Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: Jezerash 18, 08, 2014, 12:30:29 posle podne
-
Planiram da kupim neki motor za čamac Titel 9 i sobzirom da je zbog kabine otežano upravljanje preko ručice motora, hteo bih da imam volan i ručicu za gas kako bih neometano mogao da upravljam.
Niz pitanja se ovde nameće samo po sebi. Kakav motor kupiti ? Da li većina motora ima sistem za prebacivanje na daljinske komande i kako da prepoznam koji su to motori. Ako kupim motor bez komandi, kako da znam koje komande mu odgovaraju, koji teleflex, volan, koje dužine sajle... ?
-
"Деветка" ће врло лепо пловити са било којим мотором снаге од Т-4 до мотора са десет, па и до двадесет коњских снага. Мислим да немате никакве потребе да купујете снажнији мотор. По мени, било би то бацање пара приликом куповине, а поготову касније приликом регистрације.
Чамац има веома мали газ и равно корито тако да ће заиста лепо пловити и са осмицом и са десетком и са двадесетицом. Предлажем јамаху или хонду.
Поздрављам намеру да купите даљинске команде - увек сам се питао шта они који седе на крми и држе ручицу, виде испред чамца док возе. То ће вас мало коштати али ћете касније уживати у комфору такве вожње.
-
Taj čamac podnosi dosta dobro i 30 ks i s njim ide preko 40 km na sat....motori za predviđeni za komandu kao takvi se i kupuju i imaju predvidjeno sve za prilkjucak sajli...te bi kao takav trebao i kupiti...uz motor dolazi ručna komanda ....jos ti je potreban volan, puz volana i teleflex sajla...t9 je specifican i ide na zglob kod motora a ne na prolaz kroz kanđu....još jedna mala napomena , zbog produzenog krova malo je nezgodno postaviti volan na sam zid kabine s prednje strane jer volan bude malo predaleko ako me razumijes...bilo bi pozeljno da imas i onaj plastični dio koji stoji kao kutija na kabini i malo taj volan istura prema vozaču koji stoji do tog produzenog krova...
-
Ja bih na to stavio bar 30KS...
-
Hvala na odgovorima. Nisam u fazonu, bar za sada da jurcam po vodi. Više me privlači lagano krstarenje i uživanje u plovidbi. Ok, nekom je uživanje i glisiranje ali to je druga priča. Potrošnja goriva i registracija motora mi je takođe bitna tako da ne bih sigurno kupovao jače od 10 konja.
-
8 do 10 hp, po mogućstvu 4takta. sve preko 10 a ispod 30 nema smisla. ja sam se najlepše navozao sa 10 hp.
ako ti treba imam sajle za daljinsku komandu ultraflex c2 14fita. kupio za t9 al ga prodade ...
pozdrav
-
Iskreno, ja i ne znam šta mi treba.
Nemam ništa i ne znam da li ta sajla može kasnije da se izkombinuje sa mehanizmom za volan i pentu. Da li će to odgovarati za bilo koju pentu ili moram da kupim baš posebnu da bi to odgovaralo.
-
Sajla kao sajla je univerzalna, ono što se menja i treba da odgovara konkretnom motoru je spoj sajle sa motorom. Ono što treba da da tražiš je kvalitet, znači Teleflex, ultraflex ... , novo naravno i odgovarajuća dužina. Na sajtu teleflexa imaš uputstvo kako se računa potrebna dužina a preporuka je da se na to doda još malo da nebi imao prelome negde.
Ima slika negde kako je to izgledalo kod mene ...
-
Hvala na odgovorima. Nisam u fazonu, bar za sada da jurcam po vodi. Više me privlači lagano krstarenje i uživanje u plovidbi. Ok, nekom je uživanje i glisiranje ali to je druga priča. Potrošnja goriva i registracija motora mi je takođe bitna tako da ne bih sigurno kupovao jače od 10 konja.
Sa 30KS glisirajući bi trošio manje goriva nego sa 10KS. Ja sam se okanuo glisiranja i jurcanja što ti kažeš, ali mi često fali. Zato i planiram da uzmem nekog malog gumanjaka uz brod koji će moći da glisira. Ti imaš priliku da objediniš sve na jednom brodu.
Labud ti je dobro rekao sve. 8-10KS za lagano, ili 30 da možeš i jedno i drugo. Između nema potrebe.
-
Језераш,
Мавериково упозорење у вези крова је на месту - прилично је низак и померање волана уназад може да буде добро решење.
Што се тиче мотора и брзине вожње, ту је Лабуд све рекао - до 10КС.
Чамац је са равним дном и малим газом, а високом надградњом. Свако лудовање брзинским вожњама може да буде ризично код промене правца или појачаног ветра.
Чамац ће имати лепу путну брзину и са мало више од половине гаса ако се користи десетка.
Имајући у виду порез, мој предлог би био мотор од 8 КС - обезбедиће добру путујућу брзину, а порез је много нижи и то ће се исплатити кроз гориво. Ако је мотор 4Т ово би могло да буде оптимално - мала потрошња, низак ниво буке...
Ја не бих више - има овде на форуму оних који су много више пловили од мене и који су у пракси све ово проверили. Одлука ће на крају ипак бити ваша.
-
Ja od kako sam video kako taj čamac ide sa 30KS ne bih ga uzimao ni u jednoj drugoj kombinaciji...
-
Evo s 30 ks....
https://www.youtube.com/watch?v=Hot2N-i8SMI (https://www.youtube.com/watch?v=Hot2N-i8SMI)
-
E upravo sam o tome i govorio!
