Moja Ladja
Nautika opšta... => Nautičke reportaže => Temu započeo: Kapetan 08, 08, 2009, 15:24:56 posle podne
-
Lokacija prevodnice Djerdap 1
http://wikimapia.org/#lat=44.6706825&lon=22.5330877&z=15&l=0&m=b
Pokusao sam da na internetu nadjem uputstvo oko prelaska prevodnice ali mi nije poslo za rukom , te sam resio da ispricam kako je to izgledalo kada smo mi "prelazili preko" prevodnice.
Akteri Dule sa familijom na Petri i ja na Che Gevari (dereglija je dobila ime za tu svrhu).
Osnovna stvar za prilazak i koriscenje prevodnice je komunikacija sa kontrolnim tornjem na 16om kanalu, culi smo i da moze sa mobilnim ali stvarno ne znam kako bi to izgledalo...
Pri dolasku do prevodnice obavezno se identifikujte i javite komandnom tornju:
16 kanal: Djerdap 1 , Djerdap 1, dva motorna camca prilaze prevodnici sa zeljom da predju prevodnicu
posle ovoga nas je Djerdap 1 pitao za imena brodova na sta je Dule rekao Petra a ja lupao glavu sto mi brod nema ime pa sam zviznuo Che Guevara :)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802150520.JPG)
Dobili smo uputstva da se parkiramo sa spoljne strane prevodnice , tacnije izmedju zida i obale... ujedno su nas informisali da je jedan brod u prevodnici i da ide uzvodno te da cemo kada on izadje sacekati dva broda da udju prvi a mi za njima...
Iskoristili smo priliku da malo slikamo prevodnicu dok cekamo ... Pokusali smo i da se iskrcamo i prosetamo posto je procenjeno cekanje bilo 90 minuta... ali nas je ljubazan cuvar obavestio da ipak ne mozeo bez nadzora da se setamo po prevodnici... Kada smo pitali da li je slikanje dozvoljeno rekao je da nije ali da svi slikaju ... Slegnuo je tuzno ramenima znajuci da je ta zabrana stara 40 godina i da u danasnje doba nema veze sa logikom , al sluzba js sluzba a druzba je druzba... Nismo hteli da ga dalje maltretiramo i resili smo da ne slikamo dok ne udje u kucicu ...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802153636.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802153748.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802153750.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802153940.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802154128.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802154130.JPG)
Po izlasku broda i ulasku dva druga krenuli smo i mi u prevodnicu
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802165752.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173238.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173240.JPG)
ovo su cuvene kuke za vezivanje, upamtite koji je vas broj i za koju kuku se vezujete ... gledano nizvodno sa leve strane su neparni brojevi 1,3,5... a sa desne parni 2,4,6 ...
vezijete prednju i zadnju bitvu vaseg broda a konopac koji ih povezuje prebacite preko kuke....
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173244.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173246.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173248.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173254.JPG)
pocelo je :) osetite se skroz sicusni kada vidite gvozdena vrata kako se dizu iza vas ... nema vise povlacenja ...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173552.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173616.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173700.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173702.JPG)
dodatno poverenje vam uliva stanje tehnike u prevodnici pa se osecate sigurni ...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173706.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173714.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173724.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173812.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173818.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173858.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173900.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173910.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802173916.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174002.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174006.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174106.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174114.JPG)
kada shvatite da kuke bas ne prate opadanje vode spremate se da preuzmete stvar u svoje ruke.... ako kuke odu naglo dole odoste i vi ... naglo gore takodje nije dobro ... znaci malo predostroznosti nije na odmet... znam da ce sada oni zlobnici reci da opet paranoisem oko gluposti ali mi jutros javise brodari da je Djerdap 1 zatvoren je je doslo do kvara na prevdonici (ovaj put su vrata pokvarena) ... ko mi garantuje da sutra nece da se pokvari i sistem za ove kuke ???
