Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: CIVIJA 12, 04, 2015, 10:21:54 pre podne

Naslov: Sa 2t na 4t
Poruka od: CIVIJA 12, 04, 2015, 10:21:54 pre podne
Pitanje za iskusnije kolege.
U procesu sam trazenja 4t motora 15 ili 20 ks. Interesuje me koliko cu dobiti na brzini ako mog johnsona 10ks zamenim za neku hondu yamahu 4t 15ks.
Znaci naslusao sam se prica od dobijas max. 10% na brzini do izgubices na brzini.
Da pojasnim ja sam brzinom koju postizem sa johnsonom zadovoljan ali ga vozim skoro na punom gasu. Zelim da vozim na 2/3 gasa i manje a da postizem brzinu 25-30kmh
Voleo bi da cujem iskustva ako je neko na istom plovilu presao sa 2t na malo jaci 4t.

E da, ako neko zna da se negde prodaje dobra honda - yamaha 15-20ks nek javi, posto je na oglasima po internetu show program  no125
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: LSI 12, 04, 2015, 19:50:55 posle podne
Pitanje za iskusnije kolege.
U procesu sam trazenja 4t motora 15 ili 20 ks. Interesuje me koliko cu dobiti na brzini ako mog johnsona 10ks zamenim za neku hondu yamahu 4t 15ks.
Znaci naslusao sam se prica od dobijas max. 10% na brzini do izgubices na brzini.
Da pojasnim ja sam brzinom koju postizem sa johnsonom zadovoljan ali ga vozim skoro na punom gasu. Zelim da vozim na 2/3 gasa i manje a da postizem brzinu 25-30kmh
Voleo bi da cujem iskustva ako je neko na istom plovilu presao sa 2t na malo jaci 4t.

E da, ako neko zna da se negde prodaje dobra honda - yamaha 15-20ks nek javi, posto je na oglasima po internetu show program  no125

Када сам јутрос видео питање баш ме је заинтересовало да видим и коментаре али изгледа да су они који нешто знају баш заузети. Могу ли ја, док се они не јаве, да питам нешто?

Зашто мислите да би промена са 2Т на 4Т могла да има неког значаја?

Рекао бих да се ради о разлици о конструкцији и начину рада мотора.
На евентуалну промену брзине утицаја би требало да има већа снага и неки други параметри.
Само под условом  да је разлика само у снази, могли бисмо очекивати неко повећање брзине. На степен искоришћења, тј. повећање брзине би требало да утичу карактеристике елисе (брза, спора, пречник, ход...).

То ваљда и јесте разлог зашто су искуства различита после промене мотора. Или се ја варам?
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: CIVIJA 12, 04, 2015, 20:09:35 posle podne
Зашто мислите да би промена са 2Т на 4Т могла да има неког значаја?
Pa mislim da sam bio jasan u pitanju.
Promena sa 2t na 4t je zbog manje potrosnje, tiseg rada, povecanja brzine (zato trazim 15ks a mozda i 20 - sada imam 10)....
Podrazumeva se da cu uzeti motor sa kratkom nogom brzom elisom...
"Izguglao" sam dosta odgovora - najveca razlika je u samom startu - 2t je brzi dok je krajnja brzina manja veoma malo i to zbog same tezine motora.
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: maverick 12, 04, 2015, 21:40:17 posle podne
Motori imaju nesto razlike u okretnom momentu ali to je zanemarivo ako uzmkes u obzir idzbor elise...motor ima 10 ili 20 ks...bez obzira na broj taktova tokom rada....s 4t motorom ces imati ugodniju voznju, ugladjeniji rad i manju potrosnju....ako ti je ovo tajmen u avataru...onda i 15 je dobro a dvadeset odlicno...
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: tamiski pirat 12, 04, 2015, 22:13:55 posle podne
apsolutno se slazem sa kolegom maverikom .....

