Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: koledinb 13, 11, 2013, 12:40:48 posle podne

Naslov: Problem tomos 4.8
Poruka od: koledinb 13, 11, 2013, 12:40:48 posle podne
Imam problem sa tomos 4.8  juce sam rastavio nosac motora posto sam primetio da je prilikom voznje tesko upravljiv pri pomeranju rucke {levo -desno} i ustanovio sam da se gornji PVC klizni prsten istopio.Molim za pomoc dali neko zna o cemu se radi .{Motor je servisiran pre toga ocistio sam auspuh, skidao menjac, zamena semeringa itd.] Dali je u pitanju pregrevanje ?Unapred hvala

Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: Zoran 13, 11, 2013, 13:45:32 posle podne
Taj prsten se sam po sebi trosi.Kako bi bio siguran da ne pregreva,moras da skines auspuh
i da proveris da tanka cev u njemu nije zapusena.
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: taxi 13, 11, 2013, 19:21:18 posle podne
kupi drugi prsten novi beograd buvljak zadnji red desno pitaj svi ga znaju
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: milanns 13, 11, 2013, 19:39:34 posle podne
Da prsten je predvidjen da se trosi ali ne i da se topi.Pregreva se motor,zato i topi taj prsten a 4.8 nema tu cevcicu kao 4 i 4,5.Rasklapaj  cizmu i vidi gde je problem ako negde zapnes javjaj se.
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: Bećar 13, 11, 2013, 21:24:41 posle podne
Čini mi se da je problem u načinu korišćenja motora.Kvar će se ponoviti ...
Tomos 4.8 nema vodenu pumpu i impeler za hlađenje motora i auspuha nego koristi "vodolovku", koja se nalazi ispred elise,i njom hvata-potiskuje vodu kroz cev do auspuha.Da bi se postigao optimalan protok vode za hlađenje,potrebno je izbegavati duži rad motora na minimumu ili leru(a tomos 4.8 ima ler položaj menjača).Tada nema dotoka vode kroz vodolovku i dolazi do pregrevanja auspuha i elemenata u njegovoj blizini .Oprimalan gas je preko polovine.
Na tomos 4 se može proveriti protok vode tako što se prolikom vožnje,jačim gasom, golim prstom dodirne cevčica na auspuhu.Trebalo bi da je mlaka-hladna.
Takođe se može javiti problem sa blokadom menjača zato što naši nautičari izbegavaju korišćenje uklopnika-menjača zbog bojazni da će se pokvariti.E sad,zbog visoke temperature(spore vožnje i lera ) i blizine izduvne grane ,dolazi do sušenja masti u ručici-mehanizmu menjača i dolazi do blokade ručice.
Naravoučenije,koristiti menjač što češće i voziti sa minimum  2/3 gasa
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: Zoran 13, 11, 2013, 22:19:31 posle podne
Kod tomosa 4,8 auspuh je izdeljen,liveni i nije plekani.Nisam hteo da idem u detalje.U svakom
slucaju,postoji i impeler pumpa koja moze da se ogradi ladi boljeg hladjena.
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: koledinb 14, 11, 2013, 09:15:16 pre podne
Hvala na odgovoru --pitao sam kuma posto je on koristio motor na pozajmljenom camcu i kaze mi da je motor izbacivao paru sto znaci da nije dobar protok vode - moguce da je i problem u kavitacionoj ploci posto on nije vodio racuna da bude dovoljno potopljena{barem 10cm ispod vode i 5cm ispod zadnjeg zrcala }kad ga satavim probacu ga u buretu pre upotrebe.Videcu kakvu je jos stetu napravio jer mi se cini da se i menjacka rucica zaglavila ostala je u polozaju za hod napred.
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: Bećar 14, 11, 2013, 09:30:37 pre podne
  kaze mi da je motor izbacivao paru 

Pošto je vršen servis motora ,moguće je da se prilikom sklapanja čizme nije "lepo" vratila cevčica za hlađenje koja ide od pete do motora.
Moguće je da voda pod pritiskom prska po usijanim delovima motora i isparava ?!?
Da ne bi rasturao celu čizmu,skini petu i izvuci cev.Na svom kraju je isečena pod uglom .Proveri da nije polomljena ,bušna...
Prilikom vraćanja,mora da te "posluži sreća" ili da imaš osećaj da bi na slepo ubo u rupu  jh
Prilikom ubacivanja cevi samo prati njene vođice,klizače u stubu čizme i oni te navode do rupe.

Ako imaš neke fotografije prilikom demontaže i montaže ti ih postavi.Verovatno ima nas sa sličnim problemima,pa da podelimo iskustva...


Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: zveki66 03, 05, 2014, 19:39:30 posle podne
 Da ne otvaram novu temu posto imam isti problem kao koledinb. Od skoro vlasnik T-4,8 pre dva dana ga prvi put probao na Dunavu i primetio da se tesko okrece levo-desno. Da li je resenje problema u zameni kliznog prstena i moze li se bez rasklapanja nosaca videti da li je propao.
Naslov: Odg: Problem tomos 4.8
Poruka od: Žile 19, 09, 2018, 11:32:35 pre podne
Pitanje za Zorana - kako može da se reši hlađenje motora 4,8, čuo sam da postoji mogućnost da se ugradi spoljna električna pumpa koja dovodi vodu u auspuh dok motor radi... Da li imate neka iskustva sa tim?