Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: Savski Dunavac 09, 12, 2014, 15:32:20 posle podne
-
Posto sam (ponovo) postao ponosni vlasnik jamahe 9.9 high trust predlazem da u okviru ove teme postavimo posebnu grupu vlasnika ovakvih motora kako bi lakse razmenjivali iskustva.
-
Evo su moje...
Na zalost nisu vise u upotrebi(mislim kod mene) ali odradile su svoje muski thumbup
-
Da li bi prodao , zamenio za moju polomljenu kapu motora????
Mita 064/123-7798
-
Nemam iskustva sa motorima, a uzeo sam Nelt 506 camac. Koliko znam, high thrust je za teza plovila, ali da li bi imalo smisla staviti na taj camac 9.9 4T high thrust sa kratkom nogom?
Druga opcija mi je da stavim motor od 8ks, 4T, kratka.
Bio bih zahvalan na bilo kakvoj pomoci :)
-
Nikako, osim ako je namena camca da vuce par tona tereta...
-
Za taj Nelt motor od 20-30 ks, mada sam ja vozio na njemu 40ks i sasvim je ok
-
Hvala za info :)
Inace, nije mi cilj da glisira, samo da tera po Savi lagano sa 4-5 ljudi na camcu. Drug mi kaze da bi mi i 8-10 ks bilo ok, a budzet mi je 1200e, tako da necu svakako moci da uzmem 20ks za te pare.
-
Pa 4t tesko ali zato cvaja ze te novce može da se nađe samo takva ok i to 25-30 ks
-
Apsolutno se slažem...
-
Da pitam jer ne znam,
jel ta 9.9 ima 10ks?
Zasto je duplo skuplja od obicne? Sta je tu fora?
-
Koliko znam, jači menjač, veća elisa...
-
Osnovna je fora u drugom prenosnom odnosu menjaca i mnooogo vecoj elisi. Cela noga je drasticno jaca i masivnija. A za ne poverovati je sta ti Hi trust motori guraju na testovima... Kazu da su i dosta pouzdaniji... i nema zamena elisa, postoji jedna jedina za motor. Takodje i drugacije guraju gasove iz motora, pa ostvaruju i dodatni potisak za rikverc...
-
Sta to tacno znaci drugaciji odnos menjaca ? U odnosu na sta ?
Da li se stvarno isplati kupiti High trust motor koji je skuplji od obicnog ali jaceg 35c ili 40 hp sa teretnom elisom ?
114
-
Na 17. minutu je fino objašnjenje ovih motora
https://youtu.be/1mrQaM8rO7g
Sent from my K10000 Pro using Tapatalk
-
Fino objasnjenje ali ... Galija je tada prodavala Yamahu i naravno da ce da hvali svoju robu.
Odlicni su to motori,da me neko ne shvati pogresno.
Ako neko ima odgovor na prethodno postavljena pitanja.
Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?
-
Nisam sasvim siguran, ali mislim da sam negde video da je i suzuki napravio nesto slicno. Mozda mogu da doprinesem ovoj temi.
Vec sam pisao o tome. Ja sam prosle sezone izvadio stabilni motor sa Z nogom. Umesto njega sam stavio Yamahu HT 9.9.
Ratko je u ovoj emisiji objasnio koje su razlike i mogucnosti kada je HT u pitanju. Ja mogu da kazem da sam veoma zadovoljan kako gura.
Odgovorila je mojim potrebama. Voleo bih kada bih mogao da idem brze par kilometara na istom gasu. Da korito nije glisersko isla bi i brze.
Ono sto meni najvise odgovara je mala potrosnja. Na pola gasa trosi 1.5l. Takodje, skoro da nema razlike plovio uzvodno ili nizvodno, sam ili sa jos 5/6
clanova posade. Znaci dosta je snazna.
-
... Takodje, skoro da nema razlike plovio uzvodno ili nizvodno ...
U čemu nema razlike?
-
U brzini u odnosu na vodu ha ha ha ha
-
Na prvom brodiću sam imao Johnson 9,9 a potom ga zamenio sa Yamaha 8 ht i razlika je bila neverovatna,manevarske sposobnosti značajno povećane posebno zaustavljanje broda pri pristajanju o potrošnji da ne pričam...
Sada imam na brodu dužine cca 11m, težine oko 5t Yamahu 25 ht i jako sam zadovoljan kako ga gura...doduše ja vodim računa o potrošnji i na dužim plovidbama tipa N.Sad-Kladovo sam imao prosečnu potrošnju od 2 l/h. Na plovidbi N.Sad-Apatin prosečna potrošnja je iznosila 1,8 l/h...prošle godine N.Sad-Golubac 1,85 l/h tako da sam ja prezadovoljan....
moja prosečna brzina u uzvodnoj plovidbi sa tom potrošnjom je između 6 i 7 km/h
maksimalnu brzinu uzvodno sam postigao 11,5 km/h ali tada bi potrošnja verovatno bila oko 9 l/h tako da to nema smisla, kad plovim nigde ne žurim....
-
Sve su to licna iskustva ( neprocenjiva ) ali mene argumenti zanimaju.
Pitanje je cime se opravdava visa cena ovih motora u odnosu na ostale motore sa teretnom elisom ?
Ono sto je izneo Ratko je prica trgovca. Nije ni pricao o ostalim motorima a to mene upravo zanima.
Moje skromno mišljenje je da se isto postiže i sa običnim motorom 4T ( 35 - 40 hp ) kao i sa Yamahom FT25
Razlika je u ceni motora. Isto godište - Yamaha je skuplja,i u ceni registracije naravo.
