Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: njegos68 29, 07, 2013, 16:24:03 posle podne
-
POsto sam prodao moju yamahu 25 ks,cekao da stigne iz Italije 40 ks,kad ono raspad... sha vise istrosenog motora nisam vidio... Sad gledam po oglasima po CG nigdje takvog motora,a moj majstor mi kaze da sacekamo oktobar pa ima da se gadjamo sa njima koliko ce ih biti... kuku slucajno nabasam na ovaj oglas u S Mitrovici... strani papiri necarinjen,meni nevazno jer bi ga carinio ovamo.. 96 godiste ,kaze ima komande ..sta mislite o ovom motoru? http://www.kupujemprodajem.com/yamaha40-ks-7069895-oglas.htm?filter_id=33309459 (http://www.kupujemprodajem.com/yamaha40-ks-7069895-oglas.htm?filter_id=33309459)
-
Kolega ju ima, pa mu povremeno mjenjam ulje i svijecice, mislim da ima nesto sitno preko 3000 radnih sati...bez ikakvih zahvata na njoj
-
znam da su odlicni motori,zato i trazim bas taj model... interesuje me i misljenje o motoru sa oglasa oko cijene ..uz malu korekciju cini mi se solidnom ponudom ako je u takvom stanju kako prodavac kaze...
-
Inace takve motore ne kupujes bez poduze probe na camcu i pol satnim opterecenjem...stani kreni pali gasi....to ne moze ovako na nevidjeno ili u buretu da ti upali
-
naravno to se podrazumijeva,,, 6589
-
malo se cekalo,ali posle dva mjeseca naisao je pravi motor... motor iz naslova 2005 godiste,u odlicnom stanju..sa teleflexom i yamahinom jednorucnom komandom 701.. jedino je elisa mala pa ulazi u blokadu...ali narucena druga odgovarajuca...
-
sajkaca
-
Нек је са срећом "принова". ok ok 114
-
Čestitam ! odličan motor... neka dobro služi 114 114
-
Hvala ljudi 114 114 114 da ste bliže častio bih piće ... ovako samo 114
-
Hvala ljudi 114 114 114 da ste bliže častio bih piće ... ovako samo 114
cestitke ! svidja mi se sto si i ti na siklju stavio teleflex
nego sta znaci blokira elisa?
-
Kap,hvala na čestitki.. 114 teleflex je došao sa motorom tako da mi je bilo jednostavnije da to ugradim nego da stavljam ručicu.. a elisa ne blokira,nego motor ima elektronsku blokadu kad dostigne oko 5500 obrtaja....a elisa je mala,zato što su njegovu originalnu ukrali na carini i došao motor bez elise...a ova je za privremeno dok ne stigne zamena..
-
Nek' je sa srecom Njegose 114 , ne u krivolov s njom ha ha
-
Hvala! Ja sam sportski ribolovac-----samo štapovi i udica------ ss12 ustvari i zaboravio sam kako se peca,uglavnom vožnja po jezeru i kupanje.. gli
-
Његоше, надам се да нећеш замерити што упадам у твоју тему од пре неколико година али мислио сам да нема потребе да отварам нову а желим да се похвалим истим моделом мотора.
Наиме, данас сам на свом чамцу заменио мотор Хонда БФ 25 мотором Јамаха Аутолуб 40.
Мотор је по свему исти као и твој.
У царинској декларацији пише да је мотор произведен 2003. године (не знам како то да проверим) али изгледа као да никад није стартован.
Ево пар снимака с данашње монтаже:
-
E pa nek ti je sa srecom Laki. Dobri su to motori, mislim da ces se lepo navozati.
I i Mileti svaka sreca sa dvaespeticom. k5
-
Хвала, Душко.
Како се то оно каже: "Из твојих уста у Божје уши!"
Волео бих да се Његуш јави ако може са својим искуствима - да ли још користи тај мотор, како га служи, колико троши...?
Можда сам све то могао да га питам пре куповине али како бих се после кајао да сам то учинио, а не овако, на своју руку?
-
Онда ћу ја, вероватно, трошити више.
Мој чамац је близу шест метара, укупна тежина је изнад 600 кг, а дно је благи тримаран.
Међутим, ја ћу бити задовољан брзином изнад 30 км/сат а све преко тога - "кућа части"!
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
Neka je sa srecom. Motor izgleda kao da je tek raspakovan
-
Хвала, Зоране.
Управо сам на интернету нашао податак да је тахометар који ја имам намењен 4Т моторима и да не ради на 2Т моторима.
Ово са слике изгледа веома лепо и мислим да може бити корисно видети положај осовине мотора.
Колико сам видео, на самом мотору постоје три лампице које показују кад је време да се долије уље (тачно је да треба сипати 1,3 литра), а проверио сам и аларм звучни је прилично звучан кад нема уља у посуди.
Дакле, било би занимљиво имати тахометар који би показивао број обртаја мотора, то је увек корисно, и уз то и број радних сати - ово је добро због интервала сервиса.
Ипак, цена ми се чини да је мало јача за ту справу. Да ли су ми те информације баш толико корисне да дам толико пара за њих?
Морам о томе да размислим...
-
Nek je sa srecom i nek ispuni sva tvoja ocekivanja...kao da je nov motor...jedino ti slike ko postanske marke...manje nego zoxsove...
-
Nek je sa srecom i nek ispuni sva tvoja ocekivanja...kao da je nov motor...jedino ti slike ko postanske marke...manje nego zoxsove...
Хвала лепо.
А што се критике за величину слика тиче, е то ти је на месту.
Међутим, крив сам само утолико што сам "зарђао". Приликом сређивања лаптопа, остао сам без крековане верзије ACDSee софтвера и сад да бих смањио слике на потребну величину користим неколико начина од којих ни један нема начин који ми дозвољава да му задам величину на коју хоћу. И тако, за сваку слику, нагађам проценат или пикселажу на коју желим, а на крају добијем шта добијем.
Синоћ сам "убо" да су бар све слике приближно исте величине, тако да и није лоше испало. Али, слике су малтене исте као Његошеве, као да је исти мотор сликан два пута.
-
Sto se tice ulja, ukoliko imas dobar senzor, bez ulja ne mozes ostati jer kada ti ostane recimo 0.3-0.5l, motor prelazi u LER rezim. Dakle, neces moci gas da dodas. A tom leru ima da se navozas dok se ne potrosi. Znaci, nema sanse da ostanes bez ulja. Sto se tice potrosnje, ona ce mesati normalno na nizim obrtajima, na 3/4 gasa, krece da trosi, i ulje i benzin naravno ali vise ulja mesa na velikom gasu.
Drugar ima odlicnu 30ks(isti blok kao 40ks). Nedostaje mu menjac pa ako neko zeli dobar motor..
-
Ovo za ulje je tacno. Kod mene kad ostane 0.3dl, motor bude ogranicen na oko 1300rpm i upali se indikator za ulje. Naravno, moze sa tim da se plovi dugo na niskim obrtajima sto kaze Drivee, jer je i predvidjeno da zastiti motor a da ostavi mogucnost da se vrati kuci.
-
Laki,
Imajuci iskustva sa mojoj 40 autolube, a posto su nam camci slicnih tezina, ocekujem da ces bez problema terati i do 45km/h, a sto se tice potrosnje, racunaj negde od 12-17 l/h na dve trecine gasa. Tu je jako vazan i izbor elise, trimovanje motora,...
Sto se tice obrade fotografija, skini program XnWiev, besplatan je a moze skoro sve sto i ACDS...
-
LSI, zamolicu vas, ukoliko nije tajna, da kazete gde ste nasli tako ocuvan motor?
Da li je rec o porudzbini i cekanju ili ste bas imali srece?
-
Управо сам на интернету нашао податак да је тахометар који ја имам намењен 4Т моторима и да не ради на 2Т моторима.
Ovo ne mora da bude tačno, većina motora sad radi sa varnicom na svakom obrtaju, tzv wasted spark.
