Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: broker975fx 20, 07, 2009, 15:30:40 posle podne
-
Da li neko ima iskustva sa plovidbom od npr BGD do Amsterdama ili Roterdama pa onda recimo Senom do Pariza? Polako nam ukidaju vize i još da prepravimo naše stare WC šolje i napravimo fekalne tankove, otvara nam se jedan potpuno novi svet. Kanalima Rajna-Majna-Dunav pa nadalje iz kanala u kanal, iz prevodnice u prevodnicu očigledno je moguće preći dobar deo Evrope. Zanimljivo da sam više iskustava čuo od naših koji su se spuštali na deltu tako da ovi evropski kanali predstavljaju veliku nepoznanicu. Znam da je nekoliko likova sa Save lađe kupovalo po holandiji i da su tim kanalima ih spuštali pa bi bilo lepo ako neko nešto zna o ovome ovde iznese neka iskustva, kakva je regulativa, cene, gde je moguće sidriti se i sl.
-
Pre dve godine, covek je kupio katamaran u Belgiji i resio da se kanalima Belgije, Holandije, Rajnom, Majnom i onda Dunavom do spusti do Bezdana.
Evo uvoda, a na kraju je link sa delovima dnevnika koji su na ovom fantasticnom putu vodili:
Vreme je za pauzu Zoltan Skala
19. avgust 2007.
Do sada je prejedrio nekoliko mora, a u vreme kada ovaj tekst bude bio pred čitaocima, Zoltan Skala, pre poznat kao veliki zaljubljenik u jedrenje i nautiku, već će biti na novom „vodenom” putu. Neće biti teško jer, kako kaže, „deca su odrasla i uspešno vode firme”.
Pre tačno nedelju dana zatekli smo ga na Paliću, kod „Jahting kluba”, koji mu je ne samo omiljeno mesto za izlazak, već ima veze sa njegovom, kako kaže, životnom filozofijom, a to su jedrenje i bavljenje nautikom kao „najbitnija nebitna stvar u životu”.
— Mene danas praktično ispraćaju na put jer želim da na Palić donesem jedan katamaran vodenim putem — kanalima Belgije, Holandije, pa se probijamo do Rajne, Majne i onda Dunavom do Bezdana. Organizacija je u okviru Jedriličarskog kluba trajala mesec dana, a planirano je da put traje dva meseca.
Zanimljivo je da će Zoltan Skala na sajt www.skala-group.com (ovo nazalost vise ne postoji - edit: shomi) redovno stavljati fotografije sa puta, a na brodu će se nalaziti i kamera preko koje ce se moci pratiti kretanje i pozicija broda, i saznati sve njegove karakteristike. Kada je pre tri godine na Paliću usidrio svoju jedrilicu „Skala 3” — mikrotoner M55, Skala je poželeo da Palić uskoro dobije i svoju luku:
— I u interesu palićkog turizma je da se izgradi marina i da u doglednom vremenu bude više ovakvih brodova, čitava flota! U ponudi bi se mogla naći i škola jedrenja, sa boravkom i spavanjem na plovilu koje ima toalet, frižider, krevet… kompletno je opremljen. Gaz broda je 40 cm, tako da je idealan za Palić — svuda će proći, neće se nasukati, pogon mu je na vetar tako da ne zagaduje sredinu. Prednost ovog broda je što se na njemu može stanovati i boraviti nedelju dana, a neko može i da nauči da jedri.
Te godine kada je jedrilica „Skala 3” zaplovila vodama Palića, muški deo porodice Skala osvojio je prvo mesto na Državnom prvenstvu u Golupcu. Sinovi Zoltana Skale Srđan i Igor su postigli rezultate i u olimpijskim klasama i višestruki su državni prvaci. „Moji rezultati su treća mesta u porodičnom jedrenju, prvo na Državnom prvenstvu na Krku i treće na Evropskom prvenstvu u Francuskoj” — dodaje. Za sebe kaže da je danas polupenzioner jer se „mesecima može izraziti vreme mog odlaska u penziju”. Priznaje da se naradio, ali ne oseća umor. Aktivan je i želi da svoju energiju uloži u nautiku, u Palić: „Zadao sam sebi da se sada ‘bacim’ malo više na jedrenje na Paliću”.
(Izvor Subotičke)
Link ka strani sa dnevnikom plovidbe:
http://www.marinapalic.com/index.php?k=t_vesna_list (http://www.marinapalic.com/index.php?k=t_vesna_list)
-
Malo uz pomoc trikova i tehnologije, evo tih strana za koje sam mislio da su izgubljene:
zahvaljujuci web.archive.org, ovo fenomenalno svedocanstvo je sacuvano:
http://web.archive.org/web/20071011062013/skala-group.com/index.php?k=t_news_list (http://web.archive.org/web/20071011062013/skala-group.com/index.php?k=t_news_list)
:good:
P.S.
Kad kliknete na linkove, malo strpljenja, verovatno treba vremena da se sve iscupa iz donjih fioka interneta :smile:
-
Ove godine, na sajmu, razgovarao sam sa čovekom koji je svojim brodom prešao put od Beograda do Pariza Dunavom i kasnije kanalima, a onda se spustio Atlantikom do Sredozemlja i preko Crnog mora vratio u Beograd.
Čovek je objavio knjigu - zapravo dve - za svau etapu po jednu, sa obiljem divnih fotografija i tekstova o čitavom putovanju.
Nažalost, zaboravio sam i ime čoveka i ime njegovog lepog broda, pa i naslove knjiga, ali pokušaću da nadjem negde.
-
A, najlepše je čuti od Branka uživo :)
Ne sumnjam :good:
-
Branko Kresojević je pre par godina brodom "Idea", sada "Nikola Tesla" oplovio pomenutu rutu.
Da to je čovek sa kojim sam razgovarao - hvala, Ako!
-
"Nikola Tesla" ovih dana prolazi kroz marinu "4.Juli"!
-
Video sam, žešći brod, možda i najzajebaniji kod nas. Sve u svemu moguće je ići uzvodno ali tu su dva problema, jedan je vreme (ovako nešto bez jedno tri meseca nikako ne bi moglo da prođe) a drugo je lova (za marine, takse, čorbu, klopu i ko zna zašta). Jel neko zna jel u prodaji ima da se kupi ova Kresojevićeva knjiga?
-
Evo još malo texta iz Politike o ovom brodu i plovidbi po kanalima,
Kresojevićeva plovidba je dragoceno iskustvo za naše nautičare koji često nagađaju o troškovima i tretmanu koji ih očekuje ukoliko zaplove Dunavom uzvodno od Bezdana. On svedoči da je brod pregledan i proveren samo na ulasku u EU, a da ih tokom plovidbe niko nije zaustavljao.
– Prolazak prevodnica svuda je besplatan, a nautičari su normalna pojava i sve im je prilagođeno. Podizanje 42 amsterdamska mosta za prolaz broda koštalo nas je 13 evra. U Belgiji se plaća 50 evra godišnje za sve prevodnice i pokretne mostove. Brod svuda možete privezati besplatno, a naplaćuju se samo struja i voda. U Nemačkoj se gorivo za brodove kupuje sa 50 odsto popusta. Obale su uređene, kao i pristani. Nije to ništa luksuzno, ali sve funkcioniše. Kada bismo negde pristajali, vezivao sam brod, sedali smo na bicikl i išli u obilazak mesta i gradova kroz koje smo plovili – kaže kapetan.
Brodovi koji su viši od 3,5 metara, kao što je "Tesla" ne mogu da plove iz Pariza rekama i kanalima do Marselja ili dalje na zapad do Atlantika. Zbog toga Kresojević priprema izlazak na Atlantik preko Lamanša, plovidbu uz obale Španije i Portugalije, prolazak kroz Gibraltar i ulazak u Mediteran. Namera mu je da dođe do Crnog mora i odatle doplovi Dunavom u Beograd.
