Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: Jezerash 02, 09, 2014, 11:02:21 pre podne
-
Pazario sam od prijatelja jednog Tomosa 4.5. Za početak planiram da je koristim za lokalno švrćkanje po Dunavu i pecanje a kasnije kad kupim malo jači motor, da ovog Tomosa koristim kao pomoćni motor.
Na slikama se vidi o čemu se radi.
Deluje mi kao da je predugačka osovina za moj Titel 9. Dužina na penti od tačke gde se naslanja na dasku do kavitacione ploče je 46 cm. Po pravilu, kratka osovina treba da bude 15 inča = 38.1 cm a duga 20 inča = 50.8 cm. Ova moja ima 46 cm ?! To ispada da nije ni duga ni kratka, nego nešto između. Ili ja nešto pogrešno merim ?
(http://www.dodaj.rs/f/2Z/12c/1GZiwlfL/tomos1.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/25/az/3Xq59ST3/tomos2.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/30/s9/4mJGoPNA/tomos3.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/r/Al/XwCUYc0/tomos4.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/F/Su/2xSkvJEd/tomos5.jpg)
-
Titel 9 kratka osovina...Tomos vise nije mera nizasta osim za neko romanticno vreme..
-
Lepo to stoji, na pravom mestu. Ne diraj ništa i vozi. Čak i da je nešto niže elisa, neće ti smetati ništa, morao bi biti dosta jači motor i drugi režim vožnje da bi primetio razliku.
-
Dublja voda je gusca pa stvara nepotrebano opterecenje na motor i snizava obrtaje...Pravilno je kao na slici.
-
To je definitivno kratka osovina i ništa ne brini, nije predugačka za tvoj čamac, još ako je penta u zaista dobrom stanju, ostaje
ti samo da se voziš i uživaš.
Moj savet ti je da vidiš koja je elisa na njemu, po mom mišljenju, za taj čamac ti je bolja brzinska od teretne.
Pravi izbor elise dosta doprinosi brzini na vodi.
-
Ma samo vozi...nećeš osjetiti razliku ni da je kratka osovina...suviše je to mali motor da bi nešto osjetio u brzini...Ako baš hoćeš da probaš,podmetni letvicu 4x4 cm na zrcalo ispod klešta i podigni za tih 4 cm...mada nećeš osjetiti razliku...
-
Moj savet ti je da vidiš koja je elisa na njemu, po mom mišljenju, za taj čamac ti je bolja brzinska od teretne.
Pravi izbor elise dosta doprinosi brzini na vodi.
Kako može brzinska? Za taj čamac ako ga vozi sa T4 treba teretna elisa, nikako brza...
-
oops Izvinjavam se, nešto sam pobrkao, Titel 9 je kabinaš, a za njega je svakako bolja teretna elisa.
Ta elisa koja se vidi na slici, čini mi se da je teretna i to je onda ok. sajkaca
-
ici ce on i sa dugom i sa kratkom samo je pitanje kako ce ici . a to da razlike nema, to definitivno nije tacno . ima i to velike ........ tolerancija je oko 2,5 cm , kod tebe je to dosta vise. tomos je pravio 3 duzine , ova tvoja je duga cizma , a na titel 9 ide kratka 25648
-
ici ce on i sa dugom i sa kratkom samo je pitanje kako ce ici . a to da razlike nema, to definitivno nije tacno . ima i to velike ........ tolerancija je oko 2,5 cm , kod tebe je to dosta vise. tomos je pravio 3 duzine , ova tvoja je duga cizma , a na titel 9 ide kratka 25648
sos6 Ok,a koja bi po tvom mišljenju išla osovina na ove čunove?Duga ili kratka?? Ili možda srednja?
-
ici ce on i sa dugom i sa kratkom samo je pitanje kako ce ici . a to da razlike nema, to definitivno nije tacno . ima i to velike ........ tolerancija je oko 2,5 cm , kod tebe je to dosta vise. tomos je pravio 3 duzine , ova tvoja je duga cizma , a na titel 9 ide kratka 25648
Kakve velike razlike može biti sa tako slabim motorom ako je 5-10cm gore ili dole? Ajde da je previše gore, pa da i razumem, ali kakve razlike može biti ako je malo niže?
-
Ne velika, ali 12.7 cm viška noge može poprilično da stvara otpor, a uz to, za toliko povećeva gaz te može da smeta u plićacima...
-
Za ovo drugo se slažem... Mada ne zaključaš motor (ne sećam se više da li T4 ima opciju da se zaključa uopšte?), pa kad uletš u plićak motor samo iskoči napolje...
-
ovako , prvo ne zelim da ulazim u bilo kakvu raspravu ..... ali , nije dzabe napravljena duga i kratka cizma.svoje vremeno sam probao na siklji jednu i drugu .... nije isto . ko ne veruje nek proba...
i jos nesto .... tako mi je drugar zavrsio sa 402gt i johnsonom od 30 konja duga umesto kratka cizma.... rekli mu da to moze nema neke razlike .....
sto se tice tih cunkova stri ..... kavitaciona ploca treba da bude u visini najdubljeg dela camca +- 2.5 cm , nebitno od oblika korita ........koja bi funkcija bila da ti elisa stoji iznad dna korita tamburanje 4588
-
Ja probao, zato i govorim. Druga je priča sa 30KS kad to treba da glisira, ali sve sam to već napisao, da se ne ponavljam.
Sa T4, na ovom čamcu, razlika je tolika da se ne može ni izmeriti. U to sam apsolutno siguran.
-
Ja probao, zato i govorim. Druga je priča sa 30KS kad to treba da glisira, ali sve sam to već napisao, da se ne ponavljam.
Sa T4, na ovom čamcu, razlika je tolika da se ne može ni izmeriti. U to sam apsolutno siguran.
Apsolutno TAČNO!! 6589
-
Da je svejedno ne bi svi proizvodjaci vanbrodskih motora pravili male motore sa dugom i kratkom osovinom, nije svejedno, ima razlike, postoji moguca kavitacije zbog podpritisaka u odnosu na korito i jos dosta toga. Dal ce on to osetiti ili nece iindividualna je stvar. Ne pomazete coveku nista stavom "moze da se nabudzi", pitanje je bilo koja osovina za taj camac i jedini odgovor je KRATKA! Svi drugi su u domenu filozofije na osnovu licnih iskustava...
-
Ne, pitanje je bilo da li nešto pogrešno meri, i na njega je odgovor ne.
Posle je dobio i najbolji mogući savet - da ne mora ništa da dira i da će sve to biti OK, tako da nisi u pravu da ne pomažemo čoveku. Na slici mi deluje da je kavitaciona ploča ispod dna čamca 7-8cm (deluje mi od oka tako), umesto 2-3 koliko bi trebala da bude. Za tih 5cm sigurno neće orati elisom po sprudovima, niti će na brzini išta izgubiti.
-
Ima tačno 9cm koliko kavotaciona ploča prelazi ispod korita. Nije mi jasno zašto se Tomos nije držao standarda za dužinu duge i kratke osovine. Ovo je neka srednje duga noga a vodi se kao kratka. Ok.Sad mi je jasno da sam pravilno izmerio. I jasno mi je da postoje gubici koji su zanemarljivi.
Ja ustvari nisam bio siguran da li imam pentu sa dugom čizmom pa sam hteo da je menjam za kratku.
Koliko onda iznosi dužina duge čizme kod T4 kad kratka ima 46cm ?
-
Posle je dobio i najbolji mogući savet - da ne mora ništa da dira i da će sve to biti OK
Pobogu ovo je nauticki forum a ne forum vlaske magije. Ja mogu da nemam pojma ali ima da se procita i nauci ko hoce..
-
Apsolutno se slažem.
-
Ja ustvari nisam bio siguran da li imam pentu sa dugom čizmom pa sam hteo da je menjam za kratku.
Ovaj uložak je razlika između duge i kratke osovine
(http://s30.postimg.org/71dtr7e4x/img0228.jpg) (http://postimage.org/)
A što se tiče zamene elisa ,to je nepotrebno izlaganje trošku.Ako se postavi brzinska elisa ,motor pri opterećenju neće moći da postigne obrtaje potrebne za vazdušno hlađenje cilindra.
A ako se postavi teretna dolazi do prevelikih obrtaja i samim tim opterećenjem radilice , ležaja , visoke temperature....
Preporučujem elisu 140 ( fabričku )
Čini mi se da ti je peta i elisa sa modela iz 76 godine
-
imaš na sajtu jurec.hr fabričko upustvo za tomos 4 motore tu ti piše koja je dužina duge a koja kratke osovine,ja imam takav čamac i na njega ide kratka osovina, kao što ima tvoj tomos 4,5 samo stavi motor i vozi