-
pa menjač je potpuno drugaciji, drugi odnos prenosa i čini mi se dosta robustniji u odnosu na standardni... cena možda nerealno veća u to ne ulazim... ali tu su komande,anlaser i elektrotrim (25 FT)...pa sta znam...
-
Sta to tacno znaci drugaciji odnos menjaca ? U odnosu na sta ?
Da li se stvarno isplati kupiti High trust motor koji je skuplji od obicnog ali jaceg 35c ili 40 hp sa teretnom elisom ?
114
Radi se o prenosnom odnosu između ulaza i izlaza iz propulzije, praktično broju obrtaja radilice motora i broju obrtaja vijka propelera kroz vodu. Broj obrtaja radilice u optimalnom radnom režimu, tamo gde je koeficijent korisnog dejstva najviši, odnosno odnos razvijenog obrtnog momenta i uloženog goriva. Sa uobičajenim prenosnim odnosom propulzije primera radi (izneću grube okvirne brojeve, samo da bi razumeli kontekst, a ne egzaktan proračun), propeler se vrti recimo 3k obrtaja u minutu kroz vodu. Ako propeler ima korak od 10", znači da će se teorijski bez klizanja, ventiliranja itd... kretati kroz vodu brzinom oko 45 km/h (25cm/obrtaju * 60min* 3000obrtaja/min) . Ako se stavi "teretna elisa" zapravo propeler sa manjim korakom, recimo 9", dobijemo broj 10% manji, a to je 40 km/h.
Mali čamci (čunovi), gliserčići, neki laki plastični eksperimenti sa polueplasmanom... mogu da se kreću brzinama koja su makar samerljiva sa ovim brojevima i klasična konstrukcija vanbrodskih motora je tu zakon.
Kod težih deplasmanskih čamaca, a to su oni koji u savkom momentu plovidbe istiskuju ispod sebe zapreminu vode koja je teška koliko i sam brod, odnosno Arhimedova sila je jedini uzgon koji ga drži na površini, brzina kretanja kroz vodu je ograničena dužinom na vodenoj liniji, tu nauku nam je odavno postavio čika Vilijam Frud, jednostavnom približnom matematikom "kritična brzina izražena u km/h je približno četiri zarez tri puta kvadratni koren iz dužine na vodenoj liniji u metrima". Za recimo slučaj Labuda koji je po podacima Službe gabarita preko svega 9,00 x 2,10 m, kritična brzina kretanja kroz vodu je ugrubo 13 km/h.
A to praktično znači da se motor koji pokušava da provuče vijak propelera kroz vodu trostrukom brzinom od maksimalne suočava sa ogramim otporom, narodski rečeno "ne može da izvrti".
HT je konstrukcija koja povećava prenosni odnos propulzije i omogućava da se propeler pri otimalnom režimu rada motora okreće značajno sporije, recimo 1000 obrtaja u minuti, odnosno 15km/h kroz vodu, bez klizanja ventilacije... dobije se isti režim kretanja teškog deplasmaskom plovila, a sa rasterećenim motorom, koji zato može biti značajno manje snage/zapremine/potrošnje (a tvoj navedeni primer je recimo 50 do 70%), i dodatno se može upotrebiti propeler većeg prečnika (a zbog dobrog obrtnog momenta u optimalčnom režimu rada), koji ima drastično veći potisak na manjim obrtajima i u svim situacijama kad a se ne plovi pravolinijski napred, tj popravlja izbijanje krme (upravljanje, skretanje) zavozanje i plovidbu krmom ("kočenje", "rikverc")...
Da bi sa takav veći prenosni odnos realizovao, nije dovoljno samo promeniti jedan zupčanik, jer su naprezanja mehaničkih sklopova veća, kao i mehanički gubici (grejanje, besmisleno oterećenje motora neiskorišćenom snagom)... pa HT verzije mortora imaju značajno izmenjenu konstrukciju propulzije. Na osnovu prethodnog, sama promena propelera nije ni prineti po ukupnom efektu HT.
E sad, ide pitanje "da li se isplati", a odgovor drastično zavisi od toga "ko pita". Za male čamce odgovor je jasan. Za one koji imaju nekakav deplasmanac ali im je cilj i domet sunčanje, pivo i kotlić na Mačkovom sprudu kad nema vetra ni komaraca, što je ukupno 20-30 sati rada motora godišnje, ništa se ne isplati, ni HT, ni običan motor ni brod... toliko pravo muško može da prepliva ili da prevesla kajakom.
Ako je opis i suština hobija dugačka višednevna plovidba, i to ne jednom, onda možemo pričati i oko 300 sati godišnje što je cifra koja se često i olako iznosi na ovom forumu. U tom slučaju je razlika nekih 15 konja puta 35 deka goriva na sat, ajde nek ne bude pun gas... ali dođemo na 2 litra goriva po satu, što mu je 600 litara godišnje, sa porezom i osiguranjem i budalaštinama dođe na cirka 1k evra (nek je taj broj okviran, opet nije egzaktna računica).
Ljudima koji prihoduju na osnovu kapitala (rentiranjem, investiranjem) postavlja se samo pitanje jel imaju dovoljno kinte da plate ili ne, a lova je inače pirinač, ne ide u grob. Onim drugim, koji prihoduju radnim iliti poslovnim angažovanjem, taj iznos je zapravo radno vreme (setimo se mudrosti bivšeg urugvajskog predsednika Muhike), iliti dani koji su neophodni da se 1k novaca zaradi, ode 15 puta po dve fricovke na pumpu, donese na brod, pretoči, što u NS i nije mnogo ali na dalekoj plovidbi i jeste...
Pa se pitanje isplativosti svodi na to da li drugačiji - HT motor može recimo da nam donese više slobode, kako kretanja, dometa, tako i slobodnog vremena (da banalizujem može da omogući hiljadu evra dana neplaćenog osustva, za besplatno prdenje po Dunavu). Pretpostavljam da dva uposlenika u Srbiji moraju dati različite odgovore, a da gari iz recimo neke Danske tek mora imati drugačiji stav prema istom pitanju.
Svako za sebe bi trebalo da uradi tu mentalnu vežbu, nema kratkih nedvosmislenih odgovora u pola prostoprošrene rečenice.
-
Sve su to licna iskustva ( neprocenjiva ) ali mene argumenti zanimaju.
Pitanje je cime se opravdava visa cena ovih motora u odnosu na ostale motore sa teretnom elisom ?
Ono sto je izneo Ratko je prica trgovca. Nije ni pricao o ostalim motorima a to mene upravo zanima.
Moje skromno mišljenje je da se isto postiže i sa običnim motorom 4T ( 35 - 40 hp ) kao i sa Yamahom FT25
Razlika je u ceni motora. Isto godište - Yamaha je skuplja,i u ceni registracije naravo.
Verovatno se postize slicno, bar po pitanju potiska, ali sigurno ne i po pitanju potrosnje...?
Terca sve objasnio, ali da dodam jos nesto.
Druga i veoma bitna stvar je elisa koja je uklopljena sa tim prenosnim odnosom i koja nije ista na HT i na obicnim motorima. Na HT motorima je mnogo manje zakrivljenje lopatica i imaju vecu povrsinu kojom guraju vodu. Takodje, elisa je konstruisana tako da produkte sagorevanja moze da izbacuje na obadve strane u zavosnosti od smera okretanja. Kada se krece napred, produkt sagorevanja ostaje iza i elisa kupi samo zdravu vodu bez mehurica vazduha. Kada se krece unazad, produkt sagorevanja se izbacuje unapred, opet u kontra smeru od kretanja camca i elisa opet kupi zdravu vodu lopaticama. Zbog velike povrsine lopatica, a relativno male zakrivljenosti, potisak koji se dobija voznjom unazad je znacajno veci nego sa obicnim elisama koje su drugacije.
Nisam imao ovaj motor i ne mogu da kazem iz iskustva koje su njegove prednosti i mane, ali sam u jednom trenutku bio veoma zainteresovan da ga kupim za Albin 25 pa sam se informisao.
hi
-
Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?
Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).
Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.
U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).
"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.
Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
114
-
HIGH THRUST 25 hp Gear Ratio 2.08:1
Tohatsu 40 hp Gear Ratio 2.08:1
Honda BF40 Gear Ratio 2.08:1
Exhaust Through Propeller/Hub - Ili kroz elisu svima
Propeleri isti isti za sva tri motora : 12 1/4 x 9
Znači pričao o prenosu koji teretniji, nije tačna.
Potrošnja veća, to stoji.
-
Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?
Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).
Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.
U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).
"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.
Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
114
Nije jedina.
Mercury nisam spominjao namerno.
Oni rade 9.9-15hp Pro Kicker ( Gearcase ratio 2.42:1 ) kao i 90-115hp Command Thrust ( Gearcase ratio 2.38:1 )
-
Posto imam jedan takav samo primedba da i Mercury ima u ponudi pravi "teretnjak" sa prenosnim odnosom 2,42:1 naspram klasicnog 2,08:1.
"CT – command thurst
Kod modela 9.9 ks postoji mogućnost izbora teretnog motora sa CT command thrust pogonom. Dakle ovo nije tehnički dodatak ili nešto slično već potpuno drugi motor koji poseduje veći menjač i prenosni odnos koji mu omogućavaju pokretanje većeg tereta od ostalih modela 9.9ks."
Koga zanima opsirnije na:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZrJOHh7bhAhWSs4sKHcAOCQ0QFjABegQIAxAC&url=http%3A%2F%2Fintehv.rs%2Fmercury%2F&usg=AOvVaw2J5DsFuq3ut7F3vWwYHif2
-
HIGH THRUST 25 hp Gear Ratio 2.08:1
Tohatsu 40 hp Gear Ratio 2.08:1
Honda BF40 Gear Ratio 2.08:1
Exhaust Through Propeller/Hub - Ili kroz elisu svima
Propeleri isti isti za sva tri motora : 12 1/4 x 9
Znači pričao o prenosu koji teretniji, nije tačna.
Potrošnja veća, to stoji.
Sad dolazimo do momenta gde je lako zažaliti zbog priključivanja diskusiji, mora se biti fokusiran na sadržaj...
Elem, brojevi koje sam izneo svakako nisu egzaktni (to sad ponavljam preventivno da ne u sledećem odgovoru ne bi besmisleno kačio za to...), za tačne podatke je potrebno previše vemena za sistematizaciju, ali je tekst je pažljivo ispisan da bi ja pokušao da ti razumeš kako se konceptom optimizacije prenosnog odnosa mogu, a za određeni režim plovidbe, postići iste i bolje maritimne osobine, sa nazivno slabijim motorom i manjom potrošnjom.
Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;) kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)
Čini mi se da je za razumevanje koncepta HT/običan najkorisnije upoređivati iste motore (isti brend i ista nazivna snaga). Naravno da je besmislenim rasipanjem snage i goriva moguće nadoknaditi konceptualne nedostatke, i zaključak upravo i jeste da sve što može da se dobije sa klasičnim motorom od 40HP, preradom prenosa može da se dobije i sa 25HP, u specijalnom režimu plovidbe.
Slično tome, na JKV ima lepo postavljena jedna jamaha 8ks HT (stari model), na čamcu Kontra, a ima ih i običnih, to ti je blizu, pa je interesanto da se uporede propeleri koji se koriste na motorima iste nazivne snage, istog brenda.. a za slučaj većeg propelera je u klasičnoj konstrukciji neophodna veća snaga. Bilo bi šmekerski da to proveriš, uporediš i oblikuješ zaključak.
Čini se da razlike male ali se do tog broja dođe kada se izvede precizna računica sa svim efektima kretanja kroz vodu, a ne konceptulani prikaz...
Pa bih probao da ponovim, po već neki put, izmenom prenosnog odnosa i vijka propelera se za određeni režim plovidbe (nikako ovaj deo rečenice ne treba da se zaboravi), mogu postići iste i bolje maritimne osobine, sa nazivno slabijim motorom i manjom potrošnjom.
Neki proizvođači (Yamaha) željene efekte za taj režim plovidbe postižu konstrukcijom prenosa, a neki (ostali) povećanjem snage motora, u prvom slučaju plati se veća cena motora, u drugom se plaća gorivo.
Uzdravlje 114
-
Jos nesto me buni, zbog cega to Tohatsu ili Honda ili Suzuki nemaju ?
Jasmina je prva i za sada jednima izašla na tržište sa HT konceptom, i to bez nakakvog posebog poslovno uspeha, za šta je razlog mala potražnja (i ne mislim na srpsko tržište naravno).
Zašto je relativno mala potražnja: rekreativna nautika se menja vremenom, opada broj deplasmanskih malih plovila (nije valjda ovaj forum jedino što čitamo, mada to možete to videti i u svakoj srpskoj marini)
Velika , velika, velika, većina deplasmanaca po svetu su zapravo ribarski brodovi i jedrilice (a opet većina njih u čarteru), a po pravilima, klasifikacionih društava, upisnika, osiguravajućih kuća, kao i po praksi ljudi koji se bave crusingom i li čak cirkumnavigacijom što je najvažnije, vanbrodski motori praktično i nemaju primenu.
U oblastima gde postoji baš baš razvijen koncept "pleasure boatinga" i na kopnu, severnoj Evropi, zapadnoj, Kanadi, USA itd. deplasmanski (veliki) brodovi se grade sa idejom udobnosti i komfora plovidbe (dakle plovidbe, ne isklučivo boravka blizu vode) i to za ozbiljinije novce ... i recimo da opet je primena vanbrodskih motora zanemarljiva (nađite mi jedan Linsen sa Jasminom... u Holandiji nema mada nije nemoguće da kod nas osvane neki).
"Uradi sam" koncept je živ po slabije razvijenim stranama sveta, recimo kod nas, ali su takva tržišta neinteresantna, a i nautička praksa je takva da najčešće i nema potreba da se okači skuplji HT motor do Mačkovog spruda kako smo malopre ustanovili.
Da sam ja osnivač i vlasnik Yamahe, ja se ne bih zajeb*vao sa tim, a očigledno je da su gospoda Suzuki, Tohatsu, i drugi išli sa mnom zajedno u obdanište pa imaju isti stav.
114
Nije jedina.
Mercury nisam spominjao namerno.
Oni rade 9.9-15hp Pro Kicker ( Gearcase ratio 2.42:1 ) kao i 90-115hp Command Thrust ( Gearcase ratio 2.38:1 )
OK, to nisam znao.. a da li to zaista menja suštinu posta? Merkjuri je studrao s Jamahom, i imaju svoju, posebnu opservaciju tržišta.
-
Kod Honde se zove "Power trust".
-
Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.
" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;) kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"
Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1
Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije
Izvori : https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare
Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe
Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.
Za istu elisu 12 1/4 x 9 ima značajno manji agregat.
-
Vidim da svi pominju HT kao oznaku za High Thrust što nije tačno, prava oznaka je FT.
http://www.jpmarine.reach.net/yamaha.htm
Model:
C=C Series
F=Four Stroke
T=Four Stroke with High Thrust
NOTE: Models listed without a "C" "F" or "T" letter are 2 stroke engines
Pošto je imam kao glavni pogon na plovilu (10mx2,7m. težina ~4tone) mogu da dodam da je razlika i u elisi, ne samo u veličini nego i u obliku što je Yamahin patent tako da nijedna druga ne odgovara.
Nisam ulazio u tehničke detalje više nego što bih razumeo, ono što mogu da potvrdim je da je snaga izuzetna nauštrb brzine naravno. Uzvodno 6-7 sa pola gasa ili nešto jače, kako kad. Potrošnja ~2-2,5l a s malo većim gasom ode na 3+.
Ono što sam još video je, kada sam vukao jednu Pasaru motor to nije ni osetio. Ista brzina, ista potrošnja, ma skoro kao da je i nema.
Dakle, ko daje prednost snazi u odnosu na brzinu onda ovo, ne može i jedno i drugo.
-
Što se Mercury-ja tiče, morao sam da napomenem ali ne menja suštinu posta.
" Pa u tom smislu, moram da ti skrenem pažnju da je prenosni odnos teretne jasmine 2,42, a obične 2,08... (ne znam da li je fensi da boldujem tekst ;) kao što je i prenosni odnos jačih motora drugih brendova 2,08...
na to dodaš da je nazivna snaga (i to snaga na izlazu propulzije, na propeleru) za teretnjak deklarisana na manjem broju obrtaja nego za običnu jamahu (a uglavnom zbog manjih gubitaka snage koja je razvijena na samom motoru...)"
Tako je, hajde da uporedimo dve Yamahe 25, standardnu ( ne volim termin "obična" ) i visoki potisak.
Prema zvaničnim ( i svima dostupnim podatcima ) standardni motor Yamaha 25 ima prenos 2.00:1 dok FT ima 2.08:1
Ovde moram da se ogradim. Radi se o trenutno aktuelnim modelima. Možda je ranije bilo drugačije
Izvori : https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15#specs-compare
https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/jet-drive-high-thrust/high-thrust#specs-compare
Ja na Hondi koristim , kako oni to zovu Power trust 10" a kako imam i standardnu, razlika je očigledna. Koristio sam obe
Moj zaključak je da je ekonomska isplativost potrošnje goriva prednost Yamahe.
Za istu elisu 12 1/4 x 9 ima značajno manji agregat.
Sve je moguće da se dešava u trenutnom i budućem razvoju motora, (ti svakako znaš da ja slabo pratim vanbrodske motore, osim konceptualno).
To malo što znam zapravo pogledam na sajmu, a kokanda najnoviju seriju i ne možemo tako lako kupiti kod nas, kod platnera su cifre još uvek stare
http://yamaha-srbija.rs/ft25f/
moguće je i prirodno da svaka sledeća generacija bude optimizovana spram onoga što ljudi zaista hoće da kupe, motor se može napraviti i haj i hajije trast do neke mere, ako ima ko to da kupuje (sad se treba vratiti na onu prepisku "kome se uopšte to isplati"). Moguće je i da se koncept menja spram nedostataka u eksploataciji... (npr. ako zaista pogledaš onu staru Ducinu 8-icu, ja ni na jednom drugom malom motoru ne videh takvu grdobinu od propelera, i ide kao đavo, recimo ja ne mogu da ga pratim nikako).
Ako se razlika u narednim generacijama bude smanjivala ili motori budu isti (standardni vs. HT, ne verujem da može da bude u pitanju samo efikasnost novijih propulzija, u tom slučaju "standardni" gube smisao, i priča se svodi na zamenu propelera), i tada već možemo početi da pričamo ili o "prodaji magle i prethodnih zasluga za narod" ili napuštanju koncepta pravog HT.
Kod Honde i većine drugih nije ista situacija, tu njih se radi samo o obliku i dimenzijama propelera, nema konstruktivnih razlika u motoru, bar koliko ja znam, a i potpuno razumem zašto je to tako (i to sam nekako probao da opišem jutros).
Svi ostali odgovori su "da, upravo tako", ali opet samo za teške čamce u deplasmanu.
-
Imam utisak da ovde Labud pokusava da odbrani svoj stav da Yamaha FT nema smisla i da je ista kao obicna a drasticno skuplja. A taj stav je potpuno neodbranjiv! Upecao se Terca da dokazuje da je u podne dan... Sto je najgore Terca uopste nije pobornik vanbrodskih motora, a pripade mu sveta duznost odbrane najboljeg motora na svetu za deplasmance 😂😂😂
-
au bre brate rođeni... pa mi smo iz Novog Sada, fini smo i samo diskutujemo, nema hejtovanja.
Ustvari, sad kad "odbranim" sveti haj trast, i ti to pročitaš, možda ćeš da kupiš odma komada bar jedan.. jel to znači da pada cena kubote? sajkaca
-
Zadovoljstvo da od Kubote napravim muringu nema cenu! stri stri stri Ili je barem visoka!
-
Nešto mi se javlja da ćeš na sledećem brifingu dobiti upute za neki ćorsokak od mnogo kilometara :)
-
A kakva su iskustva da se recimo umesto motora 10ks ht uzme motor od 20-25ks za slicne pare sa obicnom fabrickom elisom dal bi se dobio isti efekat?
-
Sve zavisi od plovila. Na primer u mom slucaju se ispostavilo da bi sa motorom od 25/30 konja camac isao nesto brze, a u tom rezimu trosio dosta vise i orao vodu. Nije lose imati vise snage u rezervi, ali motor od 30 konja sa cetri takta je skuplji od te jamahe. Takodje i registracija, i potrosnja.
Kada bih produzio moj camac npr, kao Zankiki, verovatno da bih sa takvom nadogradnjom dobio nesto. Verovatno da bi i sama jamaha terala plovilo brze,
a jaci motor dosao do izrazaja.
-
Dobro si shvatio, upravo je to teorija koju sam hteo da proverim.
Argumentovano i korektno. Ne volim da uzimam stvari zdravo za gotovo.
Sve sto bih vise rekao, ponavljao bi se.
Pozdrav
-
Neverovatno koliko je sve ovo i dalje zbunjujuce...


Iscitao sam tolike teme i postove, pa opet i dalje ne mogu da razaznam sta bih dobio i sta izgubio promenom motora na mom camcu.