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/t5392.lt.html
-
... U Nemačkoj se gorivo za brodove kupuje sa 50 odsto popusta. Obale su uređene, kao i pristani. Nije to ništa luksuzno, ali sve funkcioniše. Kada bismo negde pristajali, vezivao sam brod, sedali smo na bicikl i išli u obilazak mesta i gradova kroz koje smo plovili – kaže kapetan.
jao Srbijo....
-
– Prolazak prevodnica svuda je besplatan, a nautičari su normalna pojava i sve im je prilagođeno. Podizanje 42 amsterdamska mosta za prolaz broda koštalo nas je 13 evra. U Belgiji se plaća 50 evra godišnje za sve prevodnice i pokretne mostove. Brod svuda možete privezati besplatno, a naplaćuju se samo struja i voda. U Nemačkoj se gorivo za brodove kupuje sa 50 odsto popusta. Obale su uređene, kao i pristani. Nije to ništa luksuzno, ali sve funkcioniše. Kada bismo negde pristajali, vezivao sam brod, sedali smo na bicikl i išli u obilazak mesta i gradova kroz koje smo plovili – kaže kapetan.
To i jeste jedan od razloga zašto u ovoj zemlji i dalje ima mnogo onih koji se opiru ulasku u EU i čine sve da što teže dodjemo do novih pasoša i da stignemo do "bele liste".
Domaći kočničari više neće moći da nam piju krv kao sada. Mnoge stvari će biti drugačije, a što šta biće dostupnije i običnim ljudima.
-
Domaći kočničari više neće moći da nam piju krv kao sada. Mnoge stvari će biti drugačije, a što šta biće dostupnije i običnim ljudima.
optimista :)
prilicno mi je jasno da se u ovoj zemlji stvari menjanju samo djonom i govnjivom motkom a ne ulaskom u EU ili ponizavajucim sivim sengenom ...
-
Imam knjigu (prvi deo:od Beograda do Pariza),procitao sam je i dao kolegi da je i on procita.Knjiga je ilustrovana sa puno opisa mesta i slika kroz koja se plovi kao i o rekama i kanalima ali ne moze da sluzi kao nauticki vodic.Nauticke karte bi trebalo ako ne pre plovidbe nabaviti na ulazu u zemlje kroz koje se prolazi.
Knjiga je putopis, odlicna je i cita se u jednom dahu.Cena joj je bila oko 20-tak eur ali ako neko hoce da je procita rado cu mu pozajmiti.
-
Moj prijatelj ga je sasvim slucajno sreo kada je u sep.2007 bio na Krfu.Bilo mu cudno odakle nas brod tu ? Pitao coveka i ovaj ih pozvao da sutra sa njim obidju ostrvo !!! :good: :preved:.Drugar mi kaze da je covek genijalac i da taj izlet nikada nece zaboraviti.Odatle je krenuo do Korintskog kanala pa na Bosfor,Crno More,Delta Dunava I uzvodno do Beograda.
Mislim da je ovo san svih nas smrtnika koji verovatno ovako nesto nikada necemo sebi moci priustiti ,ali lepo je i kada citas takve putopise.U svakom slucaju hvala Branku Kresojevicu i ostalim clanovima posade koji su nam omogucili da i mi malo makar na tren osetimo nesto takvo.
Od svega sto sam procitao u prvoj knjizi najvise su mi se svideli dvorci na obroncima Dunava ,Rajnski vinogradi ali pre svega Holandija i njeni kanali.Kako ti ljudi zive to je nesto o cemu svi sanjamo.
E,sad dosta.Citajte knjigu...
-
Moj prijatelj ga je sasvim slucajno sreo kada je u sep.2007 bio na Krfu.Bilo mu cudno odakle nas brod tu ? Pitao coveka i ovaj ih pozvao da sutra sa njim obidju ostrvo !!! :good: :preved:.Drugar mi kaze da je covek genijalac i da taj izlet nikada nece zaboraviti.Odatle je krenuo do Korintskog kanala pa na Bosfor,Crno More,Delta Dunava I uzvodno do Beograda.
