Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: Misha D 07, 07, 2014, 20:38:24 posle podne
-
6-7 plovila iz Beograda i Novog Sada je zauzelo donji deo Male ade, a bez zastave SFRJ i Linssena umetnicki dojam bi bio nepotpun.
-
Temperatura dunava oko 24C, voda bistrija od Save vise puta, velika plaza dovoljno lepa i dovoljno prostrana za vise camaca mestana.
Rostilj se pusio na vise mesta kao da je Prvomajski uranak. 114
-
Labudova je sve vise (izbrojah ih 7-8).
Pronadjoh veliki liman (oko 40x50m) sa dubinom oko 4-6m, smudj je odlicno radio, kao na Stojkovoj adi proslog leta (na kedera muvanjem), a od stuka se nije moglo odbraniti.
Dovoljno je biti na tom mestu od 6-9h ujutro i mati ribe za pristojan rucak cele porodice, a i sire.
-
Auuu koliko mnogo stuka i smudjeva kuku
-
Planiram da sezonu počnem plovidbom Novi Sad - Beograd - Novi Sad pa me zanima gde se može bezbedno pristati na Belegiškim adama i po kom vodostaju. Kada kažem bezbedno mislim na dubinu i zaklonjenost od plovnog puta/vetra...
-
Ja sam uvek stajao ovde...
https://www.google.rs/maps/dir/45.0030173,20.3358408//@45.0040527,20.3333979,1065m/data=!3m1!1e3?hl=en
Zaklonjen si od svega, lepo mesto, pristajao sam i po nižim vodostajima, tako da na proleće sigurno nećeš imati problema.
Obavezno ulaz sa nizvodne strane!
-
Lokacija na mapi označeno kao "lije Pejinovića" je ta koja je i na gornjim slikama, uvek dovoljna dubina uz tu malu adu (neki je zovu Formoza, a lokalni ribar i samozvani Bos zvani Trba kaze da se zove Trbina ada).
Na špicu te ade počinju plićaci ka glavnim sprudovima gde se može samo šikljama kada je niži vodostaj.
-
Hvala puno, totalno sam lose procenio ja sam mislio da se pristaje na donji spic velime ade sa desne strane (ka sremu) ili ne gornji spic ade koja je iznad ove koju ste obelezili. Ako moze jos jedno pitanje kgk gde je dobro za pristati u starim Banovcima, (negde blizu pustolova)?
-
Pristaješ tačno na ono mesto koje sam ti obeležio tačkom i gde piše ime neke (najbliže) ulice...
-
Belegiš, prilaz sa donje strane, tu noćili pre Tise, lepota!
(https://s26.postimg.org/g3d3gwx4p/2017-08-01-12-57-09.jpg) (https://s26.postimg.org/rtr0xqsbt/2017-08-01-19-27-06.jpg)
-
Ako moze jos jedno pitanje kgk gde je dobro za pristati u starim Banovcima, (negde blizu pustolova)? Jel postoji neka marina ili negde u obalu?
-
Belegiš, prilaz sa donje strane, tu noćili pre Tise, lepota!
(https://s26.postimg.org/g3d3gwx4p/2017-08-01-12-57-09.jpg) (https://s26.postimg.org/rtr0xqsbt/2017-08-01-19-27-06.jpg)
Koje je ovo ostrvo na slici gde su se poredjali brodovi? Jel to velika ada? Pa slikana strana bliza Sremu?
-
Mislim da nema dobro mesto za pristajanje u Banovcima... Obala jako visoka, mnogo plicaka, tupa,...Ko ne poznaje teren, moze se dobro utresati...
Po meni je bolje ostati preko puta Surduka na pescanim spudovim , prespavati i onda dalje...
Ako to ne odgovara, preko puta Banovaca na drugoj obali ima solidnih mesta, ali osim peska i sume tamo nema nista drugo...
-
To me bas cudi, jer vidim da je startna lokacija regate Reka bila plaza Venecija u Banovcima, kako li je onda tu pristalo 30-40 brodova?
