Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: MiletaStamat 12, 10, 2015, 17:46:28 posle podne

Naslov: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 12, 10, 2015, 17:46:28 posle podne
Može li neko da me posavetuje da  li je na Pasari vodičanka bolje imati pentu sa dugom ili kratkom čizmom. Neki mi kažu da može i jedna i druga, ali ja bih voleo da čujem savete od već iskusnih pratilaca ovog foruma. Nameravam u skorije vreme da kupim neku četvorotaktnu pentu od 6 do 10 ks, pa ne bih baš da pogrešim, a nije zdravo ni zbog finansija, ne bih da kupujem i odmah prodajem ako pogrešim. Unapred hvala.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 12, 10, 2015, 18:12:59 posle podne
Mislim da je kod njih standard kratka osovina.Bitno je da ti kavitaciona ploca pente bude uronjena u vodu oko 2,5-3cm uzmes metar pa izmeris ako je neko mozda prepravljao zrcalo.40-45cm i manje kraka a 50-55+cm duga.10ks ti je prejako za vodicanku a gledaj da penta ima 2 cilindra.Neznam za 4t i 5-6ks ima neka sa dva cilindra.8ks je prvi 2 cilindricni sa 4t i to bi ti bilo puna kapa.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 12, 10, 2015, 20:48:18 posle podne
Hvala Zorane za savet, izmericu sve to pa ću videti. A pitaću i prethodnog vlasnika da nije nešto prepravljao, od  njega sam i dobio uz čamac tomos 4, ja nešto merio čini mi se da je duga čizma. Merio sam i čamac od vrha daske nosaca motora do dna čamca je 47 cm. A za motor videcu, mislio sam četvorotaktni zbog potrošnje, mošda baš 6 ks, i ja mislim da je on dovoljan za moju pasaru, jer ga i tomos 4 lepo gura, a ja ne želim da idem na trke nego samo da uživam, E bio juče u Grocku obišao marinu, ništa ne sredjuju sve zapusteno, i onaj nasip što su radili prošle godine se rasipa i urušava.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 12, 10, 2015, 21:00:14 posle podne
Ubiće me žena :) samo visim na internetu i gledam pente, koje sve marke postoje, koje snage, koje su cetvorotaktne, dvotaktne, duge, kratke. To sam pre samo površno znao, sada se trudim da se što bolje upoznam, i da na proleće spreman izadjem na reku i uživam.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 12, 10, 2015, 21:35:47 posle podne
I ja gledam i trazim motor te pratim oglase jos od letos.Sad su malo i pale cene.Trazi pentu sa 2 cilindra kao stalni pogon a 1 cilindar kao pomocni.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 12, 10, 2015, 22:46:35 posle podne
Zasto 2 cilindra.Jedne godine kampujuci u Gaju odosmo preko puta camcam na plazu u Kostolac.Gumenjak sport 320 i johnson 6ks (1977g) supruga dvoje dece(tada mali bili) ker (foksterijer) i ja.Kupanje zezanje sve super al po izlasku iz Kostolackog rukavca docekala nas kosava i talasi.Duva od Dubovca bez milosti.Sve je bilo dobro dok ne prodjosmo Stojkovu adu i tu johnson pocne da trokira,puca,stuca jedva radi.Duva vetar ljuljaju talasi nema sanse da skidam kapu i cackam po motoru nego tako na jedan cilindar mic po mic do Gajskog rukavca.Probio kabal ili kapa od jedne svecice i jedan cilindar nije  radio a na onaj drugi sam se izvukao posle 30min s pola Dunava.Eto zato penta s dva cilindra pa nek se zove kako hoces.Brena je Brena al dva puta je dva puta.....
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 12, 10, 2015, 22:56:39 posle podne
Imaću u vidu tvoje iskustvo i traziti sa dva cilindra, neku šesticu ili osmicu, jamahu, tohacu ili nešto slično. Bio i ja letos u Kostolcu, ali samo sam vozio kajak na njihovom jezeru, rukavcu :)
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 13, 10, 2015, 08:20:10 pre podne
Kupujes predpostavljam polovan motor kao i ja.Ako naletis na povoljnu cenu i u dobrom stanju motor kupi bez obzira dal je duga ili kratka noga.Mozda je bolje prilagoditi krmeno zrcalo motoru nego da se cimas sa motorom po majstorima svaki cas.Lutrija.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 13, 10, 2015, 09:54:35 pre podne
Da polovan bih kupio, mnogo je novca u ovom trenutku za nov. Ima svašta na oglasima, i svi svoje hvale. Izuzetan motor, nije mnogo radio, kao nov je, uradjen servis, i još mnogo šta, a kada odeš da vidiš prodavac ga nije ni oprao od blata. Jbg. ko god prodaje njemu malo, ko god kupuje njemu mnogo novca. Za sada samo gledam upoznajem se sa svim što ide uz to. Ovaj moj stari tomos 4 ostaviću kao pomoćni, uradiću mu kvalitetan servis, i guraće on još dugo, a ako naleti nešto povoljno  6 ili 8 ks uzeću ako ne sada onda za narednu sezonu sigurno.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 13, 10, 2015, 10:35:58 pre podne
Nešto razmišljam kad budem imao novac u džepu da ovde na forumu kažem šta mi treba, verujem da neko ko je dugo u nautici a bolje se od mene razume u pente bude imao motor baš za mene. Da ne kupujem po oglasima, jer kako se slabo razumem uvek postoji mogućnos da kupim neki krš. Nadam se da su ovde ozbiljni ljudi i da će stajati iza svojih reči i onog što prodaju. Ne znam da li je to uobičajeno da se preko foruma kupi penta.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Kapetan 13, 10, 2015, 12:16:58 posle podne
Nešto razmišljam kad budem imao novac u džepu da ovde na forumu kažem šta mi treba, verujem da neko ko je dugo u nautici a bolje se od mene razume u pente bude imao motor baš za mene. Da ne kupujem po oglasima, jer kako se slabo razumem uvek postoji mogućnos da kupim neki krš. Nadam se da su ovde ozbiljni ljudi i da će stajati iza svojih reči i onog što prodaju. Ne znam da li je to uobičajeno da se preko foruma kupi penta.

eeeee to zna da bude problem.. ja u nekoj  kompenazicji prepustih motor od prodavca do kupca, je*iga prosao kroz moje ruke... prodavac se kleo da je sve ispravno....  kupac da ne radi, ja u sredini sa 5 minuta voznje dok je bio kod mene .. ispala drama .. da bi na kraju motor zavrsio kod nekog treceg lika koji ga je popravio za 10 evra...

problem je sto u srbiji NEMA majstora koji ce ti reci kakav je motor, neke osnovne stvari postoje, tipa, merneje kompresije i slicno .. sve ostalo je sreca ili nesreca...

ili recimo ja imam dva identicna motora Yamaha8 4T, razlika u serijskim brojevima oko 200, znaci da se znaju jos iz fabrike :D  .. jedan kupih od svercera drugi od poznanika.. e ovaj od svercera radi super, a ovaj od poznanika kad god moze zapusi impeler.. zamenim na oba motora impelere , ocistim sve ... i opet ista stvar... sve je kako ti se zalomi ...
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: zankiki 13, 10, 2015, 13:26:30 posle podne
Mislim da takvog majstora nema nigde... Kako on može da zna kakav je motor?
To što si rekao, izmeri se kompresija... Za dvotaktne motora, ako upali iz 1-2 pokušaja, na probi izgura 5-10 minuta pod punim gasom bez da trza i guši se to mu je to. Nema tamo bog zna šta da se pokvari. Naravno posle kupovine servis, zamena impelera i na vodu.

Naravno, uvek može da se desi da posle nešto crkne i da te motor ostavi, ali to može i sa novim, ne znači da ti je neko zavalio neispravan.

