Moja Ladja
		E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: LSI  19, 11, 2013, 20:28:17 posle podne
		
			
			- 
				Zima je sve bliže. Mnogi će svoje čamce izvaditi iz vode. Dobro, de - neki ih nisu ni spuštali u vodu ali ovo je za one druge.
 
 Šta sa motorom? Našao sam jedan kratak tekst u stranom časopisu, pa evo prilagodjenog prevoda - ne može da škodi, a da li će nekom da koristi - ko zna?
 
 
 Pitanje: Pripremam se za još jednu zimu na Srednjem Zapadu i pitam se da li bi trebalo da sipam antifriz u vanbrodski motor?
 
 Odgovor: Pripreme motora za zimu su nešto što bi trebalo uraditi, posebno ako imate potreban alat i ako ste spremni da odvojite sat vremena za to. Dobro je očistiti motor spolja i iznutra, a posebno ako ste ga koristili u slanoj morskoj vodi.
 
 Motor držite u uspravljenom položaju tako da se sva voda iz njega ocedi kroz otvor na dnu. Dobro je i dodati stablizator gorivu kako bi kvalitet ostao očuvan. Promenite filter za ulje i promenite ulje u kućištu menjača u kome bi moglo biti i malo vode ukoliko je neki od zaptivača popustio. Na kraju, skinite propeler i podmažite osovinu, kao i sve pokretne i nepokretne delove, opruge i zavrtnje na motoru.
 
 Primetili ste da nešto nedostaje u svemu ovome – antifriz. Ako motor držite uspravljeno, voda će da istekne iz njega. Isto će se dogoditi i ako uspete antifriz. Čuo sm da u nekim radionicama kažu ljudima da će izvršiti ispiranje antifrizom i eto vam u računu stavka od oko 150 dolara. Ovo je više nego ne-etičko ponašanje. Ako vam neko ponudi takvu uslugu i po nižoj ceni, prošetajte do neke druge radionice.
 
- 
				Ako motor ostaje na brodu / čamcu, ne treba mu nikakva priprema. Bar sam siguran za 2T motor, pošto 4T nikad nisam imao.
 Uvek sam ga ostavljao zaronjenog u vodu, nikad nije bilo nikakvih problema.
 
 U drugom slučaju, ako skidam motor, stavim ga u šupu u uspravnom položaju - najbolje napraviti stalak za motor. Tako se lepo ocedi.
 Zamenim ulje u čizmi i spreman je za sledeću sezonu.
 
 Čuo sam da ljudi stavljaju neke aditive, gluposti, sipaju ulje u cilindar. Pa ti motori su i pravljeni da ne rade nekad duže vreme, verovatno neko ne stigne da ode do čamca i po mesec dana.
 Ja lično jednom u nedelju dana, kad se setim, povučem poteznicu da klip prodje malo kroz cilindar i to je to.
- 
				X puta ispricana prica...
 4T mori od 15hp su teski oko 60ak kg,tako da je ozbiljna fizika skidati ih i kaciti na camac,pa makar i jednom godisnje...Ako nemas vremena/ili neko umesto tebe/da jednom-dva puta nedeljno kresnes masinu mani se corava posla i prodaj camac.U celoj ujdurmi oko zime je bitno da je ulje u menjacu bez i malo vode.Sve dok je tako problema nece biti...
- 
				Goranče mislim da je ovo loš savet.Ako nemaš vremena-da neko umesto tebe kresne-nema ljutiš ali to nije lepo.  114
			
- 
				Zašto misliš da je potrebno tako često paliti motor zimi?
			
- 
				svake eszone ista prica...lsi vjerojatno zeli podjeliti dobar tekst ali praksa je malom drukcija....
			
- 
				 j1Zašto misliš da je potrebno tako često paliti motor zimi?
 
 Nije na moranje,bar ja tako mislim,ali neka radi jer tome i sluzi,zar ne?
 Jedino sto praktikujem jeste da se sam ugasi,tj da potrosi gorivo iz karburatora.
- 
				Gorance,na krace vrijeme suvi karburatori to je ok ali ima ih koji kad su duze suvi hoce da zapeknu,npr.iglica plovka,dizne,osuse se i ispucaju membrane...narocito kod dvotaktnih.  114
			
- 
				Gorance,na krace vrijeme suvi karburatori to je ok ali ima ih koji kad su duze suvi hoce da zapeknu,npr.iglica plovka,dizne,osuse se i ispucaju membrane...narocito kod dvotaktnih.  114
 
 Ako ostavis motor da radi na pola sata-sat vremena i to jednom nedeljno i nakon toga potrosis gorivo iz karburatora mislim da nista strasno nece biti... mislim da je skroz ok,e sad...
- 
				na 4t se moze potrositi gorivo iz karburatora ali na 2t nije preporucljivo...trenutak nestanka goriva je trenutak bez podmazivanja