Koliko shvatam, na njemu (Elanovo korito sa kabinom, 6m) se potpuno neprikladno nalazi 9.9 FT, kojeg je otac stavio na preporuku Raleta Galije. Mada je otac strasno ponosan na njega jer ga nikada nije izneverio ovaj motor gura, po mojoj slobodnoj proceni, svega oko jedne tone tereta, a sa 1/3 do 1/2 gasa se krecem brzinom od oko 8km/h uzvodno. Nista ne dobijam u brzini ako dam vise gasa, osim potrosnje, koja po mojoj racunici varira izmedju 2.5-4l/h.
Ono sto me muci je sto mi je potrebno oko dva do dva i po sata voznje od marine do terena koje volim. Kada idem na duze, naravno, nikakav problem. Ali, kada nemam mnogo vremena, rado bih malo ustedeo na tome. Shvatam da su pojmovi brzine i FT motora u sukobu. Sa druge strane, na Youtube-u ima snimak gde camac kao moj glisira sa dvotaktnim motorom od 40ks...
Da li je neko imao slicne dileme i kako ih je resavao? Koliko bih dobio na brzini (i na potrosnji) sa, recimo, standardnom Yamahom od 25ks? Da li bih se kretao makar dva-tri puta brze, da li bi i potrosnja "skocila" toliko? Da li da se uopste upustam u takve avanture ili je bolje da ohladim glavu i teglim se polako i provereno kao do sada, cuf-cuf-cuf...? 
Послато са SM-A600F помоћу Тапатока
-
Teska pitanja postavljas, da li se isplati ili ne je uvek teska dilema. Zavisi pre svega od finansijske potpore da to sve podrzi. Ako je taj uslov ispunjen onda imas nelagodu koju bi trebalo prevazici da menjas nesto sto je pouzdano i dokazano za nesto sto je neizvesno:).
-
Мој бивши Елан 495 са кабином (Батино корито 5 метара) сам користио са двотактним Џонсоном 30 кс са теретном елисом. Глисирао сам једино са максималним гасом, мучио мотор јер је тај мотор слаб за тај чамац, и трошио преко 10 - 12 литара на сат рада, а брзина је била нешто преко 20 км/сат. Том чамцу би била права мера 50 -70 кс. Твој чамац је метар дужи а самим тим и доста тежи тако да мислим да све испод 60 кс не би било сврсисходно. По мени уживај са комбинацијом коју имаш, полако не жури, или спреми паре, купи добар четворотактни мотор снаге 60 и више кс и буди спреман да плаћаш лепу количину бензина коју ћеш трошити са тим мотором. hi
-
Ne diraj ništa ok
-
Trebao bi vec sa 20 konja da ides minimum 15km/h ne bitno dal uzvodno ili nizvodno.Obzirom da su te yamahe trazene uvek je mozes dobro prodati i dodati neki dinar i uzeti neku hondicu od 20-25ks a potrosnja ti nece ici preko 4L.Inace lep vam je camac bas sam ga zagledao pre neki dan kada sam usao u rukavac.
-
Moram da se ne složim sa poslednjim. Tih 8 km/h uzvodno je realna brzina, a za veću je neophodan dovoljno jak motor za glisiranje. Ja ne znam koliko je to, ali iz iskustava kolega bih rekao da je to 40-50ks.
Znači ili mnogo konja i glisiranje, ili sadašnja brzina... Po meni je sadašnja brzina sasvim ok način kretanja. Ako ti baš često treba da negde stigneš jako brzo, onda pozajmljuj motore pa probavaj.
Ako ne izglisiraš, imaćeš ono što si pisao.... Velik gas, veliku potrošnju, i nešto minimalno veću brzinu...
-
Mislim da kolega nije rekao da mu treba da glisira nego da samo malo skrati vreme putovanja kada zatreba.A za to cemu motor od 25ks biti odlican.Gde ce sigurno ici preko 15km/h sto mu je vec duplo brze.A mozda i gresim:-/ Znam da ja sa BAS-om i 30ks idem 15km/h a tezi je camac od koleginog sigurno.
-
Najpre, hvala vam svima sto ste uzeli ucesce u diskusiji!
Vasi odgovori dokazuju da je ovo "vecna" tema...
Izvinjavam se ako mozda nisam bio jasan, jer vidim da je moje poredjenje unelo zabunu - nije mi potrebno da glisiram, vec bih voleo da se brze krecem, pod uslovom da to ne podrazumeva neprimerenu razliku u budzetu u potrosnji goriva (naravno, podrazumeva se da bih morao da doplatim za novi motor...).
Zato sam se najpre i zapitao koliko je opravdano imati haj-trast motor 9.9, koji nominalno moze da vuce i pet tona, na koritu poput mog. Cini mi se da sa tom kombinacijom nisu optimalno iskoriscene mogucnosti mog camca, pa ni za neagresivan rezim voznje kakav preferiram. Pomenutih 15km/h mi trenutno zvuce vrlo zadovoljavajuce. Posto nisam u prilici da pozajmljujem i probam, zato sam se osmelio da pitam da li neko od ladjara ima slicna iskustva. Sta bih dobio/izgubio sa standardnom Yamahom od 25ks, a sta sa haj-trast Yamahom iste konjaze?
Jos jednom hvala na odgovorima i munjevitoj reakciji. Veliki pozdrav!
Послато са SM-A600F помоћу Тапатока
-
25ks vs 25ksht.
Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo
-
Mislim da kolega nije rekao da mu treba da glisira nego da samo malo skrati vreme putovanja kada zatreba.A za to cemu motor od 25ks biti odlican.Gde ce sigurno ici preko 15km/h sto mu je vec duplo brze.A mozda i gresim:-/ Znam da ja sa BAS-om i 30ks idem 15km/h a tezi je camac od koleginog sigurno.
