Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: EIDD 16, 08, 2009, 00:01:59 pre podne
-
pozdrav svima,
da ukratko počnem temu, malo duža priča, ali biće jasnije posle...
2006 god, sa ženom i kćerkicom odem prvi put na more na godišnji odmor, u Budvu, bilo lepo uz sitne zamerke, ali ipak na odmoru smo, nećemo zvocati...
2007 god nisam išao, jer sam spremao sredstva za kupovinu kola, koja u mom poslu mnogo znače
2008 god, Grčka, Hanioti, lepo i najzad
2009 god, opet Budva - idemo prvi put na plažu, hladna voda, pa smo se malo brčkali, a popodne onaj talas što nanosi prljavštinu (kad sam video najlon kese, flaše i upotrebljene kondome preselo mi :this:) žena i ja sedosmo i sabrali šta nam smeta/nedostaje i sedosmo u kola i odosmo zaliv boke kotorske i krenuli u potragu za lepim malim plažama, bez glasne muzike (a da, u Budvi ide čamac i čisto da najavi događaje na vašaru na budvasnkom štealištu, stalno puštao Oskara i njegov "medo brundo", :suicide: )
I našli lepe plaže u tom zalivu (u Prčnju gde je rođen Ivan Visin, prvi lik sa YU prostora koji je oplovio svet) i uživali, sunce, čista voda bez kesa, mir, tišina, čuješ svoje misli, najbliži kupač udaljen bar 10m, a ne k'o na nekim plažama, prođe pored tebe i osetiš da je more "otoplilo" i
razmišljali o našim letovanjima do sada, kako smo stalno i marini u Budvi gledali jahte i jedrilice, zatim sa divljenjem gledali jedrilice i čamce kako jezde iz Kotora prema moru...
kako ja i žena volimo da uvek tražimo i napravimo bolje nego što imamo, došli smo na divnu ideju, ostvarenje snova... nabaviti čamac... što reče jedan od mojih drugara "brate, jahta je keva!"
-
Napravim brzi plan - treba mi plovilo koje ispunjava sledeće uslove:
1. da bude dovoljno veliko i sigurno za plovidbu i uživanje na reci i moru i da se provede komforno jedan dan - znači nešto tipa Daily cruiser, iliti brodić serbez uživancije i zadovoljstva na jedan dan
2. da može neometano da se prevozi prikolicom, tj. širina 2,5m i dužina do 7,5m i ne previše teško - znači čelik otpada...
3. da se lako održava i da može da prezimi na suvom - drvo otpada (gledao sam dalmatinske sajtove i oni su dali dobra objašnjenja za to), a pošto ne želim da budem baš mazohista, odlučio sam se za vanbrodski motor
raspiso WANTED potrenicu za čamcem sa sledećim karakteristikama:
širina 2,5m i dužina do 7,5m, težina 1,5t, natkabina, polukabina, vanbrodski motor (lakše ga je održavati)
i :read: sajtove, oglase, forume, članke, časopise (Yachts, Yachts Croatia, Burza Nautike; Yachting i sl a to košta... :heat:)
-
I posle pretrage našao sam tri kandidata:
1. BAS 747, lepo dizajniran, urađen po projektu ljudi koji znaju šta je plovilo (Van der Stadth) i pristupačan je (relativno, ipak ne može se uzeti ozbiljan čamac, prikolica i jači motor bez 10.000eur). To je ono što zaista želim i sviđa mi se kako se može iznutra srediti. Jedan takav je u Hrvatskoj proglašen za čamac 2009 godine http://www.kvarner-rab.hr/kvarner22.html (http://www.kvarner-rab.hr/kvarner22.html)
2. Tri princeze, Vario 19 - dopadljiv brodić, lepih linija i taman za uživanje, cena je ok, hvaljen je zbog kvaliteta, međutim, ima jednu malu manu - klupe u kokpitu su fiksne i ne mogu se skloniti i time proširiti širina kokpita, a meni je to neophodno zbog moje supruge
i
najzad
3. Argonautov čamac, Aq-540, gliser http://www.argonaut.rs/argonaut540.html (http://www.argonaut.rs/argonaut540.html) , po ceni između ova prva dva lepog izgleda, za sada nema nikakvih komentara na ovom sajtu o ovom čamcu, dizajn trupa je sličan kao BAS 747, samo manji. Iako nema kabinu, razmišljao sam da uzmem to i izgradim polukabinu i postavim konzolu sa strane, a ne u sredinu i da izgleda kao jedan čamac Flipper iz Finske http://www.flipperboats.fi/service.cntum?pageId=133534 (http://www.flipperboats.fi/service.cntum?pageId=133534)
Njihovo rešenje polukabine male težine mi je dopadljivo i jednostavno.
Razmišljao sam da uzmem lepo mere, odem do Premix-a, jer oni rade po idejnom rešenju (čak su radili viseću galeriju za čuvenog dizajnera Colani-ja) i samo dodam na čamac i imam prvu lađu sa svim udobnostima.
PITANJE:
kakva su vaša iskustva, da li je to izvodljivo?
kako vidim sa ovim argonautovim čamcem, deluje mi malo previše izdignut prednji deo sa onim hondinim motorom (možda grešim), pa jednostavna nadkabina bi bila možda fina ravnoteža...
-
Moje mišljenje:
Zamisli sledeće, leto, 36 stepeni, prelep sunčan dan, ploviš lagano Đerdapskom klisurom ili obilaziš neko ostrvce na Jadranu, ti za upravljačem svog Basa 747, u kabini, na 60 STEPENI !!! :shout: :stop:
Ti reče da nisi mazohista!, Moj savet, zaobiđi sve što ima upravljačko mesto u fiksnoj kabini, ovaj Flipper je lep primer pametno osmišljenog brodića.
Vario deluje tesan u kabini, nekako je klaustrofobično unutra, uz to, 10-12km/h max, baš i nije neko uživanje, pogotovo ako želiš da vidiš i obiđeš malo više plažica za jedan dan.
Vidim da si rešio da uzimaš novi čamac, ali realno, neki polovni Bayliner je daleko bolji od svega što si naveo, u svakom pogledu.
Prouči malo rubriku Domaća i strana proizvodnja, a obrati pažnju na ovo: http://www.kvarnerplastika.hr/proizvodi.asp (http://www.kvarnerplastika.hr/proizvodi.asp)
Model PG 550 cabin je veoma zanimljiv.
Posebno zanimljivo je to što postoji privatnik u Starim Banovcima koji pravi veoma sličan čamac, na kalupu Elana 495.
-
Dragi Sale NB,
hvala na odgovoru, nisam razmisljao o aspektu zvanom vrucina...
Pogledao sam taj sajt i znam o cemu pricas, to je jako dobar model koji je izdrzao test vremena... ali zbog velicine i komocije prilaza kabini, onaj finski Flipper je meni najbolje resenje.
Bayliner je odlican, međutim ne znam da li ima polukabine ili imaju uzana vrata (koja inace moram da prosirim ili uklonim)
pozdrav
-
Svi mali proizvođači rade po želji kupca, pogotovo kod nas, gde najčešće nemaju nijedan gotov čamac na prodaju, već gradnja počinje tek kad uplatiš. Znači-ako želiš šira vrata, dobijaš šira vrata! :taunt: Ili kabinu a la Flipper!!!
Bayliner sam naveo samo kao poznati primer. Njih imaš 10-15 modela, raznih dužina, u bezbroj kombinacija kabina, unutrašnjeg rasporeda itd.
A isto vredi za sve druge poznate marke. Samo pronjuškaš i odabereš baš onakav kakav tebi odgovara. :good:
-
ne znam koliko je bayliner pravi izbor mislim da oni uvek idu sa unutrasnjim motorom... BAS ima druge probleme a u kabini nije 60 stepeni veruj mi ja imam metalnu deregliju i kada otvorim prednji prozor i vrata pirka vetric i nije lose :)
jeste da je lepse voziti spolja ali nije preveliki problem i ako vozis iz kabine jeste nesto toplije ali efekat vetra bas prija plus ne izgoris od sunca :friends:
-
Manji Baylineri i Sea ray modeli, oko 5-6m, idu i sa vanbrodskim motorima, uostalom, brodski motor je ipak najbolje rešenje -ko može da si priušti.
Ti na svojoj deregliji otvoriš prednji prozor, to na Basu ne može, a što se sunca tiče, pa to reši obična sklopiva tenda! :taunt:
-
Sto se BAS-a tice sve sto ste rekli je velika mana, vrucina i nedostatak komunikacije sa pramcem, to nije za nase uslove. Drugi problem je cena od 26.000 evra + motor, kako god okrenes, cak i da ga sam sredjujes ne mozes da prodjes ispod 18.000e.
Ono sto tebi treba je K-630 (Kvarnerplastika), popularna dalmatinka, mozda bi ti posao zavrsio i PG-550 koji je moj favorit, a sve kopije T-500 (istranka), koja je u osnovi jeftinija verzija K-630, tipa vario i gomila hrvatskih modela iz privatnih radionica jednostavno ni po cemu ne mogu da se mere sa funkcionalnoscu istranke, koja je opet smesna u poredjenju sa k-630. Osim naravno po tome sto su novi i lepi jel se Istranka T-500 vise ne proizvodi u izvornom modelu. Vario je odlican camac, kako kazu vlasnici, ali je nekako skucen.
Ovaj camac sto Sale pominje da se pravi u Banovcima je fenomenalno resen. Mislim da bi bi odlican izbor. Jedino ne znam kakvog je kvaliteta. Vidis ga na slici u pozadini vezanog za ponton.
Pogledaj i Pajnik550R, sa ili bez jarbola ( www.pajnik.com (http://www.pajnik.com)). Meni gledano sa desetak metara izgleda odlicno.
Sale ima li vesti o ceni onog camca?
-
Barba, još nisam išao da pitam.
Planiram da uhvatim Vladu, pa da skoknemo sledeće nedelje.
Inače, ti ljudi važe za dobre majstore i mnogo njihovih čamaca plovi ovim krajevima. Po rečima ljudi, dobrog su kvaliteta, ali....
Kad sam vidim, opipam... javljam :good: :dance:
-
pozdrav,
moslim da gospodin treba da odluci sta zeli, gliser, jedrilicu ili barku...po meni, odatle bi trabalo da se krene...pajnik je ok ako zelis malu jedrilicu da se svrckas rekom i mozda malo na moru ali ako zelis da glisiras, jednostavno ne moze...velike su razlike u svemu izmedju baylinera, pajnika i istranke, tri potpuno razlicita plovila...
po onim kriterijumima i prethodnim postovima mozda bi quicksilver 540 ili veci bio bolji izbor...
-
Pa da, treba definisati i maksimalnu cenu.
Jerry, posto znas dosta o pajniku. Zasto smatras da postoje ogromne razlike pri koriscenju za svrckanje sa vanbrodskim motorom? Meni deluje kao najbolja zamena za istranku, gledano uzivo sa desetak metara.
-
Captjerry, te čamce smo gledali na sajmu, stvarno su lepi i lepo projektovani, ali plastika se ugiba na pritisak prsta, ne znam baš koliko će trajati...
-
jeste na onom manjem...ova sa kabinom je u bivoj marini, mogu ti reci da se ne bih bunio...
-
Pa da, treba definisati i maksimalnu cenu.
Jerry, posto znas dosta o pajniku. Zasto smatras da postoje ogromne razlike pri koriscenju za svrckanje sa vanbrodskim motorom? Meni deluje kao najbolja zamena za istranku, gledano uzivo sa desetak metara.
ma nekako mi ne ide jedrilica da nema jarbol...stvar je licnog izbora ali...kao kad vidis dobar gliser sa T-4...nekako tuzno...
-
Poštovano društvo,
hvala vam na odogovrima i savetima. posle ovoga sam malo razmisljao i opet se vracam na svoj izbor - komotan camac, koji nije skucen, zatim relativno brz (ne mislim da jurim, ali bar brze od 20km/h), zato sam pominjao BAS 747 (koji otpada zbog visine troskova za pristojno sređivanje, a ja gajim filozofiju: bolje dobro opremljen camac, nego nedovrsena jahta) i Argonautov Aq-540.
Vario sam uzeo kao mogucnost, zbog izleda, lepih opisa Dunje, lepih varijacija boje i sl.
