Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: pendula 11, 06, 2014, 09:20:06 pre podne
-
Zdravo prijatelji,imam camac vrlo slican elanu 495 sa kabinom i hteo bih da ga isecem i produzim za 1m dali neko ima iskustva sa tim ili znate nekog ko to radi ili neki savet....
-
Савет је да га продаш и купиш метар дужи чамац. Те преправке, ако желиш да буде урађено како треба, има дате коштају ђаво ипо. no125
-
Ako umiješ da radis s plastikom relativno je jeftino..na ravnom dijelu čamca iza kabine..ili na najravnijem uzmes metar sirine i skines kalup u koji ces kasnije izliti dio koji ćeš naštiklati....skines nadgradju , skines duplo dno...ustvari sve ono sto radis kad ide kompletna restauracija...dalje ojačanja u podu i spajanje....sto više ojačaš bice bolje.....ide kompletno farbanje...pogledaj malo forum ribolov na moru...oni to rade često...ja cu uskoro produzavati jedan elan 401....ne pitaj zasto...bez veze...jer nam dosadno lol
-
Maveric mozes li mi pojasniti malo kako da uzmem kalup kako sa metar malo jasnije bi bih ti zahvalan.Nisam totalna neznalica nego mi fali mala pomoc.
-
ljudi nemoj te se igrati sa tim stvarima , male greske znaju da naprave dar mar .... postoje radionice koje to jako dobro rade i ne kosta toliko mnogo ..... jedna od njih je jd nautika iz okoline panceva , video sam dva komada koji su produzeni za po metar ..... odlicno rade i znam coveka koji taj camac vozi i prezadovoljan je ....nemoj te zameriti to je moje misljenje , e sad svako najbolje zna za sebe sta ce raditi .....
-
Ma nije nisto komplikovano , ako covjek ima smisla....znaci na ravnom dijelu camca gdje bi trebao rezati....sredis taj dio od parkica i namazes voskom...i stranice i dno predjes stakloplastikom da imas kalup gdje ces saliti taj dio trupa koji ces ubaciti ...pogledaj malo po nesto....imas dosta o tome...
-
Što više čitam ovaj forum sve više mi padaju na pamet razne ideje. Znači može u principu da se produžava čamac, samo treba znati, hteti i biti lud kao ja i upustiti se u taj poduhvat. Ma ne sekirajte se ja to onako za sebe. Samo razmišljam na glas t6 t5 kgk
-
Ja to nikad ne bih radio sajkaca
-
Ja to nikad ne bih radio sajkaca
da da ...posle moras da pecas sa terase ili da sedis i pijes kafu... thumbup
-
Pa Zankiki ne bih ni ja, ali ona platforma kao tvoja bi baš odgovarala na Pasari, samo malo manja. Tvoja je sprema čamca, što bi deca rekla, vrh.
-
Moram se složiti sa maverikom da uopšte nije komplikovano samo ako čovek ima iole dasra i dovoljno živaca. Ako si radio sa smolom i matrovigom , lako je a ako nisi nađi kolegu kojinjeste pa zajedno , a ionako ti trebaju još dve ruke jer je u dve ruke neizvodljivo, znam iz iskustva.Biće ti komplikovano da liješ u kaluzpu , nego lepo preseci gde ti treba ceo trup - samo pazi na mere , mora biti identično , pa onda odmakni presaečene delove koliko hoćeš jedan od drugoga , ali opet pazi na liniju , i nzatim premosti osečene delove ili plastikom ili šperom ili bilo čime što je savitljivo a nije labavo . Nemoj da zaboraviš dapremažeš tu spojnicu odvajačem da se ne uhvati smola za njega. Onda lepo nanosi sloj po sloj tzkanja i smole ali pazi da ne mešaš mnogo smole da tin se ne bi stvrdnula pa da bacaš . Staklenog tkanja imaš raznih debljina pa vidi koja ti odgovara , mada stručnjaci kažu da je matroving mnogo sigurniji ali ti je tkanje vlakše za rad. Obavezno koristi valjak da istisneš vazduh i ne štedi smolu , bolje neka precuri nego da je posno . Ako lepo prihvatiš krajeve na spojevima - slobodno unutra idi malo dalje od ivice pošto se nevidi- biće isto sigurno kao da je liveno ujedno. Glavna stvar je ne žuri
-
Mozda sam ja cudan po tim pitanju stri Ali volim raditi s smolom i volim ozbiljne prepravke...tehnicki...moze se odraditi savrseno...cvrsce nego je bilo i s zadovoljavajucim plovnim karakteristikama...Kod mene kad netko zeli tako nesto a nema love da plati....ja ih ohrabrim da probaju sami a odem im koje poslijepodne pomoci...jer cisto volim vidjeti rezultat takvog zahvata...
