Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: trnigor 09, 09, 2013, 23:57:50 posle podne
-
Pozdravljam vas kupio sam camac plasticni duzine 5m sirine 1.8m sa kabinom, visine 1.65 evo i slike camca na njemu je tomos penta 10 duga noga, e sad imam jedan veliki problem a taj problem glasi. Camac nikako nece da ide pravo kada uspem da ga smirim prvo pocne polako da skrece u desno do odredjenog ugla pa sam pocne da se vraca u levo i tako u krug nikako pravo molim vas za bilo kakav savet ili pomoc ako ste imali problem sa tim Srdacan pozdrav sail
-
To jednostavno tako mora da bude, ali stvarno!
-
To jednostavno tako mora da bude, ali stvarno!
kobilica bi tu resila problem , ali to je velika investicija ... proveri da li je motor dobro stegnut, moguce je i da te talasi bacakaju ...
-
Pre dosta vremena, u jednoj temi koja se bavila motorima i elisama, pomenut je termin: izboj.
Tada nisam znap šta je to ali kasnije je, čini mi se, Dule objasnio.
Radi se o tome da svi motori rade tako što se nekima elise obrću u smeru kazaljke na satu, a neke u sutprotnom. I jedne i druge dovode do toga da se čamac zanosi u jednu ili drugu stranu. I to je sasvim normalno.
U vožnji, to ne bi trebalo da predstavlja problem jer se malim otklonom položaja motora, za mali ugao, ovo zanošenje poništava i čamac plovi u željenom čamcu. Ovde naravno postoji veza i odnos izmedju brzine i ugla za "korekciju". Najvažnije je voziti ravnomernom brzinom. Promene brzine dovode do toga da se ova pojava manifestuje zakretanjem čas na jednu, čas na drugu stranu. To se iskustvom rešava.
Možda u vašem slučaju postoji i nešto drugo, možda nešto u geometriji korita čamca, pa ako je tako, nadam se da ćete dobiti i bolji i potpuniji odgovor koji će vam pomoći da problem zaboravite.
-
Koliko ja shvatih sam se krece lijevo-desno,bez korekcije?To bi onda moralo imati razlog!
-
Moje elan to radi isto na maloj brzini, nema sanse da se umiri. Vozio sam 3 broda od 12 metara i isto setaju levo desno, doduse vrlo sporo ali ipak setaju. Na Dunavu je bilo izrazenije zbog brze vode.
Resenje problema je brza voznja i jaci motor.
-
To je problem svih koji imaju bilo brodske motore sa Z-nogom ili vanbrodske motore. Jedan od načina da se taj problem smanji može se videti na ovom videu (jezik je holandski ali ima titl na engleskom mada slika sve govori):
Ruddersafe - Product Video - [ENGLISH] (http://www.youtube.com/watch?v=wg7dgNYKAFo#ws)
web adresa proizvođača: http://www.ruddersafe.com/ (http://www.ruddersafe.com/)
Evo tog proizvoda u SVB-u: http://www.svb24.com/en/dual-rudder-course-keeper.html (http://www.svb24.com/en/dual-rudder-course-keeper.html)
Prema ocenama korisnika rezultati su dosta različiti, neki tvrde da je odličan a neki da ne valja.
-
ovo imitira kobilicu , i ima efekta na manjim camcima... na vecim camcicma ove "kobilice" oko motora bi trebalo da budu mnogo vece povrsine...
na Cheu sam sa slabijim motorima imao taj problem , ali dok sam imao 50 konja evinrude sa velikom elisom nije bilo ni najmanjih problema...najbitnija je sila potiska koja tera brod kroz vodu a ne brod oko vode.. ta kruzenja se samo zato dogadjaju ... naravno ako izuzmemo prebacivanje tezine na laksim plovilima...
-
bas tako,to je glisersko korito to sto si kupio i ono na deplasmanskim brzinama jako tesko drzi zadati kurs tj stalno seta levo desno i stalno trazi korekciju volana
To tij je neizbezno
ja imam maltene identicno korito i svasta sam probao i prepravljao kobilicu i raznu motorizaciju menjao i jedino nije setao sto kaze kapetan dok sam na krmi imao 60ks no125 tj dok je korito bilo u rezimo plovidbe za cega je i predvidjeno i dizajnirano
ako je to setanje bas preterano pregledaj mozda u polovidbi da nemas lufta u sajli volana tj u telefleks sajli ili nekim tim delovima za upravljanje pa da taj luft ne baca i motor malo levo-desno(recimo kao u auto kad ti je losa letva volana ili krajevi spona,trap... pa bezi stalno levo-desno po putu) a ako je sve to u redu onda se pomiri sa tim i pokusaj da uzivas u plovidbi 6589
sajkaca
-
Hvala svima na odgovorima verovatno cu probati da pravim kobilicu ili makar da probam da izvucem neke stabilizatore, nisam napisao u mojoj prvoj poruci da je camac prvo vozen sa kratkom nogom 10 tomos gde je to bilo mnogo izrazenije bukvalno nisam mogao da pohvatam na koju ce stranu camac da krene nosio je levo desno ko da sam ga pijan vozio, dok kod duge noge manje je izrazenije nego kod kratke manje ide levo desno imali neko ideju gde bih mogao da se kupi kod nas neki dodatak koji sluzi kao zamena za kobilicu ili to mora da se pravi uzavisnosti od camca pozdrav
-
Sx propeler tj dupli i plovice mirnoje pri malim brzinama
-
ovo imitira kobilicu , i ima efekta na manjim camcima... na vecim camcicma ove "kobilice" oko motora bi trebalo da budu mnogo vece povrsine...
Ovo ne imitira kobilicu već kormilo. Kobilica je fiksna a ovo se okreće baš kao klasično kormilo.
Rudder znači kormilo na Engleskom a to mu je ime.
-
Ako je čamac uvrnut to jest ako je prednji kraj pod uglom u odnosu na zadnji kraj onda će uvek ševrdati.
Ako na palubu na pramcu postavite libelu između leve i desne ivice (bokova) i ugao se razlikuje od ugla na krmi između bočnih ivica onda je čamac uvrnut.
-
evo jos koja slicica
-
i jos
-
Reci mi jel ti to prvi camac koji posedujes??
Da vidimo dali je problem do camca ili do tebe stri
Ako si zamisljao da je voznja camca kao voznja auta tipa ono dok drzis volan pravo on ide pravo-onda zaboravi 6589
Da li si probao neki slican camac bar da provozas,pa da vidis razliku u odnosu na tvoj
-
Jeste druze prvi mi je camac al probali su mnogi koji vec 20 godina voze camac i i sto vrlo zanimljiva stvar u svemu tome sto sam i napisao da i kad ga smiris na vodi posle odredjenog vremena pocne da se zanosi prvo u desnu stranu do odredjenog ugla, pa onda pocne da se vraca na pravac i ode ulevo i tako u krug. Pre neki dan sam isao do Slankamena iz Titela rastojanje oko 10 kilometara do usca Tise u Dunav voznja je bila katastrofa nemoz ga savladati ako udarim kontru onda jos gore bukvalno nemozes se opustiti na njemu celo vreme moras da pomeras volan levo desno da bi koliko toliko isao pravo. Ko da sam se sa bikom borio celim putem. Drugar ima pasaru p 500 sa 10 dugom nogom ide ko po loju mozes bukvalno upravljati nogama milina za voznju ovo moje cudo da popizdis nema uzivanja nego levo desno
-
Mnogima (onima koji nisu imali velik dodir sa camcima)kad dam moj brodic da upravljaju snjim isto tako voze thumbup
Vremenom ces se ustositi i ice to 6589
zamoli nekog od poznanika da probas da provozas njihov camac,brodis...na makar na 100m cisto da vidis dali je do tvog camca jer svaka prepravka camca je skupa i iziskuje puno vremena a to sevrljanje neces moci nikad neutralisati skroz
Ako si zamisljao da je voznja camca kao voznja auta tipa ono dok drzis volan pravo on ide pravo-onda zaboravi 6589
-
Možda,kažem možda je ovo problem...
Ako je glisersko korito i ima duplo dno,možda je ono bušno i napunjeno vodom koja se kreće lagano levo- desno.
Kažem samo možda....
-
Ovo ne imitira kobilicu već kormilo. Kobilica je fiksna a ovo se okreće baš kao klasično kormilo.
Rudder znači kormilo na Engleskom a to mu je ime.
rudder jeste kormilo , ali u ovom slucaju imitira kobilicu i tako smiruje camac... kormilo sluzi samo za upravljanje kobilica za stabilnost i pravac...
@trnigor prvo i osnovno pravilo svi pokreti volana/kormila ili cega vec moraju da budu jako spori , svaki nagli pokret napravice vise problema nego koristi ... pokusaj da ga jako polako usmeravas...
ako imas polipropilenski konop, baci 30 metara iza camca vezanog za sredinu krme i camac ce se delimicno smiriti na "pravcu" ali i usporiti
-
Jbg,kod nas je sve normalno,moze da prodje i bas tako treba...
no125
ffff
-
Još je dosta razloga zašto čamac ševrda.
Koliko vidim na avataru čamac vam dosta plitko gazi a ima visinu.
Vetar koji menja pravac i jačinu konstantno malo menja i smer čamca a uz to i voda koja teče vuče na neku stranu zavisno od brzine toka i smera što je takođe promenljivo.
Zato su i korekcije pravca neophodne. Pokušajte kad je mirno bez vetra da vozite u stajaćoj vodi, nekom rukavcu naprimer.
Kad čamac pogoni motor koji je iza njega to pomalo liči na ono kad stavite kraj štapa na kažiprst pa balansirate, morate stalno da pomerate prst ili ode štap u stranu. 114
-
Pade mi na pamet da pitam:
sha
Da li je motor vertikalno postavljen?
Ako je pod malim uglom a ne vertikalno hoće i to da vuče tamo-vamo. Mislim na ugao u odnosu levo desno a ne na "trim" (ugao po osi čamca). 114
-
Shevrda ko i svaki camac sa v koritom zamishljen je da ga pogoni motor od sedamdeset konja koji i na malom gasu ima yestok potisak i pegla svaku krivinu sa malim motorom nema sta da ga upravljuje i to je to i ja sa mojim gliserskim koritom ne mogu duye od pet sekundi da budem miran ,korigujem svaki cas ...malo vetar malo struje ....jedino resenje da kupis fosnu i napravis kobilicu sto duzu...ima da ide pravo ko tramvaj
-
Ovo ne imitira kobilicu već kormilo. Kobilica je fiksna a ovo se okreće baš kao klasično kormilo.
Rudder znači kormilo na Engleskom a to mu je ime.
rudder jeste kormilo , ali u ovom slucaju imitira kobilicu i tako smiruje camac... kormilo sluzi samo za upravljanje kobilica za stabilnost i pravac...
@trnigor prvo i osnovno pravilo svi pokreti volana/kormila ili cega vec moraju da budu jako spori , svaki nagli pokret napravice vise problema nego koristi ... pokusaj da ga jako polako usmeravas...
ako imas polipropilenski konop, baci 30 metara iza camca vezanog za sredinu krme i camac ce se delimicno smiriti na "pravcu" ali i usporiti
Sve to razumem kapetane ali ja bukvalno nepomeram volan on sam kao sto sam napisao u postovima skrece desno do odredjenog ugla i sam pocinja da se vraca u levo do odredjenog ugla
-
Pade mi na pamet da pitam:
sha
Da li je motor vertikalno postavljen?
Ako je pod malim uglom a ne vertikalno hoće i to da vuče tamo-vamo. Mislim na ugao u odnosu levo desno a ne na "trim" (ugao po osi čamca). 114
Provericu druze to nisam ni gledao
-
Pade mi na pamet da pitam:
sha
Da li je motor vertikalno postavljen?
Ako je pod malim uglom a ne vertikalno hoće i to da vuče tamo-vamo. Mislim na ugao u odnosu levo desno a ne na "trim" (ugao po osi čamca). 114
To bi samo vuklo vamo druze Marke.
-
Ili "vamo" ili "tamo", zavisi od ugla, nema nazad kad krene. Jednostavno takav camac sa slabim motorom mora da se "vozi" kao stari autobusi i kamioni, znaci konstantno upravljanje levo - desno. Ovo je bolje u slanoj vodi gde ne sevrda toliko i voda nije tekuca, ali na nasim rekama mora da sevrda do odredjenog stepena. Inace je to lep camac, naviknuce vas vremenom na njegov "stil" 114 114
-
Da li imas "lufta" u sistemu za upravljanje tj. da li zakretanje motora pocne u istom trenutku kad zakrenes I tocak ?
-
Da li imas "lufta" u sistemu za upravljanje tj. da li zakretanje motora pocne u istom trenutku kad zakrenes I tocak ?
Nema lufta
-
Jednostavno problem je u tome sto taj camac trazi gas da bi isao pravo
Vozio sam gliser od 7 m sa kabinom,1000 kila, i 90 konja novim motorom do Tekije i nazad
Nema boga da ide pravo,ma nema sanse ako mu ne dodas bar 1/4 gasa
-
Evo i motora koji ce mi valda resiti probleme, jos samo da ojacam za svaki slucaj zrcalo i mislim da nece biti problema 6589
-
Neka je sa srećom. Sa ovim nema više "autopilota".
-
hvala druze
-
pozdrav trnigor
pored toga sto si proverio sto utice na pravac kretanja camca- balans,kosina motora po horizontali,korito,slobodan hod komande,premestanje tereta-
pravac mozes odrediti i podesavanjem na nogi motora,tj na donjoj strani krilca stabilizatora imas jednu 'antenu'(koja ima i drugu bitniju funkciju) i ona je postavljena prema elisi.Zakretanjem iste za stepen ili vise suprotno od smera gde pocetno vuce dobijes korekciju pravca.
pozdrav bas747
-
camac sredjen uskoro slike stavljam okacena penta al imam problem problem je dakle nemogu nikako da izglisiram camac znaci prednji kraj se podigne malte ne u nebo al zadnji nikako da izadje iz vode u cemu je caka dal je caka do elise ili do neceka drugog upitanju je camac elan 495 penta mercury 70 dvotaktna no125
-
dali si pogledao trim na motoru ? sa tom makinom bi trebao da leti . ja sam mog 495k glisirao vec sa 25 konja marinerom gli
-
sta mu dodje trim ja nemam na dugme trim nego rucno je podizem ako na to mislis stoji mi na prvoj rupi odnosno stoji uz samo zracalo jedino sto nisam probao da pomeram nogu ka napolje za dve tri rupe
-
Bice da imas neodgovarajucu elisu za to korito
-
i ja isto sumljam u nju moze se videti i na slici sve mi se cini da je teretna
-
e daaa .... moguca je elisa .... a trim nije bitno koja rupa nego bi motor trebao da ti stoji ravno u odnosu na camac....
-
Tako i stoji druze desava se da nos podigne u nebo a zadnji kraj nikako al pravi talase u pm
-
Druze evo ti polozaj trima kakav treba da bude,cizma na 90 stepeni u odnosu na vodu