-
Druže to ti je na plovnom putu i tu niko ne noći jer celu noć bi te ljuljali brodovi tj bele lađe a iza svake ade ti je lepo .
-
Ako moze jos jedno pitanje kgk gde je dobro za pristati u starim Banovcima, (negde blizu pustolova)? Jel postoji neka marina ili negde u obalu?
Zavisi kad mislis da otvoris sezonu?
Ako to bude pocetkom juna do tad ce biti
Ponovo aktivna marina blizu pustolova. Kod Pedje.
Postoji i liman na 1195. 1 km leva obala Dunava.
Zasticen od vetrova.
-
Belegiš, prilaz sa donje strane, tu noćili pre Tise, lepota!
(https://s26.postimg.org/g3d3gwx4p/2017-08-01-12-57-09.jpg) (https://s26.postimg.org/rtr0xqsbt/2017-08-01-19-27-06.jpg)
Koje je ovo ostrvo na slici gde su se poredjali brodovi? Jel to velika ada? Pa slikana strana bliza Sremu?
To je to ostrvo Formoza koje ti je obelezio i Zankiki.
Veliku adu mozes posetiti sa unutrasnje strane samo sikljom i to prilazeci uz samu njenu unutrasnju obalu gde je kanal koji se zavrsava na spicu sprudom. Pre spica je velika plaza gde dolaze lokalci na kupanje, imas na pocetku teme te moje slike.
Tu gde svi privezuju brodove nije bas nesto lepo za kupanje.
Spoljni deo velike ade , ka plovnom putu, ima uvek solidnu dubinu i tu je dobro za pecanje smudja i sarana.
Ali plovni put je tu najuzi , voda mnogo jaka, prolazi leti mnogo brodova-hotela i nije bas sigurno, pogotovu nocu.
-
Osim Velike ade, Male ade (Formoza) i Dugačke ade (najbliža desnoj obali Dunava i Belegišu i gde su najveći plićaci) postoji i još jedna ada na levoj obali Dunava - Gavrina ada.
Nalazi se oko 500m uzvodno od spica Velike ade, oko nje je uvek solidna dubina, preko 4m i kada je nizak vodostaj.
Sa spoljne strane, ka plovnom putu ima nekoliko splavova i nije zašticeno od vetra. Sa unutrasnje strane, ka levoj obali odlični tereni za pecanje, mada lokalci tu postavljaju bubnjeve. Obala nije uredjena i nema plicaka za kupanje, ali zaklonjeno od vetra, pogotovu od košave.
Inače, cela leva obala u tom delu suženja plovnog puta je utvrdjena kamenom, voda mnogo jaka uvek, tu dolaze da pecaju smudja i šarana, ali uz veliki oprez ako su u camcu.
Dubine koje sam označio na donjoj mapi su pri vodostaju koji je u naslovu teme, svake godine se i ta situacija menja nanošenjem novog peska, pogotovu na špicevima (ovo je stariji snimak, sada više nema ulaza u kanal koji je po sredini Velike ade).
Prilaz do Formoze sa plovnog puta je crvena linija i tu se odvijaju sva okupljanja nautičara, kao što se na priloženim slikama i vidi.
-
Ko se posle ovakvog objašnjenja tu nasuče, treba da proda čamac sajkaca
-
Prethodne sezone sam plovio od Zemuna do Slankamena, mojom Istrankom, Nezaboravna plovidba, meni prva da odem malo dalje od Beograda. Ti tereni tu su stvarno fenomenalni. Na stranu što ih ja nisam poznavao pa sam eksperimentisao istražujući. Ušao sam izmedju Ada, Jedan Ribar mo je objasnio da mogu da prodjem, tik uz Adu i izadjem ponovo gore na plovni put, Tada mi je izgledalo da mogu proći i izmedju peščanih ada prema obali pa sam se nasukao. Naravno nije bilo problema, jer sam sporo išao i samo se kobilicom naslonio na pesak, Sledilo je iskakanje iz čamca lagano podizanje pramca, guranje unazad i bežanje u dublje vode 6589 U povratku sam probao da se vratim istim putem ali zbog matice i mog neiskustva nisam uspeo da pogodim taj deo dublje vode pa sam se vratio plovnim putem. Uživao sam, verujem da će i svako ko dodje do tih Ada. Verujem da ću i ove sezone ponoviti tu plovidbu.