mada iskreno ja sam presao sa 2t 10ks  na 4t 9.9ks i mogu vam reci da mi je dvotakti bio jaci .... naravno i bucniji i trosio vise i dimio iiiiiiiiii.......

u sustini tajmen sa 20 konja je fulllll  ok
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: mića p. 12, 04, 2015, 23:46:37 posle podne
Slažem se sa svim prethodnim komentarima na ovu temu  thumbup

Ono što bih ja dodao, a imao sam i 2t i 4t motore, jeste da je pored brzine, izuzetno važno i u kakvom je stanju taj 4t motor.
Da podsetim, 4t motori su zbog same svoje konstrukcije, dosta složenije mašine od 2t motora, tiše rade, malo manje troše, ali ne može se reći i da su pouzdanije na vodi, naravno ovo važi za polovne, a većina nas poseduje upravo mašine stare 10-20 godina, pa i starije.  m4

Za četvorotaktnu mašinu Honda 15 ks je pravi izbor, ali i tu sam, naravno pored mnogih izuzetno dobrih i pouzdanih, viđao i raznorazne krševe.

Problem je danas uglavnom što kada se manje iskusni nautičari dohvate 4t motora, zaborave na njegovo održavanje i tretman uopšte (zamena ulja i filtera, filtera goriva, impelera, membrana, klinastog remena, štelovanje ventila, pa i sam transportni položaj motora koji je jasno definisan) i samo pun gas.
Tako ako se dobar 4t motor, samo za jednu sezonu nađe u rukama nekog dunstera  taz, njegova karijera je u mnogome skraćena.
Sve ovo je redje kada su u pitanju 2t mašine, prosto zbog toga što su jednostavnije, a kako narodna poslovica kaže, savršenstvo je u jednostavnosti, pa je ujedno i mnogo manja mogućnost da naletite na neki dobro ulickan krš. harm


 
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: CIVIJA 13, 04, 2015, 14:13:24 posle podne
Hvala ljudi na savetima - pokalpaju se sa mojim razmisljanjima.
Znam kakve sve probleme moze doneti los motor. Primer iz kupujem prodajem: honda 15ks izgleda mnooogo lepo na oko. Ne budem lenj pa malo proguglam, raspitam se... i saznam da je vlasnik alas.
Ne zurim nigde voza mene moj džoni super.  jh
Kad i ako naleti nesto dobro / povoljno - motor na camac, majstora u camac a ja cu sednem negde na kafu i cekam presudu.  yg
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: maverick 13, 04, 2015, 14:44:28 posle podne
Problem novijih modela yamahe i honde je u tome sto i motor koji odradi 1000 sati rada izgleda porilično nov ako se uredno odrzvao...pa je tu uvijek tesko reci nesto pametno...mali motori koji tebe zanimaju nemaju cpu pa se to ne moze ni iskontrolirati....ja uvijek i svakom kazem...kupi polovan samo ako poznajes covjeka od koga kupujes i znas di ga je i koliko vozio....isplati se dati 100-200 eura vise za takvu robu...Nakupci i trgovci iz kojekavih okolnih zemalja su uvijek riskantni...kod nas u slavoniji je problem motora koji stizu s mora...star tri godine i ima 2000 radnih sati na malom gasu tokom panulanja...i dobijes na oko nov motor s milijardu i jednim problemom
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: CIVIJA 13, 04, 2015, 15:25:35 posle podne
Tacno tako! Cekam preporuku od nekog koga znam. I ovaj sam uzeo zato sto je ceo radni vek bio kod vikend pecarosa na plasticnim camcima.
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: Kapetan 13, 04, 2015, 19:19:29 posle podne
sve je to rekla kazala, bez testa....