Mislim da je ovo san svih nas smrtnika koji verovatno ovako nesto nikada necemo sebi moci priustiti ,ali lepo je i kada citas takve putopise.U svakom slucaju hvala Branku Kresojevicu i ostalim clanovima posade koji su nam omogucili da i mi malo makar na tren osetimo nesto takvo.
Od svega sto sam procitao u prvoj knjizi najvise su mi se svideli dvorci na obroncima Dunava ,Rajnski vinogradi ali pre svega Holandija i njeni kanali.Kako ti ljudi zive to je nesto o cemu svi sanjamo.
E,sad dosta.Citajte knjigu...
Vlado nemojmo gubiti nadu, ko zna šta budućnost donosi. U ostalom vidiš da svi koji su krenuli na ovakva putovanja su u fazanu da je ovo stav i odluka a da onda kreće otvaranje mogućnosti. To što kažeš da je ovaj gospodin Kresojević genijalac u to zaista verujem i zaista bih voleo pre svega da kupim knjigu sa nadom da će njemu barem 1euro otići :). Pored njega verujem da pratiš i putovanje posade jedrenjaka Bašjako. Malo sam guglovo ima svakakvih kombinacija za ovakve varijante a ako nemaš svoju lađu i nemaš znanje postoji i varijanta da budeš deo posade na nekoj etapi puta.
Što se knjige tiče da li znaš gde bih mogao da je potržim?
-
Pozajmicu je Samardzi a posle njega ako hoces mozes je dobiti na citanje.
A sto se plovidbe kanalima tice naravno da to nije neostvarivo,kao sto se ljudi organizuju za jedrenje tako se moze organizovati tura Bgd-Roterdam na primer.To bi bilo nesto novo na ovim prostorima.Samo da nam ukinu vize pa onda vec mozemo da razmisljamo i u tom pravcu.
-
mene jedino zanima kojim poslom se bave kada mogu da plove 10 meseci godisnje...
-
Pa zato i jesam rekao da mi smrtnici (koji zivimo od plate i radimo kod drugih) tesko to mozemo sebi priustiti.Covek je neki producent mislim,pa mu se moze...
-
Prijavljujem se posle Samardže za knjigu, nisam uspeo da je nađem u prodavnicama. Mislim da je pokojni Gataka na onom forumu spominjao da su mu se putevi dosta puta ukrštali sa Kresojevićem ali da su mu podaci u knjizi šturi i haotični, kako god voleo bih da je pročitam. Ako neko ima ili zna gde bih mogao da nađem i prve tri knjige Kojadinovića, posade Kli kli-ja bio bih takođe vrlo zahvalan. Ja imam četvrtu ako neko hoće da čita, meni je odlična.
-
Vlado, knjiga pročitana i primljena k znanju :). Istina moglo je biti više reči o samoj plovidbi ali i ovako znači. Meni je žešće zanimljiv ovaj put do Amsterdama ili Roterdama samo me malo smorilo što su i oni imali problem sa tolkim brodom sa uzvodnom polovidbom. Što se tiče cene vezova koliko vidim a čini mi se da je to već spomenuto nigde nisu ništa plaćali, znači najnormalnije se pristajalo gde god ima mesta. Do Amsterdama im je trebalo okvirno oko dva meseca relativno opuštene plovidbe sa usputnim zadržavanjem gde god im se svidelo, ako sam dobro preračunao dnevno su prelazili oko 40 km.
-
Ma da,knjiga nije nauticki prirucnik vec putopis,ali moze lepo da posluzi.A sto se cene vezova tice slicna situacija je i u Grckoj,skoro nigde nam nisu naplacivali vez na prenocistu u marinama.Za onog ko se jednog dana odluci na slican poduhvat najmanji problem ce biti cena veza.Gorivo,godisnji odmor ... :shout: