Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Gusar 07, 01, 2015, 14:26:41 posle podne

Naslov: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Gusar 07, 01, 2015, 14:26:41 posle podne
Kako sam dobar poznavaoc sus motora sto vodom hladjenih sto vazdusara otvaram ovu temu za pitanja sta raditi sa motorima koji su dugo stajali
pod duzim stajanjem motora se podrazumeva svako duze stajanje od 4 nedelje tj mesec dana... otvoren sam za sva pitanja...
svaki sus motor je napravljen tako da najduze radi u rezimu srednjeg broja obrtjaja u zavisnosti od konstrukcijskih resenja svakog motora ti brojevi se razlikuju. Ali evo da na vedem tipican primer: uzmimo u obzir jedan prosecan Sohc motor iz zastavine game tj zastavin motor od 1100 ccm on je projekotvan da najduze radi u rezimu od 1500 do 3000 obrtaja iako mu je maximum 7000 rpm...
Sada verovatno vec shvatate poentu u odnosu na dizele....
U explotaciji sus motora najvise habanja se javlja prilkom startovanja istog... i i ma ona racunica da je jedan start ekvivalentan 10 h rada ili 1000 km predjenih na putu... a habanje se javlja zbog nedostatka ulja tj nedostatka pritiska istog... cela poenta je da motor mora da se okrene par krugova na prazno pre startovanja pogotovo ako je period stajanja bio duzi od 3-4 nedelje... i to vazi za svaki motor
a kako vi palite svoje motore?
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Oklop 07, 01, 2015, 20:45:33 posle podne
Под 1.

          Консултуј правопис,

Под2.

          Курблом
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Gusar 07, 01, 2015, 21:17:22 posle podne
Odgovor za pod 1.

Kad bi admini namestili da malo lakse mozes da postujes bilo bi i pravopisa ovako tek iz cetvrtog puta sam uspeo da napisem post u celosti...
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Kapetan 08, 01, 2015, 01:14:43 pre podne
Prva 3 ili 4 posta idu sa captchom, posle je nema :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Gusar 08, 01, 2015, 05:35:29 pre podne
 taz taz taz taz taz 4587 XKJHDGASED

vidi nestalo je....
 rolleye
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Misha D 08, 01, 2015, 09:45:20 pre podne
Kod vanbrodskih 4taktnih motora sa poteznicom moze se  ona povuci polako jednom pre paljenja da bi se ulje ponovo razmazalo, a kod onih sa anlaserom to je malo teze uraditi.
A i kod brodskih isto.
Kod zimske pauze bitno je i kada se menja ulje u motoru: verovatno je korisnije promeniti ga na kraju sezone, pustiti da radi neko krace vreme i tako cistim uljem prezimiti zimu, a ne sa starim uljem punim stetnih produkata od sagoravanja ostaviti motore na duze vreme.
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: maverick 08, 01, 2015, 09:57:50 pre podne
Točno tako, servis se radi na kraju sezone
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: zankiki 08, 01, 2015, 14:42:14 posle podne
Da li mu pomaže ako bi na primer svakih nedelju - dve samo malo zaanlasovali, bez paljenja...
Mislim, pitanje je, šta se desi za te 4 nedelje pa je posle toga paljenje problem?
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Mezija 08, 01, 2015, 15:16:17 posle podne
Da li mu pomaže ako bi na primer svakih nedelju - dve samo malo zaanlasovali, bez paljenja...
Mislim, pitanje je, šta se desi za te 4 nedelje pa je posle toga paljenje problem?
Pomaze ,problem je sto zidovi cilindra i ventili vremenom ostaju suvi bez filma ulja koji cuva od korozije pa prilikom startovanja ako se korozija vec formilrala
ostecuje gumice ventila ili karike i zid cilindra , zavisi od same konstrukcije motora kod nekih moze da se desi da zbog dugog stajanja "zalepe" odnosno da se karike zaglave zbog rdje
pa je nemoguce pokrenuti motor .
Bio je u prodaji Ruski aditiv koji sprecava da zidovi cilindra ostnu suvi cak i ako ostanete bez ulja ali vecna nevoli nikakve aditive da sipa u motor kostao je oko 50 eura i mislim da je trebalo da se ponovo sipa posle dva menjanja ulja
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: zankiki 08, 01, 2015, 15:45:52 posle podne
Ispustio sam vodu ovih dana zbog minusa, a odem na brod barem 1-2 puta nedeljno, nije mi problem da okrenem ključ na sekund - dva, ako to pomaže?
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: Gusar 08, 01, 2015, 16:35:09 posle podne
+1 Mezija svaka cast...
stim da se ne preporucuje koriscenje ruskog modifikator osim u slucaju da taj motor treba da se proda a da je u bas losem stanju
u opste kada kupujete motor ako cujete da je sipan modifikator bezite od toga...

cela poenta je odrzavanje minimuma podmazivanja...

samo veoma pazljivo u slucajevima anlasovanja da ne bi motor bez vode sastavio... preporucujem skidanje kabla od svecice prilikom tog anlasovanja...

inace lepljenje karika je naj izrazenije kod malih motora tzv vazduhom hladjenih...
Naslov: Odg: Odrzavanje vanbrodskih i brodskih motora u slucajevima dugog stanjanja...
Poruka od: mića p. 08, 01, 2015, 16:42:39 posle podne
Kod dvotaktnih motora, s obzirom da su jednostavnije konstrukcije, jednostavnija je i zimska priprema i odrzavanje.

Pre startovanja motora, ako već nije konzerviran pred kraj sezone, treba sipati malo ulja za dvotaktne motore direktno u cilindar, kroz otvor za svećice, pa tek onda zaverglati motor, a ako se pokreće isključivo ručno, onda prvih par puta lakše zaverglati, pa tek onda vratiti svećice i pokrenuti motor.

Veoma je važno, da pre svake duže pauze, a pod tim smatram i pauzu od dva-tri dana, karburator u motoru bude prazan. Pre pristajanja isključiti dovodno crevo za gorivo i pustiti motor da sam stane kada potroši sve što ima u karburatoru.

Dešava se da posle zimske pauze zariba impeler, te na to treba prvo obratiti pažnju već kod prvog startovanja. Ako je mlaz vode koja izlazi iz motora, kada motor radi na leru neujednačen, odnosno krene stane ili ga uopšte nema, odmah ugasiti motor i ne startovati ga dok se najpre ne zameni impeler.