Ali kao i Vario i Pajnik skuceni su, jer meni treba prazan kokpit, sa sedistima koji se mogu sklopiti, da bi moja supruga mogla da se krece i s obzirom da zelim da, kada idem na more, da obilaziim ostrva, a uvece se vratim u hotel (dok ne dodjem do jahte, onda mogu i na jahti da spavam :preved:)
i naravno iz razloga jednostavnosti i održavanja, vanbrodski motor mi je izbor (ako bih uzeo Argonaut, sigurno ne bih stavio moto manji od 50ks, sem kao rezervu).
ajde pišite, bas volim druženje :drinks:
-
a da: cena, kao sto rekoh na pocetku: camac, oprema (ona potrebna, ne mislim na klime, plejere), prikolica do 8.000,00eur, ajde da se napnem :download: do 10.000,00eur.
naravno ne sve odjednom, nego u fazama, kako zaradim...
-
Da malo razjasnim svoje stav: Do 10k Evrića nemaš previše izbora, Bas 747 ( srećom) otpada.
Hoćeš preko 20km/h, znači gliser, za te pare, sve drugo otpada.
AQ 540. Veoma lep čamac i dobro, stabilno korito. Sva je prilika da je nastao na kalupu starijih Elanovih modela. Pre Argonauta je i izvesna firma Zuul pravila sličan čamac. Problem nastaje kad mu dodaješ kabinu. To korito nije projektovano za kabinu, pa ćeš verovatno uništiti određen deo njegovih dobrih plovnih karakteristika.
Bolje rešenje je naći čamac koji je projektovan sa kabinom, a samu kabinu možeš modifikovati kako tebi odgovara, bez opasnosti da promeniš/ pogoršaš plovne karakteristike čamca. Ako uzmeš takav nov čamac, neće ti ostati puno para za motor, ali za 1500-2000 evra ćeš naći polovni 2t Evinrude ili Yamahu, 50 - 100ks, koji će te pouzdano i dobro gurati na takvom čamcu.
Polovni Bay ili slično gliserče može da se nađe za te pare, a tu odmah dobijaš i mogućnost da se uveče ne moraš vratiti u hotel. Definitivno najbolji izbor. Kvalitet korita i plastike je takav da će Bayliner od 20 godina 'ladno nadživeti bilo koji novi domaći čamac. Motori su trajni i pouzdani, uglavnom se nalaze OMC, Mercruiser ili Volvo penta varijante, sve je to debelo provereno. Naravno, polovno je polovno, govorim pod pretpostavkom da se radi o solidnom, održavanom plovilu. Uz to, nivo opreme je takav da jednostavno ne moraš da dodaš ništa. Tako obimnu opremu ne može da isporuči nijedan domaći proizvođač.
Jedina prepreka koju ja tu vidim je ova naša lopovska država i taj slavni "porez na luksuz", ali već se i tu javljaju neka rešenja kako to zaobići... :new_russian:
-
Pozdrav,
Slazem se u potpunosti sa SALE NB-om, uz jedan dodatak a to je kakav auto za vucu camca imas. Ja sam imao kao prvi camac Bayliner 165 sa Mercury 75 i sa prikolicom je bio tezak oko 750 kg a vec najmanji Glastron MX 175 sa unutrasnjim motorom od 135ks je tezak sa prikolicom preko 1300kg, tezina nekog takvog camca sa kabinom je veca od 1400kg praznog bez prikolice!
Inace Bayliner star tada 2,5 godine sa prikolicom me je kostao 10.000e i odlicno me je posluzio kako na reci tako i na moru (Grckoj).
-
postovani,
hvala vam na dobrim odgovorima. Treba razmisljati i o tezini za vucu - imam Ford Mondeo 2.0 za koji u uptustvu pise da ne smem preci 1500kg.
Gliseri koji su pokazali svoje kvalitete su izgleda najbolja opcija, sada jedino da trazim neki polovni. za Aq-540 cu razmisljati, o polukabini sam mislio kao nekoj laganoj od plastike, ali ipak ne treba to raditi dok proizvođač to ne smisli...
Malo mi je zao sto je jako retko u Srbiji da postoji proizvođač koji pravi čamce kvalitetno :sorry:... a recimo Poljska ispred nas (jes da imaju Baltik, ali nije mi to more za kupanje :superstition:)
kada budem uzeo nesto, javicu vam i pozvacu vas na pivce :drinks:
-
A pogledaj i ove
Naleteo sak slucajno na njihov sajt i delje plovilo sasvim ok,taman u tu neke tvoje zelje :good:
http://www.propella.me/ (http://www.propella.me/)
Crnogorci su tj iz Herceg Novog