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174148.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174150.JPG)
fisfinder je totalno neupotrebljiv u prevodnici , ovo je slika ako se ne varam sa izabranom opcijom sirokog luka.... odbio se od zid i vratio do mene iako znam da ima jos 20 metara do dna, on je pokazivao 3,5...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174156.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174212.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174222.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174318.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174324.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174332.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174358.JPG)
voda u prevodnici stalno radi, pa brod starlno vrluda... sa vezom na jednoj tacci stalno se zezate sa konopcem koji zatezete ili odpustate...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174402.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174406.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174446.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174504.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174510.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174614.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174640.JPG)
prevodnica ima naprsline i voda je nasla put na mnogim mestima, tako da mali vodopadi stalno zalivaju brodove unutra...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174644.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174700.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174704.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174706.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174908.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802174942.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175046.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175102.JPG)
-
i dalje?...:)
-
i dalje?...:)
cekaj bre namestam :)
-
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175104.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175108.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175252.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175256.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175304.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175526.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175614.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175622.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175634.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175818.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175824.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175832.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802175834.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180206.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180210.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180214.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180422.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180426.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180444.JPG)
prevodnica se sastoji iz dva stepena, na sledecim slikama mozete videti kako se otvaraju vrata drugog stepena...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180450.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180636.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180710.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180904.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180906.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180932.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802180944.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181218.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181220.JPG)
kada se vode izjednace u dva stepena , i kada se vrata otvore prvo veliki brodovi izlaze... ako ste na kraju prevodnice kao ja na ovim slikama i pored vas se nalazi jaca masina... budite spremni na najaci liman kojiste ikada iskusili .... voda koju krene da izbacuje udari u zid a onda krene ka vama pa postaje zanimljivo ... ujedno zbog jacine motora podgine se mulj sa dna prevodnice...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181402.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181408.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181446.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181504.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181612.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181722.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181724.JPG)
ovde mozete lepo videti kako izledaju oznake na plovcima... 2 4 6....
sledio je prelazak u drugu prevodnicu i ponovo vezivanje....
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181752.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181758.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181822.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181824.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802181828.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182028.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182032.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182040.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182042.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182048.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802182144.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184240.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184244.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184252.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184300.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184912.JPG)
posto je brod vezan za jednu tacku ponasa se kao klatno i vrluda levo desno zbog rada vode u prevodnici ... obavezno pazite da vam se ladja ne podvuce u neki od ovih prolaza , pogotovo kada idete uzvodno i kada krene da se dize tada je opasnost veca nego kada se spusta...
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184950.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802184954.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185016.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185020.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185024.JPG)
-
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185038.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185142.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185148.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185202.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185210.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185524.JPG)
napokon se otvaraju vrata a vi mozete nasatviti put ka Kladovu ili Delti zavisno od hrabrosti, ludosti, smelosti i slicno :)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185532.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185620.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185758.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185800.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185812.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185822.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185832.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185908.JPG)
(http://www.mojaladja.com/upload/prevodnica/20090802185914.JPG)
-
cccc....ovo je bilo iskustvo, a?
-
ja okrenuo moje da im javim kako sam odusevljen oni se smeju ....
kao klinac 1985 sam sa mojima krstario Volgom i Donom prosli smo 10tak prevodnica , pa im bilo smesno sto se palim na djerdap :) pokusacu da nadjem te slike isceniram i okacim ...
u svakom slucaju ne razumem ljude koji dodju do Hajducke Vodenice i nikada ne predju djerdap... Duleta i mene nije trebalo nagovarati :)
80 km nize je Djerdap 2 ..... pa onda Bugarska .... pa onda Delta....
-
E, za ovo VAM svaka čast. Ovo je doživljaj i ko ovo ne doživi kao da nije ni plovio Dunavom.
-
E, za ovo VAM svaka čast. Ovo je doživljaj i ko ovo ne doživi kao da nije ni plovio Dunavom.
sledece godine izazivamo medjunaordni incident pa ces biti primoran sluzbeno da krenes za nama , pa red klope red pica i tako dok ne prodjemo sve :)
-
E, za ovo VAM svaka čast. Ovo je doživljaj i ko ovo ne doživi kao da nije ni plovio Dunavom.
sledece godine izazivamo medjunaordni incident pa ces biti primoran sluzbeno da krenes za nama , pa red klope red pica i tako dok ne prodjemo sve :)
Iako sam prošao prevodnice Đerdapa I i Đerdapa II biće mi čast da vas vraćam iz rumunskog zatvora, nakon tih incidenata. :smile:
-
80 km nize je Djerdap 2 ..... pa onda Bugarska .... pa onda Delta....
Znam na sta ciljas...i mnogo mi se svidja ideja...treba mnogo vise planiranja i strategije za tako nesto...ne u vezi puta, vec kako doci do slobodnog vremena i para za taj put...a to moze samo dobar strateg :)
-
EXTRA dozivljaj. Svaka cast. :good: :good:
-
Bravo kapetane :good:
-
sledece godine izazivamo medjunaordni incident pa ces biti primoran sluzbeno da krenes za nama , pa red klope red pica i tako dok ne prodjemo sve :)
[/quote]
Kap. a jel znas da ako te rumuni nagaze ides 3 meseca u solanu na "dobrovoljni rad"
-
Kapetane od sada si unapredjen u viceadmirala!!!!!A Dule je kontraadmiral.Bravo majstori!!!!!!!!E tako se to radi kratko ali .........
-
U nedostatku Djerdapske prevodnice dobra je i Tamiska pa ko voli nek izvoli da vezba :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=azkYVSUgmqI[/youtube]
-
bila je i mala nezgoda u prevodnici ... posto smo kotnrolorima rekli da nam je prvi put dobili smo pozicje za vezivanje, Petra 1 Che Gevara 3... nije nam palo na pamet da sa vrha oni ne znaju koji su brodovi u pitanju ...dali su nam naopacke brojeve , posto je dule bio ispred mene logicno je da on ide na 3 a ja na 1 (iza njega)... ujedno nismo znali da su parni brojevi sa desne strane a naparni sa leve pa sam ja prebrojao trecu kuku (brojeve vidite tek kada udjete) i krenuo da zaobilazim duleta... medjutim duletov pomocni camac se isprecio pa sam roknuo veci ugao ali mi se isprecio karaminchev sa svojim barzama.... sve se dobro zavrsilo ali smo uspanicili bugare:)
ali zaista bez zurbe i sve polako , a ako mozete pozajmite mornara sa drugog broda da vam pomaze oko vezivanja, voda radi unutra i ako niste bas vicni u voznji ko ja pomoc dobro dodje , ne kazem da ne mozete sami ali kada nekoga imate lakse je... vase je da dovezete brod u poziciju a njegovo je da prebaci kanap preko kuke :)
-
ja okrenuo moje da im javim kako sam odusevljen oni se smeju ....
kao klinac 1985 sam sa mojima krstario Volgom i Donom prosli smo 10tak prevodnica , pa im bilo smesno sto se palim na djerdap :) pokusacu da nadjem te slike isceniram i okacim ...
u svakom slucaju ne razumem ljude koji dodju do Hajducke Vodenice i nikada ne predju djerdap... Duleta i mene nije trebalo nagovarati :)
80 km nize je Djerdap 2 ..... pa onda Bugarska .... pa onda Delta....
BRAVO KAPETANE!!!
Raduju me tvoje ideje :drinks:
-
ja sam se sa mojom trampio ja na djerdap a u septembru ih vodim u grcku ...
inace nije bilo sanse da idem porodicno posto cera tek ovog meseca ulazi u 5. mesec :( sledece godine idemo svi zajedno :)
-
Sta reci za sve ovo,nego da je to pravo iskustvo,ako ima nekih fotki saa Djerdapa 2 postavite.Za sledecu avanturu vec kujemo planove,tako da ako budem isao bas tamo bice super.
-
Da prikažem naše iskustvo prolaska kroz prevodnice HE ,, Đerdap I ". Na kraju se vidi samo prilaz HE " Đerdap II " ali to tek puštamo nakon vašeg prolaska i unapred se izvinjavam zbog seckanja muzike .
