Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: tangabravo 12, 02, 2015, 19:26:14 posle podne
-
Pošto ovim auto akumulatorima neprija ljuljuškanje moraću da uzmem jedan gel kolko da imam struje za radio i da dopunim mobilan, pa me zanima gde ima da se kupi i kakve su cene -oni od 50-tak ampera. Takodje me interesuje ako bih ga dopunjavao na sunce koliko minimum moram da imam jačinu panela i kolko je to para. Hvala na pomoći
-
Pa gel je i dalje dosta skup, mislim da je oko 20 tak hiljada nešto oko 50ah,
panelima je cena sada već toliko jeftina da je minimum koji bih uzeo 140W, vidim da su sada malo vise od 100 eur
-
Pošto ovim auto akumulatorima neprija ljuljuškanje moraću da uzmem jedan gel kolko da imam struje za radio i da dopunim mobilan, pa me zanima gde ima da se kupi i kakve su cene -oni od 50-tak ampera.
ništa se manje ne treskaju i ljuljuškaju u autu... nije to u pitanju...
-
Čarli, ne znam kakav ti je sadašnji akumulator i kako ga puniš ali ono što ti preporučujem to je solarni panel, kontroler i ako nemaš viška za gel para uzmi nov obični akumulator. Dobro more
-
Nikako obican, postoji olovni sa kisleinom ali dubokoprazneci, oko 20% je jaca cena. 5 puta kada se skorz izprazni bice neupotrebljiv, to su start akumulatori. Resenje su baterije za UPS, ima si polovnih i sa panelom i punjacem 35Ah (spojis vise komada) neces moci isprazniti(sem ako nemas besnu muziku)
-
A zašto bi ga skroz ispraznio?
Ako znaš koliki su ti potrošači i imaš dovoljnu rezervu struje nikad ga nećeš isprazniti ni do pola.
-
Uvek se desi nesto nepredvidjeno i eto praznog akumulatora... upavusi
-
Tako je, zato postoje start akumulatori i dubokoprazneci. Ja sam unisto 1 od 220ah i platio skolu. Proveo jedan dan citajuci o tipovima itd itd. Na kraju kupio 25 baterija od UPS u super stanju, povezao ih. Imam dve ploce po 45W. TV, radio, svetla sve radi kao zmaj i po 7 dana. Kontrolor punjenja je obavezan...
Sa druge strane drugar ima neki Exide ili Bizon nemam pojma tacan brend 95Ah dubokoprazneci i kaze da je ok.
-
Ovde ima akcija:
http://www.svebaterije.net/proizvod-info/baterije-za-ups/baterije-za-ups-12v-7ah-apc-rbc2-20-kom (http://www.svebaterije.net/proizvod-info/baterije-za-ups/baterije-za-ups-12v-7ah-apc-rbc2-20-kom)
Baterija 12V 7Ah Pakovanje 20 komada - 23,400 din, dakle skoro 200e, ne razumem u čemu je prednost takve opcije u odnosu na 1 reciimo ovu VRLU
http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-proizvoda/stacionarne-baterije/long-vrla-baterije-za-elektr-vozila/baterija-long-kph100-12an-12v-100ah-detaljno (http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-proizvoda/stacionarne-baterije/long-vrla-baterije-za-elektr-vozila/baterija-long-kph100-12an-12v-100ah-detaljno)
sem možda zbog većeg kapaciteta (20 x 7ah)
-
Prednost je cena i kapacitet. Ja sam placao 500 dianra komad x25 komada. Ko ima u dzepu taj novac ja glasam za tu drugu opciju. Ko nema, upavusibolja je prva.
-
Da li tim dubokopraznećim možeš u slučaju potrebe da upališ brod?
-
Trebalo bi da moze stim da motor nije neki ogroman.
Startna baterija se izdvaja jer u tih prvih nekoliko momenata ona moze da da ogromnu struju a ove ne..
Inace da dodam.
Crkao mi je kontrolor, punio mi je baterije sa 18.6V. Ubio ih je ko zeca. Sadasve pobacam i kupim Banner 95Ah dubokoprazneci. Nov sa garancijom je 13500 dinara. Kasnije cu jos jedan.
Ne kupujte kontrolere od 10eura, one male crne..
-
Daj link gde si ga kupio, to je extra cena za dubokoprazneći, ako je uopšte te vrste, malo mi neobično.
-
a kako li se ponasaju ove ups beterije kad ih puni motor. Meni bi 4-5komada valjda bile dovoljne. Meni vanbrodski sa el startom inace puni obican automobilski akumulator odlicno.
-
Daj link gde si ga kupio, to je extra cena za dubokoprazneći, ako je uopšte te vrste, malo mi neobično.
Ljubo,
prodavnice BB elektronik.
Ja sam odustao od 95Ah pa sam uzeo 180Ah. Placen je 24200 dianara.
Energy Bull je baterija koju odlikuje izuzetna ciklična otpornost, lako punjenje i održavanje, povećana bezbednost upotrebe i otpornost na vibracije. Navedene karakteristike omogućuju do tri puta duži životni vek u odnosu na standardne baterije. Namenjene su za upotrebu u solarnim sistemima, električnim kolicima, vikendicama, kampovima, jahtama i signalnim sistemima.
BAJINA BAŠTA
adresa: Svetosavska 9
telefon: 031 865 685
radno vreme: 08 - 16h
FUTOG
adresa: Rada Kondića 97
telefon: 064 82 92 123
radno vreme: 08 - 20h
NIŠ
adresa: Bulevar Nemanjića 105, lokal 6
telefon: 018 553 033
radno vreme: 08 - 17h
NOVI SAD
adresa: Cara Dušana 84a (ugao Cara Dušana i Bulevara Evrope)
telefon: 021 636 15 93
radno vreme: 07 - 21h
RUMA
adresa: Glavna 255
telefon: 022 431 321
radno vreme: 07 - 20h
UŽICE
adresa: Miloša Obrenovića 49
telefon: 031 561 514
radno vreme: 07 - 15h
SREMSKA MITROVICA
adresa: Palanka 3
telefon: 064 8292 104
radno vreme: 08 - 17h
Nikako nemoj online da kupujes nego samo licno, u prodavnici, trazi akumulator za solarne sisteme. Banner power.
-
Živ bio thumbup
Ulazim u proces ugradnje solara pa prikupljam informacije sa svih strana.
-
Solarni akumulator je GEL akumulator.
Gel kosta oko 2 evra po 1Ah...
Kod olovnih akumulatora snaga punjenja je oko 10% od kapaciteta , drugim recima taj od 180 Ah trebalo bi da punis sa 18 ampera. Sve ispod i iznad toga po meni ne prija akumulatoru.
http://www.svetbaterija.com/slika_1139_Tehni%C4%8Dke_karakteristike_Banner_95ah_desno_plus_jap.pdf
Banner Batteries ima gel u ponudi ... ne znam da li ih ima na nasem trzistu ... Na sajtu proizvodjaca to su SIVI akumulatori
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/energy_bull/index2_en.php
Kakav god da je olovni, mozes da ga praznis maximlano do 30-40% ... Gel praznis 80 % ...
Prosta matematika
100ah gel= 200 evra = praznjenje 30-40 ampera
100ah olovo= 120 evra = praznjenje 80 ampera
Po meni matematika i sve ostalo je na strani GEL akumulatora... Drugim recima bolje uzeti duplo manji Gel za iste pare koje bi dao za olovni...
sa Gel akumulatorom ne mozes da upalis motor, to mu je mana ... ujedno ne voli nesto visoku temepraturu ...
E sad da dobijem extra povoljno olovne, naravno da bi ih nakacio na solarce... Na imanju koristim stare automobilske olovne akumulatore , za auto vise nisu ali za mnogo druge primene jesu ...
-
Solarni akumulator je GEL akumulator...
Kakav god da je olovni, mozes da ga praznis maximlano do 30-40% ... Gel praznis 80 % ...
Prosta matematika
100ah gel= 200 evra = praznjenje 30-40 ampera
100ah olovo= 120 evra = praznjenje 80 ampera
Po meni matematika i sve ostalo je na strani GEL akumulatora... Drugim recima bolje uzeti duplo manji Gel za iste pare koje bi dao za olovni...
sa Gel akumulatorom ne mozes da upalis motor, to mu je mana ... ujedno ne voli nesto visoku temepraturu ...
Da nisi ti nešto permutovao u ovoj prostj matematici? stri
Dalje, koliko znam postoje AGM i GEL.
To sa visokom temperaturom može biti problem ako se misli na skoro tropske uslove koje sada imamo leti.
-
Da nisi ti nešto permutovao u ovoj prostj matematici? stri
Ne kapiram ?
-
Капетане,
Овај део:
Kakav god da je olovni, mozes da ga praznis maximlano do 30-40% ... Gel praznis 80 % ...
Prosta matematika
100ah gel= 200 evra = praznjenje 30-40 ampera
100ah olovo= 120 evra = praznjenje 80 ampera
ваља поново написати, да се не би људи збунили.
-
jedino da crtam ...
-
jedino da crtam ...
Има нас који нисмо у материји, па кад прочитамо да се гел празни 80%, а оловни 30-40%, а онда у следећем реду оно што је написано, изводимо закључак да нешто није уреду.
Можда написано треба разумети друкчије, да се при истом оптерећењу оловни акумулатори брже троше?
-
Ajmo jednostavno ...
Ako imas dva akumulatora jedan gel drugi olovni ... i jedan i drugi su 100ah ...
Pala je noc a radi ti frizider koji vuce 10 ampera... Na olovnom ce raditi 3-4 sata, a na gel-u oko 8 sati ... Cena jeste duplo veca za Gel ali duplo vise i daje...
Dodatna prednost je da ce se olovni na solaru (10 ampera punjenje) napuniti za 3-4 sata , dok ce Gel da se napuni za 8 sati , sto ce reci da ce pokupiti mnogo vise sunca i energije koji ce ti biti na raspolaganju ...
