSS, takodje no name busilica jacine oko 500 watti ...
ne smem jaci alat jer mi je agregat 2kwata , pa mi lakse da sve radim sa slabijim alatom po ladji ... i zavrsi mi posao no name alat sa HSS burgijama ( i dans su u zivotu iste te burgije)
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=13931.0;attach=76692;image)
mozda ovaj prohrom za roll oznake 316l i nije toliko cvrst kao sto pricaju, sta zna dete sta je 300 kila ... ali 4mm rupice na ogradu gde je prohrom 304 (ili neki slican, jer se mat pojavljuje) izbusih iz prve sa 5mm burgijom, HSS naravno ...
a generalno kazu ljudi "ako znas" mozes i sa obicnom burgijom da busis inox... ja pokusao i zeznuo par komada i kupio te HSS, mozda i moze, al kapiram da moras doooobro da znas sta radis...
i tako ...
-
a vidi ovu budalu , ko da mene slusa.. busi HSS burgijom 316 celik debljine 8 mm sajkaca
niko mu nije rekao da to ne moze da se radi :D doduse mozda je trik u de waltovoj busilici kgk
7 funti 9 komada ... ja mislim da sam evro placao ove moje (po komadu)
http://www.youtube.com/watch?v=i5Dx5g3bjgs
-
probao i segrt da izbusi i sa obicnom i HSS i to prvo manju rupu od 5mm pa da prosirim na 12mm i samo istopio burgije
kupim opet HSS i odem kod komsije na probesionalnu stubnu koja ima hladnjenje i sporo okrece. i tu izbusim par komada a trebalo mi 72 rupe
fino pokupim sve i odnesem u firmu kako rekoh
10mm debela ploca...
-
probao i segrt da izbusi i sa obicnom i HSS i to prvo manju rupu od 5mm pa da prosirim na 12mm i samo istopio burgije
kupim opet HSS i odem kod komsije na probesionalnu stubnu koja ima hladnjenje i sporo okrece. i tu izbusim par komada a trebalo mi 72 rupe
fino pokupim sve i odnesem u firmu kako rekoh
10mm debela ploca...
za 72 rupe bih i ja nosio nekome sajkaca generalno moze, ali ako je velik posao ne treba se zezati ...
ujedno danas sam malo googlao ove HSS burgije... ima dosta njihovih podopcija te sa ovom te sa onom legurom, ove sto mi koristimo su verovatno najeftinije , ali su daleko bolje od onih obicnih crnih burgija ... ono sto sam ja uspeo da uhvatim u tih par rupa je da treba da se vrsi pritisak dok se busi (ne prevelik) i mali broj obrtaja ... i ide sasvim ok.. nisam hladio , na zalost, to cu sledeci put da pokusam kako ide sa tim
-
kapetane evidentno nema sta. kada sam radio postolja za brod radio sam crnim cijevima ali sa stijenkom 2mm pa sam kod komsije busio to na stubnoj profesionalnoj busilici. to je islo tako dobro da sam u jednom momentu razmisljao da kupim sebi jednu. odustao sam od toga zbog nedostatka prostora u pomocnim prostorijama, a i jeftinije mi je da s vremena na vrijeme kupim komsiji par limenki piva i posluzim se alatom hehehehe
-
e sad, dok ne dodje nastavak renovacije, u tehnickom smislu, malo teorije i saznanja koji mozda mogu koristiti nekome, pogotovo ovima sto petljaju sa samogradnjom ili uvozom.
spomenuo sam da ovu priklicu nije bilo moguce registrovati jer nije imala odvojen sistem kocenja u slucaju nuzde. prikolica je samonalijetajuca i radi na principu hidraulickog pritiska. u sapi za kacanje ima cilindar i rezervoar sa uljem koji je crijevima povezan sa kocionim sistemom na sva cetiri tocka. u skoro svim slucajevima obicnih auto prikolica koje mi koristimo taj sistem je mehanicki, odnosno putem sajli.
