Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: oblak 19, 10, 2013, 19:33:34 posle podne

Naslov: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: oblak 19, 10, 2013, 19:33:34 posle podne
Vrlo cesto vlasnici raznih plasticnih glisera se odlucuju na vadjenje brodskog motora i Z pogona zbog kvara ili propadanja nekih delova sastava. Pribegava se raznim resenjima, od postavljanja jednog motora  koji se „davi“ zbog dubine V korita ili dva motora po krajevima gde je korito plice. I sam imam takvo korito i cesto razmislja da li vucem toliki sistem motora, hidro pumpi, komplikovanog odrzavanja zimi itd ili sam trebao ugraditi vanbrodski motor. Gledajuci kako se to resava na zapadu , zapazio sam proizvodjaca Penn Yan koji ima interesantno resenje koje bi moglo postati univerzalno kad su u pitanju prepravke dubokih V korita na vanbrodski motor u „bunaru“ ili brodski sa kopcom al manje snage. Sta mislite o ovom resenju?
Naslov: Odg: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: oblak 19, 10, 2013, 19:35:51 posle podne
Propela je u tunelu sto , kazu poboljsava potisak
Naslov: Odg: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: ladjaVlajko 19, 10, 2013, 22:34:18 posle podne
Po onome što sam ja čitao, najveći efekat je u smanjenju ugla pod kojim osovina i propeler leže. To ti je ono na drugoj slički gde piše "Level ride at all speeds". Imaš o tome dosta na http://www.boatdesign.net/forums/ (http://www.boatdesign.net/forums/) ...

Ali meni je daleko zanimljivije ovo kormilo sa zadnje slike. To još nisam video.
Naslov: Odg: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: poljo 19, 10, 2013, 22:57:32 posle podne
Ovo zahtjeva strasno mnogo intervencija na samom koritu + kormilo koje nije mala z..ja. Ima rijesenje iz jedrilica sa VB motorom koji se umetne u "bunar" .
Naslov: Odg: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: djdjsasa 02, 11, 2013, 16:18:53 posle podne
Propeler ostvaruje najbolji efekat kada deluje van bilo kakvog uticaja - trupa, tunela u njemu, zrcala ili slicno. Kada voda slobodno u sto vecoj kolicini i bez ogranicenja dostrujava na njega. Recimo, blizu idealnog je slucaj postavljanja propelera u obliku POD- ova- duboko ispod dna plovila i to tako da je propeler okrenut ka pramcu.. Prema tome, bilo kakav tunel ili druga deformacija u trupu - skeg (obican ili deplasmanski), nogavice, tzv suknjica ili slicno su nuzno zlo.
Znaci, takva resenja se primenjuju kada je ogranicen gaz, ili kada iz tehnickih razloga kada se moraju postovati odredjeni uglovi vezani za smestaj motora ili kopce - sto je kod camaca najcesce slucaj.

U prilogu su kao ilustracija nekoliko slika tunela brodova koje sam radio i pokazali su se dobri - katamaran i samohotka JRB Deligrad, kao i jedna aluminijumska jahta . Dakle, ako su vec neizbezni, tuneli treba da su skroz otvoreni, sa blagim i tacno propisanim uglovima ulaza i izlaza ...

Pozdrav svima i nadam se da sam bio od koristi ...
Naslov: Odg: Tunel V korito za i protiv?
Poruka od: djdjsasa 02, 11, 2013, 16:23:26 posle podne
....