-
Odrao ga Titel ko`zeca ali mi se čini da je Elan imao slabiji motor...Tomos od 10 konja ?
-
Tomos 18 ks...i titel je nakrcan do čepa s štapovima...unutra je u lijevom ćosku hrastov ladičar za pribor...zankiki je vidio uzivo sta sve nema u njemu u trenutku kad su se trkali...meni jedan osobito drag čamac, ima mjesta za sve...stane i kemijski wc...i na drugu stranu ispod kreveta kuhalo...sto rece Lsi...ili deset ks ili 30....mada smo vec o tome pisali u nekim temam... thumbup .......malo pogledaj motore po berzi pa ces vidjeti koji ide na komandu da dobijes orjentaciju sta ti sve treba jer novi volan i puž s volanom je blizu 200 eura...
-
Imaš sada yamahe autolube 30KS po oglasima za oko 1000e, ja bih to stavio....
-
Koliko je skuplja registracija za 30 u odnosu na 10 konja. Predpostavljam da su za 8 ili 10 iste dažbine.
Da li sam dobro razumeo da bi motor od 30 konja vožen pod malim gasom trošio kao i 10 ili još manje?
I da se vratimo na temu. Koliko sam uspeo da pohvatam pojmove, ja mogu da kupim volan sa pužnim mehanizmom i sajlom i bez motora. Kasnije, kada kupim motor, samo prilagodim i kupujem nastavak za pomeranje motora.
A šta je sa sistemom za dodavanje gasa ?
-
Tako je to kupujes posebno....sto se tice komande za gas i brzine to ti ide uz motor ako je namjenjen tom nacinu voznje sto ti je i najjeftinije rijesenje...
na ovoj stranici imas kako to izgleda na slikama...treba ti puz LIGHT DUTY i na cin spajanja na motor ide TIP II kao na dnu stranice
http://www.metris.hr/teleflex-marine/kormilarski-uredaji-sa-sajlom/ (http://www.metris.hr/teleflex-marine/kormilarski-uredaji-sa-sajlom/)
-
Motori od 10 KS i 30 KS nisu u istom poreskom razredu.
Za čamac preko 5 m do 15 m dužine, sa kabinom, i sa motorom do 7,35 kW (9,92 KS) porez je 10.880,00 dinara.
(Ovo važi za motor od 8 KS.)
Za isti čamac sa motorom preko 7,35 kW do 22,05 kW (29,77 KS) porez je 19.330,00 dinara.
(Ovo važi za motor od 10 KS.)
Za isti čamac sa motorom preko 22,05 kW do 73,60 kW (99,36 KS) porez je 24.170 dinara.
(Ovo je porez za motor od 30 KS.)
Na sve ovo primenjuje se odredba o popustu u zavisnosti od starosti čamca:
1) 10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti;
2) 20% - kod plovila preko osam do 10 navršenih godina starosti;
3) 30% - kod plovila preko 10 navršenih godina starosti
E, sad - ko šta voli, nek izvoli!
O potrošnji mora neko drugi, iskusniji da da odgovor...
I da ne zaboravim, za čamce sa motorom preko 15 kW (20,25 KS) do 30 kW (40,50 KS) snage, obavezno se plaća i osiguranje.
Za T-9 osiguranje je negde izmedju 2.800 i 3.000 dinara.
-
Znači mogu da kupim i motor od 9.9 konja i da budem u toj prvoj tarifi do 11.000 din. ?
Granica je 9.92 a motor ima 9.9 KS.
-
Znači mogu da kupim i motor od 9.9 konja i da budem u toj prvoj tarifi do 11.000 din. ?
Granica je 9.92 a motor ima 9.9 KS.
Управо тако. То раде и други којима брзина није примарна.
-
Ta kombinacija sa motorom od 9.9 mi i najviše odgovara.
Koja je potrošnja sa tim motorom na Titelu 9 ? Neka prosečna potrošnja u različitim režimima rada.
-
Sa kojim tim?
-
Sa motorom od 9.9 konja. Na primer, Yamaha 9.9
-
Zavisi da li je 4T ili 2T. O potrošnji je pisano na forumu mnogo puta, nemoj da te mrzi da potražiš.
-
114
Taj čamac ima isto korito kao i moja tisa i ja ga obično vozim sa Johnsonom 20 ks 2T, i definitivno ide lepo... 25648
ALI........
Kada ga forsiram do kraja ceo pod vibrira k'o lud dodo i za neke kraće vožnjice nije problem (recimo da zbrišeš od nevremena...) ali za neke svakodnevne jurnjave nije baš pametno.... čamac jednostavno nije napravljen baš toliko čvrsto i verujem da bi se vrlo brzo pojavila neka oštećenja od vibracija i zamora materijala.
A iskreno nesmem ni da pomislim kako bi (ipak nežni) taban podneo sudar sa nekom povećom granom ili metricom 56568
Ako se i odluči neko na jači motor apsolutno ne znači da se mora forsirati do daske....kao što se ni kolima ne ide uvek 200 km na sat.
Ono što je najbolje je da se uvek motor uzme "za broj ili dva " jači i voziti do 2/3 gasa nego manji ili taman pa mu vaditi dušu- a i manje bi trošili goriva sa većim motorom i pametnom vožnjom.
-
Koncepcija čamca Titela 9 pa čak i Tise nisu za jurnjave i glisiranja.To su čamci za ribare i vikend pecaroše.Za glisiranje su gliseri. Pošto mi brzina ne treba, definitivno na mom čamcu neće biti jača penta od 9.9 konja.