1 Camac
Evinrude 50 konja, neki elan kabinas (Sale Nb) u posadi dvoje, ukupna tezina camca oko 900 kg
2 Camac
Honda 45, predator gliser bez kabine u posadi dvoje, ukupna tezina oko 400 kg

Trkali se u jednom camcu sale nb i Marina, a u drugom Zoki i ja .... odrao nas Sale iako je imao pola tone vise u kilazi i samo 5 konja vise od nas, ne da nas je odrao nego je ono bilo tuzno ... i to nije slucaj samo kod nas... ne znam zasto, ne razumem se u motore ali 2t motori iste snage kao 4t su dosta jaci ... ok kw je kw , sve je to meni jasno... ali ...
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: LSI 13, 04, 2015, 19:26:22 posle podne
Капетане, лако је Салету НБ кад он зна са моторима.
Он кад да гас, мотор уме да иде и брже од чамца! Чак и без чамца! Као оно у Тиквари...

Поздрав Салету и Марини ако нас прате!
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: STG 13, 04, 2015, 19:33:16 posle podne
Tacno tako! Cekam preporuku od nekog koga znam. I ovaj sam uzeo zato sto je ceo radni vek bio kod vikend pecarosa na plasticnim camcima.
Imam Hondu 20,kratka osovina sa poteznicom i rucicom-2006 godina.
Vici ako te zanima.
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: CIVIJA 13, 04, 2015, 20:21:57 posle podne
Gorance imas PP  thumbup
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: packe 13, 04, 2015, 20:24:57 posle podne
Dvotaktni motor prilikom svakog obrtaja kolenastog vratila ima jedno sagorevanje i ekspanziju (radni takt), za razliku od četvorotaktnog koji ima jedan radni takt svaka dva obrtaja kolenasto vratila. Time teoretski dvotaktni motor ima duplo veći radni učinak od četvorotaktnog motora.      Razlika je velika u snazi startnosti  potrosnji odrzavanju tezini dvotaktol cena  samog motora prednosti i mane koliko para toliko muzike  ffff     
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: maverick 13, 04, 2015, 23:06:35 posle podne
pročitao sam dosta toga ali jedino meni mjerdavno je da sam na istom čamcu isprobao 4t i 2t yamahu 15 ks...s istom elisom...tj istim korakom krajnja brzina je bila ista...nisam bas mogao izmjeriti sami start...ili da li za istu sekundu postizu krajnju brzinu....A podatak ovo plovilo s ovoliko konja je brze od onog s onoliko ks....je onako vise manje tesko uporediva stvar....koliko su čamci prljavi koliko su motori dobro trimovani koliko je kojem plovilu i motoru adekvatna elisa za odredjeno opterecenje.....Meni sharkic s 25 ks 4t ide 48 km na sat....devet puta sam mijenjao elisu....
Ovo pišem samo zato da sad na kraju ne bi ispalo da je bolje imati mali .urac i cvajtak umjesto 4t  stri
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: mossi 13, 04, 2015, 23:46:44 posle podne
Kojih devet i na kojoj si trenutno?
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: Kapetan 14, 04, 2015, 01:07:58 pre podne
Ovo pišem samo zato da sad na kraju ne bi ispalo da je bolje imati mali .urac i cvajtak umjesto 4t  stri

Moji svi motori su 4T  iz mnoooogo razloga... ali moje iskustvo govori da su 2t motori jaci ... Ne kazem to samo ja na jedan ffin i ugladjen nacin to i Yamaha u svom video gde porede Y60 2t i Y60 4t... (oko 1:40) 


2 stroke vs 4 stroke - Yamaha outboard F60 shootout (http://www.youtube.com/watch?v=gMIjCV1OhvQ#ws)

evo ga jos jedan test... 2t etec i 4t yamaha u mercury ...

Evinrude versus Yamaha and Mercury, Drag Race (http://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c#)

jeste kw = kw... al ima jos nesto ...
Naslov: Odg: Sa 2t na 4t
Poruka od: Kapetan 14, 04, 2015, 01:16:59 pre podne
baci pogled na torque test ...

Chapter 2: Choose Unrivaled Performance (http://www.youtube.com/watch?v=2gH3ODEUfCU#ws)