Lično nikad ne bih kupio neodgovarajući motor pa prilagođavao zrcalo. Barem motora na oglasima ima koliko nećeš, naleteće nešto valjano, duga je zima.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: dragand 13, 10, 2015, 13:55:21 posle podne
Što reče kapetan... zbog deset evra izgubih dobar motor...  Meni se pokvari pre mesec dana Evinrude 15 ks, nema kompresiju. Saveti su bili ma prodaj to za 100 150 evra i skupi 400 - 500 evra pa kupi bolji. Ja dam u oglas, pa razmislim  sha na njemu brdo stvari novo i zamenjeno. Da lupim još tolike pare za drugi.. a opet mačka u džaku...  yg ne! Zapucam ja iz Grocke u Banovce pa kod majstor Mirka. Čovek zameni karike i sve što treba i još neke sitnice i ja dobijem super motor za 70 evra. Ajde ja sam još nešto izvoljevao pa me to izašlo još 20 evra. Uglavnom, mislim da je kupovina svakog motora neizvesnost i da u svaki mora da se uloži i čovek mora da bude na to spreman.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: dragand 13, 10, 2015, 13:58:58 posle podne
  A što se tiče duge i kratke noge, da li prilagoditi zrcalo? Da se ne ispusti dobar motor, mislim da treba prilagoditi zrcalo. Kod motora manje snage nemaš nikakvog rizika da to uradiš. Niti uticaja na brzinu, potrošnju itd. I ja sam kod mene prilagodio zrcalo i super sam zadovoljan.  j1
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: MiletaStamat 13, 10, 2015, 14:58:34 posle podne
Koliko ja vidim iz svih komentara, uvek je sreća da li pogoditi baš motor koji je dobar i neće da se kvari. Možda mi je jedino rešenje da počnem štekovati novac i probati da skupim za neki novi, onda mi niko neće biti kriv ako se i on kvari, barem ću imati neku garanciju godinu, dve. U tom slučaju dilema je samo da li dvotaktni ili četvorotaktni. 6 ; 8 ; ili 1o Ks, i koje marke. Ko ima najpokriveniju mrežu servisa, rezervnih delova i sl. Do tada ću čitati forum i skupljati vaša iskustva. Nadam se da ću dosta toga korisnog naučiti i sutra primeniti na vodi.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: LSI 13, 10, 2015, 15:15:08 posle podne
Да вам кажем, пријатељу "Да се човек пита", и кад купите нов мотор, питање је да ли имате среће у животу или немате.
Није се једном догодило да нова машина затаји. Тада боље прођете само ако постоји овлашћени сервис који ће у гарантном року отклонити квар. Али све оне непријатности које због тога имате, нико вам неће надокнадити.

Кад купујете полован мотор, то вам је "мачка у џаку".
Ако имате среће, уживаћете и често ћете се са радошћу сетити бившег власника.
Ако немате среће, псоваћете ту вашу срећу с којом сте се родили и баш тај мотор од баш тог бившег продавца купили. И при том, можда човек уопште није крив. Можда ничим није допринео да се проблем појави код вас. Једноставно, дође до замора материјала; другачији начин употребе често изазива проблеме.

А што се тиче дужине осовине и преправке крмене даске, ту ћете опет наићи на различите савете.
Мислим да вам је неко већ рекао да ако је мотор мањи и лакши, надоградња крмене даске да би се мотор поставио на одговарајућу висину и није неки велики проблем. Али ако је мотор већи и тежи, тада надоградњу треба урадити тако да то буде чврсто и поуздано, а не да вам мотор отпадне при већем оптерећењу.

Уколико би требало скраћивати крмену плочу, то је мањи проблем јер се не ремети много јачина конструкције, али кад се подиже висина, то је крпљење, а крпеж је увек крпеж. Зато, добро размислите.
Ако нађете добар мотор с дугом осовином, можда се и исплати надоградити крмену плочу ако имате ко ће то урадити ваљано.
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: zankiki 13, 10, 2015, 16:06:22 posle podne
Nemoj da se bojiš polovnih motora, ja sam ih imao više i svi su dobro radili. Na kraju, i da se zezneš, za starije motore, dvotaktne, do 10-ak KS, šta god da je možeš srediti za neke normalne pare, ako baš nisi baksuz.

I sama prepravka krmenog zrcala košta, a i izgleda ružno, pogotovo ako se sa kratke noge prilagođava na dugu...
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 13, 10, 2015, 17:14:06 posle podne
Od polovnih motora 6-8ks prednost 2t jednostavniji su manje se kvare nije skupo odrzavanje(mozes i sam) ali trose nesto vise od 4t.Nov motor 4t zbog manje potrosnje a i da bi bio blize EU da nam ne uteraju neki zakon...
         Koju marku motora???Prosetaj po marini pa vidi sta se koristi najvise i najcesce.Svaki koji se odrzava i pazi traje i sluzi i svako ko vodi racuna o svom motoru kune se u njega bez obzira dal je yamaha ili honda ili ...
         Mene licno interesuju "mesoviti brakovi" tj od koje godine je selva postala yamaha pa od kad je mariner prestao da bude yamaha i sta je sad i od kad je mercury postao tohatsu.E to mi je nepoznato a ima ih dosta po oglasima.
         