-
Maverick. nisam neki majstor ali volim sve sam da probam, naravno uz savete iskusnijih. Ali da eksperimentišem, volim. Kad sam kupio prvi ćamac Vodičanku, curela na sastavu korita i kabine. Hteo sam da to odradim kako treba, mnogi su mi savetovali da ne odvajam komplet korito od kabine jer je komplikovano to spojiti, savetovali su mi da samo skinem gumu namažem spoj silikonom vratim gumu i plovim. Znao sam da je to okej ali za duži period sam se ipak odlučio da odvojim, Pisao sam već o tome na forumu. Sve raznitovao, odvojio, očistio, ponovo nalio silikon, vratio na mesto, nove nitne i Vodičanka bila kao san, nigde ne curi. Sad kada sam kupio Istranku, isto je moralo, ali sada sam bio malo iskusniji, za čas sam odvojio korito i kokpit, sa jednim drugarom Plastičarem ojačao tj, ponovo uradio krmenu dasku, ponovo silikon na spojevima, nove nitne spuštanje rupa na rupu. Još koješta sam uradio na istranci, ispalo super. Za mesec dana ide u dvorište ima nekih dorada, koje sam video ploveći da bi mogle da se urade. Tako da ne sedim zaludan, S uživanjem to radim. Zato volim da čitam tvoje tekstove, ima od tebe monogo toga dobrog da se nauči i podržavam te u svemu što radiš thumbup
-
Išao pre neki dan u Sefkerin, upoznao vlasnika JD Nautika. Okej čovek, spreman da sasluša, da savet, Jedno lepo iskustvo. Naravno kako i petpostavljate, pričao sam o produženju moje Istranke. Može da se produži, najrentabilnije je za metar dužine. Seče se na najravnijem delu kod kabine i razvlači za potrebnu dužinu. Prethodno se kalup skida, i u taj kalup laminiranjem pravi novi deo korita. Čovek je već uradio nekoliko na taj način, kaže da je jedan gliser produžio čak za metar ipo, i niko nije imao reklamaciju. E sad ja ne bih bio to što jesam da mu nisam predložio drugu za mene jeftiniju, ali ne i nekvalitetniju, kombinaciju. Drugu pasaru koju sam kupio da isečemo na mestu gde treba i da to korito ubacimo i laminiramo, ojačamo i dobijem Dalmatinku jh. Može i to, u fazi smo pregovora. Na moju žalost to tek može da se odradi od juna meseca, jer je čovek zauzet do tada, nema lufta da meni radi. A pošto ja neću da gubim sezonu, ostaviću to najverovatnije na jesen kad izvučem čamac na kraju naredne sezone. Videćemo šta će ispasti od toga.
-
Mileta, vidim ja da će na kraju ploviti one jedna pored druge povezane kao katamaran !!