Mašala. To je na punom gasu, ili?
-
Бас има другачије корито и вероватно и не може брже да иде. Елан 495 има глисерско корито и док не изглисира рије воду ко гурач. kuku
Као што рекох раније, или не дирај ништа(а то ти препоручујем) или купи снажан четворотактни мотор па глисирај како доликује. hi
-
25ks vs 25ksht.
Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo
I šta kažeš, 25 ks je jaka kao 50 ks?
-
Zankiki BAS na 1/2gasa mi ide od 9-11km/h
Na 2/3 oko 14km/h na punom gasu od 15-19km/h
Ovo je za neke normalne vodostaje.Bas sam danas provozao kolegu-druga-clana Milivoja sa BAS-om pa nek on kaze utiske kako ide sa 30ks.A Sto se njegovog camca tice ubedjen sam da ce ici odlicno sa 30-tak konja ipak taj camac ima ispod tone:-/
-
Zaista, Bojanu nije bilo tesko da danas doplovi do moje marine, ukrca me i demonstrira mi mogucnosti njegovog BAS-a sa standardnim motorom od 30ks. I ovim putem mu se zahvaljujem na takvom drugarskom gestu!
Ono sto mi je odmah upalo u oci, osim da ima mnooogo lep i skockan camac, ali kada pricamo o motoru - jeste da postoji reakcija na svako dodavanje gasa. Kod mene to nije slucaj, do polovine gasa ga ima, a posle toga samo se cuje kako motor glasnije radi uz jedva primetno ubrzanje. Kod njega camac bukvalno poskoci na dodavanje poslednje trecine gasa i definitivno se krece dvostruko brze od mog, iako je znatno robusnije plovilo.
Послато са SM-A600F помоћу Тапатока
-
Pozdrav Milivoju i svim kolegama nautičarima hi
Bojanov BAS ima deplasmansko korito(ako se ne varam), a tvoj Elan je glisersko korito sa značajno kraćom vodenom linijom od Bojanovog. Velika je razlika i Srsa te zato savetuje i prenosi iskustvo iz prve ruke, sa kojim se slažem. Imao sam i ja gliserska korita i sa njima je problem što zahtevaju određenu snagu da bi plovili u režimu u kom su najekonomičniji - gliserskom. Ako imaš samo 5 konja manje, džabe sve, tvoje korito će na punom gasu da diže talase a ti ćeš ići neosetno brže nego sa pola gasa kad ne pravi talase i ide tom brzinom koju sad imaš u optimalnom/ekonomičnom režimu.
Ta ekonomična brzina zavisi i od dužine vodene linije, oblika korita, pisano je često po forumu o tome.
U tvom slučaju, činjenica je da tebi nije neophodna Yamaha 9.9HT jer nemaš veliko i teško plovilo, već bi isti posao radila i obična 9.9. Možda bi na punom gasu dobijao malo na brzini sa običnom yamahom, ali to je minimalno, pretpostavljam oko 1-2kmh. Ono što bi trebao da razmotriš je možda motor od 20 konja, ako ne želiš da uzimaš veliki motor od 60+ konja sa kojim bi glisirao.
Sa 20hp bi dobio to da ploviš istom brzinom kao sad, eventualno malo brže, ali na mnogo nižim obrtajima, što bi plovidbu činilo sigurno prijatnijom. Potrošnja bi i dalje ostala niska.
Za kraj, daću ti još jedan primer iz svog iskustva sa čamcem Tiger Shark.
Dimenzije 4,3m x 1,7m, trimaransko glisersko korito sa malom kabinom, težina praznog čamca 210kg.
Na njemu sam imao motor Johnson 15hp, a optimalna snaga za taj čamac je bila predviđena na 25hp. Sa tih 15 konja, ja sam mogao da glisiram ali sam, bez ikoga i bez teških stvari jh
U gliserskom režimu sam imao brzinu oko 22kmh na stajaćoj vodi. Čim se naruši trim, ili visina motora, nakupe se alge na dnu, ja više ne mogu da izglisiram i sa punim gasom pravim talase i idem max 12-13kmh. To se isto dešava i ako je sve čisto, a ja dodam jednu osobu na čamac, opet moja maksimalna brzina dolazi na nekih 12kmh, a trošim mnogo goriva i pravim talase :)
U tom režimu, to što daješ gasa preko pola je uzaludno, bukvalno pretvaraš gorivo u talase i ne dobijaš mnogo na brzini, što bi rekao Terca sajkaca
Pretpostavljam da bi sa tom optimalnom snagom od 25hp, Tiger Shark i dalje glisirao sa dve ili tri osobe ali pod uslovom da su težine dobro raspoređene na koritu.
-
Na zamajcu Yamahe 25 hp HT postoje 3 oznake, 26 , 8 , T ,
šta konkretno znace i da li se reper na plasticnom poklopcu na zamajcu
izjednacava sa crtom ili sa oznakom izmedju crta?
(https://i.ibb.co/pvyrzXb/zamajac-Y-25-hp-HT-oznake.jpg) (https://ibb.co/pvyrzXb)
-
25ks vs 25ksht.
Verujem da je ht jaka kao obicna 50ks stim da ce da radi na malim obrtajima stim ce i potrosnja biti manja. Mislim da Vepar ima 25ks ht pa pitaj malo
I šta kažeš, 25 ks je jaka kao 50 ks?
I cena joj je kao 50KS. Mislim generalno na prenos.