-
Горанче, нећу одговорити личном поруком јер заиста нема било шта да се крије око ове трансакције.
Пре десетак дана, са ЗоранТ-ом био сам у Госпођинцима да нешто купимо за његов чамац који прави. Путем смо разговарали и испричао сам му како ме нервира чињеница да сам мојом хондом 25-ицом не могу да потерам чамац брзином већом од 25 км и да размишљам о томе да узмем снажнији мотор.
Наредних два, три дана, прелиставао сам огласе и дописивао се с оглашивачима, распитујући се за неке детаље.
Чини ми се трећег, четвртог дана од разговора са Зораном, на Купујем-Продајем, појавио се оглас који је објавио Дејан из Обреновца.
На слици сам видо мотор у изванредно очуваном стању. Назвао сам га и чуо сам да га је управо увезао. Замолио сам га да се стрпи с продајом за дан, два да ја мало размислим.
Требало је видети како затворити финансије, шта са старим мотором...
Мој проблем био је повратак с 4Т на 2Т мотор. Међутим, финансије су превагнуле.
Мотори у огласима 30-40 КС коштали су од 2.800 до 3.700 евра у том тренутку.
Ја сам веровао да за моју хонду могу да добијем 2.000 евра и то би значило да треба још доста да додам, а при том, купио бих мотор тежак око 100 кг! То је био други ограничавајући фактор због потапања крме мог чамца услед велике тежине.
И тако сам преломио и назвао Дејана у четвртак прошле недеље и рекао му да рачуна да сам мотор купио, а да ћу доћи у суботу да договоримо детаље.
Била је то, практично, куповина на невиђено али обзиром да сам хонду купио пре четири године од њега и да сам имао с њим добро искуство, одлучио сам да тако поступим.
У суботу смо ЗоранТ, Милета и ја отишли у Обреновац да видимо мотор.
Изгледао је као из радње.
Нисам се погађао с Дејаном, уплатио сам му износ који смо договорили и тако је читава прича завршена.
Остало је да извршим упис - управо сам се вратио из капетаније, где ме је поново дочекало мало изненађење.
Наиме, тражено ми је да мотор донесем код њих, да они очитају бројеве!
На моју срећу, имао сам свеже фотографије у телефону и ипак смо све завршили без одласка у Сланкамен, скидања и допремања мотора. Хвала им на разумевању.
Пре пола сата, уплатио сам око 6.000 данара на име такси: одјава старог мотора, упис новог, разлика у порезу због разлике у снази, а унео сам и промену у полису осигурања (за ово нисам ништа доплатио, само су у полису унели нове податке).
И ето, то је прича.
Никакве посебне припреме није било, ништа није посебно за мене спремано.
Рекли би људи: "Сложиле се коцкице у једном тренутку".
На моју срећу, управо у овом тренутку, наш колега наутичар је одлучио да њему за нови чамац треба јачи мотор и помислио је да би мој одговарао.
И ето, ја у истом дану купио себи јамаху и продао хонду.
Остаје да сутра одем у капетанију да однесем оверене вирмане и преузмем измењену пловидбену.
-
Ovo ne mora da bude tačno, većina motora sad radi sa varnicom na svakom obrtaju, tzv wasted spark.
Хвала, Коле, то нисам знао. Читао сам шта пише у тим огласима, а информације нису баш нарочито опширне за нас лаике.
-
Laki,
Imajuci iskustva sa mojoj 40 autolube, a posto su nam camci slicnih tezina, ocekujem da ces bez problema terati i do 45km/h, a sto se tice potrosnje, racunaj negde od 12-17 l/h na dve trecine gasa. Tu je jako vazan i izbor elise, trimovanje motora,...
Sto se tice obrade fotografija, skini program XnWiev, besplatan je a moze skoro sve sto i ACDS...
Душко, све изнад 30 км/сат сматраћу довољно великом брзином. Знаш да сам причао да је мој циљ да имам чамац и мотор с којима могу да се вратим у марину за мање од пола сата (акваторијум: мост код Бешке, Сурдук, Белегишка ада, Тител). То су све релације мање од 15-20 км у једном правцу.
