Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Stigao sam !!! => Temu započeo: Thalassoma 05, 09, 2015, 06:54:55 pre podne
-
Zdravo!
Vec sam bio na ovom forumu registrovan ali davno bese pa se vise i ne secam pod kojim "nikom".
U svakom slucaju, od onda sam kupio malu jedrilicu u Sloveniji. Sa prijateljem doplovio do Boke Kotorske
(sjajno iskustvo).
Jedrio njome 5 godina i ove godine je prodao.
I to samo zato jer nameravam da kupim jednu slicnih dimenzija ali boljim maritimnih karakteristika.
Toliko za sada....
-
Добро дошао (поново). 114
-
Кад сам прочитао наслов теме: Спуштена једра, нешто ме прошло, неки помало непријатан осећај... Да није неко...?
Срећом, није.
Ово је лепа вест и желим вам да што пре нађете одговарајућу једрилицу. Овде сте добродошли јер ко има пет година искуства у једрењу по Јадрану, тај свакако има и шта да исприча. Да и ми остали чујемо нешто лепо и корисно, да научимо нешто.
-
dobro dosao !
koju jedrilicu si imao ?
-
Dobrodosao. Bas volim da cujem da neko jedri
-
Sretan povratak 114 114
-
Zdravo svima jos jednom i hvala na dobrodoslici.
Sto se tice jedrilicarskog iskustva, i nije neko. Naime, osim sto sam jednom (kao posmatrac) preplovio od Bara do San Tropea, i osim sto sam kao pomocnik preplovio
od Pirana do Boke Kotorske, ostalo iskustvo je sve po Boki Kotorskoj. Nije to bog-zna-sta...
Ipak, nadam se da cu sa sledecom jedrilicom da idem na neke dalje destinacije.
A jedrilica koju sam imao je bila GibSea od 7,3 m (ali samogradnja - MADE IN SLOVENIA) sa vanbrodskim motorom, glavnim jedrom i rol flokom. Na jedra je mogao da
ide pod optimalnim uslovima oko 5 cvorova pa se nadam da cu sa sledecim plovilom da dobijem nesto bolje performanse.
Imate li mozda da predlozite linkove gde da trazim jedrilicu?
-
A kakvu bi ti htjeo ? Koliki budjet imas na umu ?
-
Nikad nije bilo povoljnije kupiti jedrilicu. Trazi u holandiji. Mada ne mora da znaci da ne naletis i blize na dobar i ne previse skup brod. Prvo resi sta trazis. Razmisli gde ces ga koristiti, drzati van sezone, koliko ce ekipa na njemu najcesce ploviti...Pazi da se ne uvalis, npr. veliki brod u losem stanju ili slicno.
Inace brzina od 5 cvorova, prosecna, je bas dobra i za dosta veci brod od 7m.
-
Vidi kako stojis sa lovom. Sve na kraju bude dosta skuplje nego sto planiras. Sam brod je manja stavka u odnosu na odrzavanje i ostale troskove.
-
Izgleda da sam nasao nesto zanimljivo ali u Poljskoj. Da li neko poznaje nekoga ko radi prevoz plovila i kakva mu je cena po kilometru?
-
koje su dimenzije plovila?
-
6,5 x 2,5 metara i nesto manje od tona tezine.
-
Dobro došao k5 Stavi sliku da je vidimo. sail
-
Dobro doplovio! 114
-
Dobro došao k5 Stavi sliku da je vidimo. sail
Evo i fotografije. Kao sto vidite, jos nije skroz zavrsena ali bice u sledecih mesec ili dva. Na vreme da se uziva tokom leta.
Barem se nadam (a i tako su mi rekli tj. obecali)....
-
K'o lutka !
-
Lepo, zaista lepo ...
-
Znam za ovaj brod. Trebalo bi da je brz. Nesto kao novi elan 21.
Voleo bih uzivo da vidim ovaj brod. Ovakvi brodovi bi trebalo da glisiraju, posebno niz vetar sa genakerom, meni to super izgleda, treba samo biti dovoljno iskusan i imati posadu za takvu plovidbu.
-
A ne pomesao sam nije ovo taj brod na koji sam mislio
-
Znam za ovaj brod. Trebalo bi da je brz. Nesto kao novi elan 21.
Voleo bih uzivo da vidim ovaj brod. Ovakvi brodovi bi trebalo da glisiraju, posebno niz vetar sa genakerom, meni to super izgleda, treba samo biti dovoljno iskusan i imati posadu za takvu plovidbu.