i ovaj sistem ima kocnicu za slucaj nuzde. to je ona sajla koja se kaci za okce pored kuke ili na samu kuku. u slucaju da se prikolica otkaci ta sajla povlaci ruciccu i blokira sva 4 tocka. to je iskljucivo da prikolica ne bi isla dalje nekontrolisano i ugrozila ostale ucesnike u saobracaju. medjutim, kod ovog hidraulickog sistema ta kocnica za nuzdu koristi isti cilindar i crijeva. iz tog razloga EU ne prihvata to rjesenje i zahtijeva da kocnica za nuzdu bude mehanicka, odnosno preko sajle.
ljudi moji ja sam danima kopao po internetu, americkim stranicama i forumima da nadjem informacije vezane za to. i nasao! pronasao sam "klijesta" gdje je glavni sistem kocenja pomocu hidraulicnog cilindra i crijeva, a kocnica u slucaju nuzde je na sajlu i montira se odvojeno.
u tom traganju sam takodje saznao da postoje "klijesta" koja su sa "free backing" sistemom to jest da moze nesmetano da se ide u rikverc dok kod drugog sistema mora da se otkaci sistem kocenja kada se zeli ici u rikverc.
eto to je to sto se tehnickog dijela tice.
meni ostaje sada da razmontiram ovaj stari sistem i da namontiram novi kako bih imao potpuno funkcionalnu prikolicu
-
Prikolica je odlicna i to ce sigurno da radi dobro.al glavna stvar su tockovi lezajevi i taj kocioni sistem.dobosi.to sve mora da bude u savrsenom stanju.ako se brod vuce na more i prikolica potapa u slanu vodu,sa tim se ne treba igrati.ja sam ove godine sve skinuo ispeskario ofarbao farbom za tu namenu.otpornom na temperaturu.lezajeve skf ...i sad necu da kontrolisem samo naredne sezone.poslebcu opet da sve poskidam i proverim.
Zamerku imam na kutije koje nose valjke na kojima lezi kobilica.tu obicno ne idu kutije.velika je sansa da se brod tu osteti ako se na rampi navlaci a prikolicu.rampe su cesto lose i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar.vec kad izvuces brod malo ga pomeris levo desno.zaljulja se brod rucno i dok je jos mokar i ljigav lepo se moze pomeri levo desno po malo.
-
... i tesko je navuci brod idealno.posebno ako duva vetar...
moje iskustvo govori da se brod izvlaci do 11 sati pre podne i posle 19 popodne ...
u 95% slucajeva tada nema ni daska vetra (Voloski zaliv)...
-
neptune, kad vec pomenu lezajeve i kontrolisanje....povezemo mi camac i prikolicu iz holandije, telad ona bosanska neinformisana, amaterska.....
stali smo mi nakon sat vremena da pregledamo tovar ali smo gledali zatezne trake i ceradu umjesto tockova na prikolici. sve super.
stanemo opet nakon sat-dva, sve u redu ne mrda camac
u neka doba stanemo u sred noci u njemackoj da odmorimo. smrdi gumaaaa eek
osovina se usijala na jednom tocku, vide se kapljice istopljenig metala od kuglica iz lezaja
sreca sutra dan navatamo nekog svabu koji ima servis za odrzavanje poljoprivrednih masina i uradi nam lezaj ponovo za 100eur. za sat smo bili ponovo na putu i stigli do kuce bezbijedno.
poooosle sam ja rovio po youtube i gledao sta i kako se to radi.
evo i slike kako je izgledala havarija. da nismo tada stali i vidjeli sta se desava vjerovatno bi u jednom momentu doslo do vece havarije pa cak i nesrece.
zato pozdravljam komentar i savjet svima koji imaju prikolice da redovno kontrolisu komplet sistem ali i da imaju rezervi set lezaja i alat jer nije tesko promijeniti cak ni na sred puta.
-
E pa da ja sam to video kad se drugima desilo pa pazim...a sto se tice onih kutija sa valjcima.to bi bilo pametno da nekako zastitite.ako spustate brod na rampi videcete sta je problem