-
Pozdrav drugari i kokege ...imam Yamahu High thrust F8AM i otišao mi je impeler / Nažalost kod nas u Herceg Novom ne mogu pronaci odgovarajući . Da li je neko menjao i da li mi neko može reći da li postoji impeler od nove serije Yamaha , koji je kompatibilan i može se nabaviti u BG?
U prilogu vam šaljem slike yamahe i pločicu sa specifikacijama , i brojem motora . Zamolio bih za informaciju, iskustvo i gde bih mogao da nabavim impeler u BG ?
Hvala vam na linku i svakoj informaciji..
Živeli i svako dobro
-
Probaj njih da kontaktiras, imaju i FB stranicu na kojoj brzo odgovaraju:
https://tehnonautika.rs/web-shop/impeleri-yamaha/
FB:
https://www.facebook.com/Tehnonautika/
-
Hvala vam Bakara, ali sam hteo nekoga sa iskustvom , ko je imao ili ima ovakav motor koji je prilično star , a ko mi može tačno reci koji impeler ide, jer je specifičan impeler i ne mogu ga pronaci po ovom broju motora u Yamahi u Podgorici...pa bi mi to iskustvo dobro došlo...
Živeli i l kontaktiracu Tehnonautiku , ali bih voleo da mi se javi neko i a savet ,ko je menjao impeler na ovoj Yamahi,
Hvala.
-
Nema problema, mislio sam da bi i oni znali jer su to ipak motori koje dosta ljudi i danas koristi i servisira 114
-
Мењао сам ја пре пар година... Да ме убијеш где сам га купио...
Замена није тешка... Пошто ми је данас слабије пушо може да се деси да је до импелера.. ако јесте јављам где га нађем новог... види и дримп наутика баци им маил
-
Hvala veliko kapetane , čekam na odgovor / Rekao mi je prijatelj da na Dušanovcu ima neka radnja / Poslaće mi danas adresu / Vi imate istu Yamahu kao ja ?
srdačan pozdrav...
-
да ... ф8б 1993 годиште...
http://www.drimp.rs/product/impeler-yamaha-9-9-15ks-2t-i-8-9-9ks-4t-stariji-modeli/
мислим да ти тај одговара .. цимни лика на вибер и провериће 1500 динара што је ок
-
Hvala veliko kapetane , pozvao čoveka , poslao impeler ...orginal !
Svako dobro / Živeli 114
-
Bravo Kapetane 114
-
Ма, Капетан је змај-човек.
Још само кад би хтео да нам среди Тапаток да можемо да приступамо и пишемо поруке на њему. Одавно је то обећао...
-
Ма, Капетан је змај-човек.
Још само кад би хтео да нам среди Тапаток да можемо да приступамо и пишемо поруке на њему. Одавно је то обећао...
ајд ме следеће недеље подсети ... да урадим бацкуп да све дигнем из почетка .. и онда да поставимо све да буде како треба
-
Osnovna je fora u drugom prenosnom odnosu menjaca i mnooogo vecoj elisi. Cela noga je drasticno jaca i masivnija. A za ne poverovati je sta ti Hi trust motori guraju na testovima... Kazu da su i dosta pouzdaniji... i nema zamena elisa, postoji jedna jedina za motor. Takodje i drugacije guraju gasove iz motora, pa ostvaruju i dodatni potisak za rikverc...
Evo da malo osvežim temu posle nekog vremena zatišja, za sve motore pa tako i za ove teretne yamahine postoje zamenske elise različitih karakteristika. Nije logično da neko pravi samo jednu elisu koja zbog oblika korita, veličine čamca... tera motor u prevelike obrtaje ili ga guši. Shodno tome postoje zamenske elise za teretne yamahe, ja sam na mojoj 25HT zamenio elisu i to sa 12.1x9 na 11.4x12, tj. za 3 koraka bržu (nisam nažalost još stigao da je podobnije testiram u vožnji, a što planiram da ispravim sad za vikend.
Evo sajta na kojem možete da pogledate sve veličine propelera za motore kome bude trebalo (većinom su svi dostupni i kod nas u prodavnicama i na oglasima):
https://www.rubexprops.com/boat-propellers/Yamaha/?motor=H0099C&ver=a
-
Na linku su elise za ovaj motor: Yamaha 9.9HP T9.9 4-Cyc. High Thrust (8 Spline)
Ako se dobro secam, fabricka elisa na Yamahi 9.9 High Trust je bila precnika 11.75" x 7", a na ovom sajtu nemaju veci precnik od 10" i to samo u varijanti sa 4 pera. Te manje elise bi od HT motora napravile skoro pa obicnu 9.9, sto mi nema mnogo logike za taj motor i njegov drugaciji prenosni odnos.
Jedino ako se iz nekog razloga koristi na malom i lakom camcu...onda bi i bilo u redu da se stavi npr 9.25 x 12 sto bi bila najbrza varijanta.
-
Nisam toliko upoznat sa velicinom elise na 8 i 9.9 modelima tako da sam se rukovodio samo modelom motora, tj. oznakom HT kod elise.
Inace elise za HT25 sa sajta su identicne sa velicinama koje jamaha daje na motorima a koje su prikazane na brosurama pa sam pretpostavio da je to slucaj i kod manjih konjaza. jh
-
Da, izgleda da je za 25HT mnogo veci izbor tih elisa vecih precnika thumbup
https://www.rubexprops.com/boat-propellers/Yamaha/?motor=H0250A&ver=a&model=25HP+T25+4-Cyc.+High+Thrust+%2813+Spline%29