Moja Ladja
E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: mesechar 02, 05, 2015, 22:13:26 posle podne
-
Postoje dva tehnicka problema kada vozite brod sa gliserskim dubokim V koritom na malim deplasmanskim brzinama. pod jedan to je upravljivost koja je jako losa zbog nedostatka kobilice i tendencije pramca da se propinje tj pokusa da se podigne u rezim glisiranja. I naravno samo propinjanje korita kad se javlja efekat guranja vode i padanja korita u levo..desno..tada onaj koji upravlja camcem neprestano ima posla za kormilom da koriguje pravac. Posto sam ja ushtrojio svoj camac i izbacio merkruzerov motor od 260 konja koji je nenormalno zedan (citaj 25-50 litara na sat) a ubacio meckin dizel petak od 90 konja. Naravno da sam se od glisiranja oprostio ali posto ne prelazim veliku kilometrazu a uzivam u putovanju a ne u stizanju na cilj dobio sam sasvim fino pokretno plovilo ali sa dva problema koja su karakteristicna za ovo korito...upravljanje i propinjanje..
-
Ovu zimu sam posvetio upravo poboljsanju ovih karakteristika ..i evo sta sam uradio ...prvo sam procitao sve sto je ikad na ovu temu napisano i napravljeno aonda naravno nesto i primenio...prva stvar je bila kao smanjiti izdizanje pramca na brzini vecoj od 7km na sat dkle cim bi dao veci gas i naterao obrtaje na vise od 2500 nos bi otisao u nebesa i camac bi sevrdao kao pijan..
Na jednom holandskom forumu sam nasao da seugradnjom ekstra velikih flapsova dobija produzenje vodene linije i samim tim ozbiljno koriguje ovaj problem. skinuo sam male gliserske flapsove koji su bili velicine 25x25cm i ugradio duplo vece 55x30cm i jos savio lim sa svake strane da flapsovi bocno imaju po dve kobilice tj usmeraca ..ugradio sam ih fiksno i to jedno 5 stepeniu plus u odnosu na korito.
-
druga stvar koju sam dodao i koja je kljucna za upraavljivost su takozvani kurs kiper ili troling fin usmerivaci koji s postavljaju na Z nogu. Inace pronasao sam sajt americkog proizvodjaca koji tvrdi da njegovi troling usmerivaci i do tri puta poboljsavaju upravljivost i drzanje kursa ..postoji i nekoliko video snimaka na ytubetu. to izgleda otprilike ovako
-
jos zimus smo ST Vlada i ja napravili prototip ovog drzaca pravca za koji proizvodjac tvrdi da ima odlicne rezultate i montirali na moj brod.Nas komad nije fensi kao ovaj americki i izgleda kao frankenstajn ali pravljen je od table aluminijuma kupljene na otpadu sekundarnih sirovina i naravno nismo imali originalne mere pa je pretrpeo jednu modifikaciju i konstruktivno ojacavanje kod Vlajka u radionici.
-
Nisam do sada hteo da objavljujem rezultate jer je sve bilo u fazi testiranja i juce smo ga skidali da uporedimo kako se brod ponasa bez ovog usmerivaca i danas smo ga ponovo vratili. Mogu da kazem da je brod zahvaljujuci kombinaciji povecanih flapsova i troling usmerivaca dobio ozbiljno na drzanju pravca ,stabilnosti i upravljivosti cak sam zapazio da je sada mnogo teze skrenuti odnosno na kormilu postoji dvadesetak posto veci otpor kad se krene u skretanje. Kad se pogleda linija koja ostaje iza broda vidi se enormna razlika u odnosu na ranije kada je ostajala ogromna brazda kao posledica uranjanja krme koja sadagotovo da ne postoji.Mislim da se i brzina popravila za najmnje jedan kilometar racunajuci uzvodno i sto je takodje vazno motor mnogo lakse posize obrtaje..jer mu ocigledno ta pera prave neku vrstu vodenog tunela.
-
inace ovo je sajt proizvodjaca http://unclenormsmarineproducts.com/collections (http://unclenormsmarineproducts.com/collections) gde mozete videti kako sve u originalu izgleda a evo i nekoliko linkova na yt o ovom poboljsanju
Better Than Trim Tabs or Hydrofoils -Reduce Bow Rise - Uncle Norm's Marine Products (http://www.youtube.com/watch?v=J0wsTWmmc-g#)
How Outboard Motor Fins Work - Uncle Norm's Marine Products (http://www.youtube.com/watch?v=k-8La_bT3D0#)
Troll Plate Fins- Uncle Norm's Marine Products - Better Boat Control (http://www.youtube.com/watch?v=F0uteW4wcFM#ws)
mislim da ce ovo biti jako korisno..za koji dan cu staviti snimke upravljanja sa ovim poboljsanjjima...definitivno sam vise nego zadovoljan rezultatom
-
dizanje pramca zahteva silu, i to ozbiljnu silu ... pokusaj da ga rukom dignes.... gde je nestala ta sila ?
meni se cini da se prenela na drzac tog sokocala ...
sto se tice upravljivosti moje licno misljenje je da si trebao samo da improvizujes dve mini kobilice
(http://www.vac-u-boat.com/images/Vac-U-Pickle/BuildSmock35.jpg)
(http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mzAssi4YzVfKIUVZf83E3EA.jpg)
e sad sta je vece zezanje ne znam ... samo obrati paznju na sile koje si zauzdao i da li su ojacanja kako treba odradjena
-
Kep nemoj da si mi "neverni Toma "' ta kobilica na gliserskom koritu bi samo molila da je otkinem na prvi plicak a tesko da bi nekog efekta ...to je nekako vise za jedrilicu tipa optimist ili neki kajak..ali na 24 fita ...nja jok!
Uostalom mora se misliti i na utovar na prikolicu ...sve bi obrijao prilikom prvog penjanja .
A sto se sila tice ...ne zaboravi da je ovo korito imalo flapsove koji su ga drzali i sa 260 sirovih konja...ja sam se pobrinuo da novi flapsovi mogu da izdrze istu tu silu a sila je sa 90 konja vise nego duplo manja!!
A sto se tice troler fina ..tj usmerivaca striktno sam se drzao preporuka naseg clana ST Vlajka koji mi je dao precizne instrukcije koji materijal primeniti prvenztveno zbog sila kao i opasnosti da usled deformacija moze doci do brijanja po propeleru.Vlada se pobrinuo za nabavku visoko legiranog aluminijuma sa primesama titanijuma a ima i kriptonita u tragovima ...a o grafitu koji je izuzetno zilav da i ne govorim ...naravno sve smo posle ojacali sachmiranjem i plastificirano u power coat ...
-
Vidi Svedjani su to ovako resili