Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Misha D 16, 12, 2013, 15:43:52 posle podne
-
Kolega u marini se sprema na prolece na vrlo dugu plovidbu i ovih dana je vec ukrcao na plovilo 1.000lit jestivog ulja za svoj klasicni Mercedes dizel motor.
Litar ulja u prodavnicama je oko 100din, a dizel od Nove godine prelazi preko 150 din.
U svojim kolima vec duze vremena (oko 75.000km) koristi to ulje umesto dizela i nije primetio neke promene, osim da mu je novcanik uvek "debeljuskast".
Suncokretovo ili od uljane repice, sta nadje povoljnije u supermarketima, a oni mu jos isporuce direktno u marinu
Jedino ima problem da objasni znatizeljnima zasto mu se iz auspuha oseca miris na krofne ili mekike. sajkaca
-
Kolega u marini se sprema na prolece na vrlo dugu plovidbu i ovih dana je vec ukrcao na plovilo 1.000lit jestivog ulja za svoj klasicni Mercedes dizel motor.
Litar ulja u prodavnicama je oko 100din, a dizel od Nove godine prelazi preko 150 din.
U svojim kolima vec duze vremena (oko 75.000km) koristi to ulje umesto dizela i nije primetio neke promene, osim da mu je novcanik uvek "debeljuskast".
Jedino ima problem da objasni znatizeljnima zasto mu se iz auspuha oseca miris na krofne ili mekike. sajkaca
Sa tim kolegom krecemo nas par 1. maja u 5:30 na tu duzu plovidbu :) Prosao je preko 300.000 na ulje svojim kolima i sve je ok... Tu nema greske ako je motor d2 samo rokaj i plovi ...
-
Sjajna informacija za sve koji imaju dizel motore ali istovremeno još jedna priča koja pokazuje kako je kod nas sve dovedeno do apsurda.
Jestivo ulje jevtinije od motornog goriva! Ko to odredjuje paritete na tržištu?
Da li mi uopšte imamo tržište?
Šta mislite šta će se desiti sa cenom jestivog ulja na "tržištu" kad dizel poskupi?
I uzgred, možda ste i čuli, a možda i niste: od nove godine biće obavezno označavanje svih goriva specijalnim markerima. Inspekcijski organi će imati mogućnost da utvrde ko je proizvodjač goriva i kakvo je gorivo u rezervoaru, a ako se utvrde malverzacije - uslediće visoke kazne.
Do sada smo imali samo da je lož ulje imalo drugačiju boju od dizela za automobile, a sada će sva goriva biti "markirana".
-
E, sad se pokazi Kapetane: mogao bi da mu sredis jos jednu tonu preko Kineza i e-bay za trecinu cene bez carine i transportnih troskova. sajkaca kgk stri
-
E, sad se pokazi Kapetane: mogao bi da mu sredis jos jednu tonu preko Kineza i e-bay za trecinu cene bez carine i transportnih troskova. sajkaca kgk stri
aj ne zezaj da nikada nisi isao u Gradiste da sipas bez akcize ???
(mislim da je gradiste :) )
a i nikad se ne zna, mozda naidjemo na barzu punu ulja :)
-
a tim kolegom krecemo nas par 1. maja u 5:30 na tu duzu plovidbu :) Prosao je preko 300.000 na ulje svojim kolima i sve je ok... Tu nema greske ako je motor d2 samo rokaj i plovi ...
a gde se ide ako nije tajna
-
Ma nije tajna sipaju u rezervoar.
-
Nista smesnije nisam procitao dugo dugo vremena.Da Kapetan zna da ce krenuti u 5 i 30
u maju.Pa on nezna ni za prekosutra gde ce. stri stri stri
-
Nista smesnije nisam procitao dugo dugo vremena.Da Kapetan zna da ce krenuti u 5 i 30
u maju.Pa on nezna ni za prekosutra gde ce. stri stri stri
@zoran koga nema u 5:30 taj nece ni krenuti !
@taxi idemo na more:)
-
Za tebe fiks da ne ides. no125
Pazi kad cu sve da podsetim u maju na dogadjaj.Al onda nastaje cutnja kao i za odlazak
u Brcko,ladjama.
-
Za tebe fiks da ne ides. no125
Pazi kad cu sve da podsetim u maju na dogadjaj.Al onda nastaje cutnja kao i za odlazak
u Brcko,ladjama.
ja u Brcko nisam ni rekao da cu da idem ....
-
Brcko nije na tvoj racun.Znas ti dobro,nego sto bi rekla moja baba,gradis se lud.
-
e nisam spreman za more srecno
-
Jel se to ide jedrilicom do Grcke sail sail...a nas niko ne zove kazna XKJHDGASED JFAOITHAJFA h44
-
Jel se to ide jedrilicom do Grcke sail sail...a nas niko ne zove kazna XKJHDGASED JFAOITHAJFA h44
pripreme u toku:) javljaj se na PP
-
Za tebe fiks da ne ides. no125
Pazi kad cu sve da podsetim u maju na dogadjaj.Al onda nastaje cutnja kao i za odlazak
u Brcko,ladjama.
Ajde Kapetane,dokle se stiglo sa tvojim pripremama ? Ne ostavljaj nas u neizvesno-
sti,ili je mozda moj FIKS proradio?
