Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: Bakara 15, 03, 2015, 10:52:39 pre podne
-
Malo sam tražio ali nisam našao konkretnu temu. Ovde možemo pisati o nekim pravilima, obrascima ili postupcima pri kupovini čamca ako se slažete.
Pošto sam skoro kupio čamac i vanbrodski motor koji uredno imaju papire(što prethodnih nekoliko puta nije bio slučaj), trebalo bi da uradim prenos vlasništva.
Čamac i motor su odjavljeni iz plovidbene, i nisu imali veze jedno sa drugim, tj. čamac nije koristio taj motor.
Ono što planiram je da sa vlasnikom odem u opštinu, sastavimo ugovor o kupoprodaji materijalnog dobra posebno za motor, i posebno za čamac, overimo i posle toga odem u lučku kapetaniju i registrujem ovaj čamac sa ovim motorom (čamac je kvarnerplastika G370 i motor Tomos T10 sa teleflex komandama)
Da li sam u pravu što se tiče prenosa, ili treba neki drugi ugovor sastavljati?
Da li je u redu to što ću napraviti dva ugovora posebno za čamac i posebno za motor?
U prilogu je primer ugovora koji planiram da koristim =>
-
Nije problem. Posle overe ugovora za camac ide se u poresku na opstini prodavca i vi placate porez na prenos apsolutnih prava i onda idete u kapetaniju.
-
pre poreske moras ici u AMSS da ti procene plovilo placa se 500 dinara procena,ja sam to radio na teritoriji BG,nalaze se negde iza policije u 29 Novembra.
-
Ja koliko znam, salju na procenu samo ako im je sumljiv iznos iz kupoprodajnog ugovora. Mozda gresim.
-
Hvala ljudi, ja nisam čuo to za AMSS, nadam se da me neće i to zakačiti. Tačno, mora i u poresku posle overe. Trebalo bi sutra da završim sve oko ovoga pa javljam kako je prošlo.
-
Ja bi ipak jedan ugovor radio jer ovako ćeš da plaćaš dve overe
-
I ja bih, samo ne znam da li može zakonski? Razmišljam da li formulisati ugovor kao "čamac taj i taj sa motorom tim i tim, broj motora itd", ne znam da li će da prođe
-
u OKTOBRU PROSLE GODINE TJ 2014 SAM RADIO PRENOS VLASNISTVA I TO JE PROCEDURA,REDOSLED: SASTAVLJANJE KUPOPRODAJNOG UGOVORA (300 DA TI SASTAVI COVEK U OPSTINI),ZATIM PLACANJE OVERE ISTOG NA SALTERU ( 1800 DINARA),ZATIM KNJIZARA KUPIS OBRAZAC (ZABORAVIO SAM NAZIV) KOJI TI TREBA U PORESKOJ ZA PRENOS VLASNISTVA,POPUNIS OBRAZAC PREDAS I PORESKA TE SALJE NA STRUCNU PROCENU PLOVILA(PORESKA U BG TO NECE DA RADI) U AMSS,TAMO PLACAS 500 DINARA PROCENU I DOBIJAS PAPIR SA STRUCNOM PROCENOM KATALOSKE VREDNOSTI TVOG PLOVILA,MENI SU PROCENILI NEGDE OKO 80000 DINARA,VRACAS SE U PORESKU PLACAS POREZ (PLATIO SAM OKO 2000 DINARA) I KAZU DODJI ZA TRI DANA PO PAPIRE.AKO NISI SA PODRUCJA KAPETANIJE KAO JA MORAS I TAMO DA GA ODJAVIS I DA GA POSLE PRIJAVIS U TVOJU KAPETANIJU GDE PRIPADAS.
-
E baš je tako, ja to radio pre 3 nedelje s tim što su meni u poreskoj dali taj obrazac.
Još mi ostalo da odem u kapetaniju i izvadim plovidbenu na moje ime.
-
Auh, a kako to ide sa AMSS-om, nije valjda da moram da odvezem camac do njih? eek
-
ma jok ne nosis camac,samo das staru plovidbenu tj tu koju imas i oni na osnovu nje vide o kojem se camcu radi,od cega je,duzina, visina,dali ima kabinu,koja je nosivost i naravno koje je godiste
-
Ili kao sto sam ja uradio:uplatis na njihov racun 500 din (podatke imas na sajtu) skeniras uplatnicu i skeniras prvu i srednju stranu plovidbene i posaljes im na mail.U roku od 2h ti odgovore...to je slucaj ako tvoj model camca nemaju u katalogu
-
Odlične informacije!
-
Ranije nije moglo u svakom AMS već u Beogradu samo kod mup u 29.novembra
-
То што помињете "код МУПа у 29. новембра" је канцеларија некадашњег Ауто мото туристичког савеза.
То је зграда у Поречкој улици, солитер поред зграде МУПа.
У приземљу су им просторије и ту се раде процене (некада су кампери ту вадили међународне дозволе, ваучере за кампове у Грчкој, страни држављани ту оверавају своје боравишне визе...).
-
Kratak update vezan za moj slucaj, danas u opstini overeni kupoprodajni ugovori. Tamo su nam dali ugovor za kupovinu motornog vozila i precrtali, napisali camca. U tom ugovoru smo napisali osnovne dimenzije camca i materijal od koga je pravljen, godinu proizvodnje i podatke o motoru. Overeno, cena 2000 din.
Sad pretpostavljam da moram da platim porez, sto ste vec lepo objasnili, samo ne znam da li ima ikakve veze to sto su i camac i motor odjavljeni iz plovidbene dozvole, ciju kopiju i imam. Opet, pretpostavljam da nema veze... Sutra cu pokusati da odem do poreske, da im pokazem onaj jadni ugovor i sve papire od camca i motora sto imam, pa da vidimo hi
-
Njih interesuje samo ugovor i procena iz AMSS, za ostalo baš ih briga.
-
Tako je Ljubo, sve sto si gore napisao je tako i u praksi. Danas sam isao do poreske na teritoriji opstine kojoj pripada prodavac. Trazili su mi procenu iz AMSS-a, a posto nisam imao dovoljno vremena, samo sam odradio procenu u AMSS-u i sutra idem opet u poresku sa gomilom papira da platim porez od celih 687.50 dinara :D
Nastavicu da pisem i kako stvari teku dalje vezano za registraciju camca i motora, gde sta i kako se bude desavalo, moze nekom da pomogne.
-
Ima li neko obrazac za kupoprodajni ugovor? Znam da mora da bude uskladjen sa zakonom, pa prosle godine kad sam uzimao moj bivsi camac, koriscen je isti ugovor kao za motorno vozilo, pa me interesuje da li je neko skoro to radio, pa da mi kazi koji tacno ugovor ide?
Bio je skoro isti kao ovaj :)
http://www.polovniautomobili.com/docs/kupoprodajni-ugovor.pdf
Ako neko ima bas za plovilo, bio bih mu zahvalan da napise kako se tacno zove taj ugovor
-
Bakara i prilogu ti je ugovor prepravljen za brod/čamac od strane advokata. Pozdrav
-
Odlicno, hvala ti hi
-
Doslo vreme da se uzme motor!
E sad, motor koji planiram da uzmem je kod tog coveka vec registrovan sa camcem, znaci zaveden je u plovidbenoj.
Ja planiram da napravim kupoprodajni ugovor sa covekom, ali posto je vikend, mi to ne mozemo overiti nigde je li tako?
Druga stvar, koliko ja znam, on bi onda trebao da odjavi motor iz plovidbene i da mi da taj papir iz kapetanije gde je navedeno da se motor brise iz plovidbene.
Trece, da bih registrovao svoj camac sa ovim motorom, moram imati overen kupoprodajni ugovor, i taj papir gde se navodi da je motor odjavljen iz plovidbene, ili taj papir ne treba?
Da li sam u pravu za sve? Da li imam neku alternativu sa overu kupoprodajnog ugovora vikendom(subota)?
-
Proveri to za subotu. Mislim da neke opstine rade nesto tipa 8-14h..
-
http://novibeograd.rs/%D0%B5-%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0/overa/overa-licnih-izjava/
-
Ja majsto prosle god prodam camac a ne odjavim motor koji necu da prodam. Sta sad da radim? Izgubio sam broj od kupca.
-
Ja majsto prosle god prodam camac a ne odjavim motor koji necu da prodam. Sta sad da radim? Izgubio sam broj od kupca.
200 grama C kafe i cokolada Najlepse zelje i pravac Kapetanija
-
:D
Provericu, Novi Sad je u pitanju
-
Hvala Zox!
-
to sa tomosom i papirima i svedocima mislim da vazi samo za tomos 4,,,raspitaj se
-
I ja mislim da je to za T4, ali nema veze jer u mom slucaju ima i plovidbenu pa cemo to lako resiti.
-
Treba se raspitati, ja sam čuo da je to i od kapetanije do kapetanije... Kod nas u NS je definitivno samo za T4
-
Pošto sam skoro imao prilike da prodajem ali i kupujem vanbrodski motor, susreo sam se sa problemom da kod notara ne može da prođe bilo kakav ugovor kad je u pitanju vanbrodski motor, već mora da ima tačno određene informacije. Srećom, imao sam ugovor od prethodnog vlasnika motora koji je urađen po propisu, pa bih to podelio sa vama. Sad je doba godine kad se nabavljaju motori, čamci, ali i sve to registruje.
U prilogu je fajl koji sam koristio za VB motor, ali može i za plovni objekat i brodski motor:
-
Ovo je ugovor za plovni objekat, trebao si da nam pokažeš kako to izgleda za motor.
-
Користи се исти, само се руком допише: ванбродски мотор и унесу се подаци за идентификацију мотора.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
... Код јавног бележника није потребно показати на увид пловидбену дозволу, нити доказ о власништву.
@Zox, ovo mi je neverovatno jer su meni za ovlašćenja za transport i registraciju tražili a kamoli kod kupo-prodajnog ugovora sigurno je da moraju da traže jer tako proveravaju da je neko stvarni vlasnik!
hi
-
@ Zox, slažem se ja sa tobom i ja sam im to tvrdio i rekao ali nisam uspeo da ih ubedim pa mi je lakše bilo da im dam plovidbenu nego da se natežem sa njima! Doduše jednom sam prošao bez toga jer sam rekao jednoj mladoj i nacifranoj pravnici da po pomorskom zakonu kad je brod na vodi sva dokumenta moraju biti na njemu i ona je to progutala tj. rekla je: Ah, pa da tako je!!! Srbija zemlja čuda!
hi
-
@ Zox, slažem se ja sa tobom i ja sam im to tvrdio i rekao ali nisam uspeo da ih ubedim pa mi je lakše bilo da im dam plovidbenu nego da se natežem sa njima! Doduše jednom sam prošao bez toga jer sam rekao jednoj mladoj i nacifranoj pravnici da po pomorskom zakonu kad je brod na vodi sva dokumenta moraju biti na njemu i ona je to progutala tj. rekla je: Ah, pa da tako je!!! Srbija zemlja čuda!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 e iskrivio sam se i sta kazes po pomorskom zakonu😂😂
Ma trebo si da se pozoves na Ridjobradog 😂
hi
-
Ovde se pise o dve sasvim suprotne stvari, koje nemaju nista zajednicko.
Jedno je overa kupoprodajnog ugovora, drugo je overa potpisa.
Overom potpisa notar potvrdjuje da se to i to lice potpisalo pod neki dokument, i notar odgovara samo za to, dok ga u opste i ne insteresuje sta u tom dokumentu pise i za sadrzaj teksta notar u opste ne odgovara.
Overa kupoprodajnog ugovora kod notara je sasvim nesto drugo. Tu notar odgovara za sve clanove iz ugovora i tu se rade debele provere, bez obzira sta je tema kupoprodajnog ugovora.
E sada, sto je neka pametna glava resila da je dovoljno da na ugovoru ima pecat notara ( bez obzira na ono sto notar pise da potvrdjuje ) to je druga tematika. Ako je tako, bolje je bilo da se strane potpisuju u kapetaniji, bez glupiranja i setanja do notara...
-
Zox,
Ti i dalje mesas overu potpisa na nekom dokumentu i overu kupoprodajnog ugovora.
Overa potpisa nekog dokumenta kod notara kosta 360 dinara za fizicko i 1200 din za pravno lice (ako sam dobro zapamtio), a ja sam za overu kupoprodajnog ugovora za nepokretnu imovinu vrednu 32.000 eur uslugu notara platio 28.000 dinara. I u notarovom zapisu na mom ugovoru nigde nema recenice da on ne odgovara za sadrzaj dokumenta, vec stoji 4 stranice argumenata koje je morao da proveri i da nam predoci...
Ponavljam da je totalno smesno i glupo da bilo koja institucija za kupoprodaju bilo cega trazi overu potpisa kod notara, kad vec ne trazi overu kupoprodajnog ugovora...
ДулеН:
"Overom potpisa notar potvrdjuje da se to i to lice potpisalo pod neki dokument, i notar odgovara samo za to, dok ga u opste i ne insteresuje sta u tom dokumentu pise i za sadrzaj teksta notar u opste ne odgovara.
Overa kupoprodajnog ugovora kod notara je sasvim nesto drugo."
ДулеН, тврдња ти је нетачна. Овим чином доводиш људе у заблуду. Прочитај целовит Закон о оверавању потписа, рукописа и преписа и погледај фотографију у прилогу (у мом претпоследњем коментару) Уговора "КЛАУЗУЛА О ОВЕРИ ПОТПИСА НА ИСПРАВИ"
У "потписе, рукописе и преписе" спада и уговор о купопродаји.
Posto volis da citiras aj i ja cu jedan par citata sa ovog linka:
http://www.overa.rs/naknada-stete-i-osiguranje-od-odgovornosti.html
Pa tamo pise:
Overa nejavne isprave koju podnesu stranke ima smisao potvrđivanja javnog beležnika da su stranke pravnog posla ili stranke koje daju izjavu, svojeručno potpisale ispravu ili svojeručno stavile svoj otisak prsta, u skladu sa ovim zakonom.
Ako se traži overa nejavne isprave koja sadrži pravni posao, javni beležnik će overiti ispravu ako je potpišu sve stranke u tom pravnom poslu.
Prilikom overe potpisa na nejavnoj ispravi, javni beležnik mora se upoznati sa sadržajem isprave samo u meri u kojoj je potrebno da ispuni rubrike upisnika o overama isprava.
Javni beležnik nije odgovoran za sadržinu isprave i nije dužan da utvrđuje da li su ispunjeni uslovi za punovažnost pravnog posla ili izjave.
Identitet stranaka u postupku overavanja nejavne isprave utvrđuje se na isti način kao i prilikom sačinjavanja javnobeležničke isprave.
-
Zox,
Sve vreme ja pisem o овери потписа на купопродајном уговору
ali to u opste ne znaci Овера ИСПРАВЕ,ИСПРАВА = УГОВОР
, vec i dalje ostaje samo овери потписа на купопродајном уговору
... I u opste, na bilo kom dokumentu na kome je overen potpis, notar garantuje iskljucivo da je to potpis tog coveka/ljudi, dok za sve ostalo odgovornost za sam dokument i njegovu sadrzinu nosi covek/ljudi koji su ga potpisali. Nebitno da li se radi o ugovoru, punomocju, saglasnosti,....
Ja i dalje ne razumem zasto je zakonodavac trazio da se za registraciju donese kupoprodajni ugovor sa OVERENIM POTPISOM, jer je to i samo punjenje dzepova notarima....
-
Nista ja nisam promenio stav, nego ti u opste ne umes da citas tudje postove...
Sve OK, nemam ja potrebu da budem u pravu za druge.
Dovoljno mi je da budem u pravu za sebe 6589
-
Члан 11 став 3 Закон о оверавању потписа, рукописа и преписа:
- Изузетно, јавни бележник је дужан да одбије оверавање потписа ако је очигледно:
1) да постоји разлог за изузеће јавног бележника;
2) да поднета исправа садржи правни посао који је забрањен;
3) да поднета исправа садржи правни посао за који је као обавезна прописана форма јавнобележничког записа или
јавнобележничког потврђивања исправе;
4) да се оверавањем потписа помаже остваривање недозвољених циљева.
Nisam pravnik ali evo razloga zasto moraju da traze pored licne karte (pasosa) i druga dokumenta (plovidbena ili saobracajna dozvola) - stavke 2 i 4!!! Kako beleznik (notar) da zna da li sam ja stvarno vlasnik pokretnosti jer ako nisam onda su se stekli uslovi za odbijanje da overi po stavkama 2 i 4.
hi
-
E moj Zox,
Kad bi se ja saglasio sa tobom, trebalo bi da se pokakim na ove diplomice koje imam i na vodjenje firmi koje vodim i poslova koje obavljam ... Ne bitno...
Ne bi ja dalje, vec ti napisah da sam ja u pravu za sebe, a ti uzivaj i budi u pravu za sve ostale...
Na zdravlje 114
-
Nova sezona, nova pitanja.
Ako je plovilu istekla registracija pre par godina, a nije samogradnja nego je fabričko plovilo, da li pri kupovini prvo vlasnik treba da odjavi plovilo pa onda da se sklapa ugovor kod notara?
Ili je ipak varijanta da prvo ide ugovor, pa odjava, pa AMSS i plaćanje poreza..
Ako je neko imao sličnu situaciju, značilo bi mi da čujem.
Pozdrav hi
-
Ово је случај који треба посматрати из два угла.
Први је купопродајни однос продавца и купца.
Продавац продаје, а купац купује, пловило у виђеном и затеченом стању.
То с капетанијом нема везе.
Други је усаглашеност са прописима који регулишу област поседовања и употребе пловила. У овом делу пита се капетанија.
И у том делу, по правилу искрсну неки проблеми. Да ли је пловило надограђивано, продужавано, да ли је вађен мотор...?
Пре свега, пловило коме је регистрација истекла пре више година подлеже обавези одјављивања од стране продавца и претходног техничког прегледа ради поновног "првог" уписа у уписник.
Уроше, ја увек купцима саветујем да с продавцем договоре цену пловила и да продавцима надокнаде трошкове "сређивања администрације".
Зашто уживање у куповини новог (макар било и половно) пловила да почне главобољама због тога што претходни власник није поштовао прописе?
Нека продавац реши с капетанијом проблеме око поновне регистрације, па онда нека регистровано пловило одјави и омогући пренос на купца.
Вама, као купцу, требало би да је све једно да ли ћете пловило платити мање при куповини а имати накнадне трошкове при регистрацији или ћете продавцу платити нешто више али без административних перипетија накнадно.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Redosled radnji je sledeci:
1. Odlazak u kapetaniju gde je plovilo bilo registrovano i njegova odjava.
2. Potpisivanje digovora o prodaji ( obicno se to odradi u nekoj agenciji za registraciju automobili i plovnih objekata )
3. Odlazak kod notara i overa ugovora (po meni besmislena radnja gde notar overava potpise )
4. Uplata osiguranja i dazbina za registraciju
5. Odlazak u kapetaniju prema mestu stanovanja i nova registracija plovila.
-
Hvala ljudi thumbup
Meni ovo Duletovo isto zvuci ispravno, tako sam i mislio da uradim. Plovilo nije bilo registrovano u kapetaniji Beograd gde se ja vodim, tako da bi pretpostavljam, odjava svakako morala da se uradi, bilo registrovano ili sa isteklom registracijom.
-
Stari vlasnik mora odjaviti plovilo, bez obzira dal je registrovano ili mu je istekla registracija. Bez tog papira ne mozes nista dalje uciniti...
-
To je to onda llll
-
Ne mora da odjavi ako traje registracija, ja kupio pre 4 godine i to nije moralo. Napravili smo kupoprodajni, prošao AMS, platio porez na prenos i s tim u kapetaniju, oni napravili novu plovidbenu na moje ime i kraj priče.
Može biti da mora odjava ako je plovilo registrovano u jednoj a novi vlasnik ga registruje u drugoj kapetaniji.
-
Plovilu je istekla registracija pre par godina, a i u drugoj kapetaniji je prijavljen. Zato mislim da je onaj Duletov redosled logičan, valjda je i kapetaniji logičan... jh
-
Ljubo i Urose,
Ja sam pisao iskljucivo o registraciji kada se prodavac nalazi u jednoj a kupac u drugoj kapetaniji. Ovo je sigurno ta procedura koju je potrebno odraditi u tom slucaju.
Ako su i kupac i prodavac u istoj kapetaniji, moguce je da odjava nije potrebna, ali to zaista ne znam.
-
Hvala Dule, bas je ta situacija, da su dve razlicite kapetanije + istekla registracija.
-
dobro bre bakara ne merachi vishe !!! Sta si kupio
-
jh
Nije još kupljeno krčka se, ali ako će ti biti lakše, jedrilica sa brodskim motorom je u pitanju sail
-
Pozdrav svima. Potrebne su mi određene informacije ukoliko ih neko ima. Ovih dana sam prodao big foot-a sa motorom, te je potrebno da izvršim njegovu odjavu. Da li neko ima informaciju da li kapetanija radi zbog ovog virusa? Koje i kolike se takse plaćaju za ovu radnju? Hvala unapred, sigurno znate koliko se vremena izgubi odlaženjem u kapetaniju, pa banka pa kapetanija pa čekanje itd...
-
Nisi napisao najbitniju stvar, a to je odakle si.
Kapetanija u NS zbog Covida radi od 10 do 12h.
-
Najsigurnije je da ih zoves (mahom nece da kazu, ali probaj) ili da odes. Menja im se stalno poziv na broj za taksu, pa nemoj copy /paste neku staru uplatnicu. Moraces legendo dva puta u danu (prepis sa table , popunjavanje odjeve/uplata/predaja odjave i uplatnica) i jos jednom , drugi dan, po resenje. Ovo je ako si iz BG jer ne odjavljuju odmah, nego cekas resenje min nekoliko dana *pisem za Lucku kapetaniju Beograd. Ne zaboravi ugovor overen kod notara u min 3 primerka i svoju prijavu poreza na prenos apsolutnih prava koji po zakonu ti placas (u nasoj praksi mahom placa kupac) i tu se naoruzaj jer *ako si iz BG u zavisnosti od opstine, znaju ozbiljno da dave i da se danima i nedeljama ceka resenje.
Kopiraj sebi plovidbenu pre predavanja (za svaki slucaj)
Srecom pa je skoro pa zima i ne bi smelo da manjka strpljenja 114 za nasu sumanutu administraciju ffff
-
Pozdrav svima. Potrebne su mi određene informacije ukoliko ih neko ima. ...
Koje i kolike se takse plaćaju za ovu radnju?
За таксе, можете да погледате и на нашем сајту на овој адреси: https://www.udruzenjenauticara.org/?s=takse и https://www.udruzenjenauticara.org/wp-content/uploads/2020/09/02-2.jpg
Упутство за уплате такси је овде: https://www.udruzenjenauticara.org/wp-content/uploads/2020/09/04.jpg
А што се тиче тога да ли раде или не раде - капетаније раде, постоје дежурства и мислим да су у свим капетанијама између 10 и 12 сати.
-
Хвала вам свима на одговорима. За почетак из Београда сам. Капетанија ради нормално, стим сто пуштају унутра по једну особу. Процесура око одјаве траје 2-3 недеље. Све је споро као и увек. За одјаву потребно је 3 пута до капетаније, (информација, предаја и потврда).