-
ЛСИ, ако желите да имате све на командној табли, онда Вам треба тахометар као са слике.
...
Ако имате оригинал Јамахин обртомер за 4Т моторе лако ћете га продати преко Купујем продајем странице. За исте (или скоро исте) новце купите овај други. Гледајте да узмете са пропратним кабловима, понајвише због конектора. Пречник отвора за уградњу је исти, тј. 85mm.
Сам сам све спајао па бих Вам ако имате проблем помогао око уградње. Имам и електричне шеме.
Зоране, и ја мислим да је добро имати индикацију трима на конзоли, међутим, кад сам видео колико коштају такви тахометри, мало сам се охладио.
Ипак, до пролећа има доста...
Ја на конзоли имам онај дигитални, кружни обртомер марке Хонда.
Не знам тачно, али мислим да је то тај стандардни пречник од око 8 цм.
Ако бих њега успео да продам за паре за које бих, уз евентуалну доплату, могао да купим нешто као на вашој слици - то би био посао.
Остаје да се распитам колико бих могао добити за мој тахометар.
А овај дигитални, с бројачем радних сати, њега ћу дати Милети, тако да му не треба никакво ресетовање. Тај тахометар показује колико је сати мотор радио од како је код мене од 2014. године (а радио је веома мало).
-
Laki, icices ti s ovim motorom daleko iznad 30 km/h, garantujem ti... Jedini problem koji svima nama u Slankamenu stvara zezanje i smanjenje brzine su ogromne kolicine algi ( i ulja iz friteza obliznjih restorana ), ali to nam je sudbina...
Ono sto me interesuje je: koliko je ovaj motor tezi od tvoje dvaespetice? Boim se da ti se zadnjih kraj jos vise ne spusti od tezine...
-
Душко, хонда је тешка 72 кг.
Јамаха је тешка 86 кг.
Ја сам, до сад у комори на крми, с једне стране, држао резервоар у који стане 24 л горива.
У средини коморе стоји акумулатор.
С друге стране коморе, држао сам обично два, три канистера са по пет литара горива за резерву.
Сад ћу резервно гориво преместити на прамац и практично крма ће тонути у воду колико и пре.
Пракса ће показати да ли сам у праву.
Оно чему се ја надам је да ћу нагиб чамца сад моћи да регулишем током вожње електричним тримом. То до сад нисам могао.
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
El. trim mnogo znaci, ali ako je pozadi pretesko, trim ne pomaze...
Iz tog razloga cu prosirivati moj camac, pa cu videti dal je to bio pametan ili blesav potez....
-
Овако како сам ја замислио, требало би да крма буде уроњена у воду као и до сад. А сад ћу имати доста већу снагу. Требало би да остварим жељени циљ - брзину изнад 30 км/сат.
Само да мотор оправда очекивања.
А што се тиче твојих планова, рекао сам ти шта мислим о томе.
По мени, треба да продаш чамац неком. Тај купац ће добити сјајан чамац, а ти ћеш од Саше узети нови, у старту пројектован са широм крмом.
Финансијски то би требало да буде исто али мислим да би за тебе било брже и боље решење.
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
Ja da sam na Duletovom mestu vratio bih 2t motor sa kojim je išao odlično... Ali to sam već i njemu rekao... A svako od nas ima svoje ideje i zabave, tako da... 114
-
Pazi ove Grunfove LSI i Zankikija, kako mene prakticnog i priprostog nauticara savetuju tipa: Nahrani svinje i nista ne diraj ha stri
Ma poslusao bih ja vas, al sa Kempijem imamo neki dogovor da probamo neke stvari, cisto da se zna dal piju vodu ili ne, pa ce prepravka mog camca ici kad bude debela zima, nakon toga spustanje u vodu, proba pa ako valja - ostaje a ako ne , odmah se porucuje novi camac, koji ce biti gotov do marta, a ovaj stari ponovo brijemo i ide il na dobos il u sekundarne sirovine.
