Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Kapetan 08, 08, 2009, 10:44:17 pre podne
-
Ideja je da vidimo koliko trose marinizriani automobilski, traktorski ili kamionski motori, molim vlasnike istih da daju podatke o tipu motora , optimalnom broju obrtaja i potrosnji. Ko god da razmislja o marinizaciji ovi podaci ce mu dobro doci...
Namerno nisam trazio podatke o brzini plovila jer to zavisi od korita , elise , prenosa....
-
Imam marinizirani mercedes 240 d iz 123-ke.
Dok je bio u kolima trosio je oko 7,5 na otvorenom putu. Auto je tezek 1500 kg i manji brodovi su toliko.
Dok sam testirao hladjenje na leru i manjem gasu je potrosio oko 3,5 litra na sat bez opterecenja.
Najbolje radi na 2400 obrtaja tada mu je najveci obrtni moment (130 Nm).
Ako bi trosio i duplo na 2400 obrtaja pod opterecenjem to je 7 l dizela mislim da je to prihvatljiva potrosnja.
Ako neko zna tacne podatke neka napise posto ja jos uvek nisam plovio sa njim.
-
Jedino nisi objasnio jel 7,5 L na 100km ili na sat voznje, sto mislim da ima razlike. Jer 123-ka da bi isla 100 na sat treba joj auto put i vremena da se zalaufa, a tek da odrzi 100 na sat, ne sme niko da naidje niti koga da stigne. Sto znaci da je potrosnja sigurno manja na sat nego na 100km, posto bi neki prosek bio 60km za sat vremena. A to bi bilo nekih 4,5-5 L na sat voznje.
Ja bar tako mislim. Pozzzzzzz
-
Postoji problem kod tog motora.U kolima motor stalno menja obrtaje.
U brodu bi trebao da radi kao na traktoru. Dali sam u pravu.
-
Постоји више фактора који утичу на потрошњу, кренувши и од самих мотора. Тежина и врста пловила, погон, елиса, оптималан број обртаја и ко зна шта још...
-
Sta znaci to 5l na sat?Nikakav podatak.Ako se doda i predjeni put to je vec nesto.
Svi brodski motori trose za 5.
-
U primcipu ne bi trebalo da trose vise od kola jer kod kola imas menjac u kome stalno saltas brzine.
Sa saltanjem moras i da menjas broj obrtaja plus preticanje na auto putu.
A kod broda nemas saltanje vec samo gas kojim regulises snagu i brzinu.
Nemas na brodu stani kreni niti semafore.
U vecini slucaja ako je dobar odnos snage motora i velicene broda da ne ulazim u detalje trebao bi da trosi manje od kola oko 20-30% goriva.
Zaboravio sam i to da kola nekad vozis po ravno, uzbrdo i nizbrdo.
Jedino opterecenje moze da ima ako vozis u vetar po nekim talasima onda ti treba jaci gas i naravno da ce tada vise da povuce goriva.
-
Kad smo kod MERCEDES motora,ja sam ih promenio vise od 3 plus kombi .
prosao sam vise od milion km .Trosi 7 kad vozis 60.Kod mene ni jedan nije
trosio ispod 12. voli naftu.Al brate mnogo bajata koncepcija.Za muzej.
I jos jedno pitanje. Sta ce biti za neku godinu kad zabrane takve motore.
-
Imam marinizirani motor Rakovica 60 i po mojim merenjima potrošnja je između 4,5-6 litara na sat što zavisi da li gura brod uzvodno ili nizvodno.Vozim ga na 1/3 do 1/2 gasa
-
Auuuuuuuu.Ko da treba da vadite novcanik iz djepa a u njemu zmija.
Sve nesto na SAT.Ajde ovako 5l nafte na sat.Ako idete u proseku 14km na
taj cuveni sat,trosite 35l nafte na 100km.
-
Yamaha 40 ks, na sat oko 12 l, brzina oko 40 km/h
Tomos 4, oko 2 L na sat, brzina 10 km/h , za 40 km potrosi 8 litara ... :)
Kazem ja da yamaha i tomos imaju slicnu potrosnju
-
Iz licnog iskustva znam da mnogi lazu kad je u pitanju potrosnja
Bilo da pricamo o kolima bilo da pricamo o brodskim/vanbrodskim motorima
Merio sam Tohatsu 9.8 2T i potrosnja je 4 litre mesavine
Honda 30 6-8 l na sat
Punto 1.1 8-10 litara u Bgd
Ovo je tacna potrosnja motora koje sam u zivotu imao priliku detaljno proveriti
Znam da ni je dan nije dizel...ali eto informacija kome nekad mogu pomoci
-
honda 15 konja 4,5 do 5 litara
-
:sorry:
Johni 20 ks (1969 god. :heat:).......nisam imao hrabrosti da merim, a relativno malo sam na vodi i baš me briga.... :dance1: :friends:
-
Koliko sam razumeo pricamo o brodskim motorima mariniziranim.Ja sam imao jedan trosi 750 grama,na
sat.U LERU. MA MANITE SE NA SAT.iZVINJAVAM SE .Kazite vi kolio taj motor ide brzo sta gura tone,
pa onda koliko trosi na sat.
-
Evinrude 50 ks troši 15-20 litara na sat. Za to vreme mogu da pređem između 45 i 60km sa Zekom II.
Johnson 25ks troši 8-13 litara na sat. Na starom Zeki je to dovoljno za 35-45 km.
Zeko je težak oko 400 kg sa 2 osobe i gorivom. Zeko II je težak oko 800 kg sa 2 osobe.
Nedavno sam isprobao Hondu 2ks na Zeki II. Potrošio je 1 litru za 15 km! Ali trebalo mi je 3 SATA da to proverim!!! :suicide:
Prođe ti pola života dok pređeš Dunav! :this:
Evinrude 50 WOT 0.33l/km
Johnson 25 WOT 0.28l/km
Honda 2 WOT :lol: 0,06l/km
-
Krijete potrosnju kao zmija noge.Ma i sami bi se uplasili kada bi izracunali.
-
Krijete potrosnju kao zmija noge.Ma i sami bi se uplasili kada bi izracunali.
druze zorane zasto bi neko krio potrosnju i od koga?
svi ovde sami sebi kupuju gorivo...
-
Druze Zorane,pa sto ne iznesu podatak potrosnje na predjenih 100km.
-
Za slabije matematičare i "Zorane" :taunt: :lol:
Evinrude 33l/100km
Johnson 28l/100km
Honda 2 6l/100km
-
ko na djerdapu :)
-
Ja uzmem flasicu voda vode od 0.5 L i crevo direkt u nju
Kad posrce sve lako je izracunati kolika je potrosnja na sat
Uz to ne mucis se puno...jako brzo svaki veci motor to posrce...e onda se slogiras kad vidis ustvari koliko srce
-
Potpuno se slažem sa računicom,ali nažalost bar ja ne plovim 100 km kad vikendom izađem na vodu.Pređem 20 kilometara uzvodno i nizvodno do nekog dobrog mesta za pecanje i to je sve.I sa zmijom i bez zmije pare se daju na naftu.Zbog toga sam i stavio potrošnju na sat a ne na 100km.
-
moj motor potrosi boks malbora svakog vikenda ! Onaj isti kog sam se ja odrekao kad sam ostavio pusenje tako kad dodas i oduzmes nije uopste strasno!
-
Odoste vi ljudi ..u duboko.. Kao prvo na vodi se potrošnja mjeri na sat. E sad ako ideš manjom brzinom do nekih 12-13 kmh potrošnja po satu rapidno pada ali i rapidno ubija vrijeme do odredišta. a ako izglisirate(ako je glisersko korito)Potrošnja rapidno raste ali se skraćuje i vrijeme dolaska.Uglavnom je sve u konstantnom otporu vode jer kad popustiš gas iz glisirajućeg režima staješ brže nego ne znam koji auto sa ABS-om i taj otpor je STALAN.Uglavnom Marinizirani motori dizeli- troše na sat duplo više nego u autu a benzinci tri do četiri puta više.E sad u pređenu kilometražu to je NAUKA o vrsti broda.težini.usklađenosti motora i propulzije itd !!!
P.S. DULE znači potrošiš 100 kw na sto km ali jesi li uzimao u obzir računicu koliko košta energent koji je proizveo tih 100 kw ili je to peripetum mobile ??
-
EPS