-
tebi sa godinama opada secanje meni se cini ? grandpa
sve ti lepo preko skajpa objasnih .... kupovina novog broda, pravila tog putovanja sa kojima se nisam slozio i sl. ... sve su to stvari koje su se usprecile...
-
Hvala bogu pa me pamcenje jos sluzi.Ali ljudi sa Foruma ne mogu
da cuju niti treba sta mi pricamo preko Skype.
Posto sam obecao da cu podsetiti,eto to iradim.
Nemoj da se vadis na ovo ili ono.
Jednostavno uzmes saku pepela pospes se po glavi i kazes JA NE IDEM.
To uopste ne boli.Moraces da naucis tu prostu konverzaciju,da ne,a ne da vijugas
i nista ne kazes uz 100 raznih opravdanja.Ajde lepo napisi NE IDEM,pa da vise ne
pisem o tome.
-
a mozda i idem .. al definitivno ne 1 maja... posto je datum pomeren vec tri puta... ima vremena...
-
Tu sam.Stara sam ja cekalica.
-
Tu sam.Stara sam ja cekalica.
"NE IDEM" ... eto da ti olaksam, mozes da produzis ne moras da cekas...
-
Upravo sam sipao 2 litre jestivog ulja u prazan rezervoar motokultivatora, motor je dizel kako ko brodskog DMB-a od 10 ks i za sad ide. Jes da se oseca na krofne ali ide i manje dimi :) Od danas samo jestivo i u traktor :)
-
Upravo sam sipao 2 litre jestivog ulja u prazan rezervoar motokultivatora, motor je dizel kako ko brodskog DMB-a od 10 ks i za sad ide. Jes da se oseca na krofne ali ide i manje dimi :) Od danas samo jestivo i u traktor :)
ukoliko hoces i zimi da vozis moras da menjas grejace...
a ako hoces da upalis motokultivator i sledeceg petka onda danas , najkasnije sutra, proteraj jedno pola litre dizela kroz motor...
-
Danas sam sipao i u traktor 6 lit i isao da radim. Sljaka ok i bas mirise ali mi se cini da ga vise trosi ali ne mogu da tvrdim. Hoce li ostaviti neke posledice na motor videcemo :)
-
ja ti napisah gore za posledice... evo malo vise imas ovde :
http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-consumption/vegetable-oil-fuel1.htm (http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-consumption/vegetable-oil-fuel1.htm)
Assuming you have a diesel engine, you could use vegetable oil with no other modifications. However, vegetable oil has very high viscosity. It's so thick that the engine has a hard time atomizing the fuel completely when it is sprayed into the combustion chamber. The result is unburned fuel that clogs the engine.
There are several solutions to this problem. The first is to mix the vegetable oil with more conventional fuels, such as petroleum diesel. This lessens the clogging problem but doesn't completely remove it. Another solution is a two-tank system that uses petroleum diesel to start and shut down the engine. This heats up the engine on start-up, and flushes the veggie oil out of the engine before you shut it off.
ne igraj se ili ode mas' (ulje ) u propast ...
-
Neki dan dodjoh iz Grcke, sobzirom da je zejtin mnogo skuplji od dizela resih da prekontrolisem dizne, pumpu…..
Ovako stoje stvari nakon pitrosenih oko 3000 litara hladno cedjenog jestivog ulja.
1. Dizne
Sve cetiri dizne nakon demontaze pregledane. Vizuelni pregled OK. Nema garezi. Ispitivanje na instrumentu pokazalo minimalna odstupanja u radnom pritisku.
2.Podloske ispod dizni.
Na prva tri cilindra znatno smanjenje precnika otvora.
Na cetvrtom cilindru poptuno zagusenje. Toliko jako da je bilo nemoguce osloboditi otvor mehanickim putem. Verglanje odradilo pisao i itvor oslobodjen.
Razlog, poluispravna Bos pumpa.
Zakljucak:
Sobzirom da je tada postojala znatna razlika izmedju dizela i zejtina sve se isplatilo. Cetiri nove dizne, cevi, sajbne, Bos pumpa i montaza svega 300 eura. Ostvarena razlika u gorivu 1700 eura. Usteda 1400.
-
Neki dan dodjoh iz Grcke, sobzirom da je zejtin mnogo skuplji od dizela resih da prekontrolisem dizne, pumpu…..
Ovako stoje stvari nakon pitrosenih oko 3000 litara hladno cedjenog jestivog ulja.
1. Dizne
Sve cetiri dizne nakon demontaze pregledane. Vizuelni pregled OK. Nema garezi. Ispitivanje na instrumentu pokazalo minimalna odstupanja u radnom pritisku.
2.Podloske ispod dizni.
Na prva tri cilindra znatno smanjenje precnika otvora.
Na cetvrtom cilindru poptuno zagusenje. Toliko jako da je bilo nemoguce osloboditi otvor mehanickim putem. Verglanje odradilo pisao i itvor oslobodjen.
Razlog, poluispravna Bos pumpa.
Zakljucak:
Sobzirom da je tada postojala znatna razlika izmedju dizela i zejtina sve se isplatilo. Cetiri nove dizne, cevi, sajbne, Bos pumpa i montaza svega 300 eura. Ostvarena razlika u gorivu 1700 eura. Usteda 1400.
[/quote
Dobro došao. kgk 114