Ako samo nek je ka boljem i većem, da ne kažem naprednom 
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
Nešto mora da se radi, nema zabušavanja. Ploviće Istranka još dugo, bila produžena ili ne. Biće tu još nekih dorada, pa svi znamo da proizvodjači nikada ne naprave čamac prema našim potrebama, moramo mi to 2225 t5 t6 t4 da bi bilo potaman kgk 114
-
Kao što sam možda nekad već napisao, ja nikad ne bih produžavao čamac.... ha ha ha ha
-
Pročitao sam tu tvoju izjavu, i potpuno te podržavam, u svemu ha kgk 114
-
Ovo bih ja napravio kada bih imao Miletinu kreativnost i volju thumbup
-
Da sam ja neka vlast u ovoj drzavi, kao sto nisam, dodelio bi Mileti jednu garazu ili omanju halu, da covek moze preko zime da produzuje, prosiruje i nadogradjuje camce...Eh, sta bi sve izplovilo iz te radionice....... JFAOITHAJFA
VELIKI pozdrav za Miletu, nadam ce da cu ovaj put imati vremena i uzivo pratiti neke od radova 114
-
A kako ćeš ti to da registruješ posle?
-
A kako ćeš ti to da registruješ posle?
Kao samogradnju 114
-
Размишљам о томе како да почнем и шта да напишем као коментар...
Ја сам то урадио на свом чамцу, пре неколико година - нашироко и надугачко смо о томе испредали у мојој теми о чамцу од алуминијума.
Мислим да ми то искуство даје за право да се овде јавим с коментаром.
Међутим, ја сам то урадио пре ступања на снагу нових прописа о самоградњи, мада је и тад било обавезно пријавити све конструкцијске промене које могу имати утицаја на начин коришћења чамца и на безбедност путника и посаде. И ја сам морао да дам опис радова и низ фотографија да би све то ушло у досије у регистру како бих могао да обавим регистрацију.
Дакле, може се.
Али сад су захтеви строжи и уколико се закон буде примењивао стриктно, плашим се да таква измена неће моћи да се региструје, уколико не будеш доказао да је све урађено у пластичарској радњи која има одговарајући калуп за баш такво корито.
Милета, размисли, немој да улетиш у тако нешто па да после останеш без чамца.
Свидело се то нама или не, неки ред се полако уводи у област наутике и ако ми, наутичари, не почнемо да мењамо неке наше навике, сносићемо последице.
Има ту још нешто.
Чак и ако се превазиђе проблем регистрације после таквих радова, долази се до питања исплативости!
Сечење, израда новог корита - калупа (или само спајање делова), промена дужина даљинских команди... накупиће се ту много издатака. Треба све то добро сабрати пре уласка у радове. А кад све сабереш, онда томе треба додати још известан проценат трошкова које једноставно није могуће предвидети.
Дакле, Милета, најтоплије препоручујем да о свему веома добро размислиш. Можда је, ипак, паметније сав новац који би (по предрачуну) требало уложити у реконструкцију, оставити у страну, па још годину-две штедети, па онда продати чамац и купити нешто већи...
Познато је да се људи најдуже кају после одлука донетих на брзину...
-
Zar nije bolje prodati obe,pa kupiti Dalmatinku ako je to vec cilj....?
Da se razumemo, Dalmatinka nije samo duza metar...i sira je 18cm...koliko god to malo zvucalo znaci prilicno... samo je problem sto uvek fali taj metar....koliki god da je camac
-
Razmišljao sam ja i tome da prodam Istranku i tražim Dalmatinku, ali najeftinija Dalmatinka koja se pojavila na oglasima je 3.900 eura, da moju ISTRANKU prodam ne znam koliko bih dobio. Možda maksimalno 2000, sa motorom možda i 2700,mada ako neko hoće da da 3000 eura, odmah je prodajem sa sve motorom, komandama, bimini tendom i prikolicom. ali sve je to AKO. Znači obrni okreni kratak sam za više od hiljadarke, Ovako istranku imam, kupio još jednu, skoro je dobio na poklon, od nje ću iskoristiti Kabinu, da kod sebe napravim nadkabinu, zadnji deo će se iskoristiti da se napravi krmena platforma, a središnji deo za produženje. Nećete verovati ali taj zahvat me neće koštati više od 500 eura. Ne računam tu svoj rad, jer to radim iz ljubavi. Radionica JD Nautika Sefkerin je registrovana za popravku i održavanje čamaca od stakloplastike, tako da ću dobiti dokument u kojem će pisati da je sve odradjeno po propisima, verujem da neće biti problema da preregistrujem Itranku, sa dužine 5 m, na dužinu od najverovanije 6 metara. Naravno konsultovaću se prvo s kapetanijom da vdim šta je još potrebno da uradim da bi mi priznali radove. E sad kolika je razlika u ceni onoga što ja radim i onog što bi mi radili majstori pokazuje i računica: Zvao par pastičara i kažu da se uradi nadkabina od 350-500 eura, krmena platforma oko 350 eura, produženje sa izlivanjem novog korita od jednog metra 500 eura, plus farbanje i još ponešto, možda bi izašlo i 1500-2000 eura i vidi se računica, a još sam radim sa par drugara, pa to mi je uživanje.
-
Pa finansijski ti dodje vise ili isto kao dalmatinka...ako ces da radis nadkabinu zadnji spojler i slicno to je ok al da 30+g star plasticni camac seces na pola(konstruktivno najkriticnije mesto na camcu)da bi ga produzio za metar e to je vec ludorija...da je celik pa jos i nekako...samogradnja u plastici ni pre nije mogla da se registruje sad ne znam...firma koja radi plasticne (ili bilo koja druga) plovila mora za registraciju da ima odobrenje za serijsku proizvodnju tog
plovila...to secenje na pola pa produzavanje zaboravi suvise velika zajebancija to plovilo nije ni blizu dalmatinke a nema tu ni registracije...
-
Osnovni preduslov za komfor nije duzina vec sirina
-
Videćemo, videćemo. Vidim da je više sugestija da ne produžavam čamac. Poštujem to, posebno što dolaze od vas koji se stvarno razumete u nautiku. Sad na proleće ide nadkabina, i ako stigne pre sezone krmena platforma. Jedva čekam da vidim kako će to ispasti, a za ostalo ćemo razmišljati kasnije. Sad želja mi je stvarnio da ga produžim za metar, ali uz sve vaše sugetije i savete razmisliću debelo o tome. Hvala vam na iskrenosti., ali razumite i mene kad dodje zima i ne plovim samo bih nešto majstorisao. Ne drži me mesto, i ne volim zimu ni kroz prozor da gledam kgk
-
Pa kad vec filosofiras ja bih se onda ubacio u totalni idealizam i ozbiljnije bih razmislio o onome sto ie ovdw spomenuto kao zezanje a to je da se spoje dva korita istranke jedan pored drugog i napravi se katamaran. Manje ce te kostati od ove varijante produzenja a dobices nesto sto je siroko koliko i dugacko
-
Pa kad vec filosofiras ja bih se onda ubacio u totalni idealizam i ozbiljnije bih razmislio o onome sto ie ovdw spomenuto kao zezanje a to je da se spoje dva korita istranke jedan pored drugog i napravi se katamaran. Manje ce te kostati od ove varijante produzenja a dobices nesto sto je siroko koliko i dugacko
И добиће понтон. kuku
-
Ма Старјо мани се ћорава посла, направи ту наткабину за којом толико жудиш и баш ако хоћеш и задњу платформу. Имаћеш довољно занимације око тога а и неће те коштати нешто много. А то продуживање батали, не заборави да се од бабе девојка не прави. 114
-
Mileta druze, da prodas tvoju pasaru i za 2500e sa motorom i dodas tih 500e koliko bi te kostala nadkabina imas 3000e na gomili. To znaci da ti fali jos 900e da kupis gotov camac dalmatinku sa oglasa a mozda i manje jer cena sigurno moze malo da se koriguje. Znaci za jos malo para bez ikakve zajebancije i neizvesnosti dobijas gotov fabricki camac sa kojim mozes odmah na vodu i da uzivas u sitnim prepravkama po svojim potrebama.
Sve ostalo je ulaganje para sa neizvesnim ishodom.
Odes kod coveka, pogledas, kaparises i dogovoris se oko ostatka novca a onda prodajes pasaru, tvoja je ocuvana i one se traze, prodace se to.
-
Ta Dalmatinka sto se prodaje u oglasima za 3900 evra je koliko sam ja razumeo u fulu,kljuc u ruke i vozi.... bez dinara da se ulozi
verujem da postoji mogucnost i korekcije cene... Fabricki camac, nista budzeno...
bojim se da ce ova varijanta produzavanja Istranke na kraju premasiti taj iznos a dobice se nabudzen camac uzi sa manje komfora...
kako god.... ovo su samo razmisljanja i nije pokusaj odgovaranja od te avanture vec samo racionalno razmisljanje...treba i taj camac jednog dana prodati...
-
Evo Zveki66 me je vec preduhitrio dok sam kucao poruku hi
-
Uh bacili ste me u razmišljanje, i dilemu. Volim bre ovu moju Istranku, toliko sam oko nje radio, teško mi se rastat od nje.
Volim i vas, jer dajete toliko konstruktivnih rešenja i saveta, da je milina čitati forum. Ubedili ste me da ne produžavam ništa. Sledećeg vikenda doći će mi drugar plastičar pa ćemo da sednemo i napravimo plan izrade nadkabine i krmene platforme, stavićemo to na papir i videti kako i šta ćemo. Nadam se, da će mi se sve to uklopiti kako sam zamislio, onda Istranka ostaje u trajnom vlasništvu kod mene.
-
Ma volimo i taj sex toliko truda i znoja ulozimo u njega pa ipak u jednom trenutku zivota ostanemo bez njega stri
-
Ma volimo i taj sex toliko truda i znoja ulozimo u njega pa ipak u jednom trenutku zivota ostanemo bez njega stri
Да да ал после можеш да уживаш у гледању. sajkaca dodo rolleye
-
Mileta racunaj na moju pomoc da sto pre uradimo
-
Mileta ne rasipaj energiju i novac na pravljenje "ukletih Holandjana" ti projekti secenja i krpljenja vremesnih camaca nikad ne izadju na dobro i obicno zivot zavrse na livadi...a ne retko i u oglasima posto zasto...uzivaj u camcu koji imas i njegovim performansama kakve jesu. Ne zelim da pomislis da sam ja neverni Toma i da sumnjam u to da ti neces uspeti ili slicno ,naprotiv ja volim projekte koji imaju neizvesnu sudbinu jos kad su u tudjem dvoristu ihaa..hocu da ti kazem da u nekom momentu covek se umori zgadi ili stavi na papir sta je sve uradio a ishod ne bude ocekivan. Nema gore stvari od dubokog razocarenja posle mnogo odricanja rada i ulaganja. Pasara ma koliko je prosirivao i produzavao samo moze biti pasara i to losa ...pomenuo si Normana kao zelju...ja sam imao taj camac i to je najkorisniji mali camac sa odlicnim plovnim osobinama plovi sa motorom od deset konja kobilica itd ...fokusiraj se da ga nadjes ja sam mog u top stanju prodao za 4500 evra.
-
I moje skromno mišljenje je da u tu pasaru ne treba previše ulagati, pogotovo što vidim da ćeš je jednom na kraju i prodavati, a sa produžetkom će ići teže...
Uloži što više svog rada uz što manje novca, jer po svemu što vidim da radiš znam da na kraju nećeš ostati na pasari sajkaca
-
Hvala Mesechar, Zankiki, Bundes i ostali, na konstruktivnim savetima, defitivno sam odustao od produženja. Doteraću je malo, i uglancati, i jedva čekam da se otisnem na vodu, a tamo ćemo se nadam se sresti i samo uživati.
-
Е мој Страјо уопште ниси карактер. stri stri stri
-
Е мој Страјо уопште ниси карактер. stri stri stri
Срсо, не греши душу, не стај му на муку! kazna
Милета, није лако победити себе. То могу само јаки. hi
-
Ha ha ha mangupi. Ja sam samo spreman saslušati iskusnije, pametnije i stručnije pa poslušati njihova rešenja. Bolje slušati nego se posle kajati.
-
Та, кајаћеш се свакако.
Али овако ће те кајање коштати мање.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Moram još nešto a pitam. Ustvari savet da čujem. Pošto sam odustao od produženja definitivno. Od nadkabine nisam. Kad je budem nameštao trebalo bi da je malo podignem da bi u kokpitu bila stajaća visina . Da nadkabinu ne bih podizao, šta mislite da postojeću kabinu na pasari odvojim od kokpita izlijem na koritu jedno 15 cm visine sa rubom, ali samo tamo gde je kabina Kokpit ne bih dirao, ponovo vratim kabinu i time dobijem visočiju kabinu a nadkabinu onda samo zalepim takva kakva je. Vidio sam negde na forumu da je neko podizao ceo kokpit sa kabinom pa korito nadogradjivao u vis 10 ili 15 cm, s tim što ja u predelu kokpita ne bih ništa dirao samo u predelu kabine.
-
Koja je visina u pitanju? ako se previse podigne naruzice izgled camca i poremetiti stabilitet...
-
Te pasare se bez obzira na kobilicu dosta ljluljaju. Sa bilo kakvim podizanjem to ce biti jos izrazenije. Kada naidju bocni talasi koje neces uvek moci da izbegnes ili si negde usidren imaces osecaj kao da si na toboganu a kada sve prodje jurices stvari po camcu.
-
Bundes- visina bi bila maksimalno 10 do 15 cm.
Toliko bi otprilike morao da podignem nadkabinu da bih mogao da stojim u kokpitu.
-
Ne to...mislio sam kolika bi trebala biti visina u kokpitu...ukupna... ne znam koliko ste visoki.. Moja Dalmatinka je imala visinu u kokpitu 180 a ja sam 186 i nisam mogao da se ispravim a nadkabina je visi model...ima dva modela...
ja sam moju dodatno stabilizovao tako sto sam napunio 20-tak plasticnih flasa peskom i poredjao ih u kobilicu... znacajno se manje ljuljao...
-
Kakva je procedura upisa u plovodbenu dozvolu produžetak plastičnog čamca(promena dužine)
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
-tehnički pregled i crtež novonastalog plovila sa svim dimenzijama.
-u nekim kapetanijama pomažu i fotografije lica i profila sa iscrtanim novonastalim dimenzijama
-takse za tehnički, novu plovidbenu i eventualno povećanje poreza ako plovilo prelazi granice određenih kategorija
-
Da li treba neko "ovlašćeno" lice ili firma ili je samo potreban crtež ko god ga radio.Hvala na brzom odgovoru.
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
za manje prepravke će prihvatiti crtež, ali za one koje utiču na bezbednost moguće je da traže i stručno lice
-



Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
Ako radiš sam, treba to sve gore navedeno, ako tražiš majstora, javi se Dejanu u radionici JD NAUTIKA Sefkerin. Ja sam svojevremeno nameravao da produžavam Pasaru kod njega, po završetku radova dobiješ sve papire i legalno registruješ promene.
-
Ma gde da radim sam pogodio sam sa majstorima iz Umke.Videću sa njima.Hvala u svakom slučaju
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
Išao da se malo raspitam u BG kapetaniji, ako nije montažno demontažno opasna igranka da se upiše produžetak (nova dimenzija) u plovodbenu.
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka