Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: Kapetan 01, 12, 2013, 11:04:40 pre podne
-
Evo ovako.... Yamaha 8hp 4 stroke... pali sve normalno , normalno radi ... ali vec posle minut voda na kontrolnom lazu je vrela...
U planu je zamena impelera , ali ne znam da li moze jos nesto da bude?
-
moguce da je zaglavio termostat ili neki kanal vodenog prostora,takodje i da impeler ne pravi dovoljan pritisak vode pa izbacuje vrelu vodu na kontrolu,u svakom slucaju dobro je da izbacuje vodu,lose je kad pocne dim da izlazi na kontrolu :D
Zamena impelera OBAVEZNO !!!
-
Zaglavljuje termostat odnosno ne otvara dovoljno ... Impeler nema veze s tim, impeler se menja kad kontrolni mlaz na leru pocne da slabi odnosno prekida ili potpuno prekine. I tad treba proveriti dal slucajno nije kamencic u kontrolnom crevu. Skini termostat pa probaj, voda treba biti mlaka al nikako vrela da se oprzis
-
Zaglavljuje termostat odnosno ne otvara dovoljno ... Impeler nema veze s tim, impeler se menja kad kontrolni mlaz na leru pocne da slabi odnosno prekida ili potpuno prekine. I tad treba proveriti dal slucajno nije kamencic u kontrolnom crevu. Skini termostat pa probaj, voda treba biti mlaka al nikako vrela da se oprzis
pa vidi ... onako , nije bas prijatno drzati ruku od vodom ... al nije da ce da oprzi ...
menjam onda impeler i gledam taj termostat, sta tu treba da se vidi ?
kamencic- kapiram da trebam da skinem sva redom creva i proverim ih ?
-
Prvo otvoris kuciste termostata, jednostavno par srafova i izvadis pecurku termostata pa probas. Ako pokaze rezultate ostavi bolje bez termostata nego da prokljuca voda u glavi. Nema potrebe nista da diras drugo ako ti je kontrolni mlaz kontinualan bez prekida na ler gasu. To je jedini pokazatelj stanja impelera i ne menja se ako je mlaz dobar.
Ima jos jedna problematika kad je termostat u pitanju. Zbog mnogo hladne vode zimi koja zapljuskuje termostat od strane impelerske pumpe, desava se da termostatu treba duze vremena da otvori, odnosno prehladjuje ga velika kolicina hladne vode pa tek posle desetak minuta kad se voda u glavi ugreje do 80 stepeni on lagano izjednaci temperaturu i pocne propustati. Zato su bolji termostati sa sto nizom temperaturom propusnosti. U svakom slucaju dok god mozes da drzis ruku na mlazu motor nije pregrejan pa mozes probati. Svakako je termostat u pitanju i ako ne otvara dovoljno brzo nije lose probusiti mu rupicu na pecurki koja pomaze da se spoljna i temperatura glave brze ujednace i postignu zeljenu temperaturu za otvaranje termostata.
-
da mini su oduzeli vozacku dozovlu sad bih seo u kola i doveo te na marinu ...
ja nista ne razumem ... gde se nalazi taj termostat ?
mlaz je bas los... kaplje i slicno... ajd videcu da uslikam pa da okacim ...
-
ja i dalje stojim iza onoga sto sam rekao...na godisnjem servisu proveri ceo sistem hladjenja i to je to...niko ne moze da popravi motor preko foruma tamburanje
-
ja i dalje stojim iza onoga sto sam rekao...na godisnjem servisu proveri ceo sistem hladjenja i to je to...niko ne moze da popravi motor preko foruma tamburanje
u svakom slucaju impeler menjam ... ljepoja jel mozes da mi vidis koji imepeler ide na ovaj motor :
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=11862.0;attach=72542;image)
radi se o Yamaha f8 4 stoke ako se ne varam iz 1986te
ne snalazim se na yamahinom sajtu ...
-
Ako imaš mlaz, ne diraj impeler, nije do njega. Ako slabo curi, onda je impeler.
-
da mini su oduzeli vozacku dozovlu sad bih seo u kola i doveo te na marinu ...
ja nista ne razumem ... gde se nalazi taj termostat ?
mlaz je bas los... kaplje i slicno... ajd videcu da uslikam pa da okacim ...
ako nema kontinualnog mlaza , kapljanje i slicno obavezno se menja impeler...u svakom slucaju nema razloga za brigu, svi motori novije proizvodnje imaju termo zastitu od pregrevanja tako da ako se poveca temp. motor ce se sam ugasiti pre prokljucavanja... Pre otvaranja impelera proveriti sita na usisu da nisu zapusena od algi, zemlje i naravno crevo kontrolnog mlaza da nema neki kamencic od kamenca.
-
onda prvo imeller pa proba... samo da ljepoja proavli koji mi impeler treba a da narucujem sa ebaya...
-
A jesi navro na impeler....prvo skini termostat
-
U inat svima ,menjaj i impeler i termostat. sajkaca
-
A jesi navro na impeler....prvo skini termostat
termostat nemam pojma gde je, kako izgleda ni kako da ga cackam ... a impeler promenim red bi bio ... pa ako je isto onda cukam i taj termostat ...
samo da ljepoja javi koji mi odgovara imaju dva modela ... a gledacu ovih dana da skinem motor i da ga razmontiram da vidim koji je imeler u pitanju
-
A skuzices....imas dva ili tri vijka koji ga drze...ta čašica je jedinstvena na cijelom motoru, ispod imas dihtung...sve se vidi....
Outboard Thermostat (http://www.youtube.com/watch?v=1AKlPm6fVnA#)
-
ako je 1986. godiste onda je 682-44352-01-00 ,isti je kao kod yamahe F9.9B,FT idt...
a termostat je na motoru od gore..negde izmedju magneta i remenice glave.. i cisto sumnjam da ce njega tako lako da menja jer je on 60e :D ... izvadi termostat ubaci ga u kuvalo za kafu pa proveri da li se otvara i na koliko..za to bi ti trebao onaj laserski termostat..ako nemas posalji mi termostat da ga ja proverim pa ako ne valja posaljem ti ja jedan DZABE :D
-
odlicno sad cu da proverim dal imaju impeler, nego daj mi taman i oznaku za termostat da i njega odmah narucim a ako dolazis u Bg taman da imas posla :)
-
e do moga sad sam shvatio da imam dve yamahe i da mi je ovo serijski broj na jedrilici (bonbine) ... odo da slikam i na camcu ovaj sto zeza sa impelerom, termostatorm cime vec ...
-
dobro je ista je serija sve je isto :)
evo ga i snimak rada motora ... meni se cini impeler.. nisam znao gde da dirnem taj toplomer jel moze neko da kaze gde je na video klipu ?
Yamaha 8hp problem sa impelerom (http://www.youtube.com/watch?v=M5C9tL7hZSc#ws)
-
Ili impeler, ili se nešto / negde zapušilo....
-
narucena dva impelera ... FCC beograd 31 usd sa postarinom ..
-
Toliko kostaju i kod Saleta u Tehnonautici....
-
Toliko kostaju i kod Saleta u Tehnonautici....
sad je kasno vec sam narucio u singapuru ... mada kad sam zvao zadnji put (ima godunu dana) nije bilo toliko
-
Impeler za zamenu bez greske...pravi trenutak
-
Ja sam prošle godine odneo moj T18 kod majstora da totalno predihtuje čizmu, izmeni sve semeringe, i kad već rasklapa i da zameni imepeler.
Prosto je neverovatno na šta je ličio stari, a uredno izbacivao vodu. Jedan krak mu je falio, i sav je bio deformisan.
Doduše, na T18 ne ide mlaz vode kao na novijim motorima. Pre je kao da neko odvrne česmu sajkaca
-
T 18 nema kontrolni mlaz...
-
Mislio sam na ono redovnom da curi ko iz česme...
-
pa zato što direktno izlazi na auspuh zajedno sa gasovima
-
Da ne idemo dalje od teme... Negde se gadno ne razumemo ali nema veze
-
da mi je ovo serijski broj na jedrilici (bonbine) ...
E sad nije bombina vec bonbina. Zasto je tesko napisati BOBINA kako se stvarno zove?
sha 114
-
E sad nije bombina vec bonbina. Zasto je tesko napisati BOBINA kako se stvarno zove?
sha 114
dobro de, nikako da upamtim sajkaca
-
Zamisli dodo ,tj.Brenu,i uvjek ces se sjetiti da je Bobina.Pardoniram za promiskuitetnu asocijaciju! bongo
-
stigli impeleri
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=12530.0;attach=72628;image)
-
i nista....
promenjen impeler (stari bio kao nov)... promenjeno ulje u cizmi , ulje u motoru ... i dalje drama... voda ne ide na kotrolnom mlazu ... samo kaplje...
ima li neko ideju sta i kako ?
-
Ako nije sapuseno sito gde uvlaci vodu, moze se desiti da su se zapusili kanali u bloku motora. Da nije nikla neka skoljka ?
Poslato sa kornjokomunikatora.
-
Ako nije sapuseno sito gde uvlaci vodu, moze se desiti da su se zapusili kanali u bloku motora. Da nije nikla neka skoljka ?
Poslato sa kornjokomunikatora.
u medjuvrmenu sam sjebao i poteznicu ... necu se nerviram ...
-
Znaš šta je najbolje, motor u gepek i kod Peke u Banovce. I ja se spremam tamo, Honda izbacuje vodu tek na velikom gasu, na malom samo para izlazi a pre 1 god. stavljen nov impeler. Isto i kod T4,8, i on neće da izbacuje vodu, samo po malo piški + otišao feder poteznice.
Nije da ne bi umeo da se pozabavim time ali ono što se radi 1x u dve godine (ili čak ređe) velika je verovatnoća da ćeš se negde zeznuti u koracima pa onda veća šteta, zato bolje to majstor da dovati, on to radi svaki dan i zna u kom grmu čuči zec.
-
moracu kod majstora...
-
Ajde da probam i ja da "solim pamet" jh
Pošto nisi prvi vlasnik tog motora,moguće je da se predhodnom vlasniku raspao ,nekada,impeler i da se deo zaglavio u kanalu kontrolnog mlaza.Takođe je ,možda, zamenjeno crevo kontrolnog mlaza neodgovarajućim prečnikom creva ,tako da gubiš na pritisku vode a samim tim i na kvalitetu hlađenja
Možeš proveriti pre nego što odeš do majstora
-
исто тако може да буде да је нешто запело у воденом блоку.кад сам имао проблема са мотором који је вожен на мору,отворио сам блок(пошто ништа друго није помагало)и извадио 2-3 кашике ситног шљунка.пре свега провери црева,продувај их,па види дал негде запиње.такође можеш ушприцати соне киселине мало,па видети резултате.знаши прво провери црева дал је у њима све ок....
-
skidao creva , duvao creva... sve ok ...
jedino sto brboce pored cizme motora e sad to moze da bude i auspuh posto kada pojacam gas on krene na elisu da izbacuje dim ...
al sobzriom da je poteznica otisla, nema druge nego kod majstora...
-
I ? Koja je dijagnoza ...?
-
I ? Koja je dijagnoza ...?
cudesno izlecenje.... odneo sam ga kod novusa....
i on proradio kod namcora.... ko ce koga ako nece svoj svoga...
kompresor izduvavanje i slicno....
-
kompresor izduvavanje i slicno....
Pa kad se tema već razvukla na tri stranice ,dajte neko detaljnije objašnjenje.
Bilo je dosta ponuđenih rešenja pa da vidimo šta je pomoglo u tvom slučaju
Ovo je ubrzani kurs za "samopomoć" na Mojoj lađi . Svaka informacija je dobrodošla .
-
pri prvom otvaranju motora smo promenili ulje u cizmi i rastavili kuciste impelera... nasli smo skoro nov impeler unutra ali smo ga ipak zamenili ....
sklopljen motor se ponasao jos losije.. grejao vodu a posle 3-4 minuta prestao je da baca vodu na kontrolnom mlazu .....
osle je motor otisao kod novusa... imelersko kuciste otvoreno pa zatvoreno creva izduvana kompresorom i sve je proradilo...
-
Izgleda namcor ima znanje
-
Izgleda namcor ima znanje
thumbup
-
Bogami, 3 meseca je trajala zezancija, zamenjen impeler nepotrebno...
Zato ja čim nešto ne valja pravac kod majstora, sva sreća ima dobrog a ne dere previše...
-
Da bi izbegli velike troškove,najvažnija je dobra "dijagnoza".Nakon toga i sami možete zameniti taj deo ,pod uslovom da imate volje i alata.
Otklanjanje kvara sistemom "eliminacije" košta više nego popravka u "ovlašćenom servisu"
-
Pa ne mislite valjda da je sve ovo kapetan sam radio - ima on čitav tim majstora jh
-
Brate sve sam dok nisam pozvao zokija i bokija... posle toga drama na motoru :-)
Sent from my K00E using Tapatalk