Moja Ladja
Nautika opšta... => Regate, druženja, susreti... => Temu započeo: SALE NB 24, 08, 2014, 00:05:31 pre podne
-
Međunarodna veslačka regata „8. dunavske avanture“, koju organizuje UG „Pustolov“ iz Starih Banovaca, održava se 23. i 24.08.2014. Prijavili su se gosti iz Mađarske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore.
Danas se isplovilo do Belegiša gde je na Velikoj adi organizovana žurka, kupanje i druženje. U Starim Banovcima, ispred kluba „Pustolov“ je postavljen kamp i po povratku organizovana vecera i zabava.
Na regati je danas ucestvovalo preko 80 ljudi, a brodić "Krim", majstora Zorana Djoge, je bio "komandni brod" i brod za podršku.
Kako većina učesnika nije želela da vesla uzvodno, samo na "Krimu" se zateklo 35 putnika, dok je većina ostalih bila raspoređena na 4 motorna čamca.
Ovo je inače novi rekord u broju putnika na Zokijevom čamcu, pošto je nadmašen rekord "Putina", na kojem je plovilo 27 ljudi. O kvalitetu korita i plovnosti svedoči i činjenica da je ovako opterećen brod ploveći uzvodno, postigao 6km/h, pogonjen isključivo pomoćnim motorom od 5ks.
Sutra se čamcima na vesla, kajacima, raft čamcima ide nizvodno do ušća Save u Beogradu.
-
Marina i ti izgledate najopusteniji ucesnici. Kako ide dalje sa planom regate?
Kada stignete do Beograda, ko vas vraca nazad?
-
Motorni čamci iz pratnje sv vraćaju sopstvenim pogonom, a za učesnike, kanue, kajake i gumenjake će čekati spremniautobus, kombi vozila i prikolice za vraćanje nazad!
Ovo je već 8. regata, tako da iskustva u organizaciji ne nedostaje! :-)
-
pa kud ne javi ranije, bilo bi vise ucesnika thumbup
odlicna reportaza a 35 ljudi na ladji i bezbedonosni aspekt necu da komentarisem 56568
-
odlicna reportaza a 35 ljudi na ladji i bezbedonosni aspekt necu da komentarisem 56568
Pa evo, upravo si komentarisao! grandpa Nisam ni sumnjao da hoćeš! 114
Biće regate opet i iduće godine, a veruj mi, ja više i sam ništa ne planiram, kako mi se zalomi - tako je.
Marina i ja smo krenuli sa malim čamcem i namerom da veslamo barem nizvodno, a na kraju smo samo okrenuli krug nečijim kanuom pored velike ade i Belegiša, a kompletan put sam proveo vozeći Krim, dok je Zoki pazio da neko ne padne u vodu i da ne pregazimo neki od manjih čamaca i kanua.
Sa sigurno 500 kg provijanta ( uglavnom piva sajkaca), i 35 ljudi na čamcu, veruj mi, ni meni nije bilo svejedno, međutim Krim se pokazao stabilan "k'o pegla", ni radoznalci sa gliserima koji su prilazili i pravili talase, nisu mu ništa mogli.
-
A zamisli da je neko viknuo eno ga Era Ojdanic na desnoj obali obukao se ko Betmen... na koju bi stranu pegla krenula ?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Видео сам јуче овај извештај и било ми је драго што видим да сте са Марином нашли мало времена за уживање.
Драго ми је и да чујем да је Зоран ту и да је активан.
Али од свега, најдраже ми је што се ова авантура завршила без икаквих последица.
Куд, бре, да пустите толике људе на палубу?!
Мени то личи на оне снимке из Индије и Шри Ланке, знате оне на лађама и возовима, окићеним главама, рукама, ногама - на којима једноставно не можете да избројите колико има путника.
И свима је лепо све док не дође ђаво по своје, а то се понекад дешава.
Често смо сви склони да мислимо само на провод, уверени да се нама ништа не може догодити...
Још једном - драго ми је што су после ове авантуре остале само лепе успомене и жао ми је што нисам могао да вам се придружим.
-
Lazo ne znam da li bi na zokijevoj ladji bilo mesta i za tvoj camac?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Lazo ne znam da li bi na zokijevoj ladji bilo mesta i za tvoj camac?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Капетане, ударци испод појаса никад нису били дозвољени. Али нека. Наш народ каже: - Памти па врати!
-
Ne razumem poentu u nazivu ;VESLAČKA;regata.Da li je uopšte bilo čamaca na vesla. 25648
-
Pa svaki camac mora imati veslo kao opremu to je uslov da regata dobije taj naziv, toliko kao pojasnjenje.
-
Regata jeste veslačka, najveći broj učesnika su iskusni rafteri iz rafting klubova širom bivše države. Bilo je desetak kanua i kajaka, a ostalo su gumeni rafting čamci, koje je teško (da ne kažem nemoguće) veslati Dunavom uzvodno.
Predhodnih godina su učesnici voženi autobusom i kombijima do Surduka, gde su ulazili u čamce i spuštali se do Banovaca. Ove godine su promenili rutu, i spuštali se do Beograda. A ova tura do Belegiških ada, to je više zamišljeno kao dan za zabavu i kupanje. Po mišljenju učesnika, dan je u potpunosti ispunio očekivanja! :-)
-
...
O kvalitetu korita i plovnosti svedoči i činjenica da je ovako opterećen brod ploveći uzvodno, postigao 6km/h, pogonjen isključivo pomoćnim motorom od 5ks.
...
Ako sam dobro razumeo: 35 ljudi na brodu + 500 kg provijanta + brod (11x3,6)m - pogonjen motorom od 5 ks , postiže brzinu Uzvodno Dunavom od 6 km/h ?!? umnik
Da li je moguće? Ako jeste svaka čast! llll
Na stranu toliko opterećenje broda koje je zaista jako opasno!!! sos6
-
Ja sam se zbunio kad sam video, to je znači 5-6 tona tereta, koji je dobro uronio, da ide 6km/h, sa 5 konjskih snaga.
Ali nisam hteo ništa da kažem, možda u tom delu Dunav skoro ne teče pa zato...
-
Dunav tu baš dobro gura, i plovili smo bukvalno na 5-6 metara od obale, čim bi se malo odmakli išli smo samo 4-5km/h.
E sad, moj Suzuki je bukvalno nov, i stvarno lepo gura, ali ovo nisam očekivao.
Plovilo od 11 metara može uz malu snagu da postigne brzinu do brzine korita (oko 11-12km/h). Brod ima cca 4500kg, + 35 ljudi (x75kg= 2600kg + provijant 500kg= 3100kg)
Na brodu ove veličine, to je povećalo gaz za svega 10cm. Zato nije imalo uticaja ni na stabilitet, a i povećanje otpora je relativno malo. Kod deplasmanskog korita je dovoljna mala snage, sve dok se plovi brzinama manjim od brzine korita.
Ako uzmemo da je Dunav gurao sa 4km/h, to znači da bi na mirnoj vodi postigli brzinu od 9 -10km/h, što opet odgovara onome što 5ks može da postigne na ovakvom koritu.
Čisto za poređenje, 6km/h je max. brzina koju postižem uzvodno sa mojim Elanom 495K, ali je dužina korita na vodenoj liniji svega 4.5m, što znači da je sve preko 8-9km/h previše za deplasmansku plovidbu.