Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Ako neko zna ... => Temu započeo: milan.scepanovic 30, 08, 2013, 15:30:29 posle podne
-
Pozdrav svima,
Po struci sam diplomirani inženjer mašinstva i imam 25 god, već sam dvije godine bez posla na kopnu. Sada ozbiljno razmišljam da idem na more, na kruzer, na trgovački brod, nebitno samo da odem. 25648
Malo sam se raspitivao kako mogu otići, znam da mi trebaju certifikati da se ukrcam, onda moram ploviti kao kadet godinu dana pa tek onda kao treći oficir.
Ljudi su me uputili na srednju pomorsku školu u Kotoru koja nudi kurs za kadeta brodomašinske struke u trajanju od 6 mjeseci, cijena je 2000 e. Da li je ovo jedino rješenje? tamburanje
Da li neko zna gdje u Crnoj Gori mogu dobiti sertifikate da se ukrcam? Gdje se vrši obuka i koliko traje?
Koji sertifikati su mi potrebni ? Znam za d2, tanker safety, heli training
sha
Hvala unaprijed
114
-
Bojan je prosao ceo taj put ... evo ga njegov FB kontakt pa ga kontaktiraj
https://www.facebook.com/bojan.djurdjevic.16?fref=ts (https://www.facebook.com/bojan.djurdjevic.16?fref=ts)
-
Koji sam ja maler, taman kad FB treba za nešto, ja imam samo obrisan profil tamburanje kazna
Ako se ne javi niko reaktiviraću ga opet, pa ću probati
Hvala u svakom slučaju
-
Ako si resio tim putem, evo nekoliko hintova:
- to preko srednje pomorske u Kotoru je najbrzi put, ali imaj na umu da ozbiljnije kompanije traze Visu Pomosrku skolu od CG drzavljana ili svakako Brodomasinski smer sa pomorskog fakulteta u Kotoru ... tako bi mogao da ispolazes razliku ispita izmedju tvog smera i ovoga sto se trazi u Kotoru, najbolje sidji dole pa se raspitaj ... to bi sigurno potrajalo 2 kalendarske godine, a jedna je oko 500 eura skolarine. Ako udjes na budzet, ne placas nista, ako imas prosek preko 8.00 onda mozes i brze to zavrsavat, 2 godine za godinu, tako je bilo kad sam ja studirao Nautiku tamo ...
- za kadeturu ti trebaju breveti B1 i B2 (osnovni sertifikati) za prvu pomoc, licno prezivljavanje i osnove gasenja pozara na brodu. Obuke su u Kotoru i Baru, traju oko 7 dana i kostaju oko 250-300 evra. To je ono sto se MORA imati pa tek onda zavisno od tipa broda, mozda nesto basic za tankere itd ...
- na kruzere neces naci kadeturu skoro NIKAKO
- na ostalim kompanijama, sa srednjom skolom mozes poceti samo ako nadjes prejaku vezu da te neko ukrca jer kao sto rekoh na boje kompanije primaju samo sa Brodomasinskim Fakultetom iz Kotora ... a od prosle godine otvorio se i privatni u Baru, skolarina je 1500 godisnje ...
- razmisli dobro o svemu st ati valja ciniti, jer da bi zaplovio koliko ja vidim, cimaces se bar tih 6 meseci, platiti 2000 eura, plus 300 za te brevete, a onda ti NIKO ne garantuje ukrcaj ... za pocetak ako nadjes nesto izvesnije sa tom srednjom skolom, mozes poci kao asistent stroja, pa nakon 12 meseci polagati za 3. strojara, a zavisno od kompanije i profila koji traze mozes poceti kao 4. strojar prvo, pa nakon ugovora, 2, 3, biti unapredjen u 3. strojara. Ako te posreci mozes odmah posle asistenture (kadeture) za trecega ... ali da bi bio drugi strojar, opet su to dodatni kursevi, ili da u medjuvremenu dok navigas polazes razlike predmeta izmedju tvog smera i brodomasinskog ... sve je to pretpostavka da ti se posao svidi i da izdrziz nehumane uslove koje sam ja trpeo 7 godina, a veruj mi da je strojarima teze nego nauticarima. Ne zelim da te obeshrabrujem, govorim ti realno. Strojara fali na mnogo mesta ali za asistente i kadete sad je crno doba jer je kriza u pomorstvu i mnoge kompanije su prestale da uzimaju i kadete i asistente ... ali dok to zavrsis, mozda ti se i posreci da krenes na brod.
KOliko znam Nemacka preko svojih zvanicnih biroa za zaposljavanje trazi hiljade inzinjera ... i mehanicara, tehnicara, pa ti je lakse onda da naucis za te pare nemacki savrseno za 6 meseci i odes tamo i zivis kao gospodin covek n akopnu u nekom mocnom gradu ;)
za sve dodane informacije pisi na mail: yunavigator@gmail.com
Bojan Djurdjevic
-
p.s. ako si diplomirani masinski inzinjer vec 2 godine, SVAKA TI CAST !
onda se ne brini za buducnost, jer za tebe nema prepreka, samo da krenes ;)
javi mi se na mail, koji sam ostavio u prosloj poruci, pa da razradimo opcije, nije brod jedina ...