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 15, 10, 2015, 16:39:26 posle podne
http://www.rbbi.com/links/outboard.htm#ob
  Malo sam istrazivao.Mercury do 25ks 4t je tohatsu od 2006g.Selva 4t je yamaha.Mariner(male snage) 2t jeste yamaha do neke???godine a posle je mercury...Dalje je sve manje vise ko spanska serija izmesano tipa nisanovi blokovi yamahine glave...
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Kapetan 15, 10, 2015, 17:44:02 posle podne
zaboravi na sve ...
Postoje sledeci motori:

1 Yamaha i Honda - Ako vozis familiju i bitno ti je da te motor nikad ne izda ...
2 Evinrude - Ako se vozis sam i volis malo vise snage i imas za gorivo , a neces da veslas do obale ...


za ove motore imas donekle 0k servisnu podrsku, za ostale se sam snalazis...

sve ostalo je smuti pa prospi ... 0k jeste Selva Yamaha ,i slicno, ali kad god se rade OEM varijante rade se od losijih legura ... imas temu gde lepoja serviser objasnjava ,mislim za tohatsu, da je kod njega "osovina" od tvrde plastike a kod mercurija od metala, ili tako nesto ...  pa sad vidi ...
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: ANASTASIA II 15, 10, 2015, 20:39:48 posle podne
A zasto Tohatsu nije dobar motor?
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: djera1 15, 10, 2015, 21:15:44 posle podne
Kapetane jos uvek nisi nista naucio. Tohatsu je vrh. Ti si pobrkao Tohatsu i Parsun 
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Kapetan 15, 10, 2015, 22:00:49 posle podne
Kapetane jos uvek nisi nista naucio. Tohatsu je vrh. Ti si pobrkao Tohatsu i Parsun

Kao sto je taj Tohatsu Mercuri  tako je i Yamabisi ustvari Yamaha u srcu ... Manite me OEM proizvoda radim sa njima na ovaj ili onaj nacin zadnjih 10tak godina svega se nagledah ...

http://www.technicalandtrading.com/outboard_engines/yamabisi_outboard_engines

(http://technicalandtrading.com/yahoo_site_admin1/assets/images/3121452_CreateAgifhhhhhhh.2671224_std.gif)

ili kako proizvodjac kaze "YAMABISI Outboard Engines from the best manufacturer in China for outboard engines,CE approval, 100% YAMAHA Duplicate,Perfect performance,2.5,4,5,9.9,15HP, Long &Short Shaft,two stroke and four stroke."

Sta mislite dal mogu, i za kolko para da ovaj motor krstim "Srbihatsu" ? Garantujem Yamaha 100%

(http://technicalandtrading.com/yahoo_site_admin1/assets/images/IMG_0290.5792209_std.jpg)
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Zoran T 16, 10, 2015, 09:40:54 pre podne
Pratim oglase(i to vrlo pedantno) od letos u nameri da smenim tomosa motorcetom male snage(5-6ks)koji bi kasnije posluzio kao pomocni i sto vise gledam to je veci haos u glavi.Neki se rastezu mesecima kod svercera iako su prihvatljive cene i ok marke a neki odu odma iako su mozda skuplji i nisu ni honda ni yamaha?????Neki se i vrate na oglas s vecom cenom i drugim prodavcem tako da je tu po oglasima opsti haos od cena marki modela pa cak i sa 6 brzina sa rikvercom(najverovatnije stamparska greska) od letos 2parsuna 5ks i jedna hidea5ks za 50e jeftiniji nego malo starija yamaha 2t 6 ks...
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: Outboard Master 18, 10, 2015, 21:51:50 posle podne
Naci Dobar Motor je stvar Srece i malo Tehnickog razumevanja. I mora se znati sta se hoce i sta nekome bas treba.. da li Honda ( posto su sve 4t) ili nesto Oldschool ;-) za one koji nece nesto bas da se brinu o Motoru, stariji 2t kao npr. Johnson/Evinrude, Yamaha ili Mercury iili neki Parsun,Sail , Yamakati Suzakuki i td.. za one koji hoce da imaju nesto novije 4t a da ih nekosta puno pa sad dali ti kinezi necemu vrede ... hmm ja kazem ne a drugi kazu da  4587 .
Naslov: Odg: Duga ili kratka osovina
Poruka od: STG 26, 10, 2015, 10:11:30 pre podne
Bezbroj puta se govorilo o kvalitetu, prednostima/manama vanbroskih motora, cenama kod nas...
Realnost je da na sve oko nabavke motora uticu finansije, pare i muzika.
Sto se tice proizvodjaca, verujem da su Honda i Yamaha, barem kod nas, ubedljivo na prvom mestu.
Ko tvrdi da je Tohatsu los motor-zivi u zabludi.
Najbolje resenje za pomenuti camac je verovatno 4t motor od 8-10 ks, a ponovo se dolazi do para i muzike.
Ako je izvodljivo, uvek je bolje pazariti nov motor, a posto ste vec na Adi, koja nije mala marina, valja prosetati, sigurno da neki komsija prodaje motor...