Madaaaaa, ako projekat ne uspe, mozda iskoristim korito od starog camca za tavan novog, pa napravim jednu dunavsku skoljku, sa hidraulicnim otvaranjem tavana. A na taj "tavan" mogu da turnem onu Yamahu 40 autolub, pa ako se prevrne plovim na tavanu... hvauWJRFKLADSHF
Videcemo sta ce biti....
-
Е, ако је тако, и ако се заиста ради о великом научно-истраживачком пројекту, ко смо ми да томе станемо на пут?
Занкики, молим те да се убудуће суздржиш од коментара.
Ево, и ја свечано обећавам да ћу се суздржати до прве прилике.
Али пре него што пређем на поштовање обећања, кратак коментар.
Ја сам синоћ прочитао овај Душков одговор и ноћас, целе ноћи, сањам шкољке и гледам како Душко преврће чамац... Каква идеја!?
Душко, хајде, среће ти, конкуриши за стартап. Ево, чујем опет неки конкурс за средства из ИПАР фонда. Ово твоје не може да буде одбијено.
-
Хвала, Душко.
Како се то оно каже: "Из твојих уста у Божје уши!"
Волео бих да се Његуш јави ако може са својим искуствима - да ли још користи тај мотор, како га служи, колико троши...?
Можда сам све то могао да га питам пре куповине али како бих се после кајао да сам то учинио, а не овако, на своју руку?
POzdrav Lazo!Čestitam na kupovini i želim Ti da te dugo služi i uživaš ...Što se tiče mog motora,još je kod mene i mislim da ga neću mijenjati još dugo..jedini ako se nešto promijeni u životu(malo više slobodnog vremena)ova mi sad kombinacija sasvim zadovoljava moje trtenutne potrebe...ako u skorijoj budućnosti krene na bolje sa slobodnim vremenom i zdravlje posluži...e onda ide nešto kod Kempija prilagodjeno mojim potrebama i opet na pramac ide Yamaha autolube ali o 80-90 ks...Ovaj motor imam već punih 5 godina i nikad nijesam imao nikakav kvar,ali baš nikakav...mada ga i ne vozim baš mnogo,oko 60-70 sati godišnje otprilike....što se tiče ostalog sipaj motul 2t i drži jedan litar u rezervi zbog gore pomenute blokade...meni troši oko 8-10 litara u kombinovanoj vožnji...tebi nebi trebao da prodje preko 12 litara ,ali tu ima puno faktora...ali vjeruj potrošnja je najmanja stvar .koliko daje yamaha...
-
Његоше, хвала на одговору и честитки.
Заиста ми је драго што се твој мотор показао тако добро. То ми улива наду да ће, уз мало среће, и овај мој да се покаже тако.
Потрошња ме уопште не брине, мада се надам да ћу већ од следећег лета бити више на води. Од августа бићу пензионер, селим се у моју камп приколицу и на чамац и надам се да ћу, за почетак, и ја прећи више од 50 сати на води.
-
Његоше, хвала на одговору и честитки.
Заиста ми је драго што се твој мотор показао тако добро. То ми улива наду да ће, уз мало среће, и овај мој да се покаже тако.
Потрошња ме уопште не брине, мада се надам да ћу већ од следећег лета бити више на води. Од августа бићу пензионер, селим се у моју камп приколицу и на чамац и надам се да ћу, за почетак, и ја прећи више од 50 сати на води.
Lazo,prije svake sezone mu provjeri i promijeni ulje u mjenjaču i to je to...Najbolje Yamalube,ali može i obično mjenjačko sae80/90 ,samo da je oznaka hpgl- 5 i da je od nekog poznatog proizvodjača(motul,castrol, šel ...)...u benzin sipaj motul 2t i taj će te motor nadživjeti,a ja ti Želim dug život,koliko imaš radnog staža pa još toliko...
-
Хвала на овако лепој жељи. Ја већ дуго планирам да пензионер будем бар онолико дуго колико сам радио (Боже, ко ће ме истрпети оваквог?).
А хвала и на овом савету. Сличан савет добио сам и од Дејана, продавца.
Можда би било добро због других власника аутолуб мотора ово да нагласим.
Дакле, као сад Његош, тако ми је и Дејан предложио да, без обзира што је мотор конструисан с директним убризгавањем уља, и без обзира што мотор то врло добро ради, препоручује се да се у резервоару направи смеша с 0,5% уља (грубо, на 20 л бензина треба усути 0,1 л уља).
Тај додатак помаже подмазивању мотора нарочито при малом броју обртаја.
Сем тога, деси се некад да се у црево, које доводи уље у мотор, увуче ваздух па се то не примети одмах а смета подмазивању.
А што се тиче препоручених 0,5%, не мора то ни да буде нарочито прецизно одмерено. Тек, ваља додати мало.
Дакле, није то много, а може да значи.
Да није било Дејана и Његоша, ја се никад тога не бих сетио.
Можда још неко помисли да је ово добар савет.
Sent from my P9000 using Tapatalk
-
Прошло је невероватних осам месеци од кад сам купио мотор и од кад сам писао о томе!
Због временских услова (у највећој мери овог пута, а не због мене) чамац је поринут пре десет дана, а јуче је уследила прва самостална вожња, па ево и првих утисака.
Намеравао сам раније да будем на води али лоше време, висока вода, а онда проблем с карбураторима!
Испоставило се, пре двадесетак дана, да се мотор гушио и гасио.
Показало се да су карбуратори били зачепљени, тако да су морали у ултразвучну каду на чишћење.
Уз то, и млаз воде за хлађење је био прилично танак, тако да смо одлучили да променимо и импелер.
Кад смо га извадили, показало се да је био оштећен и на више лопатица видели су се трагови горења. Као да је неко стартовао мотор на суво!
Био сам сам у чамцу и по лепом и мирном времену, без ветра и таласа, возио сам мало по Дунаву и мало више по Тиси.
Ево неких запажања:
Прво, мотор је тиши него што сам очекивао од двотактне машине.
Нисам успео да га стартујем из првог покушаја. Било је потребно 4-5 покушаја и успео сам без сауга да га стартујем. То је било приликом првог паљења (није паљен претходних десетак дана).
Касније, неколико пута сам га гасио и стартовао - сваки пут је упалио на први окрет кључа.
Што се тиче брзина и обртаја, остварио сам максималан број обртаја од 4.860 у минути при пуном гасу.
С тим обртајима, постигао сам максималну брзину узводно на Дунаву од 35 км/h, а низводно 45 км/h.
На Тиси, максимална брзина је била нешто већа при узводној пловидби.
При пловидби на 3.000 до 3.500 обртаја, путна брзина је била између 20 и 25 км/h. При том, мотор се заиста не чује много, тако да је вожња пријатна.
Колико ја видим, биће ми потребан други пропелер да бих постигао препоручених 5.000 до 5.500 обртаја у минути.
Оставићу то за јесен, а овог лета ћу пратити да ли ће ови први резултати бити временом нешто другачији.
Што се тиче потрошње, пре стартовања мотора, проверио сам ниво горива у резервоару. Казаљка је показивала нешто мало мање од половине, дакле, неких десетак-дванаест литара је било у резервоару.
Кад сам мотор угасио, казаљка је показивала нешто мало више од ознаке за празан резервоар.
Дакле, на пређених 17,43 километара (толико је показала једна моја апликација на телефону), за нешто више од сат и по вожње (ефективно, нешто више од сата вожње), потрошио сам приближно десетак литара горива.
Не знам шта ви мислите али мени се чини да све то нису лоши показатељи и прилично сам задовољан.
ИСПРАВКА - ДОПУНА
Данас сам мало пажљивије погледао показивач нивоа горива и допунио резервоар и ево шта сам закључио.
Прво, у резервоар је стало 20 литара горива и био је пун. То значи да је, пре досипања, у њему било још 5 литара (запремина резервоара је 25 литара).
А то онда значи да пре два дана нисам потрошио више од 5-7 литара, обзиром да је у њему пре вожње било нешто мање од половине (моја процена је око 12 литара).