-
uh..surova istina nutss
Bojane hvala ti mnogo na odgovoru, ovo mi mnogo znači, zapravo ovo je sve što mi je trebalo da znam, iskustvo nekoga ko je bio u sličnoj situaciji. Sudeći po svemu ovome i ja mislim da je ipak najbolje na brodomašinstvo u Kotoru razliku ispita polagati, ako još ostanem pri ovoj opciji, imam nekih dvadesetak ispita.
Za malo da bacim 2000 e eek
Više puta sam razmišljao da idem za inostranstvo, imam neke rodbine u Njemačkoj i Kanadi, ali brod mi se činio kao najjednostavnija opcija.
Po diplomi sam diplomirani inženjer, jer je ispalo nekako da sam završio kao zadnja generacija u prelazu na Bolonju king ali ne mogu na magistarske, samo na master
Javiću ti se na mail
-
Kolega, posto sam starija generacija, ne razumem se bas u tu Bolonju ali ako si ti diplomirao na Masinskom fakultetu, nakon odslusanih 9+1 semestara, ja ti od srca predlazem nauci nemacki jezik pa lepo u Nemacku, tamo traze masinske inzenjere. Nemacka privreda, pogotovo masinska struka je jos uvek u usponu (sada znatno manjem ali ipak usponu) i sva je prilika da ces relativno lako naci posao.
Proveri jos jer sa stupanjem na snagu ovog sporazuma sa EU ima nesto i o migraciji radne snage. Ne znam nista konkretnije ali se ti raspitaj.
Puno srece od kolege termicara.
-
Sa 23 zavrsiti Masinski fakultet u beogradu, koji traje 5 godina je ja mislim skoro pa sigurno nemoguce.
Mozda je nesporazum u tome sto sad po toj Bolonji su uvedeni neki drugi nazivi za isto obrazovanje od ranije pa to lepse zvuci.
-
Sa 23 zavrsiti Masinski fakultet u beogradu, koji traje 5 godina je ja mislim skoro pa sigurno nemoguce.
ko uci zavrsice, ko ne uci i nece...ja sam ocistio dve godine za jednu i po .... a onda glumice, ovo ono i tek posle 5-6 godina diplomirao jer mi je nesto trebala diploma...
-
ko uci zavrsice, ko ne uci i nece...ja sam ocistio dve godine za jednu i po ....
Jel to na Megatrendu? llll
Na Masinskom je to nemoguce tokom redovnih studija, jer ne mozes na ispit bez odslusanih vezbi i uradjenih radova i kolokvijuma!!! Moze tek kad apsolviras ali to znaci da ti je zaostalo oho ho ispita!
Doduse, mozda posle glumica, mozes da ocistis i vise od 2 za 1,5 thumbup
-
Jel to na Megatrendu? llll
Filmska i Tv Rezija... Dunav film... na zalost posle 50 godina postojanja pre par godina su ga zatvorili zbog "privatizacije"... mislim da je to bio fakultet sa najvise medjunarodnih priznanja u istoriji ove zemlje...
http://www.dunavfilm.com/ (http://www.dunavfilm.com/)
sad samo prodaju stare filmove, doduse dokumentarce po kojima su se proslavili ne vidim u ponudi :(
kad si me vec podsetio i oftopikovao :
Malj (http://www.youtube.com/watch?v=YBK5dxb9Xh8#)
-
Jel to na Megatrendu? llll
Filmska i Tv Rezija... Dunav film...
Znao sam da ima neka Kvaka
Pricamo o Masinskom Fakultetu...
-
kad si me vec podsetio i oftopikovao :
Nisam te ja oftopikovao nego ti upadas i oftopikujes ljude koji pricaju o ozbiljnom fakultetu! no125
-
kad si me vec podsetio i oftopikovao :
Nisam te ja oftopikovao nego ti upadas i oftopikujes ljude koji pricaju o ozbiljnom fakultetu! no125
Cime se mjeri "ozbiljnost" fakulteta ili zanimanja ?
Znam ljude raznih struka i nikako da napravim rag listu ozbiljnih i neozbiljni zanimanja . Jel po parama koje se zarade baveci se strukom ili po ....Dajte neke parametre
-
Naišao sam na sledeći tekst koji prenosim u celini (možda Goranče može da prokomentariše koliko je ova vest tačna?):
Potrebni radnici na rečnim brodovima, plata od 1.000 €
Nude 1.000-1.900 evra za posao na rečnim brodovima
Autor: M. Krkić 15.11.2013. - 01:01
Kome nije problem da dva meseca bez pauze provede na brodu, a pri tom se još razume u hemikalije ili mediteransku kuhinju, bar donekle govori engleski jezik, pravi je kandidat za posao na rečnim brodovima na kojem može da zaradi od 1.000 do 1.900 evra osnovne plate i još toliko od bakšiša.
POTRAŽNJA - Najviše se traže sobarice, kuvari i konobari, čija je osnovna plata od 1.150 do 1.300 evra, a još toliko mogu da zarade na bakšišu. Mi radimo sa švajcarskom firmom “Vajking”, koja želi da zapošljava ljude s ovih prostora. Žalosno je da se najviše prijavljuju ljudi iz susednih zemalja kad kod nas ima najviše nezaposlenih - kaže za “24 sata” Dragan Živković iz agencije “Feron”, koja se bavi angažovanjem kadrova za poslove na brodu.
Sezona kreće od marta i traje do novembra ili čak januara. Nekad je problem, navodi on, što se javljaju ljudi koji nemaju dovoljna znanja, a iskustvo u hotelijerstvu bi “moglo da otvori sva vrata”.
- Za posao na brodu potrebno je mahom znanje engleskog jezika, srednji nivo. Za sobaricu, na primer, na skali između jedan i pet poželjna je trojka. One bi morale da imaju hotelsko iskustvo ili da su radile u bolnici. Najpoželjnije su kandidatkinje koje su radile na prekookeanskom brodu, ili u nekom domaćem hotelu bilo koje kategorije - objašnjava Živković.
Konobari koji bi radili u restoranu, kaže on, moraju odlično da govore bar engleski jezik, i da imaju iskustvo u luksuznijim hotelima.
- Oni koji su radili samo po klubovima imaju manje šanse. Moraju da poznaju mediteransku kuhinju, da znaju šta je cezar salata, različiti sosevi. Ljudi koji su se za to školovali imaju prednost, ali mogli bi da prođu i oni koji bi završili kraću obuku - kaže on.
U agenciji za zapošljavanje na brodu “Sejf kruz” kažu da se njima javlja previše ljudi, i ne postižu da ih sve zaposle.
- Radimo već šest godina, i imamo daleko više prijavljenih nego što možemo da zaposlimo. Dolaze nam i po preporuci, a sezona nam traje cele godine. Nemamo ograničenje po godinama starosti, jedino po radnom iskustvu. Na primer, problem je ako neko ima 50 godina i dva meseca radnog iskustva, ali je u redu ako u tim godinama ima bar 10 godina iskustva za željenu poziciju - kaže za “24 sata” Đorđe Leštanin, vlasnik “Sejf kruza”.
Zarade bez bakšiša
Zanimanje Plata
Sobarica 1.150-1.300
Konobar 1.150-1.300
Kuvar 1.200-1.600
Vešeraj 1.150
Šef kuhinje 1.600-1.900
Čistači 1.100
Recepcija 900-1.200
Fotograf 1.150-1.400
* svi iznosi su u evrima
Lep osmeh glavna preporuka
SAVETI - Dragan Živković savetuje kandidate da, ako već mogu, koriste prednost lepog osmeha. “Konobar mora da ume da se smeje i da preporuči hranu. Osmeh je najbitniji. Stranci žele da ih neko animira”, kaže on i dodaje da je za takav posao potrebno uraditi i lekarski pregled, jer bez potvrde lekara da su zdravi nema posla na brodu.
-
Ja sam nautički tehničar za rečni smer, ovaj forum sam i našao tako što sam tražio ljude koji bi mi pomogli da se ukrcam. Iz ličnog iskustva i kontakta sa preko 30 domaćih i stranih firmi mogu da vam kažem da se jedna ista rečenica ponavlja u 90% slučajeva - Nemaš iskustva tj. zvanje u rečnoj plovidbi a ja neću da te školujem pa da posle odeš. I osta ja na kopnu.
Danas sam poslao CV ovima što je LSI napisao u poruci pa ćemo da vidimo. Sejf kruz je posrednička firma a oni se uglavnom bave pomoćnim osobljem a ne posadom tako da mislim da su mi male šanse.
-
Duka, šta nam ostaje drugo nego da držimo palčeve i da se nadamo da ćete kad-tad imati sreće.
Javite nam kad se dogodi "srećni dan".
-
Da,naveliko se govori o nasoj firmi koja je posrednik u celoj prici oko angazovanja "belog" osoblja za recne putnicke brodove,a koliko su oni korektni zaista nemam predstavu.Najbolje,mada nije i najsigurnije,je potraziti iskustva i utiske ljudi koje si oni vec angazovali.
Posade putnickih brodova su vec druga prica,neverovatno je tesko doci do ukrcanja na putnicke ladje,mada neko ima vise srece nego pameti i znanja...
-
Duka, šta nam ostaje drugo nego da držimo palčeve i da se nadamo da ćete kad-tad imati sreće.
Javite nam kad se dogodi "srećni dan".
Srećan dan se još nije dogodio ali sam zaboravio da napišem jedno saznanje koje bi bilo korisno da znaju i ostale kolege sa foruma koji traže brod kao i ja.
Prošle godine sam odneo papire u firmu ''feron'', takođe porsedničku firmu kao što je i sejf kruz, kada sam to pomenuo gospođici na birou ona me je upozorila da ta firma nema dozvolu za rad (bar krajem 2013 nije imala). Takođe je rekla da joj nisu poznati slučajevi prevara od strane te firme ali da se pripazim.
Nadam se da će me ove godine sreća bolje poslužiti mada bi ja pre da se uvalim na neki gurač ili samohodku nego na turistički brod.