Naravno sve ovo je u nekim idealnim slucajevima ....
-
A koja je razlika izmedju AGM i gel?
Doduše imam više nego povoljno olovne, tako da ne verujem da ću tu nešto da menjam, ali bih voleo nešto i da naučim sail
-
A koja je razlika izmedju AGM i gel?
dobro objasnjeno
http://www.batterystuff.com/kb/articles/battery-articles/gel-vs-agm.html
-
Znači AGM sajkaca
-
Znači Rolls.
http://www.telefon-inzenjering.co.rs/vesti/
-
Treba mi jedan savet oko gel akumulatora pa ako je neko upuceniji.
Trenutno imam gel akumulator od 200ah koji napaja frizider i inverter od 1000w. Frizider radi stalno, a inverter sporadicno po potrebi. Taj gel dopunjuju dve solarne ploce od po 140w. Akumulator je vec star i doslo mu je vreme za zamenu, posto ga frizider tokom noci skroz isprazni. Sve ostalo na brodu je odvojeno vezano na startni akumulator od 200ah i njega puni treca ploca.
E sada, na stanju trenutno nigde ne mogu da nadjem gel akumulator od 200ah. Ima jedan Exide ali je on nekih 25k skuplji od ovih kineskih. Moje pitanje, da li uzeti dva gel akumulatora od 100ah i vezati ih zajedno ili ipak da uzmem ovaj Exide od 200ah?
-
Zavisi koliki je budzet.Mozes uzeti i zutu optimu da ti bude i za startni i za solar i za sve zivo.A traju jako jako dugo.
-
Nisam ni znao da postoje ovakvi akumulatori. Budzet je koliko mi zena odobri :D
Salu na stranu, sada gledam ovaj: https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/optima-yt-5-5l-12v-75ah/ opet bih morao da kupim barem dva komada.
Koje su prednosti i mane dva vezana gel akumulatora naspram jednog (da su istih kapaciteta)?
-
Teorijski dva akumulatora istih kapaciteta, iste starosti i iste vrste i istog proizvodjaca kada se spoje paralelno rade kao jedan duplo veceg kapaciteta. Mada kada jedan rikne ubije i drugog.
-
Kod mene su dve optime ali odvoje i jedna bez problema zadovoljava frizider,ledomat,invetrer,tv,svetla itd.Preko dana dok je puni solar a ako to sve radi preko noci onda spusti napon na 12v sto je ok obzirom da taj aku moze da se prazni do 10v da mu ne bude nista.
-
Jesi li zvao http://www.solarni.rs/?
Ja sam kod njih uzeo pre par godina 2xAGM 110Amph dubokoprazneća akumulatora i vezao ih paralelno. Imam 3 panela x 150W i frižider (kompresorski) radi neprekidno od aprilla pa do oktobra.
Dešavalo se da, ako naiđe serija oblačnih dana ili sam stalno u ladovini (a obično jesam) da posle par dana krenu akumulatori da zamuckuju. Onda dođem na ideju da frižider isključim u 22h a palim čim izađe sunce (05h) a to sam rešio tajmerom. Preko noći nema potrebe da radi friz jer je na vodi noću ionako hladno a i friz se ne otvara jer se spava, ujutru sve hladno kako treba.
Nisam uzeo 1aku jer je težak 60kg, kako to da unesem u brod i ispomeram ga gde treba a posle vidim da sam i mogao.
Ne znam koja bi mu bila prednost, možda to što je jedan sam po sebi pa znaš kada je završio karijeru a 2 aku upregnuta moraju biti u dlaku ista da bi radili složno a opet ne znaš ako 1 oslabi, onda se preliva struja iz jednog u drugi pa ti treba vremena da shvatiš da ima problema, neka me neko ispravi ako grešim.
-
Iz mog nekog iskustva sem lakse manipulacije nema prednosti a sa druge srrane mana koliko hoces. Glavna mana se mozda i moze resiti i ublaziti elekronikom koja balansira dva akumulatora ali realno poskupljuje i komplikuje pricu.
-
Hvala svima!
Pricao sam i sa starim vlasnikom, on je uzeo sve kod ovih ljudi iz Solarni.rs, tako da cu ih sada zvati.
Tezina nije zanemarljiva, prosle godine sam pri promeni drugog akumulatora od 60kg dobio diskus herniju, tako da sam svoju lekciju naucio i vise mi ne pada na pamet da bilo sta pomeram sam.
Najblizi sam tome da uzmem ipak jedan, kao sto je bio. Premestanje jeste malo nezgodno ali uvek se nadje neko da pripomogne.
Kod mene frizider radi non stop, a sa suncem uglavnom nemam problema kada je brod na sidru u marini. Prosle godine na Tisi sam imao malo problema sa hladom, ali mislim da je to i zbog akumulatora koji je vec tada pokazivao znake da mu je kraj.
-
Zvao http://www.solarni.rs/, imaju na stanju 200ah. Skoro duplo jeftiniji od Exide tog kapaciteta.