-
Sektor Beograd-Novi Sad.
Ko ne poznaje obavezno koristiti kartu.
Bitne podvodne prepreke:
oko 1280km desna obala, Betonska zgrada na samoj obali, sa nje u vodu ulazi cevovod, pri maloj vodi se vidi,
1281km do 1284km leva obala poprečne vodograđevine (kamen), sa većim gazom ne iđi kontra zelene.
1202km +500m do 1206km +500m uzdužna vodograđevina leva obala.
1209km do 1211km desna obala, pri većem vodostaju voda prelije adu, koja je bez rastinja, stvori privid dubine, a ustvari je do kolena, reperna linija crvene obalne na 1209 i 1211.
1209 desna obala šporna, verovatno zasuta sa peskom
1211km desna obala šporna
1212km +600m do zelene bove na 1213km +100m desna obale tri napera
1213km leva obala, od obale do crvene bove naper, jako dugačak.
1213km do 1219km poprečne vodograđevine, svako ulaženje kontra crvene lnije uz predhodnu proveru karte, u zavisnosti od vodostoja moguć kontakt sa preprekom.
1218km do1221 leva obala uzdužna građevina, opasna po većem vodostaju, pravi optičku varku, može da se uoči po rastinju.
1222km do 1223km leva obala uzdužna, položena na pravcu zelena obalna na 1222km ka oznaci 1223km, dalje se proteže uzvodno uz levu obalu do obalne zelene na 1224km
1223km desna mala popreČna obeležena crevnom bovom
1224km desna obala do crvene bove dve jako dugačke poprečne građevine.
Ovo su najbitnije tvrde podvodne prepreke, koje mogu u određenim uslovima da naprave ozbiljan problem
-
Susretanje sa brodom u plovnom putu Belegiš, Preliv ili Besni Fok.
1197km do 1202km je za brodove zabrana susreta, zbog smanjenih gabarita plovnog puta.
U plovidbi sa čamcem treba izbegavati sredinu plovnog puta.
Zbog karakteristika toka, najbezbednije mesto sa čamcem je uz adu. Nizvodni brodovi i sastavi u plovidbi od 1202km do 1197km imaju izraženo padanje(klizanje) u levo u odnosu na smer kretanja, odnosno voda ih baca ka levoj obali.
Uzvodno od ade u slučaju susreta sa brodom, najpametnije je ući kontra crvenih bova. Na liniji crvenih bova bi trebalo da bude garantovana dubina od 2.5m
-
1225km +600m dalekovod,
Uzvodno i nizvodno 200m ne stajati na sidru noću i u uslovima smanjene vidljivosti.
Provodnici dalekovoda prave dosta smetnji na pokazivaču radara, vrlo lako se vaš radarski odraz može protumačiti greškom radara.
Isto važi i za sve druge dalekovode.
-
1228km do 1230km,
Obraćanje posebne pažnje prilikom susreta sa brodovima, jako uzan plovni put i brza voda.
Leva obala uglavnom nasuta kamenom.
-
Bravo Kolibri, trebalo bi ovo izdvojiti cak mozda i zalepiti da bude uvek vidljivo JFAOITHAJFA
-
Vrlo korisni podaci, štampaću ih i držati uvek na čamcu. Korisiće kad se nadjem na tom području.
-
Kad uhvatim malo vremena, okacicu temu, sa delovima reke gde je bitno obracanje paznje pri susretu sa brodovima.
Ima dosta nezgodnih mesta, kako za stajanje tako i za susret.