У светлу овог, закључујем да потрошња, чак и поред вожње под пуним гасом током већег дела од пређених 17,5 км, није нешто што би требало да ме брине.
Данас сам возио знатно мање, не више од 5 км и углавном испод 3.300 обртаја.
Само на тренутке додавао сам гас и остварио сам максималну брзину од 42 км/h али већи део времена сам крстарио брзинама између 10 и 20 км/h.
После свега, погледао сам казаљку на показивачу нивоа горива и... померила се за неколико милиметара, испод 1/8 резервоара. То значи да нисам потрошио више од око 3 литре.
Мислим да то није много...
-
Nisam ispratio koji čamac imaš.tj kakvo je korito i koliko kg ima. Od toga, između ostalog zavisi potrošnja. Ako ti nešto znači, baciću poređenje. Imao sam RIB-a, 4.90m, na njemu Mercury 60ks, 2T, 1989.god. Nisam imao obrtomer ali na punom gasu maks brzina na GPS - 57 kmh nizvodno. Potrošnja na pola gasa oko 16 l/h.
-
Nisam ispratio koji čamac imaš.tj kakvo je korito i koliko kg ima. Od toga, između ostalog zavisi potrošnja. Ako ti nešto znači, baciću poređenje. Imao sam RIB-a, 4.90m, na njemu Mercury 60ks, 2T, 1989.god. Nisam imao obrtomer ali na punom gasu maks brzina na GPS - 57 kmh nizvodno. Potrošnja na pola gasa oko 16 l/h.
Чамац је модел AQ 575 Supermarin (https://www.pannonboats.rs/camci-za-pecanje-novi-sad/).
Дугачак је 5,75 м и широк 1,75 м.
Тежак је 280 кг али с мотором и опремом, укупна тежина с којом се Јамаха бори је изнад 500 кг.
-
Лаки, чим ниси успео да изгураш пун број обртаја, требаће ти један број "теретнија" елиса и, уз правилно тримовање мотора, биће све ОК. А потрошња ће ти бити 8 - 10 литара ( вероватно и мање) на двотрећинском гасу при брзини од 30 км/час. ok
-
Nešto mi deluje presporo tih 40-ak kmh od te yamahe, mada je i taj čamac poprilični širok i težak... Nemam puno iskustva sa takvim čamcima pa možda i grešim...
-
Ево мене опет с истим проблемом и истим питањем.
Дакле, после неколико вожњи, закључио сам да са чамцем опремљеним као и обично и с две особе у њему, могу да остварим максималну брзину нешто изнад 40 км/сат и при том, на пуном гасу постижем око 4700-4900 о/мин.
Пропелер који сад имам има ознаку 11 3/8 х 12.
Идеја ми је да натерам мотор да постигне 5000-5500 о/мин, колико пише у спецификацији.
Да ли постоји пропелер који би имао пречник мањи за 1 инч? Мислим да би то решило мој проблем.
Друга алтернатива је да скратим корак са 12 на 11 или чак на 10 инча.
-
10 3/8 13, ovo ima manji pich ali je veca, ne znam da li bi bila teretnija, mislim da da.. a mislim da je bas ovo njena fabricka elisa.
-
Мени се чини да би та можда била идеална.
За број мањи пречник требало би да повећа број обртаја бар за 300-500, а за број продужен корак требало би да одржи брзину коју сад имам.
Може ли се тај пропелер испробати?
Колико би коштао (можемо о томе и преко приватне поруке)?
Ја имам за замену пропелер за Хонду - Солас, ТБ 20 15 (9,90 х 11) за моторе од 25 до 30 КС. Потпуно је исправна, практично некоришћена (замењена је због оптимизације рада мотора).
-
nemam drug tu elisu ali je dostupna da se kupi koliko vidim. Za svaki slucaj prvo nazovi drugara sa foruma(bavi se umeravanjem elisa mislim da je ime Mare), verovatno on nesto ima i i naravno ga pitaj i za savet, ukoliko ima, poslace ti covek na probu bez problema.