Drugari i skipper na Dunavu uz Straussa (http://www.youtube.com/watch?v=RQnaxHT0d78&feature=channel_page#)
-
auuuuuuuuuuuuuuuu koja nostalgija, skiper svaka cast vratio si me na prevodnicu :))))))))))))
dule deal za strausa al kad udjemo u djerdap onda pustamo musorskog
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NlFnahc_OVs[/youtube]
kod trajana ili kod rama moze i ovo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7AlEvy0fJto[/youtube]
-
E ovo je prava stvar . BRAVO ZA DULETA I KAPETANA. Ja imam jedno pitanje. KOLIKO KOSTA PROLAZ KROZ PREVODNICU, I DA LI JE CENA JEDINSTVENA I ZA NASE I STRANE DRZAVLJANE ?
-
prevodnica je besplatna.... i za nas i za strance :)
-
E NE MOGU DA VERUJEM DA JE NESTO TAKVO U OVOJ NASOJ ZEMLJI BESPLATNO.
-
pa jos pored struje za koju uzmu pare da nam uzmu i za prelaz ... pu pu pu da se ne dosete
-
ove godine bi bila fora svi odjedanput da prodjemo !
-
prošle godine sam prelazio mnogo manje prevodnice zajedno sa još 45 lađi , bilo mnogo interesantno , žena mi vrištala ali nisam skontao dal od sreće ili je nešto drugo bilo u pitanju
-
O prevodnici "Djerdap I"
Brana "Derdap I" podignuta je kod Sipa (942+950) stvorivši akumulaciono jezero dugačko preko 350 kilometara, sa usporom toka Dunava do Novog Sada (1.253), Save do Šapca (102) i Tise do Bečeja (66).
Prevodnice na "Djerdapu I" su dvostepene i nalaze se na rumunskoj i našoj strani. Dužina prevodnica je 310 metara, širina 34 i dubina oko 4.5 metra na rumunskoj i oko 5.5 metara na našoj strani. Komore su od armiranog betona. Prevodnica je opremljena glavnim vratima čija je visina 22 metra i pomoćnim visine 12.5 metara. zatvarači za upuštanje i ispuštanje vode u prevodnici prečnika su 6 metara i ima i pomoćne zatvarače istih dimenzija. Propusna moć prevodnice je oko 50 miliona tona nosivosti godišnje.
Ukupna dužina brane po kruni je 1.278metara, dužina prelivne brane je 441 metar, dužina elektrana na rumunskoj i našoj strani po 214 metara, a dužina neprelivnog dela brane na našoj strani je 186, a na rumunskoj 117 metara. Brana ima 14 prelivnih polja i 13 stubova. Širina prelivnih polja je 75 metara, a širina stubova 7 metara. Prelivna ivica se nalazi na 55.2 metra nadmorske visine, a najveća gradjevinska visina brane je na 59.58 metara nadmorske visine.
Ono što je zanimljivo i važno, preko svih prelivnih polja brane obezbedjen je odvod od oko 15.500 kubika vode u sekundi. Uz odvod vode kroz turbine, ukupan projektovani odvod vode ili proticaj Dunava je oko 22.000 kubika vode u sekundi. Ako se zna da je prosečan odvod Dunava preko brane oko 5.500 kubika vode u sekundi, jasni su kapaciteti odvoda brane. Procena stručnjaka je da bi pun kapacitet mogao da se dogodi jednom u 1.000 godina. Instalirani agregati spadaju u najveće u svetu, a "Derdap I" ubraja se u najveće hidroelektrane u svetu.
-
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/IKONICE/b3sxau.gif)
-
evo ga i telefon za prelazak , a zoran kaze da ima i interfon
Hidroelektrana "Đerdap 1"
Trg kralja Petra 1, 19320 Kladovo
Tel. centrala: tel. +381 19 810-000 , 801-131
-
:scare:, Nešto mi tu kod tebe ne štima. Teško će da HE ,, Đerdap ,, bude u ulici Trg kralja Petra 1, 19320 Kladovo. Pre bih rekao na Dunavu 943 pl.km.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=950.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=950.0)
-
to majstore !
beogradac krece ka djerdapu pa se raspitivao !
-
Pa kako brodom da dodje do trga u Kladovu :)
Scipper, kap u poslednje vreme krstari na četiri točka pa su mu i koordinate malo drugačije :)
nije to nego pisalo centrala reko mogu da prebace na lokal , i sad se setim da 100% nemaj IP telefoniju i da je sve u okviru zgrade
-
ja mogu opisati kako je ulazak u prevodnicu sa sastavom koji cine 5 barzi i samohotka.duzina 175 sirina 34. na pramcu stoje dva mornara sa stanicama jedan na levom drugi na desnom boku i govore kapetanu koliko ima metara do zida i napred do ulaza. govore dal treba da olaksa i na koju stranu pada brod, a sto se tice kuka kod nas su jedne od boljih posto idu gore dole a u rumuniji na kanalu imaju bitve na svakih metar pa sam se tu j....o da prebacujem cim se podigne il spusti nivo tako da je djerdap jedan od boljih slajzeva
-
Mala Greško, hvala na tome što ste odlučili da sa nama podelite svoje iskustvo.
Izgleda da ste vi profesionalno na vodi - ili se varam?
Ako sam u pravu, bilo bi lepo da nam se češće javite i podelite još neko iskustvo sa vode sa nama ostalima.
-
Ako mislis na Cernu vodu moracu da te ispravim,takodje su "crnogorke",tj spustaju se i dizu sa nivoom vode...
U svakom slucaju drago mi je da ima jos ladjara... :drinks:
-
da jeste isto su crnogorke zaboravio sam al uglavnom moras priznati da je djerdap bas dobar slajz jedino sto je nezgodno kad se stane pored pukotine tj da je tu farski pa prska sve na tebe kad vintom zatezes alat al to je umesto uobicajene manevarke sto prska za vrat zar ne
-
Ko prizna pola mu se prasta :drinks:
Kazem,drago mi je da ima jos ladjara,narocito mladjih :good:
-
gorance i meni je drago da ima nas mladjih da nasledimo ove penzionere sto se i dalje ukrcavaju :smile: lsi trudicu se da sto cesce pisem i da uskoro prebacim sa kasete plovidbu kroz celu budimpestu prolaz kroz sve mostove
-
Vala bas,ukrcavaju se ljudi jer nema posade...Ali tu smo da promenimo stvari... :drinks:
-
Malo iskustava sa prolaska kroz prevodnicu hidrocentrale Djerdap I.
- Radi prevodnica sa rumunske strane.
- Radio vezu nikakvu nismo imali, interfone nikakve videli nismo. Telefon koji smo dobili od Kapetana bio od koristi da saznamo koja prevodnica radi. Da je radila sa nase strane, to bi bilo sasvim dovoljno za najavu prolaska.
- Njima su bitni veliki brodovi, male skoro da i ne gledaju. Nizvodno je neka teta sa tokovokijem mahnula i pokazala gde da se zakacimo. Uzvodno niko nas nije ni pogledao.
Ušli veliki, ušli i mi za njima, i zatvorili kapiju. Problem nastao kada se otvorila sledeca kapija a samohodka ispred nas i krece ko da ne postojimo. Prebacili se levo, a onda nas rumunski tanker pozvao da se vezemo uz njih, i zajedno predjemo u sledeći bazen. Pozvali nas oni i do Beograda da idemo zajedno, ali nama se nije toliko žurilo
- Bitve su pokretne, prate nivo vode, mada sam bio sve vreme u pripravnosti i drzao drugi kraj užeta za slucaj da zaglavi.
- Preporučujem prolazak, ipak je to faraonska tvorevina i treba doživeti. A ništa ne košta
- Kladovo je fino za snabdevanje, ima finu marinu, ali pazite oscilacije mogu da budu i 2 metra izmedju uveče i ujutro pa da ne ostanete da visite.
- Marinu u Tekiji smo preskočili, stvarno nismo videli razlog zašto tu da noćimo. Za tu noć smo odabrali uvalu pre hidrocentrale. Zaštićeno od talasa, mirno, ima i neka plažica. Blizu za krenuti na hidrocentralu kad vidite brod da ide nizvodno
:tenk: