Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: GAGULIN 20, 07, 2009, 12:14:49 posle podne
-
kupio sam metalni camac 6 m ojacan skijama za jaci motor
zanima me koji se motor bolje pokazao i kakav je za servis,potrosnja...
vasi utisci..
naravno pricam o novim 4 t motorima,neznam kad bi trebalo ici na prvi servis
HONDA 20 ks
YAMAHA 20 ks
MERCURY 20 ks
PARSUN 20 k
hvala :)
-
uvek Honda i Yamaha , Persun i Mercuri im nisu ni prici ...
-
YAMAHAAA!!! :drinks:
-
Nema vise losih motora,ima samo boljih.Zato ako vec mozes da biras uzmi Hondu
-
Lepo ti zaboravi sve nabrojano i uzmi najbolje!
Pojavio se Evinrude e-tec sa 25 konja!!! :taunt: :good: :dance:
Troši kao najbolji 4T motori u klasi, po snazi ih sve redom nosi u zubima, a prvi servis nakon 3 godine!!! :good:
-
Sale jel se pojavio kod nas ili u svetu.Koja mu je cena ?
-
Kod nas je Evinrude promenio zastupnika, Argo više nije zastupnik, već Radulović (BMW).
25 ks kreće od 3.290 €
-
Pa neko generalno misljenje vecine je da su Honda i Yamaha najbolji izbor, s tim sto Yamaha kao ima podrsku sto se tice servisa i delova.
-
Ima li neko ima bilo koji motor Evinrude e-tec? Mislim da baš nisu toliko ekonomični kao što se misli. Svaki komentar na ovo pitanje je da malo troše, a niko ne zna koliko i što se tiče servisa i to je pitanje kako i koliko su obučeni naši serviseri. Bez uvrede ovo je moje mišljenje.
-
koliko okvirno troši četvorotakna Yamaha 25ks?
-
SAMO HONDA :good: :good: :dance: :dance:
-
Glas za Hondu :good:
Vlada iz futoga je i zastupljen serviser za njih i jako je ozbiljan majstor,i najmanji sraf ces kod njega naci!!!
Madaaa,razmotri opciju E-teac-a,to je jako dobar motor!!!
A opet u Merkury-u su Tohashu-ve motori unutra i one su 1.klasne masine i na njega ti je cak i 5god garancije to i nije nimalo malo!!!
U danasnje vreme neces pogresiti sta god da uzmes(sem onog Parsuna :lol:) sve su to lepi motori,nijanse su razlike!!!
-
Šalu na stranu, Honda je ipak najbolji 4t motor. Za deplasmanca se ne bih mnogo premišljao.
Ali, koliko sam shvatio, čovek je tražio motor sa kojim bi mogao i glisirati na metalnom čamcu od 6m.
Tu E-tec nema konkurenciju u kategoriji do 40ks.
Postoje i drugi 2t motori sa direktnim ubrizgavanjem, kompresorima, nadpunjenjem, kao Mercury Optimax, Yamaha HPDI, Selva DFI, i svi imaju isti problem. Struja koju proizvode motori manji od 40ks nije dovoljna za pokretanje i stabilan rad sistema za ubrizgavanje goriva.
Jedino je Evinrude rešio ovaj tehnički problem i ponudio E-tec motore od 25 i 30ks.
Što se potrošnje E-tec motora tiče, naišao sam na jednom hrvatskom nautičkom forumu na izjavu da E-tec od 50ks na čamcu tipa Fisherman , troši oko 7-8l/sat WOT!!! :good: :good:
Evinrude ima i niz drugih prednosti, nije mu potrebno razrađivanje, znači odmah pun gas, a elektronika motora se brine o ostalom. 3 godine bez održavanja. Naši serviseri najverovatnije nemaju pojma o E-tecu, sva sreća što se Evinrude praktično ne kvari. Uostalom, tu se popravka svodi na sledeće: Priključiš dijagnostiku, ustanoviš kvar, promeniš čitav sklop, gotovo! Ako si u garanciji- sve ok, ako nisi....... :shout:
Ako pričamo o novim vanbrodskim motorima, sa namenom za glisersku plovidbu, onda je 4t motor promašena investicija, teži, lošije ide, zahtevan i skup za održavanje, podložniji kvarovima. Prednost manje potrošnje i buke u poređenju sa 2t motorima se istopila pojavom E-tec motora.
Za deplasmance, pogotovo snage do 25ks, 4t motori su bez konkurencije, i svakako najbolji izbor.
Sam izbor marke je više stvar ličnog afiniteta, razlike su veoma male.
-
honda i samo honda
-
Tako je Sale.Evo jedan primer:
moj kolega ima Evinrude e-tec 90 ks kupljen pre dve godine u Argu.Drzi ga na moru u CG .Zavrsila prosla sezona i covek hoce da ga konzervira i na opste cudjenje u CG ne postoji servis koji poseduje takav uredjaj koji je neophodan za konzervaciju i sve ostalo.To je koliko sam shvatio neki elektronski uredjaj koji poseduje samo ovlasceni servis u Beogradu.
I covek sta ce,nazad motor u Srbiju ! Ne znam dali se u medjuvremenu nesto promenilo ali ovo je veliki problem.Umesto da uzivas sa njim tebi se svake godine desava problem oko servisa itd.Ne secam se koja je cena te konzervacije bila ali znam da nije bilo naivno...
-
Zar se e-tec ne konzervira sam? Koliko je znam da.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=PvNBF8Az0ic [/youtube]
valjda je to to.
-
Ne znam stvarno,prosto ne mogu da verujem da su mu iz Bgd rekli da doveze motor cak iz CG zbog pomenute radnje.
-
camac je 6 m obican 1 m u patosu
da li da stavimo dugu ili kratku osovinu
proizvodjac kaze kratku,ali neznam zbog kosave...
uzecu hondu 20 ks kod Bore Vasica
-
Ne mozes dugu vec samo kratku ! Kratka ide i na gumenjake,cak i na dosta morskih brodica.Inace ,prvi servis ti je na 20 h.Koliko ja znam najblizi serviser ti je Robert iz Zemuna*-ZAOBIDJI GA.Kad dodjes do redovnih servisa pentu u gepek i pravac Futog kod Vlade.Ovo ti pricam iz iskustva .
-
Verovatno ces imati mali problem sa "dizanjem nosa" vec pri srednjem gasu (ne znam koliko ce ti tu pomoci te skije).Meni je to radila Honda BF 8 na smederevcu od 6 m pa sam to resio postavljanjem balasta ispred prednje palube.Imas isti camac sa slicnim performansama a mnogo jaci motor i tezi-zbog toga ti to govorim.
U svakom slucaju uzmi taj motor,camac ces sigurno jednog dana zameniti nekim boljim i vecim gde ce ti ta 20-ca odlicno stajati.
Javi jel si kupio a pogotovo kako se ponasa na tvom camcu.
-
Kupi sa dugom nigom pa uradis malu nadgradnju na zrcalu da nadomestiš dužinu noge tako da antiventilaciona ploča stoji tačno u ravni sa dnom čamca i jedino tako ti se neće propinjati. Mada Honda preporućuje da antiventilaciona ploča stoji ispod dna čamca do 1 do 3 cm. zbog boljeg hvatanja vode. To je moj savet jer sam i sam to radio na gumenjaku koji se propinjao sa tomos 4 koji je bio montiran na maestral 9.
-
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=PvNBF8Az0ic [/youtube]
a ne mogu da verujem da je toliko prosto
-
Vuce ,gumenjaci su nesto drugo.Ovo je poludeplasmanac.Glupo je da covek Budzi krmeno zrcalo na camcu koji vredi 500-600 eur a daje za motor preko 3000 !!! Verovatno ce morati da budzi krmu na svakom sledecem camcu.Zasto?
Gagulin samo ti gledaj karatku osovinu a kosava druze nema veze sa izborom duzine vrata motora. :good:
-
U pravu su potpuno, nego mi reci ta honda na slicu je tvoja? Koliko ima ks?
-
8 KS.Kada sam kupovao motor imao sam smederevca (SPIN) pa sam sve te bolesti "preboleo u hodu".Sada imam Titel-9 i ovaj motor se pokazao kao optimalno resenje za njega.
-
hvala,
uzecu kratku osovinu..
javljam vam kako leti ferrari :good:
-
Zar se e-tec ne konzervira sam? Koliko je znam da.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=PvNBF8Az0ic [/youtube]
valjda je to to.
Šta zna Srbin da se on sam konzervira!!! Pa kad se e-tec pojavio , serviseri počeli da vrše masovni harakiri!!! Vide ga jednom u 3 godine!!!
Jedino u Srbiji, mora da se "konzervira"!!! :yahoo: :yahoo: :taunt:
-
Gagulin,kada kupis motor pazljivo procitaj uputstvo i postuj period razradjivanja.Sa tim motorom tvoj camac ce leteti i vec sa 3/4 gasa zato pazljivo.
Schumacheru ,cekamo izvestaj :preved:
-
stize honda za 9 dana pa cete cuti... :drinks: :drinks:
-
stigla honda
ferrari leti,malo mi skripuce motor,i na malom gasu se gasi da li je to normalno
-
Zamisli da kupis nov auto koji skripi i koji se gasi,a ganc nov,pa jel to normalno???? NIKAKO!!!! :nono:
Juris kod prodavca gde si ga kupio :punish:
-
Ne razumem kako skripuce ? A sto se gasa tice on se steluje vrlo jednostavno,srafcigerom.Da nemas neki predmet oko srafova-stega za pricvrscivanje motora za camac pa stvara taj zvuk vibrirajuci ? Ne sekiraj ,se sigurno nije nista sa motorom,nov je.
Kazi mi jel izglisiras pri vecem gasu,kako ti sve izgleda ?
-
:suicide: :suicide: :suicide:
-
stigla honda
ferrari leti,malo mi skripuce motor,i na malom gasu se gasi da li je to normalno
Ne ni jedno ni drugo nije normalno, prosto mi je to neverovatno za Hondu. Ne secam se kad sam video potpuno nov motor, ali nikako ne bi smeo da se gasi. Obavezno zovi servis i pitaj sta se to desava, jbg mozda je i normalno dok se ne razradi, ali mi to nesto vise ide uz talijanske i rumunske proizvode nego uz japanske. Jel si ti to servisirao, Honda se, cini mi se automatski gasi pri malom pritisku ulja. Moj ti je savet da ne stelujes nista ako ne znas. Posle ce tebe da nabede da si ga sam sjebao, ako ne valja.
Koliko ja znam najblizi serviser ti je Robert iz Zemuna*-ZAOBIDJI GA.Kad dodjes do redovnih servisa pentu u gepek i pravac Futog kod Vlade.Ovo ti pricam iz iskustva .
Ja sa Robertom i Matijom imam samo dobro iskustvo. Pojasni zasto da ih zaobilazimo?
-
Ako je Honda BF u pitanju nije normalno ni da "skripuce" ni da se gasi na malom gasu. Tu nesto nijue u redu sa gorivom i nista drugo ne bi mogao da bude problem. Daj nam malo opisi kako se ponasa motor. Sto se tice servisera Elko Futog nije nista bolji od Roberta pa nema razloga da placas gorivo i putarinu do Futoga.
-
Šalu na stranu, Honda je ipak najbolji 4t motor. Za deplasmanca se ne bih mnogo premišljao.
Ali, koliko sam shvatio, čovek je tražio motor sa kojim bi mogao i glisirati na metalnom čamcu od 6m.
Tu E-tec nema konkurenciju u kategoriji do 40ks.
Postoje i drugi 2t motori sa direktnim ubrizgavanjem, kompresorima, nadpunjenjem, kao Mercury Optimax, Yamaha HPDI, Selva DFI, i svi imaju isti problem. Struja koju proizvode motori manji od 40ks nije dovoljna za pokretanje i stabilan rad sistema za ubrizgavanje goriva.
Jedino je Evinrude rešio ovaj tehnički problem i ponudio E-tec motore od 25 i 30ks.
Što se potrošnje E-tec motora tiče, naišao sam na jednom hrvatskom nautičkom forumu na izjavu da E-tec od 50ks na čamcu tipa Fisherman , troši oko 7-8l/sat WOT!!! :good: :good:
Evinrude ima i niz drugih prednosti, nije mu potrebno razrađivanje, znači odmah pun gas, a elektronika motora se brine o ostalom. 3 godine bez održavanja. Naši serviseri najverovatnije nemaju pojma o E-tecu, sva sreća što se Evinrude praktično ne kvari. Uostalom, tu se popravka svodi na sledeće: Priključiš dijagnostiku, ustanoviš kvar, promeniš čitav sklop, gotovo! Ako si u garanciji- sve ok, ako nisi....... :shout:
Ako pričamo o novim vanbrodskim motorima, sa namenom za glisersku plovidbu, onda je 4t motor promašena investicija, teži, lošije ide, zahtevan i skup za održavanje, podložniji kvarovima. Prednost manje potrošnje i buke u poređenju sa 2t motorima se istopila pojavom E-tec motora.
Za deplasmance, pogotovo snage do 25ks, 4t motori su bez konkurencije, i svakako najbolji izbor.
Sam izbor marke je više stvar ličnog afiniteta, razlike su veoma male.
Sudeći po tvom komentaru,uskoro će svi imati E-tecove,ostali će se ugasiti!!To što ti pričaš je samo puka teorija a ništa realnost.Ja svake godine kad odem na letovanje,obično u Grčku, i pritom nikad ne idem u isto mesto ,obavezno obilazim marine i gledam...Ono što mogu reći je da od novih motora ubedljivo najmanje ima E-tecova a znam i sa par foruma Hrvatskih da su ljudi imali veelike probleme sa istima od 40-60ks(mislim u Splitu) i jedva ih se ratosiljali.Kad sam bio kod kolege u Osijeku pre mesec-dva,od 2 E-teca,skoro nova, koji stoje u njihovoj marini jedan se prodaje već mesecima i nikako da nađe kupca!Kod mene u NS nema nijedan!
Zato,polako sa hvalom,lično iskustvo je najmerodavnije, a ne marketing proizvođača.
-
Ma ne branim ja Elko Futog vec sam samo preneo svoje iskustvo sa Robertom a posle sa pomenutim servisom.Kod Roberta mi se nije svidelo to sto je na prvom servisu sam rekao za nesto sto se po fabrici mora menjati i to u stilu "ma ne menjaj ulje uredu ti je,filter isto,samo teraj".A pri tom mu je filter koji kod njega uzmes 30 EUR !!! Razumem ja da se i na delovima treba zaraditi ali bas 300 %,osecam se kao magarac.E vidis,taj osecaj nisam imao kod Elka.Opet,ogradjujem se od Elka,vidim da neki ni sa njim nemaju lepo iskustvo,jbg.
Ja sam gotovo 100% siguran da je sa motorom sve u redu a moze da se desi kao sto Colonelo kaze da je lose gorivo u pitanju.Dok sam sipao gorivo na pumpi SPEED u Banovcima malo teze sam je palio npr.Cim sam promenio pumpu,sve ok,pali ko mina.
U svakom slucaju konsultacija sa Robertom ili Vladom nebi bila suvisna.
Javi sta se desava.
-
ma super je robert
za izbegavanje :good:
-
ma super je robert
za izbegavanje :good:
:lol: :lol: :lol:
-
Ja sam uzeo Hondu BF 20 početkom maja i vozim je na čamcu od 6m alu. 180 širine i 127cm u patosu, ide jako lepo a i koristi se dosta, nikad mi se nije gasila u radu čak ni kad sam je razradjivao a kad su je puštali prvi put u rad(kupljena kod Vlade u Futogu) odma su mi naštelovali ler gas i rekli da ništa nečačkam bez potrebe!
Mereno GPS-om na mom čamcu max izmerena brzina sa nas 2 u čamcu (do 50 kg tegova, drvene trepne 4mx1m i oprema za pecanje) je bila 43,6 km/h nizvodno:
(http://img34.imageshack.us/img34/3031/15xr504.jpg)
(http://img34.imageshack.us/img34/8384/50quk0.jpg)
Čamac (ako nekog uopšte zanima :smile: ) ovako izgleda: http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=880.0
a možeš i da se zezaš i sa ovakvim stvarima :dance1:
http://www.youtube.com/watch?v=AwwZfp8cnS4
Sve u svemu jako dobar izbor motora i kvaliteta :good: i moram da napišem prezadovoljan sam potrošnjom Honde BF20!
-
gasi mi se na ler gasu,kao da nesto gusi probao sam da nastelujem ali ne ide,zvao sam majstor Nesu sa karaburme ali on neme vremena sutra putuje na more a Robrt je nedostupan
cuo sam da neko popravlja motore kod ade medjice na nekom splavu da li neko nesto zna
-
bio mi je Robert juce,zapusio se karburator verovatno je upalo neko trunje iz rezervoara
skinuli smo motor pa je Robert kod njega ocistio sad leti i prede odusevljen sam
camac sam kupio u b.palanci"MIG" mnogo lepo ide uopste se ne propinje <malo> :good: :good: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Eto,vidis da nije nista do motora.Generalno, moras voditi racuna gde sipas gorivo kao i to da ne koristis staro gorivo koje ti je npr stojalo duze vreme.Gorivo koje ti je ostalo na kraju sezone istoci iz rezervoara i neka suv ceka naredno.Posle svake voznje obavezno zatvori ventil na rezervoaru (nemoj zaboraviti da ga otvoris pre voznje).
Kazem ti imao sam problema sa paljenjem kada sam sipao na pumpi speed u Banovcima a kada sam sipao na omv-u palio je iz prve-pa ti sad vidi gde sipas i sta sipas.Suvise su to skupe igracke da bi se zajebavali sa gorivom.
-
Vlado,pa ne sme se zatvarati ventil na rezervoaru !Ako čamac stoji u marini na suncu sad leti a rezervoar u komori može ladno da eksplodira ako mu skroz zavrneš ventil za vazduh!!!
-
Meni rezervoar stoji u komori na krmi zadnje 3 godine i to na T-9,a pre toga na smederevcu 1 godinu i jos nije eksplodirao.Niti ce ikad.Slobodno posle svake voznje zatvori ventil da nebi vetrilo gorivo a gledaj naravno da ne bude na suncu.Ako bas hoces mozes svakih 2-3 dana popustiti malo taj ventil i to je sve.
U svakom slucaju rezervoari nece eksplodirati od toga. :good:
-
hvala drugari ja u marini wagon pa kad ste blizu javite se da zalijemo :drinks: :drinks:
-
bio mi je Robert juce,zapusio se karburator verovatno je upalo neko trunje iz rezervoara
skinuli smo motor pa je Robert kod njega ocistio sad leti i prede odusevljen sam
Znaci covek je odradio posao kako treba, ipak je bolje sto ga nisi zaobisao. :good:
-
Šalu na stranu, Honda je ipak najbolji 4t motor. Za deplasmanca se ne bih mnogo premišljao.
Ali, koliko sam shvatio, čovek je tražio motor sa kojim bi mogao i glisirati na metalnom čamcu od 6m.
Tu E-tec nema konkurenciju u kategoriji do 40ks.
Postoje i drugi 2t motori sa direktnim ubrizgavanjem, kompresorima, nadpunjenjem, kao Mercury Optimax, Yamaha HPDI, Selva DFI, i svi imaju isti problem. Struja koju proizvode motori manji od 40ks nije dovoljna za pokretanje i stabilan rad sistema za ubrizgavanje goriva.
Jedino je Evinrude rešio ovaj tehnički problem i ponudio E-tec motore od 25 i 30ks.
Što se potrošnje E-tec motora tiče, naišao sam na jednom hrvatskom nautičkom forumu na izjavu da E-tec od 50ks na čamcu tipa Fisherman , troši oko 7-8l/sat WOT!!! :good: :good:
Evinrude ima i niz drugih prednosti, nije mu potrebno razrađivanje, znači odmah pun gas, a elektronika motora se brine o ostalom. 3 godine bez održavanja. Naši serviseri najverovatnije nemaju pojma o E-tecu, sva sreća što se Evinrude praktično ne kvari. Uostalom, tu se popravka svodi na sledeće: Priključiš dijagnostiku, ustanoviš kvar, promeniš čitav sklop, gotovo! Ako si u garanciji- sve ok, ako nisi....... :shout:
Ako pričamo o novim vanbrodskim motorima, sa namenom za glisersku plovidbu, onda je 4t motor promašena investicija, teži, lošije ide, zahtevan i skup za održavanje, podložniji kvarovima. Prednost manje potrošnje i buke u poređenju sa 2t motorima se istopila pojavom E-tec motora.
Za deplasmance, pogotovo snage do 25ks, 4t motori su bez konkurencije, i svakako najbolji izbor.
Sam izbor marke je više stvar ličnog afiniteta, razlike su veoma male.
Sudeći po tvom komentaru,uskoro će svi imati E-tecove,ostali će se ugasiti!!To što ti pričaš je samo puka teorija a ništa realnost.Ja svake godine kad odem na letovanje,obično u Grčku, i pritom nikad ne idem u isto mesto ,obavezno obilazim marine i gledam...Ono što mogu reći je da od novih motora ubedljivo najmanje ima E-tecova a znam i sa par foruma Hrvatskih da su ljudi imali veelike probleme sa istima od 40-60ks(mislim u Splitu) i jedva ih se ratosiljali.Kad sam bio kod kolege u Osijeku pre mesec-dva,od 2 E-teca,skoro nova, koji stoje u njihovoj marini jedan se prodaje već mesecima i nikako da nađe kupca!Kod mene u NS nema nijedan!
Zato,polako sa hvalom,lično iskustvo je najmerodavnije, a ne marketing proizvođača.
E moj Tygeru, ako ćemo se povesti tom tvojom logikom, onda je najbolji TOMOS!!! Njih još uvek ima najviše!
Svakoj novoj tehnologiji treba vremena da se dokaže i probije na tržištu, a ako je pritom i skupa, to sigurno ne ubrzava proces.
Svi mi znamo da su Mercedes i BMW najbolji, pa opet vozimo uglavnom raznorazne Škode, Renoe, VW-e, i ine jeftinije marke.
E-tec jeste najbolji, ali sigurno ne za svačiji ukus i svačiji džep.
-
Što se tiče dzepa,recimo E-TEC 30ks je jeftiniji i od Honde i od Yamahe,al ja sam se ipak odlučio za skuplju opciju i sigurno nisam pogrešio.A E-tec i nije više novitet druže,pa ih opet malo ima.
-
Ne ,nisi pogrešio, ali ne bi pogrešio ni da si uzeo E-teca. Pre 30 godina ljudi nisu hteli da čuju za novotariju zvanu 4t motor.
Trebalo je preko 15 godina da se 4t motori etabliraju, iako su imali jasne prednosti po pitanju buke, potrošnje, kulture rada...
E-tec se, kao pionir nove 2t tehnologije, pojavio 2003-e, pre 6 godina.
Uostalom, stvarno ne bi trebao da uzimaš Srbiju kao merilo za bilo šta. Ovde većina još uvek misli da je Golf 2 najbolji auto na svetu!
To što ih ovde malo ima je samo dokaz koliko smo mi tromi i spori u prihvatanju progresivnih ideja i proizvoda uopšte.
-
Mislim da nema razloga da se prepirete, obojica ste u pravu. Nismo mi tromi u prihvatanju novih i progresivnih ideja kada se radi o tehnici, to je vise slucaj u kulturi, filozofiji i politici. Trenutno je bolji izbor 4T Honda ili Yamaha, delovi su dostupni, a majstori su ih savladali u dobroj meri. Upotreba tehnikalija baziranih na novim tehnologijama u Srbiji je vise nego rizicna. Eto sta se desilo Gagulinu, gasi mu se nova Honda :suicide: , razlog djubre u benzinu (koji je by the way najskupji u malo vecem okruzenju). Ipak treba uzeti u obzir gde se i kako sta koristi, ako i pretpostavimo da je E-Tec klasa Ferarija, postavlja se pitanje sta sa njim ovde i kako, i koliko sve to kosta. Inace Golf 1, a i 2, zasluzuju epitet najboljih automobila ever (naravno pricamo o ovoj napacenoj zemlji i ostalim zemljama treceg sveta), isto kao i Tomos 4. Ovde se vanbrodski motori koriste 30 do 40 godina za razliku od svetskih desetak, bez blama se yamahe stare 20 godina prodaju po ceni od 1200 evra !???? Pitanje je da li nova tehnologija moze da ispuni taj zahtev.
-
pre par dana sam dosao iz hrvatske
60% novih motora je tohatsu
35% honda i jamaha
5% ostali
takva je tamo situacija
verovatno ima veze sa ponudom