Ne znam na koje si tacno plovilo mislio ali znam da bi pod idealnim uslovima trebalo da dostignem brzinu do 10 kn
Sto se tice posade - nemam je. To sam ja (ne bas previse iskusan) i moja porodica i povremeno prijatelji. Medjutim,
sasvim sam siguran da cu postizati vece brzine nego sa prethodnom jedrilicom koja je sto zbog oblika trupa, sto zbog
veoma starih jedara, sto zbog tezine dostizala najvise do 4 eventualno 5 kn
Sa ovom bi trebalo da bude drugacije.
A i ako ne bude... Ne zurim se kada jedrim a i ne nameravam na neke prestizne regate tako da kako bude - bice.
Vazno je da bude sigurna, udobna i da bude nekog vetra. A da li cu stici za 30 minuta ili 6 h, nije bas da ce nesto mnogo
da promeni.
-
Meni isto brzina nije bitna. Sad bih, da menjam brod, nabavio jedrilicu sto vise za tesko more. Problem je sto su takve teske i ne mogu na prikolicu. Posto jedrim isto sa porodicom. Sigurnost mi je bas bitna. Malo sumnjam u jedrilicarske sposobnosti ovog viko. Ali nisam probao pa ne znam. Voleo bih da vidim uzivo.
Brod je lep, lako se transportuje i vetovatno unutra ima prostora dosta.
-
Lepa jedrilica.U odnosu na staru ovde ces prvo morati da savladas i dobro uvezbas kracenje jedara i da se naviknes na brod pogotovo s porodicom...10kn jako tesko ali ces puno lakse da jedris po laganijem vetru nego sa starom..."glisiranje" s krmenim vetrom jako tesko do nemoguce...kad se naviknes na brod(a i on na tebe) uzivat ce te...u nekoj perspektivi razmisli o duplim kormilima kao na elanu 21...
-
Lepa jedrilica.U odnosu na staru ovde ces prvo morati da savladas i dobro uvezbas kracenje jedara i da se naviknes na brod pogotovo s porodicom...10kn jako tesko ali ces puno lakse da jedris po laganijem vetru nego sa starom..."glisiranje" s krmenim vetrom jako tesko do nemoguce...kad se naviknes na brod(a i on na tebe) uzivat ce te...u nekoj perspektivi razmisli o duplim kormilima kao na elanu 21...
Sasvim je moguce da si u pravu i nadam se da cu moci da Vam prenesem moja iskustva vec pocetkom septembra. Ja se i dalje nadam da cu imati bolju brzinu nego sa prethodnom jedrilicom. Cak i kada je njome upravljao profi regatas, nista znacajnije nije uspeo da postigne po pitanju brzine.
Sto se tice bezbednosti, ja sam tu morao da pravim kompromis jer sam hteo (bio primoran) da moze da se "baci" na prikolicu a opet da ne bude bas mnogooo nestabilna i sa losim maritimnim tj. jedrilicarskim karakteristikama pa sam doplatio (i to dosta) za tzv "T-shape" kolumbu tako da plovilo iz C kategorije (sa pomicnom kolumbom) prelazi u B kategoriju (sa kolumbom koja se uvlaci). Jedino sto sam na ovaj nacin, osim novca izgubio i onako plitak gaz tako da vise nije 0,25 metara vec 0,45 m.
U svakom slucaju, ne ocekujem bas previse ali koliko para toliko i muzike. A o duplom kormilu za sada ne razmisljam. Tek nakon leta, kada sve prodje, videcu sta mi valja ciniti ali i koliki ce mi biti budzet za sledecu godinu itd....
-
e to je sigurno dobro sto si uzeo tu T kobilicu. mada ne znam kakva je ta koja nije T. sto se gaza tice 45 cm je ok. I dalje ces moci da spustas brod na rampi, bez krana. to je mnogo bitno.
Samo ne znam kako se ta kobilica podize. dal moze na brzinu kad planiras u plicak ili jednom spustis,pa je uvlacis kad hoces na prikolicu.
Ja sam greskom pomenuo elan 210. elan je cisto sportski brod.
Gde planiras da drzis jedrilicu.
-
To mi i jeste bio cilj da ne zavisim od krana tj. dizalice. Prethodne dve sezone su mi u marini Zelenika prvo polomili sinu rol floka a onda mi je jos i jarbol pao na pola metra od mene jer su spustili plovilo pre nego sto sam zategao sajle. Nisu imali strpljenja....
Kobilica se povlaci konopom preko vinca najnormalinije. Ne treba vise od minut tako da moze da se pristane i u plicak.
Kao sto rekoh, ova se uvlaci vertikalno dok se ona druga (kao kod vecine takvih plovila) povlaci za 90 stepeni.
Ne znam da li si razumeo...
-
Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.
Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar) a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
-
sve razumeo I znam kako izgleda. kod tih T kobilica na uvlacenje cesto je polozaj skroz spustene, ujedno i jedini za jedrenje. ta kobilica cesto nema kasetu u kabini nego je gola kad se uvuce. a kad se skroz spusti srafovima se fiksira. cini mi se da je na elanu 210 tako. a hoce li viko biti na reci mozda? voleo bih da vidim.
-
Primorani smo na kompromise...viko je i laksi i puno brzi brod od stare jedrilice ali isto tako zahtevniji za jedrenje... ta T kobilica bolja je za more ali za reku mozda i nije od klasicne finn-keel.
Neptune razlika je kod kobilica u kretanju prilikom uvlacenja...finn-keel(obicna)u odnosu na uzduzni presek broda uvlaci se(cela ili delimicno) rotacijom oko osovine na sverk kaseti...mane su joj manja masa i zauzimaje prostora u brodu zbog vece sverk kasete..prednost su da omogucava promene tezista(leead) u odnosu na vretar(finiji tjuning i bolje jedrenje u vetar) a prilikom nailaska na prepreku sama se sklapa(prednost reke i jezera)
T-kobilica se sklapa vertikalnim kretanjem...mane su sto nema tog finog tjuninga kod jedrenja a nailazak na prepreku=ostecenje...prednost je manja sverk kaseta,veca masa(obicno ima olovni bulb na kraju ili nekada neki Y oblik) i moze da se konstruktivno postavi tako da donja ivica kobilice bude bliza pramcu nego pri koritu kao fiksne kobilice (izraziti trkaci match-race)...sve je kompromis zavisi od potrebe...
nesto se ta promena na mikrotoneru I nije bas mnogo osetila.jeste bolje,al ne mnogo. dovoljna je mala razlika u posadi pa da se razlika izgubi.
-
kad stize ladja u Srbiju ?
odlicno izgleda ! kaci jos slika !
-
Jos ne znam kada ce da stigne. Prvo moram da je registrujem pa sada gledam da li mogu da je registrujem pod poljskom zastavom ili ce ipak da bude USA.
Posle toga prelazim na organizaciju prevoza. Imam neku relativno pristojnu kombinaciju da mi se preveze direktno do CG gde ce da plovilu bude stalno mesto
prebavilasta.
Sto se tice fotografija, ne znam zasto ali ne mogu da ih trenutno nakacim. A i imam ih jos samo dve.
Ipak, ima ih dosta na njihovom sajtu pa moze da se nadje na www.vikoyachts.com
-
ja sam imao muke tantalove dok nisam resio da registrujem na USA... dobro se raspitaj oko transporta i momenta registracije... jer ako je registrujes kada bude u CG neces imati ulazni pecat u Crnu goru ...
Mozda je bolje, jos dok je u fabrici, uraditi USA registraciju pa tek onda krenuti na trasport...
-
i Srbija je opcija da znas... registrujes bez motora a carina je 3% za jedrilice...
-
Da...
Svakako ako budem isao na USA zastavu, da cu da registraciju obavim pre prevoza. Ali sada proveravaju da li u Poljskoj moze da se uradi trajna registracija pa da
tako zavrsim celu pricu tj. da ne moram da obnavljam registraciju kao sto je to slucaj sa USA registracijom.
Nisam znao da je za jedrilice samo 3% carina. To zvuci dobro. Samo sto opet imam CG vinjetu i redovnu obnovu registracije u Srbiji a ne planiram da jedrilicu koristim i ovde.
Evo jos jedne fotografije mojeg plovila...
-
Ne znam gde zivis, ali ako drzis stalno jedrilicu na moru, zasto je toliko vazno da bude laka za transport. Ja se dvoumim dal da jedrilicu ostavljam na moru stalno. Ali uvek mi zao da ostanem u bg. bez broda. A druga stvar je sto stalno ima nesto da se radi na brodu van sezone, pa mi bolje kad je jedrilica ovde. Inace u grckoj je jeftinije drzati brod nego u beogradu.
Ne znam dal i prikolicu kupujes u inostranstvu. Tu budi oprezan, posto su ovde poludeli oko toga. Neke prikolice nece da registruju i ako su fabricke i legalno uvezene.
-
Sto se jedrilica tice, to nije oblast koju poznajem ali, kad ste spomenuli prikolice, sa tim sam se bavio cele prosle godine i mogu da dam dosta korisnih saveta onima sto imaju nemeru da je kupe. Pisao sam u jednom postu o problemu sa registracijom ali, ima tu i drugih detalja na koje bi trebalo obratiti paznju pa, izvolite pitajte, rado cu pomoci svakom ko je zainteresovan. Moze na PP a moze i ovde, kako vam volja. 114
-
Sto se jedrilica tice, to nije oblast koju poznajem ali, kad ste spomenuli prikolice, sa tim sam se bavio cele prosle godine i mogu da dam dosta korisnih saveta onima sto imaju nemeru da je kupe. Pisao sam u jednom postu o problemu sa registracijom ali, ima tu i drugih detalja na koje bi trebalo obratiti paznju pa, izvolite pitajte, rado cu pomoci svakom ko je zainteresovan. Moze na PP a moze i ovde, kako vam volja. 114
ND
Kad stize albin.
-
Sto se jedrilica tice, to nije oblast koju poznajem ali, kad ste spomenuli prikolice, sa tim sam se bavio cele prosle godine i mogu da dam dosta korisnih saveta onima sto imaju nemeru da je kupe. Pisao sam u jednom postu o problemu sa registracijom ali, ima tu i drugih detalja na koje bi trebalo obratiti paznju pa, izvolite pitajte, rado cu pomoci svakom ko je zainteresovan. Moze na PP a moze i ovde, kako vam volja. 114
ND
Kad stize albin.
Trebalo je da na utovaru budem 02. aprila, medjutim zbog bolesti clana porodice moguce je da pomerim termin. Jbga, tri meseca se pripremam i iscekujem i sada se sve nesto lose poklopilo.
-
Da...
Svakako ako budem isao na USA zastavu, da cu da registraciju obavim pre prevoza. Ali sada proveravaju da li u Poljskoj moze da se uradi trajna registracija pa da
tako zavrsim celu pricu tj. da ne moram da obnavljam registraciju kao sto je to slucaj sa USA registracijom.
Nisam znao da je za jedrilice samo 3% carina. To zvuci dobro. Samo sto opet imam CG vinjetu i redovnu obnovu registracije u Srbiji a ne planiram da jedrilicu koristim i ovde.
Evo jos jedne fotografije mojeg plovila...
usa registracija te ladje na trogodiisnjem nivou nece te preci 100 usd.. meni je 200 usd za jedrilicu od 12 metara pa vidi ... Dingi sada registrujem za 30 usd na tri godine....
Jedrilice su odavno 3% ali to placas samo ako hoces da registrujes i u Srbiji, a ne vidim razloga za tako nesto ako ne koristis ladju ovde ... u tom slucaju obavezno odstampaj tu stranu iz carnskog tarifnika, imas ga online ... da imas neki dokaz kad krenes da se svadjas sa genijalcima na carini ..
Ja bih ti preporucio da zaobidjes Crnu Goru, ove godine znam 3-4 ladje koje beze za Grcku.. nema vinjete, besplatni vezovi po lukama i slicno .. Gradska marina za moju ladju je recimo 670 evra godinu dana ako hocu da je drzim na vodi , ili 1400 za drzanje na suvom ... za tebe verovatno u pola cene ako ne i manje ... za te pare ti se ne isplati da cimas jedrilicu tamo vamo
ujedno ako je taj VIGO ispod 7 metara u papirima, mislim da u CG ne placas vinjetu .. tako je barem bilo ...
-
Da...
Svakako ako budem isao na USA zastavu, da cu da registraciju obavim pre prevoza. Ali sada proveravaju da li u Poljskoj moze da se uradi trajna registracija pa da
tako zavrsim celu pricu tj. da ne moram da obnavljam registraciju kao sto je to slucaj sa USA registracijom.
Nisam znao da je za jedrilice samo 3% carina. To zvuci dobro. Samo sto opet imam CG vinjetu i redovnu obnovu registracije u Srbiji a ne planiram da jedrilicu koristim i ovde.
Evo jos jedne fotografije mojeg plovila...
usa registracija te ladje na trogodiisnjem nivou nece te preci 100 usd.. meni je 200 usd za jedrilicu od 12 metara pa vidi ... Dingi sada registrujem za 30 usd na tri godine....
Jedrilice su odavno 3% ali to placas samo ako hoces da registrujes i u Srbiji, a ne vidim razloga za tako nesto ako ne koristis ladju ovde ... u tom slucaju obavezno odstampaj tu stranu iz carnskog tarifnika, imas ga online ... da imas neki dokaz kad krenes da se svadjas sa genijalcima na carini ..
Ja bih ti preporucio da zaobidjes Crnu Goru, ove godine znam 3-4 ladje koje beze za Grcku.. nema vinjete, besplatni vezovi po lukama i slicno .. Gradska marina za moju ladju je recimo 670 evra godinu dana ako hocu da je drzim na vodi , ili 1400 za drzanje na suvom ... za tebe verovatno u pola cene ako ne i manje ... za te pare ti se ne isplati da cimas jedrilicu tamo vamo
ujedno ako je taj VIGO ispod 7 metara u papirima, mislim da u CG ne placas vinjetu .. tako je barem bilo ...
Daj molim te mi posalji link (moze i na PP) za registraciju plovila pod USA zastavom. Ja sam isao preko neke agencije proslog puta pa je bilo malo "lupanja po usima".
Sto se tice vinjete za CG, nisi u pravu. Cena je prilicno pristupacna ali se ipak placa. Idi na http://vinjete.luckakapetanija.me/ i tamo ces sve da nadjes.
Hvala i na savetu za Grcku. Rado bih ja tamo ali ima previse razloga zasto sam vezan za CG tj. Boku Kotorsku. Ali, ako bude srece, kada mi klinci malo porastu i kada procenim mogucnosti plovila, zaplovicu ja i u tom smeru.
-
Za registraciju pod USA zastavom ... naravno registruj na fizicko lice
Ms. Robin Goldberg
Delaware Intercorp, Inc.
113 Barksdale Professional Center
Newark, DE 19711
Phone: (302)266-9367
Fax: (302)266-9940
robin@delawareintercorp.com
www.delawareintercorp.com
naravno imas i nase koji registruju usluzno u DE ali dodaju nulu na kraju americke cifre :D ja sam platio 198 eura , tri godine sa fedexovom dostavom na kucnu adresu (manje od 3 dana)... procedura je jednostavna samo sve moras da prevedes na engleski i da sceniras orginale i posaljes im...
kad sam kupio Alou, a ima tome 4-5godina jedrilice do 7 metara nisu placale nista ... ja pizdeo jer je Aloa dugacka 23 feeta ili 701 cm :D
sad vidim da za 6.9 metara vinjeta izadje 50 evra godisnje , nije strasno
-
evo ti ih i zvanicne cene ako si tamo .. ovaj Robin nesto sitno digne ...
Prva cifra je registracija za godinu dana a druga za tri godine , koliko vidim tebe bi registracija za tri godine izasla 60 dolara (oko 50 evra), plus fedex postarina ...
CLASS A (less than 16’) $10 $30
CLASS I (16’ or over and less than 26’) $20 $60
CLASS II (26’ or over and less than 40’) $30 $90
CLASS III (40’ or over and less than 65’) $50 $150
CLASS IV (65’ or over not required to be documented) $60 $180
-
A fedex koliko moze da izadje otprilike? I jos nesto, motor ne registrujes sa tim camcem u tom slucaju, vec ide bez motora?
-
A fedex koliko moze da izadje otprilike? I jos nesto, motor ne registrujes sa tim camcem u tom slucaju, vec ide bez motora?
motor se upisuje u registar ali se ne upisuje na karticu ... u nekim zemljama motor je rezervni deo.... moj savet je da se pored ovog izvadi i papir "to whom it may concern letter" gde pisu dodatni podaci tipa motor i slicno, cena mu izadje oko 5-10 USD, tu pise sve ostalo ...
-
Za registraciju pod USA zastavom ... naravno registruj na fizicko lice
Ms. Robin Goldberg
Delaware Intercorp, Inc.
113 Barksdale Professional Center
Newark, DE 19711
Phone: (302)266-9367
Fax: (302)266-9940
robin@delawareintercorp.com
www.delawareintercorp.com
Koliko je pouzdan ovaj tip tj. da li je neko od vas preko ove firme registrovao plovilo?
-
troje koje ja znam , ukljucujuci i mene....
-
Gledao sam na sajmu elan 210. Lepo izgleda, nema sta. Ali definitivno je to jedrilica za sport. Deluje jako malo unutra, koliko je moglo da se vidi, posto je onemoguceno da se penje na brod. Inace cena je bas velika. Oko 28000 bez poreza, bez jedara, naravno i bez motora i prikolice... Znaci prelazi 40000
-
evo ti ih i zvanicne cene ako si tamo .. ovaj Robin nesto sitno digne ...
Prva cifra je registracija za godinu dana a druga za tri godine , koliko vidim tebe bi registracija za tri godine izasla 60 dolara (oko 50 evra), plus fedex postarina ...
CLASS A (less than 16’) $10 $30
CLASS I (16’ or over and less than 26’) $20 $60
CLASS II (26’ or over and less than 40’) $30 $90
CLASS III (40’ or over and less than 65’) $50 $150
CLASS IV (65’ or over not required to be documented) $60 $180
Pisao sam Robinu i izgleda da nije bas kao sto si napisao. Naime, ima tu jos troskova tako da sve zajedno ispadne preko 200 USD.
Evo i sta je g. Robin odgovorio:
Here is the cost for us to assist you:
State fee – varies by boat, 6.5 meters should be $20
Delaware Intercorp, Inc. processing fee – $105
Verification letter (optional) - $20
Return shipping – $45
Ako se uzme u obzir da je ovo za godinu dana, tj da bi za tri godine bilo 60 USD + njegova usluga + ostalo, ispada da je ipak znacajno veci iznos.
Osim toga, ja nema ni VISA ni American Express tako da cu morati da vidim sta mi valja ciniti.
U svakom slucaju, tebi hvala ali ipak nije toliko povoljno kao sto si napisao (ili sam te ja pogresno razumeo).
-
Ubacili su ovo : " Delaware Intercorp, Inc. processing fee – $105" to ranije nije postojalo ... To je agencijska provizicija, ranije je bila zanemarljiva sad su je dosta digli .... moj savet je da pojuris drugu agenciju i odradis preko druge ... ili ides bez agencije direktno na DE (mada ja vise volim agenciju posto nema podpitanja )
Meni kad su provukli karticu skinuse za tri godine 198 evra .. Shiping fee mi nikad nije stigao na naplatu ... Evo ti orginalni mail iz 2014te
-
iskopah ovo oko shipinga...
ujedno nebitno je sto nemas VISU i slicno, moze i bank transfer...
sad sam izracunao po ovim novim cenama izaslo bi te 230 usd ili 200 evra... kad to podelis na 3 godine izadje oko 70 evra ... plus ne placas carinu ni pdv pri uvozu ... pa malo li je ustede?
-
trogodisnja registracija u USA je 90$, ali godisnji troskovi agencije i pausalni porez za LLC firmu (ako je plovilo reg.na tvoju tamosnju firmu, a u Srbiji je to jedini nacin) izadju slicno kao i nasa registracija.
Poenta nije u tome da se tu nesto ustedi vec u neplacanju pdv-a koji za malo bolje plovilo moze biti i desetak i vise hijlada eur, a ako je plovilo proizvedeno u EU i posedujes EU1 sertifikat nema ni carine.
-
Miso u kom smislu ne moze plovilo da bude na fizicko lice ???
Ja registrovao plovilo na moje ime i prezime kao i mnogi drugi ....
Ili je to neko nase lokalno zakonsko ogranicenje tipa ne moze moze srbin da vozi strane table ?
-
isto pravilo je kao i za automobile: fizicko lice moze biti vlasnik ili upravljati vozilom/plovilom sa stranom registracijom samo ako ima strano/dvojno drzavljanstvo (kao Miljan).
U suprotnom onda niko nebi registrovao i platio carinu i pdv za sve novokupljene automobile, osim za Fiat-a.
Ali strana kompanija (vlasnik vozila/plovila) moze te angazovati/ovlastiti da, kao skiper, mozes upravljati njihovim plovilom u medjunarodnim vodama po celom svetu (citaj: ta strana kompanija je , ustvari tvoja kompanija jer strane agencije ne daju podatke o vlasnicima bilo kome, sem sudu, mada i to tesko ako je zahtev iz Srbistana).
Dunav i Sava, a uskoro ce i Tisa, imaju status medjunarodnih voda.
Pa, sta mislis zasto su vecina Belih ladja registrovane na Malti i sl, a plove Dunavom sa ovlascenim skiperima, vecinom su Rusi-Ukrajinci (pogledaj im zastavu na krmi).
Naravno, i tada drzava ima koristi jer se mora platiti taksa za koriscenje medjunarodnih voda.
Za plovila do 15m je oko 60eur mesecno za onaj mesec kada se plovi (zimi, naravno, nista) i plovilo mora biti osigurano od rizika prema trecim licima (oko 100e za 3 meseca, mada mozda moze da se nadje i povoljnije).
Nadlezna kapetanija izdaje resenje i upisuje se ime skipera i posade u listu.
A i recna policija nebi smela da stupi na to plovilo u obicnoj proveri, jer se to plovilo vodi kao strana teritorija i na stranom plovilu vaze zakoni zemlje registra, sem ukoliko se na njemu/sa njim ne napravi kriminalno delo (ubistvo, terorizam,sverc i slicno).
Mada, ovo je jos ne provereno, u zakonu se spominju samo vozila kao sredstva prevoza sa stranom registracijom, a plovilo nije vozilo, jeli tako. sajkaca
-
u Hrvatskoj je,do pred sam ulazak u EU, bilo isto stanje.
Onda je donesen zakon, lex spacijalis, da hiljade i hiljade plovila sa stranom zastavom moraju da se preregistruju na njihovu zastavu ili napuste njihove vode, ako su vlasnici Hrvati. Neki su prebacili plovila u Sloveniju, a neki i Slovenci su prebacili plovila u Hrvatsku.
Ali su odmah doneli i pametnu ponudu: ko to uradi u roku od 3 meseca pdv ce mu se smanjiti sa 20% na samo 5%.
I, naravno, svi su pozurili da to urade, tada su notari i agencije radile svakiim danom, a poslednjih dana roka i 24h dnevno.
Sada Hrvatska ima mnogo vise zarade od redovne naplate registracije i osiguranja za sva ta plovila i visestruko su vratili u startu priznat popust.
Slicno smo i mi imali pre destak i vise godina kod prenosa vlasnistva vozila kada je prenos bio oko 20% i svi su tada vozili na ovlascenja.
Sada je prenos vozila minimalan i svi ga placaju i tako vise para ode u drzavnu kasu.
-
e tako onda da, ali covek koliko vidim nema nameru da plovi po Srbiji uopste , niti da koristi ladju ovde....
zato mu i napisah da reguje na DE kao fizicko lice , zaobidje sve gluposti od PDV-a , carine i slicnih stvari i oma buc u vodu
ako mora da prodje kroz srbiju onda privremeni uvoz (ili kako bese) i za max 30 dana napusti srbiju sa plovilom ...
ja sam generalno zaobisao tu pricu sa firmom i registracijom na istu zbog godisnjih troskova odrzavanja firme...
nego da li domaca firma moze da najmi strano plovilo? i da li se onda to vozilo tretira kao domace?
-
e tako onda da, ali covek koliko vidim nema nameru da plovi po Srbiji uopste , niti da koristi ladju ovde....
zato mu i napisah da reguje na DE kao fizicko lice , zaobidje sve gluposti od PDV-a , carine i slicnih stvari i oma buc u vodu
ako mora da prodje kroz srbiju onda privremeni uvoz (ili kako bese) i za max 30 dana napusti srbiju sa plovilom ...
ja sam generalno zaobisao tu pricu sa firmom i registracijom na istu zbog godisnjih troskova odrzavanja firme...
nego da li domaca firma moze da najmi strano plovilo? i da li se onda to vozilo tretira kao domace?
Potpuno si u pravu. Iako sam gradjanin SRB tj. rodjen sam, zivim i radim ovde, nemam nameru da plovilo koristim po nasim vodama vec u CG a ako bude srece tj. ako se zena ipak dovoljno opusti, u 2017. cu malo do Mljeta ili Korcule. Nikakve preduge plovidbe ali opet malo zahtevnije u odnosu na one od kraja do kraja CG obale.
U svakom slucaju, ja sam postovao onaj odgovor iz USA cisto da se ni vi ne biste iznenadili kada ih budete kontaktirali i ni zbog cega drugog.
Mnogo mi znace informacije koje ovde dobijam i svim hvala na nesebicnom deljenju sa ostalim clanovima foruma.
-
thumbup na zalost utepase sa onom taxom ....
-
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.
-
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.
Kada sam gledao gde cu i kako cu da registrujem moju ladju bilo je par opcija.
irska ima neku opciju , ali nikad nisam skapirao kako i sta, ali mi kazu da je par ladja tamo regovano takodje povoljno
amerika- ima i drugih agencija ja ne bih odustao od toga, plus mozes da registrujes i bez agencije to ti je bez one taxe ali drkanje sa drzavnim sluzbenicima
-
Da. Upravo tako.
