Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zankiki 23, 03, 2015, 10:21:04 pre podne
-
Ovo je najverovatnije pitanje za nekoh automehaničara, verovatno ih ima medju nama.
Nabavio sam digitalni merač temperature vode, kako bih zamenio postojeći (samo lampica koja se pali na preveliku temperaturu). Postojeći je bio prevezivan, i definitivno nije ni radio. Žice nisu ni bile povezane na lampicu, nagorele su. Inače, kabel ide sa davača na neku elektroniku koja je ispod table, i sa te elektronike na sijalicu. Pošto ni nemam načina da proverim da li je to ispravno (davač, elektronika), to ću skroz da izbacim i da stavim ovaj digitalni merač.
E sad idu pitanja.
1. Postojeći senzor je šrafljen na glavu motora, znači ne meri temperaturu vode, nego temperaturu glave. Pretpostavljam da je temperatura glave mnogo veća od temperature vode koja se kreće oko 90 stepeni kada je sve u redu. Tako da, opet, pretpostavljam da se ovaj senzor tu ne sme montirati?
2. Ako je odgovor na rpvo pitanje potvrdan, na kom se mestu inače u motoru meri temperatura vode? U našem slučaju, na izlazu iz motora, pre izmenjivača toplote, posle izmenjivača? Da znam koje crevo da sečem i ubacujem senzor.
-
koji je motor u pitanju...
ako je glava siluminska onda je ona naj osetljivija na povecanje temperature... davac treba staviti tamo gde je konstruktor predvideo mesto nikako smisljati nova mesta tipa crevo i sl...
-
Ako bih stavio senzor kao sto ti kazes na izlazu vode iz motora a pre izmenjivaca onda bih se desilo da dok termostat ne otvori tebi bih senzor stojao u hladnoj vodi i ne bih pokazio temperaturu koja je u motoru,pa se recimo moze i desiti da termostat ostane zaglavnjen zatvoren i tebi se motor pregrejava a temperatura tebi na pokazivac recimo 10c
Ja bih senzor ostavio tamo gde ga je fabrika i postavila,ipak je tamo sa nekim razlogom thumbup
Gusarl: ako se dobro secam kod Zankiki-a koliko se secam jos iz Arsinih prica je mariniziran reno-ov motor 1200cc i nekih 40-tak konjica
-
Sve je rešeno, ja sam se bojao da senzor koji je predvidjen do 130 stepeni stavim na glavu kojoj je temperatura 200-300-400 stepeni, ali se ispostavilo da na tom mestu gde se šrafi davač prolazi kroz glavu vodeni kanal za hladjenje.
Montirano na to mesto, sve OK, hvala na pomoći.
-
Malo kasnim,al aj mozda nekom drugom zatreba.Kod mene je prethodni motor bio OMC Cobra i posto njegov senzor nikako nije odgovarao trenutnom mercedesovom motoru,porucio sam uredjaj od firme anel koji ima 4 vrednosti i to su: merac broja obrtaja,radnu temperaturu motora,punjenje alternatora i spoljnu temperaturu vazduha.
Senzor sam usrafio na neki brezon koji viri iz glave motora,znaci samo je prislonjen na glavu motora i dobro prisrafljen navrtkom.Glava je aluminijumska i spoljnja tempoeratura glave je kod mene max 85C jer termostat otvara na 85C.Temperatura glave ne moze nikako da bude veca od 120-130 C cak i kad se motor pregreje.Da glava ima temperaturu 200-300C zapalio bi ti se ceo motorni prostor.
Ako ne postoji mogucnost postavljanja originalnog senzora koji je u vidu sonde usrafljen u glavu motora,ok je i ovaj anelov digitalni koji meni vec 2 godine radi bez problema.
-
Ide temperatura glave znatno više od toga, u taj podatak sam apsolutno siguran jer sam čitao ranije o tome, jedino su možda u pitanju temperature unutar glave, pa me to zbunilo...
No, to nije poenta ove priče...
-
imao si na kupujem prodajem set merač temperature u kompletu sa sondom oko 20 evrića .tu ide sonda koja se potapa u vodeni prostor na mesto.starog termostata i mirna bačka..
-
Pa i nabavio sam merač sa sondom, samo nisam bio siguran da li sme sonda da se stavi na to mesto. Problem rešen, sve radi...
-
Malo kasnim,al aj mozda nekom drugom zatreba.Kod mene je prethodni motor bio OMC Cobra i posto njegov senzor nikako nije odgovarao trenutnom mercedesovom motoru,porucio sam uredjaj od firme anel koji ima 4 vrednosti i to su: merac broja obrtaja,radnu temperaturu motora,punjenje alternatora i spoljnu temperaturu vazduha.
Senzor sam usrafio na neki brezon koji viri iz glave motora,znaci samo je prislonjen na glavu motora i dobro prisrafljen navrtkom.Glava je aluminijumska i spoljnja tempoeratura glave je kod mene max 85C jer termostat otvara na 85C.Temperatura glave ne moze nikako da bude veca od 120-130 C cak i kad se motor pregreje.Da glava ima temperaturu 200-300C zapalio bi ti se ceo motorni prostor.
Ako ne postoji mogucnost postavljanja originalnog senzora koji je u vidu sonde usrafljen u glavu motora,ok je i ovaj anelov digitalni koji meni vec 2 godine radi bez problema.
Sada ima ANEL sa pet opcija dve temperature broj obrtaja sati rada napon akmulatora i to radi super.
-
Temperatura izduvne grane-Da Ali temperatura glave motora nemoze nikako biti 300-400c
Sta bih se desilo sa dihnugom na glavi motora i plasticnim cepkom da dekli dgde sipas ulje da su te temperature jh
Malo si ti pobrkao neke loncice
Taj "tvrdi" aluminijum od koga je glava se lije na 650c
-
Evo da i ja podelim sa vama iskustva oko merenja temp. Imam Mercedesov motor i imam za merenje temperature original mercedesov instrument pa sam postavio i anelov sa 5 mjerenja kao što je Žića naveo i to već dve godine radi besprekorno i više sam nego zadovoljan. Senzor za mjerenje temperature sam na motor postavio sa strane glave i pokazuje mi temperaturu istu kao i original mercedesov instrument.
-
Koji Mercedesov motor imas? Kod mene je OM 616-912
-
Temperatura izduvne grane-Da Ali temperatura glave motora nemoze nikako biti 300-400c
Sta bih se desilo sa dihnugom na glavi motora i plasticnim cepkom da dekli dgde sipas ulje da su te temperature jh
Malo si ti pobrkao neke loncice
Taj "tvrdi" aluminijum od koga je glava se lije na 650c
Ok, prihvatam da sam nekad nešto čitao na tu temu, pa pogrešno povezao...
-
Koji Mercedesov motor imas? Kod mene je OM 616-912
OM 616 916
-
Ja prosle godine svima zapusio usta. Sa dva druga oterali ladju iz BG prvo na zalost u Crnu Goru a odande nazad u Grcku. Normalno plovili smo i svo vreme je mercedes trosio jestivo ulje. Toliko o mercedes motoru
-
Kakve veze to ima sa senzorom temperature?
-
Kako da nema? Pa jel su tvrdile neznalice da se motor usled neadekvatnog goriva grwje, da ce zaribati, da ce se pumpa raspasti…..
Muka mi je vise od raznoraznih strucnjaka.
-
I dalje ne vidim vezu sa senzorom temperature, ali ok, pohvalili ste se svojim mercedesom, svi smo pročitali kako ste svima zapušili usta, sada je sve ok! upavusi
-
Trazi, trazi pa ces jednog dana naci.
-
Pravi odgovor, mada malo pretrpan argumentima.
-
Tebi mora da je mnogo, ali mnogo dosadno. Uzivaj
-
Tebi mora da je mnogo, ali mnogo dosadno. Uzivaj
A brate vala i tebi, poštujem te druže i kao što znaš nisam bio jedan od skeptika tvog putešestvija ali voliš da da tvoja bude zadnja pa to ti je 114
-
E vala na svakom sajtu ima ovakvih koji svima nešto dokazuju, zapušavaju usta i pokušavaju da nas ubede da su naj...
Da li da otvorimo temu :"Kako malo više parica utiče na samospoznaju ljudi"? no125
Koliko videh, ova tema je odavno iscrpljena.
Zankikiju nije bilo teško da se malo pospe pepelom zbog svoje neupućenosti (valda je zato i otvorio temu), ali je očito da je mnogima mnogo dosadno.
LJudi, dolazi lepše vreme pa pičite kud koji i živite lepe priče.
-
Vidim da smo svi sve shvatili kako treba, pa se neću nastavljati. A sezona je , bar kod nas, uveliko počela!