Ja sam se nesto raspitivao cak i da je registrujem u Poljskoj ali je ceo proces veoma komplikovan a i plovilo mora da je fizicki tamo za obnovu registracije.
Jedino sto cu jos da pokusam da saznam da li mogu da je registrujem u Italiji jer za tu duzinu plovila se radi registracija jednokratno tj. u pitanju je trajna registracija.
Kada sam gledao gde cu i kako cu da registrujem moju ladju bilo je par opcija.
irska ima neku opciju , ali nikad nisam skapirao kako i sta, ali mi kazu da je par ladja tamo regovano takodje povoljno
amerika- ima i drugih agencija ja ne bih odustao od toga, plus mozes da registrujes i bez agencije to ti je bez one taxe ali drkanje sa drzavnim sluzbenicima
Ne bih bas da idem na to "kanje-dr" sa drzavnim sluzbenicima. Dosta mi je ovdasnje birokratije. Samo mi jos fali MADE IN USA birokratija.
Sto se tice registracije u Irskoj, rado bih probao ali ako slucajno znas za jos neku pouzdanu agenciju u USA tj. Delaware-u, ti salji adrese.
Ja sam proslog puta registrovao preko neke agencije iz Herceg Novoga. Efikasni su i brzi i nemas nikakvih zezancija ali sada bi registracija bila oko 300-350 EVRA.
Pa ti vidi....
-
za irsku sam samo cuo i bila je opcija , ali posto je islo preko nekog advokata (grcka) odmah sam odustao posto ti likovi za dobar dan uzmu 100 evra....
medju USA agencijama obicno nema prevara ako se placanje vrsi preko njihovog sajta i HTTPS protokola ...
-
vrlo dobri, sve se zavrsava preko emaila, azurni i sa normalnom tarifom:
www.delreg.com
corp@delreg.com
ADDITIONAL SERVICES FOR BOATS:
1. State of Delaware Boat Registration -
Yacht Registry, Ltd. Processing Fee: $75.00.
State fee - depends on vessel's length:
CLASS A - less than 16': 1 year - $10.00 3 years - $30.00
CLASS 1 - 16' or over and less than 26': 1 year - $20.00 3 years - $60.00
CLASS 2 - 26' or over and less than 40': 1 year - $30.00 3 years - $90.00
CLASS 3 - 40' or over and less than 65': 1 year - $50.00 3 years - $150.00
CLASS 4 - 65' or over and not required to be documented: 1 year - $60.00 3 years - $180.00
-
Uuuu, ovo sam prekasno video. Steta...
A oni prethodni kontakti sto su mi dati su ispali prilicno nepovoljni. Naime, sa svim taksama, i raznim postarinama ispalo bi me oko 360 USD
Zato sam zvao staru "agenciju" iz HN-a i to sve sa njima resio veoma elegantno za 300 EVRA. Bez velikih zezanja, kreditnih kartica, placanja
unapred ili bilo cega drugog. Jeste, verovatno sam "kraci" za 100 EVRA nego da sam isao preko delreg.com-a ali kao sto rekoh, prekasno sam
video ovaj post tako da...
Nebitno! Nalepnice su kod mene i sve je reseno. Sada preostaje prevoz jedrilice i kupovina motora. Nadam se da ce i to proci bez problema kao
i registracija. Jer stvarno je registracija prosla bukvalno bez ikakvog cimanja. Cak su mi poslali dokumenta "na lepe oci" tj. pre nego sto sam bilo
sta uplatio jer sam vec jednom kod njih registrovao (prethodnu) jedrilicu.
vrlo dobri, sve se zavrsava preko emaila, azurni i sa normalnom tarifom:
www.delreg.com
corp@delreg.com
ADDITIONAL SERVICES FOR BOATS:
1. State of Delaware Boat Registration -
Yacht Registry, Ltd. Processing Fee: $75.00.
State fee - depends on vessel's length:
CLASS A - less than 16': 1 year - $10.00 3 years - $30.00
CLASS 1 - 16' or over and less than 26': 1 year - $20.00 3 years - $60.00
CLASS 2 - 26' or over and less than 40': 1 year - $30.00 3 years - $90.00
CLASS 3 - 40' or over and less than 65': 1 year - $50.00 3 years - $150.00
CLASS 4 - 65' or over and not required to be documented: 1 year - $60.00 3 years - $180.00